Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, ale wiekszość rosyjskich tyrystorów miała odwróconą polaryzacje czyli anoda na wkręcie-obudowie, o czym ani sprzedawca ani Uzytkownik nie wie i stąd to całe zamieszanie. Trudno z tej plątaniny na zdjęciach wywnioskować o spolaryzowaniu tego tyrystora i o reszcie układu.
KU101A - to tyrystor. Zwiera impulsy sterujące głównymi tyrystorami, czyli kończy ładowanie, albo uniemożliwia ładowanie. Tyrystory grzały się bez obciążenia? R7 reguluje prąd poprzez opóźnienie zapłonu tyrystorów. Im mniejszy opór jego opór, tym większy prąd ładowania. Trzeba zamienić miejscami skrajne kable jeśli ktoś tam mieszał. Reszta tranzystorów...
Tzn. w ogóle się takiego czegoś jak łączenie szeregowe tyrystorów nie stosuje ? Można to robić jak się wie co się robi i wie się się jak to robić (patrz starsza literatura). Kiedyś takie praktyki były dość powszechne z racji braku odpowiednich elementów na rynku lub ich wysokiej ceny. Obecnie, kiedy taki tyrystor kosztuje parę złotych nie warto ładować...
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
kup i wstaw BTP10/100--jest to polski tyrystor dobrej jakośći z lat 80-dziesiątych--musi być zamontowany na radiatorze, to wydusisz z niego 10A... jak chesz ładować takie duże akumulatory--to kup i wstaw zamiennik na 25A/100V--kupisz bez problemów w sklepie lub na giełdzie elektr. pozdrawiam******
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Witam . Po co ci przekaźnik skoro prąd ładowania zapewne regulujesz tyrystorami . Odłączaj układ wyzwalania tyrystorów a tym samym wyłączysz prąd ładowania . Po spadku napięcia przerzutnik ponownie włączy wyzwalanie tyrystorów a tym samym ładowanie .
elektronik8: ten twój układ nie ma chyba histerezy - od razu jak spadnie <14.4(czy ile tam ustawimy potencjometrem) załączy ładowanie. Na tyrystorze nie będzie dużych strat, ale bez radiatora się raczej nie obędzie.
Ładuje, 3,5 A Tyrystory, SPRAWNE. Do podmiany BC313, lub UL1111.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Co prawda bez regulacji, ale można łatwo przerobić.
... żarówkę w szereg by odłozyło sie na niej napięcie, czy w jakis inny sposob podłączyć? Tu popatrz: http://obrazki.elektroda.net/50_12785145... Układ LM7815 ogranicza napięcie na bramce tyrystora (15V), więc jeśli na katodzie tyrystora (i na akumulatorze) napięcie osiągnie 14,4V, to tyrystor przestanie się włączać - ładowanie bedzie zakończone....
Zdecydowanie potrzebne! Fazę masz odwróconą , przychodzi dodatnia połówka na tyrystor , transoptor wyłącza BC547, kondensator ładuje się ze stałą czasową RC. Chyba o to chodzi w całym tym "zamieszaniu":)!
Za bardzo nie rozumiem działania, tego prostownika. 1.Czyli na rozruchu , prostownik jest podpięty, tylko przez diody prostownicze, bez żadnego ograniczenia? 2.Po przełączeniu na ładowanie, tyrystor załącza ładowanie ? I Ogranicza prąd ładowania? 3. Czy jeśli kupię np. tyrystor 2N5207 i jakiś układ do jego wysterowania, będzie ok? Czy zna ktoś jakiś...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Czy zadziała ten układ jeśli dam tyrystor 50A?? http://obrazki.elektroda.pl/9105017300_1...
