Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
Problem polega na tym, iż w moim samochodzie zaczęła pojawiać się oleista maź w zbiorniku wyrównawczym. Oleista maź pojawia się na ściankach zbiornika oraz na obrzeżach zbiornika na wysokości lustra płynu. Płyn na razie jest czysty. Co jakiś czas czyszczę ścianki zbiornika ale zauważyłem, że teraz robi się to częściej. Bagnet oleju w porządku, oleju...
nie ma śladów płynu w oleju, nie ma również śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym
Płyn ze zbiorniczka wyrzuciło przy otwartym korku, chciałem uzupełnić stan. Wtedy zaczęło go wyrzucać ale nie było pęcherzyków powietrza. Pojawiły sie ślady oleju, lecz zbiorniczek był już w środku tłusty po zakupie(kupione od handlarza). Sprawdzając stan oleju na bagnecie w przeciągu miesiąca nie widać żadnego ubytku. Być może jak jeździł w niemczech...
Przewód od wspomagania?Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
po wymianie chłodniczki oleju problem ustąpił,jeszcze tylko dwa płukania zbiorniczka i wreszcie ślad po oleju zginął.pozdrawiam i dziękuję za radę.
Opony mam chyba standardowe dla tego modelu 15x195. Poziom oleju rzeczywiście może być nieco poniżej minimum, ale dostrzegam ślady oleju pod zbiorniczkiem. Uzupełnię poziom do max i zobaczymy. Dzięki! Pytanie, czy ewentualna wymiana wspomnianych w powyższym poście uszczelnień jest do zrealizowania garażową metodą ?
Witam. Mam problem z Audi A3 1.9tdi 90km 2000r. Na początku zaczęło mi strasznie pompować węże od układu chłodniczego. Jakoś pół roku temu. Powód korek zbiorniczka. 3 miesiące temu znowu się zaczęło. Wymiana króćca bo tryskało. Dalej węże są mocno twarde. Wymieniony termostat. Wymieniony kompletny rozrząd z pompą. Wycieku nie widać. Węże napompowane....
Witam poziom płynu jest w porządku. Z resztą nie widać śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym, węże nie twardnieją, auto się nadmiernie nie grzeje. Olej wymieniałem 2 tyg temu w nim też nic dziwnego nie widziałem. Aha co do temp. silnika wydaje mi się, że właśnie jest nie dogrzany, ale ciężko to ocenić bo wskaźnik temp. cieczy nie działa poprawnie...
jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym masz ślady oleju to prawdopodobnie siada uszczelka pod głowicą. takie jest moje zdanie
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Witam. Glowica byla planowana oraz sprawdzana na szczelnosc ciśnieniowo. Wymiennik sprawdzalismy sami. Nabilismy do niego 4.5 bara i do gorącej wody, wszystko było szczelne. Pod wymiennik zamawiane byly oryginalne uszczelnienia "zielone oringi" pod pokrywe wymiennika tez oryginalna uszczelka deutza. Pod glowice uszczelka reinz. Przed awaria silnik nie...
Właśnie chodzi o to, że płynu ubywa. Raz w miesiącu dolewam ok. 0,5 litra płynu. Jak wyjmę bagnet to kolor oleju jest taki sam i nie zmienia się. W zbiorniczku wyrównawczym też nie ma śladów oleju. Nie ma problemu z chłodzeniem silnika, temperatura utrzymuje się na jednakowym poziomie. Może płyn wyparowuje przez korek na zbiorniczku wyrównawczym? Jak...
