Spróbuj wymienić ten element. Alternator przeładowywał czy nie ładował?
Witam czy jest możliwe podpięcie samochodu elektrycznego bezpośrednio bez dedykowanej ładowarki? Chodzi o auto BMW 330e które ma w sobie ładowarkę ac 1f obsługująca prąd 16A. Poniżej zamieszczam szkic układu który mi przyszedł do głowy. Czy to będzie działać i będzie Bezpieczne? Temat traktuje tak trochę edukacyjnie.
Zrób porządek lampka ładowania musi świecić.
Ładowanie do sprawdzenia.
Powiem tak podłącz akumulator i zmierz multimetrem pobór prądu. Zakładamy że pobór będzie duży więc musisz znaleźć co tak pobiera prąd. Za zwyczaj morze to być: radio, alarm, lampka w podsufitce itd. Po drugie jeśli go zapalisz zmierz ładowanie.
W kluczu EML nie ma transpondera, jest to antenka. Po usunięciu sygnały przestaną się zakłócać ale akumulatorek w kluczu nie będzie się ładował.
Kolego, ładowarka jest to moduł zabudowany w samochodzie często chłodzony wodą (np tak jak w moim Leaf’ie). To z czego wychodzi kabel to punkt dostępowy. Po podłączeniu kabla do auta ładowarka (w samochodzie) wymienia z punktem dostępowym informacje o tym jakiego napięcia się spodziewać i ile prądu może pociągnąć.
Litosci odrobine pomysl. Wędkę ci dalem.
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=https://www.google.pl/search?q=alte... Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
pomogla wymiana kabla minusowego od akumulatora , czyli ibs walniety byl, dzieki enduro47
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Może i tak ale z drugiej strony to wydanie 10 zł na pół roku to taki wielki wydatek w przeciwieństwie do kombinacji i możliwości uwalenia pilota przy próbach?. Ja nie widzę rozwiązania z usunięciem układu bo sądzę że to on właśnie realizuje ładowanie.
Może w ładowarce nie masz zwartych linii na USB D+ i D- i stąd tablet się wolno ładuje.
Miernik cęgowy i szukasz gdzie ucieka prąd. A masz ładowanie?
Piszesz Kolego akar13 ze stacyjka nie ładuje kluczyka, I że jest on nierozbieralny tak? Z tym że jest nierozbieralny to się nie zgodzę z tobą .Ja już klika takich kluczyków rozbierałem . Wynika z twojego postu że masz taki kluczyk . Jeżeli wygląda on jak ten poniżej na załączonym foto to mam kilka pytań do kolegi: http://obrazki.elektroda.pl/6001721700_1...
Jakie masz ładowanie ?
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
A ładowanie jest?
Akumulator niedawno wynieniany na nowy, alternator regenerowany rok temu przez Valeo. Na ogół napięcie jest stabilne na poziomie 13,7V natomiast akumulator się wyraźnie ładuje.
co oznacza stwierdzenie problem , nie ładuje ?
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
A rozrusznik? Jeśli aku i ładowanie jest, bmw na nim odpala a stary diesel nie...
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
skoro akumulator to pewnie ładowanie i alternator sie kłania
Nie rwać. prawdopodobnie ten smród na jakiś czas połączył się z tapicerką i tak szybko nie zniknie ale stopniowo będzie słabnął, tak jak po ozonowaniu trzyma około tygodnia. Trzeba długo wietrzyć.
Może samopodtrzymujący się przekaźnik wyzwalana napięciem uruchamiania rozrusznika by cię zadowolił. Inne bardziej wyrafinowane konstrukcje to np układ bazujący na wzroście napięcia na akumulatorze gdy jest on ładowany.
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Tak się dzieje jak aku ładowany jest bez odłączenia od samochodu.
Juz znalazlem taka mala ladowarke elektroniczna - moge ustawic sobie na 14.5V i zapodac caly czas 1.5A i to by odpowiadalo wtedy, bo ten prostownik co teraz mam najpierw zaczyna od 4A z reguly i powoli spada do 1A. W pytaniu glownie chodzilo mi o alternator bo dopiero teraz zaczalem sie zastanawiac czy dluzsze podlaczenie drugiego ukladu prostowniczego...
Błędów brak, bo pewnie wraz z dpf poszła cała tablica dtc. Odłącz mu coś i zobacz czy wystawi błąd. Zdejmij sztangę z nastawnika, otwórz kierownice i zobacz czy ładuje ciśnienie.
