Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
Witam serdecznie. Próbuje ustalić przyczynę wypadających zapłonow na biegu jałowym. Jak narazie zlokalizowałem dużą nieszczelność podciśnienia w kolektorze. Po usunięciu nieszczelności jest poprawa ale jednak nadal czuć wypadanie zapłonów. Idąc dalej dobrałem się do układu zapłonowego. Skontrolowałem przewody zapłonowe pod kątem uszkodzeń, przypaleń...
Taki znalazłem opis układu zapłonowego do 900 Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, mikroprocesorowy, o statycznym wyprzedzeniu i rozdziale iskry, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber Marelli IAW 16F.ER, zawierający: -dwie specjalne cewki zapłonowe, -przewody wysokiego napięcia,...
Witam wszystkich! Na wstępie chciałem przeprosić, że po raz kolejny poruszam temat zapewne oklepany setki razy, ale niestety nie spotkałem się z postem, który solidnie, raz na zawsze wytłumaczył problem z którym się obecnie borykam. Od jakiegoś czasu mam problem z moim Yarisem II, silnik 1.33 dual VVTi, przebieg 153kkm (potwierdzony - samochód krajowy,...
pioart Pisząc tego posta nic nie wnosisz do tematu. nie rozumiem po co krytykujesz. Ja w ten sposób zlokalizowałem swoja awarię, jeśli rezystancja na jednym z przewodów będzie wielokrotnie przewyższała rezystancję na pozostałych przewodach no to wszystko jasne. A długości w poszczególnych przewodach tez sie aż tak nie różnią, a poza tym można sobie...
Ad1. Rezystancja Ci tutaj niewiele pomoże, ważniejsza jest izolacja tych przewodów (jeśli są stare, twarde, to bezwzględnie do wymiany!). Ad2. Sonda tutaj działa prawidłowo. Ad3. Świece zapłonowe i przewody WN (od tego bym zaczął). A tak poza tym, to nagranie jest nie zbyt profesjonalne, a mimo to da się usłyszeć jakby alternator, lub pompę wodną......
Przewód sygnałowy podłączasz do środkowego przewodu cewki(kolo zielony). Musisz podłączyć pod laptopa to bingo i przejechac sie. Przełączanie na benzynę może brać się nie tylko z zaniku sygnału obrotowego silnika(chociaż tak sie dzieje najczesciej). Spróbuj jeszcze zmienić w wartościach programu zakładkę "niski poziom sygnału" i sprawdź wtedy. Zobacz...
Witam mam problem z samochodem Honda accord 3.0 V6 silnik J30A1 samochód z LPG VSI PRINS. Opisany poniżej efekt występuje na PB i LPG. Problem polega na tym że silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, zachowuje się jakby mu wypadały zapłony, drży. Na zimnym silniku i wolnej jeździe bez gazu(automat) potrafi nawet zgasnąć. Kiedyś pracował bez żadnego...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Dokładnie, to miałem na myśli. Świeca oczywiście sprawna.
Rezystancja szeregowa (wtedy, kiedy byłem temu bliski) była wprowadzana jako element przeciwko zakłóceniom radioelektronicznym. Np były nakładki na świece Za czasów słuchania Warszawy I (AM, fale długie) regularnie było słychać w radiu jakiś pierdzikółek jadący obok, gdzie ktoś sobie to zaoszczędził.
Kosa spalinowa Kawasaki TJ27 nie ma iskry. Świeca sprawdzona. Wymontowałem aparat zapłonowy. Zmierzyłem rezystancję obwodów i tak. Uzwojenie wtórne (tam gdzie świeca) pomierzyłem 1,6 kΩ. Natomiast pierwotne ma przerwę. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną cewkę czy może być jeszcze coś innego. Proszę o wasze sugestie. A jeśli to cewka, to czy...
To dobrze, w sumie oczywista rzecz, skoro one pod wpływem temperatury zmieniają rezystancję. Pila 18w oraz Lumax 32w, w których wymieniłem kondensatory zapłonowe, już świecą i gładko startują.
Ta różnica to błąd miernika, i rezystancja przewodów, bo nie sądze abyś miał mostek do pomiaru takich rezystancji
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Nie ma kabli z rezystorem, są kable o rozłożonej rezystancji.
A, czy indukuje się siła elektromagnetyczna przy zasilaniu prądem stałym bo moim zdaniem nie powinno przejść na drugą stronę... W samochodach (starszej daty, np. Fiat 126p) był transformator (cewka zapłonowa) gdzie przerywając obwód pierwotny przerywaczem (obwód 12-14,4 V dc ) otrzymywało się piękną iskrę (kilka kilowoltów) na uzwojeniu wtórnym/świecy...
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam zaznaczam że jestem początkujący . Pytanie nr 1: Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką) uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω . -------- zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony). moduł zapłonu...
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Cześć ! Potrzebuję schemat, możliwie najprostszego układu pomiarowego, pokazujący wynik na zasadzie dobry/ nie dobry, rezystancji świecy zapłonowej, która to musi mieścić się w zakresie 500Ohm-5kOhm. jestem gotów zapłacić za zaprojektowanie takiego urządzenia, wykonam je sam. Budżet: myślę że do 50 zł Niezbyt mądrze może ale spytam: dlaczego miernik...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Sprawdź przerwę na przerywaczu, no i czy nie jest ukręcony klin na wale. To prosty silnik. Ważna też jest sama świeca.
