Zielony masa
Ze świateł drogowych zwykle się nie korzysta, więc trochę dziwne, że się topi. Ale skoro się topi to pewnie jakaś "tuningowa" żarówka. Czy po wymianie stopionej kostki wymieniłeś też żarówkę, albo przynajmniej oczyściłeś jej styki?
jedna kostka jest to miejsce na przetwornik - transformatorek umożliwjajacy podłączenie zestawu głośnomówiącego pod radio druga - nie pamiętam jarek
Po pierwsze musisz założyć przekaźnik w skrzynce bezpieczników i wyłącznik świateł przeciwmgłowych przednich. Instrukcje jak uruchomić te światła masz w załączniku 213, schemat w 184 a wyprowadzenia z skrzynki bezpieczników 170
Jak rozumiem aktualne rozwiązanie nie jest najlepsze i lepsza byłaby sytuacja bez napięcia w obwodzie po wyłączeniu światła To oczywiste.
Chodzi mi o tę kostkę w środku, czyli właściwy wyłącznik. Mam potrzebę wyjęcia go z oprawki, obrócenia o 180 stopni i włożenia z powrotem Z boku ( zaznaczone kółkiem na czerwono ) są zaczepy z jednej i drugiej strony. Wystarczy wyjąć z zaczepów i obrócić o 180 stopni.
Zacząłbym od sprawdzenia, czy w ciągniku w gnieździe przyczepy są prawidłowo podłączone oba zaciski od świateł pozycyjnych. Środkowy pin, w starych ciągnikach bywa że jest odłączony, albo komuś nie pasowało z ruskim ciągnikiem lub maszyną (tam był stały +). Rozumiem że chodzi o światło pozycyjne, a nie całą lampę lub kierunkowskaz czy stop. Jeśli wiązka...
Obejrzeć najlepiej, jak jest w domu kontrolka/próbnik/żaróweczka z przewodami ,to można sprawdzić czy jest na stykach napięcie,czy się zaświeci.
Sprawdź termostat w chłodziarce, częste uszkodzenie lub kable na kostce koło światła
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
Poszukaj na skrzyni biegów. Dawno robiłem podobne auto ale chyba dostęp do niego był po zdjęciu koła od strony kierowcy. Ma 2 piny. Włącz zapłon i zewrzyj piny w kostce. Jeśli światła zaświeca, czujnik do wymiany
Wychodzi na to że byś musiał posprawdzać, oscyloskopem przebiegi napięcia na jednej i drugiej kostce, dla porównania. Ale pewnie nie posiadasz. Jeszcze do pytam, czyli jak tą drugą dobrą lampę podłączysz po ta złą kostkę to też mruga
Na skrzyni są dwie kostki, jedna ma trzy kable (licznik) a druga dwa kable (czujnik wstecznego biegu) zdejmij kostkę i światła powinny zgasnąć jak nie to trzeba szukać w splocie.
Od włącznika światła przez kostkę przy suficie po styki w oprawce żarówki i to by było na tyle :D
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Sprawdziłeś podstawową rzecz czyli bezpieczniki? Po wymienia kostki światła świeciły?
Hmm .. grzanie falownikiem wodę w CWU jak dobrze rozumiem? Amperomierz z cewką halla do mierzenia obciążenia inwertera i czujnik światła, dwie kostki i grzanie wody przez falownik załatwione. Tylko pytanie się nasuwa czy warto falownik katować grzałkami. Nie lepsze BGCWU ;)
Zobacz bezpiecznik F12 odpowiedzialny za zasilanie cewek przekaźników i F13 (światła)a jeśli nie one to kostka stacyjki i raczej będzie to jeśli i światła mijania nie świecą w ogóle. Z tyłu skrzynki bezpieczników przewodem grubym żółtoniebieskim powinno być przekazywane napięcie plus akumulatora po kluczyku w stacyjce na MAR jeśli nie ma to przerwa...
Światła wyłączone. i żarówka wyjęta z kostki!
Napięcie w wyłączniku świateł powinieneś mieć cały czas, w astrach G zarówno światła pozycyjne jak i mijania pracują niezależnie od włączenia zapłonu. Jeśli nie możesz włączyć żadnych to: 1. Sprawdź manetkę kierunkowskazów bo ona zarządza przełączaniem między mijania a długimi (jeśli nie byłeś w stanie wyłączyć długich i wrócić do mijania to na 99%...
