http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
Jeśli masz tam klasyczny na bimetalu to od razu go wymień na elektroniczny o odpowiedniej mocy czyli 4x21W+ 3x2W lub podobny To po pierwsze , po drugie kup przełącznik awaryjnych, przełącza on zasilanie z + 15, na +30 i awaryjne działają bez kluczyka i obie strony.
Problem to słaba masa.
Wszystkie wtyczki i gniazdka. Masa we wtyczce jest na bolcu nr10.
Na żarówce powinno być 12 V tak jak jest napisane. Golf nawet Pwm ma do przednich lamp żeby nie było przekraczania napięcia. Widziałem sam na swoim oscyloskopie. Tak więc u ciebie jest inny problem. Odblask lub żarówka 24 V, ewentualnie słaba bateria w mierniku.
To jest bardzo dobrze zaprojektowana stacyjka No to jedziemy.przy przekręceniu stacyjki w pozycję 1 na zacisku stacyjki 58 masz napięcie i to będą światła pozycyjne.Przewód z tego zacisku wędruje na bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i po bezpieczniku trzecim od lewej strony kablem idzie w kierunku lamp przednich.Przekręcamy kluczyk stacyjki w pozycję...
5 Sek do diagnostyki usterki, skoro w gnieździe jest a z tyłu nie ma i żarówki dobre to urwane przewody w kostce pod siedzeniem, dziękuję - dobranoc
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
Sprawdź kolego instalację, cudów niema
Jak wszystko nagle padło to może po prostu i najpewniej brak masy na lampach? Przecież nagle wszystkie przewody od stopu, kierunków, pozycji się nie upaliły/rozłączyły.
Ładowanie w granicy 14-14,5 V można uznać ,że jest OK.
W tym drugim inaczej na piny stacyjki wchodzą.
Najprawdopodobniej na 99.9% stacyjka, lub po prostu urwany przewód. Dodano po 2 Podaję jeszcze schemacik troszkę w innej formie. Jak dla mnie bardziej czytelny.
A masz światła awaryjne?
To sprawdź rozrusznik oraz instalacje . Podczas kręcenia rozrusznikiem powinny przygasnąć światła
Ale co w takim razie z przyczepam Czyżby u kolegi przyczepy posiadały światła mijania?
1. Mówisz, że czujnik stopu jest dobry, to dlaczego świeci Ci stop bez hamownia? 2. Coś musiałeś pomylić za przyciskiem startera, ten przewód idzie bezpośrednio do elektromagnesu rozrusz., chyba że przewody zwierają się. Spróbuj odłączyć ten przewód koło przycisku i naciskać go tak jakbyś chciał odpalić silnik. Jak zachowają się światła.
Uszkodzony przełącznik światła - stacyjka.
Tak, o tą stacyjkę mi chodziło.
Zgadza się tylko chłopak spocił się już w obawie przed teściem i pomieszały mu się przewody.Skoro na pierwszej pozycji ma tylne światła to wystarczy zrobić jak napisałem i będzie działać.
Też myślałem, że to zwarcie w żarówce i wczoraj podstawiłem nową – i na nowej tak samo paliło bezpiecznik. Dziękuje za lik do fajnej książki - nie wiedziałem, że taka istnieje.
Pierwszy jest od świateł krótkich. :D A właściwie powinien być nie wiadomo, czy tak jest u ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/3101653300_1... Pewnie już po raz n-ty wklejany schemat. :D
Bezpieczniki i stacyjka.
Bezpiecznik przez przekaźnikiem. Bezpiecznik-przekaźnik-światła mijania np. i znowu to samo. Bezpiecznik przekaźnik światła drogowe (obie lampy)
Teraz już mieszkam w mieście, ale pamiętam z przed lat, że zarówno w ciągnikach jak i motocyklach z tego typu stacyjką, co w C330, jeżeli dało się wyjąć kluczyk w pozycji innej niż 0, to światła zostawały włączone bez zapłonu (zapłon przez wciśnięcie kluczyka).
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Najpierw to sobie włącz kluczykiem światła pozycyjne bo inaczej to szkoda Twojego trudu? Reflektor jest podłączony w tylnej lampie do światła pozycyjnego.
