Uszkodzony led , lampa do wymiany
Witam. Myślę, że powinieneś najpierw przeczytać ten, a potem inne tematy z tego działu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... Pozdrawiam.
Pomiar w ten sposób odległości jest możliwy, ALE nie jednoznaczny. Odległość będzie bardzo zależała od materiału (a właściciwe jego własności absorbcyjnych) i właśnie od promieniowania otoczenia. Jeżeli będziesz robił pomiar zawsze tego samego przedmiotu w takich samych warunkach to ok, ale jeśli będą to różne przedmioty to nie dostaniesz wiarygodnej...
Pierwsza bramka podłączona do INT0 a w obsłudze jego przerwania odpalany jest timer, w momencie kiedy druga bramka wywoła drugie przerwanie timer jest zatrzymywany, w zależności od tego jaki to procesor może się okazać że da się wykorzystać jakąś funkcje timera i zrobić to bez przerwań zewnętrznych, poczytaj o trybach pracy timera w procesorze który...
tu nie chodzi o światła. ale o pytanie czemu na światłach dziennych nie świeci się deska rozdzielcza...a przyciski są podświetlane (taka ciekawostka) Bo tak właśnie ma być. Na światłach dziennych nie ma podświetlenia deski, bo jest niepotrzebne.
W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
Witam Walcz jak byś miał problem to pisz.
A ja powiem tak: wiadomości które trafiają na światło dzienne, przeważnie są wypuszczane z rok po rozpracowaniu jakiegoś systemu, czy też jakichś innych ciekawych rzeczy. Zaraz się zapytacie skąd to wiem. Ano wiem i możecie mi wieżyć :P Dla przykładu podam informacje dotyczące zmiany seriala w kartach syfry+, rok przed wyjściem wszystkiego na światło...
Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Jakie dzienne, do 2012 żaden CR-V nie miał fabrycznych dziennych???Nic się nie aktywuje, zasłaniałeś czujnik na szybie?
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Ustawodawca jak dobrze pamiętam nie zezwala na naprawę świateł dziennych. Możesz podać podstawę prawną? jeśli to prawda zapiszę sobie na liście moich ulubionych absurdów urzędniczych. Bart-06 LED to nie żarówka (już zdążyłeś się przekonać paląc je, mogą cie jeszcze wiele razy zaskoczyć), moc zależy nie tyle od nich samych, co od prądu z jakim pracują...
Jak awaria została usunięta? Trzeba zamknąć temat jako rozwiązany. Pozdro
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Ale i tak LED'om dużo im brakuje do światła dziennego lub zwykłej żarówki. Oczywiście, że jest to światło inne od dziennego, czy z żarówki. To zimne światło "elektroniczne" czyli wąski wycinek pasma, dla którego został stworzony luminofor. A światło dzienne, czy z żarówki, to jest pełne pasmo i nawet nie ma tego jak porównywać. Więc nie jest to żaden...
to znaczy że w tym czasie już powinno być znów prawidłowe napięcie ??? To znaczy że po zgaszeniu silnika lampki zgasna z niewielkim opóźnieniem.
Następny problem to światło dzienne. Zakładając wykorzystanie systemu tylko w nocy można ten problem pominąć. Jeżeli system ma działać również w dzień, należałoby zastanowić się jak uniknąć zakłóceń ze strony światła dziennego. dobrym pomysłem może okazać się kawałek rurkiw którym umieścimy czujnik. ADIKBO Moja propozycja to rurka pomalowana czarnym...
Witam, Nie spotkalem jeszcze auta wyposazonego w swiatla dzienne. Tylko te, eksportowane do Europy polnocnej je mialy. Nawet w katalogu czesci nie ma tego przekaznika (2400). Wg dokumentacji, w 206 przed MUX byl przewidziany przekaznik podwojny, podlaczony do wiazki glownej, tej, ktora idzie od kierownicy, przez tablice bezpiecznikow, BM34 az do reflektorow....
To jest tylko i wyłącznie "inicjatywa" inkasentów. Mają płacone od sztuki odczytu, zatem "odczytując na pałę", sztuki się zgadzają a czas zaoszczędzony. Natomiast między bajki można włożyć, jakoby to było odgórne zarządzenie operatora. Odgórnie, to inkasent musiałby mieć to na piśmie zawarte w instrukcji stanowiskowej. Prędzej czy później taki zapis...
światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Światła dzienne mają pełnić funkcje przeciwmgielnych, czy przeciwmgielne mają pełnić funkcję dziennych?
Tym zarządza modul gem pod schowkiem jak całym oświetleniem
http://de.openobd.org/vw/passat_3c.htm
Czy w moim przypadku taka dioda przy przekaźniku jest potrzebna? Równolegle do cewki można dać.
Czy odległość 3 metrów pomiędzy DTU-WLite, a mikroinwerterem, oddzielona cegłą 35 cm nie będzie problemem? Nie powinno być problemu. Możesz zresztą łatwo to sobie sprawdzić samemu, instalując na telefonie apkę analizatora sieci wifi i zobaczyć, jaki poziom sygnału miałbyś w planowanym miejscu bytności dongla. Przy okazji zobaczyłbyś sobie, czy masz...
Jeżeli zasilacz daje 13,8V a pobór prądu z jego zacisków wynosi ok. 2A to właśnie te dwie wartości powinny posłużyć do obliczenia mocy pobieranej przez światła (zestawu światła + sterownik). Po pomnożeniu tego napięcia i tego natężenia prądu otrzymasz pobieraną moc.
Poza filtrem zaproponowanym wyżej może być konieczne ekranowanie przewodów od przetwornicy do samych LEDów oraz samej przetwornicy jako, że zakłócenia występowały nawet przy zasilaniu lamp z akumulatora zewnętrznego.
O ile do spadania ze stołu się nadają, to jako dalmierze nie bardzo. Do wykrywania przeszkód potrzebne będzie coś z modulacją, żeby światło dzienne nie oślepiało. Najlepiej dalmierze sharpa, a jak chcesz przyoszczędzić to generatorek i TSOP-y
To rozumiem. Tylko ta druga część zawiasu jest przykręcona. Nie ma do niej dojścia?
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Tu nie ma innej rady jak tylko wyciągnąć ja na światło dzienne i dokonać oględzin, najpierw z zewnątrz a potem coraz głębiej. Takie uszkodzenie powiano być widoczne gołym okiem. Proponował bym zacząć od wtyczki zmywarki jak i gniazda z którego jest zasilana.
Są LEDy na 230. Niezdrowe dla oka?? właśnie zdrowe, ponieważ emitują białe światło dzienne. A skąd jesteś? Mogę stosunkowo tanio załatwić, pisz na PW jeśli nie chcesz ujawniać danych osobowych publicznie.
Ja proponuję stabilizator L7809, a jak ma być do 2A to L78S09.
Panowie, moim zdaniem sprawa jest prosta. Lampa ma moc 5W i składa się z 5 diod, zatem jest tak: Mamy 5 diod o mocy 1W połączonych szeregowo, co daje nam napięcie 17 - 18V, dlatego właśnie przy 12V świeci słabo i potrzebna jest przetwornica podwyższająca. Diody 1W mają prąd pracy 340-360mA (czyli napięcie przewodzenia 3,4-3,6V). Ciekawe jest tylko to,...
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
To już masz naświetlone. Przynajmniej te kartki papieru które zobaczyły światło dzienne lub elektryczne. Po wywołaniu będziesz miał czarną kartkę. Wszystkie operacje przy papierach i filmach śiatłoczułych MUSISZ wykonywać przy świetle czerwonym. Może być oryginalna żarówka lub jakieś szkło, szybka, plastyk, itp. Wesołych Świąt.
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Powinno sie przydac, wprawdzie w druga strone ale chyba dasz sobie rade. http://furmanka.blogspot.com/2006/02/wyc... Pozdrowienia Darek
https://allegro.pl/oferta/lampa-led-herm... Barwa może być biała zimna - poszukaj tylko...
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Zrób prosty test napięcia przebicia, a wielka tajemnica czeskich inżynierów wyjdzie na światło dzienne. Pozdrawiam
Pomiar napięcia na dzielniku jaki proponuję działa u mnie w wielu projektach.
Wyraznie pisze ,ze sygnaly krotkotrwale sygnaly swietlne nie musza wylaczac swiatel dziennych : http://www.mi.gov.pl/files/0/1791200/DzU... Tabelka pozycja 18 , kolumna 14 W moim aucie mam tak spiete ,ze po wlaczeniu dziennych dziala tylko sygnal dlugich ,ale nie ma mozliwosci wlaczenia ich na stale.
