Witam, na wstępie zaznaczę, że nie znam dokładnego modelu silnika ale jest to coś podobnego do MCA52/64, typowy silnik do pralek. Używany jest w maszynie do ściągania opon z felgi. Maszyna ma też oryginalne sterowanie na triaku BTA26700B oraz układzie TDA1085C. Problem jest w tym, że notorycznie pali się bezpiecznik 10A od zasilania uzwojeń silnika....
Do zbieżności powinny być opony dobre jednego bieżnika i wyważone koła. Taki podobny objaw miałem z escortem okazało sie ze klient pojechał do innego warsztatu i ustawili jeszcze raz zbieżność i wszystko wróciło do normy.
Myślę, że ściąganie samochodu może mieć wiele przyczyn, niekoniecznie związanych z nowo założonymi oponami, choć i tu można szukać jakiejś przyczyny, choćby zbyt mało powietrza w którymś kole, ale to akurat wykluczono. Może trzeba szukać przyczyny np. w ocierającym hamulcu.
powiedziano mi, że tyłu w tym samochodzie się nie ustawia I slusznie. Mozna jednak poprawic troche sytuacje w ramach luzu na mocowaniu osi do nadwozia. Co najlepiej zrobić w tej sytuacji? Jesli to sciaganie nie jest zbyt silne (niebezpieczne czy uciazliwe) - nic.
W fabii jest trójkąt zwykły, tam za bardzo nie ma jak geometrii zrobić :) Jak na zimówkach nie było problemu to może opony jakieś felerne? Co to za opony? Auto coś ściąga, coś bije? Wydruk z geometrii masz? Pozdrawiam
Zbieżność możesz oczywiście sprawdzić/skorygować ale myślę że to niewiele da bo opony w aucie nie zużywają się dokładnie na kształt walca tylko stożka i jeśli opony na jednej osi trafią wierzchołkami do siebie albo od siebie to będzie dobrze, jeśli trafią wierzchołkami w jedną stronę to auto będzie ściągało. Dodam jeszcze że inaczej się zużywają opony...
temat do zamknięcia
Cześć, miesiąc temu wymieniałem końcówki drążków i sworznie wahaczy w Citroenie Xsara, po czym ustawiono mi zbieżność kół na oponach zimowych (Hankook) 185/65R15 - samochód jechał prosto. Po zmianie kół na letnie (Dębica Presto) 195/60R15 (trochę szersze ) samochód zaczął lekko ściągać w prawo. Oto protokół geometrii kół i osi: https://obrazki.elektroda.pl/2183105900_...
Powiem to co zawsze wszystkim powtarzam: Zbieżność nie ma wpływu na ściąganie tylko na przyczepność i zużycie opon. Jeśli ściąga to KĄTY !
Może opona po długości strzelona?
znajdź 2 łyżki do ściągania opon lub przecinaki lub spłaszczone 2 rurki długości 60cm rurki wsuń przy samej osi koła pasowego na przeciw siebie i pociągaj do góry lub na dól ale z wyczuciem
Nie ściąga i opon nie tnie, wyreguluje kiere i zobaczę. Dzięki
Witam, Pytałeś na wulkanizacji ... oni ściągają opony prosto z magazynów :) może znajdzie się taki życzliwy i pomoże
Jeżeli samochód zaczęło ściągać po założeniu opon to musi to mieć związek z usługą. :arrow: Czy byłeś obecny przy wymianie opon, spotkałem różne przypadki fachowej przekładki. :arrow: Szukaj związku z sprawą, zobacz na sprężynę, poduszkę w gnieździe kielicha. Powęszyć trochę, rozwiązanie jest zazwyczaj proste.
Witam, mam taki problem otóż ściąga mnie na prawo, na początku byłem na zbieżności, była ok, ale ustawili co do 0.1 czy 00.1 żeby było idealnie, ale nie pomogło. Potem pojechałem na test drogowy w wulkanizacji wrzucili opony na maszynę i ustawili mi tak żeby ściągało jak najmniej. Ostatnio kupiłem nowe felgi i opony, i nadal ściąga delikatnie w prawo....
