Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Sprawdź IATS i/lub połączenie między nim a EKU... może ktoś coś robił z obudową filtra powietrza i zapomniało mu się podłączyć ?!
Ten gruby to nie jest masa! Patrz na rysunek. Kostkę możesz wypiąć, ale nie będziesz miał ładowania.
Kontrolka ładowania mazda 6gg. Po przejechaniu kilku km zapala mi sie kontrolka ładowania. Świeci mocno nie zarzy sie. Czasem gasnie po wkreceniu na wyzsze obroty. Ładowanie ma w normie bo ok 14.4 i spadnie na sekunde do 13.8 jak zapali sie swiatla czy cos. Podczas jazdy jest 14.3 wiec dobre. Komp pokazuje mi ze niby jest słabe ładowanie. Ma ktos pomysł...
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Tu https://obrazki.elektroda.pl/5679168800_...
Podłącz miernik do klem akumulatora i obserwuj napięcie ładowania
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Proponuję sprawdzić przewody masowe i napięcie ładowania czy nie jest większe niż 14,4V
tak jest, na grubym przewodzie jest zasilanie. Tak by wynikało, nie ma jednak ładowania :(
Sprawdz stan akumulatora i napięcie ładowania
Moim zdaniem to będą szczotki w alternatorze wytarte dlatego nie ma ładowania
Zobacz bezpieczniki, zobacz czy jest napięcie na syku S alternatora.
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Czy taki komunikat jest czymś normalnym tak, canimmo wysyła do can odpowiednią komendę by zablokować auto, kiedy autoryzujesz się komenda z canimmo kasuje błąd. To co wysyła do can i jak to konkretnie działa jest tajemnicą producenta urządzenia ale nie martw się montuje urządzenia tego producenta ponad 20 lat i jest mega niezawodny i dopracowany.
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
do alternatora dochodzi gruby kabel od akumulatora i 2 cienkie, jeden idzie do kontrolki a drugi do plusa. to sprzwdziłemi nieznalazłem usterki, masa silnika też wydaje się być ok. Czyli zostaje alterantor. kupiłem drugi urzywany ale jest chyba padnięty bo jak go zamontuje i podłącze to wogóle niemam ani kontrolki ani ładowania.
Zmierz napięcie ładowania akumulatora.
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
WItam mam problem z mazda 2 z 2005 r 1.4 silnik alternator jest wymieniony na nowy i zachowuje sie tak samo jak na starym ładowanie ponad 16v po wyjeciu kostki z alternatora z cienkimi przewodami ładowania wraca do normy do 14v a kontrolka ładowania nadal świeci , chciałem sie odwiedziec przez co przechodzi kontrolka ładowania i co może być przyczyną...
A ten egr, to jest ten który miałeś w starym silniku, czy przyjechał z nowym? Sprawdź napięcia zasilania sterownika (choćby przez kompa) w momencie szarpania. Ładowanie też zmierz.
Padły bo naładowany akumulator potrafi oddać bardzo duży prąd. Będziesz mieć nauczkę na przyszłość. :)
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
Teraz trochę „finansów”. Najpierw myślałem, że kupię (a raczej wynajmę) samochód przez specjalny program pracowniczy, pozwalający na płacenie za auto z pensji brutto (czyli odliczenie go od podstawy opodatkowania). Na spotkaniu informacyjnym wszystko było bardzo piękne ale po dostaniu kontraktu do ręki tak ładnie być już przestało. Pomijając dziwne...
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Witam Czyli gdy auto zgaszone ,włączony zapłon kontrolka ładowania nie świeci ,czy tak ?.
A ta lampka na czerwono musi być? Podłączałem właśnie tak jak na rysunku tylko bez lampki podałem bezpośrednio i nie ładuje.
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Zauważyłem, że zmieniło się ładowanie (mniejszy amperaż). Dużo dłużej ładuje telefon
a może go porostu źle podłączyłeś i dlatego masz takie ładowanie!
Wyjmij wtyczkę z alternatora .Jeżeli masz w niej 2 przewody to jeden ma zasilanie ;plus; a drugi jest do kontrolki.Połącz ten który idzie na kontrolkę z masą Dodano po 3 Zle podłączałeś kontrolkę przy sprawdzaniu,ma być do masy i do przewodu od kontrolki ładowania .
