Witam! Posiadam dogrzewacz silnika Eberspächer D5WZ Hydronic 252383 (wtyczka sześciopinowa Mazda 5 2.0 Diesel ). Mam pytanie odnośnie świecy żarowej a dokładniej sztyftu żarowego (tego z dwoma kabelkami). Czy on po podaniu napięcia powinien robić się czerwony jak zwykła świeca żarowa? Podając napięcie sztyft osiąga temperaturę około 90 stopni Celsiusza...
witam NIE !!!!!!! pozdro T
Coś źle zrozumiałeś albo bzdury jakieś przetłumaczyli. Tak jak piszesz, to na świecy jest pełne zwarcie. świecy zapłonowej nie da się sprawdzić omomierzem. Może oglądałeś coś o świecach żarowych, stosowanych w dieslach.
swiece wymienia sie kompletem kolega ma na mysli pewnie zeby wszystkie swiece miały tą samą wartosc cieplną ale ostatecznie mozna wymienić tą uszkodzoną tylko i tak efekt bedzie lepszy niz gdyby nie wymienić wcale .silniki w tych rocznikach to chyba były 1,8 i 2,0 litrowe.pozdr.
http://obrazki.elektroda.net/54_12520554... Ten najprostszy schemat. Chodzi o to co w tym schemacie zmienić zeby mimo podawanego impulsu odliczył on np. 15 sekund i sie wyłączył.
Żaden problem tylko trzeba robić to spokojnie. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
W zasilaczu we wtyczce którą podłącza się do dysku twardego sa 4 przewody 1-czerwony daje 5V 1-żółty daje 12V i 2-czarne MASA. Jeśli zasilacz ATX to zielony kabelek z wtyczki którą podłącza sie do płyty głównej zwierasz do któregokolwiek czarnego, to uruchamia zasilacz. Myślę że jednak będzie ci łatwiej z tym transformatorem od halogenów.
https://obrazki.elektroda.pl/9152465700_... https://obrazki.elektroda.pl/6126635700_... Czy jakieś błędy na wyświetlaczu się pokazują ?
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
witam oczywiście że są inne sposoby, najprostrzy to podpiąć pod akumulator bezpośrednio lub prostownik jak zaświeci ( cała jest dobra )
Tak przez jedną świece będzie ciężko zapalać ale też może byc wina paliwa!!
on masuje prawda? Jesli tak, to co za problem wziąć impuls z którejs działającej i dorobić układzik i masować niedziałające?
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
Karkołomny plan... 10A * 12V = 120 W - to i tak sporo jak na zapalniczkę... 20A * 12V = 240 W - gniazdo zapalniczki może się trochę spocić... 400W = 34 A !!! to prawie tyle co dwie świece żarowe w dieslu... gniazdo zapalniczki będzie udawało... zapalniczkę ;-) Dodam, że laserówka pracuje na 230V, więc dodaj do tej kalkulacji jakieś 30 % strat na przetwornicy.
Oj tak. Sprawdź stojan. A jaki tam masz, ile amper?
benzyna raczej nie diesel. Raczej benzyna bo na tak krótkich odcinkach z dieslem może być problem zwłaszcza jesienią i zimą , częste odpalanie i gaszenie, niedogrzanie układu chłodzenia i praca sterowników świec żarowych. Diesel lubi długie trasy.
Wg moich wyliczeń opelek palił około 5 l/100 km w trasie a 6 w jeździe po mieście i "nie brał" oleju tj. nie dolewałem od wymiany do wymiany. Dodaję, że miał on przebieg około 200 tyś. km, z czego ja zrobiłem połowę. Raczej jestem pewien, że nie miał cofanego licznika, był on przed moim kupnem garażowany i zadbanym. Mile go wspominam, gdyż nigdy mnie...
Jeżeli chodzi o ładowanie to masz słabe a częsta przyczyną w tych samochodach jest pasek. Natomiast chyba zapomniałeś że w dieslu świece żarowe jeszcze dogrzewają przez około 2 minuty dlatego jest taki spadek napięcia.P
Z tego co sobie kojarzę nie ma świec żarowych, a jest jedna płomieniówka. a najprościej spróbuj podgrzać ją przez chwilę. Później dotknij ręką miejsca w okół niej powinno być ciepłe. Tylko uważaj można się oparzyć.
Oporność świec a tym samym i prąd przez nie pobierany zależny jest od temperatury otoczenia.
Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych. Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
W starych vw migająca " spiralka " oznacza , że sterownik zapamiętał " jakiś" błąd , może ale nie musi to być spalona świeca żarowa.
Witam Napisałeś ciut mało, ale.. Sprawdź czy w momencie świecenia kontrolki od świec na listwę łączącą świece przychdzi napięcie - może tylko jest spalony bezpiecznik Pozdrawiam
Stary - ja nie piszę o przypadku, jak silnik jest zimny. Dla mnie odpowiednia temperatura do rozruchu jest powyżej 20 stopni. Wtedy nic nie pomaga grzanie - chyba, że masz zajechany sprzęt, albo źle ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku. Zasadę 20 stopni stosuję z powodzeniem i mam na blacie 700 tys (autobusem). Tam jest o tyle trudniej, że do rozruchu...
