Czy tranzystor o symbolu ISL9V3040D3S będzie się nadawał jako zamiennik?
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Jakby faktycznie miał taki czas to by dawno cewki popaliło, to już blisko zapętlenia na wysokich obrotach.
Tak z silnika wychodzą dwa przewody jeden bedzie od gaszenia podłączony do cewki zapłonowej a drugi prawdopodobnie od ładowania, Wszystko zależy od tego co chcesz z tym zrobić ?czy zreanimować wiązkę i poprawnie podłączyć odpalanie ładowanie, gaszenie ,jakieś oświetlenie,itp. Czy dalej metodą pròb i błedòw podążać, Masz tu przykładowy schemat...
Witam Kilka dni temu wpadł do mnie kumpel ze swoim malczakiem i mówi, że ma problemy z ładowaniem. Po dogłębnej analizie problemu (i analizie tematów na Elektrodzie) doszedłem do wniosku, że problem tkwi w połączeniu przewodu od alternatora z przewodem od rozrusznika (na rozruszniku) i to był strzał w dziesiątkę!. I co?... teraz ładowanie jast aż za...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Parę rzeczy kolega zapomniał, jest rozrusznik a akumulatora już nie, układu ładowania też nie. Cewki zapłonowe mają jakieś zasilanie jakie?.
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
W jawie 350 TS nie było już prądnic tylko alternatory, ale skoro masz alternator z płytką zapłonu i rezygnujesz z ładowania, to dobrze, bo brakują Ci tylko dwie cewki zapłonowe, podłączasz według schemaciku zapłon i silnik śmiga.
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania
Jakiego producenta silnik tam założyłeś? Czerwony masz na myśli jest podłączony do elektrozaworu przy gaźniku! No to sprawdź czy fioletowy nie jest podłączony do regulatora ! A biały nie jest od gaszenia do cewki zapłonowej. Podobnie jak poniżej.
czy da się wymienić kable z cewki ładowania i świateł Chodzi ci o nawiniecie drutu na cewki? Chodzi mi o to czy w cewkach świateł i ładowania można wymienić kabel jak w cewce zapłonowej. Czyli odlutować kabel i przylutować czy trzeba coś nawijać?
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
mrrwho - w starych WFM oraz WSK stare modele (typ 31-05) miały cewkę zapłonową, i dwie cewki świetlne i na cewkach świetlnych była nawinięta cewka ładowania. W typie iskrownika 31-06 były dwie cewki świetlne, zapłonowa i osobna ładowania.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Jakie jest napięcie ładowania ?
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Witam Polecam elektroniczny moduł zapłonowy. Z cewki świetlnej ładowanie aku przez mostek prostowniczy. Chodzi jak marzenie od 3 lat do zapłonu nie zaglądałem trzeba czasem aku podładować po dłuższej przerwie.
Układ wygląda ciekawie. Ale mam pytanie . Co on w zasadzie robi?? bo nie umiem wymyślić do czego on służy. On jakoś wydłuża impulsy ładowania cewki ?? czy jak?
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
Witam wszystkich. Mam problem z tymi cewkami, otóż wykonałem konwersję na pojedyncze cewki i niestety brak iskry. Zasilanie sprawdzone, masy podłączone, sygnały bezpośrednio z ECU i brak iskry. Jak to u was działa? Przeprogramował ktoś czasy ładowania cewek? Proszę o podpowiedź. Dzięki.
Witam, mam prośbę. Potrzebuję czasy ładowania cewek zapłonowych zapisane w fabrycznym sterowniku Hondy CBR 900RR. Czy ktoś coś pomoże? Prawdopodobnie będzie to mapa 3d czasu w milisekundach w funkcji napięcia akumulatora i obrotów. Z góry dziękuję.
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Panowie jest to stary motocykl jawa 250 z poradnica 2 cewki zapłonowe 6 do ładowania tak to sobie zrobiłem potrzebuje poskładać to do kupy żeby było ładowanie Dodano po 1 Nie chcę zastępować akumulatora
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
Witam, ja kombinuje jak tu stworzyc prostą instalacje do odzysku prądu z mojego silnika 2 cylindrowego zaburtowego. Silnik ma juz 40 lat. Silnik posiada 2 cewki: zapłonową oraz ładowania. Napiszcie bo widzę, że znacie sie na rzeczy. Będę bardzo wdzięczny
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Więc tak mam zamiar kupić i założyć akumulator do swojego ogara 200 i teraz takie pytanie? Czy aku żelowy się nada? bo tak mam do wyboru kwasowy 6v taki jak do simsona za 69zł albo żelowy za 22zł pojemności takie same chce z tego tylko sam zapłon a ładować będę z cewki zapłonowej,światła zostaną takie jakie są. Cewka zapłonowa daje 6v i ma 15w czyli...