Jakiś czas temu czujnik temperatury zaczął dziwnie wskazywać. W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Na skali jest sześć kresek. W czasie spokojnej jazdy wskazówka dochodzi do 3 kreski, wraca 2 drugiej i tak non stop. Na postoju gdy chodzi na wolnych obrotach wskazówka dochodzi do 3 kreski i tam zostaje (co jakiś czas włącza sie wentylator)....
nie widać w garażu wycieku pod autem...w zbiorniczku nie widać ślady oleju,czysty płyn wspomnę ,że przed miesiącem temperatura była 90 poczekam na ocieplenie,,,jak będą takie same objawy,,wymienię płyn,termostat...ale wcześniej logi sprawdzę,,we wrześniu jak sprawdzałem nie było żadnego błędu odnośnie czujnika temp
Witam, od pół roku ubywa mi płynu chłodniczego z asterki. Mniej więcej co miesiąc dolewam jakies 3-3,5cm płynu. Po moich oględzinach nigdzie nie zauważam ubytku płynu - węże suche, nigdzie nie jest mokro. Uprzedzając diagnoze uszkodzonej uszczelki pod glowica dodam, ze auto nie dymi, oleju nie przybywa, ani w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.....
może uszczalka pod gowicą poszła. sprawdź czy nie idą bąbelki z zbiorniczku wyrównawczym i czy nie ma śladów oleju
Witam, przeszukałem multum for internetowych jednak nie znalazłem odpowiedzi. Oczywiście nie oczekuje, że przez internet ktoś zdiagnozuje usterkę ale muszę naprowadzi jak nie generować sobie kosztów. Problem dotyczy silnika z20net 2.0t benzyna. Ubywa płynu chłodniczego a przybywa oleju(kolor kawy z mlekiem) w zbiorniczku płynu chłodniczego brak jakichkolwiek...
Witam. Mam problem z Seatem Alhambra z 2001 diesel 110kM . Przy jeździe powyżej 110km/h wzrasta temperatura wody i wyrzuca przez zbiorniczek wyrównawczy płyn. Wentylatory działają normalnie . W zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladu oleju, a olej jest czysty - nie ma "masła" . Górny wąż jest gorący a dolny zimny. Czy problemem jest termostat ? Czy coś...
Tyle że test płynnym roztworem nie wskazał na uszkodzoną uszczelkę, samochód moc swoją ma, nie przymula, odpala dobrze, nie kopci. A w zbiorniczku jest czysty płyn, nie ma śladów oleju itp. Więc to chyba nie raczej uszczelka i głowica??
ALe co w zbiorniczku płynu nie masz masła? Dodano po 1 Czy ci nie brakło płynu kiedyś? W zbiorniczku jest wzorowo. Czysto ZERO śladów oleju, nic się nie gotuje,ZERO spalin w układzie chłodzenia jak pisałem powyżej. Problem tylko w tym, że płyn chłodzący przedostaje się do oleju. Autem jeździli pracownicy, raczej nic nie zabrakło, poza sytuację kiedy...
Witam, jadąc ostatnio moim golfem 3 r.92 1,8 90 KM, silnik ABS, instalacja LPG, auto zaczęło przerywać, okazało się, że mam ubytek płynu chłodniczego a parownik był zaszroniony. Dolałem płynu na odpowiedni stan. Następnego dnia po przejechaniu ok 30 km w zbiorniczku nie było płynu i musiałem dolać około 1 litra. Uszczelka pod głowicą, to nasunęło mi...
sprawdziłem jest chłodniczka oleju na tym samym wsporniku co filtr oleju, a co do uszczelki pod głowicą to obejrzałem dokładnie i chyba uszczelka była wymieniana ponieważ głowica jest cała sucha i czysta a pod pokrywą zaworów uszczelnione jest dodatkowo silikonem a ponadto w oleju nie ma śladu płynu i pod korkiem wlewu oleju też jest czyściutko i niestety...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Jeżeli ktoś nalał poprzednio za dużo,to jak najszybciej trochę odlej-może ktoś chciał " przedobrzyć"-jazda z nadmiernym poziomem oleju może zaszkodzić silnikowi. Niezależnie od tego-tak jak pisał kolega powyżej-olej może się "uzupełniać" płynem chłodzącym,za sprawą uszkodzonej uszczelki podgłowicowej,lub nawet pęknięcia głowicy/bloku. Zdiagnozuje zatem...
