moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Alternatory używane w Passatach w 1990 na pewno potrzebują prądu wzbudzenia w momencie rozruchu silnika. Jeżeli mogę coś skromnie zasugerować to wydaje mi się, że w Twoim przypadku problem nie jest związany z samym alternatorem, ale właśnie z prądem wzbudzenia. Dość łatwo to sprawdzisz odłączając niebieski przewodzik idący do alternatora i po uruchomieniu...
Gaśnie Nie od alternatora.
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Tak, odłącz wszystkie, które idą do alternatora.
Prawdopodobnie Twój miernik zawyża pomiar o 1V (słaba bateria w mierniku). Albo jak grala1 napisał za duże ładowanie. Ja bym wsadził nowe aku sprawdził ładowanie i ewentualnie naprawił Alternator.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Amperomierz cęgowy i mierzyć prąd czerpany z alternatora.
Z racji trochę podobnego problemu postanowiłem swój problem opisać przy okazji tego wątku. Również mam Passata B3. Często (lecz nie zawsze) w trakcie jazdy przygasają mi kontrolki (cała tablica) oraz światła (krótkie świecą jak postojowe). Po wyłączeniu silnika nie mogę odpalic samochodu (nawet nie zakręci). Podejrzewam, że jest to równiez problem z...
Sprawdź napięcie ładowania alternatora
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
Kolego masz za duże ładowanie, sprawdzałeś to? Ile ci ładuje alternator?
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Alternator bosch czy valeo
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Alternatory nowy i ładuje , akumulator też jest nowy .
Widzi mi się że masz Valeo 120A. Tam wirniki padały. Jeśi na ostro do masy lampa świeci a nie ładuje to alternator trup,pytanie od czego ...??
Jaki jest problem z doładowaniem,czy wogóle nie ładuje ,czy ładuje żle.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
Za darmo to raczej nic nie ma, nikt w dzisiejszych czasach za darmo nie będzie sprawdzał. Jak pojadę do warsztatu, to zaraz każą otworzyć zlecenie itp., itd. i min. 50-70 zł skasują. Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da. Pytałem tylko czy przy włączonym silniku pokaże faktyczny stan czy alternator ładuje aku.
Witam wszystkich mam problem z moim passat em cc otóż silnik wkreca mi się na wyższe obroty na postoju tak do 1100 rpm ale nie zawsze czytałem że jest to może wina alternatora choć sam już nie wiem a do tego wszystkiego jeszcze kierownica zaczela ciężej chodzić czasami i przestały grzać fotele i lusterka czy to wszystko może powodować alternator? Rozkładam...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Moje pytanie dotyczy, co zrobić gdy po przejechaniu ok. 30km zapala się lampka od ładowania alternatora w VW Passacie 1,6 TD 1989r? Wspomnę jeszcze, że alternator był wcześniej naprawiany.
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
A jak sprawdziłeś ładowanie jak passerati nie chce odpalić? Alternator jest po regeneracji A parę dni temu sprawdzałem ładowanie dlatego wiem że jest dobry
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
w moim passacie mam niskie napięcie ładowania ok 13.9 czy tak ma być czy nie jest taki na alternatorze i na akumulatorze
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Naładuj akumulator. 10-12 godzin. Sprawdź ładowanie jak akumulator będzie naładowany, bo rozładowany może pobierać z alternatora duży prąd i w związku z tym będzie spadek napięcia. Choć z tego co piszesz to raczej nie ładuje alternator. Sprawdź czy połączenie nie zaśniedziały.
Krótko: alternator na stół i do roboty
Ubocznych w rozumieniu "niepożądane" - żadnych nie ma. Jest tylko ładowanie od niższych obrotów, co jest jedynie korzystne dla całej elektryki.
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Za ładowanie odpowiada alternator i tam należy szukać przyczyny braku ładowania. Po czym stwierdziłeś, że moduł komfortu jest uszkodzony?