Poprzednio wyraziłem się mało precyzyjnie. Ekspres był gotowy do pracy, tylko wtedy, gdy przepuściłem cała wodę do tacy ociekowej rezygnując z montażu tego kremowego zaworu, który był opisany w linkowanym przeze mnie temacie. Tylko wtedy mieli kawę i nasącza ją wodą Bez tej partyzantki cykl wygląda tak: Start ekspresu, zgłoszenie do napełnienia kotła,...
Pomyslcie czy przy źle ustawionej zbieżności może zdzierac opony od wewnątrz i zewnątrz? Jeżeli jest zle ustawiona zbieżność musi ściągać.
Kąt pochylenia kół przednich 0°39' N ± 30' nie regulowany. Tolerancja między lewą i prawą stroną 30'. Ze swojego doświadczenia wiem że kąt pochylenia ma duży wpływ na ściąganie. Być może twój samochód miał dzwona i jest krzywy, ale spróbuj zamienić koła lewe z prawym, czasami opony mogą powodować ściąganie. EDIT Podaj jeszcze jaki silnik, bo to...
Tutaj masz filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=kM2U1mme... A co do zbieżności to powinieneś ustawić. Każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się jej ustawieniem. Nowy sworzeń czy silentblock się tak łatwo nie podda naporom opony gdy ją ściąga do środka lub na zewnątrz, dlatego łatwo się zastanowić czy lepiej wydać 50-60 zł na...
Na pewno w swojej okolicy masz jakiś serwis rowerowy, podjedz i zrobią Tobie to za nieduże pieniądze ;) Nie tak dawno oddałem koło 26" do centrowania. Centrowanie i wymiana trzech szprych kosztowało mnie 30zł. Poradziłem się sąsiada, to powiedział, że to trzeba całe koło ściągać oponę dętkę i fartuch. I dokręcić taką specjalną śrubę i tę szprychę. Jak...
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post jaki dodaje. Mam pytanie, znajomy kupił ostatnio do warsztatu samochodowego maszynę do ściągania opon lecz jest ona podłączona na 3 fazy. Dodałem zdjęcia jak to wygląda, czy mógłbym ją podłączyć na 2 fazy? Mieszkam w Brukseli i tu jest na każdym wtyku po 110.
Witam! Moja Nexia ściąga na prawo. Mam wrażenie, że dzieje się tak na oponach zimowych, które też nie są pierwszej młodości. Samochód z tego co wiem nie był "bity" także geometria raczej w porządku. Ciśnienie w oponach wszędzie takie samo. Czy ściąganie auta spowodowane może być nie najlepszym stanem opon a raczej ich czasem użytkowania. Ewentualnie...
Co w przypadku jak wszystkie koła będą miały mniej ale jednak jednakowo albo więcej? To nie wykryje żadnych anomalii. To nie jest funkcja która ma zastąpić mózg użytkownika. jak masz flaka to ruszysz takim samochodem i pewnie wcześniej sam się kapniesz Raz przejechałem 15-20km na kapciu, niski profil opony i wysoki indeks prędkości, czyli twarde boki....
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
ten silnik powinien spalać 8,5l gazu max. żeby spalanie wzrosło musiał byś mieć po 1 barze w oponach. co do ściągania, winna może być nawet [url=http://www.oponeo.pl]opona, drążek kierownicy, uszkodzony amorek. zrób fotkę silnika bo może masz 2 generacje nie 1 różnica polega na tym ze jest emulator wtrysku czyli sterowanie silnika krokowego za parownikiem....
Bo w przednich kołach tego nie ma. To kupujesz w komplecie z łożyskami. Tylne łożysko wymaga smaru na zewnątrz bo ma inna obudowę, przednie jest inne i tego nie ma. Szura Ci ta blacha pod bęben. Trzeba bęben ściągnąć. Zaczęło ściągać po wymianie opon? Jak tak to problem w oponach. Ściągać może poprzez luzy w zawieszeniu. Jeżeli tył się kręci swobodnie...
Ściągał od poczatku jak te opony kupiłem.
