Więc wystarczy. W czym problem? Przecież to tylko czas. Więc całkowicie wyładowany akumulator i oczywiście w pełni sprawny. Co nigdy razem nie idzie w parze musisz ładować do pełna w około 28h-30h.
Witam Posiadam prostownik ultimate speed z lidla, czy mogę nim ładować akumulator od ciągnika c330 ?
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
To jak duży ma być ten panel, żeby ładował Akumulator od ciągnika i zasilał potem przetwornicę ? :-)
Z taką wiedzą to jest proste, ładujesz akumulatory i jedziesz do fachowca...
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
Chciałbym zapytać jakim prądem muszą być ładowane akumulatory przy ciągniku 2 x 6V 165 Ah ??? chodzi mi o ładowanie nie z prądnicy lecz ładowanie prostownikem. Z góry dzięki za pomoc :D
Kolego mylisz V(wolty) z amperami. W ciągnikach są 6V akumulatory i łączy się je po dwa szeregowo aby uzyskać 12V i tak się je powinno ładować. Są motocyklowe ładowarki 6V ale na mniejszy prąd. Sugeruję zakupić prostownik automatyczny z funkcją odsiarczania i konserwacji 12V do 15A i sam będzie kontrolował proces ładowania. Gdy jest długi postój np...
Ładowanie na poziomie 16,5 V. rozwali akumulatory Nie szalej :cry: . Sprawdź nawet tu na forum, jakie jest krańcowe napięcie ładowania nowoczesnego akumulatora wapniowego.
ja mam tak zasilacz 19V 7.9A packarda /SIC !/ xl4015 realne z tego to 5.5 A przy wymuszonym chłodzeniu i bez obudowy zasilacz. Wentylator mam na lm7012 zapinany bez regulatora Zasilacz kiczowaty ale im wyższe napięcie tym sprawność lepsza. tutaj wiadomo jak najmniejsze wymiary a prąd duży. Drogi markowy zasilacz >170W kosztuje sporo.......... drugi...
https://spawsc.pl/urzadzenia-rozruchowe-... na all..... znajdziesz poniżej 300zł Mam taki i polecam, największy akumulator jaki ładuję u siebie to 100Ah
To też zależy od transformatora - transformator 200VA 24V, akumulator od ciągnika (160Ah), i będzie pasować...
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego prostownika, kupiłem go do ładowania akumulatorów ciągnika c-330 ( 2 x 165Ah). Lepiej ładować pojedyńczo każdy czy połączone razem ? W instrukcji jest napisane: "W przypadku ładowania akumulatorów 6 V ustawienie prądu ładowania nie jest możliwe i jest niezależne od wybranej opcji za pomocą przycisku STEP 3"...
Po dwa równolegle i te zestawy szeregowo - będzie 240Ah i 24V. Ważne żeby akumulatory były tego samego typu , wieku itp - chodzi o to żeby miały porównyywalną rezystancję wewnętrzną bo to zapewni równomierne ładowanie akumulatorów. Zakładasz że to akumulatory 12V. A pytający ma może akumulatory 24V od ciężarówek albo 6V od ciągników...
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Ładujesz łącząc szeregowo akumulatory, ciągnik nie ma elektroniki która może ulec uszkodzeniu przy ładowaniu bezpośrednio na ciągniku. Pozostaje tylko kwestia bezpieczeństwa. Zaleca się ładowaniem prądem 0,1C ale nic mi nie wiadomo że mniejszy prąd może wpływać negatywnie na kondycję akumulatora.
Właśnie byłem zmierzyć i wynosi 12,62V gęstość elektrolitu 1,29 g/cm³. Dla porównania w jednym ciągniku 12,65V 1,30g/cm³ akumulatory dwuletnie, w drugim ciągniku 12,59V gęstość 1,30g/cm³ akumulatory 12 lat, w obu ciągnikach ładowane prostownikiem 26 listopada. Muszę jednak dolać wody, bo gęstość zbyt duża.
A alternator ładuje, zmierz napięcie na akumulatorze.
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
Nie bardzo wiem o jakim układzie mówisz- najprościej podlinkuj jeśli możesz jakieś konkretne rozwiązanie. Mam dwa te stare porządne prostowniki, używam je głównie do ładowania dużych akumulatorów w ciągnikach, dołożyłbym jeszcze do ich modyfikacji.
