Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
A z lewej nie ma w tym miejscu przeciwmgielnego? Na pewno są dwa światła cofania?
Do świateł są też przekażniki.
U mnie w instrukcji obsługi, którą przeczytałem pisze, że "Gdy we włączniku świateł wystąpi jakieś uszkodzenie, automatycznie się zapalają światła mijania", koniec cytatu.
Światła działają.
Sprawdź wiązkę w klapie bagażnika. Czujnik założony oryginalny czy zamiennik? Hak jest?
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
A po przełączeniu na długie masz światła?
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
https://obrazki.elektroda.pl/7007426600_... Je się czyści a nie wymienia... Firm jest mnóstwo. Nie będę nikogo reklamował, wystarczy wpisać w google.
Bezpieczniki w skrzynce pod maską się wypalają (styki). Jak dobrze pamiętam to 30A. Ale bezpieczniki trzeba wyjąć bo z góry wyglądają dobrze.
Przełącznik , przekaźnik , bezpiecznik. Tutaj jeszcze elektroniki w światłach nie było.
Szukaj obok przekaźników pod osłoną nóg kierowcy, może słychać ten przekaźnik jak włączasz światła?
No, liczyłem na to, że ktoś to napisze. Układ połączeń jest taki, że przez ten kabelek zamyka się masa na przekaźnik odciązający stacjki ( przez uzwojenie elektromagnesu)
Jeszcze bez stopu jeździsz?
Lewy zamek trzeba sprawdzić. Pasowałoby podpiąć vcds. A działa Ci sygnał jak zostawisz włączone światła?
Wyjąć konektor z wtyczki.
Sprawdz mase w tej lampie .
sprawdziłem napięcie na zaciskach i było takie jak powinno być okazało się ,że żarówka 21W naprawdę nie jest taka jak jej dane.Dalej mam problem z wyłączaniem świateł wewnątrz samochodu żadne z drzwi nie gaszą światła
No jaśniej. Ale co ma hak do włącznika światła?
Światła przeciwmgielne przednie. Wersja po lifcie. Rocznik 1999. W łatwy dostęp przez popielniczkę wątpię ponieważ po drodze znajduje się panel od nawiewu.
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
skoro zapłonu nie odcina, to zapewne wystarczy że z centralki alarmu który podpowiedział Ci CameR wypniesz białą wielopinową wtyczkę (pewnie typu Molex jak od zasilacza ATX) i już będzie to odłączone i migać światła nie będą
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
przednią żarówkę wstawiłem zupełnie nową A tylna ? Wymień tylną, zapal samochód i włącz światła.
Plotkujecie widzę sobie a nawet nie wiadomo czy to octavia 1 czy 2 a tam mości panowie inaczej są światła rozwiązane😄
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Sprawdzałeś stan przewodów w gumowej harmonijce u góry klapy? Bardzo często w rezultacie otwierania/zamykania klapy, w tym miejscu pęka izolacja żył i przewody przełamują się. Z powodu zwarć do masy masz choinkę w światłach oraz brak prawidłowego działania wycieraczki (przerwany jeden z przewodów zasilających silniczka wycieraczki).
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
czujnik przy pedale stopu jakieś 20-30zł Tylko uwaga! Jest specjalna procedura montażu!!! jak nie wiesz jak to od razu zepsujesz nowy.
Masz światła dzienne?
Dziękuję za odpowiedź. Doszukałem się szczegółów. Temat uważam za zakończony. http://obrazki.elektroda.pl/2737974100_1...
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
Być może włącznik świateł awaryjnych jest uszkodzony i podczas jakiegoś specyficznego drgania pojazdu jak wsiadanie czy wysiadanie zadrga i włącza się światła awaryjne.
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Taki właśnie zamówiłem Te z verneta są czarne Dodano po 3 Po zwarciu pinów zewnętrznych światła świecą.Tam za bardzo nie ma co spieprzyć Wkładam przekręcam i tyle . A więc gdzie jest problem?Właśnie można spieprzyć. No właśnie jak łączę na krótko w kostce to są jak podepnę włącznik to nie ma Pytanie Jak włącznik mam niezamomtowamy to też powinien włączać...
Jedna żarówka nie. Sprawdź czy w ogóle zapalają się światła stopu.
Witam i jak sie uporales z LEDamk ? mam podobnie w O2 z 2004 otoz na zaplonie LED PY21W w miejscu kierunku swieci jako dzienne oswietlenie kierunek wlacza miganie pomaranczowego koloru, super ale do wlaczenia silnika, po odpaleniu silnika i wlaczaniu kierunku nie dziala on bo biale oswietlenie dzienne caly czas swieci. Czy pomogly jeszcze 2 szt przekaźników...
Bezpieczniki
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Czujnik światła wstecznego robił zwarcie?
