Witajcie, Poszukuję rozwiązania problemu wysokiego ładowania w hondzie civic z alternatorem produkcji mitsubishi. Mianowicie ładowanie skacze do wartości 18,1V i sporadycznie mieści się w wymaganym zakresie. Kiedy ładowanie wzrasta światła jaśniej świecą zapaala się kontrolka akumulatora i poduszek powietrznych. Wymieniłem regulator napięcia ale to...
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Sprawdżiłem dzisaj ładowanie bez obciążenia jest w granicach 14V bez żadnego obciążenia, gdy dodam gazy w granicach 2000rpm ładowanie wzrasta do 14.3V. Gdy włącze obciążenia takie jak światła, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator nagrzewnicy, to na wolnych obrotach w granicach 900 rpm ładowanie spada do 12.5V, ale gdy tylko obroty zwieksze do 2000 rpm...
Witam. Mam problem z ładowaniem a dokładniej problem polega na tym ,że jak sprawdzę napięcie na akumulatorze jest 14.50 i rośnie do 15 z dodawaniem gazu a co jest jeszcze ciekawsze kiedy włączę światła napięcie wzrasta do 15.80V Nie potrafię zrozumieć dlaczego tak jest. Dodam tyle ,że jak mierzę napięcie między minusem akumulatora a plusem na bezpiecznikach...
Napięcie w instalacji pojazdu z chwilą włączenia silnika/ładowania wzrasta z 12.5V do 13.8-14.5V. Układ ten jest tak banalny, czego się doszukujesz? Dioda zenera, połączona szeregowo z diodą prostowniczą i bramką tyrystora daje spadek właśnie ok. 13.5V Zener 12V dioda 0.7V tyrystor 0.7V razem 13.4. Tyrystor się otwiera i pozostaje w tym stanie do chwili...
Ładowanie 14.5 V. Jak dodam gazu to odrobinę wzrasta. Dodano po 58 Pomoże ktoś jeszcze?
Witam, światła pokazują się jak włączę sygnał lub kierunkowskazy. W posiadanym schemacie elektrycznym ściągniętym dla R 727 z elektrody.pl jest żółty kabel tylko ze statora do cewki ssania i regulatora a w naturze jeszcze do włącznika głównego świateł. Czy można po doprowadzić napięcie stałe ze stacyjki w miejsce kabla żółtego do włącznika głównego...
Zdecydowanie odradzam takie kombinacje. Są auta, które mają światła zasilane przez moduły elektroniczne, są układy kontroli żarówek, itd, itp. W starym aucie, można było tak podładować akumulator, ograniczając prąd ładowania, np żarówką wpiętą w szereg. Pamiętaj, że mając włączone światła prąd wzrośnie, bo żarówki będą się świeciły. Więc, moim zdaniem,...
Witam. Mam polo 86coupe z 1990 roku. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach mrugają mi światła. Mierzyłem napięcie ładowania akumulatora i jego wartość to ok 13,8V ale impulsowo wzrasta do ok. 14,5V i wtedy światła jaśniej świecą co daje efekt "mrugania". Czy jest to wina regulatora napięcia? Podczas pracy silnika bez włączonych świateł czasami kontrolka...
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Wymień mostek, tylko diody + mogą powodować taką usterkę. Teraz mi się przypomniało - miałem niedawno identyko usterkę w jakiejś reno. Wyłączałeś stacyjką to pobór prądu był w normie, ale wystarczało wyłączyć na światach mijania lub włączyć na chwilę światła to pobór wzrastał do około 4 A. Wtedy winny był regulator. Ładowanie wynosiło 14,5 V. Alternator...
Witam ! Mam problem, ponieważ siadł mi po raz 2 regulator napięcia. Wszystko działa, tylko ładuje aku prądem 5-6Volt, gdy włączę światła to 11-12Volt (Dziwne, ale napięcie po włączeniu świateł wzrasta). Prawidłowe ładowanie to 14-15Volt. Objawy te same miałem też kiedyś przy 1 regulatorze, wymieniłem go na nowy i teraz znów problem powrócił. Przebieg...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Witam. Koledzy, mam taki problem, że napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie to 12,55V, przy rozruchu spada do 11,9V a przy pracującym silniku na wolnych obrotach to 11,5V bez włączonych odbiorników! Dopiero ze wzrostem obrotów ładowanie wzrasta do ponad 14V co z resztą da się zauważyć bo światła jaśniej świecą. Nawet gdy chodzi na wolnych obrotach...
