To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Stara szkoła, zawsze odpinam klemy z akumulatora do ładowania prostownikiem. Tak mnie nauczono :)
Dokładnie jak koledzy piszą: ładujesz na FULL, odpinasz, dajesz pół godziny postać bez prostownika (odłacz klemy), następnie mierzysz napięcie. To powie prawdę jaka jest jego kondycja (tzn: jak złom, będzie widać gołym okiem po wyniku pomiaru napięcia)
Mosiężne są lepsze, przez co także i droższe. W samochodach można ładować bez odpinania instalacji samochodowej (często to nawet zalecane jest, by nie pokasować ustawień), więc podejrzewam, że tak samo można na łodzi. Powodem grzania jest zły styk klemy i / lub uszkodzony przewód / połączenie, ew. uszkodzenie akumulatora / zbyt mały przekrój przewódu...
Autem jeżdżę ok 50km dziennie. Akumulator był kupiony u mechanika, jakoś niecałe 2 miesiące temu. Gdy autem się dużo jeździ wytrzymuje troche dłużej. Elektromechanik dał mi też na pare dni inny akumulator z większą pojemnością i też się rozładował. Więc to raczej nie wina akumulatora. Radio ma oryginalne wbudowane już. Na początku był ładowany cały...
Jeszcze nic nie sprawdziłem bo nie wiem od czego zacząć. Teraz byłem po nocy to za pierwszym razem chwilkę zakręciłem ze 4 sekundy i nie odpalił. Powiedziałbym , że słabiej kręcił. a za drugim po 2 sek odpalił. jak wsiadłem do auta to napięcie było 12,3v ( nie spojrzałem ile było podczas kręcenia) Pochodził silnik ze 2min. i po zgaszeniu napięcie było...
Po co odpinać szkoda roboty. Podpinać i ładować bez odpinania klem jeszcze ECM zeświruje i dopiero będzie problem.
Fa forum czytam, ze do aku 50Ah potrzebny prostownik min. 5A Prawda. w ofertach prostownik 4A pisze, że można stosować do aku do 120Ah. Można, ale czas ładowania wydłuży się trzykrotnie, zamiast naładować akumulator w 10 godzin będziesz go ładował 30. Ot i cała różnica, tak z grubsza. Jeżeli chodzi o prostownik to możesz go zasilać przedłużką z cienkimi...
Mam taką ładowarkę jak poniżej https://www.amperek.eu/index.php?p434,la... W specyfikacji nigdzie nie jest opisane czy można ładować bez odpinania klem. Do kodowania modułów w aucie tez chętnie bym skorzystał z takiego rozwiązania. Jak uważacie da się tego używać w powyższy sposób?
Wyższe napięcie prostownika jest szczególnie przydane jesienią/zimą. Napięcie 14,4 V to wymysł szczelnych AGMów oraz by nie uszkodzić elektroniki w aucie (by móc ładować nie odpinając klem i potem programować radia).
Nie ma regulacji na ściemniaczu tylko są odczepy na pierwotnym . Podstawowy problem elektronicznych marketowych ładowarek jest nie tyle nawet za niskie napięcie końcowe to zakończenie procesu ładowania zaraz po osiągnięciu zadanego napięcia . Przeważnie jest to 14,4V . Gdyby takie napięcie utrzymywały jeszcze przez godzinę dwie albo dłużej efekt byłby...
Co do tego odpinania akumulatora to też są różne teorie bo nie odpięty akumulator pochłania indukujące się prądy ja osobiście rzadko spawam ale nigdy nie odpinam akumulatora i nigdy nic mi się nie spaliło i nigdy też nie słyszałem o takim przypadku co najwyżej zakładam zabezpieczenie chociaż lepsza jest dioda zenera dużej mocy na klemy znam natomiast...
Odpinać klemy przed podpisaniem? Nie znam się zbyt bardzo a nie chce zrobić zwarcia
Zasilanie automatu świateł ma być na plusie po stacji, nie na stałym plusie. Poza tym akumulator jak niedomaga, to się go wymienia a nie doładowuje. Opcje są dwie: odpinać klemę + 12V i ładować sam akumulator albo podłączyć prawidłowo automat świateł .
