Każda cewka (zapłonowa) to pewna stała indukcyjność, która ogranicza przez pewien czas wzrost prądu od minimalnego/zerowego w chwili dołączenia do żródła zasilającego do maksymalnego prądu po czasie tego przyslowiowego "ładowania". Póżniej następuje przerwanie tego maksymalnego prądu i z chwilą przerwania jest iskra po stronie wysokonapięciowej. Zrozumiałem,...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
(at)Anonimoway Najprościej jak się da ...Transoptory odbiciowe na ,,torze" , zainstalowane pomiędzy cewkami zasilajacymi (nadawczymi). Załączanie poszczególnych cewek następuje w momencie zbliżania sie ,,pojazdu". Po minieciu cewki, wyłącza się ona, a załącza następna. Trasę między cewkami pojazd może pokonać na skutek swojej bezwładnosci, lub czerpiąc...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Ponadto słyszałem o fotografii Kirianowskiej. Obejrzyj sobie filmy z transformatorami Tesli. Większość z nich to tylko zabawa. Ładowarki bezprzewodowe emitują pole elektromagnetyczne o dużej gęstości mocy tylko w ich bezpośredniej bliskości. Transformator Tesli generuje podobne pole ale o bardzo wysokim napięciu. Zwiększa to wydatnie "zasięg" pola....
Sposób nawiniecie cewek wynika z konstrukcji koła magnesowego magneta. Są tam dwa magnesy obejmujące każdy po 135 stopni stojana ze szczeliną szerokości 45 stopni, czyli tyle ile rozstaw nabiegunników cewek. Prąd w cewkach indukuje się w momencie przejścia nad parą cewek tej szczeliny, wtedy każdy nabiegunnik z danej pary znajduje się pod innym biegunem...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Witam Przezwajał ktoś cewkę ładowania do WSK 125 6V? Jaka grubość drutu i ile zwojów?
Skoro reklama mogłaby świecić tylko w pozycjach "brama w pełni otwarta" i "brama zamknięta", to może najlepiej użyć jednej cewki ładowania bezprzewodowego (nadajnika) na słupku nieruchomym i dwóch cewek odbiorczych, każda na końcu bramy. Chodzi o taki system, by w sytuacji, gdy brama jest w pełni otwarta, cewka nadawcza była blisko cewki odbiorczej...
Kiedyś w rowerku miałem takie lampki: https://obrazki.elektroda.pl/7436069400_... Ledy sobie migały, i przy okazji kręcenie kołem ładowało kondensatorek, pozwalający na miganie przez kilkadziesiąt sekund po zatrzymaniu. Owszem, po zastosowaniu odpowiednio silnych magnesów i dobranej cewki można by uzyskać odpowiedni prad. Ale szanowny...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Mierzyłem też napięcia cewek ładowania cewki WN ( miernik na DCA) wynik między zaciskiem 3 a masą 25;30;35 V , Od kiedy to mierzy się napięcia przemienne na zakresie DCA??? Mało tego wynik zamiast w Amperach wychodzi w Woltach??? Przeczytaj temat z linku, który mi przesłałeś i wykonaj zalecane tam pomiary. Wszystkie pomiary cewek prądnicy przy odłączonym...
Jeśli układ będzie miał małe straty, to po podaniu napięcia będzie oscylował bardzo długo. https://obrazki.elektroda.pl/4922841800_... Żeby oscylacje zanikły szybko, straty w obwodzie LC muszą być bardzo duże. https://obrazki.elektroda.pl/1008049300_... Cewka nie może ograniczyć prądu stałego, bo dla prądu stałego jest...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
1Ω reprezentuje rezystancję wyjściową źródła. Każdy zasilacz i regulator PWM ma małą rezystancję wyjściową dużo mniejszą niż 1 Om, a ten układ potrzebuje w tym miejscu sporej rezystancji żeby ograniczać prąd ładowania kondensatora. W przetwornicach w tym miejscu stosuje się cewkę a na wejściu diodę równolegle żeby prąd tej cewki miał się gdzie zamknąć.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Witam, poszukuje układu zamiennego dla tego już nieprodukowanego. Moduł ładuje cewkę zapłonową. W załączniku PDF oryginału. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
Z tego co pamiętam,z cewki ładowania przewód idzie do prostownika do lampy,a następnie do stacyjki. Stacyjka łączy prostownik z + akumulatora ,po włączeniu kluczyka.
