Dobrze spisywały się świece od malucha Iskra F95P Chyba raczej F95PS. To są świece z tzw. projekcją izolatora. Generalnie polecane są do samochodów, ale też świece z projekcją izolatora są stosowane w pilarkach, kosach spalinowych itp. Projekcja sprawia że izolator jest wystawiony na działanie wysokiej temperatury i świeca szybciej się oczyszcza, zmniejsza...
Pęknięty izolator świecy. Wymień i połowa problemów ubędzie.
To, co podałeś nie zgadza się z rzeczywistością. Świeca na izolatorze ma oznaczenie ILFR6A 3588 i ma gwint 26,5 mm. A oznaczenie, które jest na zdjęciu, wybite na metalowej części, podejrzewam, że może być datą produkcji, stąd moje pytanie o rozkodowanie.
"Taki jesteś pewien?" To nie było do autora tylko do (at)mirrexW . Dopóki olej jest w otworze świecy z wypadaniem zapłonu nic nie zrobisz bo iskra przy jego pomocy będzie przeskakiwać z cewki po izolatorze świecy prosto do masy.
Jeśli przebicie występuje z kabli to nie ma innej przyczyny. Cewka nie ma nic do tego. Kable, cewka, ceramika na świecach to izolatory więc jeżeli są ok to nie ma prawa być przebicia.
(at)michalrybka Te świece nie padły same z siebie — zdjęcia mają źle złapaną ostrość ale widać ewidentnie sadzę na izolatorze co wskazuje na pracę silnika z bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Na pierwszej ze zdjęć widać także odłożenie się nagaru na elektrodzie masowej, nie powinno tego być przy stosowaniu wysokiej klasy olejów syntetycznych. To...
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Kompresja zgodna ze specyfikacją (silnik z autodekompresatorem). Pytanie, czy zalana świeca nie jest pokryta sadzą na izolatorze?
Ja tylko dodam, że po wymianie świece (izolatory) warto posmarować specjalnym smarem. Zapobiega przebiciom i ułatwia zdjęcie cewki ze świecy po długim czasie. https://obrazki.elektroda.pl/7898316900_...
Może jest problem z mocowaniem silnika i podczas jazdy silnik się nadmiernie przesuwa a świeca o coś zaczepia, uderza i z biegiem czasu izolator pęka lub coś w pobliżu świecy nie jest przykręcone i puka w świecę? Kabel do świecy nie jest za krótki i przez to naprężony, nie ciągnie za świecę?
Świeca ma uszkodzony izolator.
Przegrzana i gorąca świeca może mieć już mniejszą oporność izolatora między elektrodami i w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie) przy małych obrotach wału (jak przy odpalaniu) napięcie wytworzone na cewce może być zbyt niskie do wytworzenia iskry o wystarczającej energii powodującej zapalenie mieszanki.
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Panowie, mam tym razem problem ze świecami - nieważne czy ngk, izolator czy iskra-pochodzi ok. jednej godziny, na koniec pierdnie i gaśnie, po wykręceniu świecy czarna jak węgiel, a iskra gdzieś w środku - obstawiam za bogatą mieszankę, ale jak zubożyć, czy wykręcić śrubkę czy wkręcić?
Ja bym oczyścił wszystkie świece jeżeli są brudne i później pojeździł na benzynie i sprawdził kolor izolatorów wszystkich świec. Jeżeli izolatory są czarne i mokre to moim zdaniem coś z zapłonem jest nie tak. Może coś z cewkami, przewodami do świec. Jeżeli izolatory są tylko czarne to mieszanka za bogata. Jeżeli izolatory mają jasny kolor i silnik gaśnie...
A czy nie masz przypadkiem przebicia na przewodach zapłonowych, ewentualnie izolator na którejś świecy nie padł? Miałem identyczny przypadek. Winną okazała się świeca z pękniętym izolatorem.
