Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Widzę że jesteś laikiem w temacie(nie obrażając) jeśli już zrobiłeś ten prostownik to lepiej kup sobie trafo na 60VA do samochodu lub 160VA skoro chcesz ładować ciągnik i po sprawie, ten 600VA zostaw na lepsze czasy albo sprzedaj
Wniosek jest taki, że usterka występuje w instalacji ciągnika, skoro alternator ładuje w innym ciągniku. Sprawdź dokładnie instalację pod kątem zwarć i przerw na połączeniach przewodów.
Nie szalej :cry: . Sprawdź nawet tu na forum, jakie jest krańcowe napięcie ładowania nowoczesnego akumulatora wapniowego. Krańcowe napięcie ładowania (chwilowe) a stałe ładowanie przez alternator czy cokolwiek innego takim napięciem "uśmierci" akumulator. Widziałem już dziesiątki takich. To forum już dawno przestało być wyznacznikiem poprawności. Brak...
Więc wystarczy. W czym problem? Przecież to tylko czas. Więc całkowicie wyładowany akumulator i oczywiście w pełni sprawny. Co nigdy razem nie idzie w parze musisz ładować do pełna w około 28h-30h.
Witam mam problem z ładowaniem w ciągniku t 25 Czyli że ładowanie jest za wysokie czy za niskie?
Jeszcze zapomniałem napisać, a myślę, że to też kluczowe: wcześniej wszystko działało poprawnie, lampka gasła, jak lekko zwiększyły się obroty i ładowanie było, ciągnik stał sporo czasu nieużytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie.
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
Nie moge sobie poradzić z podpięciem ładowania do ciągnika i prosze o pomoc.
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Jaki prąd rozruchowy? jaka pojemność? Czym jest ładowany w ciągniku alternatorem czy prądnicą?
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
A odkąd to iskrzenie jest wskaźnikiem czy regulator jest sprawny czy nie? Aha i pytanie do krzysiek7 jak ustawiac ta regulacje lato zima o ktorej pisales?? To dotyczy tylko alternatorów do ciągników rosyjskich. Przełączanie polega na wkręceniu bądź wykręceniu śrubki pokazanej na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/73_12854924...
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
Sprawdziłeś ładowanie?
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
Najlepiej to wyrzuć te 2 6V akumulatory i zapakuj tam jeden albo dwa (jak zależy ci na odpalaniu przy -40) ale 12V, przynajmniej będą mieć identyczne warunki ładowania.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Najpierw zajmij się ładowaniem.
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Witam Posiadam prostownik ultimate speed z lidla, czy mogę nim ładować akumulator od ciągnika c330 ?
Witam. Mam do Was pytanie dotyczące ciągnika Ursus C-330, a mianowicie jego ładowania prostownikiem. Podłączając prostownik pod rozrusznik jedną klemę + lub - (zależnie jaki ładunek podpięty jest pod masę) podłącza sie pod dużą śrubę przy rozruszniku, do której jest doprowadzony przewód od akumulatora. A drugą klemę, np. pod obudowę, błotnik, czy jakiś...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
jezeli jest alternator to występuje tylko kontrolka ładowania i musi!!! ona być bo nie będzie ładować. podłącza się ją: + ze stacyjki -> kontrolka (chyba 5W 12V) -> do alternatora. gdzieś jakiś mały konektor na alternatorze nie pamiętam oznaczenia (wyślij zdjęcie to ci powiem). temperature podłącz jakkolwiek jak będzie źle to wskazówka sie nie ruszy...
Jak podłączyć to w całość żeby było ładowanie? Zapewniam, że w innym ciągniku było ładowanie na tym zestawie. Regulator jest od Fiata 126. Proszę o rozpisanie, które z czym połączyć.
Mam pytanie co do tego prostownika. chcę zbudować taki sam i mam problem z dobraniem transformatora czy ten :[url=http://www.toroidy.pl/index.php?pa... byłby odpowiedni? co z wytrzymałością pozostałych elementów w układzie? prostownik...
To jak duży ma być ten panel, żeby ładował Akumulator od ciągnika i zasilał potem przetwornicę ? :-)
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Sprawdź ładowanie w ciągniku. Po drugie jakie jest napięcie w gniazdkach, które wykorzystujesz do zasilania sterownika siewnika. Czasem zdarza się, że słabe połączenia ewentualnie zaśniedziałe styki wywołują taką sytuację.
