Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Bez wykręcenia wiskozy nie wyciągniesz
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Przez przewód podlaczony do B+ nie ma prawa płynąc prąd z akumulatora. Tylko z alternatora do baterii. Jeśli płynie w przeciwna stronę to jest problem z diodami. Regulator nie jest (a przynajmniej nie powinien) być podłączymy do B+. Jeśli oczywiscie przez B+ rozumemy gruby przewód z alternatora do baterii.
1 pytanie. odłączałem przewód prądowy od alternatora przykręcany nakrętką (jak go przykładałem to zaczynał iskrzeć bo brało prąd) działo się nawet kiedy miałem odłączoną kostkę od regulatora Bo ten regulator bierze prąd wzbudzenia ze śruby prądowej i pewno jest w dodatku zamiennikiem i w dodatku zepsutym.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Alternator, tak miałem w golfie
Witam. Vw Passat 1997 1.9TDI 110KM wysiadl alternator wysunal sie caly trzpien razem z rolka okolo 2 cm tak ze rolka dotyka wentylatora dokonala juz zniszczen na nim.Nie wiem czy istnieje naprawa tego alternatora wogole poniewaz zalezy mi na czasie uzytkuje samochod codziennie ,musze jak najszybciej zaopatrzyc sie w nowy.Pytanie jest:jaki zamienny alternator...
Dziękuje za odpowiedzi. Czyli 028903029R Valeo powinien pasować? Miłego dnia.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Witam. Zapaliła się kontrolka od ładowania ,sprawdziłem ładowanie było za małe 13 v , wymieniłem alternator ,sprawdziłem ładowanie 14,3 v czyli prawidłowe ,czy wolne obroty czy wyższe , a kontrolka jednak się pali. Gdzie jest problem? Ktoś pomoże? Myślę że dalej jest problem w alternatorze
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
A po co dotykasz termostatu, skoro ogrzewanie tez słabiutkie? Pompę wody trzeba raczej zmienić. Czyli jadąc od góry wpierw alternator precz. Co do zegarów, to albo zimny lut kostki, albo standardowo odlutowany stabilizatorek , w górnym prawym rogu zegarów.
Kolego mehan15, po co te wykrzykniki w temacie? Silnik gaśnie, po czym alternator się nie kręci (bo nie jest napędzany od silnika) i kontrolka ładowania zaczyna się palić dokładnie tak, jak przed przed zapłonem. Koledzy wyżej mają rację, problemem nie jest brak ładowania, odwiedź mechanika, niech sprawdzić takie drobiazgi, jak dopływ paliwa, obecność...
Przy okazji zdejmij deskę i posprawdzaj, czy nie ma zimnych lutów, bo to nie tylko alternator szwankuje. Jak znam życie, to po tym sprawdzeniu i kontrolka zacznie działać normalnie.
sama przepustnica nie odpowiada za aż tyle błędów a szczególnie alternatora. jak chcesz sprawdzić alternator to polecam https://www.youtube.com/watch?v=Rpw0y4Mc... kontrolka hamulca ręcznego to mogą być porostu kończące się klocki albo choć by jeden bo nie równomiernie się zużywają albo czujnik ręcznego co jest rzadkim komputer może coś świruje podjedz...
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
Mi tak elektryk robił wcześniej i mówił że tak sie resetuje To był idiota a nie elektryk. Omijaj jego warsztat szerokim łukiem. Najprawdopodobniej właśnie uwalił Ci alternator lub radio. Masz szczęście, że tylko to. NIGDY NIE ZDEJMUJE SIĘ KLEMY PRZY PRACUJĄCYM SILNIKU. Auto postaw do dobrego elektryka, który wszystko sprawdzi!
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
11,7 ma alternator na zgaszonym silniku Dodano po 4 Też mi się wydaje że ten czerwony przewód nie powinien być do silnika przykręcony tylko gdzie go podłączyć?
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
witam wszystkich, chcę kupić alternator do passata b3 1.9 TD. Oryginalnie był VALEO 90A a mam możliwość kupna używanego VALEO 70A. Akumulator zamontowany ma 74 Ah. Jakie mogą być skutki wstawienia alternatora 70 A ? Czy można dać też alternator boscha, czy będzie pasował ? /Mariusz
Nie to zależy od ilości prądu którą wyprodukuje alternator i akumulator jest w stanie przyjąć tylko te dwie rzeczy prąd i czas.
Szkoda wszystkiego na ten wynalazek, ta kontrolka daje trop na alternator do sprawdzenia/regeneracji.
witam. mam luzy na lozyskach.chce kupic najpierw lozyska i puzniej wymieniac.potrzebuje nr lozysk.alternator bosch
Witam forumowicze. Męczy mnie jeden problem w moim pasku. Ładowanie na aku wynosi 13,70-14,00V a na alternatorze wychodzi 14,40V dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną??
Witam wszystkich tak jak w temacie jechałem z giełdy i zaświeciła mi sie kontrolka alternatora zatrzymałem i sprawdziłem pasek wielorowkowy i był dobry. Pojechałem do garażu i sprawdziłem napięcie na zgaszonym wyszło 12,25 a na zapalonym z załączonymi światłami od 12,25 do 13,07 co to może być odp.