układ zapłonowy odłączony czyli rozumiem że był elektronik a teraz chodzi na przerywaczu. 2 cewki jedna cała idzie na światła przód druga z odczepem, odczep na ładowanie reszta cewki na stop. i teraz można połączyć stop lub ładowanie ze światłami i wszystkie żarówki spalić. tak to się zgadza a trzecia cewka do zaplonu ale autor tematu pisze że cewka...
oświetlenie mam 12 V a ładowanie 6V 50 W. Czyli cewka z drobnym drutem jest od ładowania :)
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Z tym że te samochodowe stabilizatory chyba nie są "inteligentne" i nie nadzorują kiedy mają skończyć ładować w przypadku przeładowania, prawda? One nadzorują tylko właściwy prąd ładowania a nie stan naładowania.
Witam Kolega posiada silnik Tohatsu m5b . Brak w nim obwodu ładowania akumulatora Czy jest możliwe zrobienie układu bazującego na cewce do zasilania cewki zapłonowej. Dla ułatwienia analizy przesyłam instrukcję z schematem elektrycznym. Pozdrawiam
Witam pisze na tym forum bo jest tu wielu elektryków i mam dwa pytania: 1. Mam motor WSK 125 i zamontowałem dwie nowe cewki świetlne i jak sie okazało nie dają żadnego napięcia założyłem inne cewki i to samo a inne cewki np. ładowania czy zapłonowa dobrze działają co może być przyczyną ze lampy nie świecą :?: 2. Mam mostek prostowniczy taki jak poniżej...
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Czasami to pomaga, chyba się robią jakieś upływności na folii. Zwyczajnie folia podcieka wodą i robi się zielono - standard. Zamiast doszukiwać się cudów, sprawdziłbym oscyloskopem czas ładowania cewki - czy dla obydwu kanałów jest ten sam. Gaz jest w tym aucie?
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Dlaczego nie można zastosować normalnych przewodów zapłonowych i normalnych cewek? Gdzieś z boku, tak jak j\est w normalnych samochodach. Za ten wynalazek to ktoś powinien dawno wisieć. Siedzą głąby i tylko wymyślają na siłę, później mamy takie samochody a nie inne, że psują się rzeczy które nie mają prawa się zepsuć. W zdecydowanej większości samochodów,...
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
http://obrazki.elektroda.net/0_118396141... Celem projektu było osiągnięcie jak najwyższego napięcia (lub najdłuższego łuku) możliwego z jednostki zasilanej bakteryjnie. Cewka zasilana jest bateriami 12V lub 24V SLA. Para samochodowych cewek zapłonowych jest tutaj użyta do zapewnienia 20kV do ładowania kondensatorów. Cewki zapłonowe są wysterowane...
Załączam Ci dodatkowe ilustracje, porównujące z oryginalnymi przykładami wykonań (Twój Simson z lewej strony), pomocne w identyfikacji niefabrycznych przeróbek: http://obrazki.elektroda.pl/9333432600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9099401300_1... Dodatkowe informacje obrazujące oryginalne podzespoły instalacji elektrycznej...
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
Zamiast transformatora Tesli, można użyć cewki zapłonowej z samochodu, ale nie na napięcie 12V, tylko powiedzmy 220V lub 310, ale nie bezpośrednio!!! Ładujemy kondensator do takiego napięcia i dołączamy do cewki zapłonowej. W sumie to taki mały transformator Tesli. Dużo materiałów jest w necie. Pozdrawiam.
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
No ale impuls zapłonowy (ładowanie obwodu magnetycznego cewki) trwa poniżej 2ms, więc po miganiu diody nic nie stwierdzisz.
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Witam. Generalnie wydaje mi się, że stosując akumulator 12V można by wykorzystać go do zasilania całej instalacji, łącznie z cewką zapłonową a wszystkie cewki wykorzystać do ładowania napięcia - zrobić tak, by przy niskich obrotach dawały ok 12,5V a przy wysokich nawet do 16 i zastosować regulator ładowania. Moim zdaniem takie rozwiązanie jest dobre...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Uszkodzony sterownik, zbyt długi czas ładowania cewki. Oscyloskop, cewka przez rezystor i do dzieła.
:arrow: tomeczek84 Jesteś pewny że to jest cewka od ładowania? a nie cewka zapłonowa...
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
witam, mam taki problem chciałem zamontować moduły zapłonowe stykowo-tranzystorowe do motopompy strazackiej ( silnik 2t od syreny, elektryka od wsk) tylko mam dylemat jak zrobic ładowanie AKU, w układzie są 2 cewki zapłonowe i 1 świetlna, czy da sie to zrobić z tej świetlnej czy trzeba wstawic cewke ładowania ? no i przez co to puscić że by można to...
