Najlepiej używać orginalnych świec, ale mogą też być NGK. Maluch to ewenement. NGK nie produkuje świec do malucha (przynajmiej ludzie zakładają nieodpowiednie). Tylko o odpowiedniej ciepłocie.
Dobrze spisywały się świece od malucha Iskra F95P. One mają bardziej wysunięte elektrody i izolatory, w dość powszechnym przekonaniu nie łapały tak 'baboli'. Miały całkiem dobre przebiegi, a latało się ile fabryka dawała. Ówczesne oleje do mieszanki Lux czy Mixol dawały sporo nagaru.
Dobrze pamiętam, bo wuj przekładał stare świece z malucha do WSK 125 Jakim cudem, skoro w maluchu mają długi gwint, a WSK miały krótki?
Jakie świece?
Masz EL czy ELX? wtedy już przygotowaną świecę dotknąłem do obudowy silnika Tylko jedną świecę?
Sprawdź po ciemku czy kable WN nie "iskrzą", jeśli jest OK to wymień świece. Maluch lubi mieć nowe świece i tyle. Pozdrawiam A37
Ja bym proponował sprawdzić świece i przewody wysokiego napięcia!!!Miałem kiedyś podobny objaw że po nagrzaniu zaczął przerywac,gasnąć!winne były świece.
Narazie nic nie wlewaj,jeździj na tym paliwie które wlałeś.Nawiasem mówiąc to czy przypadkiem maluch nie chodzi Ci na ssaniu?
Zaczynając od najprostszych rzeczy, to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzony przewód zapłonowy. Przewody do malucha kosztują 16zł/kpl. , nowe świece: 14zł/ kpl.
Perpetuum mobile - a odłączenie WN do świec nie pomaga zgasić silnika benzynowego? Maluch także bez zasilania świec zgaśnie - to silnik benzynowy i potrzebuje iskry za zainicjowania zapłonu.
Albo kup sobie taką nasadkę na świece do malucha, kosztuje pewnie z 5zł Nie bardzo wiem jak to ma wyglądać.Malucha nigdy nie miałem.Jakąś fotkę wstaw jak byś mógł.
Najlepsze do malucha świece to NGK, ale w tej chwili nie pamiętam dokładnie symbolu.
Witam. Od początku tego roku jestem właścicielem tego ciągniczka. Na początku nie chciał palić poczyściłem wszystko co się dało (wogule się nie znam na mechanice) i po większych trudach odpalił. Przy każdym odpalaniu musiałem się nieźle naszarpać (występuje dziwne wyrywanie sznurka??). Nastempneg dnia już nie chciał odpalić,sprawdzałem i nie ma iskry,...
na początek wyregulował bym zawory świece po wykręceniu jak wyglądają?
Maluchy jak mają zalane świece lepiej palą jak się im da dodatkową przerwę.
Kolega jeszcze opisze warunki w jakich oceniał kolor elektrod świecy i izolatora oraz kolor nagaru. Jeździłem takim motocyklem z wyeksploatowanym silnikiem i kolor elektrod świecy z malucha był czarny (świeca mokra) gdy nie dało się uruchomić zimnego silnika, a ciemnobrązowy gdy przejechałem 2-3 km lub więcej z prędkością 60-70 km/h. Czarna świeca to...
Jak wymieniłeś kondensator , to teraz sprawdź dokładnie przerwę na przerywaczu, jego stan-platynki i czy on czasem nie ma gdzieś przebicia(młoteczek). Cewka-to co napisał rbiesiada-też jest do inspekcji. Gaźnik też nie zaszkodzi dokładnie przedmuchać i pływak sprawdzić, chociaż bardziej to wygląda na układ zapłonowy. Świeca, kabel od niej :?:. Jeżeli...
Kondensator może być i od malucha 0,22 - 0,25 jak i od motocykla wsk, wfm, motorynka, a świeca może być i trójelektrodowa byle nie była dłuższa bo tłoka rozwalisz
Panowie z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy pragnę przypomnieć, że tematem jest tylko 126p. Dwubiegunowa cewka 6V i przewód oporowy bocznikowany na kilka sekund podczas rozruchu jest po to, żeby ułatwić uruchomienie silnika. Rozrusznik powoduje duży spadek napięcia akumulatora i iskra na świecach jest słabsza. Pragnę przypomnieć, że pierwsze wersje...
saskia i giepetto , zaraz nie dość że dostaniecie po stosownej nagrodzie, to jeszcze wyślę was z powrotem do szkoły. Wykręćcie świece z malucha, ew. podwieście zawory w pozycji półotwartej - drgań silnika praktycznie nie będzie. Czemu? I nie ma to żadnego związku z wyważeniem czegokolwiek.
