CP = Candle Power :) czyli światłość w kandelach
To zamontuj diody o min prądzie 3A, najlepiej Schottky'ego, bo mają mniejszy spadek napiecia np 1N5822
Sprawdź połączenia kablowe, bo transformator nie daje takich efektów, żeby żarówki przygasały. Wprawdzie zasilane napięciem przemiennym migoczą, ale bezwład cieplny żarnika niweluje ten efekt. Nie musisz prostować napięcia do zasilania żarówek. Co innego ledówki, tzw. żarówki led (z angielskiego led bulb, możemy zacząć mówić w pidgin english, to nie...
Zwykle powerbanki są na 5V a H7 potrzebuje 12V. Nawet się nie zajarzy. Poza tym prąd przy 12V to ponad 4A, a przy rozruchu na zimnym włóknie jeszcze więcej.
Ta dioda ma wbudowany mostek gretza. Tak jak ledy zastępujące halogen 12V.
Trzeba przerobić z sterownia tyrystorami na tranzystory, np mosfet-n i dorobić zasilacz symetryczny, np. na przetwornicy lub inwerter z 12V na -12V
Nie da rady bo potrzebujesz 12V . Najbardziej wydajne są gałęzie 5V i 3,3V. Zasilacz ATX owszem daje 12V ale są to zasilania dodatkowe. Żarówka samochodowa ma 12V 55W czyli ... ampera. No a dalej to już nie będę się wymądrzał tylko zrozum to sam o jakich mocach i przede wszyskim energii mówimy. Energia to to za co płacimy. Energia zawsze jest takim...
można uzyć przekaźnik 12V/6A,gdyż obciążenie przy jednej żarowce 35W będzie wynosiło około 3A.Jesli sterowanie bedzie prądem stałym to cewka pk. musi byc DC,a jesli zmiennym to cewka pk. musi być 12V AC.
Moim zdaniem do łagodnego włączania żarówek w samochodzie nie jest potrzebny skomplikowany układ z regulacją PWM. Wystarczy szeregowy rezystor o wartości 0,5÷1Ω, który będzie zwierany stykami przekażnika po czasie około 1 sekunda od włączenia. Wystarczy drutowy rezystor o mocy 10W, gdyż będzie on pracował tylko przez czas około tej 1 sekundy. Taki...
To może podłącz na początek żarówkę samochodową zamiast ledów, będzie wiadomo czy zasilacz jest sprawny.
Tak tylko dorzucę machodem bo widzę napięcie się pojawia to żarówki samochodowe są robione napięcie 13,8V. Chyba że producent określił to inaczej. Oczywiście mam na myśli 12V instalację.
Szanowni Państwo. Zapraszam do zapoznania się z moim najnowszym artykułem zamieszczonym w sierpniowym numerze czasopisma "Elektronika dla Wszystkich". Publikacja nosi tytuł: "Zabezpieczenie głośnika wysokotonowego żarówką samochodową z włóknem wolframowym" i znajduje się w rubryce "PROJEKTY dla elektroników". Strony od 28 do 31. https://ulubionykiosk.pl/demo/5136#15...
Niestety instalacja poprowadzona w naczepie instalacja poprowadzona jest dość dużymi przekrojami i nakrecanie 7 przewodów na kontaktrony zajmie troche miejsca jak równiez na sam kontaktron zmiesci sie 2-3 zwoje. Jeśli zakładasz nieprzecinanie obwodu to niewiele ci zostaje. Czujnik halotronowy? Myślałem o wstawieniu w szereg z żarówką cewki przekaźnika,...
Żarówka samochodowa P21W lub P5W. Napięcie znamionowe na cokole.
Sprawdź żarówką samochodową
Najprościej starter z lampy jarzeniowej :D ( w szereg oczywiście )
Jakieś kabelki i żarówki samochodowe w zapasie? Podsuwam tylko pomysł na okoliczność braku multimetru...
Jak działają takie małe wiatraki że wiatr tym chula bez oporu? Nawet te małe chińskie. Nie są do niczego podłączone. Ostatnio był wątek o tym i rok temu była też bardzo dluga dyskusja. Chiński wiatrak miał problem z zasileniem żarówki samochodowej.
ale będzie problem przy następnej przepalonej. Jeśli bardzo chcesz zostawić sobie to oświetlenie to można usunąć 1, 2 a nawet 3 żarówki z łańcucha. 230÷27 = 8,5 V ps. Żarówki samochodowe mają opis np. 12V21W a alternator podczas pracy utrzymuje napięcie 14 V.