Się sprawdza jaki jest prąd pobierany z alternatora, czy coś go nie przeciąża.
ok to uspokoiliście mnie ziomy
alternator (mostek)
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Co jest odpowiedzielne za brak podawania prądu wzbudzenia na alternator,i brak świecenia kontrolki ładowania ?.Silnik 1,8 benzyna.
Brak ładowania, nie ma znaczenia że masz nowy alternator...
Czyli po chwil i zgasił i już nie może odpalić... no to faktycznie może być hall. Ja tak miałem z Golfem MK3, sprawdzone organoleptycznie. Mam do garażu jakieś 5 minut, może z 2 km. Po takiej krótkiej trasie, zgaszony nie chciał odpalać. Po około 20 minutach mi odpalał. Tylko nie ma co hehłać na siłę rozrusznikiem, tylko jak nie pali, to zostawić go...
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
Kolego sprawdź, czy w aucie nie świeci Ci w sposób ciągły lampka w bagażniku. Jeśli jest ok. to sprawdź, czy nie "padła" któraś z diod w alternatorze i czy masz właściwe ładowanie akumulatora.
Alternator możesz jeszcze sprawdzić...
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
nie próbowałem jeszcze, a może alternator nie ładuje dobrze? ale nie mam problemów z odpalaniem itp
Wymień mostek, tylko diody + mogą powodować taką usterkę. Teraz mi się przypomniało - miałem niedawno identyko usterkę w jakiejś reno. Wyłączałeś stacyjką to pobór prądu był w normie, ale wystarczało wyłączyć na światach mijania lub włączyć na chwilę światła to pobór wzrastał do około 4 A. Wtedy winny był regulator. Ładowanie wynosiło 14,5 V. Alternator...
DFM, sygnał pwn z Boedentza. A to nie jest przypadkiem wyjściowy sygnał do sterownika jak jest obciążony alternator? Mi się wydaje, że nawet jeśli nie będzie to zapięte (DFM), to altek i tak powinien ładować.
Mam problem ze wzbudzeniem alternatora. Ładuje dopiero po przegazowaniu. Rozwiązaniem jest poprowadzenie wzbudzenia po zapłonie przez żarówkę 5W. Mam pytanie jakim rezystorem można zastąpić tę żarówkę?
Ładowanie ok, ale auto w poprzednim warsztacie miało wymieniony alternator rzekomo z powodu tych podwyższających się obrotów, ;lecz to nie pomogło.
jeślimasz alternator boscha to taki regler nowy w podróbce kosztuje tyle co flaszka wódki więc wsadź nowy.Niezależnie czy masz Valeo czy Boscha :Odłącz od alternatora cieńki kabelek podłącz zamiast niego żarówkę 5W a jej drugi koniec do "+" na aku. Jeśli zaświeci, to odpal auto i przegazuj. Jeśli zgaśnie to zmierz ładowanie. Jeżeli będzie ok to albo...
Na 100% będzie dobrze, nawet gdybyś kupił alternator 100GW :):):) Ważne jest napięcie ładowania, jeśli jest OK to miłej jazdy :!
Przepływomierz wymieniany był na oryginały, czy jakieś zamienniki? Sprawdź kondycję alternatora, czy daje wystarczające i w miarę stabilne napięcie ładowania.
Dałem plusa przez żarówkę ,ale bezpośrednio z klemy aku. Auto ma ładowanie. Szukam używanego licznika. Napiszę finalnie czy to pomogło.
Niemiecki szrot to nie ma się co dziwić. Sprawdź ładowanie alternatora oraz akumulator i jak kolega powyżej pisał masę. Później powodzenia w szukanie przepięcia w wiązce...
To B5 jedyny pobór to moduł komfortu.
W naprawie miałem go z powodu szumu przy wyższych obrotach i z tego właśnie że na zimnym silniku nie było ładowania lecz problem jest nadal :cry: Nie słychać żadnego jęczenia nic z tych rzeczy szum jest tylko gdy świeci się kontrolka ładowania wydaje mi się że to ze sprzęgła alternatora jutro chyba wsadzę te stare piszczące sprzęgło na próbę .
