Nie ma żadnej potrzeby rozłączania biegunów ujemnych.
Witam, Mam takie naiwne pytanie, wydaje mi się że znam odpowiedź ale wolę mieć pewność. Czy mając podłączone dwa akumulatory 12V szeregowo do 24V, mogę je ładować pojedynczo ładowarką 12V bez ich rozłączania? Pozdrawiam, Możesz ładować osobno bez rozłączania pod warunkiem że w pojeździe jakiś odbiornik nie zamyka obwodu. Dodano po 5 Bo jeśli obwód...
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
Chodzi po prostu o ładowanie niskim prądem. Możesz użyć zasilacza laboratoryjnego który ustawisz na limit prądu 100mA, możesz użyć innego zasilacza, powiedzmy 5V i użyć prostego obwodu ograniczania prądu oraz napięcia.
Moim zdaniem schemat el. poprawny oprócz kontrolki ładowania( + z za wyłącznika, a nie przed ).Bezpiecznik nie bardzo ma sens, gdyż prąd się zmienia w zależności od stopnia naładowania.
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
Mam 3 akumulatory połączone szeregowo 36v 12 ah czy zwykły prostownik do akumulatorów żelowych jest w stanie naładować coś takiego bez rozpinania na raz? Nie. Napięcie jest za niskie (trzykrotnie). Jednak jeśli w trakcie ładowania odłączasz obciążenie - wtedy wystarczą 3 identyczne ładowarki dołączone do zacisków poszczególnych akumulatorów, każda...
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
Może akumulator dożywa końca swoich dni (ew. złe ładowanie) albo niekontrolowany pobór prądu - poprzez wypinanie bezpieczników poszczególnych obwodów elektrycznych da się ustalić gdzie jest upływ...
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
Akumulator 3-letni, użytkowany w niekorzystnych warunkach, może być już zużyty. Inna sprawa jest taka, że te ładowarki, które masz na zdjęciu, to nigdy nie naładują w pełni akumulatora, bardziej ładują konserwacyjnie. Jest też opcja, że jakiś obwód kradnie prąd w aucie.
Dla akumulatora najlepszym prądem ładowania jest prąd stały bez pulsacji. Okresowe przebiegi pulsujące można rozwinąć w szereg Fouriera. Otrzymujemy składową stałą i sinusoidalne harmoniczne. Akumulator ładuje się proporcjonalnie do wielkości składowej stałej, harmoniczne tylko negrzewają akumulator i są dla niego szkodliwe. Aby poprawić jakość prądu...
Biały LED potrzebuje około 3,2V więc jeśli ogniwo guzikowe to coś z serii CR w zależności od dostępnego miejsca. Rezystor 10om wystarczy. Ledy kupujesz zwykłe " gołe" diody. Akumulator, batimexu się nada ale tu jeszcze trzeba go jakoś ładować.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
ogniwo wtórne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu nie da się naładować i je wyrzucamy. To akurat raczej jest pierwotne...
Wg mnie nie działa Ci ładowanie. W motocyklach i motorowerach wyposażonych w akumulator musi znajdować się obwód odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Czyli jak odpalisz alternator powinien zasilać aku jak i resztę elektryki - min. kierunki i klakson. Sprawdź regulator.
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
witam ponownie ...to zamień akumulatory w sygnalizatorach i wtedy będziesz wiedział czy jeden z nich jest walnięty (rozładowuje aku, lub go nie ładuje), albo uszkodzony jest akumulator. :arrow: jak sprawdzić czy centrala ładuje akumulator?? szeregowo amperomierz w obwód akumulatora, powinno być ok.0,6A - przy rozładowanym akumulatorze pozdrawiam - Maciej
Jaki to dokładnie model silnika? Jeżeli wychodzą dwa przewody to ten z diodą, to ładowanie akumulatora, drugi, to zasilanie oświetlenia. Masa jest wspólna i podłączona do rdzenia cewek. Jeżeli jest dioda, to nic więcej nie jest potrzebne. Zapłon, jest całkowicie oddzielnym obwodem. http://obrazki.elektroda.net/51_12866090...