Można by obciążyć accu żarówkami samochodowymi 2 żarówki połączone szeregowo i kontrolować napięcie.
Podłącz żarówkę samochodową od reflektorów do tego zasilacza i sprawdź czy jasno świeci. Będziesz pewny czy zasilacz sprawny.
Sprawdź bez taśmy led, może masz żarówkę samochodową 2W.
Tam masz pokazaną charakterystykę zasilacza z "podcięciem". To oznacza, że po przekroczeniu limitu prądu napięcie wyjściowe zostanie wyłączone. Żarówka samochodowa np. 21W/12V ma na zimno ok. 10 razy mniejszą oporność niż na gorąco - policz :) Podłącz więcej "omów".
Żarówki są co prawda oznaczane jako 12 V ale to tylko konwencja, tak naprawdę to napięcie nominalne żarówek samochodowych to nieco ponad 13 V (bodajże 13,2 V-13,5 V), co można przeczytać w ich specyfikacji technicznej.
Może akumulatory się zużyły? Sprawdź bezpieczniki i napięcie aku pod obciążeniem - np. żarówką samochodową.
Włącz szeregowo żarówkę samochodową, ograniczy prąd a póżniej praktycznie nie będzie wpływała na jasność świecenia.
może to wystarczyłoby http://www.sklepledowy.pl/pl_PL/p/Rezyst... Przy tej wartości rezystora tracisz na nim 0,25W. Sam rezystor jest ok bo ma cermetową obudowę ale może to być za mało do oszukania CAN. Może się okazać ze potrzebujesz takich rezystorów 8 połączonych równolegle. Wszystko zależy od tego jak czuły jest...
55W dla 12 V (żarówka samochodowa) lub jakieś inne obciążenie
W tej lutownicy jest użyta żarówka samochodowa 12V/ 2W,gwint typu bagnet.Kupisz ją w na stacji paliw lub w sklepie z artykułami samochodowymi.
(at)mikrus25 Trzy żarówki samochodowe 55 W połączone równolegle pozwolą uzyskac mniejsze natężenie.
Witam - proponuję podłączyć żarówkę samochodową ( żarową 21W/ 12V ) zamiast silnika i sprawdzić płynność regulacji świecenia .
Witam - proponuję zamiast silnika do prób podłączyć żarówkę samochodową (żarową ) można dwie 12V szeregowo . Co ten miernik pokazuje ? https://obrazki.elektroda.pl/7094077100_...
Najprostsze wyjście dla leniwych, wstawić w szeregu z głośnikiem żarówkę samochodową 24V/5W (lub nawet dwie). W chwili gdy zaświeca się rośnie rezystancja włókna co zmniejsza moc dla cewki głośnika.
Zrób to po przez żarówkę samochodowa na 24V. Jak swieci to masz zwarcie rozłącz natychmiast . A jak coś zadziała i nie swieci to ok.
Taki zasilacz należałoby testować korzystając z obciążenia rezystancyjnego... Dodam tylko (aby autor miał jasność) takim rezystancyjnym obciążeniem jest właśnie żarówka. Autorze zorganizuj sobie żarówki samochodowe różnej mocy np 12V 21W od stopu i jakąś H4 (H7) 12V 55W i sprawdź jak się zachowuje zasilacz pod obciążeniem.
Ten zasilacz od "kompa" jak najbardziej ale w szereg z żarówką samochodową oczywiście z zachowaniem biegunowości i nic mu nie będzie.
Trudno poradzić, ponieważ nie wiadomo jaka jest wartość napięcia wyjścia FLASH. Prawdopodobnie 24V (tylko dziwne, że żarówka samochodowa też działała). Lampa polecana przez producenta istnieje też w różnych wariantach. Na stronie NICE ROBUS 400 jest lista lamp współpracujących z tym sterownikiem. https://www.systems4you.eu/Nice-ROBUS-40...
Jak masz miernik to już połowa sukcesu jest. Do zasilacza powinieneś podłączyć coś aby go obciążyć, żarówki samochodowe będą w sam raz i wtedy sprawdzić napięcia. Nie masz żarówek?