Drut dowinąć trzeba na wierzch już istniejącego uzwojenia (i połączyć szeregowo z istniejącym), o średnicy odpowiedniej do pobieranego prądu, dla Ciebie wystarczy drut w emalii o średnicy 1,4mm. Wyższe napięcie jest potrzebne dlatego, że na prostowniku i na układzie regulującym masz spadek napięcia. Prawdę powiedziawszy, doładowania akumulatora 12V/45Ah...
zimnych lutów nie ma, sprawdzałem baterię zwykłą 4,5V, potem akumulator samochodowy 12V w obu przypadkach sie nie ładują. Tyrystor narazie sprawdzałem jak dwie diody, ale nie tak jak sie sprawdza tyrystor
Witam, posiadam prostownik Elektronika У3-А o max prądzie ładowanie 7,5A. Prostownik jest sterowany tyrystorami, posiada moduł kończący pracę po 10h. Aktualnie prostownik pracuje z 1 tyrystorem i ładuje 3,5A stale lub pracuje z dwoma tyrystorami wtedy ładuje do 7,5A (w zależności czy jest podłączony 1 czy 2 tyrystory). Tyrystory mam sprawdzone układem...
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
W sieci jest mnóstwo schematów elektrycznych do simsona..Rozumiem ,że teraz jeździsz bez.Pierwsze pytanie ilo V instalacje posiadasz 6v czy 12V.I czy masz ELbe czy ładowanie przez tyrystor.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Czyli mam rozumieć że po zwarciu A-K THY3 kondensatory się ładują, jest wyzwalany tyrystor THY1, a na wyjściu transformatora nie ma impulsów WN ? . Z odłączoną wtyczką sensor jest tak samo ?. Może to problem z transformatorem WN, jakie są oporności uzwojeń wtórnego i pierwotnego . Możliwe że ten tyrystor THY3 powinien być wyzwalany tylko na czas ładowania...
Przy mocy 1.5kW i napięciu kondensatora 100V ładowanie tyrystorami wymaga instalacji elektrycznej z bezpiecznikami minimum 25A, a przypuszczalnie dopiero z 35A ma szansę działać - czy "mleczarz" ma taką instalację? Aha, a jaki tam jest kondensator? Na 1.5kW przy 20 błyskach na sekundę jest potrzebny 15000uF.
czy mam rozumieć, że wysadzamy coś w powietrze? to lubie! 8) jeśli tak to po prostu można użyć grubego kabla, ale większość zależy od tego, co jest na drugim końcu - jaki zapłon (powinien mieć duży opór) w sumie może się udać, ewentualnie dodać jeszcze kondensator - dojdzie więcej energii ja bym radził zrobić inaczej: przetwornica---------40m--------kondensa...
Dziękuję za odpowiedz . Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak to zrobić aby tyrystor załączał się na określony czas. Czy może to działać tak . Zwieram elektrody , podaję napięcie na bramkę przez układ czasowy i przekażnik . Kondensator bardzo szybko się rozładowuje parę ms.Układ czasowy działa np 100ms . Czyli przez 100ms tyrystor będzie włączony .W tym...
Rozwiązanie nie jest dobre: "ucinana" sinusoida może mieć wartość skuteczną (którą zmierzysz miernikiem i która "świeci" w żarówce) np. 14V, a szczytową (do której ładuje się akumulator) nawet 25V! Ponadto transformator "nie lubi" takiego odkształconego przebiegu i bardzo grzeje się: miałem przypadek spalenia transformatora obciążonego połową mocy nominalnej....
Nie jest to wina potencjometru ponieważ im bliżej wartości max (6A) tym wskazówka amperomierza bardziej zaczyna wariować. Te zakłócenia są nie jednolite tzn. czasami wskazówka stoi na 6A i prawie wcale się nie rusza a czasami skacze spadając nawet do 3A. Słychać nie równomierną pracę transformatora wtedy. Tak jak by to były jakieś zewnętrzne zakłócenia...
Tyrystor jest na pewno sprawny. Ale nie zadziała bez napięcia anoda-katoda. Te prostowniki tak są skonstruowane, że do otwarcia tyrystora potrzebne jest napięcie z zewnątrz, od ładowanego akumulatora. Wolne zaciski wyjściowe można ze sobą zewrzeć, nic się nie stanie. Także taki prostownik nie będzie ładować akumulatora rozładowanego do zera.
