Trzech mechaników nie podołało Jedź do elektryka, albo podmień zegary. Sprawdź masę na nich żarówką.
Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca. Sprawdziłeś żarówkę?
Zrób timer na NE555 i podłącz przez diody do kontrolek, które chcesz zaświecić
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Witam! Na 100% padł bezpiecznik podświetlenia oryginalne żarówki to 6,3V o,25A bezpiecznik padł wskutek założenia żarówek od poloneza mają one moc 5W przy 12V Wymień bezpiecznik i te żarówki na www.tme.pl można je bez trudu kupić P.S. Najpierw wymień żarówki a potem bezpiecznik bo znowu się spali
Rezystancja żarówki nie ma charakterystyki liniowej.
Tak jak kolega podał zamiast elektroniki z diodą sterującą żarówką wystarczy migająca Led.
Bendix wymienisz i będzie jeździł. Albo zrób próbę i podłącz mała żarówkę np 5W pod masę i na rozrusznik i zobacz czy jak przestajesz kręcić stacyjką żarówka gaśnie może stacyjka nie rozłącza.
Ja nie będę bardzo oryginalny jak powiem że pojechałem na lokalny złom i wymontowałem ładne nie popękane reflektory( po10 zl za sztuke) z pięknymi odbłśnikami,założyłem dałem 22 PLN-y za regulacje.I stwierdzam że nigdy wcześniej nie było lepiej. na wsi najtaniej :D To jak najbardziej sensowne, o ile przyczyna leży w zmatowiałych odbłyśnikach. Tego...
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Wyglądają jak w Polonezie ,bo są to takie same żarówki. Żarówki bezcokołowe 12V. Sprawdź napięcie na zaciskach zasilających listwę. Koniecznie !!!!!!!!! Podaj wynik.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Witam.Tak samo możesz zrobić jak nie zgaśnie Ci kontrolka stopu mimo sprawnych żarówek.
Sprawdź czy w trzecim stopie jest żarówka o mocy 21W oraz czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest prawidłowe (2 żarówki)
Przyczyną dużego prądu może być za wysokie napięcie, dokonaj pomiaru napięcia na tej żarówce.
Przydałby mi się taki. Jaki to ma uciąg? Ile spala na godzinę? Dobre wykonanie. Czy przednie lampy są od dużego fiata? Jeżeli tak to z tego co pamietam są na zarówkę jednowłóknową (bodajże h7 lub h1) więc nie ma drogowych. Czy to jakies inne lampy z żarówką h4? Bzdura. Fiaty i początkowe polonezy miały żarówki dwuwłóknowe
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Mam nadzieję, że diody sprawdzałeś żarówką reflektorową !
Ta kontrolka wskazuje uszkodzenie w obwodzie świateł hamowania.Pewnie żarówka spalona,ale wogóle się światła "stop" nie zapalają.
W tylnych lampach problem z masa.Przejawia się to tym,że złączka,do której dochodzi czarny kabel się pokrywa nalotem.Trzeba poprowadzić masę odobnym kablem,przylutowanym do płaszczyzny masy w płytce obsady żarówek.
Po pierwsze to sprawdź czy przy wciśniętym poedale hamulca i włączonym kierunku świecą wszystkie żarówki od kierunkowskazów. Większa czestotliwoś migania jest wtedy gdy któraś nie swieci. W moim służbowym poldku nie działały kierunkowskazy przy wcisniętym pedale hamulca, ale tylko prawa strona. Wystarczyło poprawienie styków i wszystko wróciło do normy....
Jeśli kontrolka hamulca ma kształt pedału, to spalona żarówka STOP.
Haka może nie być. Opcja ta była fabrycznie niezależnie czy samochód hak posiadał czy nie, mogło nie być włącznika, ale kostka do podłączenia go wychodzi z wiązki. Skoro haka nie ma, gdy jest zapalona kontrolka haka powinny szybciej migać kierunkowskazy pod warunkiem, że nie ma w obwodzie kierunkowskazów więcej żarówek.
nie wiem czy opłaca mi się pisać bo post może wylądować w koszu, czy w ogóle cokolwiek sprawdziłeś? dużo tego nie ma: przełącznik żarówki bezpieczniki
Zamiast bezpiecznika załóż żarówkę 12V np. 21W i odpinaj podłączone odbiorniki tak długo aż żarówka zgaśnie.
Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Objawy wskazują na "30","15",masa-31,sonda,ECM."31" najlepiej sprawdzić przez żarówkę halogenową,wtedy wiemy że masa jest solidna.
paniesiekiera - sprawdz na przełaczniku zespolonym i na samym mikroprocesorze co się dzieje na odpowiednich pinach, użyj żarówki 55W .
