To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=https://www.google.pl/search?q=alte... Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
No biegunowosc to rzecz jasna :) Tyle ze zastanawialem sie, no bo producent przewidzial to do zimowego podtrzymywania aku przy zyciu (ladowanie taka mala ladowareczka 800mAh, przewody jakimi podpiete jest gniazdo spokojnie wytrzymaja nawet 10A, ale teraz juz wszystko wiem i spokojnie sobie bede doladowywal moto przez to gniazdo. Chyba ze calkiem padnie,...
Litosci odrobine pomysl. Wędkę ci dalem.
Witam A odłącz alternator i podepnij akumulator dobry a nie padnięty . Nie spina się akumulatora padniętego z dobrym bo dobry ładuje ten zły dużym prądem a to nie dobrze dla akumulatora . Pozdrawiam
Nie rwać. prawdopodobnie ten smród na jakiś czas połączył się z tapicerką i tak szybko nie zniknie ale stopniowo będzie słabnął, tak jak po ozonowaniu trzyma około tygodnia. Trzeba długo wietrzyć.
wyświetlacz zablokował sie na logo marki radio nie gra milczy płyty przyjmuje wydaje światłowód pętla idzie pod nogi kierowcy i jest sprawna , 10 pin złączka od wyświetlacza do radia jest cala co to może być przyczyną akumulator ładowałem i jest ok ładowałem z punku pod maską aby moduł widział ładowanie akumulatora BMW e-90 diesel wyświetlacz alpine...
No i efekt jest taki że po kilku dniach jazdy znowu muszę ładować pod akumulatorem z tyłu, bo napięcie spada Dodano po 35 Jak odpali jest ponad 14V ale i tak nie doładowuje akumulatora
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Witam! Problem jest taki że nie ma ładowania, wcześniej z alternatora wychodziło około 12V wymieniłem regulator napięcia w alternatorze prąd wychodzący z alternatora to około 14,5V ale wciąż nie chce mi ładować akumulatora i auto jak chodzi to po jakiś 2min gaśnie i nie ma prądu Sprawdzałem masę akumulatora ale jest okej
Tak się dzieje jak aku ładowany jest bez odłączenia od samochodu.
skoro akumulator to pewnie ładowanie i alternator sie kłania
Ładuje czy nie?
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
a sama elektronika potrafi spokojnie brać pod 70 A. Co rozumiesz przez "samą elektronikę" ? Elektronika o mocy ok. 800W :?: Chyba lampowa :) Wszytko to co się odpala po włożeniu kluczyka i włączeniu zapłonu. Bez świateł, wycieraczek czy nawiewu. Zdrowa 120A h bateria nie daje zbyt dużo czasu na diagnostykę bez włączonego silnika, średnio około 20-30...
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora. Nie koniecznie może być walnięta klema IBS, stad niskie ładowanie i niedoładowanie. No ale to powinni oni od razu wiedzieć co robili bo to standard w tych autach.
W kluczu EML nie ma transpondera, jest to antenka. Po usunięciu sygnały przestaną się zakłócać ale akumulatorek w kluczu nie będzie się ładował.
1/10 pojemności akumulatora więc jak masz 30Ah ładujesz prądem 3A.
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku? Według dokumentacji ładowanie akumulatora tego małego sterowane jest z przekładni kierowniczej, idzie...
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
Witam, mam BMW e 39 z 2002r. Auto ma kluczyk z pilotem centralnego zamka . Zasilane to jest akumulatorkiem VL2020 , który ładowany jest podczas jazdy ze stacyjki. Chciał bym się dowiedzieć czy da się w jakiś prosty sposób w warunkach domowych emulować ładowanie stacyjki, chciałbym naładować pilota ponieważ stacyjka przestała go ładować. Nie jestem elektronikiem...
Czyli aku sprawne a prąd ginie gdzieś po drodze. Może być tak, że moduł elektroniczny zabezpieczający akumulatory przed nadmiernym rozładowaniem zgłupiał, może sam silnik pada. Trzeba zasilić silnik bezpośrednio z akumulatora na próbę z pominięciem całej reszty. Ostatecznie można przerobić całą instalację tak by zasilać silnik bezpośrednio bez elektroniki....
Warto by podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o sprawdzenie stanu akumulatora oraz alternatora. Napięcia są w miarę prawidłowe ale pobór prądu za duży. Jak przegląd paska, nie jest za luźny, nie ma mikropęknięć, nie jest wyślizgany? Na wolnych obrotach pasek daje radę i ładuje akumulator ale w trakcie jazdy może się ślizgać lub mocno trzeć...