Witam, potrzebuję pomocy w niniejszej sprawie, mianowicie posiadam skuter marki Kymco Agility, problem jest taki, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce na wyłączony zapłon skuter wciąż kręci rozrusznikiem, lecz nie odpala wskazówka od poziomu paliwa nie opada, a jak kluczyk przekręcę na włączony zapłon skuter odpala i jest wszystko OK do momentu gdy...
Zastanawiam się nad kupnem tego DPS5020. Czy można nim ładować akumulator bez odpinania klem? U mnie w fordzie jest system BMS (battery monitoring system), a sam akumulator schowany głęboko pod podszybiem... Mam dostęp do głównego uziemienia karoserii i (+) na akumulatorze.
Witam. Posiadam Corolle z 1998r, silnik 1.3 benzyna. Od trzech miesięcy, nie potrafię (nawet elektryk nie potrafi) poradzić sobie z poborem prądu podczas postoju. Wszystkie pomiary wskazują poprawny pobór podczas postoju (0,02 - 0,03A). Wystarczy jednak, aby samochód stał dwa dni, i nie ma prawie wcale prądu w akumulatorze. Kupiłem drugi akumulator...
Mam nadzieje że robiłeś test typu odpinanie klemy na noc.?? Choć nie mozliwe by tyle akumulatorów jest wadliwych.. Albo alternator nie ładuje albo coś pobiera prąd. Walczyłem kiedyś z takim stilo, znawcy wiedzą że jak zamoknie skrzynka przekazników koło aku to lubia się dziać takie cyrki..
Ja w swojej TOYOCIE jak ładowałem aku. to otwierałem pokrywę silnika zamykałem samochód z pilota i odpinałem klemy od akumulatora. Wyciągałem akumulator i delikatnie zamykałem pokrywę silnika, tak żeby nie zatrzasnąć zamka. Po naładowaniu akumulatora otwierałem pokrywę z montowałem akumulator i gotowe. Co do prostownika, to ja mam taki z lidla elektroniczny....
Zostaw na automacie. Podepnij do klem, nie musisz odpinać.
A czemu mają mieć zarobek? Ja nie kupiłem tego z myślą o samochodzie tylko z myślą o maszynach rolniczych gdzie żadnej elektroniki nie ma. To raz. A dwa, zawsze jak ładuję jakikolwiek akumulator, czy to w samochodzie czy jakimkolwiek innym sprzęcie, odpinam klemę plusową. Nigdy nie ładuję akumulatora z podłączonym plusem.
Ładowanie akumulatora odbywało się bez odpinania klem. Czy to może być powód?
Prostownik na takiej przetwornicy to bardzo dobry pomysł. Jeśli zasilimy ją z prostownika transformatorowego to możemy ładować akumulator w samochodzie bez odpinania klem/wyjmowania go. Nawet nowe samochody monitorujące napięcie akumulatora nie zapisują błędów przy takim ładowaniu. Jedyne o czym trzeba pamiętać to porządny bezpiecznik topikowy na wyjściu.
Większość, jak nie wszystkie ładowarki automatyczne, jest bezpieczna pod tym względem - kończy ładowanie w okolicach "standardowego" napięcia 28,8 V (nieco więcej w trybie zimowym, jeśli ma), wznawiając przy spadku do ok 25,6 V. Napięcie nie wykracza poza zakres pracy sprawnego alternatora/prądnicy a natężenie jest znacznie mniejsze, więc odłączanie...
Teraz tylko pozostaje ustalić dlaczego "się rozregulował" bo inaczej usterka powróci... no chyba, że zapomniałeś napisać że masz LPG, ew. padł Ci akumulator i ładowałeś w aucie bez odpinania klem.
Na zapalonym silniku pokazuje mi na akumulatorze 12,6v, a gdy ściągnę klemę plusową to mam 14,8v To teraz grzecznie zamknij maskę i dojedź do jakiegoś elektromechanika, który ma pojęcie o tym, co trzeba zrobić. Bo jeśli ty diagnozujesz ładowanie przez ściągnięcie klemy z akumulatora, przy pracującym silniku, to nie masz minimum wiedzy w temacie. O...
