a z czego to wynika? Z tego, w którym miejscu komory spalania ma się znaleźć rozgrzana końcówka świecy.
Wystarczy machnąć przed czujnikiem kluczem płaskim. Z Twojego opisu wnoszę, że czujnik masz jednak sprawny. Bląd w pomiarze sygnału wynika z marnej jakości samego urządzenia pomiarowego. Poszukaj emulatora immo, może być w sterowniku sinika i zobacz jakie diody się na nim świecą.
Trzeba zmienić w sterowniku silnika typ świec na 7V
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Z clipem. Wymień świece.
Poszukaj dużego bezpiecznika pod maską bodajże 70A on jest od świec żarowych.
Wg opisu jedne i drugie to H7. Może ktoś coś kombinował. Przed chwilą znalazłem z ciekawości na innym forum wątek o słabym świeceniu świateł mijania i na zdjęciu świecą zewnętrzne.
Są ok, bo sprawdzane na krótko czy wzrokowo? Zdejmij zaślepkę i popatrz co słychać, może będzie coś widać, jeżeli nie to rozbiórka i pomiary czego brakuje. Postojówki z obu stron świecą?
Jakich przewodów :?: . Świece wymienione :?:
Sam sobie odpowiedziałeś . Do sprawdzenia świece żarowe .
Może za ciepło jest teraz by sterownik załączył świece. Odepnij czujnik temp i sprawdź czy wtedy świece zaczną grzać
I dalej problem z odpalaniem. Teraz rano jak jest zimno nie zapali, postoi do południa jak zrobi się cieplej i pali.... Zaznaczam że świece sprawdzane jaki sterowanie świec...
Witam kolegów. Znajomy ma taki problem. Otóż auto zaczęło mu bardzo ciężko palić. Udał się więc do mechanika który zdiagnozował usterkę jako "spalił się sterownik świec żarowych". Sterownik został wymieniony na nowy i podziałał ... 3 dni. Po kolejnej wizycie u mechanika znów diagnoza "spalony sterownik". Może ktoś z Was miał takie problemy? Co może...
Prawdopodobnie masz uszkodzone czujniki i/lub przewody od nich i to powoduje problem z abs. Zwykłym miernikiem możesz to pomierzyć aby mieć pewność. Pozdrawiam
No to kompresji szukaj, ale penie nie masz czym, więc o kant .... potłuc taką rozmowę. Świece mokre?
błąd pochodzi od spalonej świecy na 99.9%
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Zdejmij koło i nadkole PL. Jeśli podłączyłeś fejsik i masz defekt przekaźnika, to i tak najpierw sprawdź świece żarowe, następnie sprawdź czy idzie do niego sterowanie,a na końcu wymieniaj.
Cześć! 2km do pracy i jeździsz samochodem :D? Świece żarowe sprawdź.
Weź żarówkę dużej mocy np H7 z kabelkami i sprawdź w gnieździe przekaźnika świec żarowych czy jest tam zasilanie i masa oraz czy jest przejście od + do poszczególnych świec
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
U mnie też paliła się taka kontrolka, zero błędów, a świecił service z P w trójkącie. Wymieniłem żarówkę tablicy rej., bo była spalona i zniknęła kontrolka, więc może sprawdź wszystkie żarówki, czy świecą.
Kolego, ty nie wiesz jak wyglądają świece, to bez obrazy, ale totalnie zielony jesteś i nie masz raczej wyjścia. Poszukaj sobie na YT choćby jak wymienia się świece, zobaczysz sam że to wyjątkowo prosta praca, ale szczerze to moim zdaniem problem nie jest w świecach.
Bieżniki kierunkowe "wyszły z mody" Częściej można spotkać ranty ochronne gdzie masz strony Inside/Outside aby rant był na zewnątrz. Ale jak pisałem, tam nie ma przecież 4x4 aby osie były powiązane i wysokość miała jakikolwiek chociażby teoretyczny wpływ na ściaganie.
Rozwiązanie: wymiana świec.
Jażeli sporadycznie działa to mogą być styki nadpalone pod sterownikiem świec żarowych (duże prądy)
Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
Możesz. Jeżeli będzie napięcie na świecach, to odkręć przewody od świec i zmierz oporność na każdej świecy przy identycznym podłączeniu miernika, ale ustaw pomiar oporności na 200om, wartości około 1oma to świeca dobra.
Mam pytanie gdzie pod maską w silniku 1,5 dci znajdę przekaźnik świec żarowych ?