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Witam. Zastanawia mnie ładowanie, jak mierzę napięcie zaraz po odpaleniu jest 14,3V-14,1V. Po przejechaniu 20km spada do 13,8V. Passat b5 1.9 TDI alternator 120A. Akumulator nowy (dwu miesięczny) Czy tak ma być? Wydaje mi się że nie.
Nie będzie ładowania jeśli uruchomisz na odpiętej, jak odepniesz już po uruchomieniu to ładowanie wtedy będzie, ot takie tam njuanse, alternator ma dodatkowe diody podtrzymania ładowania po wzbudzeniu. Jak wrócisz z trasy to będziesz eksperymentował, na trasę niczego nie odłaczaj.
Opis nieco wyszukany, ale pomyśl, czy czasem nie interpretujesz stanu instalacji odwrotnie, Mnie coś wygląda, że masz gdzieś wzrost obciążenia (kiedy twierdzisz, że alternator nie ładuje. A kiedy opisujez, że nie ładuje to instalacja w porządku. A co to już do poszukiwań. Może akumulator się zm ęczył a może alternator..
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
Witam. Kilka dni temu ej kupiłem Passata b5 1.8t z 97 roku. Samochód wyposażony jest w zegar pokazujący ładowanie alternatora i ciśnienie turbiny. Na początku pokazywal ciśnienie ok -0.4 do 0.5 ale jak dziś jechałem to pokazuje 0.0 do 0.1 co go może oznaczać? ?
Witam, porponuje na początek sprawdzić styki przewodów które sa odpowiedzialne za świecenie kontrolki, przy alternatorze czy nie sa zasniedziale często jest to przyczyna jej świecenia. Moga tez być przyczyna szczotki w alternatorze on ładuje ale moim zdaniem napiecie przy włączonym silniku powinno być okolo 14V. Pozdrawiam, Artek www.forumsamochodowe.pl
Raczej przepalona któraś dioda wzbudzeniowa,lecz wymienia się cały prostownik. Alternator Bosh czy Valeo?
Oj koledzy nie straszcie może nic się nie stało. A jak stało to trudno. Koszta nauki😯. Drodzy zanim to sprawdze ma do was jeszcze jedno pytanie też związane z alternatorem ale w moim aucie. Chodzi o to że z miesiąc temu zagineło mi wzbudzenie alt. Nie pali się kontrolka ładowania na pulpicie po przekręceniu kluczy podczas rozrychu. Czy może...
Wzmacniacz i głośnik to jedno a zasilanie to drugie.Jeżeli chce się zagrać mocno to chyba oczywistą rzeczą jest,że 1,5-2kw muszą być konkretne baterie,przynajmniej 2 po 70Ah i to żelowe AGM,tak to jest i w moim przypadku.Najlepszym rozwiązaniem jest mocny alternator bo wyrabiał by na granie i dawał by radę ładować akumulatory ale ja np. nie mam gdzie...
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
Podstawowa diagnostyka w takim przypadku: świece, sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, jakie jest napięcie na akumulatorze i ile ładuje alternator, później można podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku.
Jeśli alternator ładuje akumulator to na zaciskach akumulatora musi być 14V a nie mniej.Miałem to w Passacie i po wymianie modułu stbilizatora napięcia jest OK ,a myślałem że to akumulator.Moduł Boscha kosztuje 28zł.
Ale pierdoły piszecie. Pasek tak jest mikrorowkowy, więc nie będzie ślizgał. ZADEN plus po kluczyku nie jest tam doprowadzany do alternatora.
passat ładować alternator passat alternator alternator passat
huawei modem reset oporniki radia iphone operator
canon aparat zajęty canon aparat zajęty
Grzałka do pralki Bosch WFK6000/04 - wymiana i diagnostyka Migająca niebieska dioda w żelazku Gorenje - przyczyny i rozwiązania