Witam. Auto - odpala, jedzie, przestało dymić, ale pojawił się następny problem bo do układu chłodniczego (na razie) nalałem wody i w zbiorniczku wyrównawczym są ślady oleju. Obserwuję to i nie widać żeby się zagęszczało. Czy to normalne, czy to oznaka że będzie ponowna rozbiórka? Po zdemontowaniu dpf i postawieniu go w pionie nie wyciekło właściwie...
Witam serdecznie. Posiadam VW Derby 84r z silnikiem 1.3 75km 3F. Problemem z autkiem jest spalanie rzędu 10 l/100 km, oraz temp. powyżej 90 stopni. W jednym z lepszych warsztatów we Wrocławiu zdiagnozowano uszkodzoną sondę lambda oraz "paliwo w oleju". Sondę wymieniłem, po odpaleniu wszystko było pięknie dopóki silnik nie złapał temp 90 stopni. W tym...
Witam, posiadam Passat b5 1,9 tdi 110 km 98r. Podczas powrotu do domu uszkodziła się chłodnica i wylał się cały płyn chłodniczy, niestety zawiesił się czujnik temperatury i auto jechało kilkanaście dobrych kilometrów bez chłodzenia. Po chwili samochód stanoł a z pod maski wydobywał się biały dym. Po scholowaniu samochodu próbowałem go odpalić rozrusznik...
do : polkos wiadomo że przed kupnem sprawdzisz auto [ mam na myśli,,isuzu"] na wszystkie strony , a ja dam ci jeszcze jedną radę , przed ewentualnym zaklepaniem transakcji , przejedz się tym autem a potem zostaw go na luzie i niech złapie temp. aż się włączy wentylator i niech sobie tak chodzi i chodzi a wentylator się włancza i wyłancza co najmniej...
Kolego ariani warto sprawdzić czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, ewentualnie spalin. W tym cudownym czeskim silniu mają cudowne uszczelki pod glowicą. U mnie wymiana przy podobnym przebiegu. Dodatkowo być może wskutek jezdy na gazie podczas odkręcania głowicy nie wytrzymują śruby które ulegają zerwaniu, warto sprawdzić stan tej...
Zimą jeździło autko bez problemów, więc jak nie zamarzł to chyba to był płyn? Ale co do tego płynu, to wlałem różowy i niebieski, a wkładając z ciekawości chusteczkę do zbiorniczka żeby zobaczyć kolor płynu, to można powiedzieć że jest on bezbarwny, może lekko żółtawy(śladów oleju brak). Nigdy też w te kolorki nie wnikałem, ale coś tutaj jest chyba...
Witam mam piłę MS180 która pracowała bez oleju. Odpala i działa, po dodaniu gazu gaśnie. Napewno jest zatarta bo zbiorniczek na olej bez śladu płynów. Mam pytanie jak naprawić jakie części ew. mogły się uszkodzić i jak rozebrać. Pozdrawiam i czekam na poradę. Poprawiono temat!
Za wentylator może być odpowiedzialny czujnik temp. [url=http://www.motoneo.pl/t/z1/EPS1.830... Co do uszczelki też istnieje takie prawdopodobieństwo - czy nie odczuł kolega spadku mocy ? w zbiorniczku wyrównawczym jak i całym układzie nie ma śladów oleju ? Poznać to można po tzw ,,kawie z mlekiem''. Radziłbym zaprowadzić auto do znajomego dobrego...
Szukam jakiejs podpowiedzi co może dziać się z samochodem, silnik oplowski Z18XER, krótka historia poniżej: Auto po zakupie przeszło szybki serwis, wymiana plynów, filtrów, itp. zrobiłem nim kilka tys km i zauwazyłem znikanie płynu chłodniczego (ani w silniku nie było masła, śladów na bagnecie, ani w zbiorniczku wyrównawczym nie było oczek oleju), dolewałem...
Witam, .nie dawno kupiłem Volvo s40 1,9 TD 97 r. i zaczynają się ujawniać bardzo niepokojące objawy. sprawa pierwsza: problem z odpaleniem auta po nocnym postoju, gdy temp jest ok 20 stopni odpala w miare bezproblemowo....gdy temeratura spadnie do okolo 10 stopni trzeba go dlugo krecic, silnik szarpie...wolno wchodzi na obroty ale po paru sekundach...