Z cewki WN unosił się dym? Boże spraw abym zobaczył to na własne oczy bo jak grzebię w tych zabytkach od 30 lat to takich jaj nie widziałem. Z cewek prądowych bądź cewki ładowania owszem widziałem ale z WN nigdy :/
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Kondensator to takie urządzenie, które posiada istotną cechę - napięcie na nim nie może zmieniać się skokowo. Wynika to podstawowych cech elementu. Pojawiające się więc na cewce stycznika przepiecie łączeniowe Ul-Ldi/dt związane z jej wyłączaniem jest wyłapywane przez kondensator - energia Li² zgromadzona w cewce jest przejmowana przez kondensator....
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Od cewki ładowania daj plus na czujnik i od czujnika na lampę, masę daj na czujniku i po problemie ja tak robiłem stop od postaw i działa. :) Pozdrawiam.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Cześć czy da się wymienić kable z cewki ładowania i świateł?
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Ja to rozumiem tak: Przesunięcie fazowe wynika z samej istoty działania cewki czy też kondensatora. Przez naładowany kondensator prąd nie płynie ale za to napięcie jakie panuje na kondensatorze jest maksymalne. Podobnie gdy kondensator jest pusty(rozładowany), wtedy płynie duży prąd ładowania a napięcie na kondensatorze jest małe. Wiec możemy powiedzieć...
Sprawdziłem cewkę ładowania - 1.5 Ohma Odłącz ją od mostka i sprawdź czy ma przejście do masy. Dodano po 2 jeśli po podłączeniu żarówki do odpiętych wyjść cewki oraz do masy to się zaświeci, tak też zrobiła więc wydaje mi się że jest masowa Uszkodzona. Ma gdzieś zwarcie do masy.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Witam, jeśli chodzi o cewki świetlne spróbuj zamienić miejscami końcówki jednej z cewek albo odwróć cewkę jeśli to możliwe, co do ładowania to zamiast mostka wystarczy jedna dioda wpięta pomiędzy cewką a akumulatorem.
Mam pytanie odnośnie czasu ładowania cewki, otóż znalazłem info że w każdych warunkach pracy silnika (zimny/rozgrzany/bieg jałowy / przyspieszanie) ten czas powinien wynosić 1,550 u mnie jest tak: uruchamiam silnik, troszkę dłużej kręci niż zawsze, ciśnienie w kolektorze ssącym na zimno mniej więcej 340- 360mbar... gdy rozgrzeje się do 75-80 stopni...
Jeżeli tak się dzieje, to musi być zwarcie cewki ładowania do masy. Obwód zmiennoprądowy nie może wykazywać oporności do masy. Omomierz przy wył. motorze nie musi tego wykazać, należy mierzyć napięcie przemienne względem masy (każde końce oddzielnie). Oczywiście, jeżeli cewka nie ma zwarcia nie powinno nic wskazywać.
Moduł DC CDI padł wraz z cewka WN. Nowy moduł, nowa cewka i nowy regulator - zabezpieczenie zasilania modułu zmienione z 15A na 5A, kolejna próba z delikatnym gazowaniem.. niestety to samo lecz moduł padł przy 15V - zabezpieczenie nie pomogło. To wszystko przez te wstrętne bezpieczniki... Trzeba na coś zwalić, nie? W sumie to nie wiadomo co kupiłeś...
tam są dwie cewki jedna na zapłon druga ładowanie i światła (4 przewody z cewki ładowania i świateł) a ładowanie to siedzi tam jakiś regulatorek pod zbiornikiem ale w jednej sztuce co robiłem to padł założyłem zwykły mostek i chodziło ja trzeba
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
(at)ElDesign , w takiej konfiguracji kondensator wejściowy podłącza się pomiędzy VIN a GND napięcia wejściowego. Tu zamyka się pętla prądu cewki, gdy klucz jest włączony. Dodatkowy kondensator pomiędzy VIN a -VOUT (czyli tak jak u Ciebie C6-C8) może być potrzebny lub też nie - to zależy od układu scalonego i mocno wpływa na odpowiedź impulsową układu....
