Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Denso czy Magneti Marelli?
Porady w związku z czym? Nie potrafisz zinterpretować pomiaru?
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Jak włączysz światła przy zgaszonym silniku to też mrugają? Czy tylko gdy silnik jest włączony? Ja miałem taką "dyskotekę" gdy alternator się skiepścił. Jedno, albo dwa uzwojenia (albo diody) padły. Dokładnie nie sprawdziłem, bo miałem zapasowy alternator i po wymianie problem zniknął. Aha, to dotyczyło samochodu innej marki. Czasem działa powiadasz?...
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Migotanie zostało wyeliminowanie po zmianie w ustawieniach wariantu na Xenon.
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Sprzęgło założyć można, tylko po co? Z braku laku do identycznego wozidła zaaplikowałem altek z diesla, właśnie ze sprzęgłem i jeździ do tej pory. To że nieco światła przygasają, po puszczeniu "gazu", to normalne - rozpiętość napięcia masz w okolicach 0,5V. Można próbować założyć starszy alternator, bez ynteligientnego regulatora - takie manewry tez...
Witam miałem kiedyś problem z astrą II okazał się walnięty alternator. Objaw miałem taki, że światła mijania świeciły dopiero jak powinny po dodaniu gazu czyli lepszym ładowaniu. Nie pamiętam czy mi się świeciła kontrolka ale szybko zareagowałem i odwiedziłem elektromechanika i stwierdził alternator do wymiany. Pomogło, nie miałem jednak żadnych problemów...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
światła palimy teraz cały rok:p Moim zdaniem nie powinno być większych kłopotów z ładowaniem akumulatora.
Powodem może być alternator. Kontrolka akumulatora bez powodu się nie zapala. Zapewne jest za duże napięcie jak dodasz gazu i zapala się kontrolka. Alternator do pomiarów, a z tylnymi lampami zobacz sobie masę od tej lampy. Może być brudna bądź jak wyżej zgniła wiązka. Zanim nie sprawdzisz możemy gdybać. Podaj jaką wersje nadwozia masz to podam gdzie...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
A ile wat ma wzmacniacz? Ładowanie 14,2 jest poprawne o ile mierzyłeś przy obciążeniu światlami oraz wzmacniaczem. Zakładając, że alternator masz 70A to przy niektórych wzmacniaczach wcale by mnie nie dziwiły mrygające światła ;]
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Myślę, że w tym feralnym ogniwie (celi) wystąpiło zwacie i akumulator ma napięcie znamionowe 10V. Alternator daje swoje 14,6V. Dla potwierdzenia tej teorii zaświeć światła mijania na zatrzymanym silniku i obserwuj, czy napięcie na akumulatorze spada do 12, czy do 10V. Powinieneś niezależnie od tego reklamować urządzenie.
Po 3 tygodniach postoju samochodu akumulator miał prawo się rozładować a tak głębokiie rozładowanie prowadzi do zasiarczenia akumulatora.Ja jak na dłużej postawiam samochód to odkręcam jedną z klem i wówczas akumulator wypoczywa i nie ma możliwości jego rozładowania.Można również zamontować pod maską odłącznik masy i odłączyć prąd przy długim postoju.Można...
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
krzych_un Czy chodzi Ci o SD-2 ? Od 7 lat go uzywam i nie mam zadnego nalotu, zarówek równiez jeszcze nie wymieniałem SD-2 zalacza sie tylko wtedy kiedy alternator ładuje i nie trzeba ingerowac w instalacje Jesli kupiłes jakis inny włacznik pewnie dioda pomoze to spadek 0,7V A z tą diodą do reflektora to nie bardzo wiem o co chodzi
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Co do twojego aku jest on słaby, ja mam 55Ah mam wzmacniacz RF który ma tylko 400W a przy mocniejszym basie niestety światła przygasają. Kondensator nic nie pomoże bo spadki napięcia sa zbyt duże. Bez audio ładowanie jest normalne czyli około 13,8 W ( 60A alternator) przy głośnej muzie spada do granicy 11,8 W ... Oj to dziwne. U mnie są dwa wzmacniacze...
Jesli to przygasanie dzieje sie na niskich obrotach to jest normalne , po prostu alternator ma małe obroty i nie oddaje pełnej mocy bo regulator ogranicza prąd podawany na wirnik zeby sie nie przegrzał, Ja mam fiata uno i czasami kiedy stoje na swiatłach w miescie w lecie i właczy mi sie wentylator to czasem sie zdarza ze silnik wyraznie zwalnia a czasami...
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Używałem tego wehikułu 27 lat, czasy były różne a akumulatory wkładało się takie, jakie akurat były w GS-ie (kto pamięta, co to było?), więc troszkę mam praktyki. Zakładając, że ten Fiacik jest już z alternatorem a nie jeszcze z prądnicą, to: Żółwik - nie zwracaj uwagi na żarty. Śmiało możesz wstawić ten akumulator, który masz tylko go przedtem naładuj...
