Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Napewno brakuje tam zaślepki. Brak regulacji nie posiada śruby składu mieszanki wolnych obrotów. A poniżej co można z tym zrobić. https://youtu.be/Sf7Ld2Yd2VI
Jeśli zapłon dobrze ustawiony i strzela to trzeba zmienić kondensator. Napisał, że iskra jest elegancka, więc chyba nie. Sam zapłon może być źle ustawiony, jak wspomniał kolega wyżej. No i nie wiadomo tak naprawdę, co z gaźnikiem. Może śruba składu mieszanki dokręcona do końca.
Też walczę obecnie z podobnym problemem ale nie mam już siły na ten chiński gaźnik i najprawdopodobniej kupię nowy.Tobie też to radzę, spędziłem przy skuterze sporo czasu-zmieniałem dysze wolnych obrotów,śruby składów mieszanki,kręciłem śrubką 1,5 2,5 0,5 obrotu od max. wkręcenia a on dalej swoje także odradzam.
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
To, że gaśnie po wkręceniu śruby składu mieszanki to bardzo dobrze. Jeżeli masz dalej za wysokie to reguluj śrubą położenia przepustnicy ( trzeba ją wykręcać aby obroty spadały ). Jeżeli nie będzie reakcji do sprawdź czy linka gazu gdzieś się nie zacina, zdarza się też że pedał gazu się zacina, albo brak sprężyny powrotu przepustnicy.
Jeżeli obroty spadają to raczej nie jest wina zużycia przepustnicy tylko może zalewa ją paliwo albo jest jego za mało w mieszance. Trzeba najpierw świecę obejrzeć czy nie jest okopcona lub zalana paliwem. Jeżeli spadają obroty to trzeba podkręcić otwarcie przepustnicy i wyregulować skład mieszanki na wolnych tak aby były najwyższe obroty. Jeżeli silnik...
Tak nie zapali, co najwyżej go zaleje. Nie kręciłeś wcześniej śrubą regulacji składu mieszanki ?
jednak jest problem z wejściem na wyższe obroty. Ów problem może być związany z takim oto efektem użytkowania. Nie w tym modelu (bo też nie zanany) Ale w markowym, bo to mój przypadek :D Sam tłumik też warto sprawdzić czy aby "przypadkiem" nie ma tam za wiele nagaru. https://obrazki.elektroda.pl/6882603500_... https://obrazki.elektroda.pl/2400701100_...
Witam mam pytanie co do tego motocykla. Czy modele powyżej rocznika 90 montowane miały takie same gaźniki jak te z rocznika 88? Proszę o pomoc dane te są mi niezbędne do kupna odpowiedniej śruby składu mieszanki którą to właśnie mam niekompletną. Pozdrawiam. Co znaczy nie kompletna sruba regulacji składu? Brak / uszkodzenie oringu na srubie? Z reguły...
Witam. Spotkałam się z takim silnikiem w wakacje na mazurach. śruba od składu mieszanki 1,5 obrotu w tył, iglica na środkowym rowku, a szczelina na jałowych nie więcej niż 1,5mm. Przydało by się go gruntownie wyczyścić.
Jaki jest tam gaźnik Zama; Walbro. Szukaj pod nazwą zestaw naprawczy gaźnika.
do wueska ta turbinka to turbina tylko z nazwy, to jest wiatraczek, ułatwiający mieszanie sie paliwa z powietrzem w kaszlaku (wydaje mi się jednak, że nie ma sensu jej zakładanie, boi stanowi zbyt dużą przeszkodę dla powietrza, ja miałem odparownik i to rozwiązanie uważam za lepsze(nie było dziury w obrotach na opczątku i palił mi trochę mniej)). REGULACJA...
Czy jest opcja, że śruba od składu mieszanki jest źle ustawiona??
No to tak, iglica regulujesz skład mieszanki na wysokich obrotach, jak zawleczka jest na samej górze będzie mało paliwa ale jak na dole to dużo. Mam w gaźniku jeszcze śrubę składu mieszanki wolnych obrotów i jak sama nazwa wskazuje regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach. Jak ci wchodzi sam na wysokie obroty to dokręcasz odejmując powietrza....