Narysuj schemat opóźniający wyłączanie przekaźnika za pomocą diody i kodensatora. Wprowadzenie Opóźnienie wyłączania przekaźnika jest często stosowane w układach elektronicznych, aby zapewnić, że przekaźnik pozostanie załączony przez pewien czas po odcięciu zasilania. Można to osiągnąć za pomocą prostego układu z diodą i kondensatorem, który wykorzystuje...
Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia. Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego...
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Za dużo kombinacji. Są hybrydowe cewki CDI zawierające w sobie wszystko (mikroprocesor,kondensator, tyrystor, cewke WN )i zasilane z tej samej, co sterująca cewki. Posiadają dwa piny. Wystarczy wyjąć starą cewke z magneta, założyć nową do takiego CDI, cewkę ogyginalną ładowania także wywalić, dać w to miejsce oryginalną WSK oświetleniową - bedą trzy...
Kontaktron to rurka szklana (czasem z innego materiału) z końcówkami na jej końcach. Nawijasz na tej rurce cewkę, puszczasz przez nią prąd, a kontaktron łączy te końcówki (pole magnetyczne cewki powoduje, że one się przyciągają - na magnes też reaguje). Można poprzez taki kontaktron podłączyć zasilanie kontrolki - wtedy ona zaświeci, gdy przez cewkę...
Nie posiadam co prawda szczoteczki elektrycznej Philipsa ale wymieniałem akumulatorki w szczoteczce Brauna i wydaję mi się że zamknięcie obudowy jest takie same. Wygląda to tak za pomocą ładowarki należy przekręcić dolną część obudowy szczoteczki w lewo o około 90 stopni i wtedy pierścień odskoczy i pozwoli na wysunięcie całego mechanizmu wraz akumulatorkami...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Jeśli te przewody czarny i czerwony są od akumulatora i je odłączyłeś to obawiam się, że już "po ptokach". Szczoteczki coraz częściej mają zabezpieczenie aby użytkownik bez odpowiedniej wiedzy nie wymienił akumulatora samemu. Na czas wymiany baterii należy podłączyć zasilanie równoległe lub zlokalizować zworkę zabezpieczającą i rozlutować ją przed odłączeniem...
Czyli cewki nie dają napięcia, dlatego nie ma ładowania
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
supersonic25 napisał: Ale światła do jazdy miejskiej są zasilane z cewek świetlnych... Więc jak moga pobierać prąd z cewki ładowania i tym sposobem prowadzić do rozładowania aku? Czy te impulsy, które czasem mogą mieć ponad 100V napięcia nie powodują spalenia diody? Obwody świateł i ładowania są rozdzielone elektrycznie ale nie magnetycznie! Wpływają...
układ zapłonowy odłączony czyli rozumiem że był elektronik a teraz chodzi na przerywaczu. 2 cewki jedna cała idzie na światła przód druga z odczepem, odczep na ładowanie reszta cewki na stop. i teraz można połączyć stop lub ładowanie ze światłami i wszystkie żarówki spalić. tak to się zgadza a trzecia cewka do zaplonu ale autor tematu pisze że cewka...
To nie ma czego się czepiać... Zobacz bez świateł na dużych obrotach.. Chociaż tutaj bym nie spodziewał się lądowania na poziomie 14V , a na pewno nie liniowego. Bo tak naprawdę nie ma regulatora napięcia, jest tylko opornica to własnie ten regulator i kiedy podbija wyjście powyżej 14V daje prąd na zwarcie. Sztuczne obciążenie. Skoro sprawdzasz na światłach...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
Telefon rozebrać, serwisówka w dłoń. Jeśli gniazdo jest zaklejone to będzie problem. Najczęściej nadrywa się, częstym przypadkiem jest też uszkodzenie cewki która w torze zasilania informuje o podłączonej ładowarce. To że złącze jest dobre, nie oznacza że np w torze ładowania nie jest coś uszkodzone. Ja obstawiam na cewkę
Procesor nie za bardzo, choć za ładowanie odpowiedzialny jest specjalistyczny układ scalony. Sprawdź układy przetwornic. Dość charakterystyczne, są obok nich cewki na ferycie.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Schematy masz na forum. Poszukaj.