ładowanie bez świateł to 14,2 po załączeniu świateł spada do 13,5 po włączeniu nawiewu i klimy nie ma ładowania ... alternator to ja1515
W momencie usterki też ładuje?
Upewnić się czy aby na pewno jest ładowanie...wygląda na to, że nie ma..
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Moim fachowcem jest mój brat, mechanik To co mogliście to już spie..... teraz czas naprawiać. Więc podłącz ten przewód do S i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie łądowanie.
Witam miałem dwie mazdy i napięcie ładowania oscylowało w granicach 13.8-13.9 one tak maja ,alternatory mitsubishi ,aku fabryczne padło po 10 latach
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Czy alternator został rozebrany? Wychodzi na typowe uszkodzenie tj. koniec szczotek. Dostał kilka uderzeń i zaczął ładować.
jak dłużej postoi to rozrusznik nie kręci z taką dynamiką jak na przykład przejade 1-2 km zgasze i odpale To raczej kwestia temperatury silnika, po 1-2km jest już na tyle nagrzany że rozruch idzie znacznie sprawniej.
czy może być to alternator ?? elektryk sprawdzał i nie ładuje
nie świeci się lampka ładowania po właczeniu zapłonu?
Witam Mam problem z kontrolka ładowania co jakiś czas mi się zapala i gaśnie razem z kontrolką poziomu wody w filtrze paliwa. Ale już wiem,że jak mam z ładowaniem to się zapalają obydwie kontrolki. Alternator wydaje mi się,ze jest ok bo akumulator mi się nie rozładowuje. W momencie zapalenia się kontrolek napięcie ładowania wynosi aż 15,2 V a przy normalnej...
Zacznij od sprawdzenia ładowania, akumulatora i mas.
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Maździe 3 BK 2.0. Ostatnio po odpaleniu po nocy lub dłuższym postoju świeci się kontrolka akumulatora. Po przejechaniu pewnego dystansu, tak do 10 km, znika. Wczoraj miałem sytuację, że po przejechaniu około 5 km miałem problem z ponownym odpaleniem, a pod sam koniec drogi powrotnej zaczęły odłączać się wszystkie...
Żartujesz z tym ładowaniem? Powinno być 14.2V - 14.4V. Aku masz niedoładowane. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator, regulator ładowania. Podładuj aku prostownikiem.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
Czyli alternator nie ładuje, podjedź do elektryka on sprawdzi resztę.
kontrolka świeci się od razu po odpaleniu ? a jakie jest ładowanie podczas włączenia tej szyby ?
Ja radził bym sprawdzić ładowanie może nie masz ładowania i pali sie od ładowania i razem sie świecą tamte pozostałe kontrolki:)
To na początek prosimy o pomiary napięć ładowania.
no to faktycznie wygląda na kontrolkę od przepalonej żarówki
MAZDA CX-9 (TB) 3.7 AWD (TB10A) silnik ford
Z tego co się wydażyło z tym samochodem wynika że , akumulator jest do wymiany , a odnośnie alternatora to jak kupisz nowy akumulator trzeba zmieżyć prąd ,napięcie ładowania.Sprawdzić szczotki i wtedy dopiero będzie wiadomo co się dzieje z regulatorem.Żeby nie wchodzić w nadmierne koszty.Jeszce jedna uwaga , nie wolno podczas pracy alternatora rozłaczać...
alternator jest Mitshubishi 70A , mazda jest z 1989 roku.
Ja mam co prawda 323F z 94r, ale kontrolka ładowania również świeciła mi ciemniej. Wystarczyło wymienić żarówkę, która przez tyle lat zrobiła się już srebrna :)
Silnik 1.5 benzyna czy Diesel? Masz opis z alternatora tych przewodów?
A jak sprawdzić czy alternator otrzymuje dobre sygnały, i czy da się w razie czego naprawić ECU.