Koła 225/40 R18 Po zmianie opon na przedniej osi, auto zaczęło lekko ściągać w lewo. Opony letnie, bezkierunkowe, ciśnienie prawidłowe, zgodne z tabliczką znamionową (2.6 bar) na wszystkich kołach. Na tylnej osi jest wielosezon, wcześniej na przedniej osi była zima na mniejszych kołach (16 cali bodajże). To tylko geometria do roboty, czy coś więcej?...
Na początek trzeba ustawić zbieżność kół, ale przedtem załóż jednakowe opony.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Ściąga? Ścina opony? Koło odstaje? Jeśli powiesz 3 razy nie, to zostaw to w spokoju, tam regulacji nie ma, a już widzę jak wymieniasz belkę...
Odkręcenie śruby blokującej wirnik bez klucza udarowego jest niemal nierealne. Jeśli nie dysponuje kolega tego typu narzędziem polecam udać się do mechanika samochodowego, czy punktu wymiany opon.
Całkowicie opony nie trzeba ściągać z obręczy. Wystarczy ściągnąć jedną stronę opony po czym wyciągnąć dętke.
W audi a4 są dwa rodzaje zbierzności, główna którą się robi na regulacji końcówki względem drążka, i "połówkowa" którą ustala się śrubą wkręcaną od góry w sworzeń końcówki drążka, to ta śruba którą mechanicy wkręcają do oporu, po czym skręcają śrubą na przestrzał zwrotnice zaciskając swożeń. Na sworzniu jest półfasolka do regulacji. Temat jest mało...
Sprawa 2: wynik zależy od tego co mierzysz i czym mierzysz, zimą 15V to normalne napięcie. Ad 5: 2 bar dla tego autka jest OK, z pełnym obciążeniem zimą i latem zawsze lepiej nabić 2.2bar Ile żyję nie spotkałem się aby różnica w wysokości bieżnika powodowała ściąganie auta.
Witam, miałem złą zbieżność co przyczyniło się delikatnie do zużycia przednich opon, trochę się przytarły nie tak jak trzeba(tak mówił mechanik), mówiono mi, żebym zamienił koło prawe z lewym, czy tak można? Pytam bo po ustawieniu zbieżności ściąga w prawo i gościu co ustawiał mówi, że to wina opon. Czy tak zostawić? bo w sumie miesiąc i zmiana na letnie....
80 zł jeszcze jest ok ale 100 i więcej to juz się powoli nie opłaca jeśli opona kosztuje 200 Jeśli uważasz że ktoś zdejmie koło, zdejmie starą oponę, nową oponę założy na obręcz, wyważy, napompuje i przykręci do auta za darmo to faktycznie opłaca się kupić nową oponę. Nic nie mówisz o samym kole. Czy jest aluminiowa obręcz, czy są czujniki ciśnienia....
Czy otwory we wsporniku układu napędowego (sankach) są na tyle duże żeby dało się śruby zluzować i całość przesunąć tak aby zniwelować niesymetrię nachylenia kół? Tak. Walczyłem również z fiatem na takie ściąganie,a winne były opony.
Końcówki do danego modelu powinny mieć zbliżone wymiary, do tego oczywiście reguluje się ich wychylenie na gwincie. Żeby auta nie "ściągało" w którąś stronę, czy też żeby niepotrzebnie szybko zużyć sobie opony, należałoby oddać auto do ustawienia zbieżności. Co do nakrętek kontrujących, to są dodawane do drążków. Do końcówek raczej nie. Ale stare nakrętki,...
Błagam o pomoc w wyjaśnieniu jak rozebrać stopę żelazka Philips Mistral 43. Objawy awarii : po podłączeniu żelazka czerwona kontrolka temperatury świeci nieprzerwanie a żelazko jest zimne. Zdjąłem osłonę tylną żelazka i stwierdziłem, że wszystkie połączenia przewodów są w porządku. Nie mogę jednak dostać się do stopy żelazka żeby tam sprawdzić połączenia....