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Halo, czołem i cześć. Podłącz ładowarkę do komputera, to powinno rozwiązać problem jeśli telefon lub/i ładowarka nie są uszkodzone. W skrócie, ładowanie indukcyjne i realizujące je urządzenia podlegają takim samym regulacjom jak wszystko inne, tj: sygnalizacja połączenia, próba nawiązania połączenia, kod startowy urządzenia itd. Kiedy podłączasz ładowarkę...
AVE... Jedyne rozwiązanie, jakie przychodzi mi do głowy to DRSSTC ze sprzężeniem zwrotnym i układem PLL. Zamiast dwóch cewek powietrznych, dwie cewki na wspólnym rdzeniu ferrytowym, jedna nawinięta na plastikową rurkę z zaślepką, to część odbiorcza. Obie cewki z dobranymi kondensatorami. Z powodu układu PLL i sprzężenia zwrotnego musiałbyś tylko z grubsza...
To nie chodzi o posmarowanie obudowy a zalanie cewki która jest w tej obudowie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Co powinienem poprawić? Zwracałem uwagę na to, aby dioda, klucz i cewka były jak najciaśniej połączone. Masa pewnie mogłaby być lepiej, ale nie mam doświadczenia i nie wiem co na co wpływa w przypadku takiego projektu. Poza tymi elementami ważne są też kondensatory wejściowy i wyjściowy. te 5 elementów powinno być ciasno połączone (nie tylko dioda,...
Równolegle do grzałki nie może być kondensatora w obecnej wersji (czyli bez diody i cewki). Żadnego. Nie ważne czy małego czy dużego, czy foliowego o małych indukcyjnościach czy innego o dużych. Dołożenie diody i cewki (czyli zrobienie przetwornicy buck) nie podniesie sprawności. Sprawność panela wynika z pracy w punkcie MPP. Sprawność konwersji wynika...
Po nitce do kłębka, odepnij wtyczkę od cewki i zobaczy w jakim jest stanie. Po wiązce szukaj gdzie idzie masa do cewki, prawdopodobnie gdzieś na skrzyni będzie punkt zbiorczy mas. Nie zaszkodzi wyczyścić też głównej masy z akumulatora na budę i na silnik.
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Schemat mam. Nie jest problemem on. Obrazowo mowiąc, z pradnicy wychodzą 4 kable z czego 2 prądu zmiennego (żółte) które trafiają na prostownik, w moim przypadku juz diodowy. Z prostownika 2 kable wychodza, jeden na mase, a drugi na + aku. Z aku - idzie oczywisce na mase. Ponawiam pytanie jakie napięcie zmienne powinno być przed porstownikiem, i jak...
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Od biedy może być. P.S. Oryginalnie był tam zastosowany mostek z płytek selenowych. W najstarszych. Od "Kobuza" wzwyż był prostownik krzemowy, taka hybrydka. ładowanie nie jest połączone z masą - do masy podłączony jest dopiero ujemny biegun prostownika. I ten z obrazka nie od biedy może być, tylko w zupełności wystarczy - przewody z konektorami można...
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
To z linku to akurat nie jest LDO - może za słabo ładować akumulator przy niskich obrotach, np. kiedy prądnica daje 15V - będzie ładować dopiero przy 17V. Jakieś schematy stabilizatorów LDO powinny być na Elektrodzie - szukałeś? Ja znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Czy te 17V to jest po wyprostowaniu na kondensatorze,...
Halo, skoro sprzedałeś już telefon, temat nie będzie Cię pewnie interesował. Zatem dla innych zainteresowanych: Model 8 nie posiada elementu o nazwie Tristar. Nowy element, mylony najczęściej z Tristarem, o nazwie kodowej Hydra, pomimo że pochodzi od tego samego producenta (brytyjski NXP) spełnia w tym układzie już zupełnie inną rolę niż sławny Tristar...
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Zastosuj to co kolega zasugerował. Nawet z 6V ta LED będzie świeciła tyle że niepełną mocą. Natomiast pomysł z przetwornicą jest dobry tylko że wydajność obwodu ładowania akumulatora jest za mała i po jakimś czasie zostanie rozładowany. Pomysł z przetwornicą jest do wykonania inaczej - trzeba byłoby zastosować w obwodzie oświetlenia taką diodę jak zasugerował...
