Mój mechanik niestety nie wie nic na temat ustawiania zegarem- już dzwoniłem. Mówił że to trzeba do pompiarza jechać. A teraz tak szukając na internecie znalazłem podobny temat tylko z innym samochodem. Tam problemem był przekaźnik świec żarowych. Dlatego nie wytrzymałem że jest niedziela i podłączyłem żarówkę pod świece żarową. Czas grzania wyniósł...
Sam sterownik świec (czy jak ty to nazywasz przekaźnik) działa ci prawidłowo, co najwyżej problem w sterowniku silnika lub kablach. W pierwszym moim poście masz link do mojego tematu, jest tam załącznik z opsiem tych przewodów. Sterownik świec ma 4 cienkie przewody: Pin 1. Przewód różowy +12V połączony z wtyczką pompy wtryskowej pin 2. Na tym przewodzie...
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Witam, po włączeniu zapłonu około pół minuty świece żarowe przestają grzać, jak się odpali silnik to świece grzeją cały czas, alternator jest sprawny, przekażnik świec podmieniony i nic nie zmienia. Po odpięciu świec ładowanie jest w normie, a tak na poziomie 12v, gdzie dalej szukać przyczyny ciągłego grzania świec?
Temat przeniesiony na inne / bardziej odpowiednie dla tego problemu forum. Link: http://volvoforum.pl/topics171/przekazni...
Witam, uważam, że trzeba wymienić padnięty czujnik ,może on powodować ciągłe włączanie grzania świec, a jeśli to nic nie da ,to pewnie przekażnik się blokuje i daje cały czas napięcie, a tak nie standardowo, awaryjnie, to można założyć ręczny wyłącznik grzania świec, po odpaleniu silnika wyłączyć dopływ prądu do świec, aby uniknąć ich spaleniu, pozdrawiam...
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
może ci świece żarowe cały czas grzeją na maksa (nie chodzi o dogrzewanie)
Dzięki Zygmunt, dużo mi rozjaśniłeś w tym temacie i jest tak jak piszesz. Ale jeszcze takie pytania 1. świeca grzeje cały czas nawet jak przełącznik 3-pozycyjny jest na środku 2. przełącznik 2 pozycyjny redukuje obroty, ale moim zdaniem za dużo. Silnik ledwo pracuje a kontrolka (mam zieloną i niebieską) niebieska ledwie się żarzy, z opornika zaczyna...
sprawdź DOKŁADNIE czyt. DOKŁADNIE przekaźnik świec.
W stacji obsługi powiedzieli mi że przy uszkodzonym czujniku temperatury świece grzeją cały czas.
mam takie pytanie zwiazane z webastem> czy swieca grzeje cały czas pracy webasta , czy tylko podczas startu >> ??
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Zrobić "COŚ" żeby świece grzały cały czas ??zrób "COŚ" i poszukaj lepiej innego lekarza do tego auta
przekaźnik od świec sklejony. na jakie podstawie twierdzisz ze świece grzeją cały czas świeci się kontrolka od świec czy sprawdzałeś czy prą na świecach jest cały czas
świece grzały się jakieś 25-30 sekund a stare jakieś 5-6 sekund dlaczego tak jest? Tego nie wiesz. To świeci się kontrolka. Musisz sprawdzić dwie rzeczy. Podłącz jakąś kontrolkę bezpośrednio pod świecę i sprawdź jak długo jest podawany prąd na świecę. Po drugie wykręć świecę i podłącz do prądu. Sprawdź w jakim czasie cała się rozgrzeje.
Zakładasz zaślepkę świece grzeją cały czas, zdejmujesz grzeją normalnie ? w sterowniku jeszcze nie robiłeś EGR off ?
Teraz przerabiałem identyczny temat, drabinka wstawiona z dolnym zasilaniem/powrotem, no i jest potężny problem zmusić ją do grzania. Nikt nie wie o co chodzi i czemu tak się dzieje. Odpowietrza się bez trudu, ciśnienie jest duże, a mimo tego nie chce grzać, dopiero spuszczenie do wiadra kilkudziesięciu litrów powoduje to, że zaczyna grzać i już grzeje...
Omega TD ma rozłączyć grzanie świec jak jest ciepła. Ludki stosują jakieś wynalazki z Alledrogo które powodują, że świece grzeją cały czas - jak już pompa klęka.
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
rocznik jest 2005. Świece grzeją cały czas, nawet po nagrzaniu. Czujnik temperatury chyba pokazuje dobrze, jak się nagrzewa kreski na liczniku pojawiają się. Czujnik zewnętrzny w lusterku również. A brązowy przekaźnik, nigdzie go nie widziałem.
Kurde, w tym aucie roi się od różnych drobnych usterek. Skoro przygasają światła to jakiś problem z ładowaniem albo włącza się duży odbiornik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to zacierający się alternator. Dużym odbiornikiem są świece żarowe i pompa od ABS. Częsty problem to uszkodzenie sterownika od świec lub brak styku z czujnikiem temp. To powoduje,że...
