Trzeba posprawdzać diody w alternatorze a nie na pałę zmieniać piny na regulatorze co może doprowadzić do jego uszkodzenia, a może już się stało kiedy do zacisku ujemnego (D-) dołączyłeś plus z diod ładowania.
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Witam. Można by było sprawdzić przewód idący do kontrolki pod kontem zwarć. W Boxerach 2,2 HDI z tych lat często spotykałem się z różnymi usterkami, które spowodowane były złym podpięciem kabli rozruchowych. Uszkadzało to sterowniki, silniki wycieraczek itp. Sprawdź w pamięci błędów ECU czy nie ma tam czegoś więcej. Pozdrawiam.
Kontrolkę gasi regulator. Pin L
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
a po włączeniu zapłonu kontrolka świeci? jeśli nie to brak zasilania na nią i to jest cała przyczyna jak sądzę (bo pewnie nie sprawdzałeś) ładowanie w normie i pewnie tak już jeździsz kilka dni bez doładowywania aku
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Panowie bez nerwów. Sprawdziłem szary kabelek i w tej rynience był dwukrotnie łatany zrobiłem nowe złącze prześwietliłem też przewód i jest on ok. On idzie do skrzynki bezpieczników, która jest na nadkolu ale ostatecznie jest kicha nadal kontrolka świeci. Na tym czerwonym przewodzie jest 12 V na szarym około 13,6 jak pracuje silnik. Alternator ładuje...
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Witam! Moze.Pozdrawiam.Stefan.
Sprawdź tranzystor w regulatorze. Taki duży montowany na radiatorze :)
Ładowanie jest prawidłowe.P
Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany To kup przynajmniej regenerowany a nie jakiś złom, litości....., tam jest L i DFM więc bajka.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Kontrolka ładowania świeci się cały czas i nigdy nie gaśnie . Akumulatorków napewno nie przeładuje.
Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika patrzyłem w opisie jest 20A do alternatora.Regeneracje przeprowadziłeś sam czy w warsztacie?
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Podaj maila wysle ci plik z rysunkami kiedyś robiłem dla kolegi bo mu pało ładowanie w CC
Witam. Czy udało się rozwiązać problem ? Mam dokładnie taki sam objaw.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku. Dziękuję za podpowiedzi.
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
Zobacz a nie pytasz...
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
Sprawdzić wpierw bezpieczniki opisane na patce jako KL15. Dwa-sprawdzić, czy alternator ma dobre masowanie ( jest na tulejach gumowych), i to, czy podczas manipulacji nie został zerwany przewód z czujnika ciśnienia oleju, idzie w wspólnej wiązce, zaś ów czujnik jest pod alternatorem.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
A kontrolka ładowania świeci na zgaszonym silniku? I po uruchomieniu gaśnie?
zpbacz dokładnie czy masz przejście między pierścieniem jednym a drugim i będziesz wiedział w czym rzecz.....a jak se niedasz rady poproś fachowców o to.....samemu nieznając śię możesz se tylko problemów narobic które potrząsna portwelem.....ale umiejetnośći twoich nieznam
Ubita dioda w alternatorze
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
Do sprawdzenia bezpiecznik nr 15 w schowku, a jak spalony to jeszcze do sprawdzenia czujnik poziomu oleju, częsta przyczyna.
zobacze tak jak piszesz czy zaświeci a co jak nie? A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Na razie cały czas piszesz co by było gdyby, ale nie sprawdziłeś jeszcze niczego.
Niebieski jest gdzieś wcześniej przetarty lub przyszczypany do masy/metalu.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie A co z kontrolką ładowania?
Pewnie szczotki się skończyły, daj alternator do naprawy bo w bieżniach też będą koleiny
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
mostek do wymiany
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
No to olewam sprawe i jezdze z migajaca kontrolka.
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Uwalona na pewno kostka stacyjki
...gdyby alternator nie ładował to kontrolka powinna świecić cały czas... Nie koniecznie brak świecenia może być też sygnalizacją awarji ładowania
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Niestety 😔przekaźnik wymieniony kontrolka dalej świeci ładowania brak
Na przykład szczotki.
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
To wada w oporniku równoległym. Ale w 145 była żarówka, z tego co pamiętam.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Podłącz kontrolkę pomiędzy masę a D+, jak na zgaszonym silniku będzie się świecić, to przebita dioda + (główna, mostek do wymiany)
Nie wiem, ale ja mam to samo w T43. Bez baterii czasami rusza a czasami nie. Nie ma reguły. Czasami z baterią tez ruszy, ale ogólnie częściej nie niż tak. Za stary na serwis.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Jeżeli sama żaróweczka nie łączy, to ładowania też nie będzie.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Nie wzbudznia a główne, diodom wzbudznia tam sie nic nie dzieje. Nie masz wyjścia musisz wymienić cały mostek i już, nie sa drogie.
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
trzeba sprawdzić szczotki w alternatorze , przy tym objawie na pewno sie skończyły lub się zawiesiły
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Moim skromnym zdanie to powinno być tak . spada napięcie akumulatora np do 12V czy do jakiego co jest zaprogramowane w zasilaczu ,zapala się kontrolka ładowania i ładuje do znowu napięcia np 13v i kontrolka gaśnie nie ładuję żeby nie przeładować aku.
Uszkodzona dioda mostka pomocniczego
Opornik nie ma nic do tego.
Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to kontrolka ładowania nadal świeci czy gaśnie?
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Czy po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się świeci?
dzisiaj znów ten sam problem jednak czeka mnie demontaż może mi ktoś poradzic jak to zrobic w miarę szybko bo w moim poprzednim pasacie b4 było całkiem inne rozwiązanie.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Jak nie świeci kontrolka ładowania to w/g Ciebie jest OK? Jakie masz napięcie na wolnych i wyższych obrotach silnika?
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Mam Focusa z 2004 roku z takim problemem - po zapłonie świeci kontrolka akumulatora, po odpaleniu gaśnie na około pół minuty. Następnie znowu świeci, momentami gaśnie. Ładowanie jest 14,3 przy włączonych światłach i utrzymuje się na poziomie 14 V nawet po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników prądu. Co zrobiłem - wymiana regulatora na nowy oraz...
Spalony regulator napięcia.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Jakie napięcie akumulatora , bez tego tylko wróżki .Bateria z aparatu Canon EOS :D .Posiadam takowy i dioda zielona świeci przy naładowanym aku lub po zakończeniu ładowania .Co na wyświetlaczu aparatu
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
świecić kontrolka ładować ładować kontrolka świecić kontrolka ładować świecić
rozdrabniarka gałąź canon pixma reset pioneer wieża kabel
Odpowietrzanie układu chłodzenia Audi A8 TFSI 2018 Schemat magnetowidu Aiwa HV-DK510 MkIIKE - gdzie znaleźć?