Na drugim zdjęciu masz śrubę która może zrobić tylko drobny ruch okół 3stopni. To śrubą składu mieszanki. Wyczyść gaźnik i łapacz iskier. Dopiero po tym możesz bawić się ta śrubą.
Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz? Dodano po 1 "Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc...
Zdjalem. Wszystko wygląda ok. Luzy zaworowe 0,10 i 015. Wyczyściłem gaźnik, szczelinę cewki zmniejszyłem na 0,6mm. Nadal to samo. Na śrubie regulacyjnej składu mieszanki jest założony plastikowy ogranicznik który pozwala zrobić tylko jeden obrót. Jest sens go zdejmowac- zniszczyć aby mieć większe pole regulacji?
Znalazłem schemat tego gaźnika i ta śruba opisana jest jako "KIT IDLE MIXTURE" nr 94 i nie mogę zrozumieć Tłumacz Google tłumaczy to jak "Zestaw mieszanki biegu jałowego", wg mnie prawidłowo powinno być - śruba składu mieszanki biegu jałowego. Co do komory pływakowej, jeżeli taka jest, to ustawienie pływaka ustala poziom paliwa jaki jest utrzymywany...
Wyreguluj gaźnik śrubą składu mieszanki.
Te 3 litry prędzej wylały się z gaźnika niż ten silnik je przepalił, pogięty pływak nie ma nic do rzeczy jeśli nie tonie w komorze pływakowej, możliwe że dysze ktoś udrażniał szpilką, przez co zostały rozkalibrowane. Śruba od regulacji składu mieszanki to ta wkręcona z prawej strony gaźnika prostopadle, nie ta po skosie u dołu.
Witam Wkręty ktòre zaznaczyłeś na zdjęciu; W czerwonym to śruba regulacyjna składu mieszanki wolnych obrotòw. A w zielonym to śruba regulacyjna otwarcia przepustnicy.
Rafik.Te silniki się różniły nie tylko karterami ale i kształtem cylindra.Ja miałem (i mam) silnik 023 czyli dwa biegi w nodze i cylinder kwadratowy.Bardzo podobny i podobno lepszy był silnik 019 trzy biegi w nodze i też cylinder kwadratowy.Do tych silników w żaden sposób nie pasował zapłon od Charta.Jan buki,a nie masz Ty za mocno wykręconej śruby...
Możesz wrzucić foto gaźnika, jakie masz śruby do regulacji? Gaźnik membranowy powinien mieć śruby składu mieszanki niskich i wysokich obrotów. Wrzuć foto tych membran i iglicy.
Wykręć prawą śrubę od regulacji składu mieszanki o ok. 1 obr., śrubą po lewej od położenia przepustnicy ustaw wolne obroty, później śrubą od mieszanki wkręcając lub wykręcając ustawić jak najwyższe obroty i powinno być ok. Jeżeli podczas regulacji śruba mieszanki obroty wzrosną za bardzo skoryguj śrubą od przepustnicy ,ale wtedy znowu musisz znaleźć...
Masz gaźnik Teikei (TK) czy jakąś podróbę typu "Mokini, Minkui"? W Teikei śrubę składu mieszanki biegu jałowego ustaw wykręconą o 1.5 obrotu. Regulacja tą śrubą nie zmieni Ci składu mieszanki przy pełnym obciążeniu. Musisz zmienić dyszę główną na większą, poza tym przy tuningowym cylindrze konieczna jest wymiana wydechu oraz zestrojenie przekładni na...
NO tylko że w tym maluchu zapłon jest elektroniczny i nie reguluje się go. Jak zrobić mieszankę uboższą? Wkręcić śrubę składu mieszanki czy wykrecić?
Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Musisz zdjąć ten, ogranicznik obrotu śrubki.
Ustawić iglicę na środkową pozycję, śrubę składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić o około 0.5- 1 obrót, śrubę podpierającą przepustnicę wkręcić do połowy. Próbować odpalić, jeśli się nie uda to podlać paliwa pod świece i kiedy odpali nie dopuścić manetką do zgaśnięcia. Wyregulować obroty biegu jałowego i po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu ssania,...