Mondeo mk5 ściąga w prawo przez chwilę Po uruchomieniu silnika i ruszeniu na niskiej prędkości kierownicę ciągnie w prawo. Po przekroczeniu prędkości około 40 km/h usterka znika i samochód prowadzi się normalnie, na niskich prędkościach również, lecz pojawia się kolejna patologia przy skręcie na max w lewo - pod koniec przeskakuje kierownica (taki delikatny...
Zbieżność zrobiona. A dalej ściąga. Okazało się że opony zimówki do śmieci. Na letnich idzie jak po sznurku. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam .
Luzy w zawieszeniu ? Geometria sprawdzona ? Opona nie ściąga?
Witam Escort kombi, zdziera się wewnętrzna strona lewej (od kierowcy) opony, prawa jest OK. Wahacze były wymieniane rok temu zbieżność była zrobiona tuż po wymianie. Ściąga trochę w prawo, ale zawsze ściągał a opony nie zdzierał. W którą stronę trzeba przestawić koło by było dobrze? http://obrazki.elektroda.pl/6298190200_1... W lewo (zielona...
Nie przed zbieznoscią może opona podcieta ściąga na prawo jutro zamienię i dam znać.
1. Tak będzie miał tendencje do ściągania ale temu przeciwdziałają koła ich przyczepność. 2. To zależy od współczynnika tarcia opon (siła nacisku x współczynnik tarcia i mamy wartość siły jaką jest wstanie opona przenieść bez poślizgu). Potem wkracza tarcie dynamiczne. Inna sprawa że podczas przyspieszania rozkład nacisku kół się zmienia (bardziej dociąża...
To jest zagwozdka Rozmawiałem wczoraj z kolegą o tym razem pracowaliśmy to tez mi powiedział o tym przegubie ze dwa tygodnie temu to robił, obstawiał przegub zewnętrzny. To była Croma tylko 1,9 diesel Spróbuj jeszcze z kołami bo też tak było jak było cos z oponami to ściągało w jedną jak się zamieniło stronami to ściągało odwrotnie lub auto pływało...
Cała podróż jest dla mnie walką z kierownicą. Żadnego komfortu z jazdy. Prosta droga tylko jakaś lekka dziura i już ściąga. Czy zmiana opon załatwi sprawę ?
Najprawdopodobniej pęknięta sprężyna, zdjąć koło i zrobić kilka fotek z różnych stron. i wrzucić tu na forum.
Regulacja geometrii to mniejszy wydatek niż nowe opony... znajdź więc czas na nią zanim wyjedziesz w trasę. To góra godzina roboty.
Ściąganie może być od opon. Zamień koła lewe na prawe i zobacz czy zmieniło kierunek ściągania albo przestało ściągać. Chrupanie podczas skręcania kierownicą na postoju to łożyska amorków (tak u mnie było), wymiana razem z poduszkami oraz takimi gumami co sprężyna się na nich opiera.
witam, zaczął bym od sprawdzenia zawieszenia czy luzów nie ma oraz opony . Przez opony też może ściągać.
Miałem kiedyś Poldka i strasznie mi ściągało przy hamowaniu przez opony. Była zła zbieżność i zużyła się wewnętrzna część opony. Po ustawieniu zbieżności przy próbie hamowania na prostej drodze mało do rowu nie wjechałem.
To rozbierz piasty i sprawdź czy nie są zerwane wielowpusty na osi/piaście. Patrzyłem filmiki, tam jest zwykła sztywna oś. Brak mechanizmu różnicowego będzie sprawiał wrażenie, że quad minimalnie ściąga w jedną lub drugą stronę. Nierówne opony, różnica ciśnień będzie potęgować ściąganie.
Sznurek jest do szybkiej naprawy bez ściągania z felgi. Zbrojona łatka od środka.
Ja Odradzam zakupy w firmie Inopony Auto po wymianie zakupionych opon ściąga na prawą stronę. Zmiana na tył do przodu i odwrotnie, nic niedała i lewa na prawą, prawa na lewą. Ciągle auto uciekało na prawą stronę Zbieżność sprawdzona i jest ok Reklamacja złożona i opony odesłane Po około 10 dniach dostałem wiadomość że w celu dalszej weryfikacji opony...