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
Świeca to izolator spezial a pływak cały a zapinka to muszę sprawdzić dopiero
Zakłócenia są prawdopodobnie od układu zapłonowego. Możliwe że są jakieś przebicia na zanieczyszczonych izolatorach świec, lub na innych elementach wysokiego napięcia. Napisz jak wygląda układ zapłonowy. Nie jest to alternator, gdyby tak było, słyszał byś gwizd.
lecz pogoda następnego dnia po odbiorze nie dopisała auto przelało bo stało na dworze i problem wrócił. Witam miałem podobne przypadek po deszczu w świecach stała woda izolatory świec popękane wymiana świec pomogła
Masz problem z gaźnikiem. Produkuje on zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną, przez co izolator świec zapłonowych pokrywa się sadzą i powstaje przebicie. Powodów może być kilka, np. nie zamykające się ssanie, zbyt wysoki poziom paliwa, rozkalibrowane dysze paliwowe, zatkany filtr powietrza. Jeżeli problem występuje wyłącznie na jednym cylindrze...
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
przez jakiś czas chodził dobrze lecz po paru minutach pracy świeca była całkowicie czarna Raczej problem jest w tym, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance. Świeca dostaje przebicia na izolatorze albo się mostkuje. Jak długą iskrę uzyskujesz z tego magneto?
Problemem jest, że niektórzy nie wymieniają ze świecami przewodów wysokiego napięcia, to one są zwęglone od środka i tamtędy iskra dostaje się nie tam gdzie trzeba a przy okazji wypala izolator na świecach. Przerabiałem to w aucie na gaz gdzie oszczędzałem na przewodach, mściło się okrutnie :( . Wymień wszystkie świece + przewody , nie dotykaj izolatorów...
Witam ponownie, sprawdziłem cały układ zapłonowy, pęknięty był ceramiczny izolator na świecy. Komputer nie pokazał żadnych błędów.
Przepraszam że się wtrącę, ale również miałem problem ze świecą, w moim przypadku przeciekała na łączeniu izolatora z korpusem. Zamówiłem już świecę B-6L, która w instrukcji podawana jest jako ewentualny odpowiednik http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-b6l-p... Czy będzie odpowiednia ?
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Witam leon007 Łapiemy świecę w uchwyt wiertarki za górną elektrodę i za pomocą piłki do metalu odcinamy górną część metalowego uchwytu- ma być płasko tuż powyżej miejsca na klucz. Kiedy już odetniemy pierścień materiału, piłujemy miejsce nacięcia, zakładamy na ręce rękawice i łapiemy za mocowanie świecy (izolator cały czas znajduje się w wiertarce)....
Jakie spalenie świecy? Obkopcony izolator świecy świadczy o bogatej mieszance, ale to nie oznacza o mieszance 2T z dużą ilością oleju, tylko o składzie mieszanki paliwowo-powietrznej o dużej zawartości paliwa w stosunku do powietrza. Nie piszesz nic o typie gaźnika i w jakim zakresie otwarcia przepustnicy skład jest nieprawidłowy, nie wiadomo też czy...
Dobre są Denso, dobre są Beru, jeszcze lepsze Eyquem. Nie ma też problemu z Magneti Marelli. Gaziarze chwalą Briski. Co do Boscha, to czasami mi przyprowadzą w zimie niepalący samochód, ściągam przewody ze świec i jak zobaczę na izolatorze dwa zielone paski to już wiem co jest,.
Widocznie wtryskiwacze są jeszcze sterowane grupowo, a ECU jeszcze nie miał programu umożliwiającego wykrycie innego składu mieszanki/korekcji na poszczególnych cylindrach. Obejrzyj sobie po jakimś czasie kolor izolatorów świec zapłonowych. Jak wcześniej wspomniałem powinny być bardziej białe. Wcześniej pisałeś że były brązowe, nie były na którymś cylindrze...
Witam otóż mam problem z simsonem. Zapłon elektronik, gaźnik 16n3-2. Jeździłem nim zostawiłem go na noc w garażu przychodzę rano a tu zdziwienie. Nie chciał odpalić, gdy odpalił z po pychu to się dławił nie dało się jechać bo szarpał. Kupiłem nową świecę izolator nic nie pomogło, dymił na niebiesko. Gdy wykręciłem świecę to miała nagar oleju jak by...