Czy na kostce pod maską silnika jest wszystko w porządku? Jak nie jesteś pewien to rozłącz reflektory i po kolei łącz poszczególne światła. Pozdrawiam
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Muszę to jutro sprawdzić, wogóle te bezpieczniki nowe są trochę inaczej zrobione niż te stare bo w nowej skrzynce są po 3 wsówki koło siebie a w starej z jednej strony było wejście a z drugiej wyjście Dodano po 1 a co do stacyjki to też muszę to sprawdzić bo pewien nie jestem co do podłączenia choć na 1 położenu kluczyka świecą tylko postojowe na drugim...
Biorąc pod uwagę pracę kierunkowskazów z wypełnieniem 50%, średni pobór prądu ok. 10A, dopuszczalny dla przekroju 1 mm². Jednak przy 12A spali się bezpiecznik. Tu masz racje w tym przypadku trzeba dobrać odpowiedni bezpiecznik .jaki zastosowałeś ? 15 A (niebieski) Dokładnie jest tak samo w VW Caddy II. Oryginalna instalacja, nie zgrzebana. Zdaje...
Ładuje, teraz ma 14.8v na całym gazie
Ciągnik bez sprzęgła nigdzie nie odjedzie, więc będzie aku z którego go odpali. Poza tym można mu włączyć światła jako odbiornik.
Remont był robiony 4 lata temu a jeszcze przy odpalaniu słychać pykanie i syczenie z akumulatorów a światła się świecą
Chyba wykryłem usterkę. W gnieździe przyczepy nie jest włożony kabel czarny, czyli u mnie stopu. Może to mieć wpływ na to?
Rozrusznik będzie działał normalnie, to że działają światła nie znaczy że w stacyjce jest wszystko podpięte wg. schematu. Masz schemat podłącz wszystko wg. niego.
Bezpiecznik, stacyjka. Oba łatwe do znalezienia i zdiagnozowania. Jeśli masz miernik z żarówki z kablem to sprawdzisz dokąd dochodzi napięcie. Sprawdź kostkę w okolicach chłodnicy pod maską, gdzie przewód rozgałęzia się na dwie lampy. Ale dlaczego święcą same światła postojowe?
A jeszcze jedno pytanie co jest przyczyną że nie działają światła długie a działały
Dzień dobry, Od jakiegoś czasu borykam się z szybko mrugajacymi światłami kierunkowskazów(jakby jedna z żarówek była spalona). Obydwie lampy świecą, żarówki sprawne ale ich częstotliwość jest za duża. Przerywacz podmieniony i to samo. Żarówka na kokpicie też mruga za szybko. Gdzie szukać problemu? Pozdrawiam
Witam. 1-sprawdź przełącznik kierunkowskazów ,lub połącz na krótko (omiń przełącznik ,zrób zworkę) 2- sprawdź masę na lampie 3-gdyż z pewnością jest zasilana (lampa i wycieraczka), z tylnej lampy,to należy sprawdzić Jeżeli tak nie jest ,to zasilanie (wspólny przewód wycieraczka ,lampa robocza),mogą być źle podłączone pod bezpieczniki,zamiast po kluczyku...
A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
To nie będziesz miał światła. Albo będziesz miał niesprawny ciągnik.
Światła mijania masz tylko z przodu. Lepiej to popraw bo post trafi do kosza i nie upieraj się przy tym. Z tyłu jak i z przodu masz światła pozycyjne/postojowe.
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
jak zrobić światła awaryjne w C 360
Bo to są na 12V a w Ursusie o ile dobrze kojarzę jest instalacja na 24V. Jest 12V więc rada o łączeniu dwu przekaźników szeregowo jest bezsensowna . Każdy z przekaźników który ma obciążalność styków 20A i ma styki zwierne będzie się nadawał. Jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki - czyli musisz mieć dwa przekaźniki - na mijania i drogowe. Dodano...
Zico o fachowości podłączenia bardzo mądrze prawisz, ale z tym podłączeniem lamp przeciwmgielnych jako robocze to pojechałeś po bandzie. One dają kiepską wiązkę światła. Pracowałeś kiedyś nocą ciągnikiem?
