Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Ale autorowi postu zależy chyba aby te 2-5 A było na końcowym etapie ładowania ? Bo przecież akumulatora trakcyjnego nie ma sensu ładować tak małymi prądami.
Widzę że mnie Pan nie zrozumiał. Chcę przerobić zasilacze ATX, bo łatwiej ingerować w układ automatyki. Nie planuje go przewijać, lecz wykorzystać oryginalne uzwojenie np: 5V, a 12 V pozostawić nieobciążone. Z danych producenta wiem że akumulatory trakcyjne 6V mogą być intensywnie ładowane do napięcia 7,2V, a następnie być na podtrzymaniu małym prądem...
Tu może być tak samo jak w Kia ProCeed którą niedawno robiłem, co prawda miała zwykły akumulator 12V ale silnik spalinowy uruchamiany był napędowym silnikiem elektrycznym z baterii trakcyjnej, brak było standardowego rozrusznika i pewnie przy padniętej baterii trakcyjnej auto robi się nie do odpalenia
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Dołączę się do tematu, sam posiadam zestaw 12sztuk ogniw trakcyjnych 240Ah i planuję używać go jako magazyn PV. Czy można zrobić jakiś system automatyczny do uzupełniania wody?
Witam Uruchomiłem silnik wraz kompresorem ładowarką akumulatora trakcyjnego i przetwornicą ładują akumulator pokładowy 12 V Dziękuje wszystkim za próbę pomocy w rozwiązywaniu problemu.
Silnik spalinowy priusa ładuje akumulator trakcyjny NiMH o napieciu znamionowym 273V i 6,5Ah. Do niego chiałbym sie podpiąc przetwornica i zamienic jego prąd stały na zmienny 50Hz. Akumulator trakcyjny HV posiada 38 modułów 7,2V każdy (6 ogniw NiMH). Zamontowany jest pomiedzy tylnymi amortyzatorami za siedzeniem tylnym, wazy ok 45 kg. Silnik elektryczny...
Akumulatory w wózku widłowym to nie są akumulatory rozruchowe tylko trakcyjne i charakterystyka ładowania takich akumulatorów jest całkiem inna. Ładowarka automatyczna przeznaczona do ładowania akumulatorów rozruchowych nie nadaje się do ładowania akumulatorów trakcyjnych, do nich są specjalne ładowarki.
temat może być rozwojowy i może wielu z nas osobiście dotyczyć Temat wymaga rozwiązania systemowego. Instalacje elektryczne w garażach budynków wielorodzinnych nie są przystosowane do ładowania akumulatorów trakcyjnych. Tak jak mycie auta może się odbywać tyko w myjni, tak też ładowanie elektryka jest możliwe tylko w punktach ładowania. Pewnie przepisy...
Kiedyś faktycznie się rozglądałem za falownikami na ok 144 volt. Są takie falowniki pod takie napięcia. Przerobić się u mnie nic nie da na inne napięcia. W mojej instalacji wszystkie regulatory regulatory cisną do jednego worka, Falownik hybrydowy jest także zaprogramowany żeby wspomagał off-grid. Prądu ładowania akumulatorów trakcyjnych nigdy nie ograniczałem....
Zalezy jaki akumulator żelowy i zalezy jaki akumulator trakcyjny. Hint: Akumulatory trakcyjne tez moga byc żelowe Pod twój kontroler mozesz podłaczyc akumulator o dowolnej pojemnosci. Liczy sie tylko prad ładowania
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym. Nie nadaje się do głębokiego rozładowania. Te odpowiednie w tym zastosowaniu to akumulatory właśnie podtrzymujące czy trakcyjne. Stosowane od zasilaczy buforowych przez łodzie i kampery. Wspomniane akumulatory LiFePO4 mają tą zaletę, że mogą byś ładowane i rozładowywane wielkimi prądami bez szkody...
Witam. Prawda jest po środku. Co w domu bierze moc? Piec, pralka - grzałka, piec do gotowania i to można zasilać dc ale start "softstart". Komputer, TV (jeśli ktoś jeszcze używa), światło może być AC, bo to MAŁE MOCE 100...200W. Żywotność akumulatorów wysokonapięciowych jest 10 razy większa niż bezpiecznych 24...48V, bo nie ma tam udarów prądowych....
Możesz zastosować regulator solarny ,będzie działał nie przeładuje akumulatora .Chińczyk powinien działać poprawnie .
A po co go ładować? Jezdzisz to sam z trakcyjnego sie laduje. Jak nie trzyma i siada kup nowy i kropka
Ca-Ca to myl ace określenie nowej technologii, powsrało na bazie starego Pb-Sb i pawidłowo powinno brzmieć Pb-Ca Potem przyszła ewolucja i do wapnia dodano srebra i wykluło się Pb-Ca-Ag a określenie Ca-Ca zostało dla technologii Pb-Ca bez dodatku srebra. Tak czy inaczej, i tak większości nie wytłumaczysz że aku samochodowy trzeba ładować do 16,2V, no...