Sprawdz jeszcze raz te świece, kiedys miałem malucha to było czasami tak że zła jakosć mieszanki i spałanie powodowało uszkodzenie nowych siwec. Cewke łatwo sprawdzic bo wystarczy odłączyc ten przewód od przerywacza i dotykać nim z przerwami do masy pojazdu.
najpierw wszystko pszeczysc i wysusz w ciepłym miejscu aprat zobacz czy nic sie nie urwało napsiz jak maluch bo miały chyba różne aparaty atare i el
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
nie jestem pewien czy prawidłowo sprawdzam stronę wtórną... Mianowicie najpierw dotykam jednego z zacisków strony pierwotnej, i jedynego zacisku strony wtórnej, brak efektu, więc dotykam drugiego zacisku strony pierwotnej, oraz jedynego zacisku strony wtórnej, efekt ten sam. Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego....
zalezy jakiego masz malucha jesli masz rozdzielacz zapolonu to nie w kazdym innym rodzaju instalacji zaplonowej w maluchu tak Moze przerwa na swiecach zla Ja takze polecal bym sie zajac zaplonem (wyprzedzenie 10 st OWK) i gaznikiem (np plywak moze byc utopiony, moze lapac powietrze do gaznika przez srobe reg wolnych obrotow tam jest oring na tej srobie...
Świece nowe, przewody używki. Maluch jest na podwójnej cewce, więć zamieniam przewody między cylindrami i zawsze jest to samo- nie pali na 2 cylinder
Jeśli Maluch jest jeszcze na aparacie to jest zbyt mała przerwa (w aparacie) , po rozgrzaniu przerwa traci się całkowicie . Poreguluj gaźnik i przestanie strzelać .
LED] jak stwierdziłeś że głowica jest dobra? Czy sprawdziłeś czy jest iskra na świecach, gdy maluch zgaśnie? Układ zapłonowy masz z rozdzielaczem czy bez? Co do tego zapalania i gaśnięcia po chwili to wypadałoby sprawdzić pływak, czy nie jest dziurawy. Gdyby się zawiesił jak ktoś wcześniej sugerował w górnej pozycji to zamknąłby dopływ paliwa, a nie...
0.4 litra/100km to zadna róznica wystarczy ze zatankujesz kaszlaka raz po sam korek a drugi raz tankując- benzyna wolniej sie uspokoi w zbiorniku i stad te róznice a nie przez to ze masz nowe świece i filtr powietrza to własnie zapchany filtr powoduję zwiększenie zużycia
Na bank nie pali na jeden cylinder...miałem tak ostatnio to pomogło wykrecenie świec i wyczyszczenie...gdy maluch pracuje na jeden cylinder to jest takie typowe dadadadada jak traktor ;) sprawdź oba cylindry czy wszystko wpożądku czy ci się ktorys zawór nie zawiesił,czy iskra na obydwu świecach...zapłon masz z rozdzielaczem czy bez?? jak z rozdzielaczem...
iskra jest prawidłowa świece koloru kawy z mlekiem i widać że benzyna się dostaje
Sterowanie cewek jest masą z ECU. Podłącz diodę z opornikiem zamiast cewki i będziesz widział czy jest sygnał z ECU. Druga sprawa na pracującym silniku nie zdejmujemy cewek ani nie odpinany kostek. To nie maluch, że można tak robić. W każdej chwili istnieje możliwość uszkodzenia ECU przy takiej zabawie
zapewne chce śmigłowiec zrobić skoro MAGAYWER tylko dostał amnezji i zapomniał budowy tak skomplikowanej konstrukcji jakim jest maluch
Pokręć rozrusznikiem, wykręć świecę i zobacz, czy mokra od paliwa.
Gego zgadzam się z Tobą masz rację, w przypadku malucha to podstawowe zalecenia. Trzeba pamiętać o właściwej przerwie na świecach (żeby nie była za duża) to ma dla malucha duże znaczenie. A odnośnie oleju, ja na 10W40 w maluchu (od nowości na nim jeździłem) zrobiłem ponad 100 tys. km i śmigał super (nawet silnika nie rozbierałem !), no a zimą oczywiście...