Witam Zrobiłem prostownik z zasilacza ATX (nóżkę 4 podłączyłem do masy przez potencjometr 10K, mam zakres od ok 13 - 25volt) na linii 12 volt Podczas ładowania akumulatora napięciem 14 volt akumulator bierze 0,5 amper (przed podłączeniem prostownika akumulator miał 12.80volta) Mam pytanie Czy akumulator nie przyjmuje więcej prądu, czy prostownik jest...
hej.ja posiadam yen cudny samochód od pół roku. wymieniłem ,juz chłodnice i alternator. właśnie jest naprawiany na gwarancji. po odpaleniu do momentu gdy zacznie lecieć ciepłe powietrze do kabiny,światła słabo świecą.wtedy mam ładowanie w granicach 12V. gdy silnik się rozgrzeje ładownie wzrasta do 14,3V. z tego co tu czytam,może być to ok.mechanik twierdzi,że...
Właśnie z tymi przewodami tak było zrobione. Podciągnięty jeden plus i drugi minus. I jest to samo. A co do napięcia , to nawet jeśli spada na pełnym obciążeniu do 12.7, a przegazuję nigdy nie wzrasta do więcej jak 14.2 . Obroty silnika moga być i 5 tyś a ładowanie wtedy bedzie w okolicach 14.
jest do bus hotelowy=dodatkowy=do webasta i tylko ono jest odbiornikiem tego akumulatora rozruchowy taki zalany kwasem dodatkowy to akumulator w technologii AGM z tego co pisze webasto ma pobór 8W ew. 12W, z większych mocy raczej nie korzystam, max moc 35W, tylko nie wiem czy pompka paliwa to w tym jest czy osobno trzeba doliczyć Rozruchowy ma rano...
Czemu mierzysz natężenie ładowania a nie napięcie? Jeśli ładuje bez obciążenia 5 A to dobrze, jeśli włączasz światła, akumulator ma obciążenie i dlatego potrzebuje więcej prądu dlatego natężenie wzrasta.. Prąd ładowania powinien wynosić ok 1/10 pojemności akumulatora.. Jeśli by Ci zaczynał ładować bez obciążenia od np 10 A tzn że masz aku kiepski i...
Pomocy! Mam problem z ładowaniem aku poprzez alternator, a mianowicie przy włączonym silniku ładuje napięciem tylko 13,2 V (wyłączone światła i inne odbiorniki prądu) nawet po dodaniu gazu do 4000 obr. napięcie nie wzrasta :cry: , natomiast przy odpięciu klemy "-" od aku i znowu dodaniu gazu do 4000 obr. napięcie wzrasta do 14,5V (czyli prawidłowo)....
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Na rozgrzanym silniku mam 14.1V i jak bez obciążenia dodam gazu np.do 4000rpm .to napięcie jest to samo-nie wzrasta czyli ok. Dziwi mnie to że jak altek dostaje obciążenie -obojętnie jakie,nie ważne czy kierunkowskazy ,światła a nawet wciśnięcie pedału stop to światła delikatnie przygasną a po chwili świecą pełną mocą-napięcie na aku ma moment spada...
Zrobiłem ostatnie podejście do tego alternatora - kontrolka ładowania świeci cały czas ( na stole) napięcia na szczotkach nie ma gdy nim kręcę, tylko opór z kilku om wzrasta do ok 3 kom na obrotach. Postanowiłem sobie odpuścić naprawie i zawieźć auto do mechanika - założyłem alternator i okazało sie ze ładowanie jest ale małe - 13,5 V na niskich obrotach...
Takie objawy świadczyć mogą o braku ładowania akumulatora lub akumulator zakończył żywot.Naładuj akumulator i ponownie podłącz pod instalację w skuterze.Pod zaciski akumulatora podłącz woltomierz o zakresie 15V i odpal silnik.Włącz światło drogowe.Po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika Obserwuj wskazania woltomierza jeśli napięcie na mierniku nie...