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Oczywiście mierzyłeś z szeregowo połączonym miernikiem i rezystorem ? Jeśli tak można uznać iż zasilacz może oddać 1,15A Na przyszłość użyj żarówki samochodowej H4
Podłącz sztuczne obciążenie, jeśli nie posiadasz mogą być zastepczo żarówki samochodowe o mocy dobranej do Twojego zasilacza na napięcie 24V.
Obciąż panel żarówką samochodowa 50W i sprawdź napięcie prąd. Zobaczysz jak panel pracuje.
Nie pamiętam za bardzo jakie powinno tam być obciążenie, ale wiatraczek to za mało. Prawdopodobnie żarówka samochodowa 12V/21W byłaby wystarczająca.
Więc jeden prawdopodobnie to masa a dwa to 1 i 2 bieg. Możesz eksperymentować przez wpiętą w szereg żarówkę samochodową najlepiej H-4 wtedy nawet przy zwarciu nic nie spalisz.
Żarówka samochodowa 12V /21W zamiast glosnika. Wzmacniacz bez wysterowania. Podstawowe badanie na obecność składowej stałej na wyjściu wzmacniacza. Potem się zobaczy.
Kręcić się będzie. Żeby można go było obciążyć silnikiem i żeby nie zadziałały zabezpieczenia musisz obciążyć linię 5V np. żarówką samochodową 12W21P.
Bardzo dobrym ociążeniem są dla 5 i 12v są żarówki samochodowe świateł przednich.Moc masz podaną na żarówkach.Łącząc równolegle zwiększasz obciążenie.
Możesz zastosować żarówkę samochodową 21W 24V do aut ciężarowych (dostępne na stacjach benzynowych). Załącz foto tego ,to będzie wiadomo jaki to model.
Podącz do wyjścia żarówkę samochodową 12V/55W i reguluj potenjometrem prąd. Oczywiście trzeba ten prąd równocześnie mierzyć. A tak z ciekawości. Po co ci takie ustawienie przetwornicy?
Kolego daruj sobie mierzenie napięć gdyż masz problem z interpretacją . Na wyjściu włącz żarówkę samochodową od świateł szosowych lub mijania i sprawdź czy układ reguluje poziom świecenia żarówki .
Nie sądziłem że w tak prostym temacie można się aż tyle doktoryzować. Nie prościej sprawdzić zasilanie elektrozaczepu "organoleptycznie" ? Jeśli jest to elektrozaczep na 12V AC/DC to zrobić sobie prosty testerek w postaci żarówki samochodowej 12V 5W. Wpiąć ją zamiast elektrozaczepu i jeśli zaświeci pełnym blaskiem to znaczy że transformator i instalacja...
Prześledź jak jest włączony wentylator,czy bezpośrednio +12V i masa czy przez termistor.Obciąż zasilacz na napięciach +12V,+5V i +3.3V żarówkami samochodowymi.
Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Tylko wymiana. Przed wymianą podłączył bym w miejsce bezpiecznika żarówkę samochodową 21W/12V. Jeżeli nic więcej nie uległo uszkodzeniu to powinno działać ( oczywiście w przypadku urochomienia silników żarówka zaświeci).
1) Z jednej strony, lepszy zasilacz (chociażby taki z regulacją, nie musi być laboratoryjny) powinien zadziałać, wystarczy, że odpalę go na 50% mocy zamiast na max. Brzmi to sensownie? Podłącz zasilacz w szereg z żarówkami samochodowymi i będzie działać nie spalisz zasilacza a sprawdzisz inwerter.
A obciąż tą przetwornicę żarówką samochodową i wtedy zmierz napięcie. Bez obciążenia napięcie zawsze będzie większe. Po mojemu wszystko jest OK. Powodzenia.
Podłącz kilka żarówek halogenowych, tak by uzyskać moc 120W i zmierz napięcie. Nie powinno spaść poniżej 12V. Możesz użyć żarówki samochodowe lub halogeny domowe. A najlepiej rezystor mocy 1,2ohm o mocy min. 100W - koniecznie na radiatorze!
Zamiast tego tranzystora można zastosować tranzystor bipolarny typu BD441. Po wymianie tranzystora przetwornicę uruchamiaj przez żarówkę samochodową 12V 21W.