Na kostce od czujnika światła na pinach nie ma prądu. Wyjąłem z też kostkę od trzeciego światła STOPu tam dochodzi 10V, po podłączeniu do niej ledów to spada do 3V.
Witam Kostki ISO Są , DAj foto
W takim razie to jest już druga puszka (pierwsza została zaślepiona i podłączona na sztywno). Teraz L (Faza) znajduje się na przewodach korespondencyjnych L-k1 lub L-k2, musisz ją podać na styk ruchomy - L, jak ją podasz, połączysz łącznikiem schodowym, to powinna pojawić się na przewodzie w kostce przy oświetleniu.
Zaglądałeś chociaż do kostek żarówek?
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Światła drogowe High Beam do złącza świateł drogowych plus. - High Beam do masy. Masa jest jedna w lampie, więc można wpiąć pod masę z kostki H7. Światła mijania Low Beam z kostki plus H7 - Low Beam z kostki masa H7 Dobrze widać na czwartym zdjęciu w moim poprzednim wpisie. U mnie światła drogowe (długie) działają po włączeniu świateł mijania. Po włączeniu...
Kolego musi pasować,kolory przewodów nie są ważne.Czerwona kostka kierunkowskazy i sygnał,biała światła i migawka,czarna wycieraczki i spryskiwacze.Kostka czarna może być inna,o pięciu i sześciu przewodach i tylko trzeba dokonać zamiany.To zależy ile biegowy jest silnik.
Jaki megan? Kombi?
Zasilanie do światła na szybie to skąd jest wzięte ( domniemywam że to nie jest oryginalnie zamontowane światło) Wypnij kostkę od lampy i sprawdź na kostce nie na stykach od żarówki.
Zamontuj go w lampie pod sufitem. Wepnij w kostkę do L i N i tyle
A działają ci światła awaryjne? One są jakoś z kostki radia wyprowadzone chyba właśnie fioletowym.Dlatego sam bezpiecznik w radiu nie wystarczy.No chyba że oprócz radia wszystko idzie oryginalnie.
Nie ma tam żadnego przekaźnika od świateł pozycyjnych. Są dwa bezpieczniki, jeden na oba prawe światła, przód i tył, drugi na lewe. Między bezpiecznikiem a światłem jest tylko kabel, więc jeśli napięcie dochodzi do bezpiecznika to musisz szukać przerwy w kablu albo słabego połączenia.
Witam. Mam problem z Passatem mianowicie zapaliła mi się kontrolka od spalonej żarówki, wyszedłem z auta okazało się że nie pali się prawe światło mijania. Po drodze wjechałem na stację kupiłem żarówkę, stara była na dole szklanej banki czarna na włóknach, wymieniłem i dalej ten sam problem. W domu sprawdziłem żarówkę starą jak i nową obie są ok. Sprawdziłem...
Najlepiej zrealizować to na kostce CMOS 4093.
już ogarnąłem temat z kabelkami:)
światła stop paliły się cały czas Od nowości? Od zakupu? Od jakiegoś zdarzenia? Bez opisu tego co sprawdziłeś (oprócz czujnika stop) można zgadywać... np na jakiejś kostce/przełączniku zrobiło się trwałe połączenie do plusa.
Witam byłem dziś u elektryka podpiął komputer nie pokazało poważnych błędów. Podmienilismy bsm niestety te same objawy. W momencie kiedy przekręciłem zapłon zapaliły się same światła elektryk odpiął kostkę od przełącznika zespolonego (pająka) i światła nadal świeciły czyli on twierdzi że pająk jest ok. Ale czy na pewno? Mówi że teraz jedynie załatwić...
Uszkodzona kostka stacyjki. Choć nie tłumaczy mrugania świateł.
Jeszcze dodam że oba światła świecą wydaje się słabo,ale na kostce od światła napięcie jest 14.18V. Mowa o tej skrzynce ze zdjęcia? Ale myślisz że to jest ta przyczyna? https://obrazki.elektroda.pl/9115088800_... Niewiem czy to widać ale tak świecą światła dzienne żółta barwa i tak jak by świeciły połową mocy,a na kostce napięcie jest...
Układ załączania świateł w tym autku to długa droga. Wyłącznik świateł -> BSI -> Magistrala CAN do BSM -> Bezpieczniki -> lampa. Jeżeli pali się prawa, to wyłącznik świateł i BSI są sprawne (sygnał włączenia dociera do BSM. W module BSM, sprawdź bezpieczniki F3(15A) i F4(10A). Do sprawdzenia połączeń wystarczy zwykła kontrolka (żarówka z przewodem)....