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
A może spróbować "jeża" Takie ustrojstwo było (jest???) montowane w niektórych samochodach w kolektorze dolotowym do podgrzewania mieszanki gdy silnik jest zimny pod wtryskiwaczem.
Diagnostyka była? Jakieś błędy? Przekaźnik 109 jest? Kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę?
Zmierzyć ciśnienie można również przez świece żarowe.
Witam. Jeszcze jedna sugestia: ciepły diesel nie grzeje świec żarowych( tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem) dlatego lepiej jest zakręcić kilka razy krótko, a nie raz do skutku ,po drugim lub trzecim starcie zapali i nie rzygnie dymem :)
To może by sprawdzić działanie świec. Poszukaj dużo i często jest na ten temat, sprawdzanie świec żarowych
Jeśli chodzi o świecę z silnika modelarskiego, to musiałbyś wstawić taką o najwyższej ciepłocie, ponieważ zapłon benzyny w takim silniku nie dałby rady utrzymywać odpowiedniej temperatury świecy. Ale na 100% nie wiem. Natomiast świeca żarowa od Diesla, teoretycznie powinna dobrze się sprawować, jednak pobiera ona bardzo duży prąd i więcej energii byś...
Prościej dwa razy przekręcić stacyjkę.To że nie świeci się już kontrolka nie znaczy że nie ma prądu na świecach.Kontrolka jest oddzielnie sterowana z przekaźnika.Swiece jeszcze mają prąd po zgaszeniu kontrolki do czasu aż słychać dźwięk przekaźnika.
A może wykonać go samemu ? Z dwóch odcinków kabli i żarówki 12V ??? Można.
Witam. Jeżeli dobrze pamiętam to: G - świeca płomieniowa W1, W2 - rezystor ("spirala z drutu") T - zaworek paliwa K - kontrolka świecy żarowej Pozdrawiam
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
szczerze - nie wiem jakie oryginalnie są montowane świece, ten numer który napisałem podawany jest w autodacie jako pierwszy montaż . Polecam świece ngk d-power, montuję je do diesli i jeszcze nie miałem reklamacji .
Który rok? Raczej w zegarach jest wydłubana zaklejona. PS Ale stare diesle chyba do 2002 roku nie miały kontrolki check engine i mrugały kontrolką świec żarowych.
Witam, mam problem z silnikiem Kubota 400 diesel rocznik 2001, rozrusznik kręci, samochód nie odpala, zostały wymienione świece żarowe i dalej nic, czy wie ktoś, o co może chodzić?
Kontrolka od świec żarowych nie musi oznaczać spalenia świecy żarowej.W dieslu oznacza awarie podobnie jak kontrolka check przy benzynie.Dokładnie odczytać błędy.
Wymieniał ktoś świece żarowe w V6 diesel od land rovera? Obojętnie 2.7 czy 3.0. to jest porażka. Do ostatniej świecy na lewej czapie praktycznie trzeba budę podnieść
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Mam problem z pomiarem bardzo wysokiej temperatury. Chodzi o swiece zarowa silnika diesla, ktora osiaga 1100 st C w ok 5-7 sek. Termopary sa za wolne dla mnie. Czy ktos zna jakies rozwiazanie tego problemu?? Myslalem o oscylograficznym odczycie pradu pobieranego przez swiece lub zastosowaniu mnozarki, jednak nie wiem jak przetwarzac prad na tempereture...
tak jak kolega "izapaw" powiedział problem ze świecami żarowymi, ale tearaz można je sprawdzić tylko podpinając kompa, lub tech2 i w elementach wykonawczych można załączyć świece żarowe.
Duuuużo trudniejsza jest wymiana świec żarowych w dieslu niż zapłonowych w benzynie.
W końcu i ja znalazłem coć o świecach żarowych, identyczne wchodziły do agregatów prądotwórczych wojskowych PAD-16 PAD 20 i Pad- 30 Świece swego czasu były nawet na allegro. Zastanawiam się (bo na świecy jest napis 6V 17A) w jaki sposób była ona włączana w instalację ,czyżby 6V przez jakiś opornik?? Czy do rozruchu można używać świecy żarowej od zwykłego...
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Spalona świeca żarowa jak diesel , uszczelniacze zaworowe jak benzyna choć w dieslu też może być.
Olej rycynowy jest z rycyny, dobry środek na przeczysczenie. Rzepakowy z rzepaku. Silnik żarowy to nie to samo co silnik diesla. Diesel zasysa powietrze, a paliwo jest wtryskiwane w odpowiednim momencie. Silnik żarowy zasysa mieszankę przez gaźnik jak silnik ZI. Ale zapłon następuje od nagrzanej wstępnie z akumulatora świecy żarowej.
diesel świeca żarowy świeca żarowy świeca żarowy aster kontrolka świeca żarowy świeca żarowy
wolny transfer danych czarny kursor instalacji oznaczenie zasila lampa
braun carestyle kupie wyłącznik krańcowy
Lodówka: światło gaśnie po minucie po włączeniu – wyłącznik drzwi, moduł LED, Bosch, Samsung Logitech, Thrustmaster, Fanatec – komputer nie wykrywa kierownicy USB, brak połączenia