Dobrze spisywały się świece od malucha Iskra F95P Chyba raczej F95PS. To są świece z tzw. projekcją izolatora. Generalnie polecane są do samochodów, ale też świece z projekcją izolatora są stosowane w pilarkach, kosach spalinowych itp. Projekcja sprawia że izolator jest wystawiony na działanie wysokiej temperatury i świeca szybciej się oczyszcza, zmniejsza...
Po pierwsze, to jest sprzęt na wyścigi, a nie do pyrkania po drodze. Silnik nie posiada termostatu dlatego wymaga rozgrzania, podczas jazdy się przechładza. Gaźnik jest zestrojony na osiągi a nie na poprawną pracę w całym zakresie obciążeń i obrotów. Po drugie, gaźnik wymaga strojenia w zależności od zastosowania, wysokości n.p.m. i ciśnienia, w instrukcji...
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
http://obrazki.elektroda.pl/4849144400_1... Proste narzędzie przydatne przy starszych pojazdach i innych, w których otwór świecy jest centralnie nad tłokiem. Opis znalazłem w jednym ze starych motorów (numer 13/1970). Do zbudowania czujnika zmobilizowało mnie to, co zobaczyłem na pewnym znanym portalu aukcyjnym- chińskie czujniki w...
Masz problem z gaźnikiem. Produkuje on zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną, przez co izolator świec zapłonowych pokrywa się sadzą i powstaje przebicie. Powodów może być kilka, np. nie zamykające się ssanie, zbyt wysoki poziom paliwa, rozkalibrowane dysze paliwowe, zatkany filtr powietrza. Jeżeli problem występuje wyłącznie na jednym cylindrze...
A czy nie masz przypadkiem przebicia na przewodach zapłonowych, ewentualnie izolator na którejś świecy nie padł? Miałem identyczny przypadek. Winną okazała się świeca z pękniętym izolatorem.
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1... "1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna...
Świeca to izolator spezial a pływak cały a zapinka to muszę sprawdzić dopiero
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Przeczytałem wiele artykułów i wychodzi na to że te świece, które mam, są polecane przez wiele osób. Świeca jest firmy DENSO. Dawniej było NGK ale nie miałem okazji jej wypróbować, bo jak kupiłem to już nie działała.
Jak sprawdzałeś kompresję? Palcem? Nie utrzymałbyś sprężania na poziomie 2barów, a w silniku powinno być koło 10ciu :/ . Do tego jak mówię, po wykręceniu świeca może dawać iskrę. Po wkręceniu jej na miejsce, kiedy jest kompresja, to już świeca może iskry nie dawać. Izolator na świecy jest wtedy częściowo uszkodzony. Wystarczająco aby pod obciążeniem...
Nawet jakby blokował to by silnik zgasł zadławił by się własnymi spalinami a nie tylko na jednym garze był problem a drugi by chodził.. Nawet zapłon można wykluczyć bo jeśli zły to dopalanie paliwa będzie poza komorą spalania a na pewno nie jest przyczyną zalewania świecy... Tu jedynie nikt nie poruszał tematu o "wadliwej świecy" może być izolator uszkodzony...
Witam Wszystkich :) Problem został rozwiązany!!! :) Głównym winowajcą była przepustnica (choć silniczek krokowy był dobry to klapka była już wyrobiona i miała małą szczelinę prawie dookoła), po jej wymianie było już o wiele lepiej jednak po nagrzaniu i tak dostawał delikatnych drgawek okazało się ze na jednej z nowych świec pękną izolator (porcelanka)...
Świeca dostaje przebicia, bo zapewne izolator pokrywa się sadzą. Powód tego jest tylko jeden. Silnik pracuje na bogatej mieszance, ew. cały czas na ssaniu. Gaźnik do gruntownego przeregulowania (poziom paliwa, dysza główna, iglica obciążenia częściowego), sprawdzenie filtra powietrza i rur dolotowych. W niektórych modelach także uszkodzenie układu powietrza...
Świeca jest sucha tylko po prostu czarna, a ten cylinder nie odstaje kompresją od innych. Natomiast na wszystkich czterech świecach pojawia się olej w dolnych partiach gwintu. Zauważyłem jeszcze ze na drugim cylindrze od rozrządu świeca ma taki biały nalot, a jedynka i czwórka wyglądają normalnie. Wszystkie świece powinny wyglądać jednakowo i mieć...
Witam, to jeszcze świeca wchodzi w grę - wkręć "gorętszą", czyli np. wg starych oznaczę "Bosch-a": W 145 - to jest odpowiednik "Iskry F 50", bo może ta, którą masz teraz zamontowaną - jest "za zimna", ma zbyt wysokie oznaczenia i nie spala nagaru, który tworzy się na świecy - bo świeca nie zdąży się nagrzać do temperatury pracy? Świece muszą być dobierane...