Rozmawiałem ze znajomym, który zajmował się obsługą akumulatorów trakcyjnych, i powiedział że można ładować max 10% pojemności akumulatora, czyli 230ah ładujemy max 23A przez 10h, ale lepiej ładować dłużej mniejszym amperażem.
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Głupawy LELEK "robił" gęstość, tylko trwało to tydzień. Akumulator w samochodzie to nie jest akumulator trakcyjny.
Witam! Przymierzam się do zbudowania prostownika, którego zadaniem będzie ładowanie 14 akumulatorów trakcyjnych 6V/240Ah połączonych szeregowo. Mam parę pomysłów, ale może ktoś zna jakiś dobry patent, żebym nie musiał wyważać otwartych drzwi? Napięcie ładowania około 104V, prąd 25-28A, prostownik jednofazowy. Czytałem gdzieś że dobrze jest zmieniać...
Ma służyć do ładowania akumulatorów trakcyjnych 12v ew. samochodowych tak moc będzie koło 500W do 1kW Dodano po 4 A więc ma ktoś jakies pomysły? (odświeżam temat, bo jest już na dole listy i nikt nie odpowie)
Samorozładowanie mają faktycznie mniejsze, zasiarczają się rozładowane tak samo. Za to te z zawartością antymonu lepiej odsiarczają się podczas ładowania. Dlatego nadal są stosowane jako trakcyjne.
Witam Akumulator trakcyjny trojan 12v 100Ah został zalany wodą na skutek powodzi w piwnicy. Bateria była pod wodą około 2 godz. Po wyjęciu wylałem z akumulatora cały elektrolitu a raczej to co z niego zostało. W tej chwili stoi suchy. Moje pytanie to , czy można taką baterię reanimować? Akumulator kupiony w sierpniu 2014, ładowany trzy razy.
Skąd Ci się biorą takie straty przy regulacji PWM? Twoje obliczenia są słuszne ale nie dla PWM lecz dla regulatora liniowego. PWM to jeden z wariantów stabilizatora impulsowego. Prawidłowo zaprojektowany regulator PWM obniżający napięcie z 14V do 6V przy prądzie 5A nie potrzebowałby nawet radiatora na głównym tranzystorze... Sądząc z podanych wartości...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Jak UPS o takim czasie podtrzymania to będzie trudno. Najpierw oszacuj jakiej mocy potrzebujesz? Lodówka ma średnio 150W a router około 15W, przez 12h daje prawie 2kw. Zwykły, samochodowy o pojemności 100Ah z samego mnożenia ma 1,2kW - a zwykły sie nie nadaje, jedynie trakcyjny. Ładowanie w akumulatory 2kW to też jest nie proste. Sama przetwornica też...
Wyrażę swoje zdanie odnośnie tego czy to jest ździerstwo że magazyn LiFePo4 kosztuje 3 razy więcej niż akumulatory trakcyjne. Małe porównanie. Ilość cykli ładowanie rozładowanie LiFePo4 - 6000 Akumulator - maks 1000 Prąd ładowania LiFePo4 - 0.5-1C Akumulator - maks 0.2C Głebokość rozładowania (tym samym pojemność użyyeczna) LiFePo4 - 90proc Akumulator...
Jeśli bateria 6 akumulatorów ma 13,8 V, to bateria 3 akumulatorów powinna mieć o połowę mniej, czyli 6,4 V. Piszę o stanie pełnego naładowania. Któraś z baterii ma zaniżone napięcie albo wszystkie są już wyeksploatowane, albo ja czegoś nie wiem. To czemu na mierniku pod obciążeniem może pokazać dobre wartości, a i tak z powodu zużycia będzie miała...
Akumulatory typu AGM również? Te do pracy cyklicznej? Oczywiście. Proszę zapoznać się szczegółowo z zaleceniami firm Yuasa i Panasonic - wiodących wytwórców baterii w technologii AGM i żelowej. Jest to jeden z typowych trybów pracy tych akumulatorów! Inaczej rzecz się ma w zestawach do pracy trakcyjnej w systemach UPS. Szczególnie tych pracujących...
https://obrazki.elektroda.pl/4012589400_... Witam przedstawiam wnętrze i zastosowanie elementu łańcucha trakcji współczesnego samochodu elektrycznego jakim jest ładowarka/przetwornica wbudowana OBC. Ta prezentowana jest stosowana w samochodach grupy Stellantis Opel,Peugeot,Citroen,Jeep itd . Zespół wbudowanej ładowarki / przetwornicy...
