Każda cewka (zapłonowa) to pewna stała indukcyjność, która ogranicza przez pewien czas wzrost prądu od minimalnego/zerowego w chwili dołączenia do żródła zasilającego do maksymalnego prądu po czasie tego przyslowiowego "ładowania". Póżniej następuje przerwanie tego maksymalnego prądu i z chwilą przerwania jest iskra po stronie wysokonapięciowej. Zrozumiałem,...
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Ta regulacja nie jest tak prosta jak ci się wydaje, ale jak cie satysfakcjonuje to OK. Jak się dobrze przyjrzysz stronie forum, to zauważysz przycisk "pomógł". Wypada go w tej sytuacji użyć. A za pozdrowienia dziękuję.
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Z dwojga złego już lepsza jest cewka. Złego z tego powodu, że będą występowały gigantyczne straty. Jeśli dostarczysz do cewki 1 KW mocy to może z drugiej cewki odbierzesz 50W. Nie opłacalne.
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Mierzyłem też napięcia cewek ładowania cewki WN ( miernik na DCA) wynik między zaciskiem 3 a masą 25;30;35 V , Od kiedy to mierzy się napięcia przemienne na zakresie DCA??? Mało tego wynik zamiast w Amperach wychodzi w Woltach??? Przeczytaj temat z linku, który mi przesłałeś i wykonaj zalecane tam pomiary. Wszystkie pomiary cewek prądnicy przy odłączonym...
Czy tranzystor o symbolu ISL9V3040D3S będzie się nadawał jako zamiennik?
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
Ale ja przekładałem ECU silnika... Więc jeśli w nim byłby problem to na drugim było by ok? Na biegu jałowym teoretycznie powinno być ciśnienie 270-330 mar tak wyczytałem z esi( informacja serwisowa bosch) mój silnik na zimno ma 360( bez odbiorników i na biegu jałowym) a jak jest problem z silnikiem to ciśnienie około 410 tak jakby sterownik ratował...
Pomiar AC przy takich prędkościach magnesu będzie fałszywy. Musiał byś mieć miernik True RMS. Mierzyć, to na maksymalnych obrotach, bo takie będą nie raz. Jednak lepiej określić to po ilości cewek do ładowania, jak pisałem wcześniej- one wyglądają identycznie. Tak połączone, prawdopodobnie przebiją ci elementy w regulatorze, na wolnych obr. może by...
Masz źle podłączoną instalację elektryczną. Światło stop winno być zasilane z cewki ładowania.
tam są dwie cewki jedna na zapłon druga ładowanie i światła (4 przewody z cewki ładowania i świateł) a ładowanie to siedzi tam jakiś regulatorek pod zbiornikiem ale w jednej sztuce co robiłem to padł założyłem zwykły mostek i chodziło ja trzeba
Nie jak go zgasze i odpalam to za każdym razem rusza z 6 garów dziś sam sprawdziłem taki parametr jak czas ładowania cewki i wszystkie maja po 1.71ms a 3 wacha się miedzy 2.05 a 1.85ms i zastanawiam się czy nie spróbować z innym elektronikiem
Witam Przezwajał ktoś cewkę ładowania do WSK 125 6V? Jaka grubość drutu i ile zwojów?
Jeszcze raz tu napisze bo u mnie grubsza sprawa była Tu masz kilka fotek z tego co znalazłem w BSM https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... O jakim zasilaniu piszesz? Całości czy ECU? BSM jest jeszcze raz do przeglądu i solidnej renowacji połączeń Zaraz złożę BSI bo chciałem sprawdzić czy tam nie ma podobnie Jedynie widać...
Z tego co pamiętam,z cewki ładowania przewód idzie do prostownika do lampy,a następnie do stacyjki. Stacyjka łączy prostownik z + akumulatora ,po włączeniu kluczyka.
Witam tutaj zgromadzonych, ostatnio stałem się nabywcą Romet Mińsk 125 400A i miałem problem z ładowaniem modułu. Padło na cewki zasilające. Jest jakiś sposób, żeby je przewinąć: grubość drutu i ilość, i jakiś specjalny sposób? Pomożecie, jestem trochę świeży w tym temacie.