Witam! bez wcześniejszych jakichkolwiek objawów, dziś rano auto straciło zasilanie i nie chce odpalić, nawet nie kręci (zdechło wszystko, łącznie z zamkiem centralnym) jedynie wskaźniki (prędkość, obroty i bak) charakterystycznie drgały. Sprawdziłem klemy i siedzą ciasno, nigdy wcześniej nie miałem takich problemów i nie wiem co może być przyczyną....
Nie ma żadnej procedury, dezaktywujesz syrenę, odpinasz klemę "-" od akumulatora i go ładujesz, jak skończysz, podpinasz klemę z powrotem, załączasz syrenę i ma działać. Ewentualnie może być konieczne zamknięcie i ponowne otwarcie auta z pilota (uzbrojenie i rozbrojenie alarmu). Załóż sprawny akumulator i powinno być wszystko ok.
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
posiadam CTEK MXS 5.0 i ładuje aku od 55Ah do 76Ah ( diesel ) i uważam, że nie ma potrzeby brać CTEK 10 ze względu : - duża różnica w cenie zakupu, 249 zł a 540 zł to spora różnica - jak masz 10A w opsiywanym CTEK'u to wcale nie jest dobre aby ładował dużym prądem aku ( a do 80% jego pojemności właśnie takie będzie ładowanie ), - ładowarka i tak sama...
Witam. Wiadomo powszechnie, że tą ładowarką można ładować akumulator bez odpinania klem z samochodu, jednak mam dylemat i prośbę do Was o odniesienie się. Powiedziane jest, że to bezpieczna ładowarka, gdyż nie przekracza podczas ładowania wartości 14,4 V zwykłego programu samochodowego lub 14,7 V programu AGM, a tym samym nie ma negatywnego wpływu na...
Dzisiaj byłem u elektronika samochodowego- moje pomiary się potwierdziły, pobór prądu według speca jest w dolnej strefie normy, ładowanie w porządku, alarm oraz akumulator sprawny. Muszę zatem odpinać klemę na zimowy postój- dzięki za pomoc!
Przymierzam się do zakupu tego schumachera spi6. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania go od klem? Jakie napięcia podaje ładowarka podczas ładowania?
W samochodach z systemem Start-Stop mogą być akumulatory EFB (z płynnym elektrolitem) lub AGM (elektrolit uwięziony w matach szklanych). Sam akumulator w EFB możemy ładować napięciem do 16V, w AGM napięciem 14,7-14,9V. W systemach Start-Stop już spotykałem się z tym, że pojazd ładował napięciem nawet 15,3V. Jeżeli w pojeździe mamy EFB i chcemy ładować...
Dzień dobry. Mam problem z prądem. Po zgaszeniu samochodu coś kradnie prąd (ok 5A), natomiast po odpaleniu napięcie ładowania osiąga 18V (może więcej, ale strach mi nie pozwolił czekać). Ze względu na całkowity brak dostępu do alternatora muszę odstawić pojazd do serwisu. Moje pytania: 1. Czy mogę bezkarnie odpiąć przewód alternatora przy klemie i jechać...
mbr trochę leniwy jestem i idę na skróty tam gdzie mogę a też lubię podłubać Zasygnalizowałem "problem" ponieważ takowy istnieje żebyś się nie zdziwił / nie da rady tego obejść tak po prostu działają te przetwornice albo nie umiem tego zrobić/ Jak już masz starszy akumulator to i ma dużą rezystancję wewnętrzną to i te 0.5A nic mu nie zrobić chyba że...
Odpinanie klemy to niezbyt dobry sposób...Stań na klemach miernikiem,zmierz napięcie na przekręconym zapłonie.Następnie uruchom silnik,zrób drugi pomiar.W dalszej kolejności włacz najbardziej prądożerne odbiorniki i zmierz napięcie trzeci raz.W sprawnym aucie powinno być około 12,8V,14.1V,13.8V-jesli nie jest, masz uwalone ładowanie-jeśli jest to coś...
robmaz: przy innych autach nie jest zalecane odpinania klemy, ale w maluchu nic sie nie stanie :-) Piszu: Sprawdz miernikiem ladowanie. Jesli nie masz miernika to odepnij doslownie na moment kleme 2-3secundy i jesli silnik nie zgaznie to znaczy ze masz ladownie :-) A i na poczatek radze sprawdzic zarowke pozdr Procekkk
Jeszcze nie kupiłem i też znalazłem tą charakterystykę ładowania w tragicznej jakości. Wynika z niej że prostownik steruje procesem ładowania przez napięcie. Im wyższe napięcie tym mniejszy prąd ładowania. 7A daje chyba do coś ponad 12V, później jest chyba 5A i trzy kolejne spadki do ponad 14 V. To udało mi się wywnioskować z tego jakościowego wykresu....
Warto też zainwestować w aerometr http://zregeneruj-akumulator.pl/wszystko... Jak bawić się to bawić się na całego D: Dzięki za linka na pewno skorzystam zaraz, a do mierzenia napięcia aku, mam diodowy wskaźnik (najlepszy na rynku chyba z tych diodowych) http://obrazki.elektroda.pl/1975508100_1...
Warty wypróbowania YT-8303. Też elektroniczny ale jest w stanie naładować bliżej pełnego niż te lidlowe. Bez odpinania klem było ładowane i nic się nie stało, ale oczywiście producent tego zabrania. Z pewnością. Te z Lidla nie są idealne ale za to są tanie 30-50 zł.
Witam ;) No wiec mam pytanie; Ładowałem aku nie odpinając klem , podczas ladowania włączyłem zapłon i szlak trafił kontrolki i wskazniki;( . Kontrolki po prawej stronie działają (prędkosciomierz ) Natomiast nie działają na srodku i w obrotomierzu ( nawet przy włączaniu zapłonu ) Wskazniki ani drgną Podswietlenie zegarów działa( natomiast nie działa...
Nie sądzę aby falowanie obrotów silnika było spowodowane napięciem wyższym o 0.2v, zapewne problem powróci a znikł przez odpinane klemy, ale raczej już tutaj się do tego nie przyznasz. Piękne podsumowanie. :D Raz tylko miałem falowanie obrotów (ford) spowodowane alternatorem. Śruba energetyczna na alternatorze była tak mocno skorodowana że stanowiła...
Sam prostownik to tylko trafo 11,5V zmiennego i mostek. Jak mierzyłem to nie dawało to więcej jak 15,4V stałego. Jam dwa takie prostowniki (trafo i mostek) i uważam je za najlepsze. Jeden ma już 40 lat i jest do dyspozycji córki, a drugi złożony parę lat temu, używam go na działce. Nie pasuje mi wartość napięcia 15.4 V prądu stałego jaka podałeś -...
Otóż jak odpiąłem akumulator kiedyś bo chciałem podładować przed zimą to po włażeniu nie było możliwości odpalić samochodu. Przyjechał facet z serwisu i coś tam komputerem przestawił mówiąc ze jak wyjmę akumulator to nie odpalę już samochodu. W Starej skodzie nie było takich problemów:) Teraz ładuje przed domem nie odpinając klem. Głupie to ale tak...
Ze względu na elektronikę ładowarka musi nie tylko ładować ale i posiadać szereg ograniczeń/zabezpieczeń. Wystarczy ograniczenie końcowego napięcia ładowania. Niektóre stare prostowniki tez je miały. a jak ich nie miały to użytkownik miał głowę i nie podładowywał bez nadzoru. Mam najprostszy prostownik - dwie diody w układzie dwupołówkowym i żarówka...
Kiedy masz miernik ustawiony tak jak pisałem odpinasz klemę minus od aku jedną końcówkę miernika podpinasz do tej odpiętej klemy a drugą końcówkę miernika przykładasz do aku do minusa.Czyli miernik wpinasz szeregowo między odłączoną klemę minus a minus na aku.W ten sposób sprawdzisz czy podczas postoju nie masz upływu prądu z aku.Pomiar wykonujesz przy...