A rozważałeś gotowe moduły zapłonowe? Czy chcesz się pobawić? W zapłonie "elektronicznym" zdaje się robiło się coś takiego, żeby na wyższych obrotach czas ładowania cewki był "dłuższy" czyli de facto bardziej stały w całym zakresie obrotów. Pytasz o te tranzystory z rysunku? BD mają małe wzmocnienie i nie potrzebujesz tam 1A prądu. Weź mniejsze, jakąś...
Cewki ładowania i świateł to pryszcz. Najgorzej jest z cewką zapłonową. Nie liczyłem zwoi bo nie było jak. Siedział tam cieniutki drut 0,12mm i sklejony lakierem. Cewka nawinięta była prawie do pełna i został ślad na karkasie do którego miejsca był drut i chcę nawinąć mniej więcej do tego samego miejsca. Z moich niedokładnych obliczeń wychodzi ok 7000zw....
Przykro mi, ale nie zgodzę się z kolegą elektrit. Tu żadne podkładki nie pomogą. (podkładki stosowano w puntach 1, gdzie faktycznie był problem z płytką drukowaną) Na temat tej centralki była akcja fiata polegająca na przeprogramowaniu jej w celu zmniejszenia czasu ładowania cewek zapłonowych właśnie po to żeby nie padał moduł mocy. No ale na to już...
Witam mam dziwny problem z chińskim quadem atv200st, często miewał problemy z zapaleniem ale pewnego dnia zgasł już na dobre. Był u mechanika który nic nie wywnioskował tylko popalił kilka modułów (ewidentnie były mniejsze od oryginału). Zacząłem badać sprawę sam i tak: Cewka i świeca sprawne, rozrusznik kręci, impulsator działa (sprawdzone diodą),...
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
Sprawdź ładowanie czy w normie bo może za duży prąd dostaje i masa czy ok
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Zadanie takie jak napisałem. Będzie przełączał wejście do cewki z oryginalnego modułu zapłnowego do mojego (sterowanego przeze mnie) modułu zapłonowego. Po której stronie? Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie. IMHO do cewki idą dwa przewody: 1) stałe +12 bezpośrednio z AKU 2) masa włączana na czas ładowania cewki Przekaźdnik ma być na linii...
jdubowski_to nie tak, jak sadzisz - ten uklad ze sciemniaczem i kondensatorem dziala jak najbardziej. To wlasnie jest uklad CDI (capacitor discharge ignitron):D Pokaż mi przykład układu CDI w którym obwód ładowania, kondensator, cewkę i klucz połączono szeregowo.
Cewki zapłonowe są na zewnątrz koła, są "zalane plastikiem" Po ściągnięciu koła jest pojedyncza cewka ładowania, owinięta bandażem, która daje napięcie 10V (mierzone pomiędzy przewodami cewki na mierniku ustawionym na prąd zmienny) Na innym silniku GX690 taki sam pomiar daje 20V. Czy można po tym stwierdzić że cewka jest uszkodzona?
Wielkie dzięki ale instalacja została opanowana, z cewki zapłonowej wychodził kabel potrzebny był do gaszenia a reszta kabli to ładowanie akumulatora. Teraz zaczyna się problem z gaźnikiem, ktoś też go wymienił na podobny.
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Te, które idą spod koła magnesowego, to ładowanie akumulatora i oświetlenie (chyba czerwony i czarny). Na jednym powinno być zgrubienie, jest tam dioda i jest to plus do akumulatora. Drugi do oświetlenia, maja wspólną masę, podłączoną do korpusu silnika. Może być też tak że, to tylko ładowanie. Sprawdź miernikiem, jeżeli przewody nie maja przejścia...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
ładowanie też sprawdzone zob.post1
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
Schemat dopiero powstaje :D Co do teorii to wywaliłem cewkę ładowania akumulatora, a w zamian cewki zapłonowej w magnecie wstawiłem świetlną z dołączonym mostkiem prostowniczym oraz regulatorem napięcia. Napięcie na moduł i cewkę jest podawane z zacisku sygnału dźwiękowego. Co do modułu to głównym elementem jest IRF840 który pełni rolę przerywacza,...
Coś nie kontaktuje na cewce z grubym drutem. 750 omów przy napięciu 6 V daje prąd 0,08 A. Przy różnicy 0,5 V prąd spadnie do wartości 0,0007 A. To znacznie za mało by ładować baterię. Możesz szukać np. niekontaktu cewki z masą - zardzewiałe, czy brudne, bo ułamane dało by przerwę. Trzeba będzie ściągnąć koło magnesowe. Do wymiany cewki też trzeba by...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora.Układ jest z mostkiem Gretza i Elbą. Simson odpala i ma światła. Po zmierzeniu napięcia na wyjściu z mostka Gretza około 2V. Wymieniłem cewkę od ładowania i stopu na nową (jedno uzwojenie bez masy)i teraz nie ma iskry. Jak wrócę do starej cewki (podwójne uzwojenie z masą) iskra jest i motor odpala. Może ktoś...
