To jest dedykowany klej, czy jakiś aby był. Jest dedykowany do łączenia stali z aluminium z opcją wytrzymałości temperaturowej. Niestety numeru jego nie pamiętam, ale wiem że istnieje.
Temat nie warty wałkowania, ma podane jak sprawdzić i co sprawdzić , temat prosty. Zamykam
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
Sprawdź bezpiecznik 20A w skrzynce bezpieczników, w tedy przekaźnik pokazuje , że grzeją świece a prąd nie dochodzi do świec.
Witam, co może być przyczyną takich falujących obrotów oraz szarpania podczas przyspieszania, dodam że kable wymienione oraz cewka i świece, Octavia 2 1.6 MPI BSE z LPG. Na LPG i benzynie te same objawy, dziękuję pzdr. https://filmy.elektroda.pl/27_1705589845...
Czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się i gaśnie na moment kontrolka świec żarowych ?
Świeca żarowa wstępnego podgrzewania płynyu chłodniczego. Dla przykładu BERU - 0100226199 (GN928) cena około 62 zł/szt.
Jak tak bardzo chcesz to masz.
Witam Mam pytanie czy w VCDS idzie wyłączyć kod błędu spalonej 3 świecy żarowej? Skoda Octavia 2018r 2,0 tdi?
Skoro instalacja AG (Zenit , Compact?) to na przełączniku powinieneś mieć kontrolkę check i jeśli się świeci to można programem AG odczytać błąd interfejsem i iść w tym kierunku Z drugiej strony jeśli masz pewność że pracuje na trzy cylindry wykręć świece i tam gdzie wygląda inaczej - wymień ją i sprawdź przewód zapłonowy bo tam chyba masz jeden moduł...
Smaruje się przy wkręcaniu śrubę anaerobowym klejem do połączeń rozłącznych i problemu potem nie ma. Klej nie dość że zabezpiecza śrubę przed odkręceniem, to chroni gwint przed korozją. Ceramiczne wynalazki są do sondy lambda, śrub kolektora czy świec żarowych.
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
Kolego Pawle pod przekażnikami są przewody główne które wszystkie mają napięcia [tylko 87F\DIESEL bez napięcia to chyba świece?]
Możesz zastosować też świece trójelektrodowe-są wytrzymalsze od zwykłych i zawsze iskrze łatwiej przeskoczyć ale takie same jak do PB na luzie dają radę.Są producenci twierdzący,że TE świece są specjalne do gazu i różne tam takie ble ble ble-cena oczywiście odpowiednia :) ,ale to tylko chwyt marketingowy bo jak masz coś nie tak z silnikiem lub autkiem...
Spróbuj wymienić świece.
Podjadę jednak do warsztatu to nie jest duży koszt wymiany a szkoda aż tak ryzykować. Musze tylko zregenerować wcześniej listwę do podłączenia świec.
Przewody od świec i same świece ?
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
,,intermittent,, - znaczy przerywany lub dosłownie tymczasowy. Skasuj ten błąd i kontrolka zniknie. Jeśli jednak po czasie powróci radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę. Miałem taki przypadek, najprawdopodobniej zaczyna się przycinać (czyt. zacierać) zmienna geometria łopat wirnika,...
Ściągnij wtyczkę z czujnika i zobacz czy dalej się świecą?
Dokładnie, przekaźnik. Brak lampki grzania świec bo styki przekaźnika szlag trafił. Nie ma to nic wspólnego ze świecami, ta sama lampka sygnalizuje także inne usterki.
U mnie w instrukcji obsługi, którą przeczytałem pisze, że "Gdy we włączniku świateł wystąpi jakieś uszkodzenie, automatycznie się zapalają światła mijania", koniec cytatu.
Do sprawdzenia świece i przewody zapłonowe, najpierw świece.
Jak już sam napisałeś winna cewka lub świeca na 4 cylindrze. Jeśli szarpie silnikiem jazda nie wskazana.
Nie można się z tobą dogadać kolego.