Witam Odkręciłem dziś świece i tak wyglądają gwinty świec. Sprawdzałem same gniazda przed odkręceniem i nie było w nich oleju co może świadczyć że olej przedostaje się od dołu ale znów dlaczego sama elektroda świecy oraz izolator nie są zaolejone? https://obrazki.elektroda.pl/1402569600_... https://obrazki.elektroda.pl/9715563600_...
Witam. Napisz co to za model, dwusuw czy czterosuw, kolor świecy na izolatorze, itp. czasami "samostart" (taki środek na eterze) wystarczy. Pozdrawiam.
Witam Wszystkich :) Problem został rozwiązany!!! :) Głównym winowajcą była przepustnica (choć silniczek krokowy był dobry to klapka była już wyrobiona i miała małą szczelinę prawie dookoła), po jej wymianie było już o wiele lepiej jednak po nagrzaniu i tak dostawał delikatnych drgawek okazało się ze na jednej z nowych świec pękną izolator (porcelanka)...
Świeca druga zgon, natomiast trzecia od dołu to więcej niż zgon, izolator- porcelanka nie istnieje na elektrodzie środkowej tej świecy, wypalona strasznie.
Przebieg 250 tyś. Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania. Jakiego koloru są izolatory świec zapłonowych?
Zobacz czy nie ma nadpaleń na izolatorach świec?
A jak wyglądają świece zapłonowe, chodzi mi o kolor izolatora? Oraz sprawdź jeszcze ustawienia regulatora obrotów.
Po pierwsze, czy gaźnik BING jest oryginalny, czy podróbka? Po drugie, czy nie zostały zamienione części, np. wydech, cylinder? Po trzecie, zawsze gaźnik trzeba dokładnie wyregulować przed zamontowaniem (poziom pływaka/paliwa), jak i po zamontowaniu (iglica obciążenia częściowego, skład mieszanki biegu jałowego). Zdjęcia świec - w szczególności drugie...
Obecnie większość czasu działa niepoprawnie. Brak nalotu na świecach, bardzo przegrzane izolatory (różowe). Przymierzam się do natychmiastowej wymiany świec. Czytałem na temat technologii DEPHIA:/ Francuzi zawsze muszą wymyślić coś "odkrywczego":/
Nawet jakby blokował to by silnik zgasł zadławił by się własnymi spalinami a nie tylko na jednym garze był problem a drugi by chodził.. Nawet zapłon można wykluczyć bo jeśli zły to dopalanie paliwa będzie poza komorą spalania a na pewno nie jest przyczyną zalewania świecy... Tu jedynie nikt nie poruszał tematu o "wadliwej świecy" może być izolator uszkodzony...
Na jaki kolor jest wypalony izolator świecy? Czy auto spala w normie paliwo?
izolator , bosh
Ten gaźnik jest wrażliwy wyłącznie na boczne przechylenie. A co z izolatorem świecy ??
Wykręć kolego świece zapłonowe i zobacz czy na izolatorze nie ma ciemnych kresek które nie dadzą si zetrzeć . Jeżeli są to jest to przebicie izolatora i świece są do wymiany razem z przewodami zapłonowymi.
A jaki przebieg mają te świece? Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale wg mnie coś jest nie tak z silnikiem. W moich wszystkich samochodach zarówno dawnych polskich (PF126, FSO i Polonez) , jak i w Megance i Corolli wszystkie świece wyglądały bardzo podobnie. W Polonezie po zagazowaniu na izolatorze pojawiał się biały, a raczej siwy nalot. W megance...
Simson pali bez problemu o kopa na świecy F65, a gaśnie na F95. Masz słaby zapłon. Wartość cieplna iskry nie ma wpływu na łatwość uruchomiania silnika, chyba że izolator świecy był pokryty sadzą (zgaszony silnik był nierozgrzany, pracował tylko na biegu jałowym).