A sama żarówka (kontrolka) sprawdzona?
zobacz czy nie przeoczyłeś uszkodzenia żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej :)
Ok to jescze bogusdr musi nam powiedzieć jaką moc mają żarówki z poloneza, albo ile prądu ciągną bo inaczej tego nie policzmy. Ja liczyłem dla tych pierwszyszych. Pozdrawiam
Witam w caro plus i atu plus z tego co pamiętam trzeba wykręcić śruby pod włącznikiem awaryjnych i zegarkiem (podważyć śrubokrętem zegarek, przełączniki po kolei wypychać od tyłu), natomiast w okolicach lewarka czarny plastik trzyma się na zatrzaskach. Jak już uda się odsunąć nieco cały panel, należy odłączyć złącze elektryczne, złącze od sterowania...
To napisz jakie kondensatory używałeś i mniej więcej jak długo gasła żarówka. Jeżeli połączysz równolegle kilka kondensatorów razem to ich wartość skuteczna wzrośnie a gdy szeregowo to zmaleje. Mam nadzieje że te kondensatory które podłączałeś do żarówki to równolegle a nie szeregowo.
Za 40zł wyrwałem w tamtym roku reflektor w stanie idealnym, oryginał więc zastanów się kolego czy warto rozklejać reflektory. Poza tym czy wciśniesz wtedy oprawkę z żarówką światła pozycyjnego? I co z regulacją takiego reflektora?
Jeśli nie ma to się zgodzę, ale jeśli jest niekoniecznie. Ponadto w podobny sposób chyba programuje się przerywaną pracę wycieraczek więc może okolice modułu uP, który kontroluje również żarówki stopu?
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Mmoje doswiadczenie jest takie że w zimę popękały mi wszystkie leflektory ale to było w polonezie z okragłymi lampami , może przy dużych reflektorach jest inaczej.
Chyba niemożliwe, sam jeżdzę polonezami od zawsze, teraz mam caro plus i też jest włącznik. Z tego co wiem włącznik przeczepy i odrzewania tylnej szyby w moim przypadku wisi na tym samym przewodzie tylko włącznik przyczepy ma w szeregu diodę zenera. Nigdy w życiu nie słyszałem żeby polonez sam wyczuwał przyczepę.
Ja również nie słyszałem żeby w jakichkolwiek samochodach montowano żarówki 90/100 tym bardziej polskim polonezie gdzie w polsce takie żarowki są niedopuszczone do użytku.
dokładnie takie jak napisał kolega ,takie same sa w polonezie
Chciałbym wiedzieć czy zastosowanie żarówek 100/90 wpłynie negatywnie na elektrykę poloneza i żywotność reflektorów. proszę o radę pozdrawiam
Hak jest?żarówki na pewno 12V?
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
Małe czerwone przekreślone kółeczko to uszkodzenie żarówki.
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
A oświetlenie wnętrza ma zwłoke? Jak tak, to do pomiaru nie wystarczy wyjąć żarówkę. Trzeba zdjąć kostkę.
Załóż mniejsze koło jak koledzy piszą i będzie ładował, a jeśli wiesz lepiej to nie wiem po co pytanie (na priv mogę Ci dać linka do takiego koła). Wyślij proszę link do tego mniejszego koła. Wysłałem ale nie doczytałem, że masz już od poloneza to mniejsze nie będzie, załóż 4 W. żarówkę jeśli nie pomoże alternator przegrzany lub inna usterka.
Jakiej mocy jest żarówka kontrolki ładowania?
Ten sam temat chyba bywał już poruszany, sam wysyłałem jakiś schemat. Chodziło chyba o brak pożądnej masy tylych lamp. W niektórych polonezach całe to ustrojstwo było automatyczne, bez przełącznika i wykrywało podłączenie przyczepy po ilości żarówek stopu podobno.
Witam. Mam Poldka, i wszystko jest ok po za małym mankamentem, mianowicie kierunkowskazy podczas jazdy działają dobrze, jednak gdy jednocześnie używa się hamulca zaczynają mrygać szybko tak jak by np nie było jednej żarówki, w kilku polonezach to zauważyłem. ktoś wie jak temu zaradzić? dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam:)
To że załącza to nie znaczy że działąją wszystkie jego funkcje. Tak poza tym to jak stwierdziłeś że ta funkcja nie działa? Ta kontrolka zapala się gdy jedna z żarówek się nie świeci
Spróbuj odkręcić gałkę zmiany biegów, zdjąć gumę i od spodu nie jestem pewien ale chyba tak lub wyjmij radio.