Proponuję zacząć od banalnej rzeczy czyli od sprawdzenia poziomu oleju i zobacz na bagnecie czy nie ma śladów płynu chłodzącego i czy majonez w zbiorniczku wyrównawczym się nie robi. Może też płyn chłodniczy dostawać się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy daje to charakterystyczną biała chmurę za autem......
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Witam Kolego napiszę od początku jak było z moim silnikiem 1.7 dtl (oplowski) samochód wstawiłem do mechanika na wymianę paska rozrządu a przy okazji została wymieniona pompa wodna ,po remoncie silnik szybko łapał 95-100 stopni a wentylator się nie włączał ,mechanik jeszcze raz wymontował pompę okazała się sprawna ,do pewności wymieniłem chłodnice nic...
witam czytających Widok po podniesieniu maski: - Zachlapana wewnętrzna część maski nad obudową rozrządu - zachlapana obudowa rozrządu (od strony zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy) - ślady oleju na pasku klinowym, alternatorze itp. Prośba o odp.na poniższe zapytania: 1.Czy możecie na podstawie powyższych określić skąd prawdopodobnie może być wyciek?...
Witam Posiadam BMW 5 E60 z rocznika 2004 w 2.5 Dieselu. Problem wygląda następująco: w zbiorniczku wyrównawczym odkłada się dziwna biało/kremowa maź której nie powinno tam być i pytanie brzmi skąd się bierze taka maź i dlaczego ? Dodam, że na bagnecie olejowym nie widać śladów płynu chłodzącego. Poziom oleju również pozostaje w normie. W załączniku...
Witam Szanowne Grono Ostatnio zauważyłem znaczne ubytki płynu chłodniczego. Nie widzę na śniegu śladów płynu. Podejrzewam uszczelką pod głowicą. Po czym mogę to poznać? Powiem tylko, że węże są miękkie, ilość oleju raczej nie przybywa , korek od zbiorniczka wyrównawczego zdaje się być czysty. Mam pytania jak można w jednoznaczny sposób sprawdzić czy...
Witam. W zbiorniczku wyrównawczym śmietana, przy czym ani oleju ani płynu nie ubywało w widoczny sposób. Odkręciłem mocowanie termostatu z boku głowicy, tam, gdzie spotyka się płaszcz wodny ze spływem oleju, nie było śladów przecieku. Zdjąłem głowicę, ale też nie zauważyłem jakiegoś ewidentnego śladu mieszania się płynów. Pytanie, którędy jeszcze może...
Witam! W autobusie z silnikiem jak w temacie zaczęło wyrzucać płyn chłodzący przez korek wlewu tego płynu do zbiorniczka, po przejechaniu ok. 150 km ubyło ok 15l płynu. Dolałem płyny i sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu silnika przy obrotach ustawionych na ok. 700 w sposób ciągły leci płyn przez cienką rurkę, która odchodzi od rury podającej płyn...
Witam mam podobny problem. Mam cinquecento 700 z instalacja LPG i ostatnio zauważyłem tzw. masło pod korkiem wlewu oleju i nieznaczne ilości na bagnecie od oleju. Dodam też że płyn chłodniczy nie ubywa, nie ma w nim śladów oleju, autko dobrze jedzie i po nocy odpala bez problemu. Niestety nie mogę sprawdzić czy po odpaleniu są twarde węże bo poprzedni...
Witam, mam problem z moim peugeotem. Mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy. Auto nie dymi na biało, nie ma śladu oleju w płynie oraz płynu w oleju, stan oleju nie podnosi się. Natomiast po trasie zbiornik wyrownawczy jest mokry koło korka. Auto nie grzeje się. Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrownawczym ale pojawiają się pęcherzyki powietrza. Co...