[quote] Ale maluch nie ma H4 tylko te starsze wynalazki - żarówka bańkowata i moc mniejsze niż 55/60 W :D, zresztą prosze nie porównywać do malucha bo w maluchu światła mijania świecą jak dzienne, a długie jak kiepskie mijania :D [\quote] Nie wiem co teraz za maluchy robią. 8-O Ja miałem H4 w maluchu w latach 80-tych.
dobry wszystkim. mniej więcej wiem jak działa oryginalny zapłon w TS.widze także że dobrze kombinujesz.licz się z tym,że konstruktorzy tak to wykombinowali,aby w większych obrotach iskra wydobywa sie z aku za pomocom modułu.podobnie jest w simkach.znajomy w S51 (podobnie działa jak twój sprzęt)wyrzucił cały moduł i zainstalował normalny przerywacz.i...
1/4 mocy silnika to pożre ten alternator dobrze że to quad 1 świeca pobiera 150 W więc z silnika jest czerpane 300W łoł czyżby silnik malucha miał 1,2kW :) .
Mam problem z Fiatem 126p, maluch stał długi czas i postanowiłem go zapalić. Zabrałem się za wyczyszczenie gaźnika, złożyłem wszystko i próbowałem go zapalić i maluch nie zapalił, ustawiałem zapłon i nic to nie pomagało. Aparat zapłonowy został wyczyszczony i nic to nie pomogło, odpuściłem przez 3-4 miesiące. Kupiłem nowe świece i ustawiałem zapłon...
W późniejszych maluchach były podobne cewki zapłonowe, tyle że tam instalacja jest 12 V. Być może mogłoby to zadziałać po zmniejszeniu szczeliny na świecach.
Bo świece sie okapcają i przebijają.
Im niższa liczba tym mniejsza wartość cieplna, więc mniejsze zdolności do odprowadzania ciepła. Elektroda i izolator będą gorętsze i wtedy spalą się zanieczyszczenia, które teraz zostają. To, co zostaje na izolatorze powinno mieć kolor jasnobrązowy. Twoje świece, po oczyszczeniu, będą działać w slilniku malucha lub innym, do którego można je zastosować......
Wymień kondensator, on najczęściej pada i daje takie objawy. Proponuje kondensator od malucha. Jaka przerwa na świecy? Może obroty jałowe za niskie? A może, to tłok puchnie?
Na świecach w moim maluchu zauważyłem że elektroda ma nalot koloru szaro białego końcówka izolatora jest miejscami szara a miejscami czarna , a tam gdzie jest gwint jest cała czarna . Czy to jest prawidłowo ? dodam że maluch tak jakby nie miał średnich obrotów bo na wolnych chodzi i jak powoli dodaję gazu to się wkręci na wysokie obroty , a jak dam...
Wieloelektrodowe świece nie mają żadnego złego wpływu na silnik zasilany gazem. To takie same brednie jak ta, że do Malucha nie można stosować innych świec niż Iskry. Takie uzasadnienie miało znaczenie za starego ustroju, bo kładziono nacisk na polską produkcję. Tak, więc śmiało możesz stosować świece wieloelektrodowe do gazu.
Prawdopodobnie iskra pojawia się na obu świecach jednocześnie, jak w maluchu po lifcie. Kiedyś świece miały wiele do życzenia. Ustal, który cylinder nie działa zdejmując fajkę. Potem zamień świece, albo nawet przewody. Wtedy wyeliminujesz usterkę tych dwóch.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Mam problem z falowaniem obrotów i małą mocą silnika. Falowanie jest na wolnych obrotach a pod górkę machają mi maluchy. Zmieniłem świece, kable WN, sondę, krokowy,termostat, czujnik prędkości, czujnik powietrza zasysanego. Oleju nie bierze. Ktoś pisał coś o pinie nr 1 oraz bezpieczniku 3A. Gdzie to jest? Pomóżcie
Ech.... :( . 106/2 ze świecą bedziesz szukał. 106/3 jest obecnie produkowany i jest pełnym zamiennikiem oryginału BIAZET TVL106 stosowanego w 14' "maluchach" 201 i 202. To jedno. Drugie to dokładnie posprawdzaj punkty lutownicze na kondensatorach wysokonapięciowych. Trzecie: czasami za strzępienie był odpowiedzialny scalaczek TDA 2593 lub być moze jeszcze...
Witam Mój pierwszy maluch miał identyczną usterkę, a powodem były świece zapłonowe (poprzedni właściciel założył jakieś węgierskie o całkiem innej ciepłocie). Wymień świece na oryginalne Iskry. Pozdrawiam Dziurawy pływak można naprawić. Wrzuć pływak do gotującej wody celem odparowania benzyny, a następnie zalutuj dziurkę. Nadmiar cyny usuń pilniczkiem....