Ładujesz łącząc szeregowo akumulatory, ciągnik nie ma elektroniki która może ulec uszkodzeniu przy ładowaniu bezpośrednio na ciągniku. Pozostaje tylko kwestia bezpieczeństwa. Zaleca się ładowaniem prądem 0,1C ale nic mi nie wiadomo że mniejszy prąd może wpływać negatywnie na kondycję akumulatora.
Właśnie byłem zmierzyć i wynosi 12,62V gęstość elektrolitu 1,29 g/cm³. Dla porównania w jednym ciągniku 12,65V 1,30g/cm³ akumulatory dwuletnie, w drugim ciągniku 12,59V gęstość 1,30g/cm³ akumulatory 12 lat, w obu ciągnikach ładowane prostownikiem 26 listopada. Muszę jednak dolać wody, bo gęstość zbyt duża.
Witam serdecznie prosze o rade zmuszony jestem do kupna prostownika możecie mi doradzic jaki kupic interesuje mnie taki żeby można było ładowac samochód i ciągnik rolniczy no i żeby zapalać na podłączonym może macie jakies numery aukci.prosze o nie usuwanie mojego postu jeżeli jest nie we własciwym miejscu jestem początkujący.
Chciałbym zapytać jakim prądem muszą być ładowane akumulatory przy ciągniku 2 x 6V 165 Ah ??? chodzi mi o ładowanie nie z prądnicy lecz ładowanie prostownikem. Z góry dzięki za pomoc :D
Standardowo były 12V/145Ah i 600A - ale mogą być mocniejsze Zależy od wersji (na jaki rynek pierwotnie był ciągnik przeznaczony). Wersje skandynawskie miały fabrycznie ładowane 2x 12V/185Ah !! Wersja francuska, holenderska 120Ah... Na Polskę min. 165Ah i 900A
Czyli "pszczółka"- do sprawdzenia miernik. Jest tam styk mosiądz na aluminium w mierniku i to połączenie lubiło robić kawały. Poszukaj miernika od Żuka w jakimś robionym ciągniku.
Ładuj dwa na raz połączone szeregowo, bo tak są połączone w ciągniku i niby czemu ma im zaszkodzić takie ładowanie z prostownika? Domyślam sie, że w zimie ciągnik nie jest używany i chcesz podładować. Co kilka tygodni ładuj, aż wystąpią oznaki pełnego naładowania.
A jeżeli będzie stałe zasilanie z akumulatora, akumulator będzie ładowany (użycie w ciągniku), jest sens robienia tego? Tam jest 20-parę Ah.
Spokojnie. możesz kupić akumulatory 6V takie jak stosuje się w ciągnikach. Ładujesz je swoim wiatrakiem, a jak chcesz wykorzystać to łączysz w szereg. Ma to ten minus że musisz przełączać praca / ładowanie.
ja mam tak zasilacz 19V 7.9A packarda /SIC !/ xl4015 realne z tego to 5.5 A przy wymuszonym chłodzeniu i bez obudowy zasilacz. Wentylator mam na lm7012 zapinany bez regulatora Zasilacz kiczowaty ale im wyższe napięcie tym sprawność lepsza. tutaj wiadomo jak najmniejsze wymiary a prąd duży. Drogi markowy zasilacz >170W kosztuje sporo.......... drugi...
Witam. Do ciągnika SAM zamontowałem instalacje z Ursus C360 oraz prądnice z żuka. Gdzie podpiąć miernik aby sprawdzić ładowanie?
No nie chodziło mi o wygląd tylko o tok rozumowania. Na jakie napięcia proponujesz dać odczepy? I jeszcze jedno czy jak będę ładował akumulator 12V napięciem 15 czy 16 to nic mu się nie stanie? bo np mały akumulator się zacznie gotować po kilku minutach. Np na akumulator do auta ustawie sobie na 12 a jak będę ładował do Ciągnika to ustawić na 14? Ile...
Lampka od ładowania sprawna?
Zasada mówi, że do ładowania jest ładowarka. Do zasilania jest zasilacz. Czasem tylko można je użyć zamiennie i trzeba wiedzieć sporo o ładowaniu oraz użytym urządzeniu. Ładoearka ze wspomaganiem rozruchu pełni obie funkcje - ładuje i zasila.
Zobacz tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Alternator naprawiłem, wymieniłem diody. Po zamontowaniu do ciągnika ładuje napięcie 13,9 V. Wzbudza się po przegazowaniu i później na wolnych obrotach jest dobrze. Napięcie ładowania trochę małe.