Odpalanie z kiepskiej rozruchówki ewntualnie zbyt wysokie napięcie ładowania lub jak pisał emeryt odwrotne podłączenie . Proponuje sprawdzić jeszcze gnd i zasilanie aku- altek komp. Dioda zabezpieczająca ale i przepięciówka (chyba około 18 V) pozdrawiam
witam. jakisz czas temu mialem problem bo alternator przeladowywal mi akumulator, wymienilem na uzywany i wszystko wrocilo do normy az do wczoraj. Dzis rano odpalam madzie i lipa totalna, milczy jak grob nie ma sily przekrecic rozrusznikiem. pomyslalem akumulator, podmienilem na inny na 100% sprawny i odpalil spoko, pojechalem "na miasto" wrocilem i...
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
sprawdzić czy na tej wyczce co dochodzi do alternatora jest napiecie na kablu co dochodzi do styku S alternatora,jak i czy jest napiecie na głównym kablu prądowym. Sprawdzić bezpieczniki zabezpieczenia pionowego-będzie tam jeden o oznaczeniu BAT lub ALT.
Jakiej pomocy oczekujesz ?, trzeba wyjąć i naprawić alternator
Witam posiadam xedos 6 2.0 l V6 1994 r czyli podobnie jak piszący wcześniej, Jestem po wymianie 3 alternatorów ( używek ) ale zawsze sprawdzanych fachowym okiem . Znowu mam problem z tym samycm co wczesniej , mianowicie przy niskich obrotach okolo 1000/min. jak mam odpaloną klime czyu światła czy nawet nadmuch etc. (coś związanego z elektrykom ) świecą...
mam drodzy Państwo pytanie. Czy akumulator się ładuje kiedy samochód stoi na zapalonym silniku? :) ( mazda 323f 89rok 1.6 8v)
A może zacznij od dokręcenia klem . Druga sprawa to sprawdź miernikiem czy prostownik ładuje akumulator.
15V to zbyt duże napięcie ładowania. Optymalne jest 14,4V. Lepiej to sprawdź dokładnie bo zagotujesz akumulator. A kontrolka ładowania gaśnie po zapaleniu auta?
zapalają mi się dwie kontrolki, od ładowania oraz od świateł (chyba, na samym dole po lewej Jak można nie wiedzieć, co sygnalizują poszczególne kontrolki na desce?
Sprawdz ładowanie i alternator.
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Uszkodzenie regulatora alternatora i nic ponadto. Napięcie troche za wysokie, bo typowo podczas ładowania, bez włączonych dodatkowych odbiorników (np. światła, dmuchawa etc.) nie powinno przekraczać 14,2 V.Typowo 13,8 - 13,9V.
Może być to, że cię wywalą z tego forum za idiotyczne metody kontrolne-kto się uczył ściągać klemę na pracującym silniku?
Witam. Mam problem z ładowaniem - jak noc lub kilka Mazda postoi, to po odpaleniu przez kilka minut napięcie około 18-19 V. Po 3 minutach spada, ale czasami rośnie razem z obrotami, a jeszcze po 5 min wraca całkiem do normy. Pierwszy raz takie coś miałem w sierpniu, później 2 razy w październiku (jednego razu przed karcherem miałem ok, a po umyciu odrazu...
ładowanie jest ok :cry:
Po całonocnym ładowaniu akumulatora problem nie znikl nawet na sekunde
Samochód: Mazda 6 liftback, 2003 Ostatnio zaopatrzyłem się w moduł aux do mazdy, zrobiłem zworkę, podłączyłem i wszystko działa jak należy. Muzyka bez problemu leci z głośników jeśli mam telefon podłączony i wszystko robię z pozycji telefonu. Problem pojawia się gdy podłączam pod tablet (samsung galaxy tab2, pod stacje multimedialną robione), gdy tablet...
Czego brakuje we wtyczce przekaźnika??Rozumiem, że nie 30. Nie ma dużo do wyboru...
"milejow" dzięki, potrzebowałem pilnie tej informacji. A co sądzicie o tym ładowaniu 14,65V - 14,70V na włączonych światłach mijania ?? Jest to poprawne ładowanie w takim samochodzie ??
Jest to dzielnik napiecia zależny od temperatury , którą sprawdza opornik nazwany ROM. Napięcie z tego dzielnika pobierane jest do sterownika z punktu VRP. Ot i cała filozofia. Żadne dodawanie gazu , czy ujęcie nie ma nic z tym wspólnego. 5V jest pobierane ze sterownika i niezależnie od napiecie ładowania jest zawsze 5V -stabilizowane.