Reset pamięci akumulatora potrzebny jest do inteligentnego ładowania. Ma pomóc to w oszacowaniu żywotności i prawidłowym ładowaniu nowego akumulatora.
Powiem tak podłącz akumulator i zmierz multimetrem pobór prądu. Zakładamy że pobór będzie duży więc musisz znaleźć co tak pobiera prąd. Za zwyczaj morze to być: radio, alarm, lampka w podsufitce itd. Po drugie jeśli go zapalisz zmierz ładowanie.
Jakie masz ładowanie ?
Może być alternator, rozrusznik, chyba że masz tak jak mój znajomy, dodał światła dzienne i musiał co dzień ładować akumulator, też mu klemy iskrzyly
Miernik cęgowy i szukasz gdzie ucieka prąd. A masz ładowanie?
Akumulator niedawno wynieniany na nowy, alternator regenerowany rok temu przez Valeo. Na ogół napięcie jest stabilne na poziomie 13,7V natomiast akumulator się wyraźnie ładuje.
Albo uszkodzony czujnik w sobie albo problem z napięciem sprawdź ładowanie i stan Akumulator podczas uruchamiania silnika
Jeżeli to był automatyczny prostownik to prawdopodobnie wcale nie ładował ze względu na niskie napięcie początkowe akumulatora O czym pisałem? próbować go ładować zwykłym prostownikiem ( żadne automaty, tylko klasyczny prostownik )
BMW E46 zapaliła mi się kontrolka od akumulatora, Co to może być akumulator mam nowy. Kontrolka akumulatora zazwyczaj oznacza brak ładowania akumulatora. Nowy wydajny akumulator powoduje, że pewien czas będzie działał mimo braku ładowania. Najprościej sprawdzić to podłączając woltomierz do klem akumulatora. Po uruchomieniu silnika napięcie powinno...
Sprawdzałem to też na innym akumulatorze i jest to samo. Akumulator, który mam i prostownik, którym go ładowałem są dobre na 100%
Ładuje akumulator do mojego motocykla BMW R1100R i po zimie akumulator jest jak nowy. Ile lat ma akumulator? Dobry akumulator dwu/trzyletni, prawidłowo eksploatowany będzie jak nowy niezależnie czy stosuje się ładowanie odsiarczające czy zwykłe.
to chyba niedobrze, a te dodatki to np.....
(at)WędkarzStoLica, mówisz że nie ma mowy o niedoładowaniu. Dlaczego więc jak podłączam prostownik to kilka godzin ładuję prądem ok. 6A?
Sytuacja się skomplikowała niema mrozu i problem zniknął
Brak ładowania. Najpewniej alternator do roboty.
Objawy jakby padł regulator, podmień go na próbę. Ponadto nawet przez chwilę (na próbę) nie "ładuj" akumulatora prądem zmiennym, bo go skończysz.
Alternator się skończył. Zrób kompleksowo bieżnie, regulator, łożyska. Polata jeszcze.
Zdjęcie bebechów Kemota mogę wstawić jutro. Porównanie tylko wagowo. Kemot jest sporo cięższy ma większy toroid. Piszę że stawiam na Kemot bo użytkuję. Nawet ładuję nim akumulatory AGM od BMW. Jedyne co kiepskie to jednostopniowy AVR. Ciut za bardzo obcina napięcie np z 248 na 218-220
Akumulator kwasowo żelowy 12V 3.5Ah https://obrazki.elektroda.pl/3711415900_...
U mnie altek 70A a aku siedzi 55Ah. Moim zdaniem nie ma sensu ładować się w wielki akumulator bo przez niedoładowanie skraca się jego żywotność. Dlatego brałbym 60Ah żelówke i już. Zwróć też uwage na to że im większa pojemność akumulatora tym większe jego wymiary więc jak siedzi z 50Ah to z wsadzeniem 100Ah byłby problem. Pozdrawiam
Czym może być spowodowane takie niskie ładowanie? Zwarcie w instalacji lub (bardziej prawdopodobne) w akumulatorze.
Naładuj akumulator prostownikiem. Podjedź do dowolnego sklepu z akumulatorami sprawdzą ci stan twojego za free. Jak długo ładowałeś ta Nokię.