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
oto masz odpowiedź 'Lampki kontrolne z lewej strony Znaczenie zapalonych wskaźników U góry od lewej do prawej strony: Spryskiwacz szyby * - uzupełnić Poziom oleju silnikowego *.. . za niski Poziom płynu chłodzącego *.. . za niski Światła mijania/pozycyjne tylne * przepalona żarówka Światła hamowania * przepalona żarówka Hamulce tarczowe zużyte okładziny...
Witam. A może by coś tak więcej? Na pewno w pudełku masz jakiś schemat podłączenia. Co to za światła kupiłeś bo jest tego teraz tyle że musisz napisać coś więcej ile przewodów pewnie trzy. Jeden pod kabel od żarówki postojowej drugi pod masę, a trzeci tu pytanie bo zależy co kupiłeś jak z automatem(zapalają się przy odpowiednim napięciu i gasną po spadku...
Pytanie kolegi wojtek 9007 o typ było bardzo zasadne. Były modele MZ ETZ o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 12V -żarówka halogenowa w reflektorze) oraz wcześniejsze MZ TS o pojemnościach 150 oraz 250 (instalacja 6V -żarówka zwykła -"niehalogenowa" w reflektorze), były też modele ES. MZ ETZ miały o ile dobrze pamiętam alternator a TS-ki prądnice...
Odpal silnik włącz światła i dodaj i puść gaz i tak kilka razy jeśli światła zaczną ci mrugać przy dodawaniu gazu to znaczy ze masz za małe napięci na aku. A sprawdzałeś wo gole napięcie na aku ??? powinieneś mieć 19V (Z hakiem) jeśli bd miał mniejsze to alternator do regeneracji Co to za bzdury totalne są? Jakie 19 (DZIEWIĘTNAŚCIE) V na akumulatorze?...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
no to popatrz ile maja "A" i czy pasuje to Twojej fury zamontowac... A w poldkach to nie wiem co tam maja. Pozdro
308 HATCHBACK 5DRZW 1.6 THP 16v 150 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11488 89 1 0852 Data Początku Gwarancji29.05.2008 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA...
Czy alternator był wymieniany z odłaczanym akumulatorem.? Napewno dobrze przykrecone przewody.? Alternator napewnosprawny.? Dziwne napiecia ida skoro taka choinka
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
Byłem u elektryka samochodowego, orzekł ,że alternator poprzedni i ten na którym teraz auto pracuje są OK! Nie ma prądu wzbudzającego alternator, kazał mi połączyć dwa przewody przy alternatorze na sekundę i alternator ładuje, facet orzekł ,że padnięty jest główny komputer, nie bardzo mi się w to chce wierzyć, bo chyba przyczyn może być więcej. Kontrolka...
Co innego jest wydajność prądowa zasilania a co innego pobór prądu przez urządzenie. Taki przykład: w samochodzie mogą być włączone jedynie światła mijania (teraz to nawet muszą) pobierają one ściśle określoną wartość prądu. Kierowca włącza jeszcze reflektory przeciwmgielne - pobór prądu rośnie. Akumulator albo alternator (w zależności od tego, czy...
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
okazalo sie ze wszystkiemu winien jest regulator napięcia,po wymianie na nowy i przy okazji przejrzeniu całego alternatora wszystko jest ok
Lepszym rozwiązaniem byłby drugi akumulator. A co mu to da skoro ma tak malo wydajny alternator?
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Ładowanie mam 14,1 - 14,2 V Alternator już też podmieniałem inny...
ratuje tylko ekektryk samochodowy:((
Sprawa wygląda tak: jak jest nie nałdowany akumulator(np po rozruchu to ciagnie duży prąd) wtedy jest falowanie gdy już sie podładuje to brak falowania Podejżewam,że alternator został dobrany do mniejszego akumulatora, prducent chcac zaoszczedzic na nowym alternatorze dorzucil przewód oprowy. Podaj dane akumulatora i alternatora.
Alternator dawał około 30 A (przy tych 13 A na akumulator) ,ale włączone były światła czyli też 12-15 A na same światła. Alternator 70 A. Czyli pracował na połowie mocy. A jak ma się "moc" alternatora w funkcji obrotów jego wirnika? Da te deklarowane 70A na biegu jałowym silnika? Może dla tej prędkości obrotowej wirnika alternatora był to właśnie max...
Jak przeczytałem 3 rozdziały to wiem, że nie ma stałej mocy. Chodziło mi jedynie o wykorzystanie pełnego zakresu napięć generowanych przez pradnicę z elektrowni wiatrowej oraz prostą prawie bezstratna stabilizację prądu ładowania, do wartoścu użytecznych w całym zakresie pojemności aku. No i coś bardzo ważnego - wyższe napięcie odbierane z prądnicy...