A nie jest to przypadkiem ten gaźnik w którym śruba regulacji składu mieszanki znajduje się w dnie komory pływakowej i wygląda jak do spuszczania syfu?
Co i gdzie w tej instrukcji jest napisane jak krowie na rowie. Kręcić śruba biegu jałowego do uzyskania równomiernych obrotów silnika. Śmiech na sali. Nawet Instrukcja od Mińska opisuje bazowe obroty śruby składu mieszanki z jakiego punktu zaczynamy regulacje ok 1/2 obrotu Gdzie tam jest opisane położenie iglicy na dotarcie. W CZ 175 z 65r było dokładnie...
Za ubogo wkręcić śrubę składu mieszanki. O zobacz czy lepiej. Ogólnie gaźnik do czyszczenia i regulacji. Uszczelki do przejrzenia, świecą i filtr powietrza.
Co może być nie tak? Sporo rzeczy. Może być zatkana dysza paliwa biegu jałowego. Może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Ile obrotów masz wykręconą śrubę składu mieszanki biegu jałowego?
Pod czarną śrubą jest wciskana plastikowa dysza, po wykręceniu czarnej śruby zderzakowej (ustala niskie obroty) można podważyć śrubokrętem tą dysze, wyczyścić kanały w gaźniku poprzez przedmuchanie, w tej dyszy ja osobiście przebijam ją drucikiem od linki plecionej bo nie widać jej drożności, składasz i ma działać. Druga śruba mosiężna jest od składu...
Jawki nie posiadam. A co do regulacji to nikt ci nie powie ile masz wykręcić śrubkę bo nie na tym regulacja polega, bo nie każdy silnik jest taki sam i nie jest tak samo zużyty. Masz jedną śrubkę od regulacji obrotów na biegu jałowym, to jest ta śrubka która podpiera przepustnicę. I ją regulujesz tak aby twój motorek miał odpowiednie niskie obroty....
Witam ostatnio na gorącym silniku przekręciłem śrubą składu mieszanki i teraz silnik nie próbuje gasnąć na niskich ale nadal ciężko mu odpalić, na ciepłym trzeba go kręcić 2 razy żeby zapalił.
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Witam Chce ustawić gaźnik w quadzie. Gaźnik ma dwie śruby regulacyjne: śruba biegu jałowego oraz śruba składu mieszanki. Czytałem, że taki gaźnik ustawiamy tak, że śrubą od składu mieszanki ustawiamy maksymalne obroty na biegu jałowym a potem śrubą od biegu jałowego dostosowujemy obroty... Quad nie posiada jednak obrotomierza. Posiada jednak bardzo...
Witajcie Przyjaciele. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Yamahy DT125. Kupiłem ją jako ,,do remontu'' z drugim silnikiem od TDR 125 podobno bliźniaczy silnik. Założyłem go do ramy i korzystając z okazji ultradźwiękowo umyłem gaźnik, przed samym złożeniem przedmuchałem go sprężonym powietrzem i złożyłem na tych częściach co był ponieważ nie zauważyłem...
Z tego co piszesz tylko szukał bym przecieku w ssaniu tam też jest regulacja wzniosu tłoczka , linka ma być luźna . Najlepiej jak byś zaślepił tak tylko chwilowo kanał ssania . Pamiętaj śruba składu mieszanki ustala mieszankę paliwowopowietrzną tylko wolnych obrotów. I regulacja też ma wpływ na wchodzenie na obroty i schodzenie z nich .Sprawdź czy masz...
witam 1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą.. 2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus 3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc... 4-wracasz z regulacją do pkt.2 to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
ważne by dokładnie ustawić najwyższe obroty śrubą składu mieszanki, jeżeli mało daje kręcenie nią to należy sprawdzić czy składając gaźnik nie pominęło się oringa na tej śrubie. U mnie przez jego brak bob palił 8,5l, po założeniu i regulacji pali 7,5...