Witam posiadam skuter 125 4t chińczyk phantom explorer mam problem z ładowaniem akumulatora ładowania nie ma w ogóle, wymieniony był regulator napięcia, stator 6 cewek, koło magnesowe. Z statora wychodzą 4 kable 2 do zapłonu i 2 do ładowania biały i żółty a do regulatora wchodzą 3 żółte, czerwony, czarny, zielony. Na odpietym akumulatorze i odpalonym...
Podczas jazdy gdy włączę światła traci ładowanie i pada aku, gdy jadę i nic nie jest włączone jest ok. Napięcie mierzyłem również na postoju trzymając obroty aby prądnica ładowała to bez włączonych świateł napięcie wzrastało pomiędzy 11 a 12V a po włączeniu świateł spadało na 10V i mniej. Akumulator 12V 40ah. Dodano po 6 Jest napięcie na akumulatorze...
Myślę że nie trafna ,gdyż gdy włączone światła (obciążenie alternatora wzrasta ,napięcie delikatnie spada), regulator inaczej się zachowuje,co objawia się tym że kontrolka przestaje migać.Alternator jest samowbudny ,więc jak się wzbudzi przez kontrolkę i wewnętrzny magnetyzm szczątkowy ,to mimo że odłączysz kontrolkę to i tak będzie ładował.
A pasek masz naciagnięty? Tak pasek jest naciągniety Dodano po 1 A czy może być to wina AKU że jest już do niczego ma zwarcie albo coś z nim jest nie tak ? Dodano po 3 Powiedzcie mi o co chodzi Wymieniłem regulator i sprawdziłem napięcie ładowania Na niskich obrotach jak włączę światła podgrzewanie szyby i nadmuch na max to ładowanie spada poniżej...
Po pierwsze moc jest w watach, prąd w amperach. Prawdoopodobnie masz problem z regulatorem alternatora. Naładuj akumulator z prostownika, załóż do maszyny, podepnij prostownik, sprawdż napięcie na akumulatorze, nie może przekraczać 15V, sprawdż działanie. Akumulator dałem z nowej maszyny gdzie napięcie ładowania jest 14,5 V. Aku założony do uszkodzonej...
wymieniłem na nowy (najtanszy nowy z Allegro) regulator bez oznaczeń na obudowie. W teście na stole po podaniu 12V na szczotkach pokazuje około 3.5V, a dodanie napięcia do pinu sterującego wtyczki nic nie zmienia na szczotkach. Po zamontowaniu jest ładowanie na alternatorze 13.9V (bez obciążenia, świateł itp. - na pinach akumulatora jakieś 13.7V)....
Co Ty za pierdoły wypisujesz? to że nie mam wielu postów na elektrodzie to nie znaczy że nie mam doświadczenia. Hondy maja specyficzny rodzaj ładowania. Po pewnym czasie, gdy obciążenie alternatora spada to napięcie na akumulatorze utrzymuje sie na poziomie 12,5V. Po włączaniu odbiornika, który potrzebuje prądu, napięcie wzrasta do normalnego. Dlatego...
Zgadłeś chodzi o ten regulator, działa nieźle, tylko jest tak skonstruowany, że daje zawsze 2V względem żródła napięcia, które doładowywuje w motorku mam prądnicę ok 250W i akumulator 12V czli świeżo po odpaleniu w instalacji jest 14V(świecą się światła i ładuje się aku) potem, gdy bateria się podładuje napięcie wzrasta a ten regulator dodaje swoje...
Witam Mam ładownie 13.9V na wolnych obrotach ale jak włączę światła i nawiew spada do 13.6V i teraz pytanko od czego zacząć aby poprawić ładowanie ? jest to vw polo II z 1992, alternator BOSCH poniżej jego dane. Dodam że napięcie mierzyłem też z masą bezpośrednio od alternatora i było identyczne wiec masy są ok, napięcie ani trochę się nie podnosi gdy...