Witam Jest dużo tego typu urządzeń na Allegro wystarczy w wyszukiwarce wpisać "automatyczny włącznik świateł". Wg mnie na uwagę zasługuje ten: http://www.allegro.pl/item194156497_auto... ma wiele zalet których inne nie posiadają. Pozdrawiam ED
Nie miałem kłopotów przy rutynowych kontrolach.
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
W trybie dziennym chciałbym maksymalnie wykorzystać światło dzienne do ogrzewania/wygrzewania pomieszczenia oraz dodatkowo magazynować energię w aku,, Moja instalacja 6 kWp ongrid robi dziennie zimą jak nie ma słońca 1-2 kWh. Miesięcznie grudzień styczeń to 60 - 120 kWh, także dwoma panelami to nie poszalejesz.
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Używam tego w audi a3 8l i jest to najlepsza opcja moim zdaniem. G*wno ledy wyglądają paskudnie i z żywotnością kiepsko. Z modułem dziennych drogowych oszczędzamy prąd żarówki odbłyśniki i klosze przednie i tylne (bo nie świecą). No i świecą wyraźnie. Mam ukryty wyłącznik i w każdej chwili mogę moduł wyłączyć
Gdzie jest bezpiecznik od świateł dziennych w Opolu Zafirze c
czy jest w ogóle dostępny schemat takiego modułu sterującego PRzykro mi, można co najwyżej pomarzyć. wg producentów AGD elektronika jest nienaprawialna i jest traktowana jako element wymienny w całości. Schematy modułów zwykle nie wychodzą na światło dzienne. Jeśli masz jakieś wątpliwości, rób foto całego modułu i zaznacz element który Cię interesuje,...
UCh- klucze- światła
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Tak to samo. YG317T jest innego producenta.
2 chipowe ledy. Przez jednego możesz puścić 50mA (możesz i wlutować 4 chipowe). Opornik jest dostosowany tylko do jednego napięcia bo zmieniając napięcie zmieniać się zmieniać prąd dlatego warto zrobić proste źródło prądowe na LM317 które pozwoli na zasilenie ledów do 40V
Czy światło dzienne nie wystarcza do pracy tego układu? W nocy i tak nie widać tego wyświetlacza bez podświetlenia.
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Białe (śnieg itp itd) odbija światło dzienne, czarne (drogi, dachy itp itd) przyciąga.
Miała sens, bo chociaż była o kant tyłka obić, to jej opis wyciągnął na światło dzienne cenne informacje :) V.
Proszę może to ci pomoże [url=http://furmanka.blogspot.com/2006/0... Dziennych Świateł a tu proszę opis sposobu kodowania [url=http://www.swankmonkey.com/vw/jetta... Long Coding explained
Może być taka różnica, bo w tanim mierniku może być inny filter na fotodiodzie, ona może trzymać liniową charakterystykę w mniejszym zakresie. Weź przynajmniej jakąś latarkę, źródło światła o wyraźnym stożku, zrób sobie pomiary jak pisałem oświetlając np 0,5m², 1m², 1,5m² i 2m². Zapomnij o wzorcowaniu w oparciu o światło dzienne,...
Żarówki ok?
Ukończony dodatek Service Pack 3 dla Windows XP, zgodnie z oficjalnym harmonogramem, powinien ujrzeć światło dzienne 29 kwietnia na łamach oficjalnego centrum pobierania Microsoftu oraz usługi Windows Update. Service Pack 3 PL dla Windows XP ma wyjść w połowie maja, oczywiście tego roku :D
Uszkodzona dioda D3 lub zimny lut na którejś końcówce D3.
Ta 21W to światło jazdy dziennej ,podejrzewam że lampy nie pasują do instalacji,a zarazem nie sa od tego auta,skoro na długich włącza się 21W.
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
Witam: Masę sprawdzałem. Po podłączeniu na krótko z akumulatora do styków reflektora postojowe i dzienne są normalnie. Pozdrawiam
Lampy HID (takie jak xenony samochodowe) emitują dużo UV i dosyć dobrze naśladują światło dzienne. Do ogrzewania użył bym światła z lamp halogenowych. Z tym, że lampy HID zmieniają swoje parametry - starzeją sie :-) Lepsze będą lampy jarzeniowe UV + żarówki halogenowe do nagrzewania. Dobór lamp zależy od tego co będzie podlegać tresowaniu - lub można...