Dla potomnych z podobnym problemem, uszkodzona jakimś cudem okazała się nowa świeca zapłonowa NGK, zmiana świecy i fajki zapłonowej rozwiązała problem. Skuter idealnie pracuje na oryginalnym gaźniku z wymienioną dyszą główną z 52 na 70, na iglicy 2 pozycja, śruba od składu mieszanki wykręcona na 1.7obrotu. Filtr powietrza orginalny bez części prowadzącej...
Najkrócej i najprościej: Masz 2 śrubki, srebrną, radełkowaną do ustawienia wolnych obrotów i mniejszą, mosiężną do składu mieszanki. Uruchamiasz silnik i pozwalasz mu chwilę popracować aby złapał temperaturę, wykręcasz śrubę wolnych obrotów tak aby uzyskać jak najniższe, stabilne, następnie zaczynasz regulować śrubką składu mieszanki tak aby maksymalnie...
W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach. Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek) Poziom paliwa obecnie nie można regulować. Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki...
Mam problem jak w temacie. Czyszczenie i regulacja układu zapłonowego jak i gaźnika nic nie dała. Po kilkukrotnych próbach uruchomienia wykręcam świecę i jest ewidentnie zalana. Iskra OK sprawdziłem na innej świecy (z działającej kosiarki) i efekt ten sam. Sprawdzony klin na "magnecie" i również wszystko OK. Jeśli już uda się odpalić to po zatrzymaniu...
To znaczy że masz mieszankę ubogą , kolego ustaw iglicę w środkowej pozycji a śrubę składu mieszanki biegu jałowego wykręć o ok 3 obroty. Z tej pozycji wyjściowej bierz się za regulację. Sprawdź jeszcze czystość dysz. O ustawieniu zapłonu nie wspomnę to podstawa przed regulacją gaźnika.
A oring na śrubie regulacji składu mieszanki nie jest luźny w otworze?
Wychylenie pływaków serwisowo powinno wynosić 29mm -32mm. Śruba składu mieszanki paliwowo-powietrznej wykręcona o 1,5 obrotu. Jednak są to wartości serwisowe i przy wyeksploatowanym gaźniku i silniku są niestety bezużyteczne. Jakie ustawiasz wyprzedzenie zapłonu? W ETZ 150 powinno się ustawiać 2,5mm przed GMP. Ten filterek co masz pomiędzy kranikiem...
Gaźnik z logiem MZA czy podróba chińska? Rozumiem że śrubę regulacyjną składu mieszanki biegu jałowego ustawiałeś (tą fabrycznie pod plombą)? Dobrze byłoby upewnić się czy to nie problem ze silnikiem, montując inny sprawny gaźnik.
Śruba składu mieszanki ma zasadniczy wpływ nie tylko na biegu jałowy ale także przy wyższych obrotach. Zbyt bogata mieszanka powoduje dlawienie sie silnika podczas jazdy. W tym przypadku jako że zapłon ustawia śię na zero stopni ze zdjętym przewodem regulatora wyprzedzenia zapłonu, proponuję sprawdzić ten silownik podczas zasysania powietrza powinien...
Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem 2t po wymianie cylindra. A więc tak: Po zatarciu wymieniłem cylinder komplet, wał, łożyska, uszczelniacze na nowe, cylinder chińczyk 70ccm do tego trochę poprawiłem przepływy w komorze korbowej, przy kanałach i w zaworze. Do tego zmodyfikowałem tłok, robiąc okno od strony kanału doładowania. Mała regulacja i...
bbmotor dobrze mówi, na pierwszym zdjęciu śruba od skladu mieszanki biegu jałowego, na drugim śruba od wolnych obrotów. Skład mieszanki wyższych obrotów ustala się ustawieniem wysokości iglicy na przepustnicy.
Trochę czasu już ... ale: Mała śruba służy po prostu do regulacji wolnych obrotów. Gruba/duża śruba to skład mieszanki gazu w właściwie ilość gazy w fazie lotnej.
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Walbro i Zama najczęściej różnią się (przynajmniej w Stihlu) rozstawem śrub regulacyjnych (składu mieszanki), po za tym pasują.