Sprawdziłem dziś. Wszystkie pomiary na klamrach akumlatora -akumlator 12,4-12,8V. Zapala bez problemu po dwukrotnym grzaniu świecami. W czasie zapalania motoru napięcie spada do 10-11V. Dalej na wolnych obrotach napięcie wynosi 13v. Wzrasta do 14V dopiero w okolicach 2000 obrotów. Nie ma różnicy między obciążoną instalacją (włączone światła, ogrzewanie...
Kondki powinny być ciut większe. Jak 1µF to dopiero jepiej to chodziło. One są po to, by robot mógł ominąć przeszkodę - czyli skręcic. Ich wartość przemnożona przez wartosść oporników przy nich daje stałą czasową - tyle czasu będzie skręcał robot, gdy natrafi na przeszkodą. 1µF*1MΩ = 1s. Ale jeśli twój robot będzie dość szybko jeździł,...
Przełącznik kołyskowy masz w pozycji 0; jeśli włączysz na ON falownik będzie korzystać z energii akumulatora po zmierzchu. To normalny objaw jak koledzy opisywali wyżej, to funkcja wykorzystywana głównie zimą, gdzie energia z PV jest znikoma. Po osiągnięciu odpowiedniej mocy falownik się włączy i zacznie ładować akumulator, a po zmierzchu się wyłączy....
A moż zamiast wpinać się pod kontrolkę ładowania wykożystać fakt że po uruchomieniu silnika napięcie w instalacji wzrasta do 14V. Zbudowałem prototyp takiego układu: http://obrazki.elektroda.net/13_11695841... Układ można umieścić pod maską. Podłączenie: +12V po kluczyku-można podłączyć do zasilania cewki zapłonowej +12V z akumulatora -wiadomo...
Przy braku masy ładowanie było by słabe albo nie było by go wcale. Tu jest właśnie pies pogrzebany,było by słabe. Do tego dochodzi: Niestety ale od paru tyg zaczęły też migać razem ze światłami a także podświetleniem kabiny, w ogóle za całym podświetleniem wszelkich przycisków itp. podczas jazdy, nie jakoś mocno ale częstotliwość tego wzrasta. - na...
Interpretacja kolegi rzeszutek1 jest jak najbardziej racjionalna, że akumulator który na mrozie stracił wydajność prądową z racji dużego oporu wewnętrznego i nie można uruchomić samochodu, podłączony do prostownika z tego samego powodu nie mógł przyjąć prądu jakiego byśmy się spodziewali. Prąd ładowania zaczął wzrastać jak to kolega zauważył wraz z...
No właśnie to dla mnie też jest niezrozumiałe. Jedynym wyjaśnieniem w przypadku żarówek może być to, że przy zasilaniu wyższym napięciem zwiększa się natężenie światła żarówki (przy wcześniej wspomnianym przeze mnie wzroście napięcia o 5% natężenie światła wzrasta o 20%). Podejrzewam, że producenci idą w ten sposób na kompromis pomiędzy żywotnością...
A jak tam ładowanie? Może instalacja ma pewne błędy ale główną przyczyną jest brak ładowania. Przydałby sie amperomierz wpięty w szereg z akumulatorem , ale UWAGA musi być zbocznikowany przy rozruchu auta żeby się nie zjarał. Gdy autko już będzie działać rozwieramy bocznik i oczywiście zaczynamy od największego zakresu i bez włączonych świateł pomiary....
Posiada on 3 cewki. 1 - zapłonowa, 2 - światła stop i ładowania 25W, 3- ladowania 21W. Schemat zbliżony do twojego jest tu: http://www.a-k-f.de/moser/s50b.pdf Co do opisu cewek się z lekka mylisz - cewka 3 służy do zasilania (pradem przemiennym) oświetlenia, z ładowaniem nic wspólnego nie ma. Posiadam akumulator 6v 12Ah. Oryginalny układ nie sprawdza...
Witam. Nie ma w elektroniku cewki zapłonowej w elektroniku jest cewka ładująca CDI pin 3 kolor przewodu jak pamiętam niebieski. WAŻNE NIE PODŁĄCZAĆ DO MODUŁU CDI ŻADNYCH NAPIEC STAŁYCH -Z AKUMULATORA!. Cewki pod magnetem (stojan) najczęściej składają się z 3 uzwojeń - -prądowa około nawinięta przewodem o średnicy 0.8mm do zasiania instalacji elektrycznej...