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Witam Czy ktoś może mi powiedzieć jak można wyeliminować jedną z sześciu cewek zapłonowych lub jeden z izolatorów łączących cewki ze świecami??? Podejrzewam że to cewka lub izolator jest uszkodzony bo założyłem już trzeci komplet świec a silnik pracuje podobnie jak by padła któraś ze świec... Pozdrawiam.
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Miałem przypadek w moim aucie szarpanie przy przyspieszaniu w niskim zakresie obrotów, pierwsze było sporadyczne a potem coraz częściej aż bardzo uciążliwe, wymieniłem przewody i świece (po raz pierwszy koszt 380zł) ustąpiło, ale... po ok 1000km znowu i wymiana przewodów (po raz drugi koszt 100zł-tańsze) ustąpiło i ..... po 1000km znowu to samo wymiana...
Świeca dostaje przebicia, bo zapewne izolator pokrywa się sadzą. Powód tego jest tylko jeden. Silnik pracuje na bogatej mieszance, ew. cały czas na ssaniu. Gaźnik do gruntownego przeregulowania (poziom paliwa, dysza główna, iglica obciążenia częściowego), sprawdzenie filtra powietrza i rur dolotowych. W niektórych modelach także uszkodzenie układu powietrza...
Kolega AAnnddrrzzeejj ma 100% racji, choć nie wytłumaczył Ci o co chodzi. Ja też nie będę tłumaczył, bo zajęło by to dużo miejsca, a i tak przy Twojej wiedzy, Ci nie pomoże. Uwierz na słowo! Wcześniejszych doradców odeślij! Nie zmieniaj położenia zapinki iglicy! Najpierw pojeździj trochę i potem na podstawie koloru izolatora świecy możesz podejmować...
Czy te zepsute świece mają wewnętrzne przebicie?Czasem świece mają wewnątrz izolatora opornik przeciwzakłóceniowy,może to on jest przepalony.Kapturek to nasadka świecy w nim też czasem jest opornik przeciwzakłóceniowy o wartości około 10 kiloohm.Ciekawa sprawa z tymi świecami współczesne samochodowe chyba nie bardzo się nadają Ciepłota świec do MZ to...
Tu jest dużo racji,nasza Polska Iskra jest świetna,aczkolwiek niedoceniana. natomiast świece ,które mają dwa zielone paski na izolatorze nadają się do wiaderka ze złomem.
Powiem tak-przyciągają mi w deszczowa pogode samochód, nie pali. Sciągam kapturki ze świec i widze dwa zielone albo czarne paski na izolatorach świec, to już wiem co trzeba zrobić aby zapaliło. W 99,9 % takich przypadków sie nie myle.
Tzn, między fajką (końcówką kabla WN) a izolatorem ?, jeśli tak, to fajka do wymiany
Czy kolega ma jeszcze jakieś objawy pozatym świeceniem? Tzn pogorszenie pracy silnika itp? Jak nie to tylko jeździć aż coś padnie . Może te cewki poprostu mają w sobie tak dużo energi że przeskok iskry na świecy im nie wystarcza i dlatego wystepują przebicia na izolator świecy.
Świece na pewno są na 12V. Co do dotykania spirali do obudowy to będę się dziś starał to rozkręcić i zobaczyć. Świece grzałem po kilka sekund. Trzpień....zakładając nowe świece jak pierwszą tak i drugą....ten trzpień miał lekki luz ale nie tyle żeby latał w lewo i prawo....zresztą on w środku w świecy idzie w izolatorze.....a nie kręciłem nim żeby np...
W starych książkach o mechanice zawsze pisało żeby nie uderzać w świecę (może pęknąć izolator ceramiczny itp) tylko podgiąć końcówkę np. kombinerkami. Co do czarnych, osmalonych itp. świec, to kiedyś "za komunistów" były takie urządzenia do piaskowania świec - teraz to się je wyrzuca przez ramię i kupuje następną.