Ogólnie S poza światłem cofania i ładowaniem akumulatora oraz zasilaniem przyczepy nie ma nic więcej jest tam jeszcze przewód kontrolny i masa obwodu ładowania.
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
Witam. Posiadam ładowarkę Hahnel PowerStation TC Action Model:1000 500.6 i mam z nią problem. Po włożeniu akumulatorków i włożeniu do kontaktu jeden akumulatorek ładuje się normalnie, a drugi nie. Dioda zamiast świecić zaczeła migać, więc poruszałem akumulatorkiem i nic. Zamieniłem miejscami akumulatorki i dalej to samo, ale tylko na jednej stronie,...
Na schematach nie widzę zasilacza do ładowania akumulatora, wpięcie bocznika z mostkiem szeregowo w obwód może spowodować złe ładowanie akumulatora.
Dzisiaj podłączyłem Sdp3 i zauważyłem że ładowanie wynosi 29,5V, a pomiary na akumulatorach wynoszą 29V, Zastanawia mnie który pomiar jest bardziej prawdopodobny i czy za duże ładowanie ma jakiś wpływ na ten błąd 2 obwodu, dodam że scania posiada podwójny układ akumulatorów.
Czy sprawdziłeś obwód ładowania w UPS?
zdziwilo mnie kiedy podczas mierzenia amperow baterii z 12A spadło do 5A w ciągu 20sek... troche dziwne 8=O podłączałeś równolegle przewody do akumulatora (czerwony do plusa, czarny do minusa)? No to ładnie, nie dziw się że spada, amperomierz włącza się w obwód szeregowo - w przeciwnym wypadku zrobi zwarcie a tego żaden akumulator nie wytrzyma na dłuższą...
A orginał jakie miał numery i czy wogóle ten założony pasuje wg EPC do tego modelu
Po stronie odbiorników to nie bardzo jest po co rysować schemat - w UPS wpiąłem się tylko w kable do akumulatora. Mam jeszcze taką myśl, że obwód ładowania w UPS nie ma mostka graetza tylko może być na jednej diodzie - wówczas na drugim biegunie akumulatora może pojawić się napięcie naprzemienne. Jeśli w drugim UPS będzie ta sama sytuacja to połączenie...
Witam. Osobiście nie mogę się doszukać problemu z podłączeniem dwóch takich samych kontrolerów ładowania do jednego dużego solara ale na wszelki wypadek: czy są jakieś przeciwwskazania do czegoś takiego? Jeden kontroler do ładowania dużego akumulatora (pierwszy obwód), który obsługuje silnik, inwerter, wyjścia USB itp (aku 100Ah) Drugi kontroler do...
a nie lepiej bezpośrednio pod charge podpiąć koszyczek bez żadnych innych obwodów?
Czyżby akumulator zaczął padać? Przy cyklicznym sprawdzaniu jego stanu, przy zdejmowaniu przez centralę napięcia zasilania z obwodu ładowania, napięcie w obwodach centrali spada na tyle nisko, że zakłóca pracę magistrali. Nie ma sygnalizowanej awarii akumulatora? Nie można również wykluczyć słabych połączeń typu słabo dokręcony przewód. PS. Czy oprócz...
Powiem tak, sygnał wziąłeś z kontrolki w zegarach czy z czujnika ciśnienia? Jeżeli bezpośrednio z czujnika to jak jest tam masa bez ciśnienia to nic nie powinno błyskać... Może lepiej się wpiąć w układ kontrolujący ładowanie akumulatora? Albo jakiś obwód typu pompa paliwa itp. O ile w twoim aucie pompa dostaje zasilanie tylko podczas kręcenia rozrusznikiem/pracy...
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. 2 godziny to zupełnie normalny czas ładowania baterii. Pół godziny możesz ładować zmasakrowaną baterię. Typowa bateria składa się załóżmy z 6 ogniw 3.7V o pojemności 2400mAh (co daje 6 x 3.7V x 2.4Ah = 53Wh). Żeby taką baterię naładować w pół godziny zasilacz musiałby dysponować mocą większą niż 100W (zakładając...