Ubytek poziomu elektrolitu przy założeniu, że obudowa jest szczelna i nie ma wycieków jest spowodowany odparowaniem wody. Dlatego ubytki takie uzupełnia się do określonego poziomu dolewając wody destylowanej albo demineralizowanej. Przyczyn zmniejszenia poziomu elektrolitu (przy założeniach, o których pisałem wcześniej) może być sporo - zbyt wysoka...
Jeśli jest odpowiednie ładowanie to 15minut pracy silnika I akumulator jest pelny
Płyn mógł zalać pasek i się ślizga, sprawdź stan paska i jego naciągnięcie.
Kurcze czy w szkole już nie uczą że napięcie końcowe ładowania ogniwa kwasowo ołowiowego to 2,4 V co przy 6 celach daje 14,4V i nic więcej.
Sam sobie na wszystko odpowiedziałeś! Jak pasek się ślizga to źle napędza wszyskie podłączone do niego urządzenia.
Był łączony na krótko i to samo się działo z innego źródła napięcia. Mniejsza w to, znasz odpowiedź na moje pytanie dotyczące tego rozrusznika? Napięcie oczywiście jest prawidłowe, akumulator nowy, ładowanie cały czas jest.
pomogla wymiana kabla minusowego od akumulatora , czyli ibs walniety byl, dzieki enduro47
Może samopodtrzymujący się przekaźnik wyzwalana napięciem uruchamiania rozrusznika by cię zadowolił. Inne bardziej wyrafinowane konstrukcje to np układ bazujący na wzroście napięcia na akumulatorze gdy jest on ładowany.
Na początku podmień akumulator bo ładowaniem steruje tutaj komputer.
Może w ładowarce nie masz zwartych linii na USB D+ i D- i stąd tablet się wolno ładuje.
Witam ! Mam pytanie ,czy w BMW 520 1988 żeby wyjąć akumulator do ładowania trzeba zrobić podtrzymanie pamięci komputera ,kiedyś jak mi się rozładował akumulator przez dłuższy czas silnik wariował.
Polecam ładowarkę Bosch C7. Droga w porównaniu do chińskiego, marketowego szajsu, ale moim zdaniem warta ceny. Można ładować aku bez odłączania od instalacji. Używam z tym samym akumulatorem co Ty, S5A13. V.
A rozrusznik? Jeśli aku i ładowanie jest, bmw na nim odpala a stary diesel nie...
Pytanie ładowałeś akumulator ? Najlepiej podjechać do mechanika aby pod kompa podłączył i sprawdził. Raczej to wina czujnika ABS ale bez sprawdzenia pewności nie bd miał.
Odłączasz od ujemnej klemy małą dwu pinową wtyczkę i masz normalne ładowanie 14,4V przy okazji wyłączy Ci się start/stop (taki bonus)
Kolego 12V 3,4 om daje prąd 3,5A . Daj na krótko pełne 12V na wirnik i obserwuj napięcie wyjściowe. Po drugie gdzie mierzysz napięcie? Po trzecie wepnij amperomierz na wyjśćie alternatora i zobacz jaki prąd daje na akumulator.
Z lewej strony w bagażniku powinieneś mieć resztę systemu audio. Trzeba sprawdzić czy przypadkiem tam nie dostała się woda i nie narobiła problemów w złączach. Myślę, że akumulator ma mniejsze tu znaczenie i to tylko czasowy zbieg okoliczności. Chyba, że miałeś pecha i było to przyczyną uszkodzenia modułu tunera BM54. Na początek warto sprawdzić z jakim...
13,2 V na akumulatorze ,czy 13,2 V napięcie ładowania ? Jeśli napięcie ładowania to to znacznie za mało.
Co może się stać gdy bede próbował włączyć silnik z podłączonym prostownikiem do akumulatora? Mam Bmw 730i rocznik 1993. akumulator był ładowany całą noc i próbowałem włączyć silnik i zapalił. Odłączyłem prostownik i za godzine znów chciałęm zapalić ale nie umiałem.... Akumulator wydaje sie naładowany bo cała elektronika działa bez zarzutu ale jak chce...
A jeżeli kupie jeszcze jeden akumulator to będzie już na 100% dobrze? Nie. Jak go będziesz ładował? Jeśli chciałbyś podłączyć go równolegle do pierwszego, będzie to błędem, gdyż warunki pracy równoległej akumulatorów są trudne do spełnienia, więc taka eksploatacja bardzo szybko spowoduje ich zużycie.
