http://obrazki.elektroda.pl/8244310800_1... Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
14,4v do ładowania obecnych akumulatorów to zbyt mało. Nie zrobi gęstości elektrolitu i akumulator z czasem ulegnie uszkodzeniu. Optymalne napięcie to około 16,5v: https://www.youtube.com/watch?v=5hkfJpAa... Polecam obejrzeć. Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
Witam kolegę, kiedyś przerabiałem taki sprzęt. Stary seleny to parę wolt wyżej niż przy diodach jest parę dróg. I pytanie czy ma być zwykły prostownik czy szybka ładowarka, Czy kolega więcej bawi się w elektronice czy troszeczkę, no i co poniewiera się w biurku. Trzeba pozbyć się sterowania automatycznego do 24v. Dalej droga do obniżenia napięcia, jeśli...
Tak więc ja kombinując w PSpice doszedłem do czegoś takiego... ...Z symulacji wyszła mi częstotliwość ok. 22,7kHz, co było moim celem, gdyż chciałem wyjść poza zakres słyszalnych częstotliwości (skoro to ma być zamontowane między innymi w aucie, to niech mi nie "gra" w radiu). Tak się złożyło że potrzebowałem prostego układu do regulacji jasności świecenia...
Ostatnio zrobiłem sobie prostownik z transformatora toroidalnego 12,5V 40A , zastosowałem w nim tyrystorowy regulator prądu ładowania pochodzący z jakiegos starego rosyjskiego prostownika 12V 4A. Podczas testów na akumulatorze 65Ah tyrystor strasznie się grzał więc wymieniłem go na mocniejszy T50N12. Po testach z żarówką zacząłem ładować akumulator...
Lampy mają homologację do odpowiednich źródeł światła, takie przeróbki są nielegalne, w razie kontroli masz zatrzymany dowód, uczciwie przeglądu też nie przejdziesz. Albo normalnie załączasz światła mijania, albo instalujesz światła do jazdy dziennej. Jedyna oszczędność jaką stosuję to nie załączam oświetlenia tablicy rejestracyjnej i podświetlania...
Hejo! Czy może ktoś mi wytłumaczyć zasadę działania ściemniacza/regulatora obrotów wiertarki, ktorego elementem wykonawczym w ukladzie jest tyrystor? Z góry wielkie dzięki | pozdrawiam
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu. Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
U2C to komparator, kompensacja będzie potrzebna we wzmacniaczach błędu. Masz świadomość że dławik do takiego cuda jest wielkości niewiele mniejszej od transformatora? A histerezowe regulatory kojarzysz? nie potrzeba wzmacniacza błędu jest tylko komparator. Co do dławika, będzie pęnił on jedynie funkcje ograniczająca prąd udarowy ładowania kondensatora,...
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
Ładny schemat. Można powiedzieć, że jest to klasyka gatunku w gatunku regulatorów, ale klasyczny regulator z triakiem kończy się w okolicy mostka prostowniczego. Montujemy tam potencjometr i mamy regulator mocy. W tym urządzeniu rolę potencjometru przejął układ z tyrystorem. Ten układ należałoby dokładnie przeanalizować. Układ z triakiem i diakiem działa...
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
trzyma 1A od 12 do 16V. 16 woltów na samochodowym akumulatorze i dalej ma się ładować ? Cos tu nie ten tego, Panie Kolego! :cry: Zrobilem sobie prosty prostownik z zasilacza impulsowego 15 woltowego i źrodła prądowego 4 A. Zasilacz ustawiłem na 16 V, bo tyle się dało, na ograniczniku - źródle prądowym spada mi ok. 1,6 V i prąd sobie też sam spada do...
Moze to jest zrobione na zasadzie transformatora od paralizatora, który też, gdzieś tu na elektrodzie był reklamowany. były w nim zwielokratniacze napięcia a na końcu trafo WN i wyjscie. Sądze że tyrystor powinien dac rade - ale sam tyrystor nie bedzie za małych rozmiarów... A może jakiś przekaźnik albo ręczny przełacznik... ale musial by być chyba...
Wtedy od oporników będzie zależało, jaka nadwyżka napięcia będzie potrzebna do włączania tyrystora - zmniejszyć R3, a będzie ładować do wyższego napięcia. Zależność napięcia od R3 powinna być w miarę liniowa. Ale to dokładne nie będzie.
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Zamiast LM-a daj diodę Zenera i opornik od "+" do Zenerki. Policz moc wydzielaną na Zenerce i dostosuj do tego konstrukcję! Aby ładować akumulator 24V (kwasowy) należy dać na bramkę tyrystora napięcie 29,5V (możesz składać z kilku diod i tranzystorów, proponuję skompensowaną temperaturowo diodę "telewizyjną" 33V + potencjometr do precyzyjnego nastawienia...
Zamiast odwijać zwoje, możesz dać regulator napięcia na scalaku lub na tyrystorze. Jaki akumulator chcesz ładować?
Między akumulatorem a gniazdem zapalniczki jest tylko bezpiecznik, żadnej elektroniki. Pomysł sprawdzony od ok. 20 lat, stosowałem go w kilku samochodach. Uwaga do schematu, który Ci podałem: elementem regulacyjnym jest tyrystor (nie triak!), trzeba zastosować taki, który dopuszcza prąd roboczy conajmniej 5A. Może się okazać, że trzeba mu dać jakiś...
Ten regulator niby na regulować napięcie na poziomie 12V. Układ nie służy do regulacji napięcia - ma on raczej zabezpieczać akumulator przed przeładowaniem. Z tego co mi się wydaje to ten tyrystor załączy się zaraz na początku sinusoidy, gdy tylko ta wytworzy wystarczający prąd aby załączyć go. Potem już tyrystor jest załączony i chyba już nic go nie...
Zmierz wreszcie tą żarówkę to będziesz wiedział czego szukać. Według DTR BU407 VCE0-150V Może raczej 2SD1884 i tak jak powiedział kolega radiator.. (at)CHWDP regulatory mocy znacznie prościej buduje się na tyrystorach lub triakach i nie potrzeba ładować drogich mostków i tranzystorów
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
A w komarku masz 12V instalację??? bo w simsonach są 12V i mają regulator zwany tyrystorem albo układ prostowniczy i regulator jeśli ty masz 12V i chcesz ładować aku musisz osiągnąć napięcie żędu 13-14v
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
jak wychodzi 5 kabli to: 1 to jest masa 2 to prądowy na regulator i światła 3 to pradowy do cewki na świece 4 to prądowy podający impuls na tyrystor żeby był przeskok iskry 5 do regulatora na ładowanie akumulatora ten zapłon działa na zasadzie otwierania i zamykania tyrystora ,bez modułu nie pojedziesz regulator do jazdy nie jest potrzebny ,tylko do...
Oczy cię nie mylą ładowanie jednopołówkowe (mniej strat) nawet jakiś regulator na tyrystorze i zenerce jest
Adamo, podobna sytuacja. W "kiblu" zobaczyłem taką rzecz: http://www.bikepics.com/pictures/1502258... . W pierwszej kolejności sprawdź instalację elektryczną oraz ładowanie. W w.w. przypadku było zwarcie w przełączniku oraz przerwane przewody masy (skorodowane) - przerwana pętla masy (podkreślam - pętla) robiła istną choinkę oraz problemy ze zapłonem....
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
Czy planujesz jeden wspólny switch i osobny mostek diodowy do każdego? Musi być tak aby nie pływały prądy pomiędzy acu o różnym stopniu naładowania, czyli tak jak w symulacji 2iej a nie pierwszej, bo wtedy rzeczywiście paskudne prądy pływają pomiędzy ładowanymi acu połączonymi równolegle: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
http://obrazki.elektroda.pl/6709638700_1... Układ powstał w celu sprawdzenia, czy metoda zgrzewania impulsem prądowym nada się do przymocowania kynaru do wyprowadzeń elementu pracującego w temperaturze 200C. Po przeszukaniu zasobów internetu doszedłem do wniosku, że większość układów tego typu jest po prostu przekombinowana. Postanowiłem...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
ja bym to napięcie z tych cewek wyprostował jakimś prostkiem i zbudował prosty regulator na jakimś tyrystorze. Na wolnych może by nie ładowało zbyt efektywnie ale podczas jazdy powinno być oki. Tylko należałoby rozważyć jake dać aku. 6 czy rozpedzić sie i założyć 12.
