Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Gaśnie Nie od alternatora.
Poprzednicy byli blisko na sto 100% diody w alternatorze.
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
Tak, odłącz wszystkie, które idą do alternatora.
W b7 na sprężarce jest sprzęgło tylko że stałe. Ja bym sprawdził napinacz i koło pasowe alternatora.
Coś tam ci wysłałem.
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
Bez wykręcenia wiskozy nie wyciągniesz
Nie wiem jaką sprawność należy przyjąć dla takiego alternatora a to pewnie klucz do wszelkich rozważań.
Np przekaźnik pod alternator.
6 pin z sterownika silnika idzie na licznik pin 11. Syganał idzie z czujnika wału, nie z alternatora. Schemat passata jest na elektrodzie, w dziale download
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
Uzwojenia są połączone albo w gwiazdę albo w trójkąt i wzajemnie na siebie oddziaływują. Jeżeli alternator nie jest obciążony to powinno być więcej maksimów niż pod obciążeniem.
6303 -przód 6201-tył
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Witam. Mam alternator w passacie b5 1.9tdi o nr: 0124515026 (028903029B) Proszę o pomoc w dobrze łożysk. Pozdrawiam
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Popatrz za alternatorem od Passata/Audi A6 2.0 a lepiej 3.0 TDI i włóz go na miejsce swojego, oraz ustaw regulator na 14.5V ( tak bedzie bezpiecznie ). Tamte altki mają od 170-180A wydajności więc będzie ok. Oczywiście dobry kwasiak minimum 100Ah to podstawa. 50 kwadrat miedziane i mozesz sie bawić.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
Witam Sprawdź między innymi sprzęgiełko na alternatorze,zobacz na zdjętym pasku.
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyższe , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże? Myślę że dalej jest problem w alternatorze
albo nawala alternator :)
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
To jest oś wirnika. Gwint normalny. Czym będziesz kręcić to Twoja sprawa. Bez specjalnego klucza i tak będzie ciężko, a i z nim czasem jest kłopot. Sprzęgiełko traktuj jak nakrętkę.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
Jeśli trzęsie do tego silnikiem to wymień rolkę alternatora (sprzęgiełko) i po sprawie
Alternator sprawdzony ?
Aku nic nie ma do mocy. Ale ma do obciążenia alternatora :)
kolor przewodu zielono - czarny ?? jak się nie mylę to może być od alternatora
Alternator musi być 70-80A
Brak ładowania, nie ma znaczenia że masz nowy alternator...
Masz zacisk W na alternatorze?
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
Amperomierz cęgowy i mierzyć prąd czerpany z alternatora.
W granicach 0,1 V. Czyli wina tkwi w alternatorze?
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
na 98% uszkodzone sprzęgiełko alternatora (jednokierunkowe koło pasowe alternatora)
Ewentualnie wszystkie przewody przy klemach i alternatorze
Nie spotkalem sie nigdy z taką usterką od wypuszczenia paseratti b5. Zawsze byl przewod lub sam alternator
temat był poruszany. zobacz czy masz szczotki w alternatorze
[url=https://www.google.pl/search?q=VW+P... Znajdź sobie pasującą to będziesz znał nazwę. Przyczyną hałasu raczej nie jest. Wszystko może być, łożyska alternatora, pompy wody.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Napięcie za małe sprawdź alternator/regulator.
dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. w temacie nie chodzi mi o zrobienie urządzenia z którego będe mógł odpalić dużego diesla bez jego baterii tylko o urządzenie wspomagające czyli pracujące około 10 min jeśli okaże sie ze bateria nie wystarczy, do tej pory urzywałem prostownika 6 A ale czas doładowania akku jest zbyt duzy. co do silnika nie ma...
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
A my byśmy chcieli wiedzieć dokładnie jaki typ alternatora.
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
Sprawdź , czy po kluczyku masz 12V na cewce przekaźnika , ona zasilana jest po "sygnale startu silnika" - z alternatora D+.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Prędzej po zasilaniu coś się dostaje.
