Ja stawiam na przekładnie( przerabiałem taki temat kiedys ) a pisk to ślizgający sie pasek po kole pompy wspomagania ( przy maksymalnym skręcie koło sie zatrzymuje blokuje (...)
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Oglądając filmiki na youtube z cyklu"wspomaganie c330" można zaobserwować, że w wielu przypadkach pompa wspomagania jest montowana w miejsce właśnie sprężarki powietrza również na pasek 17mm i tam się nie ślizga a jak dowiedziałem się od producentów...
Witam , więc co do hałasującego paska klinowego w tym silniku , sprawa wygląda tak , że to raczej nie wina brakującego klina pod kołem pasowym , bo gdyby tak było to raczej nie miał byś pełnego ładowania , w pełni sprawnej klimatyzacji oraz wspomagania z racji tego , iż koło pasowe ślizgałoby się po wałku na którym się mieści i nie byłoby przekazania...
witam mam taki problem z bmw 320 2.0 benzyna z wspomaganiem gdyż chciałem przypalic opone i gdy wrzuciłem 2 coś zapiszczało i jeszcze chodziło gdy zajechałem do domu i zgasiłem i po ponownym odpaleniu nie ma wspomagania pasek dobry nie ślizga olej jest z góry dziękuje za pomoc
Może nagraj ten dźwięk tarcia. Może to nie trze koło, tylko pasek pompy wspomagania zaczyna się ślizgać i daje taki efekt.
1. Sprawdź poziom oleju oraz czy jest zalany prawidłowy 2. Zobacz, czy maglownica cieknie 3. Pasek nie ślizga się na pompie wspomagania? Może ona również żywot kończyć
Pompa mechaniczna ? Ok, Ustaliłem, że mechaniczna. W takim przypadku jedynym prawdopodobnym powodem przy takim przebiegu może być ślizganie paska. Do sprawdzenia pasek i napinacz.
A może się pasek ślizga ?? Na pompie jest chyba szajba wieloklinowa ale nie zębata - pasek jeśli luźny to będzie się ślizgać i piszczeć...
pasek może się ślizgać
a to rysunek pompy wspomagania i przewodów łączących ją z maglownicą. Jak będziesz wymieniał pasek to sprawdz stan koła na pompie wspomagania często się wyciera i wtedy nawet nowy pasek potrafi sie ślizgać.Numer w etce to 357 422 061
Napisałem ,że napinacz ok. Pasek ok. Koło pompy stawia bardzo duży opór,że aż pasek się ślizga. Tylko czasami i po uruchomieniu kilka minut.
Stawiałbym na ślizgający się pasek alternatora. Na zimnym ma ciężej bo ładowanie akumulatora a przy skręcie walczy dodatkowo ze wspomaganiem.
Odświeżam kotleta, miałem chwilkę żeby zajrzeć pod maskę. Pasek piszczy tylko poniżej ~1800 obrotów, tylko jak postoi auto nieodpalane kilka godzin. Po przejechaniu ~3-5km pisk ustaje. Pisk nie jest ciągły, tylko raczej rytmiczny. Na jałowym to jest mniej więcej 0,7sek pisku 0,5sek ciszy. Przy skręcie kierownicy w prawo do oporu piszczy jakby ciągle...
Nie, pasek rozrządu nie może piszczeć. Ale jest jeszcze pasek wspomagania/alternatora, jak piszczy to znaczy że się ślizga a to może wynikać ze zużycia albo złego naciągnięcia.
Witam, mam problem ze wspomaganiem, może ktoś spotkał się już z takim problemem. Otóż piszczał i ślizgał mi pasek na pompie wspomagania, więc założyłem nowy, no i pojawił się problem. Wspomaganie nie działa kiedy samochód jest na postoju, parkowanie jest tragedią, ale zaczyna działać kiedy samochód jedzie, co dziwne, kiedy zwalniam wchodząc w zakręt...
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Czy ktoś spotkał się z taką awarią? Wspomaganie kierownicy włącza się dopiero przy ok. 1500 obr/min. Pasek jest napięty i nie ślizga się. Dodam, że samochód w ostatnie mrozy stał nieużywany przez miesiąc. Wcześniej chodził jak zegarek.
pierwsze co bym zrobił (oczywiście pomijam poziom płynu ) to sprawdził pasek napędzający pompę wspomagania czy jest dobrze naciągnięty i przypomnij sobie kiedy był wymieniany stara guma pomimo dobrego naciągu lubi się ślizgać...