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
Jeżeli to jest regulator z tyrystorem TIC106D to schemat z dokładnym opisem elementów zamieściłem tutaj (Ładowanie Simson 2) : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Witam.Budowa sterownika na TCA785 może napotkać pewne przeszkody gdyż jest on trudno dostępny i dodatkowo drogi. Sam osobiście jestem na etapie testowania regulatora na elementach dyskretnych. tyrystory wyzwalane są długimi impulsami ale w trybie burst. Znaczy to że na bramki tyrystorów podawane są paczki impulsów o częstotliwości około 10kHz i szerokości...
teraz sklepy sa juz zamkniete wiec sprubuje wyregulowac regulator tak jak kolega Zuchan mowił a jak sie nie uda to kupie nowy, a morze ktoś ma schemat takiego elektronicznecgo regulatora szukałem na elektrodzie ale takiego nie ma podejrzewam ze do tego potrzebny bedzie tyrystor ale na tym koncza sie moje pomysły
A od czego, jak nim kręcisz to napięcie na odbiorniku rośnie. Kondensator rozładowuje się w obwodzie diak-bramka-katoda. Prąd rozładowania ma wystarczyć do zapłonu tyrystora. Rezystancja potencjometru decyduje ile czasu taki kondensator ładuje się do napięcia przewodzenia diaka. A to z kolei decyduje o kącie zapłonu tyrystora.
T0en orginalny regulator z walca wymieniłem 2 tyrystory i dalej nie ładuje , z tego co się patrzyłem to uzwojenie alternatora jest jednofazowe wychodzą tylko 2 kable . zastanawiałem się czy nie dać 2 diody prostownicze dużej mocy i stabilizator 7815 3A i jakiś wielki radiator powinno zdać egzamin ??
A co to za "motór"? Bo o dławikach w motoyklowych regulatorach nie słyszałem. Co do stanu ładowania - często stosuje się obcinacze nadmiernego napięcia na tyrystorach.
Ale tutaj oryginalnie jest mostek 2-fazowy wiec przeróbka byłaby minimalna Własny mostek , własny regulator z tyrystorem, własne kable ktore idą tam gdzie my wiemy a nie w jakies ciemne i niepewne zakamarki instalacji
Fazowy regulator mocy - wygodny dla odbiorcy, niewygodny dla dostawcy - produkuje dużo zakłóceń. Tyrystor lub triak muszą być na sporym radiatorze. W elektronarzędziach chyba zakładana jest praca dorywcza, bo radiatory są mikroskopijne albo ich brak. We wkrętarce nie musi być fazowy regulator mocy. Mogą to to być różne odmiany generatorów przebiegów...
PWM też nie jest poprawnym sposobem na ładowanie akumulatora. Znacznie lepszym sposobem jest regulator na tyrystorach po stronie wtórnej transformatora - regulowany prostownik. Wiele takich układów jest tutaj na elektrodzie, wystarczy poszukać. Wymagają transformatora o napięciu ok. 18-20VAC z pojedynczym uzwojeniem (mostek +jeden tyrystor) albo z podwójnym...
Regulator napięcia do kampera elektroblock EBL 104 Jest uszkodzony z transformatora wychodzi 2x 12 v AC na regulator napięcia z którego nie wychodzi napięcie 12 v DC regulator jest na tyrystorach TYN 688 i lm 324 PD 8437 tyrystory sprawdzane niby sprawne diody i inne elementy pomierzone i usterka nie została zdiagnozowana proszę o pomoc w naprawie lub...
Dzięki za wyjaśnienie zasady działania tego regulatora. Oczywiście, że nie bardzo rozumiałem jak to działa i stąd nie wiedziałem co i jak mierzyć. Myślałem nad podłączeniem tyrystorów pod jakiś zasilacz. Właśnie jakiś... Nie mam takiego, choć coraz częściej okazuje się, że jest mi on potrzebny. Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. Poprzednie, które...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to dobry sprzęt, nie twierdzę też, iż dobrze ją naprawiałem ale działała z tym, że zawsze siadają tranzystory sterujące tym moim nieszczęsnym "dławikiem" i być może tutaj jest problem (np. zwarcie miedzy zwojami), a nie chcę ładować w nią dużych pieniędzy inwestując w tyrystory. Także walczę dalej z moimi triakami....
ładować tyrystor tyrystor regulator regulator tyrystor
gniazdko hager kuchenka mikrofalowa drzwiczki pralka amica blokada drzwi
Uszczelnienie pokrywy rozrządu Honda Jazz II Lokalizacja przycisku zasilania w Hondzie Civic 4D