Tak, to jest cena za bezobsługowość czyli wygodę. Akumulatory do ciągników chyba wciąż są robione normalnie za antymonem, ale wykańcza je niskie napięcie ładowania - użytkownikowi wystarcza 80-85% pojemności latem, zimą trochę trudniej jeśli duży mróz (zabiera 50% pojemności) i słaby silnik i okazuje się, że rzęchozłom nie chce zapalić i wtedy płacz...
Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Nasze zdanie jest takie, że w praktyce potwierdziłeś to co tu piszemy. Wczoraj ładowałem akumulatory w ciągniku (6V szeregowo, 165Ah), początkowy prąd 4A, po godzinie 2,2A, po kolejnej 0,8A, następnie 0,4A i tak się trzymało przez kolejną godzinę. Gęstość 1,29g/cm³, napięcie 15,8V, minimalne...
Czyli wyjmij i napraw alternator, bez odpowiedniego ładowania nie pojedzie. powyżej 14 V na akumulatorze i ok 7V na wyjsciu W alternatora ma być.
Myślę że mostek 25A byłby wystarczający. Myślę że nie, bo mi w podobnym prostowniku już raz padł przy ładowaniu akumulatorów w ciągniku gdzie prąd był w granicach 20 parę amperów (wg. wbudowanego amperomierza) a był 100A. Akumulatory 2x6V/180Ah. Chyba się przegrzał.
Witam! Mam zamiar zrobić prostownik do ładowania akumulatorów w samochodzie i ciągniku rolniczym o wydajności ok. 20A. Chcę, aby był jak najprostszy. Jeśli dobrze rozumiem wystarczy, że ograniczę napięcie ładowania do max14,4V i to wystarczy i będę mógł ładować zarówno akumulator 55Ah z samochodu i 195Ah z ciągnika? Nie będzie wtedy potrzeba żadnej...
Wybór padł jednak na yato 8301 zobaczymy czy słuszny. Dam znać jak się sprawuje za jakiś czas.
To zmień majstra. Jak zachowuje się kontrolka ładowania? I jeszcze jedno, alternatora nie wolno uruchamiać bez dołączonego akumulatora.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
może prostownik mam w domu daje 24 wolty i około 30 kilku amper max nie wiem bo wskazówka uderza o ogranicznik ,ale jak bym zrobił to to mam czym to odpalić.A propo czasem jak ładuje akumulatory od ciągnika 12 woltowe i jak w prostowniku przełaczę na 24 wolty to wskazówka od amperomierza silnie idzie na max ... czy to szkodzi akumulatorom lub prostownikowi?
co sądzicie o prostowniku z alternatora podłączonego do akumulatora napędzanego przez silnik elektryczny, czy takie coś mogło by być stosowanie do rozruchu ciągnika ? ten akumulator ładowany przez alternator byłby podłaczany do ciągnika przez kable rozruchowe np w zimie co sądzicie o czymś takim? warto to zbudować ?
Poszukuję spawarki j.w. Potrzeby są następujące: Spawanie w małym gospodarstwie "róznych różności" (nie ciągłe nie zawodowe) elektroda do 5mm Ładowanie akumulatorów w Ciągniku C360 Oraz rozruch tego ustrojstwa 12v oraz 24v Potrzebne 24v do rozruchu bo mam także małego spycha z silnikiem Perkinsa z taką właśnie instalacją Co moglibyście mi polecić? Pozdrawiam...
Spróbuj wyciągnąć te akumulatory i spróbować naładować poza ciągnikiem . Jeżeli będą się ładować normalnie, to znaczy że masz coś z instalacją , jeżeli nie to znaczy że akumulatory są do wywalenia.
-> mloody99 , jak pisze marekzi najlepiej ładować jak zwykły akumulator w czasie pracy ciągnika. Aby uniknąć niespodzianek typu, bardzo rozładowany akumulator = bardzo duży prąd ładowania, mógłby ci podkradać prąd z akumulatora ciągnika, dlatego ogranicznik jest niezbędny. Najprostszy, to stary sposób, tani, prosty i skuteczny - ładowanie przez żarówkę...
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
Witam, Posiadam MF 255. Od pewnego czasu ciągnik długo kręcił zanim zapalił. Myślałem, że to wina akumulatora (był stary i często trzeba było go ładować). Wymieniłem akumulator na nowy ale problem nie zniknął, ciągnik dalej długo kręcił zanim odpalił... ale przy kręceniu było czasami słychać takie dziwne odgłosy jakby "chrobotanie". Teraz po przekręceniu...
