Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Opornik nie ma nic do tego.
Sprawdź szarą kostkę na wiązce pod skrzynka bezpieczników w komorze silnika, dostaje się tam woda. Sprawdź też przewód od tej kostki idący na silnik, lubi się przecierać o wspornik komputera pod lewym reflektorem.
Ładowanie jest prawidłowe.P
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
a po włączeniu zapłonu kontrolka świeci? jeśli nie to brak zasilania na nią i to jest cała przyczyna jak sądzę (bo pewnie nie sprawdzałeś) ładowanie w normie i pewnie tak już jeździsz kilka dni bez doładowywania aku
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Witam Problemen napewno nie są szczotki ,bo ładowanie jest.Piszesz że kontrolka świeci cały czas(mocno czy żarzy się),czy po wyłączeniu zapłonu gaśnie?.Jeżeli tak to problem jest w samym alternatorze(płyta prostownika lub regulator),co łatwo zdiagnozować.
Kolejny wymieniacz, zamiast oddać doi sprawdzenia alternator idziesz w koszty.
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Witam. czy udało się Panu rozwiązać ten problem z kontrolką ładowania? Mam to samo, Alternator po kapitalce, na testowej jeździe kontrolka nie świeciła się, zgasiłem silnik i po odpaleniu znowu kontrolka się świeci. Sprawdzam miernikiem w zapalniczce i pokazuje że ładuje.
Jeżeli sama żaróweczka nie łączy, to ładowania też nie będzie.
To jest mozliwosc przepalenia rowniez kilku ukladow scalonych.. dokladnie Ci nie powiem..bo nie wiem Poprostu moze wilgoc sie dostala i zwarcie moglo isc po plytce i zatrzymalo sie na baterii.. i tylko bateria mogla sie popsuc.. to jest taka losowanka.. Podmien baterie.. najlepiej na jakas ktora nikomu nie jest potrzebna, a jest naladowana..bo jak bylo...
Na przykład szczotki.
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Witam.Jeśli brakuje tylko kontrolki ładowania a pozostałe są to stacyjka odpada.Bez kontrolki nie wzbudzi się alternator i nie będzie ładowania,zacznij właśnie od sprawdzenia czy nie jest przepalona jeśli będzie to wymień jeśli nie to daj znać.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku. Dziękuję za podpowiedzi.
tak ładowanie jest prawidłowe...
Jeżeli jeszcze nie doszedłeś do powodu awarii to sprawdź alternator. Ja mam trzy t4 co prawda z silnikiem 2,4 ale już kilka razy jak padł alternator albo były problemy z elektryką przy ładowaniu to wraz z kontrolką ładowania świeciło się ciśnienie.
przy rozruszniku masz taki maly 5 amper bezpiecznik sprawdz jego i czy przewody nie sa skorodowane okolo niego to jest contact resistor pomiedzy alternator a akumulatory
Spalony regulator napięcia.
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Jest ładowanie a kontrolka świeci dlaczego tak jest?
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Zobacz a nie pytasz...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
Witam. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam dokładnie taki sam objaw.
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
ładuje a kontrolka świeci coraz jaśniej. o co chodzi? proszę o jaknajszybszą pomoc :(
Ubita dioda w alternatorze
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
Uwalona na pewno kostka stacyjki
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Kompresor akumulatorowa pompka do roweru-samochodu trafiła do mnie z diagnozą , ze nie ładuje świeci kontrolka ładowania. Po rozebraniu stwierdzono słabe akumulatory które następnie wymieniono. Dalej brak ładowania na wyświetlaczu napis Low. Po rozebraniu elektroniki stwierdzono uszkodzony układ prawdopodobnie ładowania oznaczony jako U1. Zwęglone napisy...
mostek do wymiany
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
Niebieski jest gdzieś wcześniej przetarty lub przyszczypany do masy/metalu.
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Czy po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się świeci?
A mi się wydaje że problem został rozwiązany już, w końcu kto by czekał prawie dwa lata na odpowiedz na forum :)
Nie wiem, ale ja mam to samo w T43. Bez baterii czasami rusza a czasami nie. Nie ma reguły. Czasami z baterią tez ruszy, ale ogólnie częściej nie niż tak. Za stary na serwis.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
1.Kontrolka musi być sprawna.Pełni dwie funkcje.Pierwsza to wzbudza alternator,druga to po wzbudzeniu gaśnie i oznajmia,że jest ładowanie. 2.Alternator można sprawdzić szybko po uruchomieniu silnika i na moment dodanie wys.obr.ponad 3000. Jak zaskoczy ładowanie to znaczy,że jest sprawny.Sprawdza sie przy zaświeconych światłach jak zaświecą jaśniej to...
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
świecić kontrolka ładować kontrolka świecić ładować ładować kontrolka świecić
gniazdka angielskie sterownik kontrolera sieci samsung obroty silnika renault
krups napełnianie krups napełnianie
Magnum PMR 2004 (Tevion PMR 3000) - brak komunikacji Radmor 5102 - Czy odłączony przewód antenowy wpływa na głośniki zewnętrzne?