Przekaznik 109
a chciałem się jeszcze zapytać jak powinien mieć opór świece żarowe? , jak ja mierzyłem na ciepłym silniku to miały 2,2 2,5 3,7 0,9 każda ze świec
Dobra, a napisz przez jaki czas po uruchomieniu silnika świece grzeją.
Też tak miałem w leonie seacie wymień tą świece
Skontroluj świece żarowe.:!:
Sprawdź obwód świec żarowych, kody błędu i je wykasuj. Pozdrawiam
świece firmy bosha 1 elektrodowe i przewody też bosha. Dodano po 3 a jaka powinna być przerwa na świecach ?
sprawdź przekaźniki o ile dobrze pamiętam 109 jest odpowiedzialny za zaworek gaszenia
Witam. Jaki był powód wymiany przekaźnika?
nie da rady zaraz wywali kontrolkę świecy żarowej i przejdzie w tryba awaryjnego i koniec :)
Podmienić cewki świece miejscami.
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
Sprawdzić szczelność głowicy, na nagrzanym silniku mogą się pojawiać pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, nadpalone gniazda zaworów tez daja podobny efekt. Spróbować na nowych świecach.
Po usunięciu błędy powracają?
na desce rozdzielczej świecą : silnik, świece żarowe migają po uruchomieniu
przekaźnik 109
Skoda Octavia 1,9 TDI Po zapaleniu auta, świece podgrzewania temperatury powietrza w silniku dalej grzeją pulsacyjnie i nie wyłączają się. Silnik jest ciepły, a świece żarowe dalej grzeją pulsacyjnie. Jaka może być przyczyna?
Diagnozuj to VCDS wtedy najpewniej.
.... lub pin2 ( środkowy) na cewce Wn. Rewelacyjna rada. Co będzie i się zapomni :?: Zaleje świece. :!:
" Świece zostały sprawdzone i są ok. Proszę o radę." Co jeszcze sprawdziłeś? Byłeś na diagnostyce ? Masz jakieś błędy ? A sprawdziłeś czy jak samochód nie może zapalić to czy masz iskrę na świecach?
A świece sprawdzone?
Witam mrygała mi kontrolka od świec żarowych, wymieniłem świece żarowe i nadal mryga kontrolka od świec żarowych. Co jest nie tak? Co mam jeszcze zrobić? Skoda Octavia 1,9 TDI 2004r. Pozdrawiam.
Przyczyn bym szukal w podgrzewaniu swiec. Sterownik dostaje sygnał z czujnika temp. silnika dalej sygnał do przekaźnika i świece. Jakie świece założyłeś?.
Sprawdzone i niby wszystko oki. Narazie chodzi bez problemów. Aczkolwiek wyskoczył błąd dotyczący świec żarowych...
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Jeśli masz czym go podłączyć pod komputer to zmień w adaptacji - kanał 12 - z 32768 na 32700. Wydłużenie czasu grzania świec żarowych.
Przekaźniki w platikowej puszcze na podszybiu, sterownie z ECU. Może jest zbyt ciepło, aby miały grzać. Szykaj i czytaj.
Witam w TDI jak zaznaczył elektrit w powyższym linku kontrolak świec żarowych ma dwojakie znaczenie pokazuje grzanie świec oraz spełnia rolę "Engine Check". W Twoim przypadku kontrolka zapala się i gaśnie po uruchomieniu by za chwilę ponownie się zapalić. Nie jest to wina grzania świec żarowych(choć nie można wykluczyć do końca możliwości), po uruchomieniu...
Czy jak nie pali to zaświeca się lampka od świec żarowych?
Świece żarowe wymienione na nowe i na fajkach po przekręceniu kluczyka na kilka sekund pojawia się napięcie 12 V.Stąd zakładam ,że świece ok
Witam, spróbuj zdjąć fajki od świec żarowych i zobacz czy wtedy kontrolki tez będą przygasać, jeśli nie to możliwe ze któraś ze świec robi zwarcie.
Skąd pomysł wymiany świec żarowych?