Sterownik byl zablokowany. Odblokowalem zegarem modulowym, nie pokazuje żadnych błędów, nadal nie startuje. Wentylator sie nie kręci, pompka paliwa nie rusza, tylko swieca zarowa grzeje caly czas. Sterownik padl?
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
świece powinny być wg katalogu do tego modelu(dowiedz się w sklepie) po odpaleniu świece mogą grzać jeszcze ok 3 minut ale może skleja się przekaźnik świac i grzeją aż się przepalą Swiece nie mają prawa grzać dłużej jak 20 s. po uruchomieniu silnika. Sprawdź ile czasu grzeją twoje świece. Takie świece grzeją cały czas a nie pulsacyjnie. Pozdrawiam.
W golfie GTD po odpaleniu auta świece grzeją cały czas powinny się po około 30 sekundach rozłączyć, jest tam zainstalowany przekaźnik zespolony nr 120 odpowiada za pracę silnika i grzanie świec potrzebuję opis pinów w tym przekaźniku, zawiera 15 pinów na jednej stronie ma 9 pinów a na drugiej 6 Proszę zapoznać się z tym tematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php...
Wszystkie razem świece biorą około 60 A , ten 30 A bezpiecznik to karzełek. Jeżeli sie nie mylę , to ten przekaźnik ma również wejście z czujnika temperatury silnika , odepnij to wejście i świece powinny grzać cały czas , tak sprawdzisz prawidłowośc działania przekaźnika świec żarowych!
Witam Posiadam taką nagrzewnicę. Również chciałbym ją uruchomić bez sterownika. Pytanie tylko, jak wysterować świecę, ma grzać cały czas? - bo chyba tylko na początku do rozpalenia. Wtyczka od świecy jest osobno - taka biała - widać ją na drugim zdjęciu. Pozdrawiam, Piotr https://obrazki.elektroda.pl/6561090100_... https://obrazki.elektroda.pl/5197178600_...
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
Kręci i nie odpala? Te błędy w ecu są ? One raczej od grzania świec. Przeskanowaleś całe auto ? Wszystkie modułu sie zgłaszają? Abs też?
Witam, mam instalację solarną i wszystko działa, chcę wyjąc parę rurek z kolektora i w to miejsce wstawić świece żarowe. Czy toś próbował grzać świecami żarowymi wodę? Czy ktoś wie jak nimi się steruje? Czy mogą grzać cały czas?
Na pewno na jakiś przekaźnik, być może się mylę. Może immobilajzer. kurczę nie mam żadnego schematu,miał jakiś dostawiany alarm wyciołem i dalej kicha i plus na pompę idzie po stacyjce ale tu się nie pokazuje podaję z akumulatora i zapala tylko że te dwa przekażniki zwiera i świece grzeją caly czas
Każda ze świec pracuje na napięciu ok. 1,7 V, (reszta odkłada sie na opornikach pomiędzy świecami). Jeżeli przestanie grzać którakolwiek świeca, przestaje grzać cały układ. Większa filozofia typu "schemat" potrzebna nie jest - wystarczy zmierzyć spadek napięcia na każdej ze świec, żeby wykluczyć usterkę. Przerwa na którejkolwiek świecy unieruchomi cały...
W lublinach po odpaleniu zimnego silnika przez długi czas wystepuje dogrzewanie świec żarowych sterowane czujnikiem zamontowanym na obudowie termostatu patrząc na silnik od strony akumulatora. jak przewód jest zerwany a często się zdarza to świece grzeją cały czas i z łaowania nici bo ci zuzywają mase prądu . sprawdź ten kabel lub zmierz ładowanie po...
Dzięki. Problem wydaje się rozwiązany. Świece żarowe cały czas dostawały prąd i grzały. Winą prawdopodobnie był przekaźnik świec żarowych. On też cały czas grzał. Niestety dziś go rozebrałem, ale źle poskładałem i spaliłem. Więc teraz w ogóle nie grzeje świec. Problem nadal jest taki, że wszystkie przypadki są odwrotne do mojego. Wszyscy piszą, że nie...
Witaj, Sprawdź probówką czy świece żarowe cały czas się nie grzeją. Może być tak, że uszkodzony jest czujnik temperatury na głowicy, który nie wyłączy świec i wózek traci moc.
Mój temat rozwiązany. Przekaźnik od świec się zespawał i cały czas świece grzał.
Ja np . wykręcam wszystkie świece i sprawdzam na stole pod prostownikiem .Wtedy widzę która , w jakim czasie i czy cała jest czerwona ,czy tylko grzeje część świecy. Robię tak dlatego , że kiedyś zapłaciłem za CHAMPIONY kupę kasy i po pewnym czasie miałem objawy jak u ciebie ,jedna padła po krótkim czasie użytkowania. Świece zawsze wykręcam i wkręcam...