A po co komplikować? A w aucie jak to wygląda? źródło prądu, akumulator i odbiornik energii połączone są równolegle. Tak samo można zrobić tutaj. Odpowiednio wydajny zasilacz powinien jednocześnie ładować akumulator i zasilać urządzenie
Witam Wszystkich, Złożyłem i uruchomiłem ładowarkę wg schematu "prostownik akumulatorów01.pdf". Działa, chyba bez zarzutu. Piszę chyba, bo dzieją się dziwne rzeczy z amperomierzem włączonym w obwód wg schematu. Nie jestem pewien jakiego typu amperomierza używałem, ale wstawiłem na próbę amperomierz prądu stałego o zakresie pom. 75A. Po włączeniu zasilania...
Sugeruje podmienić na próbę akumulator z innego auta. Druga opcja załozone led chińskie kierunki i rezystory obciążaja obwód nadmiernie.
W złączu 13 pin masz zarówno stałe 12V do zasilania oświetlenia wewnętrznego, lodówki i pompy do wody w przyczepie campingowej, jak i 12V po stacyjce do ładowania akumulatora w przyczepie. Zgodnie ze sztuką obwód stałego 12V powinien być pociągnięty przewodem 2,5mm2 i zabezpieczony bezpiecznikiem 30A. Do niego możesz się bezpiecznie podłączyć przez...
Witam. mid140 pid114 fmi5. PID114 Prąd ładowania, akumulator FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód. co to znaczy i gdzie szukać? Problem z alternatorem lub jego okablowaniem.
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Najprościej będzie jeśli ustawisz zasilacz na, powiedzmy, 6V i w obwód ładowania włączysz rezystor ograniczający prąd do 200-300mA. Nie wiem jakiej pojemności masz akumulator, ale podane przeze mnie wartości powinny być w miarę bezpieczne..... :) pozdrawiam
...Co masz na myśli żeby rozłączyć oraz gdzie?... Przeróbka wymaga ingerencji w układ wewnątrz lampy. Należy wyprowadzić z niej, z zachowaniem hermetyczności (dławica) przewód okrągły, dwużyłowy do wyłącznika. Wewnątrz rozłączyć moduł LED wraz z przetwornicą i zasilić go poprzez wspomniany wyłącznik. Nie rozłączaj obwodu tuż przy zaciskach akumulatora,...
Czy możliwy jest taki obwód: jeden alternator 12 V ładuje mi 2 akumulatory 12 V jednocześnie, a zarazem mogę z nich pobierać napięcie 24 V? Czy wykorzystując diody da radę zbudować taki układ, czy zawsze będzie zwarcie?
Witajcie, pomocy. Mam 8 akumulatorów 12V 56Ah w technologii AGM połączonych szeregowo po 4 szt. na 48V i drugi taki pakiet podłączony równolegle do pierwszego. Obydwa pakiety mają swój balanser 10A. Całość ładowana jest regulatorem solarnym mppt esmart 3. Teraz pytanie, które mnie nurtuje. Jaki powinien być ustawiony prąd ładowania? Czy 112Ahx0,1 =...
Czerwony z diodą to obwód ładowania, do świateł jest czarny. Na schemacie, przewód czarny (światła) w ogóle nie jest podłączony do stacyjki ani do akumulatora. Światła działają wtedy tylko przy włączonym silniku. Jest to całkowicie oddzielny obwód.
Zastosuj to co kolega zasugerował. Nawet z 6V ta LED będzie świeciła tyle że niepełną mocą. Natomiast pomysł z przetwornicą jest dobry tylko że wydajność obwodu ładowania akumulatora jest za mała i po jakimś czasie zostanie rozładowany. Pomysł z przetwornicą jest do wykonania inaczej - trzeba byłoby zastosować w obwodzie oświetlenia taką diodę jak zasugerował...