Ponadto słyszałem o fotografii Kirianowskiej. Obejrzyj sobie filmy z transformatorami Tesli. Większość z nich to tylko zabawa. Ładowarki bezprzewodowe emitują pole elektromagnetyczne o dużej gęstości mocy tylko w ich bezpośredniej bliskości. Transformator Tesli generuje podobne pole ale o bardzo wysokim napięciu. Zwiększa to wydatnie "zasięg" pola....
Te zaznaczone elementy to: Dioda, kondensator i cewka, wszystkie trzy są umieszczone w torze ładowania. Bez diody i kondensatora telefon będzie ładował, ale bez cewki już nie będzie ładował (brak reakcji na ładowarkę).
Ładowanie jest z cewki i jak podłącze pod kabel od cewki ładowania żarówkę to świeci lux na niskich obrotach
Z cewki WN unosił się dym? Boże spraw abym zobaczył to na własne oczy bo jak grzebię w tych zabytkach od 30 lat to takich jaj nie widziałem. Z cewek prądowych bądź cewki ładowania owszem widziałem ale z WN nigdy :/
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora? Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
Cześć czy da się wymienić kable z cewki ładowania i świateł?
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
A rozważałeś gotowe moduły zapłonowe? Czy chcesz się pobawić? W zapłonie "elektronicznym" zdaje się robiło się coś takiego, żeby na wyższych obrotach czas ładowania cewki był "dłuższy" czyli de facto bardziej stały w całym zakresie obrotów. Pytasz o te tranzystory z rysunku? BD mają małe wzmocnienie i nie potrzebujesz tam 1A prądu. Weź mniejsze, jakąś...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Dziekuje za wyjaśnienie, jeszcze jedno mi wlecialo do głowy, a mianowicie czy jakieś inne urządzenia mogą kolidować z cewkami? Jeżeli tak to jakie to mogą być? Wszystko co metalowe, obudowy urządzeń, klucze, sztućce itp, Qi ma zaimplementowaną detekcję metalowych obiektów żeby nie "ładować" prądu w metal i nie robić z kuchnię indukcyjną :) Jednak taki...
Zawsze możesz dać mi bana - jeden skory do pomocy mniej - przecież to nie ja stracę najwiecej. Taką pomoc, to możesz sobie wiesz co. Ilość energii wyładowania zapłonu jest zawsze stała - to właśnie zaleta elektronicznego zapłonu. Zależy od czasu ładowania cewki - kilka ms. Czas ten jest stały, w całym zakresie obciążeń silnika. Jego wydłużenie - zbędne...
Heh pomysłów tu już nie ma. Bo to jest absurdalne że wszystko jest ok a nie ma prądu. Sprawdziłeś serce ładowania czyli cewki. I są ok. To teraz sprawdzaj czy kable wychodzące od silnika mają połączenie z cewkami! Sprawdź wszystkie połączenia. A może po prostu mierzyłeś prądem stałym a z cewek idzie prąd zmienny?? Te dwa kabelki co idą do silnika to...
(at)ElDesign , w takiej konfiguracji kondensator wejściowy podłącza się pomiędzy VIN a GND napięcia wejściowego. Tu zamyka się pętla prądu cewki, gdy klucz jest włączony. Dodatkowy kondensator pomiędzy VIN a -VOUT (czyli tak jak u Ciebie C6-C8) może być potrzebny lub też nie - to zależy od układu scalonego i mocno wpływa na odpowiedź impulsową układu....
Skoro reklama mogłaby świecić tylko w pozycjach "brama w pełni otwarta" i "brama zamknięta", to może najlepiej użyć jednej cewki ładowania bezprzewodowego (nadajnika) na słupku nieruchomym i dwóch cewek odbiorczych, każda na końcu bramy. Chodzi o taki system, by w sytuacji, gdy brama jest w pełni otwarta, cewka nadawcza była blisko cewki odbiorczej...
Witam Mam problem z cewkami w moim samochodzie. P307sw 1.6 16v. problem polega na czasie ładowania cewki wynosi on 15ms dla kazdej z nich. silnikiem rowniez poszarpuje na wolnych obrotach co jest chyba własnie powodem tych czasów. Prosze o pomoc w tej sprawie. O czego mogą zależec aż takie wysokie czasy?