A akumulator jest dobry? Spróbuj włączyć światła i wtedy pokręć rozrusznikiem (wiem że nie kręci, ale przekręć stacyjkę) i zobacz czy światła gasną
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
To teraz przeczytaj jeszcze raz od początku do końca ten post i sprawdź.
Zaczął bym od sprawdzenia masy w gnieździe od strony auta, jak i we wtyczce od strony przyczepy.
A regulacja ręczna na stacji diagnostycznej nie pomoże? Regulacja ręczna tylko przesunie moment "przeskoku" przypadający na inny punkt wysokości świateł. Obecnie na maksymalnej wysokości światła świecą dość wysoko (nie bez przesady), obniżając w dół mam jeden mały skok i kolejny obniża mi już dość znacznie. Póżniej są jeszcze chyba 2, może 3 skoki...
Czy to jest prawidłowe podłączenie Tak, z tym ze przewód gaszący musi być podłączony pod światła pozycyjne.
Sam sobie odpowiedziałeś - do sprawdzenia automat świateł , zapewne dokładka .
A jak podłączysz pod światła mijania (3) to jaki efekt?
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
65. reflektory przeciwmgłowe (15A) 54. światło mijania lewe (15A) 50. światło mijania prawe (15A) 33. światła pozycyjne prawe (5A) 34. światła pozycyjne lewe (5A) 30. światło drogowe lewe i lampka kontrolna (10A) 23. światło drogowe prawe (10A) 2. światła hamowania (10A)
podjedż do mnie , naprawię niedrogo
BCM, kabelki.
Czyli w Fabi może da się zrobić takie światła. A może jakieś namiary albo informacje.
Powinny być 2 "sterowniki" .
To fakt, ale ile razy cofasz (nie wiem 100m) w całkowitej ciemności, a jeśli chodzi o ostrzeżenie o zamiarze cofania, to włączysz światła awaryjne...
Napięcie takie jest gdy silnik zgaszony a kluczyk włączony zapłon . światła czasem lekko przygasają .
ok z tym, że czasem same gasną bez używania manetki do przełączania długie-krótkie i słyszałem że może to być jakiś przekaźnik.
Kupiłem wczoraj Skodę octavie 2 (2008r) Miałem problem ze światłami dziennymi, nie świeciły się :/ znalazłem usterkę (bezpiecznik). Teraz jest kolejny problem :/ światła świecą się cały czas, nawet przy zgaszonym silniku i zamkniętym aucie. Jak je wyłączyć? Wydaje mi się ze światła dzienne powinny same gasną przy zgaszeniu silnika. Jeśli dobrze myślę,...
sp4olh- jeszcze raz dziękuję.....
No i nie tak dawno doszedłem co było w mojej skodzie przy wpinaniu kostki do lampy jeden pin w lampie cofnoł sie do tyłu i na początku działały a póżniej przestał łączyć i nie było masy to są właśnie podruby
Witam. Problem dotyczy świateł w Skodzie Felicii. Przy wduszeniu pedału hamulca świecą wszystkie światła.:) Co mogę zrobić, sprawdzić? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Nie trzeba
Przełącznik do światła bagażnika jest w zamku tylnej klapy.
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/...
Dałbym se głowe uciać, że tył też świci. Widocznie bym ją stracił. Dzięki.
Moja podpowiedz jest bardzo prosta.O ILE NIE MASZ Kodowanego radia alarmu to odłącz akumulator + od instalacji czyli zdejmij klemę.Weź kawałek przewodu izolowanego podłącz jeden koniec do twoich palących świateł a drugi do samego akumulatora.Przyrządem lub żaróweczką zobacz gdzie ci świecić, gdzie przychodzi napięcie. Może okazać się że bezpiecznik...
Jak zółty kabelek nie bedzie łączył. Nie bedzie działać: dmuchawa, mijania, wycieraczki, klakson itp
Domellus , masz rację , rower na oczach i rutyna oraz z boku ktoś d...ę zawraca , to już nie na mój wiek! Jeżeli nie "cycek" / za krótki/ czujnika , to krzywka lub "dinks" w skrzyni biegów /można przez ten otwór podglądnąć/.
Sprawdź włącznik światła stopu. Częsta usterka .
Okej, znaleźliśmy problem! Okazało się, że wtyczka przy haku miała problem z masą, rozwiązaliśmy to w ten sposób, że wymieniliśmy wtyczkę, a przewody obrobiliśmy na nowo i zlutowaliśmy aby się nie "rozchodziły". Na chwilę obecną wszystkie światła palą się prawidłowo ;)
Kupiłem, wymieniłem i działa bardzo dobrze. Dziękuję za porady. Zamykam temat.
Pewnie uszkodzony obrotowy włącznik świateł.