Po pierwsze, czy gaźnik BING jest oryginalny, czy podróbka? Po drugie, czy nie zostały zamienione części, np. wydech, cylinder? Po trzecie, zawsze gaźnik trzeba dokładnie wyregulować przed zamontowaniem (poziom pływaka/paliwa), jak i po zamontowaniu (iglica obciążenia częściowego, skład mieszanki biegu jałowego). Zdjęcia świec - w szczególności drugie...
Cewka nie jest problemem, ma walić iskrę na kilka centymetrów. Świeca nie ma prawa się spalić od samej iskry. Tutaj problem tkwi we wtrysku który powoduje że silnik pracuje na bogatej mieszance, co z kolei powoduje że izolator świecy pokrywa się sadzą, która przewodzi prąd i nie pozwala na pracę silnika. Naprawa wtryskowca to wyższa szkoła jazdy, do...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
izolator , bosh
Im niższa liczba tym mniejsza wartość cieplna, więc mniejsze zdolności do odprowadzania ciepła. Elektroda i izolator będą gorętsze i wtedy spalą się zanieczyszczenia, które teraz zostają. To, co zostaje na izolatorze powinno mieć kolor jasnobrązowy. Twoje świece, po oczyszczeniu, będą działać w slilniku malucha lub innym, do którego można je zastosować......
Gaźnik Amal prosto z pudełka nie nadaje się do normalnej eksploatacji. Obecne partie mają za duże dysze biegu jałowego (#39). Ten gaźnik wymaga zabawy w strojenie, a części do niego (nietypowe dysze z gwintem UNF) są bardzo drogie. Mieszanka biegu jałowego jest za bogata, dlatego silnik odpala zimny bez ssania, a na rozgrzany się zalewa. Świeca ma izolator...
Przedmiot dociekań jak w tytule! Wymieniono: - akumulator nowy, - starter nowy, - świeca nowa zgodna z katalogiem, Objawy: - długo trzeba kręcić zanim się uruchomi, jak jest zimny,(sporadycznie uruchamia się od razu), - świeca mokra, - z rury wydechowej cuchnie paliwem, - gdy się uruchomi, przez chwilę dymi na lekko niebiesko. Dopala resztki nadmiaru...
Raczej nic oprócz świecy się nie uszkodziło. Zresztą sama świeca po ponownym ustawieniu elektrod nadal może być sprawna ( jeśli izolator nie pękł). A czy w momencie feralnej próby odpalenia linką udało się "obrócić "silnik kilka razy czy od razu stanął ?
Nie mów, że nie wiesz co mam na myśli pisząc o pękniętej środkowej elektrodzie świecy. :D Nigdy się z czymś takim nie spotkałeś? Nie z tym, że pęknięty izolator świecy miał wpływ na pozycję pracy silnika. Z reguły świeca albo iskrzy, albo nie - więc bez większych dywagacji podlega wymianie.
http://obrazki.elektroda.net/26_12723796... Tak wygląda świeca o której pisałem, widać izolator oparty na elektrodzie zewnętrznej. Jest to świeca specjalna do gazu.
Jak się dokładnie przysłuchałem drugi raz to mi brzmi jakby przewód gaszenia gdzieś zwierał do masy albo cewka miała wewnątrz przebicie do masy przez to po nagrzaniu jej zanika iskra. Nie wiem czy przez wstrzykiwanie można to sprawdzić. Przypuszczam że można jakby wstrzyknąć w momencie dodawania gazu. Ale może to jest zjawisko typu że dopływ dużej ilości...
Jeżeli wchodził na obroty, to prawdopodobnie lewe powietrze: Simmeringi, króćce, uszczelki, połówki karteru po "remoncie" itd. Pęknięty izolator świecy może być tylko szczytem góry lodowej, czyli skutków zbyt ubogiej mieszanki spowodowanej lewym powietrzem. Może być dziura w tłoku. Zatarcia , przegrzania itd. Nie jeździj do póki nie znajdziesz przyczyny!...
Witam, kup inną świece np. z dużego fiata ma inne parametry niż maluchowska , może się przegrzewać i izolator szlak trafia i dostaje świeca przebicie.
Tłok taki już był, może kiedyś izolator ze świecy spadł i pocharatał tłok, tego nie wiem. Zawory trzymają, zalałem je benzyną i nie spłynęła, za to nie mam pojęcia jak rozebrać zawory i je potem złożyć bez ściągacza, jakieś pomysły? A świeca tak mało wystaje gdyż po prostu więcej się nie wkręci- zerwany gwint.
Witam. Moja kosa spalinowa Texas CG430 zaczęła mieć problem z gaśnięciem na obrotach biegu jałowego. Przypomniałem sobie że gdzieś w śmieciach mi leży taka "krótka" świeca. Był to Champion RCJ7Y, który problem rozwiązał. Po pracy (wygrzaniu) wyczyściłem izolator z nagaru, wygląda że jeszcze popracuje. Ale co ciekawe, świeca Champion jest znacznie krótsza...