Kolego w prawej lampie przód brak światła po wypięciu kostki w kostce na 6 pinów w 1 pinie jest prąd a powinien być prąd na 2 pinach tak jak w kostce od lampy lewej od str kierowcy.
Potrzebuję info, gdzie znajduje się we Władimircu, kostka rozdzielająca przewody, na światła tylne? Czy trzeba ściągać podłogę?
Wycieczka i światła drogowe są? Kostka stacyjki
Tak wszystko działa prucz licznika i tego światła z tyłu ale przy klamce i czujniku nie widzę zsdnych przewodów jest kostka od tylnego światła jak ja wypne to gasi się stop i podświetlenie licznika
1. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika. 2. Wrzuć wsteczny. 3. Upewnij się czy masz zgaszone wszystkie światła i świeci się tylko wsteczny. Teraz odepnij kostkę i miernikiem sprawdź w którym miejscu jest napięcie.
Żaden kierunkowskaz nie jest włączony. Na zgaszonym silniku przy włączonych światłach tak zwany brzęczyk z przełącznika informujący o zapalonych światłach również nie brzęczy. Światła gasną dopiero po odłączeniu kostki z przełącznika. Podmieniałem inny przełącznik, ale miał inny numer i po podłączeniu nie było ani mijania, ani pozycji.
Do ponownego sprawdzenia bezpieczniki F4,F9 i F19. Następnie sprawdzić żarówką , a nie miernikiem , napięcie na kostce lewej lampy.
5 Sek do diagnostyki usterki, skoro w gnieździe jest a z tyłu nie ma i żarówki dobre to urwane przewody w kostce pod siedzeniem, dziękuję - dobranoc
Sprawdz kostkę stacyjki
Po rozpięciu kostki jest cały czas na ssaniu. Światła będą się świecić dopiero po odpaleniu silnika. Stop, klakson i kierunkowskazy są zasilane z akumulatora a oświetlenie z prądnicy.
Tak najmniej inwazyjnie, nie znając instalacji samochodu, to przez przekaźnik NO/NC. http://obrazki.elektroda.pl/7500567600_1... Teraz, niezasilany i niewłączony przekaźnik zasilałby odstraszacz nóżkami 30 (+) i 87a (odstraszacz). Jak zasilisz cewkę przekaźnika 85 i 86 to rozłączysz zasilanie odstraszacza - włączony przekaźnik przełączy...
Brak masy na zegarach, pozaginane styki w kostce lub niedokręcona do nadwozia.
po rozłączeniu i przeczyszczeniu kostki od modułu zapłonowego światła działały przez chwile więc poszperałem dłużej przy tej kostce i na razie światła działają
Mała kontrolka 12v do masy i włączasz po kolei światła sprawdzając na kostce lampy na którym przewodzie jest napięcie.
Nie naprawialem takiego ale jak to Honda to szukaj przykręconego do ramy gdzieś między silnikiem a aku. Aluminiowa kostka jak radiator z 4 pinami.
Podkuj,przedłuż na skręcanych kostkach,włóż w odpowiedni peszel i zagipsuj.
Taki problem można i bez miernika rozwiązać, trochę myślenia.
Witam Sprawdź wiązkę,lub kostki w skrzynce bezpieczników od tylnej wiązki.
sterownik przy pompie plus i minus na kostkę i powinno hulać Jeśli sterownik uszkodzony podpiąć silnik pod światła stop i po problemie
Niestety nic nie było kombinowane jeśli chodzi o światła. Po wyciągnięciu kostki od przełącznika od świateł dalej pika.
Tak to może być powodem. Musi dochodzić do jakiegoś zwarcia. Możliwe że styk załącza i rozłącza się podczas jazdy. Musisz sprawdzić wszystko a najlepiej założyć nową kostkę.
Może kolego coś więcej? Do czego (jakiego koloru) podpiąć kondensator i co do L i co do L1. Tam są czarny z brązowym i czarny wychodzący z tej czerwonej kostki.
Zewrzyj na krótko przewody w kostce. Wtedy bedziesz mógł wykluczyć przełącznik lub stwierdzić, ze to on.
Może po prostu styki we włączniku uszkodzone? Odepnij kostkę od włącznika i posprawdzaj miernikiem piny.
Więc tak, sprawdziłem to, co zrobiłem, i okazało się, że po odłączeniu kostki od ssania światła oraz klakson zaczęły działać. Kierunkowskaz prawy działa jak powinien, a lewy świeci, ale nie przerywa, a przedni nie zapala się.