A jeżeli będzie stałe zasilanie z akumulatora, akumulator będzie ładowany (użycie w ciągniku), jest sens robienia tego? Tam jest 20-parę Ah.
Śruba 1 to B+ do akumulatora. Pin 1 to D+ do kontrolki ładowania. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Dzięki panowie przede wszytkim chciałem jakiś schemat i zobaczyć jakie bezpieczniki siedziały tam w oryginale, bo przrobiłem to na małe topiki, a nie chciałem dać za małych. W dzisiejszych czasach to chyba tylko na prostownik można to użyć, sąsiad używa tego do ładowania akumulatorów do ciągnika. Temat do zamknięcia.
Z ładowarek realizujących ładowanie akumulatora kwasowego do 16,5V mogę wspomnieć tylko ładowarki Telto - jedną taką nabyłem i sprawdziłem, że ładuje akumulator do napięcia ok. 16V. Później kilkakrotnie przerywa ładowanie i wznawia, po czym sygnalizuje naładowanie akumulatora i przechodzi w stan doładowania. [url=http://telto.nazwa.pl/sklep/index.p...
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Wbudowałem w niego woltomierz elektroniczny i wskaźnik prądu wskazówkowy. Dwa zakresy ładowania dla akumulatorów samochodowych i drugi dla dużych auta dostawcze/ciągnik. Całkowicie odporny na zwarcia jak i odwrotne podłączenie do akumulatora. To tyle w skrócie na jego temat.
Połącz szeregowo tak jak w instalacjach ciągników rolniczych.
Dokładnie parametry tego akumulatora to: 12V, pojemność 125AH, prąd rozruchowy 900A. To jest akumulator od ciągnika rolniczego.
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
Prostownika potrzebuję do ładowania akumulatorów w ciągniku, który nie posiada żadnej elektroniki. Ale jeśli zdarzyła by się potrzeba naładowania akumulatora w samochodzie to nie ma większego problemu aby go wyjąć. Mam jeszcze prośbę czy może ktoś wysłać link (najlepiej z allegro) z, którego będzie można kupić mostek prostowniczy lub diody prostownicze...
Praktycznie każdy prostownik/ładowarka będzie dobry który sam wznawia ładowanie po zaniku napięcia w sieci. Osobiście od kilku lat używam ładowarki SENA z biedronki za 49 zł obsługuje 3 samochody 2 ciągniki i kombajn i dwa dodatkowe akumulatory. Dobre opinie ma ładowarka CTEK MSX 5.0 ma więcej programów prąd ładowania 5 A, i chyba 5 lat gwarancji.
Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem...
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Prostownik o takich parametrach to raczej do ładowania akumulatora od ciągnika lub ciężarówki - jesteś pewien tych parametrów? Skąd tej mocy prądnica w Simsonie?
Najlepiej to wyrzuć te 2 6V akumulatory i zapakuj tam jeden albo dwa (jak zależy ci na odpalaniu przy -40) ale 12V, przynajmniej będą mieć identyczne warunki ładowania.
Pierwsza próba z regulatorem wypadła pomyślnie. Nie działo się nic niepokojącego. Próbowałem na dwóch akumulatorach 45 i 72 Ah. Używając amperomierza i miernika . Przy mniejszym akumulatorze możliwe było sterowanie napięciem w szerszym zakresie. Układ bez podłączonego akumulatora w pewnym zakresie (ok. 75% obrotu potencjometrem w stronę max.) wydawał...
I często jeden akumulator jest jako tako ładowany Tam są bezpieczniki na ładowanie idzie kupić dobry. Serio.
Dzień dobry i dziękuję za odpowiedzi. Tak akumulatory będą miały z ponad 8 lat. Chciałem po 15-20min. ładowania 12V 10A sprawdzić czy silnik działa po remoncie (sprzęgło i malowanie z czyszczeniem silnika). Może ładować go w takim razie z kilka ładnych godzin ? W sumie ciągnik jest mało eksploatowany i chciałem je spróbować zregenerować aby nie kupować...
Może to kwestia kilku cykli ładowania/rozładowania (kontrolowanego) by zestaw akumulatorów "dopasował" się wzajemnie? Jakoś w starych ciągnikach były dwa akumulatory połączone w szereg i jakoś latami działały... W układach suwnicowych chwytaków elektromagnetycznych prądu stałego stosuje się dla bezpieczeństwa szeregową baterię akumulatorów o napięciu...