Ciekawa sprawa. Akumulatory 60Ah i ładowarki po 15 - 20A... I na dodatek rozruchowe zamiast trakcyjnych. Widać, że ktoś nieźle już namieszał w tej maszynie...
W urządzeniach, którymi się zajmuję, czasem jest awaryjne zasilanie 24V z dwóch szeregowo połączonych akumulatorów żelowych 12V 18Ah W przypadku akumulatorów trakcyjnych, które nonstop są rozładowywane i ładowane, podejrzewam, że ich wspólne ładowanie szybko je zniszczy. A jeden akumulator 12V to sześć akumulatorów 2V (cel) połączonych szeregowo. ;)
Obecnie produkowane, wymagające uzupełniania wody to wyłącznie akumulatory trakcyjne. Może prościej będzie zrobić porządek z ładowaniem?
Kotłownia to dobre miejsce do umieszczenia akumulatorów kwasowych, stała temperatura zarówno w zimie jak i w lato no i dobra wentylacja. Ich główny atut to cena no i są bardziej dostępne. Jednak trzeba o nie dbać m.in. sprawdzać poziom elektrolitu i uzupełniać go wodą destylowaną (ale to nie problem), poza tym mają większy współczynnik samo rozładowania...
Do takiego zasilania nie możesz użyć zwykłego"samochodowego"akumulatora rozruchowego ( przystosowanego głównie do poboru dużego prądu przez krótki okres i czestego ładowania) Potrzebujesz akumulatora "trakcyjnego" czyli takiego , który pozwala na długotrwały pobór niedużego prądu. Możesz też wziąć po uwagę żelowe jak w układach alarmowych.JA bym wybrał...
Jeżeli zarosła sulfatem, to tylko dla tego, że nie jest naładowana. Więc gdy zostanie wciągnięta do reszty cel, to będzie ładowana razem z resztą i niby sulfat powinien się rozpuścić, bo jest rozpuszczalny. Jeśli stan rozładowania trwał krótko to zasiarczenie jest odwracalne, jeśli długo to nie jest. Jakie warunki i co doprowadza do tego, że cela przestaje...
To bateria trakcyjna i ona ładowana jest inaczej typowe akumulatory rozruchowego czy buforowe. W jednym cyklu ładowania, inaczej mówiąc w każdym, zawiera się etap odsiarczania, mieszania elektrolitu i wyrównania ogniw. Ładowarka ładuje zmniejszając się prądem do napięcia 2,7V na celę, a następnie go utrzymuje przez określony czas. Po ładowaniu każde...
Aby wynik testu sprawności akumulatora był rzetelny, aku musi odstać swobodnie 24h, a temperatura jego ma wynosić 20°C. Tak w teorii. Tester mierzy stopień naładowania, czyli napięcie i spadek napięcia przy chwilowym obciążeniu. Z tych dwóch czynników przelicza ocenę czy dobry, zły, czy naładować. Obecnie produkowane akumulatory samochodowe są wyłącznie...
Wszędzie w sklepach gdzie sprzedają silniki czy na forach jest opinia że zwykły akumulator padnie po 4-5 cyklach ładowania co mi się wydaje bujdą Oczywiście że bzdura. Pojęcie "głębokie rozładowanie" akumulatora kwasowo- ołowiowego ( nieważne żelowy czy tradycyjny) nie oznacza możliwości maksymalnego rozładowania tylko oznacza możliwość wielokrotnego...
Ok, 20% pojemności, żeby samochodowej baterii akumulatorów nie zniszczyć szybko, bo one nie lubią głębokiego rozładowania. AGM znosi to lepiej stąd możliwe wyciągnięcie 70% pojemności. W przeliczeniach są błędy z jednostkami. 120Ah * 12V=1440 VAh=1440Wh (watogodzin). Moc podajemy w watach 1W[VA]=1V*1A. Może te Wh wygodniejsze do liczenia jaką moc ile...
Witam, posiadam małą "elektrownie" składającą się z: 1x panel 340 W 1x Regulator MPPT 30a Na pierwszy - testowy "rzut" były akumulatory 2x74ah kwasowe - zwykłe najtańsze, bo chciałem zobaczyć, czy ma to rację bytu. Akumulatory po niespełna dwóch sezonach wyzionęły ducha. Troszkę przeze mnie, bo były w zimie zostawione z niskim napięciem, ale nie o tym....
Wytwarzanie wodoru etc. Oczywistością jest że trzeba zapewnić odpowiednią wentylację pomieszczenia z akumulatorami. Tylko jak duża wentylacja to ma być. Bo ludzie są przyzwyczajeni do ładowania pojedynczego akumulatora samochodowego niedużym amperażem a wentylacja dla nich to jakikolwiek przepływ powietrza, w dodatku potrafią uszczelnić kratki wentylacyjne...