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Pamiętaj że fotele pracują w instalacji samochodowej o napięciu załóżmy max do 15volt. Zasilacz od laptopa przeważnie ma 19v i np 4A?. Także napięcia za duże a mocy za mało. Taki fotel ma na pewno bezpiecznik min 20-30 A. Potrzebujesz zasilacz 12v o mocy min 15-20A albo akumulator taki np nie wiem od malucha? Ale trzeba go będzie ładować co jakiś czas.
A brakuje w ogóle prądu? Jeśli tak to jak piszą przedmówcy - braknie również przy tym nieco mocniejszym. Może sens by miała instalacja drugiego alternatora zamiast sprężarki klimatyzacji, z osobną kontrolką i woltomierz do całości - będziesz wtedy widział przez ile czasu jesteś na minusie i jak bardzo przy pracy wyciągarki (możesz sobie założyć że 12,6-13,6V...
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
Witam . Pytanie to czy można zamienić alternator innej marki (BOSCH) oczywiście o takich samych parametrach ładowania
BMW E46 zapaliła mi się kontrolka od akumulatora, Co to może być akumulator mam nowy. Kontrolka akumulatora zazwyczaj oznacza brak ładowania akumulatora. Nowy wydajny akumulator powoduje, że pewien czas będzie działał mimo braku ładowania. Najprościej sprawdzić to podłączając woltomierz do klem akumulatora. Po uruchomieniu silnika napięcie powinno...
POdłącz i zobacz czy na obrotach zacznie ładować.
Skraplacz zasyfiony/brak przelotu powietrza. Bajki opowiadasz z tym podgrzewaniem, czasem w gorące dni i nagrzanym aucie rzeczywiście jest trudno załadować wymaganą ilość czynnika do układu, zakręca się wtedy zawór wysokiego w maszynie, włącza klimę i ładuje resztę przez zawór niskiego ciśnienia.
Ładowanie było sprawdzane również pod obciążeniem.
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
dzisiaj przez noc będę ładował i zobaczymy
problem z ładowaniem jak to sprawdzic a nie bedzie to wina alternatora bmw ma przejechane 177 tys a jak sprawdzic ładowanie ??
Tak, zaświeca się lampka sygnalizująca pracę ogrzewania szyby, ale sama szyba nie grzeje a i co jakiś czas mryga ładowanie. Pozdrawiam
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
Jeżeli e46, to trzeba porządniej i mocniej zrobić... Masz otwor na narty? wyciagniete glosniki z tylnej półki? Odżałuj i ładuj do bmw GZRW 30spl :D
witam mam pytanie.na ktÓre niestety nie potrafiłem znaleść odp. , amianowicie jakie jest poprawne napięcie ładowania w bmw e61 525d , dodam tylko , że u mnie jest to przedzial od 13.4 do 15.1 V. z góry dziękuję za pomoc
Edit: zauważyłem, że na ogół te kontrolki gasną razem, ale zdarza się, że olej gaśnie sekunde po ładowaniu.
wymień szczotki i nastepne 150 tys przed tobą bez problemu z ładowaniem :)
Czy dac wieksze nateżenie? Wystarczy. Kontroluj napięcie w czasie ładowania.
Ładuje czy nie?
Witam A odłącz alternator i podepnij akumulator dobry a nie padnięty . Nie spina się akumulatora padniętego z dobrym bo dobry ładuje ten zły dużym prądem a to nie dobrze dla akumulatora . Pozdrawiam
(at)doogg Musisz wymienić wszystkie, wymiana tylko uszkodzonych nic nie daje. Mając numery szukaj na necie, ale to może nie być tanie.
Z tego co mi się wydaje to chyba zapaliła by sie kontrolka ładowania. O tym że ładowanie jest słabe pewnie bym się nie dowiedział, żeby nie sprawdzono ładowania miernikiem.
Dodatkowy przewód z plusa alternatora do wspólnego plusa?? Tylko na nim będziesz mierzył prąd ładowania?
BMW i Renault może się okazać miną po zakupie. Renault stworzone do bicia kilometrów tanie i mała pojemność. BMW no cóż nie każdy umie to obsługiwać możesz trafić na upalany samochód lub nie prawidłowo eksploatowany i wtedy tylko będziesz ładował kasę i ładował. Kup BMW e39 2.0 w benzynie ;D
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Ok; czy dogrzewacz załączy się jeżeli temperatura otoczenia jest wyższa od 16 st. C. Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Ale wiem, że wpływ na pracę dogrzewacza mają takie czujniki jak czujnik temperatury płynu i ładowanie alternatora.
sprawdz regulator napięcia
Regulator.