Nie ma żadnej masy są 2 oczka na śrubę prądową i ew. trzecie z kondensatora.Żarówką sprawdz czy masz zasilanie na alternatorze. Masę do żarówki bierz z klemy -
nie wiem jakim cudem... to się stało! przepalone kontrolki kierunkowskazów i awaryjnych w zegarach, przepalona diodka podświetlenia włącznika świateł awaryjnych, przepalone wszystkie żarówki świateł, przód , tył i te boczne z błotników! wymieniłem wszystko... i juz po kłopocie! tyle, że... co było przyczyną spalenia wszystkich żarówek na raz???????
Kontroler świateł tylko może spowodować, że nie będzie świateł postojowych. Od świateł długich i mijania są przekaźniki i tu będzie problem ze światłami mijania lub we wtyczkach na żarówkach.
Witam, problem w tym ze nie ma podswietlenia zegarów, nawet 1 zarówka sie nie swiecie (wszystke żarówki nowe, bezpiecznik sprawdzony) Polonez Caro 96r Jesli ktos mial podobny problem bardzo bym prosil o pomoc.
A powiedz w jakim celu chcesz wymieniać alternator? Puki co, dowiedz się czemu lampka kontrolna nie świeci. A alternator ma być taki sam jak był. Wzrost napięcia po "przegazowaniu" sugeruje brak wzbudzenia - związany właśnie z żarówką kontrolną.
Zawsze w takich przypadkach winę ponosi brak dobrej masy lub zupełny jej brak. A gdzie to już trzeba szukać :P najlepiej z obciążeniem (żarówka). Skoro temat wyjaśniony ----> Zamykam
Załatwisz nie tylko akumulator, ale również powypalasz żarówki, uszkodzeniu może ulec nawet radio.
Kolego *szogum0 jakie soczewki na kloszach? Czy chodzi ci plastkowe rozpraszacze, czy przetłoczenia na kloszach? Spróbuj, zobaczysz effekt a później doradzaj. (Polonezie żarówka nawet jest inaczej ułożona). Po pierwsze operacja nie jest trudna do wykonania. Musisz wymienić również lustra, bo inaczej nie będziesz miał prawidłowego strumienia światła.
Bo sprawdza sie je prądowo, ja na zasilaczu 1,5V i dużo amper. Lub na żarówkę.
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Witam serdecznie. Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu...
..a nie jest to kontrolka spalonej żarówki? Przepatrz żarówki - łącznie z podświetleniem tablicy rejestracyjnej.
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
W Caro Plus jest właśnie mikrokontroler z przekaźnikami mijania-drogowe (wszystko w jednym) bardzo się to grzeje, szczególnie wtedy gdy używa się większych żarówek niż nominalne np. 100/90 W zamiast 60/55 W. Należy rozebrać mikrokontroer (ostrożnie) oblutować ścieżki, ewentualnie przeczyścić styki.
Witam, posiadam dwa polonezy i w obu po dłuższym postoju problemy z elektryką. Polonez Truck 1999r Po wyłączeniu kierunkowskazów nadal pikają, znaczy żarówki nie migają, ale słychać pikanie tylko szybkie, takie jak mamy gdy jest przepalona któraś żarówka. Przestaje dopiero po wciśnięciu hamulca. Ale w momencie działania kierunkowskazów, jak wyjmiemy...
Rozwiązanie nastąpiło a z pewnością problem powróci w przyszłości. Miałem kiedyś również problem z mrugającym pedałem. Normalnie gaśnie po pierwszym naciśnięciu pedału hamulca. U mnie zapalał się po każdym puszczeniu pedału hamulca. Okazało się, że padła jedna żarówka. Jak wyżej było układ mierzy pobór prądu żarówek i sygnalizuje nieprawidłowości.
Kolego jak byś miał pobór kilku A to usterkę byś znalazł macając gdzie jest ciepły kabel i akumulator 55 wytrzymał by bax 12h. Co do żarówki to musiała być wstrząśnięta lub stara ( po wypadkach niby żarówka jest cała i świeci ale przez kilka minut max). Twoja usterka to jest powodem upływności starej instalacji , przepatrz wszystkie przewody co są zaolejone,...
A to wszystko bo pewnie spaliła ci się żarówka podświetlenia pokrętła regulacji wysokości świateł. Też miałem poloneza caro po '95 kiedyś. Taki numer już tu kilka razy przerabialiśmy - dioda pomaga zawsze.