Masz jakiś problem z att lub reduktorem lub mikserem lub szczelnoscia dolotu lub po prostu instalacja wymaga ponownej regulacji reduktora. Kilka opisów jak to zrobić pisalem. Zaopatrz się w register by łatwiej ocenić sprawność i poprawną regulację reduktora. Check nie jest związany ze zła regulacją. Obwód otwarty ma plus, ecu pb przejdzie w tryb awaryjny,...
Wyprzedzenie zapłonu, poziom paliwa, śruba regulacji składu mieszanki i luzy zaworowe to podstawa do sprawdzenia.
Sprawdź pływak i zaworek iglicowy w gaźniku. Wkręć obie śruby regulacyjne do lekkiego oporu, następnie wykręć o półtora obrotu. Odpal i rozgrzej silnik, śrubę wolnych obrotów (idle speed) wykręcaj powoli aż silnik zacznie się dławic. Zapamiętaj to ustawienie, teraz wkręcaj powoli śrubę, aż silnik ponownie zacznie się dławić i zaznacz to ustawienie....
Śruba od regulacji mieszanki regulujesz skład mieszanki tak żeby po przekręceniu manetki dobrze wchodził w obroty, a śruba przepustnicy to jest regulacja obrotów na biegu jałowym musisz sobie tak to wyregulować aby nie dławił się za bardzo jak będzie wchodził w obroty i żeby nie gasł, jak za dużo paliwa ustawisz śrubą od składu mieszanki to może go...
Jeżeli się nie mylę, to gaźnik ma automatyczne ssanie sterowane podciśnieniem. Jeżeli tak, to odkręć filtr powietrza i sprawdź czy podczas pracy jest otwarte. W tym przypadku, jest też śruba regulacyjną składu mieszanki. Daj zdjęcie tego gaźnika.
Kolego tak jak czytałeś u mnie gaźnik stary nie miał zaworu ZHS gdyż był to oryginał z fiata 125p Czytałem i przyznaję, jak pisałem przedmiotowego posta to o tym zapomniałem. Przyznaję też, że w silnikach gaźnikowych poza silnikiem w poldku z gaźnikiem z ZHS, nie spotkałem się z falowaniem wolnych obrotów. Owszem w drugim maluchu miałem kłopoty z ustawieniem...
Do regulacji tego gaźnika służą dwie sruby, a mianowicie śruba składu mieszanki i właśnie ta plastikowa . Tą śrubą reguluje się obroty silnika , jest to układ obejściowy biegu jałowego.Śruba pozioma to której dotyka zderzak powinna być zaplombowana i nie wolno nią kręcić. Jeżeli już to nastąpiło to trzeba ją wykręcić tak żeby zderzak nie dotykał do...
Teraz mam następny problem. Wkreciłem śrubę regulacji składu mieszanki i nadal jest to samo. Sonda stoi cały czas na ubogiej mieszance.
Dziwnie regulujesz, to metoda z dużych wielo gaźnikowych czterosuwów. Jeśli chodzi od 2t to z mojego doświadczenia wynika coś takiego: Skład mieszanki: Gdy obroty same rosną - jest ubogo, wiec dodajesz paliwa. Jak przerywa/zalewa to zmniejszasz ilość paliwa. Co kilka km możesz wykręcić świece i sprawdzić jej kolor, pomoże Ci to określić skład mieszanki...
Jest, taką najlepszą jest na słuch, czyli na wolnych obrotach wkręcasz śrubę składu mieszanki biegu jałowego do uzyskania najwyższych stabilnych obrotów, po czym cofasz ją do uzyskania odpowiedniego zapasu paliwa żeby się nie dławił w przejściu na wysokie obroty. Z obrotomierzem jest troszkę prościej bo widzisz te najwyższe obroty, a cofanie śruby przynajmniej...