Przy takich obrotach alternator ma prawo niedomagać.
Rozwiązałeś ten problem? Ten problem jest taki sam, jak mój problem. Może zły alternator ? Dodano po 7 Można sprawdzić w diagnostyce Delphi F i terminalu. Pod obciążeniem po uruchomieniu wentylatora, tylnej nagrzewnicy, światła ksenonowego, obciążenia zacisku F ze 100% i napięcie dochodzi do 13,8 woltów. Problem, jeśli terminal F mówi, że 100% prawdopodobnie...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Jeżeli mam podłączyć żółty do plusa w aku ,to pytanie co będzie w tym przypadku wyłączać światła dzienne ??? Ten żółty przewód musi byś podpięty do kabelka przy lampie od świateł pozycyjnych bo raz jeszcze powtórzę ,że gdy silnik nie pracuje to wszystko działa tak jak powinno .. Włączam zapłon i dzienne świecą normalnie . włączam pozycyjne ,dzienne...
Akumulator mniejszy Bosh działa wyśmienicie - brak błędów. IMHO akumulator nie jest przyczyną, ale skutkiem, chociaż jego stan miał wpływ na "Blackout". Wymiana przeniesie problem w czasie, ale wydaje się, że go nie rozwiąże. Objawami złego akumulatora były słabo rozkładające się lusterka, czasami, ale też wiek aku i jego jakość, ale zapalał, więc...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
1-Kontrola aku pod kontem trzymania, mocy rozruchowej, zwarć w celach. 2- Kontrola różnicy ładowania aku- alternator ( dołożenie nowego kabla). 3- Ople mają kłopoty z masami dlatego się je dokłada ( silnik- karoseria). 4- Jak wyżej pisze (marcin55246) -alternator może przeładowywać -sam nie dawno miałem i dochodziło do 16V gubiły się światła powyżej...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Witam, Posiadam Seata Leona 1.9 TDI, auto ma przejechane 230 tys. km. Dziś zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora, mało tego, światła, które się świecą, to tylko tylne i postojowe. Halogeny w ogóle nie chcą się zaświecić. Kilka dni wcześniej wjechałem w bardzo dużą ilość wody. Najpierw kontrolka od akumulatora się świeciła i na sekundę znikała,...
Witam Mam duży problem z Fiatem Bravo 2 1.6 Mjet. Otóż świeci się kontrolka akumulatora, podczas gdy ładowanie jest prawidłowe 14,2 V. Po kolei: - Dwa tygodnie temu pierwszy raz zaświeciła się kontrolka ładowania, a wraz z nią zaczęło się wyłączać wspomaganie kierownicy, dodatkowo silnik zaczął się trząść, a światła przygasać. Mechanik od razu stwierdził,...
Jeżeli to np. Zafira B to bolączką są wiązki tylnych drzwi, lecz miałem niedawno uszkodzony alternator rozładowywał aku szybko a napięcie wyskakiwało do 16 V komputer wariował i odcinał światła powyżej 1 tyś/obr.
Jeśli mogę wtrącić parę groszy to akumulatory Yuasa (srebrne) są bardzo dobre i godne polecenia. Taki właśnie był zamontowany i przeżył 4 lata. Już po 1 roku miał parametry -100A poniżej deklaracji i rezystancję za wysoką jak na 65Ah. Pytanie było o alternator, nie chcę zamieniać tego tematu na wojenki akumulatorowe jakich pełno w internecie i na YT....
Czy to prawda, że w niektórych samochodach normą jest, że alternator nie ładuje akumulatora na wolnych obrotach/biegu jałowym? W 9-10 letnim samochodzie Renault padł akumulator, poratował dobry czlowiek prostownikiem i wróciłem do domu, załadowałem i odpinając ładowarkę marketową mysle sobie sprawdze ile spada napięcie podczas uruchamiania silnika,...
Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno Przy obecnych temperaturach, po jeździe i jak dłużej postoi to powinien, ale też ciężko będzie to zauważyć bo dolny wąż może być cały czas zimny (zanim ciepły płyn przeleci przez chłodnicę to już zdąży się zamknąć). Warto by też uzupełnić - najlepiej zostawić pokrywę silnika przymkniętą i włączyć...
Alternator jest całkiem nowy, wymiana alternatora była spowodowana uszkodzeniem, brakiem ładowania. Różnica między regenerowanym a nowym była rzędu 60 zł, więc kupiony był nowy. Na starym alternatorze działo się to samo. Wtedy już planowana była wymiana. Akumulator ma 9 miesięcy. Kupiony też nowy. Z piwnicy wyciągnąłem stary - dzieje się tak samo, mam...
Witam walczyłem ostatnio z tym tematem w moim przypadku przyczyna leżała w skrzynce bezpieczników w komorze silnika a konkretnie brak przejścia na bezpieczniku mimo iż był dobry, bezpiecznik oznaczony jako podgrzewacz paliwa 20A po włożeniu nowego brak mrugania i skoków napięcia , wcześniej oczywiście alternator był demontowany jak się okazało niepotrzebnie...
Po pierwsze światła drogowe i długie, to to samo. Chyba masz na myśli światła mijania. A jeśli chodzi o ładowanie, to 14 V to w zasadzie minimum.
Skrzynia biegów jest własnie jedyną rzeczą o którą się matrwię w tej konstrukcji. Jak narazie nie maiłem z nią problemów ale boję się własnie ze na dłuższą mete może nie wytrzymać dlatego myśle o innej skrzyni. Ladowanie jest. Nie widać żadnej prądnicy bo jej nie ma ale jest alternator :) Umieszczony na tym samym wałku na którym sa koła pasowe przy...
Jeżeli, w co bardzo wątpię, ale jeżeli wzmacniacz ma te 1kW to potrzebuje 84A prądu, alternator w tej skodzie o ile pamiętam ma 100A, więc tak będzie.
Stator 12-cewkowy jest alternatorem trójfazowym. Natomiast ten 8-cewkowy to alternator jednofazowy z odczepem na światła (światła zasilane ze silnika). Do przeróbki byłaby także instalacja elektryczna (przerobienie zasilania świateł z akumulatora). Poza tym chyba koło magnesowe też musiałoby zostać wymienione, bo nie pasowałaby ilość pól magnetycznych.
Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Porusza się lekko tylko gdy alternator nie jest obciążony np. światła wyłączone a akumulator naładowany. Włączenie świateł czy innych odbiorników powoduje taki w zrost oporu jaki stawia alternator że potrafi spalić się pasek napędowy...
Temat o kozaku, ale też ogólnie o wszystkim co wykańcza i konserwuje akumulatory. Dzisiaj zrobiłem test przy użuciu przystawki VC-511 mierzącej prąd DC do 400A.Po pomiarach zacząłem myśleć.Kolega mówi, że jak ja myślę to zaczyna się robić niebezpiecznie :D .Do rzeczy. Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez...
Odpiąć alternator i sprawdzić pobór prądu.
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Problem z samochodem Toyota Verso 2010r 1.6 benzyna. Na wolnych obrotach wszystko jest ok kiedy włączę światła drogowe i nawiewy pokazują się błędy wspomagania itp i zapala się czerwony akumulator i wyświetla błąd vsc. Czy akumulator czy może alternator się zużył będę wdzięczny za pomoc z góry dziękuję
Witam, Sprawdź stan instalacji elektrycznej, styki przy urządzeniach które zakłucają, (również masy) każde ustrojstwo trzeba odkłócić indywidualnie, akumulator nie ma wpływu na zakłócenia - alternator ma taki zapas mocy że stan akumulatora jest dla CB obojętny. (pobór do 2A - światła pozycyjne biorą więcej) Napisz jeszcze jaki to samochód - bo to do...
Witam, czy mógłbym prosić o rozkodowanie VIN: VF38DRHC8CL046168 Z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12966 CJ 1 0279 Data Początku Gwarancji18.06.2012 Numer seryjny silnika10 DYZC 4009966 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*... P4A9667228099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD...
Dzień dobry. Mam Outlander 2.0 benzyna z 2003 r. Jestem po wymianie pompy wody, bo hałasowała. Po wymianie i złożeniu wszystkiego do kupy, zapaliłem auto, ale zauważyłem, że przez chwilę zapaliła mi się kontrolka ładowania i zgasła. Zacząłem jeździć tym autem i na wolnych obrotach światła słabsze, mijania są. Dodam gazu, światła są jaśniejsze. Zmierzyłem...
Vodiczka, to jest takie same głupie myślenie, jak to, że gdyby Polska kupowała od Rosji po tak samo niskiej cenie ropę co Niemcy to kraj by upadł z powodu mniejszych wpływów z podatków i akcyzy. To jest takie same głupie myślenie jak to, że jakbyśmy "nie podskakiwali Rosji" to gaz i ropę mieli tak samo tanio jak oni. ;) Wierutna bzdura, ale często...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
alternator dodatkowe światła alternator pulsować światła alternator pulsujące światła
buzzer zegarek czujnik wyrównać sharp zacina papier
autosan adblue naprawa erbauer
Obsługiwane formaty wideo przez Blaupunkt BN32H1032EEB Suszarka Electrolux EW8HS259SP nie startuje - przyczyny i rozwiązania