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
Sposób jest prosty i oczywisty nie tylko dla przekładników ale i innych transformatorów. Ja akumulator podłączałem przez żarówkę samochodową, a do obwodu wtórnego galwanometr. pzdr -DAREK-
Wymienię kondensatory, obciążę +12V samochodową żarówką 20W, a na +5V podepnę 60W halogen i napiszę jak się wtedy zachowują napięcia. Mam dla Ciebie propozycję o ile masz żarówkę samochodową np. 12V 45/40W to jedno włókno podepnij na linię 3,3V , a drugie na +5V.
Tak, niektóre zasilacze muszą mieć jakieś minimalne obciążenie aby działały właściwie, być może dla Twojego zasilcza takie cewki nie dają minimum obciążenia... Spróbuj jak radzi karolark... Lub do swojego zasilacza podłącz żarówkę samochodową 50W (np. od reflektora) i spróbuj w takim układzie podłączać cewki ponownie do świecącej żarówki równolegle...
Na dzień dobry załączaj tym np. żarówki samochodowe do 15 W /większe będą powolne w rozbłyskiwaniu i gaśnięciu/. Elementy powinny pasować. Żarówkom taka asymetria pracy triaka nie przeszkodzi i nie będzie widoczna. Jaki triak stosujesz ? -podam Ci elektrody.
Witam - bateria składa się z siedmiu ogniw 7S ( 7 x 3,6 = 25,2V ) po naładowaniu może osiągnąć nawet ( 7 x 4,2 = 29,4V ) . Dobrym obciążeniem by były żarówki samochodowe reflektorowe połączone szeregowo .
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Najprawdopodobniej problemem jest Pojemność wejściowa przetwornicy. Odłącz zasilacz od sieci, podłącz przetwornice, podłącz zasilacz do sieci. możesz też podłączyć miedzy zasilaczem a przetwornicą żarówkę (samochodowa 12V 20W lub coś podobne), po włączeniu zasilacza zewrzyj wyprowadzenia żarówki, zbudujesz mini soft start.
Spali się i to z wielkim hukiem być może. W tym układzie potrzebny jest jeszcze rezystor ograniczający prąd płynący przez diodę. Przydałaby się też dioda prostownicza lub mostek, żeby prąd płynął w jednym kierunku. Obniż napięcie do 13V i zamiast diody włóż żarówkę samochodową a nie będzie niespodzianek.
Weź żarówkę samochodową 12V/5W i dolutuj ją do gniazda antenowego (od wewnątrz) krótkimi odcinkami przewodów. Jak zaświeci przy nadawaniu to jest OK. Nie kręć filtrami!!!!! Marek
Jeżeli masz inne sprawne ogniwa, to możesz połączyć je równolegle przez jakiś element ograniczający prąd, np. żarówkę samochodową mniejszej mocy. Takie działanie też spowoduje wyrównanie się napięcia do takiego poziomu, że ładowarka będzie poprawnie "widzieć" ogniwa.
Do obciążenia akumulatorków możesz zastosować żarówkę samochodową 5W/12V. Prawie każdy, kto ma samochód, posiada taką bo są w popularnych zestawach żarówek samochodowych, dostępnych na stacjach benzynowych i w supermarketach. Jeśli nie to złóż z oporników rezystor 20 do 33 Ohm na 2W. Opornik do pomiaru prądu (R2) może być od 0,5 do 3 Ohm, jaki Ci się...
Nie dam sobie ręki uciąć, póki nie zobaczę, ale ten biały element, to raczej rezystor (opornik), a nie przetwornik... Do nabycia w sklepach elektronicznych, musisz tylko znać jego rezystancję (albo da się odczytać, albo jak nie ma na nim napisane, to trzeba zmierzyć w dobrej zwrotnicy miernikiem). Żarówki można kupić jakieś odpowiedniki, o tej mocy,...
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Ja używam Philips VISION PLUS +60% więcej światła. Jest jeszcze wersja Philips X-tremeVision poprawia widoczność, zapewnia światło jaśniejsze o 130% w stosunku do standardowych żarówek samochodowych. To najjaśniejsza dopuszczalna żarówka. Oczywiście są odpowiedniki innych producentów jak BOSCH, OSRAM. Nie używaj natomiast Philips Racing Vision +150%...