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
Przyczyną ściągania było uszkodzenie wewnętrzne lewej opony.
A opony są dobre? Każde koło daj do góry i obracając sprawdź czy są dokładnie okrągłe. Wyklucz że przyczyną ściągania i drgania pojazdu są opony lub felgi, twierdzę tak na podstawie tego, że dzieje się tak przy niższych prędkościach.
Wiesz... Opony bieznikowane to jak używane prezerwatywy. Nie wiadomo kto jak używał taka oponę, ile razy była ściągana, ile ma lat. Dla własnego bezpieczeństwa unikam takich wynalazków.
marka King Tony, montażownice i wyważarki. Pracowałem na takich z 1,5 roku i powiem, że dają radę. Nie wiem jak to się ma np. po 10 latach, ale od nowości przez 1,5 roku żadnych problemów nie miałem. Jedyny kłopot bywał (czasami) z oponami niskoprofilowymi i przy montażownicy to ramie pionowe (nie rama), które ściąga/ zakłada oponę lubiało się skręcać...
ok, pokombinuję z rańca...
Wymiana wahaczy przód, brak zbieżności, zrobiona pierwszy raz, lekko ściągało, ale okazała się uszkodzona opona. Wymienione opon i problem. Dodano po 1 Reset czujnika skrętu zrobiony, komputer pokazał test zakonczony pozytywnie, sytuacja została bez zmian ://
Jaka masz skrzynie biegów? Masz z przodu amory czy poduszki? Jaki rozmiar opony przedniej?
Koła powinny być identyczne. Co jest np. z ciśnieniem, stanem opon itd.? ;)
Zauważyłem cos takiego. Jak skręcam w prawo +/- 90 stopni to później jedzie prosto. Jak skręcam w lewo +/- 90 stopni to później ściaga go w lewo. Przy łagodnych łukach OK. Po ustawieniu zbieżności, dalej ściąga. Gdzie szukać przyczyny? Opony na kołach przednich dwa poprzednie sezony przejeździły na tyle.
Witam. Mam taki problem. Po wymianie opon i ustawieniu zbieżności po skręceniu w lewo kierownica zostaje skręcona w lewo auto lekko ściąga w prawo i dopiero po stuknięciu kierowca się prostuje auto jedzie prosto ale też lekko szarpnie samochodem. Jaka może być przyczyna?
Zamień koła przednie z tylnymi i będziesz wiedział czy to opony
Najpierw warto by zacząć od szerokości felgi żeby doradzać zmianę szerokości. W szerokości 205 ściągasz 20 mm, a nie wiesz czy opona już nie ma delikatnego naciągu. Zmiana z 225/40/18 na 205/45/18 nie jest warta świeczki, bo to zysk tylko 4,5 mm wysokości czyli nic. Tylko zmiana na 17 da zauważalną różnicę w profilu opony. Dodatkowo przy doborze zamienników...
cisnienie opon sparwdzone, opony sa i wywazenie sa ok
Swego czasu było bardzo dużo przypadków uszkodoznych nawet po 2 latach opon nokian WR D4 produkowanych w rosji https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/commen... Guma pękała, niezależnie od warunków. Z tego co wiem, oponeo wówczas rozpatrywało reklamacje pozytywnie. Sam miałem te opony, po 3 sezonach były całkiem spękane...
macie racje z tym że g_wn_ nie racje 1 zbierzność do bani bo w minusie laguna idzie na +1 ale to niema nic do ściągania jak tu jeden pisze ściągać auto może zły kąt pochylenia wadliwe opony luz w zawieszeniu lub poprostu zatarte łożyska amortyzatorów
To jest mercedes, i do tego kompresor. Tam w oponach musi być przynajmniej 4 bar bo inaczej komputer blokuje rozruch. A może masz mało płynu do spryskiwaczy, przecież każdy słyszał o Niemcu który przyjechał do Polski i zabrakło mu płynu. Musiał ściągać serwis z Niemiec aby go odpalić. Sprawdź to koniecznie i dobij opony.