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Rozebralem trochę i wydaje mi się, że jest to wina alarmu tutaj typ dest tronic dog 25 mianowicie po wypieci kostki że sterownika nie migaja światla w samochodzie tylko że nie ma przepływu prądu na te świece
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
sprawdzałeś kompresję silnika? u mnie był podobnie, auto tez paliło na dotyk, ale pracował nierównomiernie. na początek radziłbym ci sprawdzić kompresję, przewody zapłonowe, świece i oczywiścię cewkę.
A bezpiecznik świec żarowych żyje?
Skoro to pompowtrysk to korekcja pompek i wymiana pompy tandem. Elektryczna pompa w baku pracuje? Wcześniej warto sprawdzić świece żarowe.
Dzięki. Tak zrobiłem.
wyciąga tak. Świeca 30zł.
Może coś w tym być, bo: - szarpnie przy odpalaniu na zimno, - przy odpalaniu na ciepło szarpnie sporadycznie, - przy gaszeniu nie szarpie, W sumie można podciągnąć takie objawy pod nie grzejącą jedną świecę. Tym bardziej, że po wymianie wszystkich świec wkrótce błąd ponownie pojawił się na tej samej świecy. Tylko nie wiem dlaczego szarpnie słabiej albo...
I po odpaleniu na krótko nie świecą się inne kontrolki?
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Prostym sposobem na sprawdzenie czy świece są sprawne jest podłączanie kabelka(nie za cienkiego)do każdej świecy bezpośrednio od plusa akumulatora.Chodzi mi o takie dotykanie styku świecy.Jeżeli iskrzy to znaczy świeca sprawna,jeżeli nie to do wymiany.Jeżeli okazało by się,że wszystkie są sprawne to trzeba szukać dalej.Sprawdziłbym też przekaźnik.
17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Sprawdź świece,sterwonik,okablowanie.
w ECU pokazywało błąd wypadanie zapłonu na jednym cylindrze - tylko co dalej ? Teraz trzeba dojść co jest powodem tego błędu. Standardowo do sprawdzenia świece, cewki i kompresja.
Czym to czytasz??
Witam problem z podgrzewaniem plynu chlodniczego. Pierwsze co robimy w takiej sytuacji, to podpinamy VAG i patrzymy czy warunki zapalenia świec są spełnione. Świecami steruje ECu.
czy przy braku stopu byłby problem z odpaleniem ? zaraz sprawdze Nie ale kontrolka świec sygnalizuje też awarię świateł stop.
Witam wszystkich. Mam następujący problem a mianowicie auto ma brak mocy, objawia się tym, że jedzie normalnie a naraz szarpniecie. Słychać jakby detonacyjne spalanie - stukowe przy dodawaniu gazu( chciałbym to prawidłowo nakreślić, ale nie wiem czy będę dobrze zrozumiany?). Spróbuje dziś jeszcze komputer podłączyć aby sprawdzić jakie błędy pojawiły...
Obecnie norma to 50-70 mA. Ważny też jest sposób pomiaru. Często zdjęcie klemy powoduje, że pobór prądu wraca do normy. Należy włączyć i wyłączyć zapłon i dopiero mierzyć pobór, bez rozłączania obwodu. Włączanie zapłonu z szeregowo wpiętym amperomierzu nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza w dieslu, jak włączy grzanie świec żarowych.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
Korekcję masz na minus, więc patrząc na świece charakterystyka sygnału sondy może być przesunięta w stronę bogatej mieszanki i sterownik zniża nie słusznie dawkę co widać na świecach. Efekt starzenia sondy.
Moja skoda mimo wymiany akumulatora, rozrusznika dalej ciezko odpala. Podczas odpalania słyszę dzwiek jakby szorowania niewiem jak to opisac. Filtr paliwa wymieniony. Świece żarowe sprawdzone.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... poczytaj mój post. sprawdź świece , ciśnienie pompy paliwa i lewe powietrze na dolocie , Czy z wydechy śmierdzi benzyną nie spaloną??
wymieniony od 2 tygodni swatał stop się nie świeca na postoju po zamknięciu atut.