Spokojnie. możesz kupić akumulatory 6V takie jak stosuje się w ciągnikach. Ładujesz je swoim wiatrakiem, a jak chcesz wykorzystać to łączysz w szereg. Ma to ten minus że musisz przełączać praca / ładowanie.
Dwa mniejsze akumulatory jedynie Ciebie ratują. Plus dołożenie sterowania i ładowania. wtedy masz 24V i ładowanie akumulatorów z alternatora.
Bo jak chcecie kupić jeden akumulator 12V to trzeba kupić taki od samochodów ciężarowych/kombajnów gdzie stosuje się 2 szeregowo uzyskując w sumie 24V. Taki akumulator 12V ma prąd rozruchowy ok 1000A, a niektóre i więcej, oraz posiada pojemność ok 180Ah. Wy chcecie kupić akumulator samochodowy 100Ah gdzie prąd rozruchu takiego akumulatora to ok 600A...
Co wam daje takie naładowanie do 16V? To, że szybciej osiągasz pełną pojemność i gęstość elektrolitu. Przy ładowaniu 2,4V/ogniwo trwa to długo, nawet kilka dni. Ja ładuję do 15V i do osiągnięcia prądu C/100. W ciągnikach akumulatory wytrzymują mi po 20 lat. W samochodach do 15 lat.
Standardowo były 12V/145Ah i 600A - ale mogą być mocniejsze Zależy od wersji (na jaki rynek pierwotnie był ciągnik przeznaczony). Wersje skandynawskie miały fabrycznie ładowane 2x 12V/185Ah !! Wersja francuska, holenderska 120Ah... Na Polskę min. 165Ah i 900A
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Temat już kiedyś był poruszany, można śmiało dać większy akumulator, niedoładowanie występuje tylko wtedy gdy masz ujemny bilans energetyczny, czyli gdy często korzystasz z prądu (muzyka, częste odpalanie auta na krótkie odcinki drogi itp.) a nie jeździsz na dłuższe odcinki trasy. Nadmienię tylko że w ciągnikach rolniczych są akumulatory o pojemności...
Witam . Tu masz instalację 12V ,więc alternator jest 14V .Napięcie 24V na alternatorze raczej niemożliwe,jedynie może być jak słaba masa alternator -silnik .Ciągnik posiada przełącznik 12/24V ,wiec rób pomiar napięcia (na klemach),na poszczególnych akumulatorach.Na akumulatorze który nie jest połączony bezpośrednio z masą ciągnika ,może występować mniejsze...
Ze względu na ładowanie połączonych akumulatorów z ciągnika. To jak jeden duży akumulator 12V. Parametry C7 są bardziej odpowiednie. dla C3 oznacza to pracę przy maksymalnym obciążeniu, co może wpłynąć na żywotność Twojego prostownika. Dodano po 2 Ja bym nie wybrał C7 Owszem, ale mamy temat o C3 i C7.
A jak traktor jest na chodzie to znow pokazuje 6.25-6.30v. Za mało, skontroluj ładowanie.
A widziałeś ciągnik C 330 ? tam jest dwa aku. 6 V, a w instalacji jest 12 V. Jak masz w maszynie 24 V to jeden biegun z prostownika na masę , a drugi na klemę akumulatora (nie wiem, ale podejrzewam, że +, bo większość spotykanych pojazdów ma + w instalacji, a - na masie. Drugi przewód ma być podłączony do tego akumulatora, który nie jest połączony z...
Witam, Mam dwa takie transformatory, są one połączone równolegle dając większą moc przy napięciu 12V (łaczna moc 800W), używane są do ładowania akumulatorów w ciągniku. I tu moje pytanie, jaką zmiane w napięciu da takie podłączenia jak narysowałem po prawej stronie?
Ja używam takiego dość starego prostownika: 7,5 Amper Max. I nigdy mi wskazówka nie spada do zera, gdy dam na max. wówczas wskazówka (przy całkowicie naładowanym akumulatorze) drga na 6,5 (więcej już nie ma wskaźnika), ale gdy sprawdzałem napięcie miernikiem jakie jest przy takich ustawieniach wówczas miernik wskazywał: 16,50 Volt, więc wydaje mi się...