Masz chińską instalację, z cieniutkimi kabelkami i jeszcze cieńszym osprzętem. Odpalanie i świece nie powinny iśc przez stacyjkę, tylko bezpośrednio na tę "klamkę", czyli włącznik startera. Przez stacyjkę tylko światła i kontrolki, będzie znacznie dłużej żyć.
Dzięki za rady, ale postanowiłem bardzo szczegółowo poszukać tego otworu i znalazłem. Był cały zasyfiały i w takim miejscu, że trzeba dobrego światła by go dojrzeć. Wielkie dzieki
Aha ok. Masę zostawię tak jak jest. Tylko muszę zrobić światła z tyłu, kierunkowskazy i przełącznik i stacyjkę.
Witam, mam problem w Ursusie c 392 z kierunkami, nie włączają się kierunki oraz światła awaryjne, bezpieczniki sprawdzone. Czy ktoś się orientuje gdzie znajduje się w nim przerywacz, z góry dziekuje
Elektryka w Ursusie C385. Ostatnio podłączyłem lampy LED 2x64 W na przekaźniku. Była to gotowa instalacja z przekaźnikiem z Allegro. Dlaczego po włączeniu LED-ów zaczynają one piszczeć, a gdy zapalę wszystkie, tzn. przód, tył i światła drogowe, przestają? Czy coś mogłem źle podłączyć, czy jest to normalne? AI: Czy możesz opisać, jak dokładnie podłączyłeś...
Fantazje to Ty masz, komparator jako stacyjka. :) Bezpieczniki to lepiej dawać przed włącznikami itp, łatwiej wtedy sprawdzać jak się spali. Światła załączane stacyjką jak w ursusie?
Pomogło;) wszystko pięknie działa. To moja pierwsza tego typu instalacja i mam dodatkowe pytanie chciałbym zrobić jeszcze dodatkowo światła awaryjne.. szukałem na tym forum i google, ale ludzie piszą tylko że mają światła awaryjne i że im działają byłbym wdzięczny za pomoc jeśli ktoś by mi podpowiedział jak do instalacji ursusa C385 podłączyć światła...
Witam. Czy jest to możliwe, że jeśli mam zwykły przerywacz kierunkowskazów w ciągniku, a mam światła LED, to nie będą działać?? Może ma ktoś schemat instalacji elektrycznej Ursus C330? AI: Czy próbowałeś już jakichś kroków diagnostycznych lub modyfikacji, aby rozwiązać problem z przerywaczem? Tak, kupiłem 3 rodzaje, żaden nie działa poprawnie. Myślę...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
Czyli co? Najlepiej byłoby zrobić całą instalację samemu od podstaw? Wiesz akurat w 360 to jest bajka, ciągniesz do przodu 3 żyły 2 na światła i na klakson, do tyłu 4 żyły , 2 kierunki , 1 stop i 1 światłą, a pod deską trochę drutowania i masz nówkę. Spróbuj tego samego w MF 3060 , :( .
Witam, mam problem w Ursusie c 392 z kierunkami, nie włączają się kierunki oraz światła awaryjne, bezpieczniki sprawdzone. Czy ktoś się orientuje gdzie znajduje się w nim przerywacz, z góry dziekuje
Czyli podpiąć się pod klemę,bo kolega elektronik powiedział mi że lepiej pod oryginalny kabel zasilający światła.
Usuń przewód z pina stacyjki 54 który idzie na pin 57.W tym modelu pin 57 powinien być wolny bez podłączenia. Sam postój przód i tył jest podłączony z pina stacyjki 58 i ww przewód jest podłączony pod dwa bezpieczniki gdzie z jednego jest zasilany przód postojowe a z drugiego tył postojowe światła.Pin 57 na stacyjce kiedyś był wykorzystywany i występuje...
Nic nie napisałeś o wieku akumulatorów, a to jest dość ważne. Posprawdzaj poziom elektrolitu. Wyczyść wszystkie klemy i połączenia przy rozruszniku, przeczyść połączenie akumulatora z masą. Jeśli masz prądnicę to zamień na alternator, tak jak ja to zrobiłem:[url=http://www.elektroda.pl/rt... Całkiem inne światła, ładowanie...