ładowanie w ciągniku Ursus C-360 Tak kontrolka gaśnie na ok 18tys obrotów Przy 18000obr/min, to nie tylko kontrolka zgaśnie, ale silnik się rozpadnie na kawałki :D
Proszę zwrócić uwagę na to, że w obwodzie rozruchu fabrycznie znajdują się zabezpieczenia rozruchu, tj. czujnik na pedale sprzęgła, czujnik pozycji neutralnej skrzyni biegów, w niektórych ciągnikach także czujnik w siedzeniu. Podkreślam, że fabrycznie. Zwykle użytkownicy usuwają te zabezpieczenia mostkując przewody od czujników. We wschodnich ciągnikach...
Temat z 4 lat.
Min us na masę.
Witam, trochę to trwało, alarm 14 jest to alarm ogólny od kilku czynników walka wom który u mnie jest w przekładni, czujników na stole owijarki tymi z prętami,czujników przyjęcia beli i wyrzut na owijarke. Teraz tak na teście czujników manualnie czy też auto teście miałem napisane zwarcie do masy i na niektórych przerwa w kablu. Również zle wartości...
Alternator jest od tego ciągnika, ponieważ jakieś 3-4 lata temu był kupiony nowy - oryginalny i działał przez te 4 lata. Wydaje mi się, że nie da się tak czy owak zamonować w koszu od spreżarki innego alternatora. Koła pasowe oryginalne, nic nie zmieniane.
Bo jak chcecie kupić jeden akumulator 12V to trzeba kupić taki od samochodów ciężarowych/kombajnów gdzie stosuje się 2 szeregowo uzyskując w sumie 24V. Taki akumulator 12V ma prąd rozruchowy ok 1000A, a niektóre i więcej, oraz posiada pojemność ok 180Ah. Wy chcecie kupić akumulator samochodowy 100Ah gdzie prąd rozruchu takiego akumulatora to ok 600A...
Witam. Wcześniej ładowałem ciągnik starym prostownikiem zapewne domowej roboty albo jakimś ruskiem. No ale ostatnio przestał działać, znajomy elektryk powiedział że jakieś płytki wysiadły i naprawi to ale koszt ponad 80 zł. Polecił szukać nowego. Ja nie bardzo ogarniam tego tematu, tzn. nie chcę polegać na opinii sprzedawcy w sklepie. W ciągniku jest...
Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Nasze zdanie jest takie, że w praktyce potwierdziłeś to co tu piszemy. Wczoraj ładowałem akumulatory w ciągniku (6V szeregowo, 165Ah), początkowy prąd 4A, po godzinie 2,2A, po kolejnej 0,8A, następnie 0,4A i tak się trzymało przez kolejną godzinę. Gęstość 1,29g/cm³, napięcie 15,8V, minimalne...
Śruba 1 to B+ do akumulatora. Pin 1 to D+ do kontrolki ładowania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Kolego mylisz V(wolty) z amperami. W ciągnikach są 6V akumulatory i łączy się je po dwa szeregowo aby uzyskać 12V i tak się je powinno ładować. Są motocyklowe ładowarki 6V ale na mniejszy prąd. Sugeruję zakupić prostownik automatyczny z funkcją odsiarczania i konserwacji 12V do 15A i sam będzie kontrolował proces ładowania. Gdy jest długi postój np...
Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
A wózki widłowe elektryczne ty widziałeś ? i co maja chłodzone baterie ? albo o napędzie wodorowym ? Co z wami ludzie dlaczego chcecie rozwijać technologie z lat 70 (nostalgie macie do rubina czy lodówki mińsk) wywal baterie z biosu w kompie bonie ma chłodzenia z pilota też a i z wibratora kobiecie Tylko zauważ że wózek widłowy a ciągnik to dwie inne...
NIe alternator ładuje w obie strony. Tylko zobacz jak będzie chodził " wentylatorek " na nim ,czy będzie dmuchał prawidłowo.
co sądzicie o prostowniku z alternatora podłączonego do akumulatora napędzanego przez silnik elektryczny, czy takie coś mogło by być stosowanie do rozruchu ciągnika ? ten akumulator ładowany przez alternator byłby podłaczany do ciągnika przez kable rozruchowe np w zimie co sądzicie o czymś takim? warto to zbudować ?
Połącz szeregowo tak jak w instalacjach ciągników rolniczych.
Z ładowarek realizujących ładowanie akumulatora kwasowego do 16,5V mogę wspomnieć tylko ładowarki Telto - jedną taką nabyłem i sprawdziłem, że ładuje akumulator do napięcia ok. 16V. Później kilkakrotnie przerywa ładowanie i wznawia, po czym sygnalizuje naładowanie akumulatora i przechodzi w stan doładowania. [url=http://telto.nazwa.pl/sklep/index.p...