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
jak to nie ma różnicy ? musi się zmienić wartość na i silnik musi zacząć się rozpędzać jak zaczniesz kręcić na tym gaźniku. Który nie reaguje gaźnik na zmianę? i głupie pytanie ale czy czasem nie kręcisz śrubami od składu mieszanki zamiast od przepustnic ?
no tylko nie bardzo mam pomysł jak, bo mój reduktor nie ma regulacji wolnych (tylko jedna śruba) zrób zdjęcie reduktora podpowiemy którą śrubą ustawić skład mieszanki na biegu jałowym
Śrubę od składu mieszanki wkręć do końca ,iglicę w gaźniku ustaw w połowie wysokości /środkowe wycięcie/natomiast śrubą od powietrza regulujesz przymykanie przepustnicy czyli wolne obroty ,uruchom silnik i ustaw śrubą od powietrza wolne obroty tak aby silnik nie gasł i wówczas podkręć tą śrubę 1/4 do 1/2 obrotu /zwiększając obroty/.Teraz powoli dodawaj...
Sprawdź czy nie masz wyciągniętego łańcucha rozrządu. Łapiesz za koło pasowe wału korbowego i robisz ruch prawo lewo jeżeli jest wyczuwalny luz kwalifikuje łańcuch do wymiany. Regulacja wstępna gaźnika śruba od składu mieszanki wykręcona 1,5 obrotu, i dalej podstawowa regulacja. Pozdrawiam.
Za wolne obroty odpowiada w tym gaźniku siłownik podciśnieniowy (6 na rys). Sprawdź, czy membrana jest cała Spróbuj też pokręcić śrubą regulacyjną składu mieszanki (na górze elementu 22)
no więc tak: po 4 godzinach zabawy z wymianą uszczelniaczy (corteco za dwa dałem 45zł), ustawieniu ponownym zapłonu, itd.-odpalam i ..., bez zmian tak jak przed całym tym cyrkiem-wkręca się jak talala; nieźle się wk....; tym razem padło na gaźnik, usiadłem wtedy w tej trawie, w tym upale i wśród tysiąca gzów, końskich much i zacząłem wpatrywać się w...
świeca po "dydłaniu" sucha co oznacza że problem leży w zasileniu paliwowym (podejrzewam ssanie) ciepły pali na dotyk. Po drugie - jak już się go odpali to gaśnie po puszczeniu manetki więc trzeba go trzymać na półgazie żeby nie zgasł, jak się silnik rozgrzeje porządnie - zaczyna równo pracować, ale wystarczy 5-10 min postoju i wszystko wraca Sam sobie...
U mnie w podobnym silniku 110ccm mieściło się ok. 0,7l oleju. Regulacja składu mieszanki (dopuszczanie dodatkowego powietrza) śruba 2 na dolocie gaźnika. Śrubka 3 podnosi przepustnicę - regulacja wolnych obrotów. Jedynka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej - przydaje się do określenia poziomu paliwa w tej komorze i drożności układu paliwowego....
Jacek jak możesz, to wrzuć tutaj fotki samych przepustnic - obu, jeśli są różnice. Dodatkowo napisz jakie masz dysze główne, bo to też ma ogromne znaczenie. Śruby regulacji składu mieszanki powinny być odkręcone 1,75 obrotu od max. wkręcenia, jednak jak moto ma dużo kilometrów najechane (tak około 40kkm), to to może być wtedy całkiem inaczej ustawiane....
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
A właśnie regulacja ma znaczenie ponieważ jak śruba od składu mieszanki jest za bardzo wykręcona to gaz będzie ''przelewał''. A tak poza tym popełniłeś jeden zasadniczy błąd - zamiast kupić dobry reduktor, naprawiłeś to gówno . To jeden z wielu typowych objawów tomasetto.
Nie wiem czy cos ci to pomoze, znalazłem tylko ustawienia dla gaźnika BST 33 SS (bo takie tez wystepowaly w niektórych rocznikach): Wolne obroty: 1500 +-100 obr/min dysza glowna: 135 wysokość pływaka: 14,6 +-1 mm zapinka iglicy: 3 od góry dysza wolnych obrotow: 42,5 sruba składu mieszanki wykrecona o 1 i 1/8 obrotu Mysle ze dla gaźnika 40 ustawienia...