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Tak kolego akku siadło bo światła zostawiła włączone i pierwsza myśl to to że świece nie grzeją a najdziwniejsze było to że kręcił rozrusznikiem a nie odpalał pożyczka prądu z malucha jakiejś koleżanki i zagadał
Bardzo zaciekawiła mnie twoja konstrukcja, hmm... byłem ostatnio na praktykach i zgadnij co widziałem, silnik malucha 650-tka przerobiona na diesla (idealny do traktorka) wtryski wkręcone zamiast świec, napęd pompy wtryskowej bezpośrednio z wału korbowego, zamiast gaźnika bezpośrednie połączenie filtra powietrza, nie widziałem go w środku ale myśle...
świeca jest czarna okopcona i nie wiem co to może być podłączyłem ten kondensator od malucha trochę lepiej się wkręca ale nie na pełne obroty i mieszanka jest dobra
napisz co to za maluch 126p czy el ?
Witam. Mam taką złożoną samoróbkę taki "ala" samochód terenowy z silnikiem malucha. 25.04.2020 wymieniłem świece. Odpala, na ssanku i super chodził. Pojezdziłem odstawiłem go na chwile i potem go odpalam sprzęgło wciskam jedynka i wcisnełem gas i zadławiłmi się. I tak kilka razy. Noi nie mogę jezdzić. Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam! Poszedł mi gwint na świecy w moim maluchu, kupiłem od znajomego głowice i ma oznaczenie 650E, mój maluch jest z 1990 roku. Moje pytanie brzmi, czy normalnie ta głowica pasuje do mojego silnika, bo niektóre głowice były nieprzystosowane na benzynę bezołowiową. Proszę o odpowiedzi.
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Witam Wszystkich zainteresowanych! Otóż miałem problem z pracą silnika w/w auta. Rozebrałem "pół" samochodu co się okazało że przerwy na świecach zapłonowych były zbyt małe. Dlatego uczulam wszystkich żeby zacząć naprawę od sprawdzenia podstawowych rzeczy , podzespołów , mechanizmów itp. Żyjemy w czasach jeżdżących komputerów , nafaszerowanych czujnikami...
90Ah daje rade przy prawidłowo działającym rozruszniku i świecach zimą . Ciekawostką może być to że w lato odpalałem z 35Ah od malucha
to nie maluch żeby po ciepłocie dobierać każdy producent świec ma w swoich katalogach dedykowane świece do konkretnego silnika --- nie polecałbym Iskry bo mi pare razy isolatory pogubiły
Cześć wszystkim. Mam taki problem z moim maluchem że gdy go normalnie odpale na zimno to jest wszystko ok, ale po przejechaniu 6-7 km maluch nagle zaczyna szaprać, spadać z obrotów i aż gaśnie. Tak jakby nie było paliwa. Ale jest. Po odczekaniu 5 minut można znowu jechać następne ok 6km i tak w kółko. Mniejwięcej taki sam problem jak tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topi...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
To co pisze Hucul, a doraźnie na na taką przypadłość w polskich samochodach (maluch, fso, polonez) z powodzeniem stosowałem zmniejszenie przerwy na świecach do 0.5 mm.
Błagam pomóżcie mi! Też zrobiłem identyczny obrotomierz ale gdy go podłączyłem okazało się że obrotomierz zabiera mi iskre ze świecy Co mam robić?
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
Ten kondesatorek pomaga odpalić mały motorek Alfy ale jakbyś miał takiego dieselka z 5 garami i dobrą kompresją to nic by nie pomógł. Mój motorek potrzebuje na samo grzanie świec żarowych około 80A czyli tyle co maluch do kręcenia rozrusznikiem. SławeK
Witam wszystkich. Jestem nieszczęsnym posiadaczem Skody Felicii 1.3 mpi b+g. Problemem jest to, że samochód nie dostaje iskry na dwa cylindry, przez to samochód w ogóle nie ma mocy i chodzi jak maluch :) Sprawdziłem już: 1) - świece są OK 2) - ciśnienie jest OK 3) - cewka zapłonowa jest podmieniona i sprawdzona że działa Macie jakieś pomysły co może...