Cześć, może ktoś z Was miał podobny problem i pomoże zdiagnozować usterkę. Od jakiegoś czasu ubywał mi płyn chłodniczy przez przewód. Przewód wymieniłem i już nie cieknie. Jednak nadal ubywa płynu w zbiorniczku. Codziennie dolewam ok. 1l. Jak otworze zbiorniczek to robi się duże ciśnienie. Czuć trochę spalinami ale śladów oleju nie ma. Oleju w misie...
Problem to VW FOX 1,2 benz. (3 cylindry), 2006r., przebieg 180 tys km. Kupiony kilka miesięcy temu. Od początku wykazywał duży apetyt na olej - rzędu 1 litr na 800-1000 km. Od jakiegoś czasu samochód stawał na drodze bo włączała się kontrolka check engine. Zresztą i tak jechać nie sposób było bo ciągnął na jednym cylindrze. Wymieniłem cewki (wszystkie...
w instrukcji jest o ustawieniu śruby/bolca od naciągu w pozycji najdalej w prawo.. Po prostu skośnooki majfriend z Wujkiem Wongiem źle przetłumaczyli, a polska język, trudna język ;-) Nie wiem jaki jest zbiorniczek na olej w tej pile, ale na te dwie godziny cięcia, poszedł jeden zbiorniczek. Mniej więcej tyle zużyć się powinno. Gotowa do pracy i zalana...
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Jeden jak i drugi wiatrak działają. Płyn jest czysty nie ma w nim śladu oleju. Po przejechaniu trasy poczekałem aż auto ostygnie, odkręciłem korek od chłodnicy płynu nie było widać więc dolałem. Dla sprawdzenia odkręciłem korek od chłodnicy i zapaliłem samochód z chłodnicy nie idą uchodzą bombelki.
jeżeli masz olej ponad stan i płyn w oleju, to w pierwszej kolejności stawiałbym na pompę wody, która jest napędzana od rozrządu i zdarzyło mi się kiedyś w innym aucie, iż przepuszczała płyn do oleju. Ściągnij miskę olejową i i podstaw na noc kuwetę, mniej więcej pod rozrządem. Jeżeli pompa wody przepuszcza płyn do silnika, to płyn poleci właśnie po...
A właśnie :idea: Przy korku, jak również przy zbiorniczku widać ślady kombinacji. Autko ma zamontowany gaz i żeby zmieścił się parownik, to ktoś przesunął zbiorniczek ku przodowi, ale jak widać nie chciała się zamknąć klapa silnika, dlatego też gwint tegoż zbiorniczka został obcięty co widać. Możliwe że regulator wentylatorów plus ten zbiornik daje...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest mały problem z moim Peugeotem. Sprawa wygląda tak, że wracając do domu (autobaną) przy jeździe 150km/h auto zaczęło zwalniać. Dodawanie gazu nic nie dawało i prędkość maksymalna z jaką mogłem jechać to 110km/h. Do tego oczywiście pojawiła się duża chmura czarnego dymu i wywaliły błędy Abgassystem oraz ESP/ERG....
Ile bierze tego oleju? Jaki kod silnika? Kuleje jakiś czas pod odpaleniu czy bez przerwy ? Na obu paliwach ? Jakie zastosowałeś kable, świece ? Na bagnecie nie masz jakiś śladów wody/płynu ? W zbiorniczku tłustego nalotu na ściankach ? Zakopcić przy odpalaniu może ale chodzi dokładnie o te pierwsze z rana po dłuższym postoju...jeśli w ten sposób sprawdzałeś...
Zbiorniczek ma kontrolke na zegarach. Po drugie w ADP nie ma żadnej chłodnicy oleju. Po trzecie dziwna sprawa. Co do chłodnicy oleju to przecież idzie przewód z olejem do zderzaka i przed chłodnicę płynu i wraca spowrotem. Albo ten olej ucieka gdzieś gdzie jeszcze nikt mi nie podsunął myśli albo to olej jest w wydechu zamiast sadzy ale przecież nie...