A więc tak podłączyłem samą żarówkę tak jak pisałeś nawet nie myślała mrugać
Ja stosowałem diody pięcio lub nawet dziesięcioamperowe, spadek napięcia niewidoczny w jasności żarówek. W niektórych autach (np. Polonez Caro) światło z przeciwmgielnych wydaje się silniejsze niż ze stopów.
Luz to możesz sprawdzać w starym golfie. W którym dokładnie specjalisto? Na francuzach zjadłem zęby, wracaj zmieniać żarówki w polonezie. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Dodał też, że brzmi to na wtryskiwacz. Klepiący wtryskiwacz klepie cały czas od momentu odpalenia. Temperatura silnika nie...
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Jakie jest napięcie w instalacji oraz stan baterii? Jak ta sparwa wygląda przy chodzącym silniku? Czy nie ma nigdzie uszkodzeń przewodów - zwarcia? Szybkie miganie oznacza uszkodzoną żarówkę. Czy tam są normalne żarówki, czy jakieś LEDowe chińskie wynalazki?
Właśnie w tym jest problem że żarówki sterowane są układem scalonym z kontrolą sprawności. Szyna CAN-BUS nie jest to tak jak w polonezie czy maluchu.
Jak by nie było przydało by się żebyś testował je jeszcze raz jak już pisałem pod obciążeniem, jest to bardziej miarodajna metoda. Czyli żarówka 55W i zasilacz-prostownik.
Dlaczego nie przerywacz choćby z Poloneza czy nawet Simsona? Zamiast żarówek możesz wstawić rezystory. Pamiętam że przerywacz od Poloneza był elektroniczny i miał miniaturowy przekaźnik prawdopodobnie taki https://www.relpol.pl/Produkty/Przekazni... A mimo to było go bardzo wyraźnie słychać, może przez przypadek konstruktorom...
Pewnie żarówka zapisała błąd w BCM i jak go nie wykasujesz to się nie zaświeci. Gorszy scenariusz to eksplozja żarówki która uszkodziła swój port w BCM. Czego nie rozumiesz? że Poloneza przestali już produkować i dawać papierowy schemat do każdego samochodu ? Twoje auto powinno trafić do ASO gdzie zostanie podpięte pod fabryczny skaner i najpierw sprawdzą...
Wywalaj deskę całą chłopie. Wszystko ślicznie co plastikowe lub gumowe w wannie umyć, potem wszystkie kostki, włączniki i inne pierdoły oczyścić (styki), po sprawdzać kable i montować czystość składając na nowych częściach (włączniki, żarówki, linki i wsio inne). Po zabiegu wszystko potem odwdzięczy się bezawaryjnością.
Fajnie było by wsadzić do rowera halogen samochodowy (np. z poloneza), dalekosiężny z żarówką na 6V :D Do tego akumulator żelowy 6V 4Ah (z latarki szperacza) ładowany z dynama... coś w tym stylu :wink: Albo długie i krótkie światła skonstruować... :D :D Co Wy na to??
Raczej nie da się, ale da się w prosty sposób określić jego sprawność, wystarczy przeanalizować zasadę działania, wziąć zasilacz regulowany z woltomierzem i żarówkę.
To ja może narysuję schemat od nowa, dla jednej lampy. Druga będzie miała takie same polaczenia. https://obrazki.elektroda.pl/4017527400_... Wyjaśnienie: Obie żarówki na włóknie 5W - pozycyjne Lewa żarówka na włóknie 21W - tylko STOP Prawa żarówka na włóknie 21W - Przeciwmgielne i STOP. Takie ustawienie diód nie będzie powodowało zakłóceń...
Co do diod to sprawdzić je najlepiej pod napięciem włączając w obwód żarówkę bo miernik kilka razy już mnie oszukał
a może żarówka , a jak nie, to tylko przewód , albo masa
Obrotomierz już działa. Przyczyna była śmieszna. Mianowicie ktoś odkręcił od zacisku cewki kabel :) Następnym problemem jest niedziałające ogrzewanie tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania nie zapala sie kontrolka na tablicy wskaźników. Grzałka na szybie sprawna (sprawdzałem omomierzem po odłączeniu przewodów). Przełącznik też sprawny. Dodano po 1 Poprawka:...
Jakieś teorie niezmiemskie kolego przedstawiasz, owszem, cuda się zdarzają ale coś mi to wygląda na dużo prostszą usterkę. Może po prostu zapominasz o bilansie prądowym w aucie, dużo jeżdzisz w mieście na światłach gdzie silnik ma obrotów by doładować akumulator a światła żrą prąd więcej niż altenator daje. Spróbuj podładować go przez noc i zobacz czy...