Za wysokie obroty, to albo źle ustawiony gaźnik, uszkodzony lub do regeneracji, albo pęknięta lub nieszczelnie złożona podstawa gaźnika. Pewnie nowszy typ, z króćcem, który raczył się urawać i jest dziura. Powinien tam być przewód od podciśnienia. Widać, że nie za bardzo masz pojęcie co robisz, może pokaż komuś bardziej doświadczonemu. lecz nie wiem...
Znam już wyniki mojej regulacji 11l /100 km to troche za dużo ale jeszcze troche z tym powalczę wkręciłem o ok pół obrotu śrubę od składu mieszanki na wolnych obrotach silnik pracuje dobrze czekam na wyniki spalania.
Z tego co piszesz to kręciłeś śrubą regulacyjną składu mieszanki (miśzy rozdzielaczem wtysku a "gumą" rury ssącej). Regulator ciśnienia nie posiada śruby regulacyjnej tylko podkładki regulacyjne. Jak na ciepłym silniku obroty pływają to mieszanka jest zbyt bogata. (Regulacja składu mieszanki jest bardzo "czuła" - lekkie "pokręcenie" a duża zmiana)....
Mogła ci się zapchać dysza wolnych obrotów przestawić śruba regulacyjna składu mieszanki, urwać pływak w gaźniku lub się wyrobić. trachnąć zaworek nad pływakiem, wyrobić przepustnica, przestwić zapłon, walnąć kondensator, przestawić się przerwa na przerywaczu... Więcej typowych usterek malucha w tej chwili nie pamiętam. Ale lista jest na prawdę długa...
Aha ,tu nie chodzi o motocykl ;) Iglica ma być na 3 rowku od góry ;) Tak pisze fabryka ,tak mam w 2 swoich motocyklach i tak ma być. Wyregulowałbym gaźnik . Śruba składy mieszanki ma być wykręcona o 2-3 obroty. Coś mi tu nie gra ,ze silnik nie działa na innym ustawieniu iglicy ,może ta dysza jest jednak nieodpowiednia ? Orientacja cylindra względem...
To standardowy gaźnik PZ30, reguluje się go jak każdy inny PZ. Do regulacji, a nie "kręcenia śrubkami", wskazany jest analizator spalin. Dysz się nie reguluje, co najwyżej można je wymieniać na inne rozmiary. Z elementów regulacyjnych to masz śrubę do regulacji składu mieszanki biegu jałowego, śrubę do regulacji wolnych obrotów (pozycji spoczynkowej...
Świece sprawdziłem i są czarne co wydaje się dziwne bo śruba od składu mieszanki wykręcona jest 2 obr a ustawienie pływaka 7 mm od pokrywy. Próbowałem na różnych ustawieniach składu mieszanki ale przerywało jednakowo cały czas. Jeszcze moje pytanie czy może być winny moduł zapłonu i jak go ewentualnie sprawdzić?
Regulacja wydatku reduktora LPG ma swoje wady i zalety, tak samo jak regulacja " na śrubę". Przy regulacji śrubą, skład mieszanki jest praktycznie stały, w zależności od ustawienia śruby i obciążenia silnika, a także kilku innych czynników, mieszanka może być uboga, bądź bogata, w każdym razie jej skład będzie dość odległy od optymalnego, co w konsekwencji...
W cieniaskach jak pamiętam problem był w odpowietrzeniu skrzyni korbowej, przewód z pokrywy zaworów, który jest doprowadzony do gaźnika, należy go przenieść do komory filtra powietrza, przed filtr. Na próbę wyciągi przewód tam gdzie komora zaworów i zaślep, żeby gaźnik nie zaciągał fałszywego powietrza. Połączenie rurki odpowietrzającej do odmy bądź...
Przypomnę że ten silnik ma łożyska wału korbowego smarowane olejem przekładniowym. To oznacza że uszczelniacze znajdują się wewnątrz silnika i wymiana wiąże się z rozpołowieniem silnika. Simmerringi są montowane „sprężynką” na zewnątrz więc jest mniejsze ryzyko zaciągania lewego powietrza (a raczej oleju) ale może powodować wyciek mieszanki do skrzyni...