Witam, mam BMW E46 1.9 benzyna z 1999 roku. W aucie tym raz pękł zbiorniczek, po naprawie zbiorniczka (sklejeniu) i po poprawnym odpowietrzeniu za jakiś czas znowu pękł ten zbiorniczek po wymianie zbiorniczka wraz z chłodnicą na drugą samochodu nie da się odpowietrzyć. Za pierwszym razem samochód odpowietrzono bez problemu a teraz za żadne skarby nie...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Witam szanownych kolegów. Mam wydaje mi się poważny problem z moim Seatem Toledo. Samochód jest z 2002 roku, silnik 1.9TDI 110KM. O co chodzi... ucieka mi płyn chłodniczy. Samochód kupiłem w czerwcu 2014. Po kupnie dolałem trochę borygo i przez cały ten czas nic się nie działo. Dwa, trzy tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka przy temperaturze i okazało...
Witam jestem posiadaczem auta Audi a4 b7 2.0 TDI 16V BRE. Mój problem polega na ubywającym płynie chłodniczym. Ubywa go 200-250 ml na dzień lub dwa. Nie podnosi się poziom oleju ani nie ma go w zbiorniczku wyrównawczym. Na bagnecie ani na korku nie ma śladu błotka. Auto pali od strzału nie kopci Byłem u mechanika który zajmuje się audi i sprawdzał ciśnieniowo...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Od teraz pomagam tylko trzy razy w każdym temacie. Zbiorniczek(akumulator hydrauliczny) odkręć od rurki.W otwór zbiorniczka włóż coś z tępym czubkiem(śruba np.) nie powinna wejść dalej jak do końca króćca.Jeżeli wchodzi głębiej aż do zbiorniczka to znaczy że membrana pęknięta ew,brak gazu.Jeśli tak jest tzn weszło głęboko to odkręc śrube po przeciwnej...
Witam. Samochód peugeot boxer na pace wstawiona nagrzewnica wodna ok 4 kW. Zamontowana na wysokości podłogi podłączona równolegle pod przewody dochodzące do oryginalnej nagrzewnicy. Na przewodzie dochodzącym zamontowany zawór elektryczny aby latem nie dochodziło ciepło do dodatkowej nagrzewnicy. Elektrozawór działa prawidłowo. Wszystko działało 2 lata....
Hej. Od niedawna jestem posiadaczem VW Polo I z '97 r. Kupując go w lipcu, sprzedawca mówił, że bierze troszkę oleju. Nie przejąłem się tym za bardzo, bo to auto tymczasowe, do wakacji. Problem w tym, że spala olej ale w kosmicznych ilościach! Zalany 0,5 l 15w40, ponieważ na wskaźniku pokazywało niewiele. Przejechane 150 km. a już z całego wskaźnika...
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Witam! Mam problem z T5 2.5 TDI pokazał się olej w zbiorniczku. Na początek sprawdzona chłodniczka oleju jest OK. Następnie wymieniona pompa wody na nową, po tej wymianie raz przepłukałem układ wodą z ludwikiem, niby trochę lepiej ale jeszcze pojawiły się plamki oleju , przepłukałem jeszcze raz niestety dalej pojawiają się po rozgrzaniu plamki oleju....
Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Zakupiłem olej transformatorowy Orlen Trafo EN 5L który wg specyfikacji moim zdanie pasuje do tego typu sprężarki. Opis producenta tego oleju Olej elektroizolacyjny trafo do transformatorów i aparatury łączeniowej jest olejem nieinhibitowanym (nie zawierającym inhibitora utleniania) otrzymywanym z głęboko rafinowanych frakcji olejowych pochodzenia naftowego....
Witam, pękł mi ostatnio zbiorniczek wyrównawczy płynu, kupiłem nowy, wymieniłem. Okazuje się, że teraz ubywa płynu. Auto nie zostawia śladów, zeby coś kapało, itp. Ponad to: -termostat trzyma 85-90stopni -kompresja na każdym cylindrze ok.16bar -robiony test na uszczelke glowicy (płyn sie nie zabarwił, czyli niby ok.) -nie dymi -nie ma masła pod korkiem...