Autor wyraźnie zapytał że chodzi mu o obliczenie sprawności zasilacza a nie tego czy w ogóle działa. Obliczenie sprawności jest proste: P out / P in Współczesne zasilacze z mocnymi liniami 12V można dość skutecznie obciążyć żarówkami samochodowymi. Inny problem to sprawność zasilacza jest różna przy różnym obciążeniu.
W raporcie było cytuję "Że co?" . Popraw pisownię składnię zdania itp. Co do tematu to możesz naładować go nawet 21 W(krócej) czy 5W(dłużej) żarówką samochodową . Nie ładuje się kondesatora "żarówką" tylko napięciem czy tam prądem a wspomniana żarówka ogranicza prąd ładowania który w pierwszej fazie osiąga spore wartośći, dlatego stosuje się jego ograniczenie.
W takim razie trafo działa. Sprawdzić tylko zwykłą żarówka samochodową na 12v taka jak w reflektorze np, i podłącz do obu kabli naraz ją do tych krokodylków co łapią za akumulator i zobacz czy świeci jak tak i słabo to pewnie diody do wymiany.
A jest ktos kto by mi zrobił taki regulator PWM na NE555. Ew nieduzych piniondzach?
Łukaszu, wiem, ze drivery zabezpiecza się żarówką samochodową lub opornikiem, nie wiem jak to się ma do piezaków. Myślę, że nie powinieneś się starać grać w taki sposób by ich nie spalić, podaj jeśli możesz moc tych piezaków, model wzmacniacza lub jego moc ułatwi to nam pomoc w twojej sprawie.
... podepnij jakiś napęd np. CD lub HDD zaznaczam nie spalony ale nie nowy (licho nie śpi) ewentualnie żarówkę samochodową i tak odpal jeśli zachowa się tak samo masz zasilacz zepsuty i to tak jak już pisałem poprzednio . Myślę że teraz już Wiesz jak i co z tym fantem działać!
Jak Ci zależy na oczach to odpuść sobie diody, zwykłe żarówki samochodowe są leprze , ale akumulator będziesz ciągle ładował. Jak masz sąsiada albo dwóch namów ich na ściepę i z 700 zł zrobi się 250 zł i masz nawet mocy na farelkę bo jak to bywa w zimę jest zimno.
Witam. Jeśli jest to kondensator powietrzny, wylutuj go z układu, połącz szeregowo np. z żarówką samochodową 21W i wydajnym prądowo zasilaczem 12V (może być akumulator). Kręcąc rotorem, iskrzenie wskaże Ci miejce lub miejsca zwarć w kondensatorze. Powodzenia.
Zanim zreperujesz, możesz zrobic prowizorkę (jeździłem z nią rok), należy szeregowo w obwód silnika włączyć żarówkę samochodową 21-40W. Jeżeli zastosujesz dwie żarówki i bocznikujący wyłącznik, będziesz miał dwa stopnie regulacji. Moc żarówek należy dobrać eksperymentalnie i umieścić w miejscu, aby nie oślepiały (będą lekko swieciły). NIe zapomnij,...
Witam! Możesz użyć żarówki samochodowej ( z ciężarówki) na 24V, 55/65W ze świateł głównych. Mozesz zastosować 2 żarówki 12V 55/65W polączone szeregowo. Możesz w sklepie z AGD lub na targu kupić "spiralkę" do grzejnika o mocy 600W na 220V, ok. 1/10 tej "spiralki" ma oporność taką, że przy 20V poleci ok. 3A.
Bardzo potrebuję oprawkę do żarówki samochodowej dwuwłóknowej - może być np. produkcji Horpol - od nich bezpośrednio mi się nie udało, gdyż nie sprzedają w detalu :( Jeśli znacie sklepy, gdzie mógłbym to kupić w Poznaniu, lub inne, które prowadzą sprzedaż wysyłkową, będę wdzięczny za ich wskazanie http://www.horpol.pl/html/index.php?id=o...
Flash to podłączenie do lampy ostrzegawczej (np LUCY B) 12V. Daje mrugania co 1 sek. przy ruchu bramy lub sygnalizuje błedy w przypadku awarii. Na siłę dałoby się podpiąć do tego wejścia przekaźnikiem o opóźnionym odpadaniu (np samochodowy 3SRP150 ASE z dodatkowym przekaźnikiem 12/220V na wszelki wypadek abo któryś z przekaźników F&F). Ale masz przecież...