Witam, Skoda Octavia II FL 1.9 TDI BXE, podczas jazdy auto gaśnie, jak się wyłączy radio to jest ok, jeden kod usterki w radio (antena), w silniku błąd świecy żarowej. Uszkodzone radio ?
witam sprawdzałeś świece żarowe?? , może bezpiecznik spalony i nie ma napięcia na świecach ?? , może układ paliwowy zapowietrza ci się ???? , przyczyn może być dużo pozdrawiam
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
miałem podobnie ale w nubirce 1. Wymień świece najlepiej na irydowe
Prawdopodobnie zwarcie przewodów plusowych lub we wtyczce między żarówkami przeciwmgłową i pozycyjną.Ewentualnie brak masy na obydwu żarówkach ,ale wtedy obie świecą z niewłaściwą mocą.
109-tka do przelutowania. Czyli ???
Jeśli przebicie występuje z kabli to nie ma innej przyczyny. Cewka nie ma nic do tego. Kable, cewka, ceramika na świecach to izolatory więc jeżeli są ok to nie ma prawa być przebicia.
Okazało się, że problemem po raz kolejny okazały się przewody zapłonowe. Wymieniłem je wczesniej 3 misisiące temu i teraz po podmianie na kolejny nowy komplet wszystko jest ok. Dzięki za podpowiedzi.
Skoro światła przeciwmgielne maja moc 55W i światła mijania też mają 55W, to po co na siłę przerabiać je na dzienne? Przy włączeniu świateł mijania świecą się również światła pozycyjne z tyłu, co powoduje że jesteś lepiej widoczny również dla tych jadących za Tobą, a oszczędność energetyczną przy dziennych będzie znikoma, wręcz niezauważalna.
Nie skasujesz bo są błędy, pytanie czy sprawdziłeś jakie ?
Prawdopodobnie nie były to świece wypalone, tylko po prostu platynowe lub irydowe, dlatego elektroda centralna była bardzo cienka (w przypadku świec irydowych ma ona ok 0,6mm). Najlepiej zmienić świece na takie, jakie zaleca producent, bo jeżeli zamontował świece niklowe (standardowe, stare rozwiązania, elektroda centralna jest o wiele grubsza, ok 2mm)...
NAD nogami kierowcy.
Wygląda to na zwarcie przewodu sygnałowego do masy. W błędach jest przekaźnik grzania świec,coś z nim było robione?
O tym że zamulało to my wiemy.
Kupiłem wczoraj Skodę octavie 2 (2008r) Miałem problem ze światłami dziennymi, nie świeciły się :/ znalazłem usterkę (bezpiecznik). Teraz jest kolejny problem :/ światła świecą się cały czas, nawet przy zgaszonym silniku i zamkniętym aucie. Jak je wyłączyć? Wydaje mi się ze światła dzienne powinny same gasną przy zgaszeniu silnika. Jeśli dobrze myślę,...
Witam poszukuje informacji jakie świece będą najlepsze do LPG w aucie Skoda Octavia 2.0 8v 2003r 115km z 2003r z LPG aktualnie mam 3 elektrodowe NGK (nr.24) w sklepie doradzają mi świece 1 elektrodowe , Proszę o poradę czy ktoś to już przerabiał, bo żeby wymienić świece trzeba trochę pogrzebać np. kolektor zdjąć i powymieniać uszczelki ...
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
Brak zasilanie ECU? Sprawdź to - kontrolka od świec powinna mignąć po włączeniu zapłonu.
Dobry wieczór. Ostatnio, po przejechaniu dłuższej trasy, około 11 godzin pod koniec wyskoczył mi czek silnika oraz po gwałtownym dodawaniu gazu wyskakuje kontrolka od świec. Proszę o jakieś informacje co to może być i jak usunąć ten problem.
octavia przekaźnik świeca octavia octavia kontrolka świeca skoda octavia świeca
ściemniacz oświetlenie schemat matiz obroty silnika gazie używany server
kasowanie inspekcji kasowanie inspekcji
Jak przywrócić MW Power IP40-2M-MZ do fabrycznych? Dioda LED nie świeci w czajniku Zelmer, Philips, Bosch – typowe usterki i naprawa