Może być i to i to. Zacznij od miejsca, z którego jest brany sygnał, często alternator.
Więc jest źle. Pomiędzy srubką a blaszką ma być zero om. Podepnij niebieski kabel bezpośrenio do styku na regulatorze,chyba że chce ci się rozbierać alternator
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
Moje pytanie dotyczy, co zrobić gdy po przejechaniu ok. 30km zapala się lampka od ładowania alternatora w VW Passacie 1,6 TD 1989r? Wspomnę jeszcze, że alternator był wcześniej naprawiany.
Panowie pomocy, jakie napięcie powinno się znajdować, mierzone na wyjściowych zaciskach alternatora, w moim samochodzie 45V??? 8O (jest to stary Passat ) powinno być max 14V co może być przyczną tak wysokiego napięcia :?: Przesunięto do <Elektronika Samochodowa>z<Samochody - Instalacje elektryczne>
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Podajesz, że sprawdzałeś (eliminowałeś) też światła, ale czy wszystkie np. w bagażniku oraz lampki lusterek wewnętrznych tj. zamontowanych w przysłonach przeciwsłonecznych kierującego i pasażera. Może stale świecą. Badania poboru "prądu" wykonuj po upływie ok. 15 min. tj. po "uśpieniu" modułów, alarmu itp. odbiorników. Odłącz też na próbę alternator.
alternator (mostek)
Tak, jak masz taki alternator, to pewnie masz nawet podciągnięty kabel do zegarów.
No dobrze, a co z tym paskiem/alternatorem ?
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
witam, sprawdz szczotki w alternatorze
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
Tak Sprawdź też masę alternatora
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Panowie mają rację. To wina alternatora.
Wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora.
Czy sytuacja jest taka sama jak nie słuchasz muzyki?
Witam. Dwa dni temu uszkodził się alternator w VW Passat (93r) 1.9TD. Alternator Valeo 70A. Przy normalnym podłączeniu bardzo hamuje pas napędowy, aż piszczy. Po 10 minutach jest już bardzo gorący. Napięcie na wolnych obrotach rzędy 13.6V. Przewód "plusowy" (alternator - akumulator) się nagrzewa znacznie. Po odłączeniu wzbudzenia napięcie na akumulatorze...
I co ruszył alternator?
Niewiele będę w stanie pomóc, ale może to co napiszę przyda się komuś. Mam Passata B4 1.9TDI 90PS (kod silnika 1Z), rok 1994. U mnie wygląda to tak, że w temperaturach "minusowych", po uruchomieniu silnika, podgrzewanie płynu chłodniczego wyłącza się po ok. 1,5 - 2 minuty. Nie wiem, czy wyłącza się całkowicie (jak koledze BARDZO zależy, mogę sprawdzić,...
witam wszystkich, chcę kupić alternator do passata b3 1.9 TD. Oryginalnie był VALEO 90A a mam możliwość kupna używanego VALEO 70A. Akumulator zamontowany ma 74 Ah. Jakie mogą być skutki wstawienia alternatora 70 A ? Czy można dać też alternator boscha, czy będzie pasował ? /Mariusz
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Witam .Najlepiej w sklepie z danych z dowodu rejestracyjnego,a najlepiej tam gdzie regeneruja rozruszniki i alternatory
Sprawdź napięcie ładowania alternatora
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator?
i dobrze mówi. Jest gdzies potężne zwarcie prawdopodobnie na rozruszniku lub alternatorze.
Nie wiem czy ma to cos do rzeczy ale zaraz po tym jak zgasl to probowałem go zapalic i mialem wrazenie ze zaczyna lapac, a jak ostygl to kreci i zero reakcji. Dodano po 2 To znaczy ze jest jeszcze jeden czujnik? Bo wymieniony jest ten z przodu, powiedzmy od strony alternatora.
passat alternator alternator sterować passat passat rolek alternator
suszarka dioda lanos głowica nawigacja bateria telefon
corolla obroty kuchnia indesit k3g21
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Silnik gaśnie po odpaleniu - przyczyny i diagnostyka