Witam. Otóż mam problem z Vw Jetta mk2 1991 rok 1,3 benzyna kat. Problem leży gdzieś w układzie chłodzenia lecz nie mogę dokładnie określić co jest jego przyczyną. Więc został wymieniony króciec przy bloku silnika po prawej stronie wraz z termostatem (wahler) oraz płynem chłodniczym (g12). Układ został odpowietrzony, weszło ponad 6 litrów płynu. Tu...
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
Witam, W niedawno zakupionym fiacie występują 2 problemy jak w temacie tj.: 1. Im niższa temperatura otoczenia tym trudniejszy rozruch zimnego silnika. W niskiej temperaturze auto zawsze zapala "na dotyk" po czym momentalnie gaśnie, przy kolejnej próbie uruchomienia coś próbuje "łapać", ale nie odpala. 10-40sekund takiego mordowania i odpala, po czym...
Witam. Posiadam następujący problem Samochód Citroen Berlingo 1.9 DW8B 2003R. Ostatnio sprawdzając poziom płynów eksploatacyjnych moim oczom ukazała się dość znaczna ilość oleju w zbiorniczku wyrównawczym, pierwsze co przyszło mi do głowy "uszczelka pod głowicą" poszperałem trochę w "google" i okazuje sie że nie koniecznie musi byc temu winna uszczelka,...
Witam. Posiadam Hondę civic 1.7 ctdi. Borykam się z problemem jakim jest wyciek płynu chłodniczego. Wykluczałem już uszczelkę pod głowica, robiąc test. Po podłączeniu komputera pod samochód pokazuje błąd w układzie rozrządu. Gdy auto stoi płyn nie ubywa, nie ma żadnych śladów wycieku. Natomiast podczas całego tygodnia jeżdżenia w zbiorniku nie ma ani...
Witam wszystkich i mam problem ze znalezieniem uciekajacego płynu chłodniczego.A mianowicie po przejechaniu ok 400km w zbiorniczku wyrównawczym zamiast max jest ponizej minimum.Wczesniej mi uciekał płyn ale jak miałem uszkodzona uszczelke pod głowica to miałem bardzo duze cisnienie w zbiorniczku.Uszczelkę wymieniłem i było ok przez ok 8tyś km. A teraz...
Przy zjeżdżającym pasku rozrządu problemem może być wyrobione koło paska rozrządu na wale korbowym. Cena nowego odstrasza, a dobrej używki trzeba trochę poszukać. Wtryskiwacze (zostały stare?), ustawienia kąta wtrysku i wałka rozrządu są w porządku? Po wykręceniu świec żarowych nie ma na nich nadtopień i śladów przegrzania? W czasie jazdy barwa spalin...
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
Witam! Mam dość nietypowy problem z płynem chłodniczym w swoim samochodzie. Obejrzałem całą widoczną instalacje obiegu i nie znalazłem świeżego wycieku (jest wiele śladów starych, ale po oczyszczeniu nie ciekną) a płynu i tak ubywa. Ciekawe jest to że jak doleje płynu do poziomu znacznika to przez tydzień płynu ubędzie do poziomu 1cm od dna a potem...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Witam! W zbiorniczku wyrównawczym jest za wysokie ciśnienie.Jak odkręcam korek na zimnym silniku ,to poziom płynu podnosi się z poziomu 'min' na 'max'.W płynie nie ma śladów oleju a na włączonym silniku nie widać pęcherzyków w zbiorniczku.Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo.Tak się zastanawiam ,czy może układ...
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Witam po przerwie Problem z płynem chłodniczym nie ustał, po wymiennie termostatu, i węża łączącego pompę wody z metalową rurką biegnącą do chłodnicy, po tygodniu znów zmilknął płyn i temperatura rośnie jak oszalała. Po tym wydarzeniu uzupełniłem płyn i odpowietrzyłem układ, około 2 litry, i pojechałem sprawdzić co się dzieje jakieś 10 km, po czym to...