Konwekter jak cos :p Poza tym wyciek mozesz miec w 3 miejsc z tego co pamietam Uszczelniacz, miska skrzyni i mocowania na wał , nie liczac korków, Jeżeli masz możliwość wjechania do kanału to zrób zdjęcie skrzyni , również możesz umyć całą skrzynię, nalać oleju i odpalić i sprawdzić skąd cieknie. Ta twoja skrzynka ma układ chłodzenia? bo jest mozliwość...
(at)WędkarzStoLica, mówisz że nie ma mowy o niedoładowaniu. Dlaczego więc jak podłączam prostownik to kilka godzin ładuję prądem ok. 6A?
W BMW przeważnie jest za schowkiem na tzw. rękawiczki, powiedzmy w kolanach pasażera, owtwieranym w tym roczniku jak pamietam na takim teleskopie. O, albo inaczej - tam, gdzie się sie zazwyczaj ładuje w BMW laterkę :) , tzn. za nią! pozdr. PS. Tzn. jest tam centralka oryginalna - chyba, że Ci chodzi o dorabiany c.z. - to tam, gdzie umiescił ją instalator...
Witam. Dzisiaj nagle zaświeciła mi się kontrolka od ładowania ale tylko na wolnych obrotach. I pojawia się i znika jak murz.. na pasach. Sprawdziłem miernikiem i aku daje 12.8 V a jak odpale autko to 14.4. ALe dlaczego może mi się pojawiać ta kontrolka od ładowania.
Napięcie ładowania jakie?
Brak ładowania. Najpewniej alternator do roboty.
Witam! Problem jest taki że nie ma ładowania, wcześniej z alternatora wychodziło około 12V wymieniłem regulator napięcia w alternatorze prąd wychodzący z alternatora to około 14,5V ale wciąż nie chce mi ładować akumulatora i auto jak chodzi to po jakiś 2min gaśnie i nie ma prądu Sprawdzałem masę akumulatora ale jest okej
Ładują się ze stacyjki.
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Tutaj coś jest: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Masz za duży prąd jaowy i za niskie ładowanie jak na diesla.
Ok jeśli do skrzynki dochodzi + 12V które nie jest usypiane i ma odpowiednią wydajność prądową. Mimo wszystko uważam, że przy zastosowaniu odpowiedniego przewodu (średnica, grubość izolacji, właściwe prowadzenie) i bezpiecznika zasilanie z akumulatora może być prostsze w wykonaniu. I jeszcze jedno - nie wiem, jak elektronika tego BMW reaguje na słaby...
Akku poniżej 12,5 trzeba ładować jak masz mniej to konieczne ładowanie, bo nastepuje zasiarczanie płyt.
Tak rozrusznik nie kreci. Co do napiecia niestety nie wiem. A szkoda bo od tego trzeba zacząć. Skoro palił po naładowaniu i zamianie akumulatora to znaczy że może być problem z ładowaniem.
wyświetlacz zablokował sie na logo marki radio nie gra milczy płyty przyjmuje wydaje światłowód pętla idzie pod nogi kierowcy i jest sprawna , 10 pin złączka od wyświetlacza do radia jest cala co to może być przyczyną akumulator ładowałem i jest ok ładowałem z punku pod maską aby moduł widział ładowanie akumulatora BMW e-90 diesel wyświetlacz alpine...
Na początku podmień akumulator bo ładowaniem steruje tutaj komputer.
OK. wysyłam Zmierzyłam tak jak kolega kazał Zadaję 14,4 wyłącza się 14,41 tak jakoś bo trochę ciężko wyłapać Wyświetlacz prostownika pokazuje 14,3 a na akumulatorze jest 14.28 to chyba źle? Prąd na wyświetlaczu 4,1 miernik pokazuje 4.09 też chyba nie za bardzo? Czasy odsiarczania sa ok , wentylator załącza się jak jest 40st.C chyba za dużo ale dotykałem...
A jakie masz ładowanie? czy w ogóle jest?
Auto jak w temacie, na desce świeci kontrolka od ładowania, ładowanie jest 14V. W parametrach ECU też ładowanie 14V. Jaki układ steruje kontrolką?
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora. Nie koniecznie może być walnięta klema IBS, stad niskie ładowanie i niedoładowanie. No ale to powinni oni od razu wiedzieć co robili bo to standard w tych autach.
czy moja e46 posiada ladowanie inducyjne czy tez nie Zbliż do stacyjki tester pętli immo. Jeżeli będzie stale sygnalizował obecność pola elektromagnetycznego to masz ładowanie, jeżeli błyśnie tylko przy przekręceniu klucza - to nie. http://obrazki.elektroda.pl/4406517600_1... Ok super dzieki za opowiedziec:) wlasnie o to chodzilo:)...