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Wszystko się zgadza gwint na świecy od MF jest calowy, ale jest go tam 2 do 3 zwoje, można zastosować nakrętkę koła od Skoda-Liaz, ona jest metryczna ale pasuje, ma gwint 22x2. Co do elektryki może być przycisk taki jak od zapalania lub stacyjka od MF (dobre rozwiązanie). Stacyjka od MF likwiduje pewne problemy które występują w stacyjce Ursusa. Orginalna...
Co za ludzie... Kolego InfoTecc , myślę że po ponownych pochopnych (wykonywałem fotkę dla Kolegi) ostrzeżeniach, będziemy musieli przejść na PW lub maila, a inni też by mogli poczytać. A do sprawy: czy pisząc "wyłącznik" miał na mysli Kolega ten w desce rozdzielczej czy dźwignię na kierownicy? A tak wyglądają końcówki żarówek, ta akurat jest H4, ale...
To przemyśle to jeszcze. A jakie będą lepsze światła na kabina 2x przód i 2x razy tył ledowe czy zwykle ?
Podłączenie przerywacza 31-masa 49-plus z włącznika świateł awaryjnych 49a-wyjście na przełącznik kierunkowskazow i do włącznika awaryjnych c,c2,c3-wyjścia do kontrolek Czy styki na włączniku awaryjnych są oznaczone?Nie mogę znaleźć takiego schematu ale mogę go narysować jak podasz oznaczenia na włączniku awaryjnych.
Czyli co ja mam z tym wolnym pinem? Muszę to w ogóle podłączyć? A jak tak to konkretnie do czego. W tym traktorku nie ma stacyjki. Załóż Sobie taką od Ursusa Do niej podłączysz i światła .Nie zapomnij o bezpiecznikach
Dodatkowa żarówka 21W lub rezystor powinien rozwiązać problem. To po co w takim razie zmieniać źródło światła na LED?
Podłączenie maski jest konektorowe a sygnał przykręcony do skrzynki z narzędźami. Popatrzyłem przy skrzynce z bezpiecznikami i wszysta tam jest dobrze podłączone. Wszystkie bezpieczniki są po 8A i żaden nie jest spalony, raz się jeden spalił jak sprawdzałem światła hamowania. Złącze płytkowe na lewym błotniku jest w porządku.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
No, Kolego! To powinni wykładać w tym "technikum" mechanicznym, że kropka na linii oznaczającej przewód określa miejsce stałego łączenia przewodów (lutowanie, zgrzewanie, zagniatanie); w odróżnieniu od punktów rozłączalnych, mających oznaczenia złącz, wtyczek czy innych. Takie samo złączenie jest na drogowych (czarny) i mijania (zielony). Tam poprostu...
Witam mam mały problem a mianowicie gdy uruchomienie światła mijania prawy kierunkowskaz świeci ciągle a czasami mruga wraz z światłami stopu a lewy dziala prawidlowo , gdy światła pozycyjne są wyłączone to kierunkowskazy działają poprawnie .co może być uszkodzone lub złe podłączone ?
Ja ci proponuję kupić gotową od podobnego pojazdu i przerobić na własne potrzeby. Ewentualnie kup przewód do gniazda przyczepy, będzie miał wystarczającą ilość przewodów na cały tył. Na światła przednie przekroje muszą być 1.5mm2 Najgrubszy do rozrusznika. Zapodaj schemat, znajdź schemat jakiegoś Ursusa i na jego bazie narysuj swój. Tak to tylko pierdzielenie...