1. Na początku C2 jest rozładowany. A więc dodatnie połówki napięcia przychodzące przez D6 docierają przez R4 do bramki tyrystora (to coś w obudowie TO92). Załączają tyrystor więc zasila on cewkę. C2 się jednak powoli ładuje za pośrednictwem R3. Aż w końcu zacznie się otwierać tranzystor T1 (narysowany raczej odwrotnie, tzn. ma odwrotnie narysowane...
A jakie będzie napięcie po wyprostowaniu przez taki prostownik? To się mierzy, a nie zgaduje ... Oczywiście to napięcie zależy od obrotów silnika i obciążenia. Dla stabilizacji DC układem liniowym będziesz musiał nadmiar napięcia (i mocy) wytracić w radiatorze. Energetycznie korzystniejszy by był układ kontroli ładowania z tyrystorem, wówczas radiator...
Ładowanie w taki sposób z sieci 230V niby OK ale strasznie marnotrawi prąd. Do akumulatora dostarczana jest znikoma ilość energii w porównaniu z ilością wydzielającą się na elemencie oporowym. Prędzej bym to zrobił tak, że ten układ prostowniczy bym wpiął pod np. przełącznik od żyrandola, gdzie świecą się te 3-4 żarówki i prąd ładowania byłby wyższy....
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Ja bym szedł w tyrystory. Są dostępne np pastylkowe (np z unitry) nawet na 600A. A jak mało to dwa albo trzy równolegle i układ sterowania zmultiplikować. Tylko takie rozwiązanie też ma wadę, bo tyrystora nie da się wyłączyć (przynajmniej nie w prosty sposób) więc zasilacz by musiał mieć prąd ładowania kondensatorów poniżej prądu podtrzymania tyrystora...
Teraz daję cały schemat. Diody powinny byc na prąd taki, jakim chcemy ładowac akumulator, jeżeli 10A - to diody 10 amperowe, na niskie napięcie, np. 50 - 100V Tyrystor na prąd nieco większy, niż prąd ładowania akumulatora, napiecie tez niskie, 50 - 100V. Zarówno diody, jak i tyrystor należy zamocować na radiatorze. Pamiętaj o izolacji tyrystora!
Tranzystor z LED, R4 i R5, z podłączeniem do D1 służy do sygnalizacji, że jest ładowanie. A układ przy tyrystorze (R1, R2, R3, C1, Z) nie wygląda sensownie. I nie ma tam nic, co by określało napięcie ładowania.
Nie sprawdzałem ale ma 6000nF po zmierzeniu testerkiem i to by się zgadzało z tym co napisane jest na obudowie, sczerze to nie hcę wiedzieć co strzeliło, Mało prawdopodobne aby on tracił pojemność. Jednak w tych elektryzatorach przy takich objawach podstawą był wspomniany pomiar napięcia. Jeśli ładował się do około 300 V, a tyrystor był wyzwalany to...
Tak możesz go zastosować
Kolega, Mati _ Speed ! Zawiadomiłeś, że po podłaczaniu akumulatora napięcie 18V i prąd 4А. To symptom zły. W sprawnym akumulatorze przy zwiększeniu prądu ładowania napięcie nie musi zwiększać się więcej niż do 16V i to tylko w końcu ładowania. Przy rozładowanym akumulatorze zwiększać się musi prąd, napięcie zwiększa się stopniowo . W miarę zwiększenia...
Nie ładuje. Najczęściej uszkodzony tyrystor (ominąć założyć diodę i zapomnieć o problemie)
Witam Prostownik ma coś w rodzaju zabezpieczenia przed przeładowaniem. Funkjcę tę pełni dioda D3 i tyrystor T1. Wtrakcie ładowania prąd płynie przez tyrystor do akumulatora. Po naładowaniu tyrystor nie jest wyzwalany i do akumulatora płynie prąd przez żarówkę Ż1. Amperomierz o zakresie 0-10A może być włączony do układu, ale nie tak jak na schemacie...
Nie bo nie mam żadnego wolnego. A od tego trzeba zacząć. To, że żarówka nie świeci to normalne dla tego prostownika. Czyli działa jak powinien. Po to jest ten układ z tyrystorem. Podłącz aku, sprawny a wymagający ładowania i zobacz czy ładuje.