Cześć, Jeśli oglądasz częściej filmy niż słuchasz muzyki to 5.1 się może przydać. Jednak przy takim ustawieniu efekt będzie kiepski. Lepsze byłoby stereo, tak jak masz teraz. Tylko, że przy takim ustawieniu kolumn, dobry odsłuch będzie dla jednej osoby, która siedzi przy pc. Można by kolumny ustawić jeszcze w rogach pokoju przy ścianie z oknami. Choć...
Witam posiadam nowego pilota Samsunga z ładowaniem słonecznym bądź z dziennym Ale nie ma żadnej reakcji ani na promienie słoneczne ani światło dzienne Czy ktoś się spotkał już z takim problemem ?
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Ze światłami mijania łączysz się poprzez przekaźniki i bezpieczniki, a jeśli chcesz oryginalny schemat, potrzebny jest kod VIN. P.S. Można też od razu włączyć światło dzienne
Witam. Mam kłopot ze światłami do jazdy dziennej/ światłami postojowymi w Hyundaiu i30 z 2019 roku (oba są na jednych LEDach a przy włączeniu świateł postojowych powinny świecić słabiej). Jedna świeci mocniej (jak dzienna) a druga słabiej (jak światło postojowe). Podczas gdy powinny świecić światła postojowe jedna świeci mocniej a gdy powinna świecić...
Dziś już ciemno. Ale jutro, w Nowym Roku jak już będą dobre warunki oświetleniowe (światło dzienne jest nie zastąpione) wrzuć dobrą fotkę jak to wygląda.
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Czy w tym samym budżecie na dzisiejsze lata coś ktoś by polecił? zastanawiam się właśnie nad tym Nikonem D80 Czy szukać czegoś innego? Zdjęcia tak w 90% ludzie i pół na pół w mieszkaniu(gdzie jest raczej ciemnawo) a druga połówka to dwór i raczej światło dzienne.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
dziwiłbyś się o czym informują autoryzowane serwisy Ile z tych informacji "widzi światło dzienne" a ile jest tylko do użytku wewnętrznego serwisu?
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
Mam problem ze sposobem podłączenia świateł dziennych po światła oświetlające w około samochodu. Po naciśnięciu otwierania samochodu z pilota pod lusterkami zaczynają świecić ledy, a do nich chciałbym podłączyć światła dzienne tak aby świeciły razem z ww. Problem polega na tym, że gdyby poprostu "pociągnąć kabel" +12V od świateł pod lusterkami bezpośrednio...
To taka wersja świateł dziennych, drogowe szeregowo, stosowana głównie w UK. Na schemacie rzeczywiście jest błąd.
DISKPART> list disk Disk ### Status Size Free Dyn Gpt -------- ------------- ------- ------- --- --- Disk 0 Online 931 GB 1024 KB * DISKPART> select disk 0 Disk 0 is now the selected disk. DISKPART> list partition Partition ### Type Size Offset ------------- ---------------- ------- ------- Partition 1 System 100 MB 1024 KB Partition 2 Recovery 900...
Tak, jak kiedyś były programy do maca w dwóch wersjach lub plik EXE z dwoma wersjami kodu (dla x86 i PowerPC), tak będziemy teraz mieć kompilatory tworzące plik EXE zawierający kod dla obu typów procesorów, albo właśnie będzie któlować .NET i Java.
Zaraz czujnik ultradźwiękowy... Jak robot ma tylko zawracać na widok ściany a nie mierzyć dokładnie w jakiej odległości od przeszkody się znajduje, zastosuj najprostszy czujnik odbiciowy na podczerwień: dioda nadawcza emituje światło podczerwone, odbite np. od ściany światło pada albo na fotodiodę albo na fototranzystor albo na specjalizowane układy...
Wejdź w menu i sprawdź czy są włączone.
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
To ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-...
Cześć. Mam falownik goodwe gw6k-dt od paru dni. Byłem w garażu przed chwilą i falownik nic nie wyświetla i nie reaguje na przycisk. Czy to normalne po zmroku? Czy potrzebne jest światło dzienne żeby coś wyświetlał? Pozdrawiam Dawid.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
dzienne światło sterownik żarówka światło dzienne fototranzystor światło dzienne
rozbrajanie strefy satel szafa drzwi przekaźnik antenowy
ecoMAX 800 R1 PLUM – nie ładuje się program, problem z firmware, bootloader, micro-SD NE646 Dolby-B – opis wyprowadzeń i zastosowanie w magnetofonach, schemat aplikacyjny