Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Ciężko mi się do tej sytuacji odnieść. Kilka głowic zdarzyło mi się przykręcić, ale nie robi to ze mnie żadnego eksperta. Zawsze dobrze używać nowych śrub, takie mam zdanie. Dbałem o to, aby otwory gwintów były dobrze wydmuchane np. od spływającego oleju. Jedne głowice przykręcało się płynnie bez trzasków czy zgrzytów, no a w innych odgłosy dokręcanych...
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
moment dokręcania 17,7-21,6 Nm a potem kąt 88-92 stopnie
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
W załączniku jest wycinek z instrukcji serwisowej od tego modelu.
Proszę bardzo.
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
Można.
http://obrazki.elektroda.pl/1042175100_1... Moment 30 Nm i 2 razy po 90 stopni. Tak samo dla 8 zaworowych jak i 12.
Po spirali, od środka.
-60Nm -60Nm -180°
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
A nie powinno być tak?: http://obrazki.elektroda.pl/7804923000_1...
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Witam. Potrzebuję informacji dotyczącej momentu oraz kolejności dokręcania śrub głowicy i klawiatury rozrządu (kod silnika D6A250 EC96 , rocznik 1997). Kolejna sprawa to sposób regulacji zaworów (widziałem kilka schematów, ale nie mogę znaleźć do FL6). Pozdrawiam. hello, a little late but I hope that helps you. regards
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
Po co? Srub glowicy juz od dawna nie dokreca sie momentem. Metoda zbyt malo dokladna w przypadku dlugich srub. W zwiazku z tym nie ma zadnego sensu technicznego ich "dociaganie".
W pierwszym etapie 40 Nm w drugim 60 Nm.P
FORD Cargo silnik 7 AA momenty dokręcania śrub głowicy http://obrazki.elektroda.pl/4470888800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7779367000_1...
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_... https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_...
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
1-41 Nm 2-90 Nm 3-z wyjątkiem sruby 4,5,12,13,20 i 21 -120 Nm 4-wszystkie śrubu dokręcić o 90 stopni kątowych. Zawory ssące 0,25 mm wydechowe 0,5 mm
Nie podałeś jaki dokładnie silnik masz pierwszy z brzega może akurat trafię 1. 35Nm 2. +90° 3. +90° http://obrazki.elektroda.net/92_12024184...
https://obrazki.elektroda.pl/5377598800_... https://obrazki.elektroda.pl/3419138200_...
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Dokręć je na 30Nm.
To w załączniku masz wszystko.
Najpierw spróbuj poluzować śruby głowicy,potem jedną ręką dociskać głowicę do wałka a drugą dokręć śruby.
1.5 sohc - 1 etap 25Nm 2 etap dokręcic o 60 stopni 3 etap dokręcic o 60 stopni 4 etap dokręcic o 30 stopni 1.5 dohc 1 etap 25Nm 2 etap dokręcic o 190 stopn
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
[url=http://www.bareco.com.au/files-jdee... tutaj. Są 4 silniki 6-cylindrowe, może jeden z nich to akurat ten Twój ;-) A [url=http://www.strong-strut.com/CONVERS... konwersja barbarzyńskich jednostek na nasze :-)
Do każdej głowicy podchodzisz tak jak przewidział producent. W jednym z przypadków masz w procedurze dokręcenie .. ..Nm. potem 180° i odpuszczenie o 90°. Czemu tak? Nie wiem. Dokręcenie ręką i dalej w/ g kolejności dokręcania i z siłą w/g instrukcji
W załaczniku serwisowka do serii 1000.
https://obrazki.elektroda.pl/8933230100_...
Witam. Poszukuję schematu dokręcania śrub głowicy z jakim momentem (Nm) Audi A6 C6 2.4 177 km bdw.
Bez znaczenia ile cylindrów. Podawałem na forum poszukaj. Dla silnika 912/913 te same momenty.
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Tak jak napisałem, tylko gaźnik, jeżeli dym ma rzeczywiście czarny kolor. Spróbuj dokręcić śruby głowicy cylindra.
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Witajcie! Czy posiada ktoś instrukcję serwisową skutera Suzuki Sixteen 125? Poszukuję momenty dokręcania śrub głowicy. Jeśli ktoś takie informacje posiada to bardzo proszę o podzielenie się wiedzą 😀 Z góry dziękuję i pozdrawiam !
Witam. Może ktoś po ratować schematem dokręcania śrub głowicy do silnika Perkins 4 cylindrowy. To jest akurat agregat prądotwórczy CAT, ale wszystko na perkinsie. https://obrazki.elektroda.pl/2179310600_...
2003 euro 3 e-tech 480
Zawsze trzeba stosować nową śrubę - cienki gwint na śrubie i głowicy.
W załączniku masz serwisówke.
Nie ma górnego więc? A wał korbowy ma lewy gwint. Masz strzałkę na śrubie.
Witam. W zał. Dane dotyczące regulacji NISSAN 350Z (Z33) 3.5 V6 (VQ35DE), a tam ustawienia momentu obrotowego: 1. Śruby głowicy cylindrów 2. Świece zapłonowe 3. Korek oleju 4. Czujnik tlenu
Dokręca się z siłą 98 niutonometrów.Według kolejności ze zdjęcia.Oczywiście jeżeli jest tam Polski silnik. http://obrazki.elektroda.net/85_12350469...
https://obrazki.elektroda.pl/9894302900_... Tutaj Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8578388100_... Prosze
Głowica w górę, sprawdzenie, naprawa i planowanie. Oczywiście komplet uszczelek + nowe śruby głowicy. Warto też przy jednej robocie sprawdzić pierścienie na tłokach.