A nie lepiej ładować akumulator do 15v i wtedy wyłączenie.Starymi prostownikami elektrycy ładowali do 16v. Dodano po 3 Dodam że mam prostownik sterowany napięciem na pierwotnym.Sterownik na triaku.Chodzi dobrze trafo nie buczy do 15A.
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
S1 jest otwarty: mostek na wejściu prostuje napięcie sieciowe, przez R10 i D1 doprowadzany jest prąd do dwóch gałęzi z rezystorami. Na bazie T1 jest ok 18V (napięcie ustala dioda zenera). Na emiterze T1 jest 15V, więc T1 nie przewodzi. Przewodzi T2, który zwiera punkt A do masy - nie pozwala to na włączenie tyrystora. Żarówka nie świeci. Zwieramy S1:...
Witam, chciałbym zbudować zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Jaki dobrać do niego tyrystor i diodę prostowniczą? Chciałbym ładować prądem 25A
Z napięciem to sobie sam wytłumaczyłeś - ładowałeś go do 18V. Co do regulacji na tyrystorze nie sądzę, aby działała, ale jakiś kąsek schematu by się przydał.
A co to za "motór"? Bo o dławikach w motoyklowych regulatorach nie słyszałem. Co do stanu ładowania - często stosuje się obcinacze nadmiernego napięcia na tyrystorach.
hej mam simsona S51 b1-4.NIe mam ładowania,jak podłącze zielony kabel z tyrystora (ładowanie częsciowe) pod zacisk 30 to mi zwarcie robi.Gdzie te kable z tyrystora mam podłączyć??A szło by to inaczej jakoś podlaczyć żeby było ładowanie np.przez diode??Prosze o pomoc.
Witam W twoim schemacie jest błąd w symbolu tego tyrystora, to jest nie BZP10/100 tylko BTP10/100 - tyrystor 10A i 100V Możesz go zastąpić tym BT151/800R, ma on co prawda trochę mniejszy prąd, ale akumulatora i tak nie będziesz ładował prądem 10A, więc da radę. Daj tylko konkretny radiator , pastę pod tyrystor i dobrze go zamocuj do radiatora. Pozdrawiam
ma na biurku pastucha ebs872 ma jeden problem w momencie włączenia słychać ładowanie kondensatora ale nie ma taktowania tyrystora. co z tym fantem zrobić, nie mam innych przyrządów oprócz miernika uniwersalnego
Dioda na wyjściu nic nie da - jak będzie w taką stronę, żeby przepuściła prąd ładowania, to i przepuści prąd przy odwrotnym podłączeniu akumulatora. Jest jozefg , który używa tyrystora do włączania przepływu prądu ładowania - elektronika sterująca jest zasilana z akumulatora poprzez diodę, przy odwrotnym podłączeniu nie dostaje zasilania, więc nie podaje...
Regulator napięcia. Żaden regulator napięcia. To ogranicznik prądu ładowania (w tej konfiguracji) ze zintegrowanym ogranicznikiem prądu światła tylnego (drugi dławik) Układ ten ma jeszcze jeden odczep, między diodą prostowniczą a dławikiem dla pełnego prądu ładowania akumulatora.
Odłączenie bramki tyrystora przerywa ładowanie?
Prawdopodobnie jeden tyrystor jest zwarty i ładujesz akumulator napięciem zmiennym. Dlatego dioda "ładowanie" miga. Sprawdź miernikiem tyrystory. Schemat niżej. http://obrazki.elektroda.pl/6020119800_1...
Bez problemu zastąpisz tyrystor КУ202Н tyrystorem BTP10-400 (10A,400V).Tak z ciekawości zajrzałem do dwóch sklepów do TME i Nowy Elektronik i jest spory wybór.W wyszukiwarkę nie wpisuj symbolu tyrystora,tylko słowo tyrystor.
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
To piszczenie jest od TR1, przetwornica próbuje ładować kondensator C6 ale pewnie tyrystor jest zwarty.
