Tak tylko dorzucę machodem bo widzę napięcie się pojawia to żarówki samochodowe są robione napięcie 13,8V. Chyba że producent określił to inaczej. Oczywiście mam na myśli 12V instalację.
ale będzie problem przy następnej przepalonej. Jeśli bardzo chcesz zostawić sobie to oświetlenie to można usunąć 1, 2 a nawet 3 żarówki z łańcucha. 230÷27 = 8,5 V ps. Żarówki samochodowe mają opis np. 12V21W a alternator podczas pracy utrzymuje napięcie 14 V.
Czy mogłam uszkodzić regulator napięcia? Nie ,jedynie jak co to bezpieczniki F51 i F10 . A żarówki to w sumie się palą przez drgania ,złe napięcie zasilania,dotykanie brudnymi tłustymi paluchami i najczęstsza przyczyna goowniana firma.
Taki zasilacz należałoby testować korzystając z obciążenia rezystancyjnego... Dodam tylko (aby autor miał jasność) takim rezystancyjnym obciążeniem jest właśnie żarówka. Autorze zorganizuj sobie żarówki samochodowe różnej mocy np 12V 21W od stopu i jakąś H4 (H7) 12V 55W i sprawdź jak się zachowuje zasilacz pod obciążeniem.
Jakieś kabelki i żarówki samochodowe w zapasie? Podsuwam tylko pomysł na okoliczność braku multimetru...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
(at)mikrus25 Trzy żarówki samochodowe 55 W połączone równolegle pozwolą uzyskac mniejsze natężenie.
Podłącz kilka żarówek halogenowych, tak by uzyskać moc 120W i zmierz napięcie. Nie powinno spaść poniżej 12V. Możesz użyć żarówki samochodowe lub halogeny domowe. A najlepiej rezystor mocy 1,2ohm o mocy min. 100W - koniecznie na radiatorze!
Jak masz miernik to już połowa sukcesu jest. Do zasilacza powinieneś podłączyć coś aby go obciążyć, żarówki samochodowe będą w sam raz i wtedy sprawdzić napięcia. Nie masz żarówek?
Podłącz sztuczne obciążenie, jeśli nie posiadasz mogą być zastepczo żarówki samochodowe o mocy dobranej do Twojego zasilacza na napięcie 24V.
Wiem że nie jesteś specjalistą ale jak to prądnica trójfazowa, prostownik to ok 10 zł i jako odbiornik żarówki dwie lub trzy samochodowe szeregowo i wtedy zobaczysz prawdę, a dopiero póżniej falowniki i inne cuda. Te 1,6 KW to też możliwe z tego jedna czwarta to zasilanie falownika
Bardzo dobrym ociążeniem są dla 5 i 12v są żarówki samochodowe świateł przednich.Moc masz podaną na żarówkach.Łącząc równolegle zwiększasz obciążenie.
Wymieniłbym dla pewności tranzystory sterujące BD1... i ten od stabilizacji termicznej BD1... umieszczony na radiatorze. Potem uruchom ten kanał bez tranzystorów końcowych - na wyjściu powinno być 0V DC +/- 30mV bez wysterowania. Po wysterowaniu na wyjściu powinien pojawić się sygnał który można odsłuchać za pomocą słuchawki albo nawet głośnika lnie...
Witam - bateria składa się z siedmiu ogniw 7S ( 7 x 3,6 = 25,2V ) po naładowaniu może osiągnąć nawet ( 7 x 4,2 = 29,4V ) . Dobrym obciążeniem by były żarówki samochodowe reflektorowe połączone szeregowo .
Do sygnału dla radia o włączeniu biegu wstecznego. Zazwyczaj jest to plus żarówki światła cofania. Drugi koniec do radia, kabelek oznaczony różnie np. ''back'', '' rear camera'', '' reverse'' itp.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Na dzień dobry załączaj tym np. żarówki samochodowe do 15 W /większe będą powolne w rozbłyskiwaniu i gaśnięciu/. Elementy powinny pasować. Żarówkom taka asymetria pracy triaka nie przeszkodzi i nie będzie widoczna. Jaki triak stosujesz ? -podam Ci elektrody.
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Jak Ci zależy na oczach to odpuść sobie diody, zwykłe żarówki samochodowe są leprze , ale akumulator będziesz ciągle ładował. Jak masz sąsiada albo dwóch namów ich na ściepę i z 700 zł zrobi się 250 zł i masz nawet mocy na farelkę bo jak to bywa w zimę jest zimno.
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
Po pierwsze musisz "wykompać" całą płytkę (i osuszyć) w czystym spirytusie lub izopropanolu, połączyć zielony przewód z czarnym na wtyku do pł. gł kompa (20pinowy zas.ATX) żeby wystartował, następnie podłącz obciążęnie (żarówki samochodowe 12V) do przew. o kolorach: żółty i czerwony drugie wypr żarówki do czarnego. (GND) Jeżeli wystartował to sprawdź...
42 V i 10 A to 420 W - tyle mocy muszą mieć rezystory (no chyba, że obciążenie krótkotrwałe to można lekko zejść z mocy) Aby z 42 V wyciągnąć 10 A potrzebujesz kilka rezystorów, które połączysz tak aby wyszło Ci 4,2 Ω. Wydaje mi się, że w rozsądnych pieniądzach nie znajdziesz takich rezystorów. Ja tam połączyłbym żarówki odpowiednio tak by miały...
Te z metalową "bańką" to najprawdopodobniej nie żarówki tylko żarniki zapalniczki. Były dawno temu takie zapalniczki do papierosów zasilane o ile pamiętam jedną baterią R20. Te z gładkim cokołem z kołnierzem (P13,5s) to kryptonowe żarówki latarkowe. Mogą być na napięcia 2,4V, 3,6V, 4,8V (rzadziej 6V, 7,2V, 12V), prąd od 0,3 do 0,75A. Widać tam jeszcze...
SM zasilacza za free na Zasilacz na stole. Obciązenia (np. żarówki samochodowe ) na +12/24v dołożone ?
Taka regulacja na żarówkę jest nie porównywalna do tego badziewia na triaku. Były podobne rozwiązania z rezystorami zamiast żarówki, np. M.W. Wojciechowscy "Moje hobby. 24 proste układy do samodzielnego wykonania" WKiŁ Warszawa 1987 Transformator TS 80/6 plus drabinka rezystorów (8x330Ω 2W) w obwodzie pierwotnym trafa, pozwalająca na uzyskanie...
Witam Napięcia zmierz w dwóch stanach pracy. Bez obciążenia, czyli poprostu włącz go i zostaw (sam system operacyjny) i z obciążeniem (włącz wszystko co się da albo jakąś najnowszą gre). Zanotuj różnice w napięciach na wszystkich liniach. z mocą, to troche gorsza sprawa, bo trzeba by było wyjąć zasilacz z obudowy. i mu np. żarówki samochodowe podpinać....
Za łatwo się poiddajesz. Podłącz mu jako obciążenie żarówki samochodowe H5 na linię 12 i 5V. Możliwe, że zasilacz ma zabezpieczenie przed zbyt niskim obciążeniem i bez obciążenia nie włączy się. Jeżeli dalej się nie włączy to sprawdź napięcie na zielonym przewodzie względem masy. Jeżeli chodzi o nap. przetwornicy pomocniczej to jest ok, ponieważ min....
(at)kakop89 o to własnie postulowałem, tylko z wrodzonego i nabytego lenistwa nie napisałem obszerniej, jak Kolega to uczynił. Dodatkowo, taki woltomierz będzie dzialał i bez podłączenia akumulatora, więc Kolega (at)natec87654321 może sobie nim żarówki i silniczki samochodowe sprawdzać :D
A to dziwne. Ja tam od roku latam z taśmą LED na napięciu 14V i nic się z nią nie dzieje. Mało tego, 15V też jej nie bardzo straszne było. Przynajmniej 90% ludzi montujących paski LED w samochodach nie daje żadnych stabilizatorów. Szanujący się producent taśmy powinien udostępnić informację o zakresie napięcia zasilającego. Przeca żarówki samochodowe...
Jeżeli R2 iR3 grzeją się mocno natomiast R4 iR5 nie grzeją się to znaczyłoby że tranzystor T3 dolny płynąlby większy prąd niż przez tranzystor T3 górny, a wtedy nie byłoby tak niskiego napięcia stałego na wyjścu głośnikowym skoro jednak jest tak jak piszesz to jedyne wytłumaczenie jest takie że transformator musi mieć gdzieś przebicie z uzwojenia 5,4...
Witaj, Miałem podobny problem z zasilaczem Aopen'a 250W (elektronika wyprodukowana przez Fortrona, być może nawet ta sama). Zasilacz nie działał prawidłowo aż do momentu właściwego obciążenia wszystkich linii dodatniego napięcia (za wyjątkiem +5SB). Wymieniony zasilacz w swojej dokumentacji miał wymagane następujące minimalne obciążenie poszczególnych...
Odłaczając jeden przewód, odłączasz dwie fazy. Układ chodzi tylko na jednym uzwojeniu. Jeśli masz możliwość, to zrób próbę na akumulatorach 48V. Albo od biedy podłącz w szereg dwie żarówki samochodowe (H7)
NIe moze kiedys ale jak najpredzej. ;) otwory : 2 otwory ok 7cm srednicy i rur nie potrzeba a jak chcesz koniecznie daj 2 rury 10cm srednicy i dlugosci ok 12cm . Jako żarówki zastosój zwykle zaróki samochodowe na 12V. Jak nei znajdziesz z jednym wloknem to kup z dwoma. Jak wstawisz mocniejszy driver to wtedy sobie wlaczysz drugie wlokno. Ale ja bym...
Tak małe żaróweczki nie będą na większe napięcie niż 12V, mogą być nawet na 6V ale o takie może być trudno z zakupem. Możesz zastosować samochodowe bezcokołowe. zamocowanie w otworach albo przy pomocy silikonu neutralnego( w ostateczności zwykłego) lub jakiejś koszulki igelitowej aby żarówka nie wypadła z otworu. Ten ,,smar" jak go określiłeś, podejrzewam...
Jeśli to ma być opcja budżetowa, to najlepiej nastawić się na samo światło. W sklepach z akumulatorami można tanio dostać samochodowe akumulatory, które już nie nadają się do odpalenia auta, ale wciąż dobrze sobie radzą z oświetleniem. Ja tak kupiłem akumulator 64Ah, który trzymał mi żarówkę led 6W przez około 100h. W letnich warunkach to są ze 3 tygodnie...
czy ten sposób będzie prawidłowy tj. z magneta --> włącznik --> żarówka --> masa traktorka? Może nawet bez wyłącznika - być może światła powinny świecić zawsze w czasie pracy silnika bo dają odpowiednie obciążenie magneta. Nie wiadomo czy ich brak nie spowoduje zbyt wysokiego napięcie DC. Z drugiej strony jak się spali żarówka to też by napięcie rosło...
Witam! Norma MUSI podawać oświetlenie we właściwych jednostkach oświetlenia. Ta norma jest tutaj: http://www.ciop.pl/11583 Ilość energii, jaką trzeba zużyć dla uzyskanie takiego samego strumienia świetlnego jest jednak różna dla różnych źródeł światła, i tak np.: - żarówki "zwykłe" dają ok. 10 lumenów z 1W, - żarówki halogenowe (zwłaszcza samochodowe...
T107 i T108 pracują jako zabezpieczenie przeciwzwarciowe wyłącznie o ile są sprawne T109, T110, T1 - T4, R121, R122 i wszystkie związane z nimi elementy bierne. Bardzo duża różnica hFE mogła wynikać z uszkodzenia - sprawdzałeś wszystkie złącza testem diody czy tylko hFE? Link podany przez marekhab jak najbardziej godny poczytania. Co ja bym radził:...
1. Tak, 2. Tam, gdzie są w symbolu dwie równoległe grube czarne kreski? Tak, mogą być ceramiczne, 3. Nadawać się nadaje ale część kolegów poleci coś na tranzystorach. Skoro masz wszystko pod ręką i uważasz, że sobie ze wszystkim poradzisz to po prostu sprawdź, czy Ci odpowiada. Oczywiście druga strona medalu to sam subwoofer, 4. W zasadzie tak. W obawie...
Witam Co do efektów świetlnych to możesz zastosować niebieskie(ultra jasne)diody.To najłatwiejszy sposób na lepszy wygląd wizualny(polecam). Możesz także zastosować żarówki kolorowe. ą co do przerobienia czytnika to nic Ci z tego nie wyjdzie.Może i możliwe ale niewykonalne.Więc pozostań przy formacie audio. Pozdrawiam
Witam, polecam żarówki Hella H-4 Light Power zdecydowanie !!! oraz Philips Vision Plus; zarówki sa wysokiej klasy a co za tym idzie krótsza ich zywotność wzamian za lepsze oswietlanie drogi, jesli bedą zastosowane w autach starszego typu np. maluch, polonez, lada itp. poświecą ładnych pare lat. Odradzam Philips Bluevision, chyba ze zalezy na " ładnym...
Z ostatniego postu wynika że nie dysponujesz schematem, nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach samochodowych i nie czytasz postów w tym temacie.Więc łopatologicznie jeszcze raz. 2 dowolne przekaźniki samochodowe (nie podaję numerów pinów bo mogą być różne zależnie od producenta), przewód o przekroju 4 i 2,5 mm i budujemy instalację od podstaw....
CP = Candle Power :) czyli światłość w kandelach
Chociaż temat jest stary ale jeśli ktoś ma podobny problem podpowiem co można zrobić aby to naprawić i uniknąć takich problemów w przyszłości. stosując mocne białe diody led Pewnego razu na koncercie zauważyłem, że podświetlanie miernika "VU" nie działa w zasadzie nie przeszkadzało mi to ale wczoraj postanowiłem rozebrać wzmacniacz aby to sprawdzić...
Prawdopodobnie to napięcie się pojawią, ale jest niskoprądowe tylko na potrzeby komunikacji. Można do testu podłączyć np. dwie połączone szeregowo żarówki samochodowe 12V 5-10W. Wtedy będzie pewne, że bateria załącza wyjście wysokoprądowe.
tam jest bardzo mało miejsca Te samochodowe mają średnicę chyba 5mm. Ale tak mi coś po głowie chodziło że widziałem gdzieś LEDy typu concave top czyli dokładnie te świecące na boki, chyba nawet 3mm i to mnóstwo, i tanio. I teraz mi nagle wskoczyło, gdzie je widziałem :idea: . Ten temat to po prostu: https://obrazki.elektroda.pl/7832235400_...
...Potęga tego światła powala. W wieku chłopięcym też chcieliśmy mieć silne latarki. Ledy jeszcze się nie urodziły, Latarkę przerobiłem na żarówki samochodowe i latałem po lesie z akumulatorem motocyklowym w torbie. Teraz dobieram światło do potrzeb. Zbyt silne bywa męczące.
A czy zwykła żarówka 40W na 230V się sprawdzi? Absolutnie nie. Jeśli nie masz gotowych rozwiązań co do sztucznego obciążenia to najszybciej będzie Ci zdobyć 4 żarówki samochodowe ~50W np H1 12V. Po połączeniu ich w szereg masz obciążenie w okolicach 200W. Jednak na zasilaniu 60V (15V na żarówkę) pewnie będzie to trochę więcej niż 200W.
1 tłumik L-Pad to chyba na wysokotonowy, spytaj belfra jeszcze raz. No niskotonowym to bzdura - w ramach ćwiczonka policz sobie - ile mocy się wydzieli na tych rezystorach (np dla 100 W wzmaka przy pełnym wysterowaniu) No i założone efektywności - wygląda że zamieniłeś - 97 dB to akurat estradowy niskotonowy, 109 dB - b.efektywna tuba HF 2 nie podałeś...
Tak jak się zastanowić to zupełnie bez sensu z tym zasilaczem... Zamień triaki na wyjściu układu na mosfety np. IRF530 http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_... (jesli w tym kolorofonie jest jakiś radiator pod te triaki (a raczej jest), jeśli nie ma to trzeba pod mosfety dać, chyba że zastosujesz mocniejsze np. IRFZ46N http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_...
żarówki samochodowe przepalone jakie żarówki samochodowe żarówki radio samochodowe
uszkodzić moduł zmywarka wyłącznik gwiazda trójkąt podłączenie aneng tester
problemy diagbox frezarka schematy elektryczne
Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja NE646 Dolby – konfiguracja pinu 8, tryby pracy, efekty redukcji szumów