Mój simson ma w prądnicy-iskrowniku 3 cewki: Zapłonowa; Oświetleniowa - zasilająca tylne pozycyjne i reflektor; Ładowania - zasila stop, ładuje akumulator, który zasila kierunki, sygnał, kontrolki. Regulator ładowania jest sprzeżony z elektronicznym przerywaczem (najczęściej ELBA). Sprawdzie sobie schemat do simsona SR50 B-4.
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Jedna cewka z pewnością służyła do ładowania akumulatora, ale do tego był jeszcze prostownik selenowy lub krzemowy. Cewka do ładowania akumulatora jest nawinięta grubszym drutem niż cewka do świateł (jeśli jest oddzielna) lub cewka zapłonowa (ta jest bardzo charakterystyczna gdyż jest zaizolowana, a pozostałe mają uzwojenia na wierzchu).
Witam Przeglądajac stare ksiązki poświęcone układom zapłonowym znalazłem dział z zapłonem tyrystorowym. Zaciekawił mnie układ, poszperałem po necie i sie okazało że mozna w tem sposób łatwo zbudować sterownik cewki zapłonowej. Do wytwarzania wysokich napięć w sam raz. Narysowałem schemat po swojemu. Na początek mostek prostowniczy, mały (pare µF)...
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
ja tam przerabiałem troche cewki, zapłonową wywaliłem i nawinąłem na nowo, dałem ją na światła a 2 cewki świetlne rozmieszczone pod kątem 120* (6 magnesów na kole magnesowym) wraz z cewką ładowania która nie jest pod specjalnym kątem bedą ładować akumulator, cewki świetlne z uwagi na ich rozmieszczenie połączyłem równolegle i dalej na mostek, cewka...
To jest zbyt slaby silnik, aby dał radę napędzać odśnieżarkę plus alternator z samochodu. Jeżeli masz koło zamachowe nie przystosowane do rozrusznika elektrycznego, to możesz wykorzystać cewki montowane na zewnątrz koła, w innych silnikach Briggsa. Oryginalne cewki do lądowania akumulatora, wyglądają tak jak na rysunku. Zamontujesz je obok cewki zapłonowej,...
Właśnie on mi powiedział że ładowanie ma isc przez moduł i ze za mocno ładuje bo sie cewki zwarly pod magnetem.
Do lasera azotowego -czyli ładowanie pojemności wystarczy zrobić powielacz wielokrotny a wyzwalanie z cewki zapłonowej-jeśli ma iskiernik ten laser.
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
Czyli wystarczy ci instalacja zapłonowa? Jeżeli tak to daj lepsze zdjęcia tego modułu, o którym pisałeś. Pasuje też zdjąć dekiel od strony zapłonu i też porobić zdjęcia. Dodatkowo trzeba zidentyfikować kable wychodzące z prądnicy. Biały i żółty to pewnie do regulatora - światła i ładowanie. Zielony masa. Pozostają brązowy i niebiesko-biały (lub na odwrót)....
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
zrób jakieś zdjęcie ,czy cewki są w układzie gwiazdy 5 ramiennej 2cewki świetlne 2cewki ładowania i 1cewka zasilająca układ zapłonowy .są jeszcze układy 6 cewkowe . czy chodzi ci o dane nawojowe czy o parametry
Masz 2 cewki prądowe do oświetlenia 1 zapłonową i 1 małą do ładowania. W wersji SHL125 (Dębica) były 3 zaciski na śrubki a w wersji 175 2 kable (może i żółte) od cewek prądowych 1 od gaszenia (do przerywacza) 1 do cewki od ładowania (mała cewka - najmniejsza), sprawdź multimetrem. A o 12V w SHL to pierwsze słyszę. Co zmienili produkcję? Co prawda było...
Zmienia, bo w przypadku cewki nie jest to zadanie trywialne. Przy współczesnych cewkach kontrolowany jest czas i prąd ładowania, pomijam już taki drobiazg, że cewki w samochodach z "minusem na masie" są sterowane właśnie od strony masy.
czasy ładowania cewki zapłonowej szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
rezystor xsara schemat klimatyzacja volvo kamera chmura
stacja zasilająca słoneczna stacja zasilająca
Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso 2009 Suwak w okapie kuchennym: funkcje i zastosowanie