Problemu nie udało się rozwiązać, ale udało się go obejść poprzez wpięcie bistabilnego przycisku w miejsce stycznika zamykającego obwód wzbudzenia. Przy rozruchu wystarczy wcisnąć przycisk na chwilę, a ładowanie się pojawi.
czy można podłączyć te alternatory do ciągnika c-360 ?? jak to podłączyć żeby było ładowanie ,gdzie podłaczyć kontrolkę ładowania i amperomierz
Zamontowałem w Ursusie C 330 alternator od Reanault Laguna 1. Posiada wyjścia(jak na rysunku) na rozrusznik, kontrolke ładowania i plus po stacyjce. Wszystko podłączone i po włączeniu zapłonu pali się kontrolka ładowania. Po uruchomieniu ciągnika kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 14,5V. Po zgaszeniu ciągnika kontrolka ładowania nie zapala się, dopiero...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Witam! Mam problem z układem ładowania w ciągniku Pronar Mtz 82A z instalacją 12V i rozrusznikiem na 24V. Alternator jest w 100% sprawny. Przy pracującym silniku wychodzi z niego napięcie ±13,8V, ale nie dociera do akumulatorów. Czy ktoś wie gdzie szukać przerwy w obwodzie lub co powinno połączyć alternator z akumulatorami po uruchomieniu silnika?...
Witam! Mam zamiar zrobić prostownik do ładowania akumulatorów w samochodzie i ciągniku rolniczym o wydajności ok. 20A. Chcę, aby był jak najprostszy. Jeśli dobrze rozumiem wystarczy, że ograniczę napięcie ładowania do max14,4V i to wystarczy i będę mógł ładować zarówno akumulator 55Ah z samochodu i 195Ah z ciągnika? Nie będzie wtedy potrzeba żadnej...
Wybór padł jednak na yato 8301 zobaczymy czy słuszny. Dam znać jak się sprawuje za jakiś czas.
Nie bardzo wiem o jakim układzie mówisz- najprościej podlinkuj jeśli możesz jakieś konkretne rozwiązanie. Mam dwa te stare porządne prostowniki, używam je głównie do ładowania dużych akumulatorów w ciągnikach, dołożyłbym jeszcze do ich modyfikacji.
To też zależy od transformatora - transformator 200VA 24V, akumulator od ciągnika (160Ah), i będzie pasować...
Praktycznie każdy prostownik/ładowarka będzie dobry który sam wznawia ładowanie po zaniku napięcia w sieci. Osobiście od kilku lat używam ładowarki SENA z biedronki za 49 zł obsługuje 3 samochody 2 ciągniki i kombajn i dwa dodatkowe akumulatory. Dobre opinie ma ładowarka CTEK MSX 5.0 ma więcej programów prąd ładowania 5 A, i chyba 5 lat gwarancji.
poślizg "naciągniętego jako tako" paska nie spowoduje totalnego braku ładowania Częsta przyczyna braku ładowania w ciągnikach. A dwa alternatory (stary i nowy) z identyczną usterką? Mało prawdopodobne. Nie zaszkodzi mocniejsze napięcie paska, chociażby na próbę.
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego prostownika, kupiłem go do ładowania akumulatorów ciągnika c-330 ( 2 x 165Ah). Lepiej ładować pojedyńczo każdy czy połączone razem ? W instrukcji jest napisane: "W przypadku ładowania akumulatorów 6 V ustawienie prądu ładowania nie jest możliwe i jest niezależne od wybranej opcji za pomocą przycisku STEP 3"...
chyba normalną sprawą jest że w ciągniku będą ładowane razem i z tego powodu nie będą prawidłowo ładowane więc będzie konieczność doładowywania prostownikiem i właśnie o doładowywanie mi chodziło
Witam, posiadam Zetora 7211, ostatnio zmierzyłem ładowanie i przy zapalonym ciągniku wynosiło ono 13V. Jak włączyłem światła i dmuchawę to ładowanie wynosiło 11,5V czyli brak ładowania. Alternator dałem do regeneracji. Wymienili łożyska, wyczyścili i powiedzieli, że alternator jest dobry bo bez regulatora ładowanie wynosi 17V. Kazali mi kupić nowy regulator....
Panowie i Panie ciągnik słabo kręcił więc postanowiłem sprawdzić ładowanie. Na mierniku wacha się od 13÷17v kontrolka gaśnie czyżby padł regulator ?