A czy mógłbym prosić o ten schemat z tym dodatkowym przekaźnikiem na światła
A światła np są?Kostka stacyjki lub dokladane zabezpieczenie?
Sprawa rozwiązana. Niepotrzebnie wpinałem się ze światłami blisko lampy, mam tam przecież blisko przetwornice xenon. Połączyłem się z przewodem na światła pod kostkę iso od radia i zakłóceń nie ma. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
no oki w takim razie jak wyjaśnisz mi to że wyciągnełem tą kostkę światła zgasły kostka jak kostka z 8 konektorami w 2 rzędach sprawdziłem czy na przewodach w tej kostce nie ma zwarcia i nie było ( sprawdzałem każdy z każdym wszystkie kombinacje) później po kolei do każdego przewodu podawałem napięcie żeby sprawdzić który to jest ten od tych postojówek...
Witam koledzy, mam problem ze światłami, wymieniłem żarówki, zamontowalem nowe zestawy kostek i światła się nie poprawiły . Czy przczyną mogą być reflektory? Proszę o poradę.:(
FFR 03151 magistrala danych CAN EBS 03021 wadliwy modul potencjometra pedału hamulca EBS 03222 moduł kontroli ciśnienia, lewa tylnia oś EBS 03272 moduł kontroli ciśnienia, prawa tylnia oś
Dzień dobry. Czy ktoś się orientuje jak naprawić ładowanie w skuterze 2T? - Światła działają. - Nie ładuje akumulatora. Na kostce piszczy. Na impulsatorze jest 800 omów. Na przewodach 0,02 V. Akumulator wyładowuje się. :>
O tym też myślałem, ale nigdzie nie znalazłem, który pin w złączu odpowiada za zasilanie żarówki pozycyjnej. W sumie - teraz tak myślę - że mogłem się pobawić z kostką z prawej lampy..
do łącznika wciskam od góry brązowy z prądem, od dołu brązowy idący do lampy, a pozostałe: 2x niebieski i 2x zielono-biały (hm, raczej jest tam brązowo-zielony.. ale tak narysowałem, więc pomińmy kolorystykę) skręcam razem kolorami, izoluję i chowam - czyli nie wkładam do łącznika? Dokładnie , nic więcej ! Zamiast skręcania i izolowania użyj kostek...
Sprawdź klemy i stan kabli przy akumulatorze i na rozruszniku. Sprawdź bezpieczniki czy któryś się nie spalił. Sprawdź przejścia po stacyjce, może kostka stacyjki nawala. Skoro nawet nie słychać tykania automatu rozrusznika, to jak masz możliwość dostania się do rozrusznika to podaj mu plusa sterującego na automat ze szpilki zasilającej sam rozrusznik...
automatyka działa tj gdy mijania Prawidłowo powinno być podłączone pod światła postojowe. Odłącz kostki w tylnych lampach, popatrz co się wtedy dzieje. Haka nie masz? Popatrz czy wszystko dobrze w kostkach tylnych lamp.
To może być kostka stacyjki, bo fiaty mają w niej oddzielny styk zasilający światła, ale bez rozebrania osłony kolumny kierownicy i sprawdzenia napięć ciężko coś więcej powiedzieć
Witam Szukam schematu światła 3 stop z kamerą cofania. Citroen Jumper 2017 r. 2.0 BlueHDI Chcę podłączyć kamerę cofania (w oryginalne okablowanie) w 3 światło stop. Wystarczy mi też informacja, gdzie idzie ten 3 kabel- czy można (i gdzie) się do niego podłączyć i nie ciągnąć nowej instalacji kamery cofania. Po ściągnięciu oryginalnego światła są 2 kostki...
Witam Mianowicie zamontowałem światła do jazdy dziennej led, i prawie wszystko jest ok prawie podłączyłem według schematu, mianowicie czarne kable – do minusa akumulatora, plusz do źródła napięcia 12v po stacyjce, i białe kable do czerwonych ( plusów ) świateł dziennych przy kostkach, no i wszystko pięknie światła świecą po załączeniu zapłonu,...
Zapewne dlatego nie działa, wypnij kostkę od regulatora światel i wtedy sprawdź.
Najpierw wyjął bym żarówki i sprawdził miernikiem co dzieje się na kostkach w trakcie gdy załączone są mijania, drogowe, bez żarówek, zwyczajne sprawdzenie na jakie piny w kostce podaje i kiedy. Jeśli ustalisz że jest w obu poprawnie czyli mijania osobno, długie osobno i na tych samych pinach to błąd będzie w żarówce np jakieś zwarcie w środku że łączy...