3godziny naładowaniu olać wody i wio? ,,Olać" to raczej moczem złocistym i ciepłym :cry: A na serio trzy godziny ładowania akumulatora ołowiowego i ,,wio" ? Coś nie..ten tego...Drogi Panie. By nie było, że producentów reklamuję, poszukaj Waść Akumulatora Trakcyjnego ze znakiem Deep Discharge, czyli odpornym na mocne rozładowania. Parametry znasz. Pozdrawiam.
Założenie błędne.Nie tędy droga. Akumulatory w samochodach hybrydowych charakteryzują się niewielką pojemnością, za to odpornością na setki tysięcy cykli ładowanie - rozładowanie, poza tym są dość drogie. Dla Ciebie, Kolego tylko tzw. akumulatory trakcyjne. A choćby najprostsze akumulatory żelowe.
Ogniwa trakcyjne warto odsiarczać w przeciwieństwie do akumulatora samochodowego gdzie się to nie opłaca (jest zbyt tani w zakupie). [url=https://www.google.com/search?q=des... schematy Część takich wynalazków odsiarczających ze względów ekonomicznych...
Na takie potrzeby wystarczy agregat 0,5kW... albo panel 75-100W, kontroler ładowania akumulatora 12V, akumulator trakcyjny 120Ah i przetwornica 12V na 230V - myślę, że w 1000zł się zmieścisz. Agregat może kupisz taniej ale musisz kupować paliwo no i hałasuje i smrodzi.
Po drugie ładowanie akumulatora tak dużym prostownikiem to głupota. . Naprawdę? :D To jakim prostownikiem ładować baterie trakcyjne 12 cel 550Ah? Wszystko zależy od tego, jaka będzie pojemność ogniw baterii.
Że nikt nie oddaje na złom dobrych ogniw kolega się bardzo myli. W czasach Poloneza przywiozłem ze złomu czerwony akumulator z zasilania awaryjnego centrali i chodził jeszcze 5 lat czyli więcej jak niejeden nowy. Raczej nie muszę pisać że wtedy był spory problem z zakupem nowego. Żadna poważna firma nie pozwoli na stanie sprzętu łatanego bez przerwy...
Dziękuję za odpowiedź. Jak już piszemy, to może zacznę od przedstawienia projektu. To mają być cztery zasilacze w szeregu 48V do szybkiego ładowania akumulatorów trakcyjnych wózka widłowego. Mając zastępczą ładowarkę szkoda kilku dni samego ładowania. Domniemywam ze uda mi się uzyskać odpowiednie napięcie ładowania ponieważ zasilacze serwerowe mają...
Te akumulatory pracowały cyklicznie i dostały porządnie w d**ę Przy takiej pracy powinny być akumulatory trakcyjne. No można się bawić z reanimacją, trochę go poeksploatować, ale jak padnie po kilkunastu cyklach w środku wyjazdu, gdzieś na polu biwakowym to jednak może się okazać, że lepiej było go wymienić wcześniej... Można dokupić trzeci do zwiększenia...
Co kryje się pod określeniem "wyda prąd rozładowania"? O jaki wydatek prądu rozładowania chodzi? Akumulator trakcyjny musi być przystosowany do oddania stosunkowo dużego prądu jaki pojawia się przy rozruchu wózka.
Rzecz w tym, że jak podłączysz fotowoltaikę do UPS to on nic z tym nie zrobi. Po prostu akumulatory będą ładowane prosto z ogniw bez żadnej kontroli. Aku trakcyjne są znacznie lepsze. UPS nie zadziała na prądzie stałym z paneli.
Jest to BESTER BSG 80/60. Schematu nie ma co rysować, jest to tylko trójfazowe trafo i trójfazowy mostek. Pierwotnie ładował 40 cel trakcyjnych połączonych szeregowo. Pojemność 200Ah. obecnie ma ładować 6 akumulatorów po 150Ah. Takich: http://www.sacredsun.com/Upload/products... Pdf podaje napięcie ładowania 2,4V/celę więc potrzebowałbym...
Ta ładowarka jest odporna na zwarcie zacisków, nie podaje prądu ładowania gdy brakuje napięcia akumulatora. Mam ładowarkę baterii trakcyjnych, która ładowanie załącza dopiero po dłuższej chwili - i tylko w przypadku, gdy bateria jest sprawna i prawidłowo podpięta. Inaczej świeci się tylko czerwona lampka "fault". To tutaj, to przykład tego, jak urządzenie...