Temat zapewne poruszany milion razy, ale przeszukałem różne fora i nie mam już pomysłów. Trzy tygodnie temu zauważyłem olej w zbiorniczku wyrównawczym. Oddałem do mechanika. Diagnoza - uszczelka pod głowicą. Rzeczywiście - pęknięta. Została wymieniona z planowaniem, dodatkowo wymieniono rozrząd + pompę wody (50 tys. km), filtr powietrza, wymieniono...
Witam, dwa miesiące temu kupiłem Fabię 1.4 MPI 8V 68km AQW z instalacją gazową. Niedługo po zakupie pojawiły się pierwsze problemy. Najważniejszym z nich była uszczelka pod głowicą (ślady oleju w płynie chłodzącym). Została ona wymieniona, po tej operacji - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy wina złej naprawy. Mam teraz problem po odpaleniu auta...
A więc mam taki problem z BMW 525TDS E39 1998r. Wczoraj wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Dolałem go i okazało sie że termostat nie puszczał płynu(dolny wąż był cały czas zimny) więc go wymieniłem (termostat). Po wymianie jak wiadomo są problemy z odpowietrzaniem ( zalać zimny silnik itp.) Powtarzałem tą czynność kilka razy i dalej to samo. Temperatura...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Ponieważ mi również termostat siadł tzn. przepuszczał, a szkoda mi było kasy na zakup nowego i na mechanika, postanowiłem zastosować termostat na wężu pozostawiając oryginalny na swoim miejscu. Nowy termostat na wąż założony ( 89st.C) http://sklep.salko.pl/produkt,30790,0,te... Faktyczne temperatury otwarcia/zamknięcia...
Volvo Intercooler FL6 18 230 km Silnik D6A230 Rok 1999 Samochód nie przeszedł przeglądu, a powodem jest zbyt długi okres ładowania zbiorników z powietrzem i co za tym idzie brak hamulców oraz z powodu zanieczyszczenia spalin. En la web Przy pracującym silniku po 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca, ciśnienie spada do 4 Bar i pedał zaczyna wpadać do...
Witam Szanownych Forumowiczów, Ostatnio zauważyłem znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po oględzinach moich a później mechanika nie stwierdziliśmy żadnych wycieków/przecieków, mokrych dywaników, płynu w oleju etc. Samochód posiada instalację gazową. Nic nie wskazuje również na spalanie płynu w komorze silnika, nie ma białych spalin, osłabienia...
Witam, od jakiegoś czasu wycieka mi płyn chłodzący, na początku wyciek był mały potem się powiększał. Pewnego dnia podczas jazdy wskazówka temperatury silnika poszybowała w górę na czerwone pole, na konsoli zapaliła się kontrolka stop-u i wysokiej temperatury silnika. Zatrzymałam auto poczekałam, aż ostygnie i okazało się, że brak jest płynu chłodzącego,...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Mam problem ...spotykam się z opinią, że piece gazowe kondensacyjne są bardzo ekonomiczne.... Proszę o opinię w tej sprawie . Znalazłem lekturę : Usunąłem link. Po co link i skopiowany z niego cały tekst? "Jedną z najciekawszych cech kotłów kondensacyjnych jest możliwość osiągnięcia sprawności przekraczającej 100 procent. A to wszystko dzięki kondensacji...
Witam, Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program. Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca. Tutaj jest log tej oto grupy: http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124482.ht... Wykonałem dodatkowo logi statyczne: BS grupa 003...
no nie wiem czy dobrze w temacie opisałem ale sprawa jest dziwna ... silnik DI (nie DCI) 2002 z osprzętem Denso na wyjściu z głowicy jest jak na moje oko powrót ale o dziwo fabrycznie jest ono połączone z głównym przewodem zasilającym pompę (rozgałęzienie grubszego metalowego przewodu w kierunku pompy) w takim układzie silnik zapala na kilka sekund...
zbiorniczek oleju ślad sieć ślad rolek kartka
instalacja gazowa xsara picasso gniazdka angielskie kolba ekspres odkręcić
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Tonsil Soundfinder 130 - dobór wzmacniacza 50-100W Tonsil Alton 70 vs Soundfinder 130: Które wybrać?