Q1P -I wszystko jasne. Ten drugi link pokazuje wszystko. Pod potencjometrem jest dostępny styk "kontrol" -dotknąć go plusową klemą ma zapuścić pełne ładowanie przy sprawnych tyrystorach
A moze uklad ktory podawal by sygnal na bramke tyrystora gdy kondensator osiagnie maksymalne napiecie?? Oczywiście że można. A moze jakis dynistor? Napięcie będzie raczej wysokie nie wiem czy znajdziesz na takie, więc trzeba będzie pokombinować może tyrystor małej mocy i dioda Zenera, albo dwa tranzystory w układzie zastępczym "programmable unijunction...
Jeszcze prosty automatycznie odłączający prąd ładowania z jednym tyrystorem.
Ok tu juz wszystko doszedlem, wiem tez do czego sluza wspomniane opory, ale mam jeszcze jedno pytanie: Na wejsciach bramki D US3 caly czas panuje jest wysoki poziom przez co na jej wyjsciu jest caly czas niski. Przy ladowaniu cyklicznym powinien na wejsciach tejze bramki byc przez 45s niski a kolejne 15s wysoki a na jej wyjsciu odpowiednio odwrotnie...
Witam. Uszkodzony jest tyrystor lub układ sterujący.
A kondensatory główne w ogóle się ładują ? Zewrzyj na próbę tyrystor - anodę z katodą. Przy naładowanych kondensatorach powinien pojawić się impuls WN na uzw. wtórnym.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Dziekuję bardzo, nie mogę pojąć w jaki sposób działa ten uklad w obwodzie prądu stałego przy ładowaniu akumulatora. Dlaczego tyrystor sie zamyka gdy na katodzie pojawi się odpowiednie napięcie? Podobno zablokuje się gdy na anodzie bedzie mniejszy prąd niz na katodzie. Co należy podać na bramkę by zamnknąc, ustawić tyrystor? Na chlopski rozum jak ustawić...
Witam. Zastosuj układ tyrystorowy w obwodzie ładowania. Tyrystory steruj przez trasoptory i tranzystor sterowane przez uC. Myślę ,że Cię trochę ukierunkowałem. Pozdrawiam
Tyrystor jako element wykonawczy jest po to, żeby po przekroczeniu jakiegoś napięcia na akumulatorze nie ładować go dalej. Ale to jest bardzo niedokładne - może lepiej byłoby zamiast diody Zenera użyć TL431 i dzielnik podłączyć do akumulatora?
Już dawno były takie pomysły ale z wykorzystaniem tyrystora - ładowanie impulsowe nawet z dodatkowym rozładowywaniem między impulsami. Podobno to działało sam nie wypróbowywałem. Akurat ten sposób z linku to prosta droga do mimowolnego "podłączenia" się do sieci.
Układ jest prosty-poprzez diodę ładuje sie pojemność, tyrystor jest wyłączony.Z chwilą pojawienia sie impulsu wyzwalającego z cewki wyzwalającej poprzez R-D tyrystor zaczyna przewodzić i zasila cewkę. Trzeba sprawdzic czy ładuje się kondensator 5uf i czy są impulsy wyzwalające.
Naprawiałem kiedyś takie coś i dioda świeciła. Na pierwszy rzut oka rzeczywiście są wątpliwości, bo układ jest "zakręcony". W skrócie; regulacja ładowania odbywa się podobnie jak w ściemniaczu do żarówek na triaku. W tym przypadku monowibrator (diak) zrealizowany na VT7 i VT8 i VT6 poprzez wtórnik na VT5,VT3 steruje bramki tyrystorów. Regulacja ładowania,...
Masz jeszcze możliwość rozebrania i nawinięcia wtórnego drutem około 2mm najlepiej na napiecie około 16- 17V by z niego za pośrednictwem tyrystora ładować nawet tego 160Ah.
A dlaczego mostek jest lepszy od żarówki czy innego rezystora ? Bo spadek napięcia nigdy nie wynosi zero. Minimalny spadek napięcia wynosi te 0.6V (prąd zerowy można olać jako nieistotny), przy większym prądzie może dojść do okolic 1V. Obniżamy maksymalne napięcie jakie pojawi się na zaciskach. I wtedy nie ma fizycznej możliwości żeby przeładować akumulator....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic78...