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Sprawa jest prosta. Zaczynasz od sprawdzenia akumulatora i jego porządnego naładowania. Jak się będzie ładował, to sprawdzasz po kolei obwód po obwodzie, odpinając resztę i sprawdzając jedynie dany obwód na jakimś zewnętrznym zasilaniu. Mi wygląda na brak masy i płynięcie prądu...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Hi. Nad czym się zastanawiać? Rolą obwodu ładowania central jest doładowywanie akumulatora w pracy ciągłej. Jeżeli na akumulatorze spada napięcie - ulega on rozładowaniu. Doładowywanie prostownikiem czy kupowanie nowego akumulatora to takiej centrali mija się z celem. Uszkodzony jest obwód ładowania akumulatora w centrali. Matrix trzeba przyznać, że...
Zapytałem, bo nie wiedziałem, że w tym motorowerze był akumulator i obwód ładowania.
Kolego, przemyslaw111187! Schemat Twojego starego regulatora jest prawie analogiczny do schematu z post#8. Jeśli możesz , umieść zdjęcie przedniego panelu prostownika, wygląda na to, że istnieje możliwość jego modernizacji. Podłącz transformator do sieci bez regulatora i zmierz napięcie uzwojenia wtórnego. Jeśli chcesz, prostownik można uzupełnić bardzo...
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
mikroinstalacji będzie typu off-grid (energia wykorzystana tylko na jeden obwód lub dwa: grzanie wody, zasilanie pompy wody, ładowanie pojazdów, ładowanie akumulatorów do instalacji oświetleniowych, itp. itd.). Jak ogólnie wiadomo - Polacy potrzebują metr sześcienny ciepłej wody dziennie na rodzinę, będą ładować samochody w godzinach dziennych a potem...
Masz moduły napięciowe więc podłączenie drugiego do ładowania podczas jazdy to nie problem. Natomiast zasilanie z niego tylko wybranych obwodów to też nie problem. Tylko trzeba je wydzielić.
e panel nie lubi napięcia na swych zaciskach podczas nocy. Bardziej akumulator - po prostu go wyładuje w trakcie nocy - obwód zamknie się przez panel.
Tak, szeregowo z baterią. Taką samą rolę pełni proponowana wcześniej żarówka. Możesz nawet użyć jakiegoś klasycznego halogena na 230V. Idea jest taka sama, wtrącona w obwód rezystancja ogranicza prąd.
Jeśli nie przeraża Cie ciężar (z założenia urządzenia przenośne powinny być lekkie), a głośniki komputerowe są zasilane z 12V (napięcie na zasilaczu wzmacniacza głośników wynosi 12V) to nic nie stoi na przeszkodzie żeby użyć tego akumulatora. Warto w taki obwód wpiąć bezpiecznik.
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Najwyraźniej oscyloskop ma wbudowany akumulator, przełacznik z tyłu służy do przełączania obwodu między akumulatorem wewnętrznym a zewnętrznym. Czerwony to zasilanie z sieci, zielony to zasilanie z baterii, oba razem to ładowanie baterii. Przełącznik obrotowy - nie wiem do czego służy. Gniazda "bananowe" to wejście modulujące jasność wiązki (Z) oraz...
Witam, mam dwa inwertery 1 z nich służy tylko do ładowania akumulatorów jako magazynu energii, podłączone są do niego 4 panele słoneczne (osobny obwód). Chodzi o to, że gdy pobieram duży prąd z tego drugiego, to ten który ma ładować tylko akumulatory nie oddaje od razu dużego prądu np. (25 A) Inwerter 1 i 2 mają oddzielne zespoły paneli? Te dwie instalacje...
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
Mam kilka diod prostowniczych 1A 1000 V - 1N4007 - nadadzą się? Diody daje na oba plusy przed połączeniem w gnieździe ładowania. Minusy po prostu łącze (wówczas minusy obu obwodów i akumulatorów będą połączone).
A może powinienem myśleć o akumulatorze jak o kondensatorze, który posiada charakterystyczny opór, który należy uwzględnić w obliczeniu obwodu? Jeśli tak, to jak obliczyć lub sprawdzić ten opór? Raczej jako o nieliniowym elemencie o bardzo małej rezystancji dynamicznej.