Tak, wstawiałem 4 cewki wielokrotnie. Klucz tranzystorowy to będzie prosta "przeróbka" ale bardzo skuteczna. Gdybyś zdecydował się na bardziej skomplikowaną "operację" to proponuję Ci zastosowanie dwóch cewek z podwójnym wyjściem WN (np. od "malucha").Dwie cewki obsłużą cztery świece, moduł też będzie o połowę tańszy. Powodzenia.
Próbowałem przestawiać aparat na pracującym silniku ale efektu niebyło, świece po wykręceniu były czarne... Wogóle jak maluch mi się zagrzeje to musze go dobrą chwilę "chełtać" żeby zaskoczył, podczas kręcenia występują taki momenty że silnik zaczyna łapać i przerywa i tak w koło...
65, 75, 95- to wszystko to wartości cieplne świecy. na zime polecane są świece o wyższej wartości np 95. chodzi o to że taka świeca wolniej odprowadza ciepło. latem natomiast lepiej mieć świece o niższych wartościach np 75. Te wartości nie mają żadnego wpływu na iskre. :!: (chyba że założymy świece o wartości np 130(nie słyszałem o takich - to tylko...
A diagnoza co, przecież to nie maluch.P
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, włącznik przyciskowy i bateria akumulatorków 9-10 sztuk NiMH 2400mAh wystarczy. Cewka może być od ogara, WSK-i, MZ-ty, nawet od malucha. Działa bo sprawdzałem, choć nie w potato gunie. Świeca jakakolwiek, może być od starego motocykla. Można ją łatwo i szczelnie wkręcić ;) wystarczy zrobić dziurę o 2mm mniejszą niż...
Witam wszystkich. Mam problem z maluchem a raczej z jego odpalaniem, otóż ,,fachowcy" powiedzieli mi po oględzinach, że nie ma ,,dobrej" iskry. Wykręciłem świece i stwierdziłem, że 1 świeca ma gwint dłuższy a 2 gwint krótszy. Pytam więc jakie powinny być wkręcone prawidłowo: z długim gwintem czy z krótkim gwintem? Czy ta zależność ma wpływ na iskrę?...
A dokładnie jakich materiałów potrzebujesz ??? Kiedyś się bawiłem w tuning malucha więc jakieś materiały miałem.
Jeśli masz kogoś do pomocy, to możesz szybko sprawdzić, czy wina jest po stronie układu zapłonowego, czy paliwowego. Sprawa jest prosta - zdejmujesz tzw. tłumik szmerów (osadzony między filtrem powietrza, a gaźnikiem) bierzesz strzykawkę (najlepiej większą) z igłą nabierasz w nią benzyny, włączasz ssanie, przekładasz igłę przez otworek w przepustnicy...
jak rozrusznik kręci to jest dobry a jak nie wiesz gdzie są świece w "maluchu" to daj go lepiej do mechanika
Pomarańczowy przewód w wiązce tylnej,niebieski w przedniej. Sprawdź kostke pod stacyjką-na 90%ona. Prąd na niej ma być na kablu brązowym,a po przekręceniu kluczyka na brązowym,czarnym i niebieskim. Ps: Maluch jest tak prostym samochodem ze poddaje w wątpliwość czy naprawdę on stoi w jakimś warsztacie i nie mogą go uruchomić.
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
W odpowiedzi na pytanie czy na pewno wyłączam ssanie; Tak na pewno, odpalam mniej więcej na połowę ssania bo jak daję do końca to zalewa świecę i nie zapali, potem jak pochodzi jakiś czas to wyłączam ssanie i zaczyna się problem z pracą.Nie wiem co może z tym być,zauważyłem jeszcze że na każdej świecy inaczej chodzi bo na niektórych nawet na ssaniu...
z moim maluchem się stałe ze idzie na złom i ile bym wział mna złomie za malucha po 70 gr
u mnie na zawodach ładowanie akumulatora jest zabrionione.i nie moge takiego uzadzenia wstawic poniewaz nie dopuszcza mnie do zawodów. prosze was wymyslcie cos leprzego jak zwiekszyc iskre na swiecy. jeszcze zapomniałem w swoim wczesniejszym artykule zamiescic że mam podłaczona cewke do kondensatora od maluch :onfire:
Witam wszystkich. Mam problem z Fiatem 126p elx. Polega on na tym, że silnik malucha nie chce się uruchomić. Silnik kręci, ale po naciśnięciu gazu, słychać jak wydostaje się z niego sprężone powietrze. Akumulator jest naładowany i sprawny, przewody i świece wymienione na nowe, pompka paliwowa sprawna. Maluch jest z rocznika '97 i posiada Nanoplex. Jak...