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy. Otóż mam problem w ciągniku, alternator ładuje, mierzylem ma 24v gdy włączę światła i dam gazu zaczynają jaśniej świecić czyli ładowanie jest. Ale jak zmierze na akumulatorach to miernik pokazuje około 12V A nie 14 tak jak powinno być. Z góry dziękuję.
Dzień dobry i dziękuję za odpowiedzi. Tak akumulatory będą miały z ponad 8 lat. Chciałem po 15-20min. ładowania 12V 10A sprawdzić czy silnik działa po remoncie (sprzęgło i malowanie z czyszczeniem silnika). Może ładować go w takim razie z kilka ładnych godzin ? W sumie ciągnik jest mało eksploatowany i chciałem je spróbować zregenerować aby nie kupować...
a jeśli alternator jest uszkodzony, to przy minusie na masie będzie normalnie ciągnik palił? bo ładowanie pewnie wysiadło. Dzięki za pomoc :)
Myślę że mostek 25A byłby wystarczający. Myślę że nie, bo mi w podobnym prostowniku już raz padł przy ładowaniu akumulatorów w ciągniku gdzie prąd był w granicach 20 parę amperów (wg. wbudowanego amperomierza) a był 100A. Akumulatory 2x6V/180Ah. Chyba się przegrzał.
Widzę, że nie masz nawet podstawowej wiedzy o alternatorach, lepiej oddaj go do naprawy komuś, kto się na tym zna, bo później to już nie będzie co naprawiać.
Spróbuj wyciągnąć te akumulatory i spróbować naładować poza ciągnikiem . Jeżeli będą się ładować normalnie, to znaczy że masz coś z instalacją , jeżeli nie to znaczy że akumulatory są do wywalenia.
Witam, Posiadam MF 255. Od pewnego czasu ciągnik długo kręcił zanim zapalił. Myślałem, że to wina akumulatora (był stary i często trzeba było go ładować). Wymieniłem akumulator na nowy ale problem nie zniknął, ciągnik dalej długo kręcił zanim odpalił... ale przy kręceniu było czasami słychać takie dziwne odgłosy jakby "chrobotanie". Teraz po przekręceniu...
Jeżeli opisane zjawisko występuje podczas pracy prądnicy z regulatorem w układzie ładowania ciągnika, to winny może być rozregulowany lub uszkodzony regulator napięcia. Jeśli chodzi o pracę silnikową prądnicy, to należy połączyć razem zaciski 16 i 18 prądnicy i połączyć je z minusem akumulatorów, a masę zacisk 10 z plusem. Jeśli prądnica nie jest poważnie...
Witam. Mam pytanie jak w tytule. Czy taki alternator od strony prądowej nadawałby się do Władimirca T-25? Czy poradziłby sobie z ładowaniem w ciągniku? Dzięki za informacje w tym temacie.
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
omijałem amreromierz wbudowany i mierzyłem za pomoca multimetru. prąd ładowania aku 0.8A podłączyłem jakąś starą żarówke z ciągnika i prąd 2.5A Dodano po 1 Ja sie obawiam że prostownik jest dobry a co do akumulatora są dwie możliwości - albo jest w pełni naładowany albo nadaje się do recyclingu.
To na pewno jest alternator tylko że 6 diodowy, ale już z wbudowanym regulatorem napięcia. Element ze zdjęcia PB1 to nie regulator, a przekaźnik kontrolki ładowania i jednocześnie przekaźnik blokady rozruchu, czyli nie pozwoli ponownie uruchomić rozrusznika gdy ciągnik pracuje - jest ładowanie. Przewody na alternatorze zamienione miejscami. Napięcie...
Rozumiem, a jeszcze takie pytanie, bo na wolnych obrotach nie miałem ładowanie, i czy alternator od auta musi mieć większe obroty, aby zaczął ładować? Jeżeli tak to jakie?
-> mloody99 , jak pisze marekzi najlepiej ładować jak zwykły akumulator w czasie pracy ciągnika. Aby uniknąć niespodzianek typu, bardzo rozładowany akumulator = bardzo duży prąd ładowania, mógłby ci podkradać prąd z akumulatora ciągnika, dlatego ogranicznik jest niezbędny. Najprostszy, to stary sposób, tani, prosty i skuteczny - ładowanie przez żarówkę...
ładować akumulator ciągnik ciągnik ciągnik renault ciągnik ciągnik ursus
odpowietrzenie pompki jakie nagłośnić szkolny resetowanie dekodera cyfrowego polsatu
ekspres instrukcja serwisowa kocioł kospel
Lokalizacja czujnika temperatury zewnętrznej w Mercedesie W211 Citroen C2 VTR - brak biegu neutralnego