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
witam ja miałem to samo w mojej e46 problem z uciekajacym pradem jak okazało sie to miałem słabo doładowany akumulator proponuje sprawdzic ładowanie akumulatora powinno byc ponad 14,2v nie mniej a ja miałem 13,6v do 13,8v max Był taki okres ze co wieczór pod prostownikiem siedział i jak był naładowany to palił od szczała postał 8 godz i miał juz problem...
OK. wysyłam Zmierzyłam tak jak kolega kazał Zadaję 14,4 wyłącza się 14,41 tak jakoś bo trochę ciężko wyłapać Wyświetlacz prostownika pokazuje 14,3 a na akumulatorze jest 14.28 to chyba źle? Prąd na wyświetlaczu 4,1 miernik pokazuje 4.09 też chyba nie za bardzo? Czasy odsiarczania sa ok , wentylator załącza się jak jest 40st.C chyba za dużo ale dotykałem...
Czesto rozladowuje mi sie akumulator w bmw 524td ladowanie jest ok akumulator wymeniony,pobor pradu tez sprawdzalem tez jest ok.
Alternator. Brak ładowanie przypadek z E46 który miałem
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Ale czy to możliwe ze rozrusznik ani rusz przy odpalaniu z drugiego auta na kablach? akumulator ładowałem niecałe 6h... a może zrobiłem gdzieś zwarcie? w elektronice jestem ciemny...
Akumulator renomowanej firmy Banner. Po 14 latach użytkowania zajrzałem do mojego akumulatora w BMW 328i. Trochę zabawy ze zdarciem naklejki i odkręceniem korków. Widać wierzchołki płyt suche. Uzupełniłem wodą zdemi około 8 mm ponad płyty. Ładowanie zasilaczem laboratoryjnym napięciem max 14,8 V – tak zalecają producenci akumulatorów AGM, by tego napięcia...
Kontrolka od ładowania pokazuje tylko wzbudzenie alternatora a nie czy ładuje akumulator. Pomierzyłeś napięcie na alternator że to będziesz wiedział czy on czy przewody.
ja się zastanawiam czy takie rozwiązanie będzie w stanie ŁADOWAĆ aku. Dziś byłem w sklepie z częściami i jakoś sprzedawca wspomniał że w SIMSON'ach były zapłony elektroniczne ale ludzie wywalali i zamieniali na tradycyjne. Sam już nie wiem co dobre - pewnie to co mam i lepiej nie grzebać. Niemniej jednak w/w schemat byłby przydatny do podstawowego celu...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
No właśnie jutro kolega pożyczy mi prostownik to dopiero wtedy będę mógł to stwierdzić, bo te 8V pokazywało po ładowaniu ok. 10min z akumulatora innego auta, przez kable
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Łożysko alternatora.
Witam. Mam problem z zasilaniem elektrycznym BMW X5, wersja nowsza. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy włączaniu silnika rozrusznik jakby miał problemy. Wczoraj chciałem rano zapuścić silnik, ale po wciśnięciu guzika startera, wszystko się wyłączyło. Akumulator ma 2 lata. Napięcie na klemach podłączonego akumulatora po tym zaniku prądu wynosi 10V....
Musisz rozróżnić prąd podawany do pojazdu od prądu którym ładowany jest pakiet akumulatorów. Prawa Ohma nie oszukasz. Analogiczne rozwiązanie https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Char... Podobnie trakcja kolejowa tramwajowa ma wyższe napięcia jak "sieciowe".
Cześć mam BMW E36 1.6 93 r kupiłem nowy akumulator i po 2 tygodniach padł do zera że nawet kontrolki się nie świeciły na desce rodzielczej ani centralny zamek nie działał. Sprawdzałem pobór prąd jak samochód stoi 0.39 V z radiem bez radia 0.00 Alternator w porządku ładuje 13.9 prąd ładowania. Ktoś ma jakiś pomysł?
Dla mnie sprawa jest prosta, to co zaleca producent z jak największym prądem rozruchowym. Poza tym o jakiej technologii akumulatora mówimy dla Polo sprzed 25 lat? i to w SDI? Dla mnie to taki bardziej "luksusowy" traktor Do Polo najlepiej coś w stylu Futury CA640 (prąd rozruchowy 640A) Do BMW jak się zmieści Futra CA1000 (900A prądu na rozruch) i tyle...
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Przepraszam, nie bardzo rozumiem pytania. Zasilanie na bezpieczniku 29 i 31? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Jest tam kostka z dwoma pinami. Są doprowadzone dwa kabelki - ale nie jestem pewien ich koluru - musiałbym iść sprawdzić. Co jeżeli tak jest?...