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Wygnite masz kostki w lampach.
Na zapłonie z wyjętą kostką?
Witam, Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ mam ten problem. Po weekendzie chcąc jechać do pracy nie mogłem odpalić samochodu przez rozładowany akumulator. Przez jakiś czas myślałem że nadaje się do wymiany. Pewnego dnia dostałem informację od sąsiada że w moim samochodzie palą się światła stopu. Dało to do zrozumienia że to jednak nie akumulator był...
A to co było do nich wpięte to zostało w angliku? Zobacz kontrolką czy masz światła na czarnej kostce.
Witam Zakupiłem fokusa mk3 lift i nie działają światła drogowe.. Wyświetlacz na desce sugeruje ze światła drogowe są włączone słychać przekaźnik jak przełącza i na tym się kończy... orientuje się ktoś jaki kabel odpowiada za światła drogowe albo który pin w kostce?
Moduł komfortu był również bez elektrycznych szyb. Wystarczy że jest szyberdach. Jedyny cienki kabel przy kostce stacyjki (koloru nie pamiętam) jest podłączony do zacisku P30 i zasila stronami światła postojowe przy wyłączonym zapłonie (dwie pozycje pokrętła na lewo od pozycji "0") Więcej cienkich przewodów przy kostce stacyjki nigdy nie było (pomijam...
Fioletowa wtyczka jest dla lamp po 2008r bo chyba dołożyli światła do jazdy dziennej dlatego zmienili wtyczkę.
To i tak nie tłumaczyłoby tego, że świecą obie na raz. Podaj zasilanie bezpośrednio na kostkę lampy. Podaj dodatkową masę bezpośrednio na kostkę lampy. I jak Manta pisze - połączenia wewnętrzne lamy do sprawdzenia.
Witam, znajomy chciał żeby podłączyć mu górne światła dalekosiężne pod jeden włącznik z dolnymi, i teraz pytanie pod który kabel i kostkę podłączyć sterowanie przekaźnika żeby to działało. Oryginalnie jest zaślepka na te górne dalekosiężne i nie ma tam włącznika dlatego podłączone będą pod dolne, można niby ciągnąć kabel do sterownia aż tam pod włącznik...
Witam Wyłącznik możesz rozebrać i przeczyścić,bo ma pewnie styki lekko przypalone.Światła mijania i drogowe masz na 56.Gdy przeczyścisz i zacznie działać puść światła przez przekaźnik,ja tak robię .
a jeśli chodzi o sprawdzenie pod względem czujnika to musisz odpiąć kostke od czujnika na skrzyni biegów i zmostkować dwa piny które znajdują się w kostce od strony wiązki. i wtedy zobaczyć.
Będę miał jak to sprawdzę w vag. . Wyłącznik świateł raczej jest dobry skoro po wypięciu z niego kostki światła po przelączeniu zapłonu nadal świecą ....
Sprawdź napięcie.
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
Zmierz miernikiem ewentualnie żarówką czy brakuje masy czy + na kostce.
Ale może wchodzić w grę jeszcze kostka manetki? Bo bywają chwile, że światła świeca. Może i raczej na pewno jak kolega balonika3 napisał, ja tylko dodałbym, że warto zamontować przy okazji przekaźniki, aby przez nie szło obciążenie, a nie przez manetkę, wtedy ona jest niezniszczalna.
Wg.schematu piny nr.2 w kostkach BCM to wyjście na światła mijania lampy lewej i prawej .W innym typie instalacji z innym włącznikiem pin 7 to sterowanie zewnętrznego przekaźnika świateł mijania,po przekaźniku instalacja rozdziela się na dwa bezpieczniki a potem do lamp.Więc tę wiązkę stosuje się albo nie w zależności od instalacji w aucie i na pewno...
witam ja odłączyłem całe zasilanie do kostki i podłączyłem światła i dalej bez efektu. :cry: Jaka kostka i jakie przeciwmgielne ? przednie ,tylne, gniazdko do przyczepy ilu pinowe ?
kostek światła wymiana kostek światła schemat kostek światła
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot spawarka wywala korki regulacja hydroforu
sharp 40bg5e elektronika studia
Zamienniki dla SBX1610-52: TSOP4838 i IRM-3638N Błąd Er -5 w piekarniku SHARP R 66228V1 - przyczyny i rozwiązania