Dzień dobry Pragnę zasięgnąć opinii. Nagrzewnica olejowa/webasto, 12V/15A, pobór mocy na rozruchy i podczas schładzania to około 140W, pobór podczas pracy to maks 60W. Chciałbym dobrać akumulator, który ma to zasilać możliwie jak najdłużej w kilkunastu cyklach pracy (12-14 cykli), przed ponownym ładowaniem. Jaki typ, jaka pojemność? AGM, 230-250Ah,...
Te akumulatory co mam mają znacznie większą pojemność. To są akumulatory trakcyjne. Ten UPS co mam ma 10 A prąd i nie naładuje ich. Pokazuje ładowanie ze dwie minuty i przestaje wyświetlać stan naładowania - czyli przestaje ładować.
Jest to akumulator trakcyjny 80V 240Ah do napędzania wózka akumulatorowego. Akumulator ten jest zbudowany z czterdziestu ogniw każde 2V jak w każdym akumulatorze. Układ chciałbym zbudować taki żeby ładował w zależności od temperatury czyli przy temperaturze 0 stopni 2,4 V na celę czyli razem 96V natomiast przy temperaturze 20 stopni około 2,3V na celę...
No właśnie lepszą. Jeszcze lepsze są trakcyjne, bo mają grubszą elektrodę dodatnią, która się nie zniszczy tak szybko jak w innych wykonaniach. Żelowe są fajne, bo jak się wywrócą, to nie pociekną. Żywot ich będzie bardzo krótki w wysokich temperaturach i przy notorycznym przeładowaniu, bo wody w nich mało. Jeśli rozładowanie nie będzie głębokie, to...
To końcowe ładowanie wyrównawcze "gazowanie" zapewnia dwie ważne czynności: zapewnia mieszanie kwasu oraz zapobiega "rozbalansowaniu" się poszczególnych częściowo np zużytych cel. Ta uwaga wydaje mi się bardzo istotna i to nie tylko w odniesieniu do akumulatorów trakcyjnych, ale również rozruchowych w samochodach. Też to zauważyłem, kwasiaków nie da...
W tej zamianie miejsc chodzi głównie o kierunek przepływu prądu stałego co sprawia, że przez skrajną cele płynie największy prąd dlatego ma tendencję do szybszego parowania elektrolitu (wysychania). Wracając do wózków widłowych to te lepsze mają akumulatory składające się z osobnych cel połączonych łącznikami. https://obrazki.elektroda.pl/1084340700_...
Dokładnie tak miał sąsiad. Radyjko gralo i bateria 12V klękła. Nie mógł ruchomić ravki. Podjechałem z powerbankiem tyk i od razu start , przetwornika zaczęła też ładować 14V z trakcyjnej nawet bez rozruchu silnika spalinowego.
To ja dołożę od siebie, że warto było by wziąć areometr i sprawdzić gęstość oraz kolor elektrolitu. Oraz zajrzeć, czy masa nie sypie się z płyt. Czy zakup używanej ładowarki do akumulatorów trakcyjnych (24V, 60-100A) za parę stów stanowi aż taki problem, aby kombinować?
Wylewanie elektrolitu i ładowanie na wodzie destylowanej stosowano w latach 80 dla akumulatorów rozruchowych. Czy ktoś z użytkowników forum miał kiedyś styczność z regeneracja ogniw trakcyjnych?
Nie są lepsze, bo są znacznie gorsze - bo takie są prawa termodynamiki. Rozmawiamy o pojazdach (samochodach) a nie o ich silnikach. Tramwaje, trolejbusy i elektrowozy mają dodatek o nazwie "sieć trakcyjna" a gdy na linii PLP takiej sieci nie ma to skład ciągnie lokomotywa spalinowa a nie elektrowóz. Możesz ładować akumulator prądem o 50% tańszym niż...
No właśnie - jeśli chodzi o typ akumulatora - czy lepiej kupić noname ale trakcyjny, czy "zwykły" firmowy za te same pieniądze? A czy praca w takim cyklu nie skróci żywotności aku? Pobieramy przez całą dobę tyle energii ile jest potrzeba i gdy albo akumulatory rozładują się poniżej pewnej krytycznej wartości (dla "zwykłych" pewnie będzie to wyższe napięcie)...
Jak to nie ma źródła? Do naładowania takich akumulatorów wystarczy przecież źródło o mocy: 16 kWh [pojemność akumulatora trakcyjnego] x 1 / 0,7 [sprawność ładowania akumulatora] x 1 / 0,25 h [czas ładowania akumulatora] = 91 kW Wystarczy mieć więc przyłącze trójfazowe z bezpiecznikami 160 A, do tego stosowna ładowarka i jedziemy ;)
Witam, kupując dany typ akumulatora żelowego trakcyjnego poznasz też jego producenta, więc podstawowym źródłem wiedzy o jego eksploatacji powinna być informacja od producenta tego akumulatora. Pozdrawiam
Kiedyś czytałem o odsiarczaniu, miało to być ładowanie małym prądem i cykliczne rozładowanie jeszcze mniejszym. Czyli trafo z jedną diodą, ustawiony na mały prąd ładowania (1/20c) i mała żaróweczka bezpośrednio do zacisków akumulatora.