Po wyglądzie świecy mogę powiedzieć tyle, że to nie ma prawa chodzić. Silnik w złym stanie technicznym i źle wyregulowany gaźnik. Nagar na izolatorze świecy świadczy o spalaniu oleju, czarny nagar na korpusie świecy oznacza bogatą mieszankę, biały popiół na izolatorze i elektrodzie masowej wskazuje na zbyt wysoką temperaturę spalania. Dzwonienie w silniku...
Te kable to zmieniałeś jednocześnie przy wymianie świec ? Dodano po 4 Bo wspominałeś o kawałku czegoś na izolatorze 3 świecy.Proponuje żebyś zdjął całkiem przewód z 3 świecy i uruchomił silnik czy pracuje bez zmian czy gorzej .Gdy by zmiana w pracy nie pojawiła się to wiesz o co chodzi :D jeśli zaś zmiana będzie na gorsze oznacza to że na 3 pracuje...
Nieizolowany drut oporowy rozpadnie się w wodzie, o elektrolizie w pozostałej części obiegu nie wspominam, nawet jak uda się odizolować od masy to tylko połowa sukcesu bo się rozpadnie... drut. Sprawdzałeś te świece z plastikowym izolatorem w powietrzu czy w wodzie.. ?
Witam! Pomogło!!! Teraz izolator świecy jest lekko brązowy. I jedzie na mieszance TRAWOL 2T 1:30 i wszystko jest OK. Dziękuję za rady. Pozdrawiam!
Spróbuj podłozyć inne świece. Jezeli ściągniesz zespół cewki i na izolatorach świec zobaczysz dwa zielone paski to może być to. Ale dalej obstawiam na problem z ciśnieniem paliwa, lub jest zatankowana jakaś niepalna berbelucha. Świece po wykręceniu, kiedy była wykonywana próba kilkukrotnego rozruchu suche?
Witam, podobnie jest w silniczkach "K-O" do rowerów - nie chcą czasem w ogóle zapalić na nowych świecach, a na 'BOSCH W 145 / W 175 T 1' (z gładkim izolatorem), starych, wygrzebanych ze "złomu" pracują wręcz idealnie... Teraz trzeba wypróbować w tym "Komarku" jak już działa regulacje zapłonu do 95 oktan, przyspieszyć o 1 - 1,5 mm i sprawdzić osiągi,...
Witam przy okazji można by wyczyścić świece zapłonowe - łacznie z porcelanowym izolatorem. Często się zdarza, że występuje upływność iskry wskutek "wypalenia" ścieżki węglowej w starej osłonie gumowej świecy a co za tym idzie na izolatorze. Polecam pozdrufka Jedrek12ja
A same świece jakie są cewka i moduł sprawdzony, zapłon prawidłowo ustawiony , wężyk podciśnienia ok ? Cały aparat do sprawdzenia. kolor izolatorów świec jaki jest? Poczytaj jeszcze to : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... .
Ale izolator na zewnątrz cylindra, czy ten wkoło elektrody? Masz gaz? Mocno uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury, co może przegrzewać świecę, i spowodować ukruszenie izolatora wkoło elektrody. W końcu doprowadzi też do wypalenia gniazda zaworowego w głowicy. Jeśli masz LPG to sprawdziłbym listwę wtryskową gazu.
Zalana świeca może być objawem: 1. słabej iskry, która nie jest w stanie zapalić mieszanki 1.1 problemy z odstępami elektrod świecy lub przerywacza 1.2 problemy z kondensatorem bocznikującym styki przerywacza. 3.3 przerwy w układzie elektrycznym 2. zbyt bogatej mieszanki 2.1 problemy z nadmiernym podawaniem paliwa 2.2 problemy z dolotem powietrza Niezbyt...
Nie mów, że nie wiesz co mam na myśli pisząc o pękniętej środkowej elektrodzie świecy. :D Nigdy się z czymś takim nie spotkałeś? Nie z tym, że pęknięty izolator świecy miał wpływ na pozycję pracy silnika. Z reguły świeca albo iskrzy, albo nie - więc bez większych dywagacji podlega wymianie.