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany (u mnie w każdej pozycji jest zwarcie)? Jaka jest oporność cewki zapłonowej mierzona między masą a kapturkiem świecy zapłonowej (u mnie ~3Mom)? Czy jest tam może jakiś rezystor? Mierzona rezystancja na przewód WN - masa (w miejscu przetarcia)...
Rząd wielkości, jak poniżej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Uzwojenie pierwotne bardzo mała rezystancja, wtórna kilkanaście kΩ.
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
A teraz rozwiązanie zagadki nierównych obrotów. Przewody zapłonowe były sprawne i miały rezystancje w granicach 5 do 6 kohm. Za to usunąłem blachy otaczające fajki świec, i momentalnie silnik zaczął poprawnie pracować. Takie proste. A dochodząc do tego wymieniłem przeprływomierz, aparat zapłonowy, 3 czujniki, świece.
Myślę że odpowietrzanie zbiornika nie ma tu nic do rzeczy ponieważ wykręcam tylko świecę i wkładam zimną po czym odpalam bez problemu. Gaźnik cały rozebrałem i wszystko jest ok. Filtry wymieniłem chociaż chyba nie potrzebnie(kosa w sezonie jest używana kilka razy) nurtuje mnie inna rzecz: wyczytałem gdzieś że ta kosa ma zapłonowy moduł elektroniczny...
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Zmierz rezystancję względem masy na kablu z paskiem niebieskim i czerwonym wychodzącymi z silnika. Kable mają być odpięte od modułu zapłonowego.
LPG gorzej "przewodzi" prąd elektryczny. Żeby wytworzyć iskrę cewka musi "wyprodukować" wyższe napięcie. W efekcie spada energia iskry. Przerwa na świecach powinna być tak dobrana, żeby energia iskry była w danym układzie możliwie największa. LPG trudniej zapalić. Z tego wynika konieczność dbania o układ zapłonowy. Jeździłem na świecach dwuelektrodowych...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Z okrągłej wtyczki, która wychodzi statora są 4 przewody żółty –niebieski opór 1,5 oma napięcie 6,3v Ac. Kabel siwy –zielony -1k om napięcie 115v Ac Kable, które idą do stacyjki czerwony łączy się z zielonym i białym jest podawany + 12v a czarny niewykorzystany. Kable, które idą do modułu zapłonowego zielony, biały i czerwony (pomiary przy...
Wymiana cewki zapłonowej pomogła, silnik odpalił. Sposób pomiaru rezystancji był prawidłowy, na nowej cewce strona wtórna 10k ohm. Problem rozwiązany.
Odepnij wtyczki od wtryskiwaczy i zmierz po kolei rezystancję sprawdz ile wynosi tam gdzie świece są czyste i na cylindrze z okopconą świecą,
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Witam serdecznie drogich forumowiczy. mam problem z moim oczkiem w głowie. Polonez 1.4 16V z silnikiem Rovera z 1996 roku Benzyna z gazem. 122tyś przebiegu. 2 dni temu, podczas normalnej jazdy, przy wchodzeniu w zakręt samochód zgasł i nie dał się odpalić. Podczas próby BARDZO DŁUGIEGO KRĘCENIA samochód raz po raz załapywał na 1 góra dwa cylindry. Po...
Mam ostatnio problem z uruchomieniem samochodu na ciepłym silniku. Muszę czasami odczekać godzinę. Rozrusznik tylko "szumi". Miałem to już rok czy 2 lata temu i też pisałem o tym na Elektrodzie. Ale wtedy jakoś samo przeszło. Też zimą. Potrafi też w czasie jazdy przeskoczyć na 2-3 "gary". Choć to tylko ze 2 razy się zdarzyło. Częściej dzieje sie to...
Witam, mam problem z napięciami w Suzuki K50 z 1980 roku. Napiecie ładowania gdy jeszcze odpalał spadło do 2v, obecnie brak iskry na świecy. Nie znam wartości jakie powinny być mierzone na prądnicy i dlatego zwracam się do was z pytaniem jakie powinny się pojawiać napięcia przed cewką zapłonową i regulatorem napięcia, oraz jakią rezystancję powinna...
Jakie mogę wystąpić "uboczne" skutki Minimalnie mniejsza energia iskry. W razie problemów poszukaj kabli WN o mniejszym oporze. I sprawdź zeby odległość elektrod świec była w raczej dolnym zakresie.
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
To jest uzależnione od napięcia WN wytwarzanego przez układ zapłonowy , czy są przewody WN z rezystancją zależy jaką , czy ich w ogóle nie ma tak jak u ciebie . Zastosuj świece według zaleceń producenta silnika lub ich odpowiedniki . !? :| Dodano po 2 O ile wiem w VOLVO V 70 ma cewko-świece i nie ma przewodów WN . :|
czarne świece zapłonowe białe świece zapłonowe świece zapłonowe corsa
metoda przekształcenia pionowe elektrownie wiatrowe picanto schemat
bateria milwaukee interfejs diagbox
Przeciek w trójniku jednocalowym po wymianie głowicy Korek spustowy oleju w silniku Andoria S15: lokalizacja i procedura