Kolego mówimy o akumulatorach VRLA czy klasycznych? Mówimy o rozruchowych nigdy nie zastanawiałem się jak działa "recykling'' w takich akumulatorach a poza tym jest wiele akumulatorów do których aby dolać wody trzeba użyć wiertarki. Co do sporu miedzy pracą buforową a cykliczną to wydaje mi się że bardziej właściwa jest praca cykliczna akumulator ładowany...
Witam. Mogę trochę po mądrować? Jeżeli błędnie to proszę o skarcenie i usunięcie posta. Alternator np. 150A i regulator 14,4V. Alternator podczas pracy prawie od zerowych obrotów daje nam te 14,4V i max można z niego pobrać 150A. Ale nie trzeba i w całym zakresie prądu powinien regulator utrzymać te 14,4V A akumulator po "dostarczeniu"mu tych że 14,4V...
W Polsce generatory bez przekładni nie zdają egzaminu z powodu słabych wiatrów. Chociaż do tej pory. Siemens z którym jestem związany ponad 15 lat w 2012r wprowadził na rynek najnowsza gondolę z generatorem bezprzekładniowym o mocy aż 3 megawatów. Rozpiętość łopat rotora 101m. Nowatorski generator i układ sterujący gondolą oraz łopatami pozwolił obniżyć...
Posiadam ww. ładowarkę chciałbym ją przerobić tak abym mógł nią ładować baterie 6 ogniw połączonych szeregowo dających napięcie ok 7,2V 1,6Ah Ładowarka: Trafo toroidalne moc pewnie 12V*15A=180VA Mostek prostowniczy - MBR4050PT Reszta jak na zdjęciu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/29_11961150... http://obrazki.elektroda.net/78_11961150...
Tak na marginesie, do do głębokiego rozładowywania przydałoby się kupić zumutatory trakcyjne o odpowiedniej pojemności. Nie nadają się do rozruchu. Podłączam zwykły prostownik - w ciągu kilku minut podładuje akumulator na tyle, aby silnik odpalił. Czyli ładujesz go kilka minut ogromnym prądem, ale twierdzisz, że podłączenie na chwilę innego źródła...
Nie koniecznie powinien się uruchomić inwerter. Ale odłączając panele od inwertera i podłączając "na krótko" do akumulatora, kontrolując napięcie powinno udać się podnieść napięcie do takiego, by podłączony inwerter się uruchomił. Podczas ładowania ratunkowego należy odłączyć inwerter, bo napięcie na wyładowanym akumulatorze może wzrosnąć ponad max...
Twój opis pasuje do opornicy Lewanda. Ale nią bada się stan akumulatora ,dokładnie do jakiej wartości spada napięcia przy konkretnym obciążeniu (stad wymienne wkładki o różnej rezystancji by zasymulować pobór dużego prądu). Daj zdjęcie tego akumulatora z góry bo przeważnie trakcyjne mają jakiś system uzupełniania elektrolitu. No chyba że nie jest to...
https://obrazki.elektroda.pl/8893711500_... Witam , przedstawiam vivisekcję wbudowanej ładowarki/przetwornicy napięcia stałego samochodu Peugeot 308 III T10 1.6 Hybrid Plug in (PHEV) . Temat podobny do opisywanej niedawno przeze mnie ładowarki wbudowanej samochodu w pełni elektrycznego . Urządzenie te pełni funkcję : Przekształcanie...
zdarza się że reklama pozostaje na kilka godzin w określonej lokalizacji i tam ma sobie świecić i ciszyć oko :) Dostałem informacje od sprzedawcy w sklepie że tylko określone ładowarki/prostowniki nadają się do tego, stąd moje pytanie. Również nie każdy akumulator się do tego nadaje. Do pracy cyklicznej (ładowanie - rozładowanie) są specjalne akumulatory,...
Witam, co koledzy doradzą? Potrzebne ładowarki do ładowania akumulatorów 4x12V/100Ah , ładowanie co nocne po 8 godzin max. Zastosowanie w pojeździe akumulatorowym zasilanym 48V, ale wydaje mi sie, że lepiej ładowac każdy akumulator odzielnie czterema ładowarkami w celu maksymalnego oszczędzania akumulatorów. Chodzi o to aby akumulatory nowe przezyły...