Witam . Przygasają raczej mijania nie dzienne. Być może jeszcze przełącznik do uratowania(wszystko możliwe po rozebraniu),lecz to co robisz to półśrodek na to co się dzieje.Dobrym rozwiązaniem jest dołożenie przekaźnika , zwłaszcza na światła mijania(nie cierpi przełącznik przy kierownicy).
Brak zasilania.
To sprawdź jeszcze czujnik stopu przy pedale hamulca pozdrawiam.
Dziwne, bo multimetr wyświetla 0, a ta próbówka "żarówa", która jest od 6 do 12, czy tam 24 V, świeci mocnym światłem.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Czyli ten schemat jest bobry czy zły bo pokazuje ewidentnie podłączenie do świateł mijania .
Bezpieczniki sprawdzone?
-zasilanie przerywacza -klawisz awaryjnych -wajcha kierunkowskazów -instalacja Tyle do sprawdzenia.
Fabrycznie gniazda haka są podłączone równolegle do obwodów w aucie bez żadnego modułu. Jedynym połączeniem do zestawu wskaźników jest przewód do przekaźnika/sterownika świateł awaryjnych. Według schematu, przewód z przekaźnika E3, złącze T7a pin 4, łączy się z pinem 4 złącza T32a (niebieskiego) zestawu wskaźników kontrolki kierunkowskazów przyczepy....
Wielkie dzięki koledzy dziś poprawiłem zimne luty i światła działają automatycznie Zamykam temat
na elektrodzie jest układ do załączania automatycznego świateł. Najprościej jednak chyba jest wpiąć równolegle przekaźnik sterowany ze stacyjki. Po włączeniu zapłonu przekaźnik załącza światła tak jakby ktoś przekręcił włącznik od świateł. Można jeszcze wpiąć pomiędzy stacyjką a przekaźnikiem wyłącznik aby wyłączyć cały układ np. na lato gdy światła...
Sprawdziłem przełącznik świateł. Przełącznik czyli manetkę? To daj na krótko zasilanie za przełącznikiem i zobacz czy zaświecą.
Gdyby lampy soczewkowe były gorsze od zwykłych to nikt by tego nie robił. Przyczyną słabego świecenia najczęściej są: źle zamontowana żarówka (nie w ogniskowej) , matowe ,zniszczone ,,szkła reflektorów" , wypalone odbłyśniki (bo ktoś chciał zrobić tuning i zamontował żarówkę o mocy 100 wat). Jeśli lampa jest ori i jest w dobrym stanie to coś mi się...
Moduł komfortu pod nogami kierowcy, pod dywanami w plastikowej puszcze, jak go odepniesz i kierunki zgasną, to w nim leży przyczyna. Znalazłem na forach prawdopodobną przyczynę i wyczytałem że przekaźniki w centralce alarmu się zawieszają. Forum sprzedawców kartofli na rynku, ewentualnie piekarzy. Przekaźnik nie ma prawa się zawiesić, może się co najwyżej...
Sprawdź i zdaj relację.
Sprawdziłeś bezpieczniki?? Dodano po 23 Tylne halogeny nie świecą jak się włączy światła drogowe.
Witam żeby włączyć światła dzienne należy przyciągnąć dźwignię kierunkowskazów do siebie i włączyć prawy kierunkowskaz i tak trzymając włączyć zapłon. Po kilku sekundach światła powinny się włączyć. Aby wyłączyć światła ta sama procedura tylko kierunkowskaz w lewo. Nie w każdej Octavii to działa. Pozdrawiam
a czy jest napięcie na bezpieczniku? może wlącznik świateł
Sprawa aczkolwiek prosta na odległość staje się trudna. Jak zaczną gasnąć światła sprawdź czy masz wycieraczki i dmuchawę.P
Mam problem zapala mi się lampka wspomagania układu kierowniczego i przy ruszaniu kierownica zmienia się napięcie (przygasaja światła) Proszę o porady.
To nie są bezpieczniki alternatora
A jak się zachowują światła awaryjne?
Żarówka H8 ma aż 35 W mocy, to bardzo dużo w dzisiejszych ledowych oświetleniach. Ponieważ to tylko światła dzienne, może warto zastanowić się nad zmianą tych żarówek na inne.
Nikt nie pomoże z tymi światłami
Przełącznik steruje przekażnikiem,sprawdż czy z wył dochodzi sygnał sterujący.
skoda światła skoda przygasają światła skoda octavia światła
huawei gniazdo naprawa simson kabel stacyjka ładowanie zafira
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
Skrócenie kapilary w chłodziarce Whirlpool, Bosch – skutki, objawy, diagnostyka Demon PodKoszarka – nie odpala, zalane paliwo, iskra na świecy, gaźnik, kompresja