Ładowanie na światlach 14,2V , ciśnienie paliwa na pewno dobre ponieważ odpinam TPS i samochód chodzi prawie idealnie, tzn. przy zmianie biegów obroty niekiedy potrafią zawiesić się na pewien czas (okolo 2-3 sekund na poziomie 3-4 tys). Po podpięciu TPS auto można raz góra dwa razy przegazować do okolo 4 tys, następnie auto może pracować tylko na wolnych...
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Zastanawiam się czy nie odparowało z niego trochę wody i może ma zbyt dużą gęstość. Nie ma korków tylko jest zgrzany :/ Ona nie odparowała, tylko uległa elektrolizie To ja w tym przypadku, nie pchałbym się na ładowanie do 16V. Chyba, że jest to prostownik transformatorowy, który na wyjściu obciążonym tylko kondensatorem, daje napięcie 16-17V. Wtedy...
Moderowano przez Pawel wawa: Kolega miał na myśli Twoją pracę, nigdy nie odpinamy klemy w czasie pracy silnika! Wiem o tym, dlatego wytłuściłem zdanie o "odpięciu klem w czasie pracy" bo mi to od razu rzuciło się w oczy że zdanie może być źle odczytane. Dzięki za reakcję, innym też się pewnie przyda ta ramka z informacją. "starczał" na 15 km, jak napisał...
Mam taki problem postanowiłem podładować akumulator przed zimą i go zabrałem do ładowania, przed tą operacją silnik na benzynie jak na LPG pracował idealnie - po zamontowaniu akumulatora zapaliłem go i trzymałem 3 minuty na wolnych obrotach a potem 2 minuty na 1300-1400 obr. W efekcie, gdy skręcam w lewo auto zachowuje się jak by mu brakowało gazu....
Było wiele tematów o wymianie AKU na większe, a i ja do wymiany przymierzam się, ale mam 2 pytania zanim cokolwiek zrobię. Wiadomo, że UPS nie da rady naładować dużych akumulatorów, dlatego z akumulatorów będzie ciągnął, ale ładować je będzie oddzielny układ (prostownik). Pytanie czy jeśli wyłączę UPS-a i podepnę prostownik do AKU nie odpinając ich...
Zauważyłem również, że gdy przełączam światła, to zmniejsza się moc świecenia wyświetlacza, klimy. Jakie jest napięcie na akumulatorze w spoczynku? Alternator sprawny? Ładuje prawidłowo - na włączonych światłach i klimie ok 14.4V? Ogólnie gdzieś prąd ucieka, bo nie mogę zostawić akumulatora podłączonego. Tak więc trzeba ustalić gdzie ucieka, co go...
12pawel napisał: podczas pracy silnika nie zdejmuj klemy z akumulatora bo możesz uszkodzoć elektronikę w aucie Tutaj akurat dużo jej nie ma bo w większości to mechanika ale dzięki za dobrą rade. A przy okazji co powiesz na to? Cinu6666 napisał: jak odepnę aku na załączonym silniku to napięcie ładowania wynosi 15,86V a jak przygazuje to napięcie spada...
Witam, Szanowni forumowicze, zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z Laguną. Auto z 2003r, silnik 2.0T 120kw. Problem pojawił się w zeszłym tygodniu. Po pełnej diagnostyce komputerowej auta (samochód był podłączony profilaktycznie w celu sprawdzenia czy nic się nie dzieje) następnego dnia zapalił się na desce pomarańczowy service i nic...
Też mam ten regulator ,cena panelu była o 7 pln droższa z nim niż bez niego ,także grzechem było go nie wziąć ,choćby posłużył jako woltomierz. Też bym wziął z amperomierzem, ale wtedy nie trafiłem na taki i nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że jest taka opcja. Mam w związku z tym pytanie - czy ten amperomierz pokazuje prąd ładowania akumulatora z paneli,...
co wskazuje kontrolka na tablicy ?? żeby sprawdzić alternator to: poluzuj klemę + plusową ale nie odpinaj zapal silnik i wtedy ściąg klemę jak zgaśnie to znaczy że nie ładuje. Lub też możesz po odpinać przewody od alternatora i wtedy pomierzyć miernikiem. Pierwsze spróbuj ten sposób z klemą Post był raportowany. Nie zostanie usunięty, choć rady w nim...