Wykręć świece i dopasuj wiertarkę tak żebyś mógł pokręcić wałem. Podłącz miernik do cewki tej która zasila moduł. Zakręć mocno wałem i zobacz jakie daje napięcie. Aby zasilić CDI musi dawać minium 30V przy wolnym kręceniu a jak dobrze zakręcisz to i 80- 100V. Ja się też bujałem z isrką. Te moduły to loteria. Na 5 sztuk działają tylko 2. Od Yamahy jog....
Jest jeszcze taki myk, abyś przewinął cewki prądnicy, tj nawinął DOKŁADNIE tyle samo zwojów ale grubszym drutem (to da ci więcej mocy z cewek). W ten sposób uzyskasz moc do ładowania akumulatora (wtedy cała moc na ładowanie i wszystko zasilane z aku). W ten sposób uzyskasz stałą sprawność reflektora, klaksonu, migaczy i co on tam jeszcze ma XD... Co...
http://obrazki.elektroda.pl/8856166800_1... Opisane poniżej urządzenie powstało w oparciu o układ z Rosyjskiego Radio 8/2007. Można go rzeczywiście można nazwać uniwersalnym, ponieważ mierzy on napięcie prądu stałego, częstotliwości, pojemność, indukcyjność cewek, sprawdza rezonatory kwarcowe, oraz wysyła impulsy o poziomie sygnału...
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Są też te silniki z elektrycznym rozruchem, posiadaj układ ładowania akumulatora. Możesz poszukać takiej cewki i ją zmontować, silnik jest przystosowany do jej założenia. Zapłon w tym silniku, to całkowicie oddzielny układ i nie można go wykorzystać do tych celów. Na rysunku jest schemat takiej instalacji. W silnikach GX 240 jest cewka i dająca 10 A....
Kupiłem cewkę na 12v
W energoelektronice bardzo popularnym układem jest trójfazowy mostek tranzystorowy, na poniższym rysunku dodatkowo zaopatrzony w kondensator: https://obrazki.elektroda.pl/2214771000_... Rys. 1. Trójfazowy mostek tranzystorowy. Układ ten jest podstawowym składnikiem współczesnych przemienników częstotliwości niskiego napięcia, budowanych...
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
Uściślijmy. CDI, jak rozumiem, zasila prądnica na wejście "3" lub, jak kto woli, po polsku "Z". Jeżeli chcemy uzyskać energię iskry na tyle wysoką, żeby zapalić mieszankę w cylindrze, to rozpatrując przykładowo 20 mA przy 3 kV, to jaki prąd muszę dostarczyć do cewki zapłonowej przy 7,2 V? Myślę, że nie rozmawiamy o kilkuset miliamperach, ale o kilku...
Z mikroskopu Tam widać ścieżkę wydartą odetnij ją przylutuj gniazdo i jakimś drucikiem połącz brakujący kawałek. Przynajmniej ten element wygląda mi na diodę. O ile się nie mylę te małe to dławiki czy tam cewki nawinięte na malutki rdzeń ferrytowy. Tylko że chyba jednak diody bo tak jak by podciągnięte pod masę. No mniejsza z tym oby tylko ścieżki...
co ma głośnik do włączania się tal na zewnętrzny zestaw !!! jeśli pojawia sie HF to wyczyść i wygrzej złacze ,jego okolice i układ N2400 (ten od ładowania po lewej) lub jak nie pomoże to wymienic go.Podobnie postępujemy jak brak dzwięku z słuchawki(po sprawdzeniu połaczenia i samej cewki duo-głosnika) z tym że dochodzi nam jesze układzik N2300..ten...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ponieważ podajesz parametry transformatora zasilającego ZVS-a, a nie trafa WN... Kondensator klasycznej cewki Tesli wylicza się aby stanowił odpowiednie obciążenie (impedancję) dla jej zasilacza WN. W przypadku zasilania z ZVS-a jest na tym etapie problem. Możesz wyznaczyć pomiarowo charakterystykę zasilacza WN (napięcie wyjściowe, obciążalność prądową),...
cewki ładowania akumulatora ładowania cewki zapłonowej pomiar cewki ładowania
komputer wirtualizacja zielona dioda mruga wzmacniacz generator klatkowy
Volkswagen Sharan 7M 7N – opis pinów drzwi, schematy, CAN, LIN, TSG Winbond W77E58-25 – kopiowanie i odczyt mikrokontrolera, programatory, blokada LB1/LB2