Wykręć tą dyszę, zapewne znajdziesz strzępki uszczelniacza(oringu). Następnie odpal silnik i wduś pedał gazu do oporu, aby istniejącym otworem wydmuchało potencjalny syf. Po tej operacji weź przedmuchaj dyszę i wymień oring. Następnie zakręć wszystko jak było i wyreguluj gaźnik. Czyli na chodzącym silniku, dość ciepłym, śrubę regulacji składu mieszanki...
1 mm poniżej krawędzi to ona paliwa nie będzie dostawać i albo się zatrze silnik, albo nie odpali. Ja bym powiedział żeby podgiąć dźwigienkę o 1 mm powyżej krawędzi gaźnika, wtedy chociaż dostanie paliwa i będzie co regulować. Jeżeli podniesiemy płaszcz dźwigienki o 1 mm tak jak ja myślę to dopiero pilarka zacznie pracować. Przyczyna tkwi w nieszczelności...
Jeżeli nie możesz sobie poradzić z tym gaźnikiem, to podmień na inny. Wstępne nastawy gaźnika: - śrubę regulacji składu mieszanki należy wkręcić do końca, a następnie wykręcić około 1.5 do 2 obrotów - śrubę otwarcia przepustnicy tak wkręcić aby przepustnica była lekko otwarta A jak ustawiałeś poziom paliwa na pływaku ? Na ile milimetrów ?
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
wszystko co jest tu napisane to "prawie prawda". gaźnik już ktoś kiedyś dobrał do twojego silnika - fabryka. ty nie musisz nic liczyć ani kombinować tylko zmierzyć średnice dolotu w głowicy i dobrać gaźnik z taką samą średnicą(najlepiej "+" "-" 1mm) ot cała filozofia. a co do ustawiania mieszanki: śrube podtrzymującą przepustnice wykręcasz(lub wkręcasz)...
Tak, iglica była na każdym poziomie, jak i również z śrubami od składu mieszanki próbowałem.... Dzieje się tak, gdy sim jest nagrzany, i jadę na 2-gim biegu do połowy obrotów idzie ok, potem buuuuuu i trzeba puścić manetkę by nie zgasł do końca, wtedy wskakuje na wolne obroty i na nich chodzi dobrze.....
Witam Bardzo proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc .W silniku Briggs&Stratton 15,5 hp Model 285h77 typ 0173E1 Code 102601ZA jest gaźnik WALBRO z numerkiem 4993. Otóż potrzebuję ten gaźnik wyregulować, a nie bardzo wiem jak. Na śrubie regulacji składu mieszanki powinna być czarna osłonka, ale jej nie ma. O ile obrotów trzeba tę śrubkę wykręcić, żeby...
Kolego zaszalałeś!! poszedłeś do serwisu kupić katalizator ?!! i zamierzasz widzę szaleć dalej - wymieniłś w końcu ten silnik krokowy? czy przynajmniej podmienłeś? przed kolejną nerozsądną decyzją jeśli już nie masz nic do sprawdzenia wymontuj silnik krokowy z "węża" "gazu" i w jego miejsce wstaw pospolitą "śrubę" (zawór regulacji na "srubę" ) ustaw...
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Niedawno dyskutowaliśmy...
Napisz mi proszę jak to mam zrobić - bo moja wiedza nie pozwala mi nic zmienić (próbuję kręcić śrubą umieszczoną za siłownikiem - tak przynajmniej wyczytałem) niestety nie ma reakcji - ani na benzynie ani na LPG... ( zakładam że przepustnica nie jest otwarta wystarczająco po fazie ssania w której jest wszystko dobrze) czy mam kręcić śrubą od składu...
czujnik składu mieszanki miernik składu mieszanki wskaźnik składu mieszanki
oświetlenie kurnika tl074 lm324 aktualizacja modemu
telewizor elektron telewizor elektron
Urwanie wałka rozrządu w Mercedes 124 3.0 benzyna Usunięcie blokady Google na Huawei P20 bez hasła