Sprawdź ładowanie bo napięcie masz za niskie.
Pewno masz zamontowany automat do świateł do jazdy dziennej który działa na zasadzie wykrywania ładowania aku. Kiedyś postojówki musiały się palić razem z DRL, obecnie można to rozłaczyć.
Do kontroli: - połączenia masowe w pojeździe, - podłączenie akumulatora - klem, stan przewodów, - napięcie ładowania, - stan alternatora i jego podłączenie, - kostka stacyjki.
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Jeszcze .. jakie masz ładowanie? To "uciekanie bokiem " prądu jest wspaniałe!!!
Sorry za błąd. To jedyna rada zawieść do elektryka aby to naprawił.A czy ta dioda może być przyczyną tego że kontrolka od ładowania nie pali się tak jasno jak wszystkie(jest przygaszona)?
Jeszcze co do ładowarki Dedra: Producent pisze, że obsługują: Ładowanie standardowego akumulatora 12V Ładowanie akumulatora AGM 12V Ładowanie akumulatora żelowego 12V Ładowanie akumulatora LFP 12V Natomiast Mazda mi napisała, że mam akumulator kwasowy EFB; czy będzie on też poprawnie obsługiwany? Piotr
Możesz lekko wcisnąć w zaworze do ładowania klimy aby zobaczyć czy jest gaz,natomiast aby stwierdzić ile to tylko maszyna.
Witam. Jak w temacie na wolnych obrotach świecą mi wszystkie kontrolki przy wyższych obrotach gasną co może być przyczyną tego?? Ładowanie na swoich obrotach jest ok12,6V co jest przyczyną tak słabego ładowania. Na wyższych obrotach jest 13,6V. Proszę o odpowiedź.
Jeżeli wycie pojawia się pod obciążeniem i temperaturą to są słabe diody ,zwarcie na stojanie objawiało by się ciągłym wyciem i niskim napięciem ładowania. I pytanie czy ten alternator kiedyś chodził cicho.P
A jak wpiąłeś bezpiecznik z powrotem to działa zamykanie drzwi ? Akumulator sprawdzony testerem w jakim jest stanie? A radio można podłączyć po stacyjce jeśli ciągnie ci prąd. A le ja bym na twoim miejscu sprawdził akumulator stan jego i jakie ma napięcie ładowania z Alternatora bez obciążenia i z obciążeniem.
Napięcie ładowania w samochodzie możesz sprawdzić tak : Weź miernik ustaw zakres pomiarowy na 20v prądu stałego odpal samochód i sprawdź na zaciskach akumulatora jakie masz napięcie. Jeżeli będzie ok 14,1 v ładowanie masz. Możesz też jeżeli się nie znasz lub nie masz czym zmierzyć ładowania podjechać do elektromechanika sprawdzi ci od ręki.
Różni ludzie, różnie oceniają ten test. Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce, odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz... Gdy...
No jest tam przycisk ale niestety nie daje to nic , próbowałem nawet przytrzymać go dłużej wciśniętego ale nie gasną te kontrolki. A czy może to być spowodowane brakiem ładowania przez alternator bo chyba jest uszkodzony i może dlatego świecą te kontrolki.
Witam, otóż jak w temacie, borykam się z problemem ładowania w mojej starej mazdzie.. Dodam, że alternator mam po regeneracji i wymianie reg. nap. i mam drugi używany sprawny na którym występuje ten sam objaw. Prąd ładowania w całym zakresie obrotów waha się miedzy 3v do 14vv lub 5v - 14v albo 9v - 14V non-stop co półtora sekundy ?? Czy ktoś ma jakiś...
mazda ładowania kontrolka ładowania mazda napięcie ładowania alternatora mazda
matryca iphone szybkozłączka pneumatyczna ładowanie zafira
ricoch aficio ricoh hasło administratora
Bosch KGN vs Bosch KGVH – różnice, No Frost, Low Frost, HydroFresh, oznaczenia modeli NAC CTS 45 40 01 docieranie, mieszanka 1:40, regulacja gaźnika, olej Stihl HP Super