Nigdzie na foto nie widać źródła prądu. Skąd wiesz, że w uzwojeniach płynie prąd. I to jeszcze 3A. Aby mieć pewność, że prąd płynie, szeregowo włącz żarówkę samochodową. I koniecznie przylutuj końcówki drutów do blaszek komutatora. Szczotki nie muszą być grafitowe, wystarczą kawałki odizolowanego drutu.
Witam! Alinco jest firmą wiarygodna, jeśli zasilacz daje napięcie, to da też prąd. Do prób możesz spróbować obciążać go żarówkami samochodowymi, żarówka 2-światłowa 12V/65W+55W po połączeniu obu włókien równolegle bierze 120W (UWAGA! TYLKO NA KILKAnaście SEKUND!) czyli 10A, takie 3 zarówki to jest już cały zakres amperomierza. Tu jest na temat tego...
Najprostsze rozwiązanie: tyrystor po prostowniku + LM7815 + żarówka samochodowa - patrz dyskusja w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... . Do zmontowania "w pająku" w ciagu kwadransa (wliczajac w to czas grzania lutownicy). Tyrystor powinien być na radiatorze (może być kawałek blachy). Filtrowanie jest ZBĘDNE.
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
lecz po wymianie komputer w ogóle nie dostaje prądu Pomylił kolega, prąd z napięciem, ale to tylko drobna pomyłka. Czy zasilacz podaje to napięcie, czy na wtyczce jest napięcie. Trzeba to pomierzyć miernikiem, obciążając zasilacz ( np. żarówka samochodowa) Oczywiście jeszcze raz skontrolować prawidłowość podłączenia.
A znasz parametry żarówki? Samochodowy reflektor, czy raczej domowa bańka 230V/100W? 230V/25W wystarczy,do tego oprawka i kabel z odizolowanymi końcówkami. Mam nadzieję że jasne jest że przy dotykaniu końcówkami do wyprowadzeń kondensatora należy trzymać za izolację.
skoro nie masz akumulatora na podmianę to w pierwszej kolejności sprawdz akumulator, np. żarówką samochodową 45W a jeszcze lepiej dwoma. w drugiej kolejności sprawdz napięcie ładowania czy ups ładuje wogóle tan akumulatorek. Jeżeli akumulator pomyślnie przejdzie ten test możemy myśleć dalej. Pozdrawiam.
Zanim zaczniesz płukać celę, a potem ładować sprawdź pojemność baterii. Można to wykonać samemu. Trzeba rozładowywać akumulator prądem 20 godzinnym czyli Q/20 . Można do tego celu zbudować sobie stabilizator prądu, albo dla leniwych podłączyć odpowiednia liczbę żarówek samochodowych ( one też stabilizują). Mierzymy ile czasu akumulator rozładowywał...
czyli chyba najlepiej zrobić to żarówkami samochodowymi.
proponuje na początek obciażyć układ rezystancyjnie tzn podłączyć żarówkę samochodową dobraną do prądu silnika , przekonasz się czy układ działa prawidłowo , jeżeli tak to pozostaje sprawa elminacji zakłóceń, w przypadku wystąpienia problemów przy sterowniu żarówką pozostaje kwestia odpowiedniego wysterownia bramki o czym pisali koledzy wcześniej ,...
... a przepraszam, jaki to kondensator i po kiego grzyba chcesz go ładować ? Jeśli to kondensator przy zestawie audio, to on sie naładuje sam, podczas pracy.
Najprościej zrobić iluminofonię na diodę LED i podłączyć tranzystor mocy. http://slaweklampy.webpark.pl/ilzar.gif Na forum znalazłem również podobny temat o tym. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39...
Według instrukcji B+ z akumulatora powinien zostać podłączony do pinu nr.4 w złączu "A". Sprawdź jakiego koloru przewód znajduje się pod tym numerem. Chyba że wcale nie ma tam przewodu. Możesz też "poszukać" B+ za pomocą żarówki samochodowej, jeżeli nie masz miernika. Jeden koniec do masy samochodu a drugim można poszukać zasilania w "kostce" (oczywiście...
żarówki samochodowe przepalone żarówki radio samochodowe żarówki samochodowe jakie kupić
demontaż blaupunkt komora hydrostatu zmywarka przygasa płomień
Ekspres Saeco - Słabe Ciśnienie i Szybkie Napełnianie Tacki Błąd F43 w pralce Bosch - przyczyny i rozwiązania