Przewody i tak idą w nie się wepnij żarówką.
Ja miałem też problem, ale wyciągnąłem żarówkę szczypcami segera wygiętymi i szybko poszło. https://obrazki.elektroda.pl/3285475500_...
Szymon , tak się składa, że od zawsze - i nie krzycz na mnie.
Pozostaje ci sprawdzić przewody i masy od żarówek.
witam mam problem z podświetleniu panela klimatyzacji volvo s60 2001 rok podczas wymiany żarówki podświetlenia coś zwarłem drucikiem z żarówki poszedł dymek i pali kolejne żarówki
Proponuję jaśniej opisać problem. Uruchomione w nocy webasto i lodówka pobierają razem 1,1-0,9 A? Po restarcie akumulatora 0,6A? To jest pobór małej żarówki...
Tak żarówką
Philips, Osram +130% lub wiecej. Markowe produkty.
To może być trudne, ale musisz się wpiąć bezpośrednio w obwody żarówek.
I świeć ludziom po oczach.
Niby poziom wysoki ale wartość odpowiedzi żadna... Jak już jesteś taki formalista to to nie jest żaden ŻARNIK. Żarnik to jest w żarówce.
dla testu podaj na krótko masę z ramy bezpośrednio na cokół żarówki i zobacz co będzie
A żarówki podstawiałeś ?
A żarówki ?
Sprawdź masowania pojazdu oraz same żarówki:)
A jakiej wartości masz żarówki ?
Proponuję "przedzwonić przewód" lecz nie miernikiem z pikaczem tylko żarówką.
Dlatego że to diody masz te błyśnięcia, komputer nie widzi żarówek i sygnalizuje to błędem.
Wystarczy że nie pasuje watasz jednej żarówki dlatego wszystkie mogą świecić. P
Żarówki jakie - markowe czy tanie chińczyki ?
Nie trzeba żadnych cudów. Łączysz w szereg opornik i diodę świecącą. Opornik dobierz taki, by dioda świeciła wystarczającym światłem. Tak połączone -dioda i opornik łączysz równolegle z żarówką. Żarówka ma mniejszą oporność od diody z opornikiem, więc po włączeniu będzie świeciła, a dioda nie (prawo Kirchoffa się kłania). Gdy żarówka się przepali, cały...
Tak jak kolega charitou napisał. Jeśli zamotowałeś lamy LED, to musisz dać jakieś obciążenie. Moduł LCM ma wykrywać obciążenie żarówki.
MID 136 SID 75 Czujnik zużycia okładzin hamulcowych, czujnik zużycia okładzin, oś 3-cia, prawa strona. MID 140 PPID 20 Stan okładzin hamulcowych, jedna lub więcej okładzin hamulcowych jest starta/starte, przerwa w przewodzie. MID 216 PSID 2 Światło mijania, lewe, żarówka lub instalacja.
Możliwe jedno i drugie, trzeba wykonać pomiary czy jest zasilanie żarówek, jesli jest to ciągłość żarnika.
Tu możesz mieć problem. Ja w takich wypadkach robię tak - kupuję żaróweczki do radyjek z "wąsami" i je normalnie lutuję do płytki.
Witam. Najpierw sprawdź gniazdo (poszukaj sobie rozpiski) czy są napięcia tam gdzie powinny, najlepiej żarówką.
Witam. Mam problem. Wymieniłem w Volvo V50 żarówki w oświetleniu wnętrza nad kierowcą i pasażerem koło lusterka wstecznego na LED-y i przestały działać. Włożyłem z powrotem oryginalne żarówki, też się nie świecą. Proszę o pomoc.
nie znam nikogo co ma auto z h4 żarówkami. To może znasz kogoś kto ma auto z żarówkami np. H7? Byle to nie były ksenony tylko zwykłe żarówki.
Taniej w sklepie nie znajdziesz , ja bym wstawił diody .
Prąd zamierzam podać z prostownika z manualnym ustawieniem na 12V. Nierozsądnie, bo licznik jest troszkę bardziej skomplikowany niż żarówki.
Moda jak moda. Jak by istniał inny sposób aby tak rozświetlić wnętrze to pewnie ledy by się nie przyjęły. O gustach nie ma co się licytować bo to nie ma sensu. Głównym tematem tego wątku jest wyjaśnienie co powoduje takie "zjaranie", i mam na myśli coś więcej niż stwierdzenie " bo ledy tak mają". Ewentualnie czy istnieje metoda zapobiegania w przyszłości...
Da się, ale sam tego nie zrobisz, skoro się pytasz. Lepiej założyć żarówki z rezystorem.
Witam. Wymieniłem żarówki we wnętrzu Volvo S40 II na ledowe. Mam problem bo te pod nogami, i 4 górne oświetlające kabinę delikatnie się świecą? Można jakoś rozwiązać ten problem? AI: Jakiego typu lub marki żarówki LED zostały zainstalowane? Amio LED Bulbs W5W T10 AI: Czy podczas instalacji żarówek LED dokonano jakichkolwiek modyfikacji w systemie elektrycznym...
Można zrobić bezproblemową wymianę żarówek, patrz volvo czy przejściowy model mondeo, wyciągasz 2 blaszki i masz całą lampę w rękach, trzeba tylko chcieć. georgesgr Czy jak masz w samochodzie xenony, to masz wozić zapasową D1s ? i jeszcze przetwornicę na wszelki wypadek ;)
sprawdź czy moc żarówki jest właściwa.
Ciekawostka za jedną żarówke w serwisie zaspiewali mi 45zł :) miałem spalonych ich 6 lecz dałem se radę sam. trzeba wykręcic radio całkowicie i tam są żarówki na wierzchu trzeba tylko kupic żarówki w jakimś sklepie elektronicznym. Najlepiej wyjąc stara na wzór. Prosta robota
1- dotyczy elektrozaworu abs lewa strona tył, sprawdź na początek jego instalację na zwarcia oraz sam elektrozawór. Tak jak kolega pisze , oraz sprawdzenie obwodu kontrolki ABS jak i samej żarówki.
Witam sprawdź wtyczki te które wtykasz w żarówkę ja miałem podobny problem okazało sie,że wtyczka ma zware, odłącz jedną włącz światła i sprawdz czy jest jakaś zmiana to samo z drugą w moim przypadku jedna z wtyczek była już przypalona, a często palą się żarówki ???
Nie twierdzę że na pewno tak jest-nie znam się.Jakąś magistralę ,czy coś w podobie te luksusowe auta muszą mieć.Kiedyś znajomy dał za wymianą światła (chyba cała oprawa,nawet nie żarówka) coś koło 1500zł-Volvo.
Wstaw dobrej jakości fotki tych reflektorów, trzeba ocenić jak one wyglądają. Jak wyglądają szkła, jak wyglądają lustra? A jakie jest napięcie ładowania akumulatora :?: Bo po wpisie: Po przełączeniu na drogowe było ok Po tym wpisie sądzę, że napięcie ładowania powinno być ok. Jest podczas pracy silnika na akumulatorze około 14V :?: Jeśli jest, to takie...
Właśnie ponad wszystko chcę uniknąć zasilania 12V, zależy mi na tym, żeby wszystko działało po podłączeniu jednej wtyczki do kontaktu. Czy wspomniana przez Ciebie żarówka do volvo nie spali się po podłączeniu?
jarzy się obrysowka Oryginalna żarówka czy LED?
Volvo fabrycznie montuje kontrolę przepalenia żarówek stop. Już w samochodach z lat '80-tych widziałem to rozwiązanie. Może warto zaadoptować taki gotowy układ? W samochodach nowszych ten układ jest wmontowany w centralny moduł sterujący i pewnie ciężko go będzie wydobyć. W starszych jest to pewnie osobny układ. Można poszukać schematów elektrycznych...
Witam. Zainteresowałem się tematem gdyż wiem ze coś takiego jest możliwe do realizacji (np. volvo 440). Chcę zbudować układ który będzie kontrolować czy przypadkiem nie przepaliła mi się żarówka. U kolegi w aucie są testowane wszystkie żarówki (volvo 440). Niestety nie trafiłem na układy tego typu. Wiem że kiedyś w PE był taki układ który mierzył spadek...
Przewody jeśli już sprawdzasz to pod obciążeniem żarówki. Bo miernik ma zbyt mała impedancje i może pokazywać przejście a faktycznie przewód będzie zgnity.
Patent na sprawdzenie przewodów jest prosty.Akumulator motocyklowy żarówka 70w i sprawdzamy ciaglosc
Lampy do regeneracji oddaj, bo widocznie są już wyeksploatowane i żadne żarówki im nie pomogą.
Sprawdź dokładnie styk stopki żarówki z oprawką (lubi zaśniedzieć lub nie dochodzi )miałem podobny problem w swoim 460-stce )ew.załóż drugą żarówkę i zobacz czy zadziała.Pozdrawiam
uszkodzone dwa tranzystory sterujące żarówkami na przednim panelu. Zamykam
Prąd przerywany? Może raczej próbkuje instalację, i w razie zbyt dużego pobieranego prądu, wyłącza światła? Masz takie żarówki, jakie przewidział producent? Brak zwarć? Bo to może być całkiem normalne, mnie kiedyś nie chciał przyjąć dwóch pozycyjnych po 10W, bo w lampie miało być 2x5W, czyli w sumie 10W, nie 20, a akurat tylko takie mieli... Z tego...
żarówki sprawdzone ? podświetlenie +12V dochodzace do radia po włączeniu świateł jest ?
a sprawdzałeś czy wogóle kable są podłączone do żarówek w lampach albo czy wogóle są tam żarówki i dobre:P
Podobny problem miałem w Volvo fh , ciężarówka ale to bez znaczenia. Po zmianie żarówek na mocniejsze lub słabsze (np. LED ) kaseta LCM rozłączała oświetlenie auta. Komputer odpowiedni program , zmiana ustawień modułu oświetlenia i po sprawie. Nie kombinuj z rezystorami, przekaźnikami itp. Przekoduj moduł. Wyjdzie taniej, bezpieczniej i profesjonalnie....
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Najlepiej żarówki.
czas roboty około 30 minut . Narzędzie potrzebne - gwiazdka 20. 1.wsunąć do góry dwa śledzie trzymające lampę 2.wysunąć lampę tak aby był dostęp do dekla żarówek. 3.Odkręcić dekiel / 4sruby / 4.Wysunąć ,,do siebie,, plastikową czarną wtyczkę z żarówki 5.Wyjąć spaloną żarówkę / trzymają ją dwie sprężynujące blaszki . 6.Myśleć przy czynnościach . Jeśli...
Uszkodzenie obwodu stop. P.S. Zainwestuj w instrukcje.
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
kierunki z przodu są dwa w boczku i w lampie oba działają ? temperatura w skrzyni brak oleju lub uszkodzony czujnik kierunek można przeprogramować jeszcze jedno kierunkowskaz w boczku ma być na żarówkę a nie na led
A te białe kwadratowe wypustki to nie żarówki? Obrócić o 90 stopni wyjąć i wymienić na nowe.
witam czy ktoś wie jak wymienić żarówkę w kierunkowskazie bocznym w Volvo V 40
zapewne uszkodzone żarówki podświetlające (lub diody). Pzdr
Kiedyś produkowano takie żarówki. Szły tylko do kontrolki ładowania jak deski robili jeszcze na takich żarówkach, reszta wyglądała identycznie ale miała moc 1.2W.
kto oszczędza na żarówkach ten wydaje na blacharza;)
gdzieś niema plusa pewnie do kompa od pompy wtryskowej, pomierzyć trzeba, może też masa gdzieś zgniła, może jakaś kostka nie łączyć, ogólnie prosta sprawa tylko trzeba trochę narozbierać się, do diagnozy wystarczy zwykła żarówka od migacza i tyle
masy co dochodzą do sterownika jak sprawdzić. Tak samo tylko odwrotnie. Żarówka do plusa na aku a drugim kabelkiem do sprawdzanej masy. Na wszelki wypadek odłącz sterownik bo szkoda.
Podłącz tak: 1 - 30 2 - 15/54 4 - 50 Teraz pozostaje ten nieszczęsny R, musisz po prostu sprawdzić żarówką lub miernikiem w którym momencie przekręcenia Twojej starej stacyjki pojawia się tam +
Tutaj masz schemat c.z. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Sprawdź bezpośrednio na wtyczce czy moduł ma zasilanie +12V i masę. Nie używaj miernika tylko zwykłą żarówkę 12V 21W
po przekręceniu kluczyka pali bezpiecznik F32. To są światła przeciwmgielne przednie oraz tylne (każde załącza oddzielny przekaźnik); https://obrazki.elektroda.pl/8731015200_... Zwarcie w lampach/wiązkach ewentualnie któraś z żarówek "zespawała" włókno.
u mnie w s60 coś się zakopciło w panelu klimy 2001 rok i pali żarówki podświetlenia panela co to może być?
Witam, czasami nie gaśnie mi podświetlenie bagażnika po jego zamknięciu - więc na szybko odłączyłem żarówkę, żeby akumulator nie wyczerpało. Czasami czyli 1 na 10 zamknięć bagażnika nadal napięcie dochodzi do tej żaróweczki więc ją odpiąłem... Proszę o poradę jak temu zaradzić, tzn. jakiś układ czasowy z przekaźnikiem zastosować żeby np. oświetlenie...
O które świecenie żarówki pytasz bo się już pogubiłem .
Z tego co wiem stosowanie zamienników LED zamiast zwykłych żarówek jest obecnie nielegalne (chyba, że coś się w tej materii ostatnio zmieniło). Oświetlenie LED jest dopuszczone tylko w reflektorach wyposażonych w diody LED fabrycznie.
Takie żarówki to nie jest oczywista sprawa i nie dostaniesz na każdej stacji benzynowej. Zmierz średnicę okrągłej części która wchodzi w płytkę drukowaną licznika. Jest ich kilka rodzajów. Kolor oprawki decyduje o mocy żarówki. Koloryzowane żarówki to dodatkowe utrudnienie w zakupie, np. Volvo posiada takie niebieskie.
Podepnij się bezpośrednio gniazdem pod lampy, jak będą się działy szopki na zegarze (komunikat o uszodzonej żarówce) i będzie cię to drażniło zastosuj moduł uniwersalny choćby E20 i będzie po sprawie.
Po pierwsze immo to kontrolka przekreślonego samochodu- jak swieci to nie odpalisz. Po drugie stacyjka, po trzecie przekaźniki. Więc schemacik na maskę żarówka w dłoń i do dzieła.
Dokładnie tak jak pisze kolega - zamontuj przekaźnik i wykorzystaj prąd do świateł mijania jako impuls - prąd do zasilania xenonów pociągnij z mocnego plusa. Wtedy jak będzie się pojawiać komunikat na tablicy to trzeba będzie to zrównoważyć opornikiem. Ja tak zrobiłem w S80.
Watpię czy check coś pokaże. Dla mnie to wznowa pracy sterwonika, stąd startuje obrotmierz i na chwię zapala się check Jeżeli podłączysz tester i po błyśnięciu lampki tester utraci diagnozę to na bank procek w sterowniku zaczyna pracę na nowo, zresztą panowie znacie sytuację z np. Boschów, gdzie zły odbiór WN (kable, cewka) resetował sterownik. Zrobił...
Nie wnikając w szczegóły instalacji tego samochodu, rób na przekaźniku, na forach Volvo dobrze radzą. tak samo jak osobne żarówki H7 też załącza się osobno Nie prawda, na osobnych żarówkach mijania i drogowe fabrycznie świecą jednocześnie.
Jeżeli to serwis zakładał to pewnie przetwornice oryginalne i są przymocowane od spodu do reflektorów. Sprawdź bezpieczniki z boku deski rozdzielczej po otworzeniu drzwi kierowcy (szczególnie nr 1 i 2). Komunikat "parking light" tyczy się także tylnych lamp gdzie są chyba po dwie żarówki na stronę.
Wiele firm (np. Ford, Nissan, Volvo) stosuje taki "ersatz" - po odpaleniu silnika włókna żarówek przednich świateł są połączone szeregowo (czyli na każdej z nich jest połowa napięcia) natomiast w nocy włączamy sobie wyłącznikiem światła i mamy pełną moc na każdej z żarówek. Problem jest troszeczkę inny: włókno żarówki H4 wymaga odpowiedniej temperatury...
ale przejście jest Sprawdzanie na przejście czyli test diod/buzzer to nie jest dobry pomysł, przy tak minimalnym prądzie nie będzie spadku na "zielonym" przewodzie, jedynie odłączyć z dwóch stron i podając napięcie podłączyć żarówkę i potrzymać chwilkę, nawet jak zaświeci w pierwszym momencie to po chwili powinna przygasać.
Sprawdź żarówką, nie możliwe.
Tam każda świeca z osobna ma swój sterownik. Świece są na 4.4V i grzeją w temperaturze poniżej 4 stopni. Sterowanie mocy grzania masz przez PWM więc tylko oscyloskop. Prąd jest mierzony na boczniku i efekt starzenia świecy jest korygowany zwiększeniem współczynnika wypełnienia PWM aby utrzymać prawidłową wartość prądu. Nie te czasy że żarówką się auta...