To jak długo świeci kontrolka ma niewiele wspólnego z tym jak długo grzeją świece. Cały temat to takie bzdety że się tylko w kosz nadaje. Zamykam.
Witam ponownie... Jest tak jak pisałem wcześniej. świece grzeją na zimnym silniku. idzie prąd na wszystkie 4. grzeją około 12 sekund +-. Cały czas wywala błąd: przekaźnika świec, czujnik temp zasysanej, i egr. wszystkie te podzespoły podmieniane po 2 x dla pewności. Skąd te błędy? jest ktoś mądry z okolic Chełma co jest w stanie to ogarnąć?
Takie częste włączanie i wyłączanie skróci żywotność świec. Grzeją normalnie cały czas pełną mocą. Na warsztacie jak odpalam różne diesle to czuć kiedy przestają grzać świece, niektóre dopiero po kilku minutach, bo od razu wtedy zaczyna capić z wydechu.
Sterownik jest za plastikową nakładką,z boku,mniej więcej w miejscu gdzie pasażer trzyma stopy.Najczęstsza przyczyna jest to że sterownik nie rozłącza świec,grzeją cały czas.Ale uwaga-włączamy kluczyk w stacyjce,nie uruchamiamy silmika-świece wyłączy.Jak odpalimy-nie wyłączy.Radzę sobie w ten sposób że odcinam przewód niebieski z białym pasmem zaraz...
hmm, aż tak dużo to ich nie ma i też myślałem że to może być to.Jednak jak bym odpioł czujnik temperatury i świece zaczeły by grzać to na 100% odpali na dotyk.Wiec jednak paliwo musi mieć.Nie wiem czy mówiłem ale był w nim uszkodzony czujnik temperatury i świece grzały cały czas,może sie przyzwyczaił i teraz bez świec nie chce odpalać?Może głupio gadam...
Kiedyś w warsztacie samochodowym widziałem taki patent, aluminiowy podest z dwoma rosyjskimi świecami żarowymi (mogą grzać cały czas). Dużo prostsze rozwiązanie i bezpieczne.
właśnie świece sprawdzałem. już wszystko zrobiłem błędy nie wyskakują. tylko po odpaleniu silnika świece się grzeją cały czas a kontrolka nie świeci. kontrolka włącza się przy zapłonie tak jak powinna później gaśnie i odpalam silnik a świece dalej się grzeją
Witam, mam mały kłopot ze swoim golfem III - 1,9 TDI 90 KM, 96r. Przestały mi się grzać świece, chwile tak jeździłem bo palił, z biegiem czasu coraz gorzej aż nie odpalił. Wymieniłem czujnik temperatury i bezpiecznik świec żarowych, i same świece również. Objawy: przychodzę rano do samochodu i nie pali, kręci kręci jakby nie miał siły i kopci na biało....
Posiadam starsze ogrzewanie postojowe eberspacher D1l 24V, i mam następujący problem: po podłączeniu zasilania załącza się piec, chodzi ciągle, nie reaguje na wyłącznik .Świece grzeje cały czas, wentylator chodzi, ale do pompki paliwowej nie dochodzą żadne sygnały. Żeby go wyłączyć muszę odpinać wtyk z zasilaniem. Do tej pory ogrzewanie pracowało normalnie....
A na co ty niby w ciągu dnia możesz zareagować powiedz mi? Zaczyna się dorabianie teorii do nieistniejących faktów. Ale słucham? Tak można poszukać żarówek innej firmy z innym progiem załączania, można wymienić wyłącznik na nie podświetlany. Można też dać kondensator wtedy zamiast palenia się żarówek będziesz miał grzanie kondensatora i zużycie energii...
Podałeś 2 schematy, jeden do DTL bez turbinki i drugi DT z turbinką. Jeśli bazujesz sie na DT to sprawdź przekaźnik K79 on ma się włączyć gdy zacznie ładować, wtedy zgaśnie kontrolka na desce . Symbol na schemacie INS oznacza instrument czyli licznik. Troszkę logiki. Poza tym nie wiem czy alternator nie ładuje czy tylko lampka nie gaśnie a to duża różnica....
Witam Po podłączeniu tak jak na schemacie nic się nie dzieje ale jak podałem masę na przewód 4 sygnał z rozrusznika przekaźnik zaczął cykać świece dostały prąd tylko że kontrolka się nie świeci i świece grzeją się cały czas Pomocy co dalej
whirlpool cała grzać grzałka cała grzać pralka cała grzać
bezpiecznik scenic junkers gasnąć zapalać elementy instalacji ogrzewania gazowego
rozdzielnica elektryczna montaz automatow
KEEYO - Marka sprzętu do monitoringu wideo Odzyskiwanie usuniętych nagrań z dyktafonu