Im niższa liczba tym mniejsza wartość cieplna, więc mniejsze zdolności do odprowadzania ciepła. Elektroda i izolator będą gorętsze i wtedy spalą się zanieczyszczenia, które teraz zostają. To, co zostaje na izolatorze powinno mieć kolor jasnobrązowy. Twoje świece, po oczyszczeniu, będą działać w slilniku malucha lub innym, do którego można je zastosować......
Kolega jeszcze opisze warunki w jakich oceniał kolor elektrod świecy i izolatora oraz kolor nagaru. Jeździłem takim motocyklem z wyeksploatowanym silnikiem i kolor elektrod świecy z malucha był czarny (świeca mokra) gdy nie dało się uruchomić zimnego silnika, a ciemnobrązowy gdy przejechałem 2-3 km lub więcej z prędkością 60-70 km/h. Czarna świeca to...
Ja jestem tylko elektrykiem/elektronikiem, auto trafiła do mnie po mechaniku z podejrzeniem uszkodzonego ECU, bo wg jego mechanicznie jest ok wszystko, a szklanka nie ma wpływu. A że już jedną jego gafę znalazłem z rozwalonym izolatorem nowej świecy (od cewki) to już chce mu wskazać usterkę
Dasz radę sprawdzić czy pojawia się iskra z 10 mm przerwą do masy? Przy okazji zrób zdjęcia elektrod i izolatora wewnętrznego starych świec oraz nowych na których nie ma iskry. Istnieje jeszcze możliwość pracy silnika na zbyt bogatej mieszance na ssaniu.
Nie wiem co masz za silnik w tym Oplu, może wystarczy zmniejszyć przerwę iskrową na świecy z zalecanych >1 mm (nowe konstrukcje silników) do dawnych 0.7 mm. Jeżeli zmniejszanie przerwy przynosi rezultat, to trzeba się przyjrzeć cewce WN czy nie daje za słabej iskry lub nie powstają przebicia. Oczywiście pod warunkiem że w silniku przebiega prawidłowe...
No tak. Warto jeszcze zauważyć że zbyt dobra iskra powoduje niekiedy skutki uboczne w postaci szybszego przebijania się izolacji przewodów, izolatorów świec itp.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam, Kompresję pomierzę. Dziś korzystając z światła dziennego i ciepłej pogody 6 stopni na + zlokalizowałem wtryskiwacze i listwę oczywiście. Sprawdziłem szczeliny w świecach, stan izolatora itd. Wyglądają na zdrowe. Wszystkie mają 0.75mm. Dodatkowo zdjąłem jeszcze na wyczyszczenie cewki zapłonowe. Na jednej z nich na sprężynie od strony świec znalazłem...
O tym, że wchodząca za głęboko do komory spalania świeca zaburzy pracę silnika nie wspominając. Sławek K Nie powinno się czyścić izolatora świecy papierem ściernym ani żadnym "rysującym powierzchnię" przedmiotem! Grozi to pęknięciem porysowanego izolatora i w skrajnym przypadku uszkodzeniem silnika. Uszczelka nie tylko uszczelnia (są świece bez niej)...
Chodzi o te izolatory na świecach? Bo one dość często siadają. Jakbyś przelatywał kiedyś przez Sosnowiec na Śląsku to zapraszam na diagnostykę na SD jakby coś się działo oczywiście ;)
http://obrazki.elektroda.net/26_12723796... Tak wygląda świeca o której pisałem, widać izolator oparty na elektrodzie zewnętrznej. Jest to świeca specjalna do gazu.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli jest iskra to jeszcze nie wszystko! Występowanie iskry na wyjętej świecy nie daje gwarancji, że będzie występowała pod ciśnieniem. Ciśnienie występujące w czasie kompresji utrudnia przeskok wysokiego napięcia i czasem może szarpać. Najpierw ZMNIEJSZ przerwę na świecach i wtedy sprawdzaj czy się choć trochę poprawiło. Musisz...