Mam pytanie co do tego prostownika. chcę zbudować taki sam i mam problem z dobraniem transformatora czy ten :[url=http://www.toroidy.pl/index.php?pa... byłby odpowiedni? co z wytrzymałością pozostałych elementów w układzie? prostownik...
c330m na zaciąg odpalaliśmy, ale dałem w temacie samochody, bo zasada działania alternatora ta sama w większości pojazdów. Kable podłączyłem z ciekawości, jak ciągnik był na chodzie i auto zgaszone, żeby sprawdzić, czy chwilowo podbije napięcie w instalacji ciągnika do tych ok. 12V, ale po chwili tak się zagrzały, że odłączyłem. Tak więc najprościej...
Brak napięcia na pewno nie. Na akumulatorze w ogóle jest napięcie po podłączeniu do ciągnika?
Prostownik z regulowanym prądem jest lepszy, bo możesz nawet mały prostownik np 6A podłączyć do dużego akumulatora i akumulator będzie ładowany. Pozostaje kwestia czasu ładowania takiego dużego akumulatora. Ja samodzielnie robiłem prostownik uniwersalny i zrobiłem regulację tyrystorową na uzwojeniu wtórnym i mogę ładować duże akumulatory prądem do 30A....
panowie, potrzebuje układ który pokazuje w jakim tempie ładowany jest lub rozładowywany jest akumulator. Potrzebne to jest mi do ciągnika w którym nie ma kontrolki ładowania, da sie coś takiego zrobic?
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Ładujesz z sieci gdy działa On grid, czyli za darmo. Sposób jest bardzo prosty ... zwiększyć ilość akumulatorów co daje ze starcza na (X) więcej czasu pracy ... to, co masz ładować gdy nie ma prądu ... to już masz zmagazynowane w aku gdy prąd był i ładowałeś aku za darmo. Proste i skuteczne. Zwiększenie akumulatorów to może i dobre rozwiązanie ale...
Przy wyłączony silniku amperomierz pokaże Ci ile jest pobierane aktualnie prądu z akumulatora. W przypadku, kiedy silnik pracuje - jakim prądem akumulator jest ładowany. Pozdrawiam
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
No nie chodziło mi o wygląd tylko o tok rozumowania. Na jakie napięcia proponujesz dać odczepy? I jeszcze jedno czy jak będę ładował akumulator 12V napięciem 15 czy 16 to nic mu się nie stanie? bo np mały akumulator się zacznie gotować po kilku minutach. Np na akumulator do auta ustawie sobie na 12 a jak będę ładował do Ciągnika to ustawić na 14? Ile...
Pomyślałem jeszcze o jednym. Być może elektronika zawarta we wkrętarce kontroluje prąd ładowania baterii (ale nie ustala go), a zasilacz ma taką wydajność że dostarcza max 400mA przy ładowaniu skrajnie rozładowanych akumulatorów. Kiedy podłączysz zasilacz o większej wydajności, popłynie większy prąd ładowania. Dla elektroniki kontrolującej prąd ładowania...
Jeżeli akumulator ładujesz prostownikiem,jest naładowany "do pełna" i masz takie objawy to raczej już rozglądaj się za nowym.Dostał popalić przy rozruchu ciągnika i mogły zniekształcić się płyty.Jak zachowuje się akumulator przy ładowaniu prostownikiem?
Witam wszystkich. Potrzebuję schematu lub opisu podłączenia alternatora do MERCEDESA W123 2,0D ma cztery styki dwa grube i dwa cieńsze dołączam obrazek: http://obrazki.elektroda.net/22_12710022... Chodzi mi jak podłączyć ładowanie akumulatora i kontrolkę, bo silnik ma pracować w ciągniku typu: SAM. Mam już wszystko zmontowane tylko brak ładowania....
Czasami nie popękała taśma pod od wyświetlacza (niekiedy nie widoczne gołym okiem) ? Jak wygląda napięcie ładowania i na akumulatorze w ciągniku?
Witam,podany na początku link jest bardzo pouczający i przydatny.Co do prostownika do którego dałeś link to chyba nie jest automat(w tym sensie że sie nie wyłącza po naładowaniu akumulatora).Podano tam również iż ten prostownik nadaje sie do ładowania akumulatorów 35-45Ah więc to trochę za mało niż bym chciał.Oczywiści na tym trafie co mam to już by...