Dużo aut ma takie cewki np Kia/Hyunday,Fordy, Mazdy,wiele amerykańskich V6 i kupa motocykli. Niby drobna zmiana,ale eliminuje przewody zapłonowe i dodatkowo nie skazuje nas na wymianę jakiejś całej zespolonej cewki.Diagnozy też są o niebo łatwiejsze. 30 lat temu w swoim maluchu do wyścigów włożyłem dwie motocyklowe cewki łączone właśnie tak,bo nie mogłem...
Dzięki wszystkim za rady. Filtr powietrza mam czyściutki (nowy). Auto ma ok. 950 kg masy i 75KM i z pod świateł niestartuje równo nawet z maluchami :). Nie wiem jakiego koloru są świece. A jakie to ma znaczenie? Sprawdzę na początek sonde lambda no i swiece.
Wcześniej miałem z malucha, teraz mam jakąś inną od wsk sąsiada.. na obydwóch było to samo
Ważna jest oczywiście jescze ciepłota świec. Oryginalnie to F100. Ja zakłądam F95 do malucha. To powoduje lepszy rozruch na zimnym silniku. Poza tym możesz meć zły kąt wyprzedzenia zapłonu.Powinien wynosić 2,7mm. Ja ustawiam na 3mm Jak do toąd pali i jeździe bez zarzutu. A propo tego uszczelnienia na wale. Kilka osób narzekało na to. Jest jakaś metoda...
Witam. No co do pakuł. Miałem kiedyś traktorek SAM, przekładnia Dzik 21 rama samoróbka a silnik Maluch 600cm3. Zerwały mi się gwinty świec zapłonowych w głowicy a z racji nie chęci naprawy wkręciłem świece od FSO 1500 na pakułach. Fakt inne ciepłoty i cała reszta inna między innymi długość gwintu ale trzymało ponad 4 lata prac ogrodowych. Wiec poczciwa...
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
Witam. Nie wiem z jakiego powodu mój poprzedni post znalazł się w koszu? Pytam jeszcze raz właścicieli maluchów , jakie powinny być przerwy na stykach przerywacza i świecach? Przy okazji na pływaku?
Witam mam pytanko jakie swiece załozyc do malucha z długim gwintem czy z krutkim gwintem ??Z góry dzienki za dpowiedz:D
Mam problem z autem. Maluch pali mi na jedna swiece. Wymienilem kable oraz świece po założeniu nowych swiec auto chodziło tylko do wieczora, a gdy wieczorem zapalilem go, znow palil na jedna swiece. Co to moze byc .PROSZE O POMOC
Witam. Mam taki problem otóż mam Malucha z silnikiem z Fiata 127 który jest po remoncie. Zamontowałem ten silnik i niechce mi odpalic iskra na platynkach i wszystkich świecach jest i to bardzo dobra, cewka zapłonowa jest dobra niewiem co może być nie tak zapłon ustawiałem. Proszę o pomoc bo już normalnie siły do niego nie mam :D pozdruffka.[/b]
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
Witam kolegów Mały kłopot z w/w silnikiem. Silnik kupiony był z rosyjską świecą. Nie palił na niej, została zmieniona na używaną od malucha, ale praca na tej świecy trwała bardzo krótko- po 4-5 odpaleniu i pływaniu przestał palić). Ponieważ na stacji benzynowej gość miał tylko świece do kosiarek, kupiłem taką. Silnik odpalił od razu i chodził przez...
Nie wiem co znaczy gdy maluch pali 10 lub 7 l/100 km. Mój palił jako nowy 6,5 , po zmianie świec na trójelektrodowe zszedł na 4 a zimą na 5. Przy gaźniku nigdy nic nie grzebałem, autko startowało jak rajdowe (wiadomo maluszek) . Maluszek był wersją E z 1994 roku. Pozdrawiam
Czyli jak mam rozumieć brakiem iskry są zaśniedziałe platynki? Platynki i przerwa na nich, kondensator(y), ogólnie styki, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i same cewki, przewody WN i świece. W Maluchu najważniejszą rzeczą jest dobra masa, od tego bym zaczął Dodano po 1 :D ten to do zanegowania czy potwierdzenia ??????? + oczywiście
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
maluch świeca ssanie maluch maluch wsteczny
strumienica zamiast katalizatora inspekcja samochodzie sygnał dźwiękowy świateł bezpiecznik
Zakres korekt w mikrosekundach w układach wtryskowych i systemach GPS Odblokowanie hamulca ręcznego w Citroen C6