Dobrze by było gdyby kolega przedstawił wyniki pomiarów bezpośrednio na forum. Zbieżność przestawiona o 6 stopni to coś niewiarygodnego. Ponadto te 2,2 (chyba bara) ciśnienia w kołach tylnych to niekoniecznie poprawnie? Ogumienie przed sprzedażą mogło być pozmieniane więc nie koniecznie jest to wskaźnik stanu.
To jest narzędzie do ściągania izolacji z pojedynczych żył. Nie nadaje się do płaszcza kabla.
... Zmienilem opone z przodu na tyl po przekatnej i troche sciaga auto na prawo.. Opony powinno się zmieniać osiami - to znaczy jeśli zmieniasz przód to obydwie a nie jedną. Nie sądzę jednak by to ściąganie było spowodowane różnym zużyciem opon. Sądzę, że uderzenie miało na to wpływ - sprawdź zbieżność, geometrię.
Jak by amortyzatory stały, to by jechał jak traktorem. A jak jeszcze"dębowo" to nie dość że poduszki, to jeszcze by mogło ukręcić sam trzpień, nie mówiąc o strasznym ściąganiu podczas jazdy.Także nijak nie pasuje ta teoria. A wspomniał co o oponach jakie ma bo nie widzę?
Spróbuj zamienić przednie koła lewe na prawe,prawe na lewe być może wina opon.
Kolego Wędkarz sam piszesz pierdoły. Zajmij się lepiej łowieniem ryb. Powtarzam Zbieżność nie ma wpływu na ściąganie tylko na przyczepność i zużycie opon. Kąty są istotne w tym przypadku. Zatarte łożysko też może powodować ściąganie bo sprężyna ma tendencje do skręcania się i może ciągnąć kierownicę w jedną stronę. Gratuluje wiedzy ;)
Zmień przednie opony stronami i napisz objawy.
Zbieżność lub rozbieżność kół przednich (a także i tylnych) w warunkach "garażowego" warsztatu można dość dokładnie skontrolować za pomocą teleskopowej miarki/tyczki. Ja swego czasu przy Dacii 1300P robiłem to za pomocą wystarczająco długiej anteny teleskopoweji i długiej linijki/miarki. Mierzy się "teleskopem" odległość krawędzi obręczy np. przednich...
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
Dziś sprawdzę poziom oleju w skrzyni biegów . Jeszcze nie wiem gdzie i jak się to robi ale damy rade ;) - mamy internet . Olej ewentualnie tylko dolać czy zalać całkowicie nowym ? Nigdy nie było problemu z wybieraniem biegów ... Apropo zbieżności to ją kilka lat temu robiłem przy okazji wymiany drążków kierowniczych. Auto prowadzi się idealnie , nie...
Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon. I ciśnienie w tych że oponach. Ale pan diagnosta powinien to sprawdzić przed ustawianiem zbieżności.Pokaż ten protokół z zbieżności.
auto już w takim stanie kupiłem, myslalem ze po wymianie tulei bedzie okay ale jak sciagalo w lewo (walnieta tuleja po lewej stronie) tak teraz sciaga w prawo amortyzatory są okay, nic nie puka nie stuka, nie scina opon
Witam, mam 3 nowe opony i jedna z tego samego rocznika ale używaną 3/4miesiące. Różnica w głębokości bieżnika między nowymi a starą wynosi 1-2mm max. Czy mogę ją bez problemu założyć? Jeśli tak to wrzucić ją na tył czy przód? Czy może mi przez to auto ściągać w którąś stronę zanim bieżnik się nie wyrówna?
Już się zaopatrz w komplet, nie będziesz się musiał wkurzać z odkręcaniem końcówki tylko sobie utniesz drążek i po kłopocie. Tylko uważaj na części z ryżu. A ściąganie nie będzie spowodowane luzem, obstawiam opony.
Ja używam łyżki samochodowej do opon i przy jej pomocy takie koło ściągam. Ściągaczem możesz to koło uszkodzić(złamać) i trzeba będzie kupić nowe.