Tak. Dodano po 29 Na przykręconym powinno być 0V
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Widzioł ty kiedy silnik w lagunie 2? A to jest potrzebne .... Cewka wysokiego napięcia ma warsę i nie ma znaczenia czy to drut czy dysza na świeca
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Tak sądzę, że w dzisiejszych czasach to nie jest wiedza tajemna, że trzeba zrobić diagnostykę komputerową jeśli śię świeci taka kontrolka bo nie jest ona tylko od świec....
i co doszedłeś Kolego co było przyczyną? bo mam podobny przypadek. nie ma zasilania ani na pompce anu na świecach.
a ciśnienie na tłokach jest?świece mokre ,iskra jest.
Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych.
Ta kontrolka niekoniecznie oznacza awarię świec żarowych.
Czym sprawdzałeś ten "prąd " na świece :?:
Sterownik świec, jest chyba za lampą, ale nie pamiętam dokładnie którą, chyba od pasażera.
Dzięki za odpowiedź...a nie jest przypadkiem tak że cały czas są włączone świece żarowe...
Dokładnie to zrobiłam, jednak nie zauważyłam niepokojących zmian. Po naładowaniu akumulatora problem ustał Czyli wniosek : akumulator do wymiany na wolny od wad :D , no chyba że nie wyłączyła pani świateł przed zamknięciem samochodu i rozładowało akumulator :cry: :?: . Układ ESP tak reaguje na niskie napięcie zasilania, wywalając właśnie komunikat...
Skrzynka 1 FM5 70A
No przeciąć to nieeeeeeeeee, ale myślałem o odłączaniu ze świecy.....
Wpływ na P2413 mają niestety uszkodzone świece żarowe. Po wymianie problem znika. Sprawdźcie świece.
Falujące obroty w benzynowych renówkach to często wina cewek zapłonowych. Aby nie wymieniać w ciemno proponuję zgadać się z kimś i podmienić cały komplet na chwilę. Drgania na kierownicy oprócz tarcz hamulcowych to także niewyważone koła (z tyłu też!), sterane życiem łożyska i półosie. Kiedy wymieniano świece?
Wydmuchaj wodę z gniazd świec
No to teraz odwiedź mu to auto i niech zrobi rozrząd na blokadach. Świece żarowe też do sprawdzenia.
Policzmy że auto potrzebuje1,78 litra gazu na h. Czyli 1kg gazu na 1h czyli potrzebujemy 420 000 J dzieląc tę wartość przez 3600 otrzymamy 117 J/s czyli 117 Watt. To jest idealna mała wartość potrzebna do odparowania ilości gazu jaką potrzebuję silnik na wolnych obrotach. Realnie pewnie z 2x tyle.
Jestem ciekaw jak wygląda kontrolka świec w samochodzie benzynowym. Pokaż zdjęcie tej kontrolki. Wykonać diagnostykę CAN CLIP'em
Witam masz padnięty główny zawór hamulcowy. Powiedz jeszcze czy ci się świecą światła stopu.
No raczej w takiej szesnastce ciężko jest zdjąć kabel ze świecy.
Masz instrukcję obsługi? jakąś książkę? Używałeś tego dnia świateł awaryjnych? Może włącznik się "skleił' lub tak jak pisałeś przekaźnik
Opis wyprowadzeń i informację na temat sterownika świec Renault. BRE 5-12
Gaśnie kontrolka od świec żarowych ?
Czy znacie miejsce w sieci gdzie można za przyzwoite pieniądze kupić świece ?
Kontrolka świec żarowych w Renault Kangoo 1.5 DCi, nie świeci. Silnik kręci a nie odpala.
Sam sterownik świec (czy jak ty to nazywasz przekaźnik) działa ci prawidłowo, co najwyżej problem w sterowniku silnika lub kablach. W pierwszym moim poście masz link do mojego tematu, jest tam załącznik z opsiem tych przewodów. Sterownik świec ma 4 cienkie przewody: Pin 1. Przewód różowy +12V połączony z wtyczką pompy wtryskowej pin 2. Na tym przewodzie...
Możesz zarżnąć katalizator. Jeśli to benzyna 1.2 to sprawdź układ zapłonowy-mogła paść świeca.
Podaj nr przekaźnika świec.
11V kupisz tu alegro 5653373822.