Kolo pasowe na wale korbowym chyba jest z tlumikiem drgań, moze być ten tłumik z gumy zurzyty, pompa wspomagania układu kierowniczego hmm w niej jest zawór przelewowy, do sprawdzenia
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Jednak obstawiałbym pompę. Nie siadła na amen, ale już daje o sobie znać. Te opiłki w na to wskazują. Skoro podczas skrętu miewasz opory to po prostu czasami nie daje rady. Z drugiej strony rodzi się pytanie. Czy blokuje Ci się czasem kierownica? jeśli tak to faktycznie możesz mieć maglownicę do regeneracji (koszt samej regeneracji to około 500zł +...
Alternator jest w super stanie, ładowanie bardzo dobre, luzów nie ma nawet najmniejszych. A co do akumulatora to rzeczywiście muszę przyznać, że jest słaby. Chciałeś przez to powiedzieć, że jest duże obciążenie i alternator stawia duży opór i pasek się ślizga? No jeśli tak to alternator jest na wierzchu samym i z alternatora jest cisza, natomiast słychać...
Jeżeli chodzi skokowo to możliwe, że mimo mocno napiętego paska on się ślizga. Nie musisz tego słyszeć. Piszę z własnego doświadczenia. Po drugie mocno napięty pasek to zdrowe też nie jest - nie dla Ciebie ale dla części jak i samego paska.
Jeżdżę Voyagerem 95' ma 400tyś. przehulane z czego 300 po naszych "drogach" maglownica chodzi jedyny problem ze wspomaganiem to ślizgający się pasek na pompie ale podciągnąłem go trochę i działa. Wątpię żeby tu tkwił problem. Przyjrzyj się dokładnie oponom czy któraś nie jest ścięta bądź mocniej zużyta. Podciągnij na lewarku przód i poruszaj kołem w...
Wyobraź sobie, że też na to wpadłem i na module wspomagania jest prawie tyle samo co na akumulatorze(identycznie nigdy nie będzie, ale zakładam że o tym też wiesz...) Dziękuję też za rady odnośnie sprzedaży, w mojej umowie kupna też nie było o tym wzmianki, a nie sądzę, żeby sprzedający o tym nie wiedział, jednak nie zwróciłem samochodu ani nie dochodziłem...
A może by kolega był uprzejmy powiedzieć-o ile to nie tajemnica państwowa-o jaki to samochód chodzi?Albo choć czy to diesel lub beznyniak? Bo jeżeli diesel,to objaw jest całkowicie normalny-po uruchomieniu silnika jeszcze kilka-kilkanaście sekund grzeją świece żarowe skutecznie obciążając instalację. Jest to reż calkowicie normalne zjawisko w pojazdach...
A to ciekawe z tą gwarancją. Ale z pewnością pasek napędu osprzętu nie może się ślizgać kiedy mu się zechce. Tylko jakim cudem pasek przy takim przebiegu jest poluzowany? Czy chodzi o samochód po wypadku? Jakoś nie wyobrażam sobie zatarcia pompy ale mógł zablokować się zawór regulacyjny ciśnienia (rdza, nieczystości). Mało wiemy o samochodzie.
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
Siła odśrodkowa ma je wypchnąć. One podczas pracy mają się wsuwać i wysuwać (dolegać do obudowy pompy). Ten zawór to bypass i ustawiony jest na maksymalne ciśnienie na wyjściu. Chodzi o to że jak dobijesz kierownicą do ogranicznika ciśnienia w układzie wzrasta. Bez tego albo pasek by zaczął ślizgać , albo ciśnienie coś by rozerwało. Tak nim uchodzi...