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Auto nie ładuje mi akumulatora.jak wlączę zapłon to kontrolka się nie świeci.odpalam samochód-pojeżdzę pół godziny i muszę wyciągać akumulator.zauważyłem że urwał się cienki kabelek idący od alternatora-to chyba od kontrolki.i teraz pytanie-on służy tylko do zapalenia i gaszenia kontrolki czy jeszcze do czegoś,tzn.czy może być przyczyną nie ładowania...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Witam A wiec mam Paska z 91 roku 2.0 16V silnik 9A i mam taki problem że co 2 3 tygodnie przychodze rano a basek nie zapali i tak przez cały czas się powtarza. Pobór prądu na stacyjce to 4 A baz stacyjki 0.5 (radio ale tylko panel) napiećie troche małe bo 13.70V. I teraz co mam zrobić aby więcej ładował wiem że do wymiany jest regulator iszczotki czy...
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
Ja bym koledze oddał sprawny alternator 87A bez regulatora, a regulator pasowało by dopasować taki z wejściem Sense. WTedy przy 3000 obr było by oddawane 50A. I alternator by nie wył.
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Witam, Chciałam się poradzić jaką usterkę ma moje auto. Oto objawy: - metaliczny świst przy obrotach powyżej 3tys/min (zarówno na luzie jak i w czasie jazdy, na każdym biegu) - delikatny świst (pomrukiwanie) jak przekręcam kluczyki (kiedy włączam zapłon) - akumulator szybko się rozładowuje (jak auto stoi tydzień bez użytkowania nie odpala) - przestała...
Witam ! Mam taki problemik.Podczas pracy silnika na wolnych obr. mrugaja mi wszystkie swiatla w samochodzie (tabl.rozdzielcza,mijania itd.).Pomiar napiecia ladowania daje 14,4 V,lampka ladowania sie nie swieci ale mialem przypadki ze lekko swiecila i trzeba bylo dodac troche gazu zeby zgasla.Wiem ze akumulator juz jest slaby (stary).Jesli ktos mial...
Zabrałem się do wymiany rozrządu w swoim passku .W trakcie okazało sie ,że trochę bokiem stoi sprężarka klimy. Wina pękniętego uchwytu na sprężarce + wyrobione śryby ,bo jakiś czas musiało to poluzowane tak latać. Kompresor wyrzucam ,bo i tak nie działał. Rozrząd wymieniłem. W międzyczasie znalazłem nową łapę alternatora -taką do wersji bez klimy. Do...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - 80 KM rocznik 1991/220tyś przejechane/ licznik niekręcony bo auto zawsze w rodzinie/stan ogólny jak na rocznik bardzo dobry. Nowiutki akumulator. Auto po przeglądzie. Odpala bez problemu ale po kilku/kilkunastu kilometrach jazdy zapala się kontrolka akumulatora. Początkowo miga, po jakimś czasie raczej pali się stale. Auto...
Witam ! Mój problem polega na tym , zapalam auto rano lub po kilku godzinach stania kiedy silnik jest zimny , nie mam ładowania dopiero gdy kilka razy zgaszę i odpalę auto ładowanie się pojawia , od dwóch dni problem z ładowaniem pojawia się podczas jazdy pomaga zgaszenie i odpalenie auta , alternator po regeneracji wymienili mi łożyska szczotki oraz...
Witam serdecznie, temat rozwiązany? Mam to samo, niestety dodam, że alternator odłączony, 2 kable nadal to samo. Dziwna sytuacja, jest fakt, że jak otworzę drzwi, kontrolka gaśnie. Sterownik komfortu odłączałem, niestety dalej to samo.
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Alternator sprawdzony ?
Sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Nie spotkalem sie nigdy z taką usterką od wypuszczenia paseratti b5. Zawsze byl przewod lub sam alternator
Witam, mam problem z Passatem B5 1.9 130. Otóż na zimnym pali jak strzała, a jeśli tylko dostanie temperatury około 90 stopni, gaśnie sam z siebie. Błędów żadnych, wymieniłem już czujnik położenia wału. AI: Czy sprawdzałeś stan układu paliwowego, na przykład pompę paliwa lub wtryskiwacze? Nie. AI: Czy przeprowadzałeś kontrolę układu elektrycznego, takiego...
Tak, wiem o tym. Już tyle rzeczy wymieniłam w tym samochodzie, bo każdy mechanik stawiał błędną diagnozę, a dalej to samo. Wymieniłam wtryski, EGR, przepustnicę, przepływomierz, filtry, świece i dalej to samo. Martwi mnie ta przepustnica, bo stoi w miejscu z tymi wartościami. Z tymi mechanikami to uważaj, bo niektórzy nie chcą dochodzić do problemu...
https://forum.vw-passat.pl/topic/39530-g... Poczytaj tutaj. Jest opisane co ten przekaźnik robi i pokazane gdzie on jest. Może przy wymianie rozrządu coś było rozpięte i ktoś nie podpiął jakiejś wtyczki. Stary i nowy alternator mają te same numery? Amperaz?
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
passat alternator alternator sterować passat passat rolek alternator
kontrolka cordoba piszczy buzer amica termopara piekarnika
spawarka dedra czujnik temperatury ropam
Fortnite wyłącza się podczas uruchamiania - co robić? Dziwny dźwięk przy otwieraniu klapy bagażnika w Volkswagen Golf 6