Gdyby tak zastosować tranzystor z większym hfe i taką samą resztą parametrów to pewno by skrócił się czas ładowania cewki większe hfe ma taki sam wpływ jak zmniejszenie nastawy potencjometru. Tranzystor o niskim napięciu nasycenia jest bardzo wskazany, żeby nie tracić napięcia na nim, te przy okazji mają wysokie hfe. wypełnienie przebiegu by było większe...
układ zapłonowy odłączony czyli rozumiem że był elektronik a teraz chodzi na przerywaczu. 2 cewki jedna cała idzie na światła przód druga z odczepem, odczep na ładowanie reszta cewki na stop. i teraz można połączyć stop lub ładowanie ze światłami i wszystkie żarówki spalić. tak to się zgadza a trzecia cewka do zaplonu ale autor tematu pisze że cewka...
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Ok, czyli masz problem z instalacją. Przejrzyj masy i przewody.
Wymienię to i mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Jak nie, to będę szukał dalej. Pozostaje regulator i cewki ładowania, tylko nie wiem za bardzo, jak to sprawdzić.
Kondensator to takie urządzenie, które posiada istotną cechę - napięcie na nim nie może zmieniać się skokowo. Wynika to podstawowych cech elementu. Pojawiające się więc na cewce stycznika przepiecie łączeniowe Ul-Ldi/dt związane z jej wyłączaniem jest wyłapywane przez kondensator - energia Li² zgromadzona w cewce jest przejmowana przez kondensator....
Jeżeli tak się dzieje, to musi być zwarcie cewki ładowania do masy. Obwód zmiennoprądowy nie może wykazywać oporności do masy. Omomierz przy wył. motorze nie musi tego wykazać, należy mierzyć napięcie przemienne względem masy (każde końce oddzielnie). Oczywiście, jeżeli cewka nie ma zwarcia nie powinno nic wskazywać.
Ciśnienie około 12-13 na wszystkich cylindrach. Dzieje się to po nagrzaniu auta. Zimny chodzi idealnie, w czasie wystąpienia błędu wystarczy wyłączyć silnik na światłach i potem chodzi idealnie przez około 20 sek, i dostaje telepki. W pp2000 pokazuje na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia zapłonu skacze od -5 do 18, czas ładowania cewki 15.4 ms. Podejrzewam...
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
W takich quadach były różne systemy ładowania.. jedne miały dwie cewki, jedna od świateł i ładowania ,a drugą od zapłonu, były tez takie gdzie miały kilka cewek :) Tu masz schemat Chińskiego skuterka...to jest wszystko na podobnej zasadzie :) http://arecki113.republika.pl/schematy/s... Regulator napięcia to taka aluminiowa...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Brakuje cewki 220R na torze ładowania. Występuje chyba we wszystkich telefonach z BB5.
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Czy wystarczy odłączyć tylko ten masowy od gaszenia od modułu i już wszystko będzie ok? Tak
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Czasami to pomaga, chyba się robią jakieś upływności na folii. Zwyczajnie folia podcieka wodą i robi się zielono - standard. Zamiast doszukiwać się cudów, sprawdziłbym oscyloskopem czas ładowania cewki - czy dla obydwu kanałów jest ten sam. Gaz jest w tym aucie?
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Moduł DC CDI padł wraz z cewka WN. Nowy moduł, nowa cewka i nowy regulator - zabezpieczenie zasilania modułu zmienione z 15A na 5A, kolejna próba z delikatnym gazowaniem.. niestety to samo lecz moduł padł przy 15V - zabezpieczenie nie pomogło. To wszystko przez te wstrętne bezpieczniki... Trzeba na coś zwalić, nie? W sumie to nie wiadomo co kupiłeś...
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Uszkodzony sterownik, zbyt długi czas ładowania cewki. Oscyloskop, cewka przez rezystor i do dzieła.
A jakie masz napięcie na wyjściu cewki ładowania?
Witam wszystkich. Fiat jak w temacie, po zimnym poranku czy po deszczu odpala za trzecim razem, pracuje nierówno, potem już na gorącym silniku do 2000 obr/min szarpie, słabo przyspiesza, ogólnie moc na pół gwizdka. Ładowanie cewki wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5756304500_1... Cewka nie mierzona, jeszcze. Czy przebicie, doziemienie...
a ten drugi żółty kabel to podłączyć do cewki ładowania czy cewki świetlnej
Witam. Zakupiłem to autko kilka dni temu. Niestety jak wracałem wjechałem w dużą kałużę przez co przylało świece i kilka kilometrów przejechałem z silnikiem pracującym na 3 cylindry. Od tego czasu auto na zimnym silniku długo kręci a jak zapali świeci się check. Po rozgrzaniu się silnika i skasowaniu błędów problem znika aż do ostygnięcia. W sterowniku...
Nie powinno mieć żadnego wpływu. Sterownik silnika koryguje spadki napięcia czasem ładowania cewki.
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Witam. Jakie jest maksymalny i minimalny czas ładowania cewki dwustrzalowej sejcento/ punto i tym podobne. Szukałem na internecie informacji i nie mogę nic znaleźć. Potrzebuje to do wykonania odpowiedniego wykonania przerywacza pod halla i wzmacniacz z golfiaka Dziękuje
Prądnice 12 czy 6 V przy wsk 175 różniły się tym iż układ połączeń cewek ładowania był taki: - przy prądnicy 6 v (podwójny układ ładowania) cewki ładowania były spięte równolegle w przypadku podwójnego ładowania a przy pozycji pozycji kluczyka 1 ładowała jedna cewka - przy prądnicy 12 v cewki ładowania były cały czas spięte szeregowo(stąd te 12 v) Czyli...
Jedynie cyfrowy/z pamięcią i na baterie. Do tego minimum jedna sonda prądowa. Bzdura - pierwszy lepszy analog, typu C112 z sondą WN i prądową pokazujący w czasie rzeczywistym. Obejrzysz sobie i impuls ładowania cewki i wyładowanie - pomocne przy wykrywaniu zwarcia międzyzwojowego, czy awarii stopnia mocy sterownika. Podobnie z wyłamanymi zębami koła...
Witam Jeśli możliwość przewinięcia w/w cewki ładowani i stopu z 6v na 12v jeśli tak To jaki drut użyć jak gruby i ile go nawinąć
Chyba do statora czyli zapłon i ładowanie. Cewki statora są mocowane jako jeden zespół do bloku.
Układ wygląda ciekawie. Ale mam pytanie . Co on w zasadzie robi?? bo nie umiem wymyślić do czego on służy. On jakoś wydłuża impulsy ładowania cewki ?? czy jak?
Witam mam problem z ładowaniem w quadzie 125 wymieniłem cewki i regulator też sprawdzałem czy wogule ładuje bez regulatora i ładował i nie wiem co to może być może jakieś przewód nie łączy albo są przerwane regulatorów już parę założyłem zwięc hyba to nie to wszystkie kable są podłączone według schematu a i tak nie ładuje dlatego proszę was o pomoc
Postanowiłem jednak ożywić uszkodzony sterownik. Okazało się, że sprawny tranzystor (a właściwie jego emiter) ma przejście do masy, a wymieniony nie, więc podłączyłem go do samochodu, zmostkowałem wymieniony tranzystor do masy i... iskra na 1 i 4 cylindrze wróciła!!! Niestety nie jest całkowicie dobrze. Czas ładowania cewki na sekcji 2 i 3 to 1,6 ms,...
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Czyli cewki nie dają napięcia, dlatego nie ma ładowania
Mostek Gertza to nic innego jak 4 diody prostownicze połączone w odpowiedni sposób. Ich zadaniem jest wyłącznie zmiana napięcia przemiennego na napięcie stałe (tj o stałej biegunowości). Nie będzie na nim napisane "mostek" czy coś podobnego. Wygląd tej części może być drastycznie różny, ale będą wchodzić do niego 4 przewody. Czasem również był używany...