Tylko pytanie czy jest sens to targać oddzielnie czy podjechać autem? Czy wulkanizator za to, że weźmie do ręki klucz pneumatyczny i odkręci koło oraz je później zamontuje, dolicza coś w tej usłudze przekładki opon? Ja myślę że to zależy od wulkanizatora. Każdy ma jakiś swój cennik. Dla wulkanizatora jest mniej roboty jeśli nie musi ściągać zakładać...
Prześledziłem cały wątek i muszę zadać to pytanie: Kiedy w końcu zorientowałeś się, że to wina opon? EDIT: Rozumiem, że na zasadzie: "Franek, zmianiamy opony. [1h później] O już nie ściąga!"
Witam, U mnie też ten sam problem. Podczas przyśpieszania auto skręca w lewo. Geometra ustawiona, na luzie jedzie prosto, opon nie zdziera, w zawieszeniu brak luzów.
Dopóki nie przymłócisz kołem w krawężnik itp. Zaczną się wtedy pytania z cyklu "czemu drze oponę" czy "czemu auto mi ściąga".
Sprawdź też felgi - wyważenie, czy nie są ugięte - ja tak miałem w swoim aucie (felga uszkodzona po stłuczce), po naprawie blacharskiej, usterki szukaliśmy wszędzie poza felgami, oczywiście wszystko inne (zwieszenie, układ kierowniczy wraz z osprzętem, opony) było sprawne a auto ściągało na lewo.
Zanim pojedziesz na serwis zamień opony miejscami, czasami opory toczenia opony spowodowane deformacją (której nie widać gołym okiem ani nie dające się wyważyć "opona wyważona") powodują ściąganie. Jeżeli to nie pomoże , to zrób tak jak radzili koledzy, przyczym czasami konieczne jest sprawdzenie kątów (kątów) , których w normalbych warunkach się nie...
Sprawa okazała się bardziej prozaiczna. Faktycznie wszystko było OK. Przyczyną były opony. Po zmianie przedniej prawej z tylną prawą auto już nie ściąga. Wszystko jest OK.
Geometria zbieżność, dwie nazwy są w obiegu. Wiem że na letnich jest ok, dlatego kombinuj z oponami zimowymi.
Jeśli profile opon są zbliżone, to 90% problemów ze ściąganiem ma niestety źródło w nich samych. Zazwyczaj pomaga zamiana tył-przód, jeśli się da (u Ciebie kierunkowe, więc nic z tego) lewa i prawa. Ingerencje w zawieszenie zostawiłbym na koniec jako najbardziej kosztowne. Dodatkowo braki w wyważeniu chyba nie skutkują ściąganiem, tylko biciem i drganiami...
Ostatnio ciągnęło mnie i przy ok 90 km/h czułem wibracje na kierownicy. chciałem ustawiać zbieżność itp a tu? znajomy najpierw kazał zmienić opony. Opony były nie równo zużyte. po wymianie na inne, brak tego problemu. może to wina opon??
Skoda Octavia 1. Witam. Mam problem z moim autkiem. Ściąga cały czas w prawo jak na luzie tak i przy hamowania czy przyspieszaniu i ścina opony. Wymieniłem drążki zewnętrzne i wewnętrzne wraz z maglownica i stabilizatory. Hamulce wymieniane rok temu. Alufelgi wywarzone opony ok. Na przeglądzie amortyzatory 75% zero luzow. I nadal ściąga. Nie wiem już...
Witam czy w Iveco daily 2001r 35s13 (resor poprzeczny) reguluje się pochylenie kąta kół przednich? Lewa strona jest ok prawe koło jest pochylone górą około 2 st i podcina oponę od wewnątrz. Generalnie zbieżność jest dobra przejazd przez płytę bez zastzreżeń,wszystko w normie auto nie ściąga.
stronka ściągać ściągać dysku ściągać izolacja
oznaczenie zmywarka siemens swift głośnik kamera gopro zasilanie
behringer pmp4000 scania 14061
Fioletowe plamy na ekranie Samsung po upadkach Brak podawania chłodziwa w maszynie - diagnostyka i rozwiązania