U ojca w cc 700 też fabrycznie były r2 obecnie h4 z cokołem r2 Philipsa Światła świecą nie naturalnie jasno[ wcześniej jak większości cc świeciły na żółto] Natomiast w c 330 było mało i na dach powędrowały 2 halogeny robocze z żarówką h3 55W i one robią robotę Podłaczone bezpośrednio z aku przez bezpiecznik i przekaźnik
i tu faktycznie kolega ma racje bo halogeny są na amperomierzu a światła główne ciągną prąd od rozrusznika (30)
Tak tylko w tym przypadku nie jest zintegrowany. Tak poza tematem mam pytanko czego mrugają światła na uruchomionym silniku. Szczotki są zintegrowane z regulatorem i są w dobrym stanie
Po wymianie akumulatora światła nie przygasaja a ciągnik pali na krótko czyli szukam czujnika na skrzyni biegów
Witam, dziś wieczorem pojawił się problem w moim Ursusie C 360. Palił normalnie, czasem tylko bezpiecznik spali, no ale wymiana i dalej. Dziś go zgasiłem na polu i nic, wymieniłem bezpiecznik i gdy wciskam guzik odpalania gasną kontrolki. Gdy chcę go odpalić na zware to w ogóle nie kręci tylko tak trochę iskrzy, dodam jeszcze, że światła normalnie działają....
Prawdopodobnie Kolega coś "poczarował" z masą. Układ jest tak prosty, że nie powinno sprawiać kłopotu "uruchomienie" go. Użyj Kolego jako wzoru instalacji np. Ursusa i badaj nie miernikiem a żaróweczką - powiedzmy 12V/5W bo z miernikiem to nie dojdzie Kolega do ładu. A żaróweczkę podłączamy tak, bo inaczej - "kicha"... http://obrazki.elektroda.pl/9230813700_1...
To że w Ursusie światła pozycyjne są na jednym przewodzie i jednym bezpieczniku nie oznacza, że tak jest wszędzie. W ciągnikach zagranicznych, tak jak w samochodach światła pozycyjne są rozdzielone na dwie strony i dwa bezpieczniki, z tego co pamiętam tylko Golf I miał pozycyjne tył na jednym bezpieczniku i pod tym względem powstawał pewien prawny problem....
sprawdzałem już bezpieczniki-są ok. Wydaje mi się że światła są źle podłączone. Od czego zacząć żeby sprawdzić czy kable są dobrze połączone?
Załóż stacyjkę od ciągnika ursus 360.Zrealizujesz na niej poprzednie funkcje.Po wyjęciu kluczyka z automatu odłączy ci się zasilanie regulatora napięcia. Światła też bez problemu na niej zrealizujesz pozostaje tylko zamontować przycisk rozrusznika od Ursusa o czarnej barwie i po robocie.Przewód plusowy na tej stacyjce montujesz na nr zacisku 30 sygnał...
mam pytanie, podłączyłem instalacje w c-360 zgodnie ze schematem podanym wcześniej(tym kolorowym) jednak nie działa, chyba to cos ze stacyjką bo jak jest na "0" to kontrolki sie świecą cały czas nawet przy wyjetym kluczyku i świecą się światła z przodu, jak dam na "1" to nie świeci się nic
Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica Miga kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po tym jak alternator naładuje akumulatory a kolega (at)hevet2 to ile takich alternatorów montował/rozbierał bo przez moje ręce przeszło grubo ponad 50 szt i w większości miganie pojawiło się po zmianie akumulatorów bo stare nie dawały...
Proponuję sprawdzić i ewentualnie doładować akumulatory - najczęstsza przyczyna, zwłaszcza po dłuższym postoju. Dopiero po upewnieniu się, że akumulatory są sprawne kolej na rozrusznik. Sprawdzić można łatwo: włączyć światła pozycyjne i spróbować uruchomienia. Światła powinny tylko nieco przygasnąć, jeśli akumulatory są sprawne.
Ja montowałem coś takiego " STACYJKA TRAKTOREK KOSIARKA MTD MURRAY UNIWERSALNA " 5 pinowa . Opis styków: L - lights / światła G - ground / masa, S - starter selenoid / przekaźnik rozrusznika B- battery / akumulator M - magneto / iskrownik
Jak podłączyć światła stop w C360 pod kontrolkę na desce rozdzielczej (żarówka 2W)? Chodzi mi o to by zapalała się jednocześnie ze światłami STOP. Miałem tak kiedyś - przed awarią hydraulicznego włącznika.
