Problem to słaba masa.
Wszystkie wtyczki i gniazdka. Masa we wtyczce jest na bolcu nr10.
Sprawdź kolego instalację, cudów niema
Ładowanie w granicy 14-14,5 V można uznać ,że jest OK.
Jak wszystko nagle padło to może po prostu i najpewniej brak masy na lampach? Przecież nagle wszystkie przewody od stopu, kierunków, pozycji się nie upaliły/rozłączyły.
5 Sek do diagnostyki usterki, skoro w gnieździe jest a z tyłu nie ma i żarówki dobre to urwane przewody w kostce pod siedzeniem, dziękuję - dobranoc
W tym drugim inaczej na piny stacyjki wchodzą.
Najprawdopodobniej na 99.9% stacyjka, lub po prostu urwany przewód. Dodano po 2 Podaję jeszcze schemacik troszkę w innej formie. Jak dla mnie bardziej czytelny.
Złącze żarówki Wesem powinno mieć oznaczenia na obudowie. Masa przychodzi na zacisk 31, światła mijania to 56b, światła drogowe 56a. Zwróciłem uwagę na prawidłowy kierunek montażu złącza Wesem na żarówkę, ponieważ wiele osób myli, ponieważ otwory w plastiku sugerują inaczej i tak też się da zamontować... Wówczas masa przychodzi na niewłaściwy zacisk...
Te ciągniki były wyposażone w światła pozycyjne a nie postojowe.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Zgadza się tylko chłopak spocił się już w obawie przed teściem i pomieszały mu się przewody.Skoro na pierwszej pozycji ma tylne światła to wystarczy zrobić jak napisałem i będzie działać.
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
Też myślałem, że to zwarcie w żarówce i wczoraj podstawiłem nową – i na nowej tak samo paliło bezpiecznik. Dziękuje za lik do fajnej książki - nie wiedziałem, że taka istnieje.
Pierwszy jest od świateł krótkich. :D A właściwie powinien być nie wiadomo, czy tak jest u ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/3101653300_1... Pewnie już po raz n-ty wklejany schemat. :D
Teraz już mieszkam w mieście, ale pamiętam z przed lat, że zarówno w ciągnikach jak i motocyklach z tego typu stacyjką, co w C330, jeżeli dało się wyjąć kluczyk w pozycji innej niż 0, to światła zostawały włączone bez zapłonu (zapłon przez wciśnięcie kluczyka).
A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Rozrusznik będzie działał normalnie, to że działają światła nie znaczy że w stacyjce jest wszystko podpięte wg. schematu. Masz schemat podłącz wszystko wg. niego.
Bo to są na 12V a w Ursusie o ile dobrze kojarzę jest instalacja na 24V. Jest 12V więc rada o łączeniu dwu przekaźników szeregowo jest bezsensowna . Każdy z przekaźników który ma obciążalność styków 20A i ma styki zwierne będzie się nadawał. Jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki - czyli musisz mieć dwa przekaźniki - na mijania i drogowe. Dodano...
też mi sie tak wydaje bo kierunkowskazy mam swiatło hamulca tez ale zwykłych swiateł nie mam dzk za pomoc
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Jesli nie masz tylko jednego światła tylnego to na pewno nie jest to wina stacyjki ani okablowania w koło niej. Zacznij od sprawdzenia żarówki tak jak kolega wyżej później sprawdź czy do gniazda przyczepy dochodzi napięcie po włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli nie to szukaj w samym gnieździe lub puszka na lewym błotniku. Co do kierunków zobacz czy...
Czyli co? Najlepiej byłoby zrobić całą instalację samemu od podstaw? Wiesz akurat w 360 to jest bajka, ciągniesz do przodu 3 żyły 2 na światła i na klakson, do tyłu 4 żyły , 2 kierunki , 1 stop i 1 światłą, a pod deską trochę drutowania i masz nówkę. Spróbuj tego samego w MF 3060 , :( .
Usuń przewód z pina stacyjki 54 który idzie na pin 57.W tym modelu pin 57 powinien być wolny bez podłączenia. Sam postój przód i tył jest podłączony z pina stacyjki 58 i ww przewód jest podłączony pod dwa bezpieczniki gdzie z jednego jest zasilany przód postojowe a z drugiego tył postojowe światła.Pin 57 na stacyjce kiedyś był wykorzystywany i występuje...
U ojca w cc 700 też fabrycznie były r2 obecnie h4 z cokołem r2 Philipsa Światła świecą nie naturalnie jasno[ wcześniej jak większości cc świeciły na żółto] Natomiast w c 330 było mało i na dach powędrowały 2 halogeny robocze z żarówką h3 55W i one robią robotę Podłaczone bezpośrednio z aku przez bezpiecznik i przekaźnik
niestety nie posiadam ciagnika rolniczego ;) a co do regulatora to mam starego typu, mechaniczny więc jest osobno :) a jasli chodzi o to zakręcenie prądnicą to nie koniecznie musi się to udać bo u mnie było spalone 80% uzwojenia na stojanie więc nie wszystko, co do prądnicy w ciągniku to od pewnego czasu się zastanawiam czy nie lepiej byłoby zamontowac...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Jedna żarówka miała 15W, gdzieś w produkcji musiała się komuś w paczce z 21W pomylić, a ja nie sprawdziłem. Problem rozwiązany
Bezpieczniki i stacyjka.