Jeśli zrobiłeś jak napisałeś to właśnie tak będzie działać. Teoretycznie dobrze działa jeśli chodzi o samą poprawność ładowania, ale niewłaściwe podłączenie alternatora z akumulatorem robi zamieszanie we wskazaniu amperomierza. Alternator powinien być podłączony do amperomierza, tak jak to było w oryginale, a dopiero przez niego do akumulatora. Tylko...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Witam! Mam problem z układem ładowania w ciągniku Pronar Mtz 82A z instalacją 12V i rozrusznikiem na 24V. Alternator jest w 100% sprawny. Przy pracującym silniku wychodzi z niego napięcie ±13,8V, ale nie dociera do akumulatorów. Czy ktoś wie gdzie szukać przerwy w obwodzie lub co powinno połączyć alternator z akumulatorami po uruchomieniu silnika?...
Nie możesz zastosować regulatora z alternatora do regulacji prądu ładowania akumulatora do ciągnika. Regulator z alternatora reguluje tylko prąd wzbudzenia alternatora, a nie główny prąd wytworzony przez alternator. I jeszcze pytanie: czy trafo ma odczepy uzwojenia wtórnego ? To jakie przełączniki chcesz zastosować do przełączania napięcia wyjściowego...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
ewentualne ładowanie tych aku już niestety osobno (prostownik 6V) bo mają różne pojemności i dwa w szeregu się nie naładują prawidłowo Te akumulatory maja zapewne pojemności znacznie różniące się od znamionowych więc nie ma to większego znaczenia poza tym w ciągniku i tak będą ładowane razem.
To można wykorzystać w jakiś sposób przełącznik rozruchowy 12/24 jaki był chociażby w ciągnikach MTZ 82. Czyli jak ładujemy to łączymy akumulatory szeregowo, a jak korzystamy z pompy to przełączamy je równolegle. Albo coś w tym stylu...
Posiadam Belarusa 820 z 90 roku. Od kilku miesięcy mam problem z ładowaniem drugiego akumulatora (rozruch na 24V). Alternator jest sprawny (rozłączenie masy - światła ziałają). Po prostu pierwszy aku jest ładowany (ten od hebla) a drugi nie. Objawy są takie: ciągnik odpala elegancko, odpalę go tak kilka razy w ciągu dnia, później tak samo jeszcze kilka...
Witam znalazłem stary prostownik i chcę go trochę zmodyfikować (ma służyć do ładowania akumulatorów przy ciągniku) po zmianie trafo na takie aby uzyskać około 5-6 A chciałem też zabezpieczyć przed niewłaściwym podłączeniem i uzyskałem taką sugestie jak na załączniku ale nie wiem czy to wypali (czy sygnalizacja zadziała przy niewłaściwym podłączeniu...
Jakiego ciągnika????? Weź już gościu skończ. Już dawno wszystko zrobiłem.
(at)pikarel , w przypadku akumulatorów ołowiowych a takimi również są "żelowa", ja dałbym sobie spokój z tym "balanserem". Widziałeś np; w ciągniku siodłowym [instalacja: 24V (2 x 12V)], jakiś balaser ?. Pozdrawiam
mam tak teraz zrobione tylko musze ładować akumulator prostownikiem a to trochę uciążliwe a przerywacz mam uniwersalny z jakiegoś ciągnika czy coś ale działa:D
W stanie całkowitej agonii nie są. Jak próbowałem uruchomić ciągnik to rozrusznik kręcił przez moment, ale później kicha. Akumulatory są połączone co widać na zdjęciu. Czyli mogę je ładować maksymalnym prądem 32A. Zobaczymy co pomoże to ładowanie. Wydaję mi się, że długo już nie pociągną. We wrześniu 2013 roku minęło 5 lat jak je kupiłem.
Zgadza sie, tylko że prądnica ma wydajność ok 12 amper i jak wyjedzie sie ciągnikiem na drogę i włączy światła to o ładowaniu akumulatorów można zapomnieć, alternator załatwia sprawę, założyłem już kilka alternatorów do ciągników i skończył sie problem, jak masz akumulatory o pojemności powyżej 120Ah to prądnica nigdy ichnie naładuje do pełna.
ładować ciągnik akumulator ciągnik kontrolka akumulator ciągnik
blokada skrzyni maksymalny obrót silnik klapa zmywarki
termet instrukcja serwisowa termet instrukcja serwisowa
Jak rozłączyć agregat od silnika spalinowego? Schemat kabli tylnej klapy Mercedes C W204 2012