Ursus C 360 Ten pojazd nie miał podziału na lewe i prawe światła pozycyjne, oryginalnie były tylko pozycyjne, kierunkowskazy oraz stop + masa. Spójrz na schemat z tematu; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... https://obrazki.elektroda.pl/3141953000_...
niestety nie posiadam ciagnika rolniczego ;) a co do regulatora to mam starego typu, mechaniczny więc jest osobno :) a jasli chodzi o to zakręcenie prądnicą to nie koniecznie musi się to udać bo u mnie było spalone 80% uzwojenia na stojanie więc nie wszystko, co do prądnicy w ciągniku to od pewnego czasu się zastanawiam czy nie lepiej byłoby zamontowac...
Kontrolka świeci sprawdzałem ale coś nie styka czasami muszę wymienić ją ale pytanie bo kontrolka zaświeciła i alternator na 1200ob pokazuje 13,5V czy to nie za mało Dodano po 4 A i gdy silnik pracuje włączę światła i odłączę aku to światła świeca co świadczy że ładuje ale właśnie czy to 13,5 nie za mało?
Spróbuj umyć lampę ;-) Zainwestuj w oruginlna zarówkę bo wydaje mi się ze masz wsadzony po prostu jakis zamiennik polski. Tam ida zarówki starego typu bodajze jak w ciągniku ursus ;-)
Do autora tematu - to nie masz u siebie przełącznika obrotowego 4-ro pozycyjnego z wbudowanym stykiem do sygnału dźwiękowego? Bo...piszesz o światłach drogowych, które się włącza przełącznikiem jak w MF 255/ Ursus 4512 a za moment jest info, że włączasz je jednoklawiszowym włącznikiem..?? Jak mamy rozumieć te zdanie (światła drogowe). Bo z tego, co...
Witam. Mój wujek kupił niedawno sobie ciągnik samoróbczy wykonany na podzespołach samochodu Star 66, a silnik to jednocylindrowy diesel firmy Andoria. Cała instalacja elektryczna została wykonana na podstawie instalacji z ciągnika Ursus C - 330. Światła wszystkie działają dobrze. Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i zwiększeniu jego obrotów,...
Cześć. Wie ktoś jak podłączyć stacyjkę do wsk 125 od c360?? Kiedyś miałem podłączone tak za na 0 było gaszenie na 1 odpalanie A na 2 były światła. Wie ktoś jak to połączyć. Zależy mi narazie żeby na 1 było można zapalić. Ewentualnie jak wiecie jak to zrobić to na 0 gaszenie.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste)....
Albo źle podłączona, ale też mogą być cyrki z masą, światła dobrze podłącz do masy do karoserii ciągnika bo przez błotnik czy maskę może nie łączyć. :D
Najpierw przepraszam że zakładam tego posta ale szukałem w necie tego ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie mnie odpowiedzi a potrzebne mi to ,,na już". Chodzi o oznaczenia elektryczne stosowane w ciągnikach Ursus i nie tylko, chodzi mi o oznaczenia typu 56a-światła drogowe, 10-masa, 58 światła pozycyjne i tym podobne oznaczenia. Szukam WSZYSTKICH...
Wiec zakładaj przekaźnik przy rozruszniku i będzie działać. Załóż od rozrusznika do stacyjniki przewód 4mm2 i 2,5mm2 do rozrusznika od wyłącznika. A nie te cienkie gó... kabelki za 80 zł. Światła ci się poprawią przy okazji i świece zaczną normalnie grzać.
Tak to po prostu działa i się nie należy przejmować. Po rozruchu nawet w świeżo naładowanym akumulatorze pierwsze chwile ładowania to naprawdę duzy prąd. Poza tym masz 80. U mnie w aucie z 60Ah dzieje się bardzo podobnie, mam amperomierz na desce wskaźników to go obserwuję. Tutaj wskazania amperomierza cęgowego podczas rozruchu i pierwsze chwile ładowania...
ursus światła światła stopu ursus światła drogowe ursus
napięcie przebicia silikon charakterystyka dynamiczna mondeo usterka silnik
unitra merkury merkury schemat
Błąd tylnego lewego elektrozaworu w Mercedes W211 AIRMATIC Optymalna liczba załączeń sprężarki w Panasonic Aquarea K