Chyba wykryłem usterkę. W gnieździe przyczepy nie jest włożony kabel czarny, czyli u mnie stopu. Może to mieć wpływ na to?
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Jeżeli migają to pewnie ledowe. Czy żarówka żarnikowa wpięta w obwód świateł nie poprawia sytuacji?
Przecież STOP w polu się nie musi świecić to jest totalna głupota :D A jak poruszasz się po drodze to musisz mieć światła mijanie i wtedy stop też będzie działał. Powinno być OK, dobry pomysł łapka w górę. :D
Witam, mam problem z przednimi światłami w ciągniku Ursus C-360. W 1. pozycji stacyjki (światła pozycyjne) nie świeci się nic, w 2. pozycji (światła mijania) też nic natomiast jak przekręce stacyjkę na drogowe to z lewej strony świeci się drogowe a z prawej mijania. Sprawdzałem kontrolką i w 1. pozycji stacyjki nie dochodzi napięcie do lamp, w 2. pozycji...
Masz chińską instalację, z cieniutkimi kabelkami i jeszcze cieńszym osprzętem. Odpalanie i świece nie powinny iśc przez stacyjkę, tylko bezpośrednio na tę "klamkę", czyli włącznik startera. Przez stacyjkę tylko światła i kontrolki, będzie znacznie dłużej żyć.
Witam. Czy jest to możliwe, że jeśli mam zwykły przerywacz kierunkowskazów w ciągniku, a mam światła LED, to nie będą działać?? Może ma ktoś schemat instalacji elektrycznej Ursus C330? AI: Czy próbowałeś już jakichś kroków diagnostycznych lub modyfikacji, aby rozwiązać problem z przerywaczem? Tak, kupiłem 3 rodzaje, żaden nie działa poprawnie. Myślę...
Bezpiecznik przez przekaźnikiem. Bezpiecznik-przekaźnik-światła mijania np. i znowu to samo. Bezpiecznik przekaźnik światła drogowe (obie lampy)
Ale co w takim razie z przyczepam Czyżby u kolegi przyczepy posiadały światła mijania?
Wracam z informacjami po pomiarach. Najpierw sprawdziłem czy mam minus na masie i mogę potwierdzić, że na masie jest minus . Na podłączonym akumulatorze i nieodpalonym ciągniku przyłożyłem czarną sondę do minusa na akumulatorze, a czerwoną do jakiejś śruby i pokazało 0V, natomiast jak czarną sondę przyłożyłem do plusa akumulatora to pokazało '-13.5V'....
A masz światła awaryjne?
Jeśli masz tam klasyczny na bimetalu to od razu go wymień na elektroniczny o odpowiedniej mocy czyli 4x21W+ 3x2W lub podobny To po pierwsze , po drugie kup przełącznik awaryjnych, przełącza on zasilanie z + 15, na +30 i awaryjne działają bez kluczyka i obie strony.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
To sprawdź rozrusznik oraz instalacje . Podczas kręcenia rozrusznikiem powinny przygasnąć światła
Masz kabinę? Masz w nim prądnicę czy alternator? Podłączenie lamp i to 2 w oryginalnym miejscu już nie jest(jesli w ogóle było) dobrym pomysłem. Najlepiej do każdej lampy położyć oddzielny przewód do deski rozdzielczej, gdzie trzeba założyć bezpiecznik i włącznik, nawet przekaźnik i zasilić się np. ze styku 30 stacyjki, lub nowym przewodem od rozrusznika...
mam pytanie, podłączyłem instalacje w c-360 zgodnie ze schematem podanym wcześniej(tym kolorowym) jednak nie działa, chyba to cos ze stacyjką bo jak jest na "0" to kontrolki sie świecą cały czas nawet przy wyjetym kluczyku i świecą się światła z przodu, jak dam na "1" to nie świeci się nic
Ja montowałem coś takiego " STACYJKA TRAKTOREK KOSIARKA MTD MURRAY UNIWERSALNA " 5 pinowa . Opis styków: L - lights / światła G - ground / masa, S - starter selenoid / przekaźnik rozrusznika B- battery / akumulator M - magneto / iskrownik
Aha ok. Masę zostawię tak jak jest. Tylko muszę zrobić światła z tyłu, kierunkowskazy i przełącznik i stacyjkę.
Witam, pacjent C330, instalacja z alternatorem (brak oznaczeń modelu) i osobnym regulatorem (brak regulatora na altku) i pojedynczym aku 12V, do tej pory działał i ładował poprawnie akumulator ale był taki bałagan w przewodach i brak jakichkolwiek świateł że postanowiłem że wszystko podpinam, wymienię stacyjkę, skrzynkę bezpieczników i podłączę z powrotem....
ursus światła światła stopu ursus światła drogowe ursus
magnum wtrysk karta pamięci goodram simson kondensator kable
skasować citroen skasować citroen
Wpływ switcha na ping latency w sieci Baofeng UV-5R, UV-9R – odblokowanie częstotliwości fabrycznie zablokowanych, CHIRP, legalność, skutki