Żarówka w zaproponowanym układzie ma 3 funkcje: - ogranicza prąd ładowania; - stanowi zabezpieczenie przeciwzwarciowe; - sygnalizuje przepływ prądu ładowania. Układ pracuje na prądzie wyprostowanym BEZ FILTRACJI, co powoduje, że tak długo, jak długo napiecie na akumulatorze bedzie niższe o 0,6V od napiecia podawanego na bramke tyrystora, to tyrystor...
http://obrazki.elektroda.pl/7212286600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1325041200_1... Tu masz schematy. A to BT150 to tyrystor, ale odpowiedzialny on jest za ładowanie, a nie za kierunki.
Zamiast LM-a daj diodę Zenera i opornik od "+" do Zenerki. Policz moc wydzielaną na Zenerce i dostosuj do tego konstrukcję! Aby ładować akumulator 24V (kwasowy) należy dać na bramkę tyrystora napięcie 29,5V (możesz składać z kilku diod i tranzystorów, proponuję skompensowaną temperaturowo diodę "telewizyjną" 33V + potencjometr do precyzyjnego nastawienia...
Collego, MlodyDban! Wybrany przez Ciebie schemat prostownika nie jest najlepszy ! Prostownik nie ma funkcji regulacji prądu ładowania, która jest potrzebna przy ładowaniu akumulatorów o różnych pojemnościach. Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego 24V możesz użyć, jeśli użyjesz schemat prostownika jednopolowkowego. Aby uzyskać dodatkowe zmniejszenie...
Z pierwszego zdjęcia lewa górna "ćwiartka" płytki. Kondensator elektrolityczny, diak, rezystory i tyrystor. Do jakiego napięcia ładuje się kondensator 10uF z przetwornicy? Może stracił część pojemności. Wyzwalanie impulsów jest uwarunkowane napięciem na kondensatorze 10uF.
Na upór nie ma rady. Bez opieki i bez elektroniki nadzorującej proces ładowania i odłączenia po naładowaniu nie da się zostawić, czy to wersji z żarówką czy regulator tyrystorowy. W praktyce w 90% przypadków ja podładowuje kilka (2-3) godzin - zimą i nie codziennie . Ładowanie dłuższe oznacza że musieliśmy załatwić już na cacy akumulator albo okres...
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
Akumulator 12v naladuje, a ups zrobi reszte. Lepiej od razu zastosować UPS na 24V. Przy dużej mocy i tak będzie takie napięcie akumulatorów. Mniejsze prądy więc i sprawność będzie większa. Jakby było 24V przemiennego to ładować łatwo (automatyczne ładowanie z pomocą tyrystora) ale jeśli 24V stałego to wypadałoby użyć jakiejś przetwornicy podwyższającej,...
Jakie parametry prostownika? Napięcie, prąd? Albo może jakie parametry ładowanych akumulatorów?
No to tam wystarczy omomierz, znajomość metod sprawdzania elementów i myślenie. Jakie zdjęcia, takie diody. Zwarcie wyprowadzeń EC tranzystora powinno spowodować działanie tyrystora, jeśli usterka jest w dzielniku napięcia lub tranzystorze. Życzę powodzenia w naprawie.
Tu masz jakiś prosty bez tyrystora. R1=120 Ohm C1=10uF/25V T1=NTE374/BD140 R2=82 Ohm C2=10uF/16V T2=NTE123AP/BC547 R3=10K D1=1N5401/NTE5801 U1=LM350 R4=33K R5=22K D2=LED (Red, 5mm) P1=2K2
Zapewne tyrystory też są do sprawdzenia.
Zastanawiam się, czy przy takim sposobie sterowania tyrystorem sygnał generowany przez T4 i T5 nie powinien być w jakiś sposób zsynchronizowany z częstotliwością napięcia za mostkiem Graetza? Jest zsynchronizowany bo za mostkiem nie ma kondensatora filtrującego napięcie więc jest tam tzw. Tętniące napięcie czyli tylko połówki napięcia i właśnie poprzez...