Jaką świecę masz wkręconą? Podaj dokładnie typ. Powinna być iskra F80, nie żadna F75 czy F95. Wartość cieplna świecy ma bardzo duże znaczenie. Jeśli świeca jest prawidłowa to izolator i elektrody świecy powinny być wypalone na kolor beżowy - kawa z mlekiem. Jeśli jest biała lub szara to masz za ubogą mieszankę paliwo - powietrze. Jak jest czarna, okopcona...
Dziś rano przeprowadzone dwa badania silnika w stacji obsługi DEKRA (więc chyba sprzęt mają ok..) 1. Badanie kompresji cylindrów: Cyl. 1 -- 12,5 Cyl. 2 -- 12 Cyl. 3 -- 10,5 Cyl. 4 -- 11 świece 2, 3, 4 - idealne - brązowy dół, izolator i elektroda ceglastosiwe świeca 1 cyl. nieco okopcona - ciemnobrązowy dół, izolator ciemnoszary, elektroda jaśniejsza....
Dołączę się do wątku. Mam w swojej MZ es 250 świece champion N3C( długi gwint, ponieważ musiałem zastosować tulejkę. Poprzednia świeca wytrzymała rok. Ostatnio zakupiłem 4ry nowe identyczne i niestety padają jak muchy. Jak trochę pocisnę gazu (100km/h) silnik zaczyna gasnąć. Jeśli zgaśnie to po chwili można go odpalić z kopa i jechać dalej wolno. Po...
Jako izolator proponowałbym płytką z PCW - błona fotograficzna jest za cienka, i duże napięcie ją przebije. Świeca jako uchwyt ma raczej za małą wytrzymałość mechaniczną, szkło o ile pamiętam kiepsko izoluje - lepsze są niektóre tworzywa sztuczne: polistyren, polietylen, polipropylen (te łatwo zdobyć), teflon.
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro Kolego jak nie masz pojęcia o czym...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Pęknięty izolator świecy. Wymień i połowa problemów ubędzie.
Jeśli przebicie występuje z kabli to nie ma innej przyczyny. Cewka nie ma nic do tego. Kable, cewka, ceramika na świecach to izolatory więc jeżeli są ok to nie ma prawa być przebicia.
Nie ma trzech iskier - jest tylko jedna. I raczej nie jest to "losowo" tylko przeskakuje tam, gdzie w danym momencie jest najmniejsza przerwa lub najlepsze warunki na przeskok iskry. Wymieniać i tak trzeba wg zaleceń producenta i nie będzie to przebieg trzy razy dłuższy jak by można domniemywać bo decydują o tym również inne względy - jak np. wytrzymałość...
To, co podałeś nie zgadza się z rzeczywistością. Świeca na izolatorze ma oznaczenie ILFR6A 3588 i ma gwint 26,5 mm. A oznaczenie, które jest na zdjęciu, wybite na metalowej części, podejrzewam, że może być datą produkcji, stąd moje pytanie o rozkodowanie.
"Taki jesteś pewien?" To nie było do autora tylko do (at)mirrexW . Dopóki olej jest w otworze świecy z wypadaniem zapłonu nic nie zrobisz bo iskra przy jego pomocy będzie przeskakiwać z cewki po izolatorze świecy prosto do masy.
Panowie, mam tym razem problem ze świecami - nieważne czy ngk, izolator czy iskra-pochodzi ok. jednej godziny, na koniec pierdnie i gaśnie, po wykręceniu świecy czarna jak węgiel, a iskra gdzieś w środku - obstawiam za bogatą mieszankę, ale jak zubożyć, czy wykręcić śrubkę czy wkręcić?
Przegrzana i gorąca świeca może mieć już mniejszą oporność izolatora między elektrodami i w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie) przy małych obrotach wału (jak przy odpalaniu) napięcie wytworzone na cewce może być zbyt niskie do wytworzenia iskry o wystarczającej energii powodującej zapalenie mieszanki.
Stroboskop wykrywa przepływ prądu przez przewód wysokiego napięcia, czyli praktycznie bezpośrednio wskazuje czy wystąpiła iskra na świecy. Zalanie świecy może wykazywać brak iskry (brak świecenia stroboskopu), natomiast przebicie po izolatorze wewnętrznym lub zmostkowanie świecy będzie wykazywać występowanie iskry (stroboskop świeci). Czasami problem...
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Kompresja zgodna ze specyfikacją (silnik z autodekompresatorem). Pytanie, czy zalana świeca nie jest pokryta sadzą na izolatorze?
Spróbuj dotykać gwintem do głowicy. Jeżeli brak iskry to prawdopodobnie zwarcie między elektrodą i korpusem (gwintem) po zanieczyszczonym izolatorze. Jeśli nie pomoże czyszczenie to świeca do wymiany. (Zakładam, że przerwa na świecy została sprawdzona, a iskra między przewodem i masą jest solidna.)
pęknięty izolator galwaniczny izolator izolator akumulatora
z18xe wymiana silnik option table samsung wzmacniacz zanikać dźwięk
naczynie przeponowe naczynie przeponowe
Iskrownik płyty gazowej Samsung - diagnoza i naprawa Błąd 1408 w VW T5: Webasto i EGR