Cześć, Twój pomysł nie jest nowy. W ten sposób konstruowane są praktycznie wszystkie zasilania serwerowni. UPS potrzebny jest do podtrzymania zasilania urządzeń na czas potrzebny do rozruchu agregatu i osiągnięciu przez niego parametrów pracy (duże agregaty spalinowe potrzebują kilka minut na osiągnięcie parametrów pracy) dopiero wtedy następuje przełączenie...
Witam! Oryginalny silnik 49ccm miał prawdopodobnie moc ok. 2kW. Jeśli zamiast silnika 2kW dasz silnik 0,5kW to "osiągi" będą proporcjonalne do użytej mocy (czyli 4 razy słabsze, niż "oryginał"). W pełni naładowane 3 akumulatory żelowe 12V/12Ah mają zgromadzoną energię ok. 430Wh (watogodzin), co może (choć niekoniecznie) wystarczy na 1/2 godziny "szaleństw...
Witam! Posiadam prostownik do ładowania pakietu akumulatorów trakcyjnych o napięciu 48V. Prostownik jest na napięcie zasilające 115V, jak prosto i tanio przerobić go na zasilanie z 230V? Kombinować z przeróbkami wewnątrz urządzenia czy założyć na wejście jakiś transformator? http://obrazki.elektroda.pl/3786355300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4078807800_1...
Jestem pewny że wszystkie układy mają 12 V akumulatory trakcyjne to 96x3,7V lub 106x3,7 I z akumulatora trakcyjnego na tak zwany moduł zasilania który dostarcza napięcie na kompresor klimatyzacji falownik silnika oraz przetwornice napięcia która to ładuje akumulator pokładowy 12V Sam falownik uruchomi silnik już przy napięciu 150 V pod warunkiem modyfikacji...
Wózek inwalidzki czy przemysłowy ;) W przemysłowym są cele po 2V, w inwalidzkim dwa akumulatory po 12. Sprawny akumulator po naładowaniu i odstaniu 2-3h powinien mieć napięcie nie mniejsze jak 12,6V. W przypadku pojedynczej celi (sprawnej) będzie to 2,1(15). W przypadku akumulatorów trakcyjnych są firmy które regenerują (i wychodzi 3 razy taniej) w...
Jaką trwałość ma akumulator trakcyjny tego auta? Trudno precyzyjnie określić trwałość akumulatora trakcyjnego w samochodzie elektrycznym, takim jak Fiat 500e, ponieważ wiele czynników wpływa na jego żywotność. Przede wszystkim, wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, warunków eksploatacyjnych, a także częstotliwości ładowania i sposobu jego przeprowadzania....
Mam lepszy pomysł. Kupie akumulator normalny samochodowy 60Ah ... Nie piszesz dokładnie do czego Ci ten akumulator, ale akumulator rozruchowy to nie jest najlepsze rozwiązanie do zasilania urządzeń ciągle ładowanych i rozładowywanych (praca cykliczna), tak samo jak akumulator przeznaczony do systemów zasilania awaryjnego (te się lepiej sprawdzają)....
To jakiś pomysł. Tylko czy układy Peugeota obsłużą bezproblemowo te baterie od Kia? Czy jesteś pewien, że to wszystko bezproblemowo zadziała? Czy po zmianie magazynu energii kontroler ładowania zadziała z zupełnie innym akumulatorem? Chyba lepiej zdecydować się na radykalną konwersję pojazdu. Czyli wymienić akumulatory na typowo trakcyjne, zmieniając...
Jak obniżyć prąd ładowania akumulatora w prostowniku GM Electric CBTMPB dając na nominal czy na + 10% prostownik teraz ładuje baterie trakcyjną 800Ah w trzy godziny chciałbym wydłużyć czas ładowania za odpowiedzi z góry dziękuje https://obrazki.elektroda.pl/8092719000_... Proszę dokładnie przepisywać dane z tabiczki znamionowej. Tym...
...I zapomniałeś o jednej rzeczy: na akumulatorach możesz zrobić maksymalnie 10-15 tysięcy kilometrów (100-150 km * 100 cykli ładowania), potem zasięg zacznie spadać dość szybko - po kolejnych stu cyklach będziesz mógł co najwyżej 30-50 km zrobić na jednym ładowaniu. Opłacalność kopciowych wynalazków spadła w ten sposób jakieś dziesięć razy, bo Ty...
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to chyba powinno wyglądać tak: w nocy akumulatory się ładują a za dnia służą do poruszania pojazdów ? Bo jakoś nie widzę sensu w tym aby najpierw ładować akumulatory żeby powiedzmy rano służyły jako bufor a później w dzień znów je ładować z sieci żeby mogły napędzać auto.
Mam taki samochodzik dla dzieci,dwuosobowy.Kupiłem do niego akumulator trakcyjny 12V.Sprzedawca uprzedzał mnie abym go ładował jak spadnie o 30%. Trochu mnie to zaskoczyło że trzeba tak często ładować ten aku. Teraz pytam was czy taki wskażnik będzie wiarygodny do tego akumulatora? On mierzy tylko napięcie i tak z praktyki to nawet bardzo słaby aku.pokazuje...
To w tej hybrydzie masz silnik odpalany z baterii trakcyjnej? Jeśli tak, to czy akumulator 12 V masz podłączony z instalacją poprzez specjalny moduł? Masz na silniku alternator ładujący akumulator 12 V czy ładuje go hybryda? 3 tygodnie to około 500 godzin. Akumulator 45 Ah w warunkach idealnych rozładuje się w tym czasie przy poborze 90 mA prądu. Przy...
Generalnie dzisiaj akumulatory rozruchowe robią za wół roboczy niczym akumulator trakcyjny (20 razy dziennie odpalany samochód), do tego krótkie odcinki (do marketu i z powrotem), do tego ciągłe ładowanie kosmicznym prądem bo akku niedoładowany a zimny alternator potrafi dać 15V, później jest jak jest, padają po 2-3 latach.
12 W przy 12 V napięcia to 1 A prądu. Stąd łatwo policzyć, ile Ah musi mieć bateria akumulatorów. 2 tygodnie to 14 dób, czyli 14 × 24 = 336 godzin. Przy 1 A poboru prądu potrzeba baterii akumulatorów o pojemności 336 Ah. No i szkolne zadanie rozwiązane. Teraz czas na skrzeczącą rzeczywistość. Bateria ma podaną pojemność przy prądzie 20-godzinnym. W...
Nowy samochód hybrydowy stojący teraz w garażu. Podładowuję (bez odłączania klem) gdy napięcie na aku spadnie do 12,4V. Po ładowaniu przez włączenie układu hybrydowego (trwa to kilka godzin, sporadycznie sam włącza on sobie silnik benzynowy i ładuje pod napięciem ~14,4V) napięcie akumulatora osiąga 13,1V a spadek samoistny (nieużywany samochód) do 12,4V...
Jak dobry, to jednak może być nieco cięższy. Zresztą oczywiście do auta da się nosić nawet 40kg czy 50kg akumulatora, ale jest to bardzo uciążliwe i zwyczajnie ryzykowne. Można założyć że waży ok 24-25kg Tak jak model https://allegro.pl/oferta/yuasa-100ah-85... Napewno lekki nie jest,...
Czyli cały czas winny jest użytkownik. Niekoniecznie. Wystarczy mieć alarm (montowany w ASO) w najnowszym hybrydowym Yarisie żeby po niecałych 2 tygodniach już nie "odpalić". I wówczas potrzebujemy tylko niewielkiego prądu żeby napięcie podbić do momentu aż elektronika zastartuje - później jest już ładowana z baterii trakcyjnej. A jako ciekawostkę...
W zasadzie wszystko już chyba zostało powiedziane. Jeśli ktoś będzie miał jakieś konkretne pytania zapraszam na PW. Z najnowszych obserwacji: Pojawił się znowu problem opisany komunikatem "Awaria systemu ELEC". Już wiedziałem, że to niedoładowanie akumulatora 12V, wiem już też, że nie jest on doładowywany (nie wiem czemu) podczas ładowania baterii trakcyjnej....
Witami Nie niestety nigdzie nie moge odszukać instrukcji do prostownika. Kupiłem maszyne z używanym prostownikiem Autronic s, model D 80/140. Wszystko było dobrze do czasu..... Teraz gdy akumulatory są wyczerpane, to zamiast ładować prądem około 135 A zaczyna od około 40A, a po pewnym czasie wyskakuje błąd F0. Byłbym wdzięczny za pomoc. I drugie pytanie:...
Witam. Z dawnych lat produkty tego typu wysyłaliśmy do nich: https://izol-plast.rogow.pl Warto zapytać. Pisze w ofercie że typowo dla górnictwa ale nasze były tylko akumulatorami nie związanymi z górnictwem i robili je. Sporo znajomych tez kupiło od nich ogniwa jako magazyny energii więc co jak co ale pytać. Pozdrawiam.
akumulator trakcyjny panele akumulator trakcyjny akumulator trakcyjny magazyn
silnik deutz gasnąć zasilacz elektrozaczep mercedes rozrusznika
ekspres delonghi ekspres delonghi
Strojenie radia Aiwa CX: automatyczne i manualne metody Schemat zasilacza 42V do hulajnogi elektrycznej