Trzeba pamiętać, że taka lampa zrobiona z grubego szkła ma pewnie z 10bar ciśnienia w środku, które jeszcze rośnie podczas pracy - czyli należy z nią uważać, używać okularów ochronnych, bo jeśli szkło będzie gdzieś zarysowane to defekt może pójść dalej i lampa wybuchnie. Druga sprawa to jej emisja - xenon daje dużo szkodliwego UV - więc ochrona przed...
Jakikolwiek prostownik tyrystorem i koniecznie z ogranicznikiem napięcia ładowania. Będzie regulacja prądu i napięcia zakończenia ładowania. RF2, RF2U wydają się proste i dostosowane do wysokiego napięcia transformatora. W książce pt. "Tyrystory i ich zastosowania" było trochę takich schematów, z których zawsze można sobie coś wybrać. W Radioelektroniku...
Między prostownik a akumulator daj tyrystor, na którego bramkę podaj 15,0V. Jeśli na katodzie (czyli zacisku akumulatora) będzie powyżej 14,4V, to 15V na bramce nie spowoduje załączenia tyrystora - ładowanie się skończy, gazowania nie będzie.
Tam widać niezły bajzel w tym prostowniku. Odłączony jest amperomierz, i chyba automatyka ładowania na tyrystorze. Także nie widać przewodów od gniazda zasilania. I to pisze ,,elektronik"? :cry:
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
U2C to komparator, kompensacja będzie potrzebna we wzmacniaczach błędu. Masz świadomość że dławik do takiego cuda jest wielkości niewiele mniejszej od transformatora? A histerezowe regulatory kojarzysz? nie potrzeba wzmacniacza błędu jest tylko komparator. Co do dławika, będzie pęnił on jedynie funkcje ograniczająca prąd udarowy ładowania kondensatora,...
Jakie akumulatory ładowałeś tym prostownikiem?
To 18v biorę z innego uzwojenia. Napięcia spada,bo do układu który zbudowałem,potrzebne jest napięcie 18v tętniące,bez wygładzania elektrolitem.Napięcie ładowania reguluje tyrystor. Z tego co mi wiadomo,to akumulator ładuje się maks.napięciem 14,4v,a min.13,2v.
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
Mam trafo oraz tyrystory z których chciałbym zrobić prostownik do ladowania akumulatorów w samochodzie brakuje mi tylko ciekawego schematu jak go zrobić
Witam składam układ do sterowania mocą spawarki i w układzie jest triak a czy mogę go zastąpić tyrystorem, gdyż posiadam tyrystory 300A i nie chciał bym ładować się w koszty. układ działa na scalaku U2008. czy ten układ w ogóle podoła pod takim tyrystorem. czy z tyrystora nie będzie szła tylko połowa sinusa bo tyrystor to chyba dioda z bramka jak mi...
W takim razie pomysł Kolegi Rzuuf wydaje się być właściwym. Proponuję uzupełnić go o nieco bardziej rozbudowany układ sterowania tyrystora, który umożliwi regulację prądu i ustawienie dowolnego napięcia ładowania kondensatorów. pozdrawiam
Kondensator ładuje się do wartości szczytowej. Zasadę działania tyrystora/triaka chyba znasz, aby uzyskać taką wysokość impulsu, na ściemniaczu musi być kąt otwarcia triaka powyżej 110°. Z przebiegu zostaje niewielka szpilka - powierzchnia tej szpilki to energia, po takim "przycięciu" zostaje jej naprawdę niewiele. Teraz już wiesz dlaczego - mimo wszystko...
Jest to ATVA4. Dokładnie dioda to n4007 be, ta obok kondensatora. Przy wylutowaniu tyrystora nadal kondensatory są ładowane.
wyłączyć tyrystor tyrystor parametry prostownik tyrystor
wyłącznik przedlicznikowy radio lampowe przeróbka czyste powietrze dofinansowanie
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Moment dokręcenia śruby półosi Ford S-Max Schemat elektryczny żarówki LED z powerbankiem, ładowanie Li-Ion, driver AL8860, USB MT3608