To zadanie szkolne czy coś w tym rodzaju? Bo dobór środków jest trochę dziwny, jak na rok 2020. Dosłownie biorąc tę rodzinę (bez żadnych extra literek) to w baterii się zrobi wir, jak w baku Poloneza.
No straszne! Coś zrobiłeś sam do tej pory? Zmierzyłeś poziom zasilania, stan masy, podmieniłeś żarówkę, sprawdziłeś bezpiecznik, stan wiązki? Cokolwiek?
Jak będziesz miał uszkodzoną żarówkę to ten komunikat nie zniknie po naciśnięciu stopu. To jest tak jak w polonezie caro taki pedał hamulca. Reasumując - jak żarówki są dobre komunikat znika a jak są uszkodzone nie znika. bremslicht prufung - w dokładnym tłumaczeniu - egzamin (sprawdzenie) świateł stopu
były dwie wersje tych lutownic, druga miała samochodową żarówkę 12V 2 W z trzonkiem bagnetowym. Takie żarówki były w kontrolkach dużego fiata, lub bocznym kierunkowskazie maluch\polonez Kupisz nawet na stacji paliw
Nie jest zasilane z żarówki-kontrolki ładowania? W podobnych układach wystarczało zmienić żarówkę na nową, wypalały się z czasem(Polonez i podobne). Sprawdź w/g schematu wykonanie obwodu, było kilka opcji wzbudzenia alternatora.
Witam. Sprawdż, czy same lampy są sprawne. Czy łączą oprawki z żarówkami. Podaj plus na krótko do samej lampy lub oprawki. Pozdrawiam :) .
Jedna lampka sygnalizowała zużycie klocków -zostały wymienione. Druga-przepalenie żarówki-okazało się, że przepalone sa obie żarówki oświetlające tylną tablice rejestracyjną -cenna uwaga: aby wymienić te żarówki nie odkręcać krzyżowych śrub , tylko od spodu zderzaka przez obrót wyjąć żarówki wraz z gniazdami. Pozdrawiam Jerzy
Czasami zdarza się,że wirnik straci tzw.magnetyzm szczątkowy,ja wówczas sztucznie wzbudzam go z innego źródła niż regulator,ale to robota dla wtajemniczonych,jak dotąd skutkowało,trzeba tylko uważać z prądem wzbudzenia-najlepiej w szereg z żarówką.
ale w twoim c360 napewno są inne akumulatory i najprościej mówiąc załóż coś pokroju 100A bo cenowo jak kupisz na używkach dasz może 20 zł więcej za 100A niż za 65A poloneza bo te żarówki to uciągnie każdy lepiej mieć większy jeśli jeździł byś krótko a często Pozdrawiam.
Proszę nie utrudniajcie mi i sobie życia, ja proszę o jedno wy pytacie o całkiem drugie. Może być tak: koniecznie włącz pozycyjne, inaczej nic z tego, napisałeś że jak je włączasz to jest problem, i o to chodzi. minusowy miernika do minusa akumulatora i minus już tam zostaw. plusowym dotknij plusa akumulatora i podaj odczyt np. 12.2V lub około 12V też...
dziękuje za odpowiedzi zastosuje się do propozycji może któraś pomoże Dodano po 1 problem rozwiązany. podczas wymiany żarówek tablicy przyrządów zostały pomylone ,żarówki zużycia wkładek hamulcowych z ładowaniem akumulatora ta od ładowania ma 3W a inne 1.2W chodź w dwóch książkach pisze inaczej w najnowszej książce naprawa i eksploatacja poloneza jest...
Sprawdziłem czy jest prąd na kablu zasilającym ale BRAK Podpinasz żarówkę i kręcisz silnikiem. Sprawdź bezpieczniki za schowkiem.
Nie widzę w dzień bo przygasają jak się włączy światła do tego stopnia że nie widać działania kierunkowskazu czy czerwonej kontrolki ładowania akumulatora zobaczyłem to dopiero wieczorem , mam tak w 3 polonezach więc to nie przypadek 2 CARO 1 ATU Do pięćdziesiątki lutowałem z ręki, teraz mam naprawdę dobre (i niestety drogie) ,,wzmacniacze obrazu''...Poldka...
polonez żarówka podświetlić kontrolka żarówka polonez żarówka żarówka philips
skrzynka przekaźników wyświetlacz president wysprzęglik astra
Niedziałający licznik w Microcar MC1 - przyczyny i rozwiązania Wciągarka zwalnia przy otwieraniu chwytaka – Siemens, Demag, usterka zasilania, hydraulika