Prawda mogło juz na starej cewce przebijać po izolatorze nowej świecy.
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Wykręć i obejrzyj świece jeżeli na izolatorach (biała porcelana) będą widoczne pęknięcia to masz swoją przyczynę, dobrze by było też wiedzieć co za instalacja tam siedzi, jak nie wiesz wrzuć fotki spod maski.
A wymieniłeś chociaż tę chińską świecę? Może mieć przebicie na izolatorze, albo nawet na kablu wys. napięcia. Choć grzebiąc przy tym w nocy powinieneś zauważyć...
Na jakim rowku powinna być zapinka iglicy? W WSK-owym gaźniku iglica miała, jeżeli dobrze pamiętam, trzy rowki więc na początek ustaw na środkowy. Jeżeli poziom paliwa w komorze pływakowej jest dobrae ustawiony (bo to też ma wpływ na skład mieszanki) to wszystko powinno być OK. Zorientujesz się czy jest dobrze w czasie użytkowania, czyli obroty silnika...
Cewka nie jest problemem, ma walić iskrę na kilka centymetrów. Świeca nie ma prawa się spalić od samej iskry. Tutaj problem tkwi we wtrysku który powoduje że silnik pracuje na bogatej mieszance, co z kolei powoduje że izolator świecy pokrywa się sadzą, która przewodzi prąd i nie pozwala na pracę silnika. Naprawa wtryskowca to wyższa szkoła jazdy, do...
spróbuj szukać w tym kierunku: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthr... a tu piszą że świece muszą być jak producent zalecił: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... I - Izolator, E - elektroday 1. I - brunatny, E - czarne lub zakonpcone: świeca, gaźnik lub wtrsyki pracują prawidłowo 2. I -...
Witam. Co to za świece? może są po prostu niskiej jakości, druga sprawa jak wkręcasz świece ? możesz je uszkodzić przy wkręcaniu zwłaszcza jak sa niskiej jakości. Silnik sam w sobie nie ma możliwości uszkodzenia świec, może się pojawić przebicie (przez izolator), gdy ten jest złej jakości. Pozdrawiam.
Cześć Jaki masz kolor ceramiki izolatora elektrody centralnej świecy? powinien być pomarańczowo/czerwono/ceglany. Jeśli będzie jaśniejszy to świeca jest przegrzewana, ciemniejszy niedogrzana.
Powiem Ci, że z wywalaniem błędu bywa różnie i często zdarza się, że nie pokazuje błędu, lub sygnalizuje co innego. Tak to każdy kupił by sobie interface i w domu robił większość usterek a warsztaty by nie istniały. Tak to trochę z przymrużeniem oka napisałem, ale reasumując komputer nie zawsze pokaże prawdę. W rzeczonym focusie nie było żadnych błędów...
Cześć Mam felę od znajomego z silnikiem 1.3MPi. Jest w niej instalacja LPG II gen. Problem polega na tym, że trzeba ją kręcić z 6 razy i pompować pedałem gazu aż chwyci na benzynie a potem po przegazówce już jest ok i chodzi wzorowo na LPG i PB. Przy okazji kilka razy strzeli w tłumik. Dzieje się tak tylko po dłuższym postoju (np po nocy). Wyczyściłem...
Witam, kup inną świece np. z dużego fiata ma inne parametry niż maluchowska , może się przegrzewać i izolator szlak trafia i dostaje świeca przebicie.
Świece się posypały.We dwóch odpadły izolatory i kawałek wew.elektrody.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Dziwne że pali oleju jak smok a Wymieniłem też świece, ale elektrody i izolator były w idealnie czystym stanie No chyba że go gubi bo miska dziurawa.
izolator lutownica pęknięty izolator galwaniczny izolator
radio fabryczny toyota corolla zasilanie delphi czytać schemat elektryczny
eaton hager samsung wf70f5e0w2w
Understanding IoT Systems: Components and Applications Namierzenie skradzionego dysku twardego MSI 1TB