Kolego świece sprawdź próbnikiem np. żarówką reflektorową, bo pomiar miernikiem może okazać się niewystarczający. Jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi do świecy i sprawdzaj każdą oddzielnie. Zima tuż tuż, więc pospiesz się.
a te świece sa odpowiednie dla tego silnika moze złe ci dali
Uszkodzony sterownik świec, są w nim dwa przekaźniki, jeden na świece cyl. 1-4 a drugi na 2-3
https://obrazki.elektroda.pl/2547510600_... R11 to przekaźnik od grzałek nurkowych. FM12 to bezpiecznik świec żarowych.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Mocowania starszego f8q są troche inne niz w dci. Bedzie trochę rzezby. Poza tym musisz pomysleć o pedale gazu ze starszego (linka) wskażnikach na desce rozdzielczej i sterowniku grzania świec ze starszego.
W wielu dieslach (czy wszystkich?) migająca kontrolka świecy żarowej oznacza, uszkodzoną świecę żarową.
witam koledzy i jaka byla przyczyna tej usterki bo ja mam taka sama usterke i te same objawy , powymienialem czujniki i jestem bezradny prosze o pomoc???
zacznij od świec...
Sprawdź czy nie masz wody w gniazdach świec.
Nie zgłasza żadnych błędu oprócz tego że nie znajduje kalkulatora wtrysku auto jeździ normalnie nie brakuje mu mocy spalanie w normie tylko te kontrolki świeca . Podpiąłem inny skaner diagnostyczny i pokazał błąd wstępnego podgrzewania świec
Stawiam na gówniane świece.
Trzeba sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Zobacz czy jest zasilanie na listwie świec
Bezpieczniki ok przekaźniki też w porządku, ale nie wiem dokładnie który jest od świec.
Nie kluczyk, auto jest bez adblue. Na komputerze wyskakuję błąd modułu świec żarowych
Witam wszystkich. Mam podobny problem. W moim scenicu 1, 2000r. 1,9dTi nagle nie grzeją świece żarowe tzn. kontrolka świec zapala się na 2 sek.i gaśnie a auto łapie i przestaje. Jedyne co zauważyłem, to błędne wskazania temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu (błąd 10-20 stopni). Czy to może być powodem, że nie grzeje mi świec?
Tak megane 1.4 1996r. Ale może wchodzić w grę jeszcze kostka manetki? Bo bywają chwile, że światła świeca.
A sprawdziłeś zasilanie świec?
"Wysterować świece" tzn ?
Na dobry początek sprawdzić świece żarowe ,pewnie już są słabiutke.
Kolego po pierwsze zobacz czy z ecu wychodzi sterowanie na świece.
Df008 - potencjometr pedału Df025 - preheat unit. Chyba chodzi o świece żarowe Df050 - obwód włącznika hamulca.
Ok dzięki jutro sprawdzę ale martwi mnie ten immo że nie chce zgasnąć i nie świeci kontrolka od świec :(
Nie wyświetla mi błędów, mam mały komputer OBD i nie pokazuje nic, żadne kontrolki też mi się nie świecą.
Czy można domowym sposobem sprawdzić z wyżej wymienionych żeczy( chodzi mi o cewkę i świecę).
Jakie przewody odciąć ? Te od sterowania modułem świec.
Jest jeszcze jedna opcja sprawdzenia, trzeba mieć tylko jakiś kabel wn z innego samochodu z długą końcówką do świecy
Wszystkie świecą sprawdzałem
Cewki są takie same.Zmień też przewody i świece.
Napisz czy sprawdzałeś świece?
Zacznij od diagnozy komputerowej. W tych silnikach często padają cewki zapłonowe. Kiedy wymieniałeś świece ?
filtr paliwa,świece
ok 8 sek. grzeją świece
spalona jedna lub więcej świec
Bezpiecznik przy klemie plusowej, w zasadzie to jest klema. Jak rozdłubiesz ten czerwony plastik to zobaczysz co się przepaliło.
Tak zmieniałem w prawej lampie,z tydzień czasu pojeździłem i właśnie tak się stało.. Sprawdzałem żarówki i wymieniłem na nowe i jest to samo... Lecz jak wyjmę jedną z prawej strony pozycyjną to automatycznie listwa stopu gaśnie,ale stop w światłach dalej świeci. I nie wiem czemóż taka przyczyna i gdzie dalej szukać Nie kupiłeś przypadkiem żarówki maxgeara,...
Nie grzeją świece.
To na pewno on jak samochód zgasnie to nie idzie odpalić nie podaje prądu na świece
Teraz zgasły zegary, ale kontrolki świecą.
zalewa świece renault świece żarowe renault renault master świece
klawiatura bezprzewodowa zrobić krzyżowy schemat przewód p0130 astra
touran bezpieczniki touran bezpieczniki
Instrukcja obsługi Hofmann Geodyna 88 - wyważarka kół Przeróbka Xbox 360 E: RGH i LT+ - Jak to zrobić?