Witam. Posiadam Opelka Astrę w którym zamontowany jest alternator bosch-70A Ładowanie mam bez obciążenia 12,50V jak włączę światła i inne odbiorniki to napięcie spada poniżej 12V. Zmieniłem altka, wyczyściłem wszystkie punkty styku masy,zamieniałem aku, prowadziłem inne przewody z altka prosto do aku i kompletnie nic się nie zmienia. Regulator mam nowy....
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Ten aparat GRI8-05B sprawdzi się jedynie gdy masz nienaładowany magazyn energii: Działa to tak: 1. PV generuje prąd i ładuje akumulator, załóżmy, że jest obciążenie na dom 400Wat. 2. Na przewodzie DC z PV płynie prąd, który aparat GRI8-05B mierzy. 3. Ustawiasz próg włączenia na 1400Wat 4. Grzałka się włącza 5. Chmurka zasłania słońce, spada moc na PV...
Witam wszystkich! Potrzebuję porady w kwestii naprawy skutera Baotian BT49QT-20. Od razu zaznaczę, że żaden ze mnie mechanik ani elektryk, tak że proszę o wyrozumiałość 😁 A więc tak, kupiłem skuter za grosze (dosłownie). Problem jest taki że nie ma ładowania. Rozebrałem wszystkie plastiki tyle ile się dało w celu sprawdzenia mniej więcej jak...
Nie tylko można ale często i trzeba. Szczególnie jak jeździsz po mieście na światłach, gdzie się więcej stoi jak jedzie. Alternator "kryje" światła dopiero powyżej 1000-1200 obr/min, a prądnica dopiero powyżej 2000,( w starym Maluchu). A że prąd spada; w trakcie ładowania wzrasta napięcie na akumulatorze więc prąd musi maleć. Musisz tylko uważać aby...
Witam Wczoraj jadąc normalnie jak codzień z pracy zaczeła migać kontrolka ładowania, w A6 koło prędkościomierza jest voltomierz mierzący napięcie ładowania i tudzież ładowanie zaczeło spadać poniżej 14V a po przejechaniu 30km ze trzy razy oszło grubo ponad 16V, na wyświetlaczu wyskoczył odrazu błąd aku, zatrzymałem się i ostudziłem przez ok 30 minut....
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł. bez urazy ale w jakim...
Witam szanownych forumowiczów, Mam problem z moim Fiatem Brava 1.2 16v z klimatyzacją. Na początku opisze problem: Podczas stania w korku zauważyłem że czasie dodawania gazu światła świecą jaśniej, tak samo deska rozdzielcza. Samochód zaczął się dusić na wolnych obrotach. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki, jakimś cudem dojechałem do mieszkania. Niestety...
Czyli od samochodu. Najprościej i chyba najtaniej (jak masz trafo) jest zastosować np. układ KDSF-03 (hybrydowy fazowy sterownik miocy 230V). Potrzeba potencjometr 10kA, kondensator 100...220n/630V i sterujesz po stronie pierwotnej. Równie dobrze sprawdza się ściemniacz od światła (taki ścienny). Nastawiasz niezbyt wielki prąd ładowania (przy całkowicie...
Alternator ładuje, gdyż po odpaleniu samochodu napięcie wzrasta do 14,2V, a stwierdzenie "instalacja sprawdzona" oznacza, że cała instalacja była sprawdzana pod kątem zwarć, przetarć lub jakiekolwiek przerwy w obwodach. dodam, że jest to samochód który uczestniczy w "rajdach" i został tak zrobiony aby nie było w nim immobilisera i odpala bez podłączonego...
Sprawdz jeszcze napięcia na zaciskach przy włączonych światłach drogowych i mijania na większych obrotach. Jeżeli gdzieś brakuje styku to napięcie prawdopodobnie na zaciskach nie będzie wzrastać przy większym poborze prądu przez straty spowodowane słabym stykiem.
Wtrącę moje trzy grosze, bo też stałem przed podobnym dylematem, przy ładowniu akumulatorów w samochodzie i do oświetlenia garażu. 1. Gdzie umieścić panele, żeby menele nie zamienili ich na piwo. