O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Chłopie, a co Tobie z tego, że na kole są zęby? Są na pewno. Wycięte w stalowym pierścieniu, osadzonym na żeliwnym kole zamachowym. Ten pierścień czasami pęka, wtedy rozrusznik kręci tylko nim, a koło zamachowe stoi w miejscu.
Jak co.. pod płytą na środkowym zdjęciu są dwa żeliwne pierścienie docisku a między nimi tarcza drugiego stopnia. Ustawiałeś sprzęgło książkowo?
W c-330 są 2 żeliwne pierścienie nie ma innych uszczelniaczy. A oring pod siłownikiem wymieniony?
Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat...
Witam ponownie, Chcę dorobić pierścienie do mojej Hondy. Powiedzcie mi proszę czy żeliwne pierścienie z powłoką chromowaną są ok do tego motora?? Jaka jest różnica w użytkowaniu względem pierścieni stalowych?? Dzięki.
Możesz. Stopień sprężania ten sam tylko wtopka żeliwna na pierwszym pierścieniu tłoka. Nieprzydatna w wolnossącym.
Tuleje można wyciągnąć śrubą lub zniszczyć przecinakiem. Otwór w bloku czyścimy papierem ściernym sprawdzamy czy u góry blok jest nie wypalony bo wtedy jest złe odprowadzenie ciepła z tulei na blok, smarujemy TYLKO otwór i wciskamy tuleję śrubą. Przed końcem wciskania wydmuchujemy otwór w który wchodzi kołnierz oporowy tulei. Do Perkinsa produkowane...
No niestety trzeba kombinować. Łożyska w rotacyjnej są prze okropnie ciasno nabite. Bez porządnego ściągacza ciężko. Żeby zdjąć bęben musisz zbić żeliwny pierścień z dwoma łożyskami.
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
Tak przy okazji w jednym z filarów Tower Bridge jast taki akumulator energii tylko pracuje w instalacji hydraulicznej a nie elektrycznej. Jest to pionowy cylinder z tłoczyskiem na którym zawieszone są żeliwne/stalowe pierścienie korę w dolnym położeniu są na zewnątrz cylindra- także dość kompaktowe bez zgromadzonej energii. Jeżeli pamięć mnie nie zawodzi...
W 30-ce nie ma gumowych uszczelniaczy tylko pierścienie żeliwna takie jak na tłokach silnika.
na obydwu pierścieniach jest "TY" na jednej powierzchni, czyli tym do góry . Na żeliwnym jest jeszcze czerwony kwadrat na czole pierścienia, ok 1cm na lewo od zamka.
Nie widziałem jeszcze żadnego silnika by żeliwne pierścienie współpracowały z aluminiową tuleją cylindra. Sprawdź czy są nadwymiarowe tłoki i jeśli zrobi Ci ktoś szlif to policz koszty i sam zdecyduj czy warto. Co do prowadnic - jak warsztat jest dobry, to zawsze potrafi przetulejować na np. mosiądz, lub inne dostępne tulejki od czegoś. Kolego heniek07,...
Coś wpadło pomiędzy tłok a cylinder? Sprawdź co za element to zrobił. Może być kilka przyczyn, uszkodzone łożyska igiełkowe, łożyska wału, kawałek pękniętego listka zaworu membranowego... Do do tłoków jest kilka producentów, Vertex (najlepsza), Meteor, Standard (raczej no-name), China. Trzeba pamiętać że fabryka nie przewidziała szlifów cylindra żeliwnego,...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
Mogły być fioletowe ale to musiała być masakra dla tłoków. One nie wytrzymają takiej temperatury bez uszczerbku, zatrą się pierwsze. Więc po co w ogóle patrzyć na kolorowe pierścienie gdy tłoki nadają się na złom? Kolor na metalu nie zawsze świadczy o rozhartowaniu, pierścienie są z żeliwa które już przy niewielkim nagrzaniu mieni się kolorami. Dodano...
Te poziome kreski to honowanie albo ślady po toczeniu na tokarce (co jakoś bardziej mi pasuje). Śladów po honowanie praktycznie nie czuć pod palcem, gdyby tak było to żeliwny pierścień tłoka znikał by w oczach. Ja tam u Was widzę pionowe kreski ale od czego to juz wiemy wszyscy ;) A nikasil faktycznie jest tańszy ale wymaga technologii, maszyn, pomiarów...
Faktycznie jest tam żeliwny pierścień. Co jeszcze można zrobić by wyeliminować te wibracje przy wirowaniu? Ustawiona jest prawidłowo, oparta na 4 nóżkach.
1,5kg młotek nie daje rady. Łożysko jest trzymane przez ten żeliwny pierścień, pierścień wygląda jak by był wtopiony w plastik, lub w klejony. Nie ma niestety żadnych pierścieni czy gwintów które można by próbować odkręcić.
Wygląda to nieciekawie, nie pamiętam, ale prawdopodobnie cylinder ma tuleję żeliwną. Spróbuj to przeczyścić, jednak gdy są rysy, to nic z tego nie będzie. Pierścienie dostaniesz bez problemu, natomiast cylindra już nie. Ten opryskiwacz ma, sporo ponad, trzydzieści lat. Może na Ebay-u, za sporą kasę.
Witam Tak ku potomności na temat nierówno zużytego pierścienia, bo problem z silnikiem piły został chyba rozwiązany. Spotkałem się wielokrotnie z tego typu przypadkiem w silnikach dwusuwowych. Z mojego doświadczenia wynika, że przyczyną jest zapieczenie pierścienia w rowku tłoka lub nagar, który dostał się do rowka pod pierścień. Skutkuje to brakiem...
Bo tłok jest z aluminium, a cylinder albo żeliwny, albo z nikasilu.
Podpowiem Ci. Porozglądaj się po złomowcach za starymi rurami żeliwnymi (wodne lub kanalizacyjne) wala się tego pełno z demontażu i w dodatku za grosze.:D
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
Pierścienie olejowe są wypracowane i lekko przytarte dlatego pluje olejem .Najlepsze efekty przyniesie honowanie cylindrów , nowe tłoki i pierścienie nadwymiarowe jak są dostępne . Jaka jest średnica tłoka ? Wał jest tylko na panewkach czy także na łożyskach? Tłok ma 60mm. Wał jest po obu stronach na łożyskach. Panewki są tylko na stopach korb. A dlaczego...
Witam. Sądząc po Twoim opisie usterki masz za mały poziom oleju. Zawór przy cylindrze jest zaworem bezpieczeństwa, a na tłoku masz pewnie 2 uszczelniacze plastikowe i na końcu pierścień żeliwny.
wiem jak wygląda palenisko, jest na stronie producenta to przedstawione, zbudowane jest z trzech żeliwnych pierścieni o grubości ścianki 30mm, więc budowa solidna ale czy to jest szczelne? chodzi o to czy spaliny nie będą przenikać do wdmuchiwanego do pomieszczenia powietrza, czy nie będzie śmierdzieć spalinami, skoro mieliście doczynienia z tym piecem...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Raczej traktowałbym silnik kosy jako zatarty. Wątpię aby przyrdzewiał na cylindrze/pierścieniach, bo tam nie ma tulei żeliwnej tylko powłoka chromowa. Jeśli woda dostała się do silnika i skorodowały łożyska, to wał korbowy nadaje się do wymiany (korbowodu się nie wymienia). Nie ma co kombinować z zalewaniem naftą, tylko trzeba rozebrać silnik, odkręcić...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
Witam szukam cześć do silnika suffolk 75g14. stary angielski silnik od briggs&stratton. korpus odlany żeliwny i szukam do tego silnika pierścieni tłokowych i tłoka. w celu odrestaurowania tego silnika mam tłok orginalny ale jest wyrobiony na pierścieniu pierwszym ciśnieniowym. oraz pierścieni ale sa bardzo wytarte i pobiera olej. szukam bo może ktoś...
Witam, chiński quad 110 na zimnym pali od strzała jeździ ma moc, ciśnienie 11 bar. Kiedy się zagrzeje, gaśnie na wolnych obrotach, trudno go odpalić i wydaje mi się że jest słabszy, ciśnienie spada do 5 bar. Zawory maja luz zarówno na zimnym jak i na ciepłym, na zimnym ustawione na 0,05mm. Czy to wina pierścieni? To nie wina pierścieni to wina gara....
Co masz na myśli? Jeżeli szczeliny na "zamkach" to dla cylindra aluminiowego, 0.89mm pierścienie uszczelniające i 1.14mm olejowy Dla cylindra z tuleją żeliwną, uszczelniające 0.76mm i 0.89 olejowy. Są to maksymalne wymiary, większe kwalifikują pierścienie do wymiany.
Tuleja żeliwna Dodano po 7 Luz na starych pierścieniach 3.5mm. na nowych poniżej 1mm. Cylinder nie mierzyłem rowki na tłoku też nie zmierzyłam. Sprawdzę to odmę czy pluje olejem. Przez miarke nic nie zobaczę bo oprócz pampy to samrowanie rozbryzgowe pluje olejem wszędzie
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.08mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok.
Rozbierałem kilka takich silników głównie 1.6 i wszystkie pierścienie były zużyte. Luzy na zamkach po 1.5 mm tylko olejowe są najsłabsze i padają pierwsze. Dwa pierścienie najszybciej zużywają się jak auto ma długie przestoje 2-3 tygodnie bez odpalania lub więcej. Wtedy żeliwny cylinder rdzewieje powierzchniowo i jak papier ścierny zanim się dotrze...
Rozumnie działanie sprzęgła, ale spodziewałem się konkretnej odpowiedzi. Oj,niezabardzawo. Ale proszę: Zużywa się raz powierzchnia docisku właściwego - czyli ten masywny żeliwny pierścień stykający się bezpośrednio z okładziną tarczy (widoczne przebarwienia, rysy czy wyżłobienia dyskwalifikują go od ręki), a dwa tzw. słoneczko - raz w miejscu styku...
Witam, jestem pracownikiem firmy NAC i z przyjemnością pomogę Panu w rozwiązaniu problemu. Silniki te posiadają tuleję żeliwną więc nie będzie większego problemu z cylindrem. Wystarczy wymienić pierścienie i ewentualnie tłok, oraz sprawdzić stan głowicy i silnik powinien dalej funkcjonować.
Ślad honu zawsze zostaje,pytanie tylko czy wszędzie. Ja homuję jak trzeba,a przeważnie trzeba. Współczesne auta maja bardzo cienkie pierścienie i bardzo słabo sprężynujące,są doszczelniane gazami w rowku.Z tego powodu nie zużywają tak gładzi jak kiedyś,gdzie jeden pierścień był stalowy pozostałe żeliwne i na dodatek olejowy ze sprężyną rozpierającą...
No to poczytaj sobie o wtryskarkach ich budowie i chłodzeniu . Co do uszczelnień to mogą być silikonowe jak również pierścienie metalowe podobne do tłokowych ( siłowniki z tuleją żeliwną).
Ty człowieku nie umiesz czytać? Temat jest o C360 i Twoje wymysły dotyczące C330 nijak mają się do pytań autora. Parować możesz ziemniaki a nie elementy wykonane w chinach z przerdzewiałych europejskich rowerów. Kolejny sanacyjny filozof. Czytaj uważnie o czym piszę fachuro i nie opowiadaj dyrdymałów. O tym komplecie z 4 pierścieniami pisałem nawet...
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
Zdjąłem cylinder i wyszło że nie ma uszczelki pod głowicą, czy to może być winą ? Pierścienie całe, cylinder oryginał ma logo Minarelli .Powie mi ktoś czy tłok w aprilce ma być założony zamkami pierścieni do wydechu czy do gaźnika ? I czy cylinder seryjny jest żeliwny czy ma powłokę nicasil , i czy kupno pierścieni i uszczelek pomoże ?
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
Jak wyżej wyczyść te zawory z nagaru, koniecznie sprawdź i jeśli brak lub za mały wyreguluj luz zaworowy ( z za dużym nic nie zrobisz bo nie masz sprzętu do tego). Z tego co widzę silnik ma tuleję żeliwna czyli jest prawie "nieśmiertelny" jeżeli będzie brał olej wymienisz pierścienie i pojedziesz dalej.
Ciśnienia 28 nie sprawdzałem. Redukcja/dusza jest bo właśnie sprawdzałem cały blok czy niczego nie brakuje. Ciśnienie mierzyłem zegarkiem na filtrze zaraz na wyjściu z pompy, na zimnym oleju 24-25bar jak pochopdzi chwile to spada tak 20-22 bar, oraz było mierzone w punkcie 6 w bloku ezaworów tam trzyma 20-21bar. Podczas zmiany zakresów nie zauważyłem...
Ten blok jest żeliwny
Producent nie podaje ciśnienia sprężania. W dwusuwie trzeba po prostu zdjąć cylinder i zmierzyć zużycie pierścieni. Silniki chłodzone powietrzem mają cylindry aluminiowe z powłoką nicasilową bez możliwości wykonania szlifu. Silniki 125/150/180 chłodzone cieczą mają cylindry żeliwne. Nie wszystkie. Piaggio Liberty 50 2t 99r ma cylinder żeliwny.
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
Bo wpadł na pomysł aby dookoła hali 8x28m pociągnąć YAKY 5x35 mm^2 Al Po drugie jak on chce manewrować i robić odpływy z tego grubasa i w dodatku Al. To dobre pytanie a znasz lub widziałeś takie puszki rozdzielcze ? Znam. Skrzynki żeliwne.
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Człek się całe życie uczy i głupi umiera, :) już nie kupię takiego bez żeliwnej tulei.
Do modeli z żeliwnymi tulejami cylindra, którą można przeszlifować na większy wymiar.. Koszt wstawienia takiej tulei do Twojego silnika to około 250 zł, plus nowy tłok około 300 i pierścienie też nie tanie. Jest sens wkładania tego do silnika, gdzie korbowód ma już pewnie luz na wale, jak długo taki korbowód to wytrzyma?
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Łożysko pada od rdzy albo braku smaru. Jak nawet było zatopione to jak ktoś dużo jeździł i nie stało to woda wyparuje z łożysk i nie zdąży zrobić wżerów. Stare samochody muszą jeździć może krótkie trasy ale przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Długie stanie szczególnie pod chmurką to wilgoć a czas plus wilgoć to korozja a za nią ciągnie się pasmo nieszczęść...
"Nowy oryginalny" cylinder made in China. Pewnie tak samo jak reszta bebechów silnika. Tłok do wyrzucenia, cylinder raczej też - koszt szlifu plus dobry kpl. tłok, to pewnie więcej niż wartość następnego zestawu naprawczego. Dodano po 6 pierścienie chromowane a przynajmniej tak to wygląda, dobre są? nie mam dobrych wspomnień z takimi pierscionkami z...
Może ubytek nikasilu gdzieś przy kanale płuczącym zdjęcia cylindra wyjaśnią jeśli tak cylinder do kosza lub nowa tuleja żeliwna , też mam motocykl z takim silnikiem i cylindry firmy airsal z tłokiem na jednym pierścieniu nie są zbyt dobre często się zacierają. Jakiej średnicy masz gaźnik i dyszę główną ?
Cóż, to nie są tanie rzeczy, to jest przemysłówka... Pozostaje Ci niestety dobrać się do trudnodostępnych zabawek i posprawdzać każdy wrażliwy punkt. Rezystory, czy raczej ich elementy rezystancyjne ("spirale") bywają też wykonane jako odlewy żeliwne- mocniejszy wstrząs i wygrzane przez lata pracy, kruche elementy, pękają jak szkło. Wszystkie połączenia...
Po długim czasie, wreszcie pojechałem z korpusem do zakładu szlifierskiego. Gość, nie dosyć, że za wstawienie tulei krzyknął 600 zł, to powiedział jeszcze, że taka operacja wymaga nagrzania cylindra (aby zamontować tuleję) co może doprowadzić do uszkodzenia gniazd zaworowych. Ogólnie to facet zupełnie nie był zainteresowany taką robotą (naprawdę profesjonalny...
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
Cylinder to Airsal i jest on aluminiowy , tłok raczej dobry, bo kompresja jest. Jasne... Ten cylinder to konstrukcyjnie bubel. Super tuningowe okna w cylindrze, po których przechodzi zamek pierścienia, ponadto w DMP pierścień dodatkowo przechodzi przez okna ssące... Niestety ten cylinder dosłownie zjada tłok, pierścień wylatuje przez wydech. To już...
Zrób jakieś zdjęcie gładzi cylindra. Jak bardzo intensywne jest to dymienie, może tak duży ubytek oleju jest spowodowany nieszczelnością na dolnym uszczelnieniu wału. Sprawdź luzy prowadnic zaworów. Może silnik tam bierze olej. Jeżeli się dba o silnik to potrafi on pracować ponad 20 lat. Remont jest bardzo ryzykowny, można się wpędzić w dodatkowe koszty...
Naprawa jest praktycznie nieopłacalna. Silnik już nadaje się na złom. Wprawdzie jest możliwość założenia żeliwnej tulei, koszt około 200 zł, ale silnik oprócz wytartego cylindra ma tez na pewno luzy w panewkach wału i wałka rozrządu.
też mam taką sprężarkę i ona również bierze sporo oleju ale mam inny problem. w głowicy pękła blaszka ( zawór) po stronie tłocznej i nie za bardzo wiem jak mam to naprawić . jakie macie zawory na wyjściu ze zbiornika bo u mnie jest żeliwna bańka z nieszczelnym pokrętłem (śrubą) i chciałbym ją zamienić na zawór kulowy. jakiego rzędu koszta mogę ponieść?
1. głowica powinna być w pozycji poziomej, gdyż ustawienie pionowe do góry powoduje to, że ciepło z rurki (gałązki) zasilającej grzejnik idzie wprost na głowicę, przez co ina źle interpretuje temperaturę w pomieszczeniu. Głowic nie należy przysłaniać firankami, tym bardziej kotarami, meblami. 2. Głowica widoczna na zdjęciu może być już nie do nabycia...
W 1.6 od VAG-a problemem jest żeliwny blok. To na nim tworzy się rdza (jak auto długo stoi szczególnie pod chmurką). Jest ona na tyle twarda i chropowata że zużywa pierścienie i aluminiowe tłoki. Ostatnio miałem do porównania golfa z 300 tyś i leon-a 1M z 180 tyś km. W leonie toki klepały bo brakowało ich po 1mm w średnicy i więcej. Pierścienie dolne...
Witam szukam pierścieni oraz uszczelki pod głowice do silnika od kosiarki wrzecionowej. Silnik to jest Briggs and stratton 75G 14. Pojemności 75ccm, żeliwny blok. Szukam bo może ktoś wie gdzie możliwie tanio bym zdobył te części. Najlepiej polska ale wątpię że gdzie kolwiek jest na stronach. Szukając znalazłem na eBay z wielkiej Brytanii chyba. Ale...
Panowie, żaden z Was nie ma bladego pojęcia o naprawie silników, więc dajcie sobie spokój z waszymi "poradami". Widział któryś z Was w życiu zgięty korbowód, czy zakleszczone w tłoku pierścienie? Na pewno nie. Obracają się z trudem, bo kleszczą się w rozmoczonym olejem nagarze - należało by wyczyścić rowki w tłokach. To jedno. Drugie - prowadnice są...
Chłopie głowice są masywne i żeliwne sprawdzałem szczelność zaworów również. Same głowice są w porządku i to one nie będą takiego dźwięku wydawać. Tylko ewentualnie tłok który w nią bije. Pierścienia górne wkładałem do cylindra i mierzyłem szczelinę to 0.35: 0.45: 0.55 i 0.60. Dopuszczalne bo producent podaje że 2.5mm nadaje się do remontu. Nie jestem...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Witam. Jako że, mam uszkodzony cylinder, tłok i pierścienie, i początkowo myślałem o tulejowaniu cylindra (założyłem osobny temat) ale po przemyśleniach, naszła mnie myśl na silniki "no name" Jestem ciekawy, opinii osób które takie posiadają w kosiarkach. Są tańsze od briggsa 5-6KM i mają tuleje żeliwna która to ponoć przedłuża żywotność, dodatkowo...
Normalna sprawa, że gdy termostat był wadliwy brał mniej oleju gdyż aluminiowe tłoki się rozszerzały natomiast żeliwny blok z otwartym obiegiem na stałe już się nie dogrzewał. Taka różnica temperatur powodowała mniejszy luz i pierścienie puszczały mniej oleju. Obecnie trudno znaleźć silniki 1.6 w przyzwoitym stanie większość jest zajechana bo nikt nie...
Jest to żeliwna tarcza przykręcena do przegubu 4-ma śrubami M8, uwaga na odpowiednią długość, na półosi osadzona jest na wielowypuście, półośka ma na końcu pierścień z okrągłego drutu aby nie wypadła z zabieraka a od czoła sprężynę która odpycha półoś od przegubu, naprężając połączenie. Jest to element zużywający się i powinien być wymianiany razem...
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Cylinder w MF 70 jest żeliwny więc można wykonać szlif takiego cylindra. Najważniejsze jest jednak tzw dogładzanie wykonane w trzech etapach (honowanie). Pierwszy etap to wykonanie rys głębokich na gładzi cylindra, w drugim etapie powinno się wygładzić i wykonać średniej głębokości rysy. Dopiero w trzecim etapie dogładzania używa się osełek które dogładzają...
Panowie jakie to proste, dobrze że na to forum również murarze-betoniarze zaglądają, bo za bardzo podeszliśmy do tego tematu po elektrycznemu, bez obrazy do: zayzayer, wiedziałem że coś tam jest w tych kuchniach itp. że obciąża i stwarza masę, ale żeby to beton był to nigdy bym nie wpadł, uważałem że jakieś żelastwo jak w starych Wiatkach czy Polarach,...
Briggs ma fabrykę też w Chinach. Zmierz średnicę wału, prawdopodobnie wynosi ona 22,2mm (7/8 cala). Tak samo ważna jest długość wału, musi być identyczna aby nie trzeba wymieniać piasty noża. Są też z walem o średnicy 25mm, trudno do nich dokupić piastę noża. Można pokusić się i wstawić do cylindra żeliwną tuleje, ale jest z tym trochę zachodu. Trzeba...
Witam. Jakiś czas temu zbudowałem sobie kompresor z użyciem *****.Wszystko działało świetnie aż do dzisiaj. Sprężarka została normalnie wyłączona przez pretostat (z odpowietrznikiem), gdy po chwili przy próbie uruchomienia nie mogła złapać rozruchu i normalnie wybiła bezpiecznik w skrzynce. Przy kolejnych próbach uruchomiania zawsze wybija mi bezpiecznik,...
Owszem mam bo swego czasu troszkę silników rozebrałem, poskładałem, ponaprawiałem. robokop napisał: Jednak śmiem wątpić. Prosty zawór bez chłodzenia olejowego jak widać. A w jakim samochodzie widziałeś z chłodzeniem olejowym? Jeśli pracował na słabej jakości oleju to może być to oryginalny przebieg. Wiele też zależy od tego czy ktoś jeździł wyczynowo...
A jak było wcześniej ? Zanim wywiercisz dziurę zdejmij zawór termostatyczny (się go zwyczajnie odkręca pierścieniem za głowicą). Wkładka zaworowa powinna ustawić się w pozycji wysuniętej (przepust na maksa). Wyeliminujesz jeden potencjalny problem zanim wywiercisz dziury. Na wkładce może też być pierścień (gwiazdka) z cyferkami który pełni funkcję ustawiania...
Pralka ma dwa łożyska i pierścień Simmera (simmering). Wszystkie te części do wymiany. Odkręć wszystkie śruby mocujące krzyżak. Sprawdź, czy łożysko zabezpieczone jest pierścieniem segera. Prawdopodobnie nie ma pieścienia, ale sprawdź dla zasady. Użyj ściągacza do kół. W gwintowany otwór w osi bębna wkręć śrubę z nawierconym od czoła łba gniazdem przeznaczynym...
Mam taki jak na tym filmie co zagościł anielski 123 Można zwiększyć przepływ bez spuszczania wody (tam się reguluję nastawę wstępną, odpowiednik kryzowania). Trzeba zdjąć głowicę i przestawić pierścień nastawczy (mosiężny) w kierunku wyższej nastawy (są cyferki na pierścieniu a na korpusie zaworu kropka, będąca punktem odniesienia). Ustawienie "N"...
Ten srebrny pierścień musisz najpierw odciągnąć od korpusu (na zdjęciu w dół) Nie wiem jak to masz zamontowane , ale zawór musi być obrócony w bok (trzpień musi być w poziomie). Jeszcze jedna sprawa : między półśrubunkiem a zaworem nie stosuje się uszczelnienia. ps. chyba dobrze , zdaje się że to zdjęcie jest robione od góry
Witam. Jak w temacie. Ale opiszę wszystko po kolei aby nakreślić temat. Na warsztat otrzymałem Peugeota Speedfight-a LC, który kupił znajomy za grosze. Skuter stał 3 lata z rozebranym silnikiem tzn. cylindrem głowicą. Poprzedni właściciel twierdził że się zatarł i już tak został, ale kupił wał z łożyskami i zestaw cylinder-tłok-pierścienie (zamiennik...
Mi kiedyś mechanik zrobił szlif cylindra w WSK na taki wcisk że trzeba było spuścić olej i tarcze sprzęgłowe umyć benzyną żeby móc obrócić wałem korbowym na pych dlatego że na kopniaka to trzeba by w kilka osób stawać. A świstak siedział i zawijał je w te sreberka. Bladego pojęcia nie masz, o czym piszesz. Aluminiowy tłok ma większą rozszerzalność...
Jak dla mnie to macie coś namieszane w kryzach na niższych piętrach. Obecnie kryzowanie robi się na zaworach termostatycznych. Jest tam stosowny pierścień z cyferkami po ściągnięciu głowicy. Ludzie wymieniają grzejniki i olewają temat a fabrycznie kryzy ustawione są na maksymalny przepływ. Wbrew pozorom do prawidłowej pracy grzejnika wystarczy dziurka...
Co do pierscienia ze stali ( jest nabity ? ) czy to po prostu wał w całości ? Co prawda tj wersji jeszcze nie miałem w ręce fizycznie, ale domyślam się, że wał w całosci i conajwyżej polerowany fragment. A pierścienie z mosiądzu to wiadomo jak wyglądają po przebiegu w pralce.. Jeśli łożyska kulek nie zgubią to wyglądają dobrze przez lata. Pękajace...
Jaki cylinder 70–80 cm³ do Peugeot Kisbee 2T 2013 rok? Może być Polini, Malossi, Airsal. Co polecacie i żeby się zgadzało? (at)ElektrodaBot AI: Masz jakieś inne modyfikacje w skuterze? (np. wydech, g... Krótka odpowiedź Do seryjnego Peugeot Kisbee 2T (AC) z 2013 r., jeżdżonego na co dzień, najlepiej sprawdzi się żeliwny cylinder klasy „Sport” 70 cm³:...
Nie chcę aby kolega isktownik pomyślał że neguję jego pomysł na absorber. Pomysł niezły ale na taki absorber potrzeba rurek grubościennych bo nie wyobrażam sobie jak to będzie działać w wysokiej temperaturze. To nie ta skala temperatur. To jakby wsadzić coś w lawę wulkanu. Cienkie rurki spowodują gwałtowne nagrzanie i odparowanie wody. Nagły wzrost...
Witam serdecznie! Mój problem przedstawia się następująco: Dwa tygodnie temu zmieniłem w mieszkaniu kaloryfery. Grzały całkiem wporządku aż tu nagle, dwa dni temu w jednym pokoju kaloryfer przestał w ogóle emitować przyjemne ciepło (wcześniej grzał). W temacie ogrzewania jestem kompletnym laikiem, postaram się jednak opisać problem najdokładniej jak...
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Motocykl nie jest mój, zamierzam kupić a młody sprzedawca zamieścił na aukcji prezentację. Cylinder miał szlif + tłok wossner, więc musi być tuleja żeliwna dodatkowo miał planowaną głowice oraz cylinder. Czy w tym motorku stosuje się grubsze uszczelki pod głowicę po takich remontach...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Długo męczyłem google i posty z forum, nie dało mi to odpowiedzi na wszystkie pytania. Poczyniłem kilka zabiegów i prób, oto trochę moich uwag. Skupiam się na jednym grzejniku z ponad 20 żeberkami żeliwnymi. Zaślepiony koniec grzejnika jest tuż przy drzwiach balkonowych. Historia: - brak podzielników, stan zero - podzielniki wyparkowe przez kilka lat,...
Do Barszcz 17. Bosman miał zrobione śmigiełko zPVC. --- Do R41. Rób jak chcesz. Masz długość 116 mm . To musisz kleić po kilka magnesów na długość. Mogą być 3 lub 4. Są tez takie kostki 20-18-5. Te napewno by ci się nie kołysały. Ale miałbyś szerokość 18mm. i długość 20.mm.To trzeba 6 szt.na biegun. Dużo zabawy .Ale dobrze by przylegały. Pisałeś o robieniu...
3000PLN to budżet no nową Chińszczyznę, lub sprzęt używany. Hmmm.. no racja...tylko w dzisiejszych czasach rozpoznać chińszczyznę jest ciężko...przebiera się często za "produkt polski" lub "germany" :D Ja 5 lat temu zaczynałem przygodę ze stolarstwem - też podobały mi się różne fajne elektronarzędzia i kolorowe plastikowe nowoczesne pierdoły... kupiłem...
Witam, Czy mógłbym prosić o rozkodowanie VIN Peugeota 207: VF3WC8HZCAW049113 . Jest w nim silnik 1.4 HDI i interesuje mnie głównie czy ma filtr cząstek stałych, ale z racji iż to świeży zakup inne informacje też mile widziane :) Z góry dziękuję za pomoc Filtra nie ma. Charakterystyki pojazdu Model207 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12209...
żeberka żeliwne kaloryfery żeliwne palenisko żeliwne
router multimedia cisco ustawić rolka dociskowa magnetowidu światła przeciwmgielne podłączenie
Instalacja elektryczna Hyundai i30 - przegląd i diagnostyka Płyta główna DABKXMB18B0 w Asus TUF Gaming FX506