Ok jeśli do skrzynki dochodzi + 12V które nie jest usypiane i ma odpowiednią wydajność prądową. Mimo wszystko uważam, że przy zastosowaniu odpowiedniego przewodu (średnica, grubość izolacji, właściwe prowadzenie) i bezpiecznika zasilanie z akumulatora może być prostsze w wykonaniu. I jeszcze jedno - nie wiem, jak elektronika tego BMW reaguje na słaby...
jakie wtyczki ? Wszystko podłączam dobrze . Bezpieczniki sprawdzone 100% teraz podłączyłem akumulator do ładowania bo wyczytałęm ze ponizej 12V odcina niektore pod zespoly
Ja miałem podobne dziwne problemy okazało się instalacja jest bardzo wrażliwa na spadek napięcia akumulator był ciut za słaby i rozrusznik kręcił ale komputer nie odbierał sygnałów z czujników a po rozgrzaniu regulator ładowania zdychał w sumie wymiana regulatora i akumulatora i problem zniknął
Prostowniki wystarczający a diagnozę należy zacząć od sprawdzenia ładowania w aucie (być może alternator wysiadł lub masa zgniła). Po zegarach widać, że to BMW czyli akumulator w bagażniku więc pewnie problem z przewodami. Tego typu prostowniki nie mają żadnej zbędnej elektroniki tym samym bez problemu zrobią gęstość elektrolitu. Amperomierz skalowany...
a ile ten akumulator ma lat? Bo moze on poprostu jest juz wyeksploatowany. Jezeli jest w dobrym stanie to radził bym sprawdzić stan klem, jezeli jest na nich nalot to moze być on powodem słabego ładowania akumulatora i moze dlatego nie krótka jest jego żywotność
Hmmm ok to przeczytam specyfikacje wzmacniacza i zapytam chłopaków na forum audio. Jutro napisze co z aku czy traci napięcie po ładowaniu czy nie. Pozdrawiam
Witam, pierwsze pytanie probowales inny akumulator? nie znam sie dokladnie na elektrotechnice... ale wydaje mi sie ze raczej takie skoki napiecia nie powinny wplynac na akumulator zbytnio
Ahaa... czyli jakbym tego alternatora OE BMW 12318517262 nie podłączył to będzie ładował prawidłowo i on nie potrzebuje regulatora bo posiada wbudowany?
witam, męczy mnie troszkę sytuacja jaka powstała w wyniku mojego zaniedbania, wczoraj podłączyłem prostownik (zespół prostownikowy BA-12/5 ) by doładować akumulator 110Ah 12V,akumulator nie był rozładowany do zera ale auto stało ok. miesiąca nie używane więc postanowiłem go doładować,zapomniałem o tym i dopiero dzisiaj rano mi się przypomniało ufff...
Sprawdzić ładowanie i napięcie na akumulatorze a wszystko się wyjaśni, prosta sprawa jak się pomyśli choć usterek może być wiele. SławeK
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
może to nie jest wina rozładowywania ale samego ładowania podczas jazdy pomierz napięcia na zapalonym silniku.
Prostowniki z funkcją rozruchu w tym wypadku sobie daruj, to raczej zabawki niż coś użytecznego tym bardziej że z tej funkcji skorzystasz może raz albo w ogóle. Prostownik ma być nowy czy używany, będziesz nim ładował tylko ten konkretny samochód czy też inne pojazdy, jaki budżet?
wg mnie najlepiej zastosować akumulatorki NiMh, ponieważ w przeciwieństwie do baterii można je ładować i ich nie rozerwie. jedno takie ogniwo ma 1,2V
Zapalają się kontrolki, elektryka w aucie jest, ako wyjelem na ładowanie na całą noc, zamontowałem go w innym aucie i ledwo odpalił czyli ako przydało by się wymienić, ale jak próbuje odpalic na kablach bmw z akumulatora z drugiego auta to rozrusznik nie kręci, słychać tylko lekkie "cyk" i tyle...na kablach to powinien zakręcić rozrusznik? Kable mam...
ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet stacja ładować akumulator
tylna kanapa astra volvo silnika transformator stare prostownik
monitoring zewnętrzny kamery excel cennik automatyczny
Jak ustawić mechanizm magnetofonu Sony PMC-D305L? Zablokowany bęben pralki Candy Grand - co robić?