Sprawdź jeszcze turbine czy ładuje odpowiednio, czy ma sterowanie.
Był łączony na krótko i to samo się działo z innego źródła napięcia. Mniejsza w to, znasz odpowiedź na moje pytanie dotyczące tego rozrusznika? Napięcie oczywiście jest prawidłowe, akumulator nowy, ładowanie cały czas jest.
Podłączyłem pod wejścia na zapalniczkę Działa wszystko prócz tego , że nie chcę wyszukać mi pendriva Jest to radio fabryczne BMW E90 Series z tego co pisze ( niestety nie bardzo się na tym znam )
Dzięki kolego Viper. Jutro spróbuje się tam dostać, a o efektach poinformuje. Dodam jeszcze, że regulator w tym modelu jest razem ze szczotkami stąd moje powyższe przypuszczenia. A co do dostępu to należy odkręcić tylną osłone alternatora, a przeszkadza trochę zbiornik płynu wspomagania. I jeszcz jedno przy pierwszym przekręceniu stacyjki na konsoli...
Który rocznik tego BMW i jaki silnik.
witam okazało się że aku padło ciekawostką jest że alternator ładuje a aku ma 6 miesięcy
W zależności jaki masz NCS (wersja 3 lub 4) ładujesz profil expertmodus(4) lub expertmode(3), potem F1 > F3 > E39>OK > EWS lub KMB lub IKE > OK > F6 > F4 wybierz ecu > ABS, ASC > F3 wykonaj
Własnie sie aku ładuje. Zobzczymy co i jak jutro. :)
Nie słuchaj oszołomów. Pomiar napięcia PT-CAN miernikiem.
Sprawdzałem to też na innym akumulatorze i jest to samo. Akumulator, który mam i prostownik, którym go ładowałem są dobre na 100%
Chwilowo wczoraj patrzyłem że ładuje 61v , stare kondensatory trzymały tylko 16 v
Witam przychodzę do waz z problemem ponieważ jakoś 4 dni temu moje radio z androidem przestało działać ponieważ załącza się logo bmw po jakiejś chwili jest ładowanie androida i dalej nie startuje . Co mogę z tym zrobić ?
Mój znajomy ma BMW, kopciuch 2,5L w dieslu, ale ma baterię, którą ładuje "slow charging" całą noc, i ma do dyspozycji rano dystans ok 60KM, kto jeździ do roboty dalej niż 30KM one way? chyba zdecydowana mniejszość.
a sama elektronika potrafi spokojnie brać pod 70 A. Co rozumiesz przez "samą elektronikę" ? Elektronika o mocy ok. 800W :?: Chyba lampowa :) Wszytko to co się odpala po włożeniu kluczyka i włączeniu zapłonu. Bez świateł, wycieraczek czy nawiewu. Zdrowa 120A h bateria nie daje zbyt dużo czasu na diagnostykę bez włączonego silnika, średnio około 20-30...
może i regulator,ale sprawdź mase na regulatorze napięcia lub najprawdopodobniej problem jest z wirnikiem ,jeden z przewodów co idzie do ślizgów ( minusowy) dotyka wirnika i dlatego wzrasta ci ładowanie bo dostaje na maxa prąd wzbudzenia pomijając regulator
Alternator. Brak ładowanie przypadek z E46 który miałem
Może być alternator, rozrusznik, chyba że masz tak jak mój znajomy, dodał światła dzienne i musiał co dzień ładować akumulator, też mu klemy iskrzyly
Ubytek poziomu elektrolitu przy założeniu, że obudowa jest szczelna i nie ma wycieków jest spowodowany odparowaniem wody. Dlatego ubytki takie uzupełnia się do określonego poziomu dolewając wody destylowanej albo demineralizowanej. Przyczyn zmniejszenia poziomu elektrolitu (przy założeniach, o których pisałem wcześniej) może być sporo - zbyt wysoka...
i9300 ładować ładować maxcom ładować ładować agregat
enigma wtyczka polonez gasnie zimnym silniku uszkodzi onkyo
miernik częstotliwości pic16f84 candy pralko suszarka
Ariston FAST EVO, NEXT – wymiana baterii LR20 w piecyku gazowym, instrukcja krok po kroku Peugeot Boxer – schemat elektryczny obudowy filtra paliwa, czujnik wody, grzałka, BlueHDi