A kwestia spalenizny może być bardzo prozaiczna, po prostu pasek klinowy jest za luźny i się ślizga i przypala Nie prozaiczna.Jeżeli nie schładzany jest czynnik chłodniczy to ciśnienie w układzie jest za wysokie,a co za tym idzie sprężarka stawia duży opór a też nie zawsze czujnik ciśnienia rozłączy sprzęgło.W mk2 stosowane był pasek MICRO wiec jak...
witam mam pytanko apropo pompy wspomagania chyba zaciera sie kolo pasowe i czy bedzie trzeba kupic cala pompe czy da sie wymienic samo lozysko kolko sie rusza do silnika i na zewnatrz pozatym slabo naciagniety pasek moze nawet juz rozciagniety trze tak jakby sie zacieralo i pasek coraz czesciej zaczyna sie slizgac i piszczy
Ogólnie zmierzyłem dzisiaj napięcie na kostce jednej z lamp i podczas prawidłowej pracy alternatora, na biegu jałowym napięcie na zaciskach alternatora utrzymywało się w granicach 13,8, natomiast na wspomnianej kostce było to już 11,6V. Wirnik alternatora się obraca bez problemów, nie czuć żadnych oporów, brak również luzów. Wspomniałeś o pompie wspomagania,...
Na tej pompie chodzą wspomagania w ursusach, w ruskim i ciort wie w czym jeszcze zawsze z orbitrolem 100 i siłownikiem o średnicy wewnętrznej cylindra 50 mm. Napęd na pasek trochę mnie dziwi tak jest to rozwiązane we władku i tam potrafi ślizgać. Osobiście spróbował bym objętość zbiornika zwiększyć bo wiele oleju w nim nie ma a to jest najprościej zrobić...
Odsyłam pana do tematu, który pan utworzył o Korei Północnej - tam pańska logika pasuje idealnie. O jak mnie prześwietliła, ciekawe czemu. Zauroczona? Nieważne. Teraz nowy punkt, taki nowy gwóźdź programu-zapomnijmy o tym jednym milimetrze, a skupmy się na tym, że w tym silniku-i to nie jest żart, sam się pieprznąłem, ale moment spostrzegłem-pasek...
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii mechanicznej musi przekazać do alternatora, żeby ten wyprodukował więcej prądu. Szczególnie widoczne było to w autach gaźnikowych - obroty spadały po włączeniu świateł i nadmuchu. We współczesnych też jest widoczne - wprawdzie obroty nie spadną bo bieg jałowy jest regulowany elektronicznie,...
Witam jestem już po przeróbkach i po pierwszych testach transportowych wszystko działa wzorowo zastosowałem przystawkę do pompy taka jaką montuję się w ursus C-330 do wspomagania koła pasowe 120 na pasek 17 i w co nie wierzyłem że na jednym pasku podniósł cała skrzynię gruzu ale podnieslo mi też przód :) dziękuję za pomoc wszystkim za wszelkiego rodzaju...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Czytam i chciał bym pomóc w kwestii hydrauliki : 1.pompa od C-330 360 i pokrewnych moim zdaniem średnio nadaje się do waszych konstrukcji ponieważ te pompy są przeznaczone do pracy w kompieli olejowej (w moście ciągnika zalane olejem),nie są uszczelniane,nie będą pracować na zewnątrz. Robienie zbiornika z pompom, przeniesienie napędu do zbiornika,uszczelnienie...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Witam. Problem polega na tym że tracę wspomaganie na ok od 30sek do 1min. Ale tylko wówczas kiedy jadę w dużym deszczu i kiedy wjade w dość dużą kałuże( gdy sytuacja na drodze zmusza).. Początkowo myślałem że może brakuje w podwoziu jakieś osłonki od paska wspomagania przez co dostaje się pod niego woda i pasek po prostu się slizga.(czasem lecz nie...
Jednak okazuje sie ze to pasek musi byc luzny bo podczas mocnego skretu kierownica slizga sie na pompie pasek. Tylko problem taki ze nie mam pojecia jak go napiac bo przeciez napinacz samoczynnie go napina? nie widze innego sposobu zeby go jeszcze bardziej napiac.
Zazwyczaj w samochodach w chwili dlurzszego chodzenia silnika pasek klinowy idacy od kola pasowego walu korbowego do pompy wspomagania slizga sie ( jest to moja odpowiedz na to co powedziales cytuje : zauwazylem ze jak silnik jest zimny to kierownica chodzi leciutko ale po nagrzaiu do okolo 50 stopni juz się zaczyna psuc Po drugie to zazwyczaj dobra...
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
ślizgający pasek pasek wspomagania piszczy pasek wspomagania
plytki prototypowe zapomniane hasło telefonu samsung naprawa zasilacz drukarka
Wymiana matrycy w Lenovo ThinkCentre M90z: krok po kroku Obudowa bębna pralki: klejona czy skręcana?