Luzy 0,20 i 0,45.Kolejnosc jak na rys. Podasz kolego jeszcze z jaką siłą ? :)
Sprawdź na początek odpowietrzenie zbiornika paliwa, święcę oraz odległość cewki od koła zamachowego. Na wszelki wypadek, spróbuj dokręcić śruby głowicy.
Luzy ssący 0,35 wydechowy 0,45. http://obrazki.elektroda.pl/9049947200_1...
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
Witam sprawdzałem różne roczniki ale wszystkie mają tak samo 1 faza 30NM 2 faza 90 stopni 3 faza 90 stopni >dane z programu Moto Profil
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Użyj nowych śrub i dokręcaj następującymi etapami: 1. 80Nm 2. 150Nm 3. 90' 4. 90' 5. Przejedź 500km 6. 90' http://obrazki.elektroda.pl/9090119800_1...
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
witam. 60Nm;-180 stopni;20Nm;+300stopni; według workshop
(at)Lukas- w poniedziałek będę w pracy do moge podesłac dane.Niestety do tego modelu serwisówke mam na służbowym laptopie.
W normalnych popularnych silnikach, nie dziwolągach w których śruby głowicy są jednocześnie śrubami podpór wału rzadko wymieniam (nawet w Renault, gdzie śruby głowicy są fi10), z wyjątkiem diesli, bo tu wyjątków nie ma. . Zamykam.
Tak samo jak pozostałe.
Do pokrywy nie widzę u siebie danych, ale pewnie takie same jak dla śrub o danej średnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6168238900_... https://obrazki.elektroda.pl/8447395400_...
Witam czy posiada ktoś instrukcje ustawienia rozrządu do tego silnika i moment dokręcenia śrub głowicy silniki występują w Toyocie carinie i avensis .Stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą bulgotanie i nadmiar płynu w zbiorniczku wyrównawczym brak ogrzewania ,dławienie się silnika.Toyota celica 2.0 16V 3S-FE
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Kupisz uszczelkę tam masz schemat dokręcania i kolejność.
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/3614984300_... https://obrazki.elektroda.pl/6299325800_... Więcej nie mam.
To może nie wystarczyć, możesz mieć zużyte gładzie cylindrów, zmierzyć owalizację też by się przydało ewentualnie szlif i nadwymiar tłoki + pierścienie przy czym finansowo to bez sensu. Przede wszystkim należy ustalić co "zachorowało" a potem leczyć. ps. I żadnego kleju do śrub głowicy!!! pozdr
Ok dzięki za pomoc, faktycznie jest napisane na tej kartce ;] 1 krok: 15nm 2 krok: 30 nm 3 krok: dokręcić o 90 stopni
W załączniku.
Witam ponownie Problem powrócił a mianowicie śruby się luzują po przejechaniu ok 4000 tys. km Co może być powodem ? Ostatnio dokręcone do oporu ok 180 * nawet 360* obrotu , i dziś to samo . Przy montażu nowej dokręcona według instrukcji . Według mnie to należy zastosować nowe śruby głowicy, jak w przypadku 1.9 TDI na pompkach, bądź masz problem z gwintami.
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Co prawda doświadczenia dot. ciągników mam niewiele, ale sprawdził bym śruby głowicy - w Ursusie są chyba dwustronne szpilki? Były zmieniane? Może któraś nie trzyma głowicy z odpowiednią siłą? Czy przy wymianie były jakieś ślady na uszczelce w którym miejscu mógł nastąpić "przeciek"? Jeżeli nie to, to pewnie jak sugerujesz - pęknięcie w głowicy lub...
Co do kół samochodowych, to przesada by podchodzić do nich z kluczem dynamometrycznym. Przydaje się przede wszystkim przy naprawach silnika, szczególnie dokręcanie śrub głowicy. Wiadomo, że w aucie podaje się momenty dokręcania wszystkich śrub, ale często nie są to krytyczne wartości i pewna wprawa i wyczucie na ogół wystarcza. Jeśli masz do wydania...
witam, czy może ktoś ma wzór jak dokręcić śruby głowicy czterocylindrowej, ciągnika New HollanD ts 110
Silnik Renault F3R. Śruby dokrecamy wszystkie: 1. etap 30 Nm 2. etap dokręcić o 50* (+-2*) 3. etap poczekać około 3-4 minuty a następnie wszystkie śruby odkręcić o kąt 180* 4. etap dokręcamy ponownie 25 Nm 5. etap dokręcamy wszystkie o 123* (+-2*) Pozdrawiam! W/w dane zaczerpniete z książki naprawczej Renault Laguna 1 wyd. Haynes.
Innych danych nie znajdziesz ,zawsze kręcisz na poczatku na moment a potem o kąt.Nie ma tak że znamy moment na gotowo.
W deklu jest otwór zakręcony śrubą. Głowica ma jeszcze krućce chyba do chłodzenia cieczą. Od strony koła pasowego nabite 3000 obr/min.
Jeżeli ściągnął Pan plastik z magnesem to trzeba jeszcze odkręcić kluczem imbusowym mosiężny pierścień, glowica wyjdzie z całą ośką. Mam nadzieję że zaznaczył Pan polożenie magnesu względem głowicy, jeśli nie to będzie zabawa z ustawieniem.
http://obrazki.elektroda.net/84_12083543... http://obrazki.elektroda.net/84_12083543...
dokręcanie śrub głowicy kolejność śrub głowicy dokręcania śrub głowicy
nawiew szybę bezpieczniki tylnej lampy licznik energia zdalny
Dobór przekroju kabla do turbiny wiatrowej 48V 10kW DeLonghi PrimaDonna Display Issue: No Text