Auto kopcilo mi przy odpalaniu i bardzo ciezko palilo na zimno. Kopcenie na siwo plus zapach paliwa -to wazne jak kopci jaki kolor dymka i czy smierdzi paliwem. Kopcenie i zapach paliwa przy rozruchu ustalo po wymianie wszystki swiec mimo 2 uszkodzonych. No i cos lepiej palilo ale to nie bylo to. Wiem jak kiedys palilo od strzala bez wzgledu na warunki...
Widziałem już ponad 20 lat temu na pewnym pokazie sprzętu, między innymi urządzenie służące do podtrzymania stanu naładowania akumulatora, który nie jest używany - poprzez zastosowanie tzw. mikroładowania, czyli ładowania akumulatora małym prądem nie powodującym efektu gazowania elektrolitu. Takich urządzeń na rynku jest cała masa, często tanich chińczyków....
witam, drugi raz w tym roku rozładował mi się nowy akumulator do zera w około 5 godzin pierwszy raz 8 kwietnia problem opisałem na innym forum: ,,witam, ostatnio czyściłem klemę dodatnią przy starym akumulatorze bo była strasznie zaśniedziała i po tym zabiegu było ok. akumulator działał jakieś cztery dni, jednak pewnego wieczoru otwieram drzwi auta...
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem. Dopiero teraz udało mi się namierzyć przyczynę –...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim skuterem Romet C1 Via City S13 od 2 tyg borykam się z brakiem ładowania. Zaczęło się od tego że wykręciła się śruba z magneta i rozwaliła stojan/stator. W efekcie brak iskry, cóż trzeba było kupić nowy, tak też zrobiłem. Kupiłem również stator 8 cewkami, lecz miał inną kostkę. Mechanik ją przerobił, stwierdził...
Odpinając klemę przy pracującym silniku raczej na pewno już go zepsułeś
Witam. Mam mały (mam nadzieję) problem z moją astrą. Gdy go dostałem nie mierzyłem poboru prądu instalacji na postoju, mimo, że w sumie były ku temu przesłanki bo często ładowałem aku. Ostatnio padł mi alternator no i zmierzyłem z ciekawości wreszcie ten parametr. Wyszło 1,18 A, czyli jakiś totalny kosmos. Zacząłem sprawdzać wszystko po kolei. Po odłączeniu...
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i niestety tak od razu z prośbą o pomoc. Problem dotyczy elektryki w silniku 1,9TDI AFN w Passacie B4 rocznik 1996. W zimie przy mrozach, a także dużej wilgoci jesień/wiosna (rosa) po postoju nocnym auto nie chce zapalić. Zamiast kręcić rozrusznikiem dostaje jakby zwarcia - kontrolki gasną, licznik się zeruje,...
No to nie zrozumialem wcześniejszego pyt . Diody bierzesz zwykle jakie ci się podchodzą jeśli chodzi o kolorystykę . skoro na schem nie ma wskazania co do ich wartości to znaczy ze najzwyklejsze . Srednica bądź kształt to już zależy od twojej wyobraźni -jak znajdziesz diode wyswietlajaca gola babe to tez się nada .Na schem masz wyraźnie przedstawione...
Kolego 60jarek , jeżeli chcesz dbać o swój akumulator, to przyjmij do wiadomości, że akumulator będzie długo służył, jeżeli będzie sam decydował o tym, jakim prądem i jak długo ma być ładowany, bo tylko on to wie. Taki sposób ładowania zapewnia prostownik transformatorowy (może być na toroidzie), który na wyjściu, na biegu jałowym będzie miał 12VAC,...
Stary temat, ale wyśle aktualizacje ze względu na popularność posta. Rozdarłem naklejkę z góry i okazało się, że są to zaworki VRLA, które nie są do wykręcenia. Nic już z tym dalej nie robiłem. Jedyny sposób aby tam się dostać to rozwiercenie tych zaworków, ale wtedy to już można taki akumulator na śmietnik wyrzucić. Do tej pory akumulator działa i...