Jeśli akumulator jest sprawny i nie ma poboru prądu (oświetlenie) to nawet na wolnych obrotach powinno być ponad 12V. Zapłon CDI jest całkowicie niezależny i nie obciąża akumulatora ani obwodu ładowania.
Pomiar wykonałem prawidłowo. Podłączę nowy akumulator i sprawdzę czy odpali. Może tamten się po prostu skończył. Wtedy sprawdzę pobór przy postoju. Co do lampki sygnalizującej ładowanie przy włączeniu zapłonu mam pytanie. Jak wtedy zamyka się obwód powodujący świecenie? Przez regulator który zwiera do masy a po włączeniu silnika daje 12V na diodę?.
Najprostsze rozwiązanie to przekaźnik, cewka wpięta pomiędzy D+ alternatora (zacisk kontrolki) a masę. Styki przekaźnika zwierają + akumulatora rozruchowego z pomocniczym w momencie gdy alternator ładuje. Jak obawiasz się o akumulator żelowy, to w obwód włącz jeszcze diodę, zmniejszy napięcie ładowania o 0,7V
Większość niedomagań akumulatorów wynika raczej z usterek w obwodach ładowania oraz z kiepskiej jakości samych akumulatorów. Kiedyś standardem w aucie była prądnica, dająca 10-20A. Potem alternator - 40-50A. W tej chwili byle osobówka niższej klasy, ma alternator 100-120A.
Sprawa jest taka buduje prostownik, i chce aby po osoągnięciu tych 14V , odłączyło mi ładowanie czyli defakto przerwało obwód nap.12v I Prądu 250mA który płynie i załącza stycznik który załącza nap,15V ładujące akumulator. i jak osiągnie 14 V to wyłączy zasilanie stycznika, w wyniku czego obwód mamy przerwany więc akumulator się nie ładuje :)
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Przyczyna to dioda prostownicza, temat do zamkniecie, dziękuję wszystkim za pomoc. Ładowanie na początku obwodu za diodą wynosi 13,6 lecz już przy akumulatorze 13, podobnie jest jeśli traktorek chodzi na pół obrotów - tak koszę , za diodą 13,1 a na aku 12,8. Uniemożliwia to rozładowanie akumulatora lecz czy tak powinno być? Czy sama instalacja nie powoduje...
36 ah zupełnie wystarczy.Akumulator służy do rozruchu i zasilania instalacji gdy silnik pojazdu nie pracuje.W ruchu jego rolę przejmuje obwód ładowania,akumulator pełni rolę bufora w tym czasie.Nie bierze udziału w zasilaniu pojazdu.Pomijam kwestię uszkodzonego obwodu ładowania.
Jeżeli stosujesz przykładowo baterię alkaliczną ,to obwód D4 R18 realizujący ładowanie akumulatora ACCU 12V/7Ah jest zbędny.
Witam, O to właśnie chodzi, brak napięcia ładowania na zaciskach akumulatora - uszkodzenie obwodu zasilania rezerwowego. Ogólnie jest kilka zagadek w tym systemie, układzie . Za kilka muszę rozgryźć działanie całości i zdecydować co z tym zrobić .
Sprawdzę jak dioda jest wpięta w obwód. Jeżeli w szeregu to ile czasu mniej więcej powinna się ta latarka ładować?
Nie lekceważyłbym sprawdzenia obwodu ładowania. Sam pomiar napięcia miernikiem DC i wynik ponad 14V nie oznacza, że winien jest wyłącznie akumulator. Dobry elektryk samochodowy, znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości.
Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło. Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto. Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
TP4056 ładuje do 4,2V więc zdecydowanie do akumulatora LiFePO4 się nie nadaje
Twoje różnice podczas pomiaru spowodowane są zjawiskiem zwanym gazowaniem. Ot bąbelki gazu tlenu i wodoru podczas ładowania osadzają się na płytach. Czasem wystarczy wstrząsnąć akumulatorem a czasem zamknąć obwód obciążeniem i te bąbelki się odrywają skutkiem czego wzrasta powierzchnia czynna płyt a tym samym napięcie. Prawidłowo naładowany akumulator...
Nie bardzo można odłączyć obwód ładowania od akumulatora bo napięcie na cewce poszybuje na kilkadziesiąt wolt. Stabilizatory i przetwornice spowodują ograniczenie prądu ładowania. Nie wiadomo jak się zachowają gdy napięcie zacznie wzrastać po ustaniu obciążenia. Tam jest prostowanie na jednej diodzie oraz tętnienia duże. Najprostszy sposób to posłanie...
Masz przednie światło na 12V a obwód ładowania akumulatora który zasila klakson tylną lampę i stop jest na 6v.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Trochę źle. To stare rozwiązanie sprzed 40, a może i więcej lat. Idea taka sama jak zasilanie świetlówki. Ograniczenie napięcia reaktancją pojemnościową (w ładowarce) lub indukcyjną w świetlówce. Prąd ładowania 10-godzinny, czas ładowania 15-16 godzin. Równoległe diody ograniczają napięcie maksymalne akumulatorów, więc nie dochodzi do ich przeładowania....
Elektromagnes połączony mechanicznie z wyłącznikiem i o funkcji trzymania. Po załączeniu przyciąga styk i zamyka obwód,który pozwala uruchomić ładowanie. Wyprowadzenia cewki elektromagnesu najprawdopodobniej są podłączone przez 3 styk zasilacza do termistora w baterii. Stawiam na termistor PTC - gdy sie akumulator zbytnio ogrzeje, termistor zwiększa...
Witam Mam do Państwa pytanie dotyczące samochodowej instalacji elektrycznej. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Podczas pracy samochodu alternator ładuje akumulator, z którego zasilany jest obwód elektryczny. Czy istnieje jakieś zabezpieczenie przed przed prądem ładowania pochodzącym od alternatora? Czy na klemach akumulatora są podłączone przewody...
Też chciałem wstawić powyższy schemat, ale póki co czekałem na odpowiedź autora tematu. W każdym razie powyższe zabezpieczenie działa w ten sposób, że gdy prawidłowo podłączymy akumulator, a ten nie jest zbyt mocno rozładowany, to niczego nie musimy robić. Przekaźnik zadziała od napięcia akumulatora i przyciągając swoimi stykami załączy obwód ładowania....
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Coś jest włączone po wyłaczeniu stacyjki. Może np. oświetlenie bagażnika itp. Zdejmij (+) klemę z akumulatora, wyjmij radio i włącz amperomierz w obwód (+) akumulatora - zdjęta klema.
Mam prośbę o informacje w n/w sprawach: 1. Czy mogę ładować malutki akumulator 12V 1,2 Ah podłączając go równolegle do dużego akumulatora np. 12V 44Ah. Poza pojazdem 2. Czy mogę ładować ten w/w akumulator mały z gniazda zapalniczki samochodowej 12V 3. Czy mogę na stałe ładować akumulator np. 44Ah 12V prostownikiem do akumulatorów, ale małym prądem np....
Czy obwód ładowania akumulatora jest oddzielony od zasilania żarówek?I czy to jest prądnica czy alternator?
Witam.Gdy silnik będzie pracował można podłączyć do kabli akumulatora żarowkę 6V. Dodając gazu patrzymy czy wzrasta jasność świecenia żarówki. Jeśli tak jest układ jest sprawny. Drugi sposób polega na pomiarze napięcia akumulatora bez kabli. Pózniej podłączyć akumulator uruchomić silnik zwiększyć obroty i ponownie zmierzyć napięcie. Wzrost napięcia...
Nie mam bocznika, moja wersja cyferblatu jest na 100V i 10A. Ładuję akumulatory do 80Ah. Na ostatnim schemacie oprócz bocznika jest jeszcze wpięty w obwód odbiornik, którego przy moim zastosowaniu nie będzie
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
obwód ładować akumulator obwód ładować ładować obwód
zaprogramować licznik volvo silnika wtrysk mercedes
storm silnik alternator renault premium
Resetowanie wieży Technics SC-EH560 - instrukcje i porady LG No Frost - Kod błędu F5 E, zamrażarka nie mrozi