Witam wszystkich. Mam problem z tymi cewkami, otóż wykonałem konwersję na pojedyncze cewki i niestety brak iskry. Zasilanie sprawdzone, masy podłączone, sygnały bezpośrednio z ECU i brak iskry. Jak to u was działa? Przeprogramował ktoś czasy ładowania cewek? Proszę o podpowiedź. Dzięki.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Romuś, nie pisz bzdur. Wszystko zależy od tego, jakie napięcie pierwotne będzie - i ile go będzie ( czas ładowania cewki, długość trwania impulsu). 230V/2100V takie jest przełożenie trafo, A co do rozładowania kondensatora to bezsensu przy takim uzwojeniu.
Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia. Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego...
Schemat mam. Nie jest problemem on. Obrazowo mowiąc, z pradnicy wychodzą 4 kable z czego 2 prądu zmiennego (żółte) które trafiają na prostownik, w moim przypadku juz diodowy. Z prostownika 2 kable wychodza, jeden na mase, a drugi na + aku. Z aku - idzie oczywisce na mase. Ponawiam pytanie jakie napięcie zmienne powinno być przed porstownikiem, i jak...
Spójrz co podali na odlewie lampy. Żarówki 2×35 W na pewno będą za mocne, 2×25 W może być wystarczające by zostało coś mocy do ładowania akumulatora.
Lampa przód i tył w prawidłowym podłączeniu i działaniu - również działa tak jak napisałeś , że po dodaniu gazu lampy świecą mocniej - to normalne. Ty zasilasz lampę z cewki ładowania albo cewki światła stopu
Tak akumulator był ładowany z cewki ładowania ale myślałem coś nad tymi dwoma szeregowo i chciałbym się dowiedzieć czy to działa tego co to ma lub próbował . Jak i to czy jedna cewka szeregowo powinna być obkrecona czy każde w tę samą strone
Takie są właśnie objawy wadliwej cewki, bo podczas przyspieszania obrotów zmienia się kąt wtrysku i czas ładowania cewki i tu pojawia się problem przy wadliwych albo kiepskich cewkach( nie nadążają) i powstaje tak zwane wypadanie zapłonu.
Osobiście jestem zaskoczony że ktoś jeszcze interesuje się takim archaikiem z moich młodych lat . WSK 125 marzenie wszystkich młodych ludzi w tamtym okresie. Mam książkę w stylu sam naprawie do WSK 125 , ale muszę ją znaleźć. Z tego co pamiętam w lampie był umieszczony stos selena do prostowania prądu . Akumulator nawiasem mówiąc przeładowany lub nie...
Dziwi mnie fakt że pompa powinna pracować dopiero gdy jest ładowanie.Moze oporność cewki przekaźnika ma znaczenie?
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
Jeśli te przewody czarny i czerwony są od akumulatora i je odłączyłeś to obawiam się, że już "po ptokach". Szczoteczki coraz częściej mają zabezpieczenie aby użytkownik bez odpowiedniej wiedzy nie wymienił akumulatora samemu. Na czas wymiany baterii należy podłączyć zasilanie równoległe lub zlokalizować zworkę zabezpieczającą i rozlutować ją przed odłączeniem...
supersonic25 napisał: Ale światła do jazdy miejskiej są zasilane z cewek świetlnych... Więc jak moga pobierać prąd z cewki ładowania i tym sposobem prowadzić do rozładowania aku? Czy te impulsy, które czasem mogą mieć ponad 100V napięcia nie powodują spalenia diody? Obwody świateł i ładowania są rozdzielone elektrycznie ale nie magnetycznie! Wpływają...
Aha, czyli tak jakby jest impulsator zamiast przerywacza... (dalej napięcie ładowania cewki wynosi ok 12V, a w CDI około 150V) sorry za mój post ;) Zobaczyłem impulsator więc pomyślałem że to CDI.
Procesor nie za bardzo, choć za ładowanie odpowiedzialny jest specjalistyczny układ scalony. Sprawdź układy przetwornic. Dość charakterystyczne, są obok nich cewki na ferycie.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
pomiar cewki ładowania cewki ładowania akumulatora ładowania cewki zapłonowej
licznik błędów komórki delphi otwieranie programy skanera brother
Pilot Stanley 10 83-12 - dioda nie świeci, pilot nie działa Jak wyciągnąć kosz sprzęgła WOM w Zetor Crystal 160?