Zrób test żarówkami 21 W , wstaw je równolegle z zasilaniem przetwornic. Oczywiście po jednej z żarówek na każdą przetwornicę. Opisz wynik.
Kolego w tym przypadku to żarówka 12V jest kolegi przyjacielem do diagnozy.
OK co nie działa? Który rok jaki silnik. Dodano po 4 Zobacz czy na silniku nawiewu masz zasilanie. Stwierdź to żarówką. Bezpieczniki f1 f12.
Masz instalację gazową czyli pewnie masz przejściówki na kostkach wtryskiwaczy dlatego kolory kabli nie zgadzają się. Masa też nie jest wspólna tylko plus. Sprawdź co jest na oryginalnych kostkach wtryskiwaczy. Może instalacja gazowa blokuje sygnał na wtryski albo w samych kablach tych przejściówek jest problem. Zwykły miernik wystarczy i żarówka kontrolna...
Zasilanie na wtyczce do elektrozaworu jest. To sprawdziłem woltomierzem i żarówką. Niem jak to dalej ugryźć.
Odnośnie żarówek 12V do ZAS-a; zauważyłem, że identyczne są stosowane jako podświetlanie tablicy rozdzielczej w Oplu Astra, różnych modeli. W Peugocie 206 tez były podobne, wkładane w specjalne cokoliki. Sprawdź, może będą pasowały. Idąc dalej: popatrzyłbym na żarówki stosowane w autobusach Setra, MAN i podobnych a także w ciągnikach siodłowych MAN-a...
Nie znam tego samochodu, ale zasady są podobne we wszystkich pojazdach. Czy przerywacz kierunkowskazów reaguje na przepalenie żarówki?
Sprawdzić... zobaczę jaka jest żarówka w jednej lampie a jaka w drugiej. Jak tego przekaźnika nie ma, to co kupić i go wsadzić ? W miejsce RMI15.A jeżeli nie wina tej żarówki to gdzie szukać dalej problemu?
Działają wszystkie 6 żarówek/świateł na awaryjnym, na kierunku żaden, ani lewa, ani prawa.
Dzięki wszystkim za pomoc, radyjko wstało. Macie może pomysł jakie żarówki siedzą w tym radiu? Na jakie napięcie?
A czy ten moduł/sterownik szyby może być też uszkodzony? Nie, mogą raczej ,,konczyć" się szczotki w silniku albo zły styk na kostkach złącz. Woltomierz to ,,kiepski" wskaźnik, ze względu na wysoką rezystancję wewnetrzną. Sprawdź to żarówką samochodową 21W/12V.
Witam.W moim Volvo (chińczyk) przestało mi świecić prawe światło i nie dochodzi tam prąd.Słyszałem że to częsta usterka.Podobno gdzieś kable się przecierają.Czy może miał ktoś do czynienia z tym tematem i pomaże mi to szybko rozwiązać.Gdzie tego szukać.Ruszałem tymi wiązkami które dochodzą do lampy ale żarówka nawet nie mignęła.
Jerzypry chodzisz po cienkiej lini już. Skoro masz silnik T6 i komputer do diagnozy to zdecyduj się czy kupujesz używany alternator, naprawiasz ten, i czy zastanawisz sie czy faktycznie alternator siadł. Oczywiście wyciągnąłes alternator :)i duperele typu szczotki , koło wolnobieżne pierscienie - sprawdzone? Nie ma opcji podpięcia ''kabelka na lewo''...
Najczęściej zapala się z braku żarówki w oświetleniu pojazdu (jak jest na żółto) Pozdrawiam.
Lub dorobienia/przeróbka na oświetlenie LED. (ew. wymiana fabrycznych żarówek w zależności od oprawek i możliwości)
Witam. mid 216 psid 5 fmi 6 MID 216 PSID 5 Światła przeciwmgielne, przednie. FMI 5 Zbyt mały prąd lub przerwa w obwodzie. Możliwa przyczyna: Obie żarówki przedniego światła przeciwmgłowego uszkodzone. Przerwa w wiązce przewodów między jednostką sterującą oświetlenia zewnętrznego a obiema żarówkami przedniego światła przeciwmgłowego. Przerwa w...
volvo żarówki volvo żarówki mijania sciemniacz żarówki
suzuki wagon telefunken internet husqvarna wysoki obrót
bestway podgrzewacz rower treningowy
Kärcher HDS - Przyczyny braku grzania wody Błąd 3P9 w kotłach Chaffoteaux i Ariston - jak usunąć?