Akumulator NiMH (pakiet) o napięciu 14,4 V ładuję ogniwami słonecznymi o napięciu 18 V, dochodzącym do 21 V przy maksymalnym Słońcu. Chciałem zabezpieczyć akumulator przed przeładowaniem. Nie wiem jaką ma pojemność i jakim prądem może być ładowany ten pakiet akumulatorów oraz jaki prąd maksymalny prąd może dać panel PV w pełnym słońcu - od tego bym...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
Witam wszystkich. Problem nastepujący - od jakiegoś czasu zaczeły mi sie diać dziwne rzeczy z samochodem tzn. przerywał przy wyższych obrotach, światła oraz podświetlenie zegarów przygasało prawie do zera, radio się wyłanczało i mrugały kontrolki z ABS i ładowania. Po pewnym czasie doszedłem wkońcu że coś rozładowuje mi akumulator - wyjmowałem po kolei...
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
ebym mógł podpiąć na powiedzmy całą noc bez obawy, że coś się wydarzy złego z aku. Z tego sądzę, że masz garaż z dostępem do 230 VAC. Ja w takiej sytuacji nie zastanawiałbym się nad takimi armatami, tylko (jeżeli masz w tym kierunku smykałkę) kupiłbym trafo 230/11-12 VAC 120VA (może być toroid), do tego diodę prostowniczą np. 10A lub mostek prostowniczy...
Witam Jeżeli jeżdżę na krótkich odcinkach ok. 10km, to nowy akumulator zostawić na noc do ładowania, czy włożyć go do samochodu. Od razu po zakupie podłączyłem go pod prostownik wg. wskazań było ok 30% naładowania, po 3 godzinach jest niby full, ale ze względu na sposób eksploatacji właśnie nie wiem czy go jeszcze zostawić, czy wkładać do samochodu....
Jeszcze nurtuje mnie kwestia ładowania tego akumulatora. Jak dobrze rozumiem 14.8 V oznacza że akumulator jest naładowany, a 13.0 V oznacza że trzeba go podładować? 13 V nie oznacza, że akumulator trzeba ładować, bo jest rozładowany. Napięcie obciążonego akumulatora może spaść max do 10.5 V, ale taki akumulator po odłączeniu należy zaraz naładować,...
Regulator kupiłem RNA-2. Wirnik nie ma bicia. Ładowanie już chyba zrobione, jeździłem w dzień ponad 2 godziny. Regulator na pewno był zepsuty ale po za tym problem tkwił w tym że co wjechałem w większą nierówność to kabelek masy od prostownika się odpinał i ładowania nie było. Jak to już zrobiłem, to ładowanie było, dioda gasła od razu po odpaleniu...
Witam Jako od nie dawna nowy kierowca zakupilem pande 1,2 z 2003 r z malym przebiegiem 150 tys. Problem z tym ze po jakims nie laduje akumulatora wymienilem akumulator na nowy ,myslalem ze stary padniety ale na nowym pojezdzilem tydzien i padl wymienilem alternator, bo myslalem ze moze stary to nie laduje ale nic to nie zmienilo jak odpialem kable +-...
Witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem zwrócić się do szacownego grona specjalistów, wszystkie ponysły sprawdziłem i nie rozwiązałem zagadki, więc do rzeczy: stałem się posiadaczem Peugeota 508 lift 2015 bluhdi. Poprzedni właściciel, jak powoli zaczyna się okazywać, nie przykładał wagi do dokładności napraw, czy oryginalności, czyli trytytki na...
Tak ale prąd spadnie 2 x , masa elektroniki , mały prąd jak dla mnie , a ja nieraz potrzebuję prawie natychmiast wyjechać wtedy jest problem. A wyobraź sobie kolego ,podpięcie ATX do sieci bez uziemienia , jeszcze masa instalacji w Polsce tak właśnie jest i podać fazę na elektronikę obecnych aut , to już ci mówię ile ja zapłaciłem za bmw z 2004 roku...
ładowanie akumulatora klemy odpinać klema odpinać przepływomierz
skutera elektryczny radio winda indesit instrukcja pralka
ogrzewanie basenu eliminacja zakłóceń
Czarny dym z Diesla przy przyspieszaniu: przyczyny i rozwiązania Szarpanie auta z silnikiem Diesla - przyczyny i rozwiązania