Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
Sprawdź wiązkę w klapie bagażnika. Czujnik założony oryginalny czy zamiennik? Hak jest?
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
https://obrazki.elektroda.pl/7007426600_... Je się czyści a nie wymienia... Firm jest mnóstwo. Nie będę nikogo reklamował, wystarczy wpisać w google.
Przełącznik , przekaźnik , bezpiecznik. Tutaj jeszcze elektroniki w światłach nie było.
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
Do świateł są też przekażniki.
Trzeba kupic bylo kwadratowy. Tego nie popsujesz
U mnie w instrukcji obsługi, którą przeczytałem pisze, że "Gdy we włączniku świateł wystąpi jakieś uszkodzenie, automatycznie się zapalają światła mijania", koniec cytatu.
No, liczyłem na to, że ktoś to napisze. Układ połączeń jest taki, że przez ten kabelek zamyka się masa na przekaźnik odciązający stacjki ( przez uzwojenie elektromagnesu)
Sprawdzałeś stan przewodów w gumowej harmonijce u góry klapy? Bardzo często w rezultacie otwierania/zamykania klapy, w tym miejscu pęka izolacja żył i przewody przełamują się. Z powodu zwarć do masy masz choinkę w światłach oraz brak prawidłowego działania wycieraczki (przerwany jeden z przewodów zasilających silniczka wycieraczki).
Nie jetem pewien, ale wygląda że coś się dzieje z modułem. Musisz podłączyć go pod komputer diagnostyczny.
Sprawdz mase w tej lampie .
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
A z lewej nie ma w tym miejscu przeciwmgielnego? Na pewno są dwa światła cofania?
czujnik przy pedale stopu jakieś 20-30zł Tylko uwaga! Jest specjalna procedura montażu!!! jak nie wiesz jak to od razu zepsujesz nowy.
Bezpieczniki
ok z tym, że czasem same gasną bez używania manetki do przełączania długie-krótkie i słyszałem że może to być jakiś przekaźnik.
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
skoro zapłonu nie odcina, to zapewne wystarczy że z centralki alarmu który podpowiedział Ci CameR wypniesz białą wielopinową wtyczkę (pewnie typu Molex jak od zasilacza ATX) i już będzie to odłączone i migać światła nie będą
Napięcie takie jest gdy silnik zgaszony a kluczyk włączony zapłon . światła czasem lekko przygasają . 25 V na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie to raczej nie jest możliwe. W takiej sytuacji napięcie nie powinno być wyższe niż 12,5 V, gdyż normalnie, w Fabii I źródłem energii jest bateria 12 V. Prawdopodobnie mierzysz uszkodzonym miernikiem lub...
podjedż do mnie , naprawię niedrogo
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Dziękuję za odpowiedź. Doszukałem się szczegółów. Temat uważam za zakończony. http://obrazki.elektroda.pl/2737974100_1...
A po przełączeniu na długie masz światła?
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Po zwarciu pinów zewnętrznych światła świecą.Tam za bardzo nie ma co spieprzyć Wkładam przekręcam i tyle . A więc gdzie jest problem?Właśnie można spieprzyć.
BCM, kabelki.
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
To sterownik centralnej elektryki, jeśli świeci kontrolka usterki oświetlenia do sterownik zapisał błąd dotyczący konkretnego rodzaju światła
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
To teraz przeczytaj jeszcze raz od początku do końca ten post i sprawdź.
Światła przeciwmgielne przednie. Wersja po lifcie. Rocznik 1999. W łatwy dostęp przez popielniczkę wątpię ponieważ po drodze znajduje się panel od nawiewu.
Szukaj obok przekaźników pod osłoną nóg kierowcy, może słychać ten przekaźnik jak włączasz światła?
Octavia 1 ma zwykły włącznik na duże prądy.Wyciągasz go w 3 s.Robisz zworę drutem i w pół minuty wiesz już dużo.Skoro zgasły nagle 2 swiatła,i bezpieczniki ok to zapewne to przełącznik. Dodano po 2 Właśnie słyszałam wiele, że elektryka w skodach często zawodzi. Śniedziejące styki, niełączące przełączniki i przyciski, zimne luty w sterownikach i komputerach....
Diagnostyka komputerowa była robiona? Może wiele podpowiedzieć, na przykład bląd czujnika pedału hamulca/ stopu.
Zastanawiam się jaka jeszcze może by przyczyna, oprócz oczywiście czujnika, jest jeszcze inna przyczyna nie działania światła cofania? Jeżeli na krótko działa to wina jest czujnika a dokładnie wystającego "bolca" który jest najprawdopodobniej za krótki, pytanie jeszcze czy to jest czujnik do tego modelu?
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Zaś w jednym ze swoich aut mam taki patent: https://allegro.pl/oferta/swiatla-led-2w... Wiem że homologacji brak itp. Ale, kierunkowskaz na jasności nie stracił za to na widoczności zyskał. No i jak na razie nikt się nie przychrzanił, ba diagnosta stwierdził że te moje dzienne to sto razy lepsze niż te małe...
To ja dorzucam swoje. Golf VII W ABS intensywność suszenia tarcz hamulcowych. Wybierz STG 03 (elektroniczny układ hamulcowy) Regulacja STG -> Funkcja 10 Wybierz suszenia tarcz hamulcowych Wartość odpowiednio dostosować - opcje: nie aktywowane, słaby, średni, mocny Skoda Octavia III 5E i 5F Seat Leon Fabrycznie: słaby <- Zalecane Regulacja czułości...
Bezpieczniki sprawdzone?
Stawiam na problem z masą. Sprawdź dokładnie tylne lampy, przeczyść styki.
skoda światła skoda superb światła skoda wyłącznik światła
tablet lenovo a3500 napęd blyss odbiornik pasma lotniczego
interfejs multidiag radio makita
Jak podłączyć tuner DVB-T do komputera - poradnik Głośna praca frytkownicy po włączeniu - przyczyny i rozwiązania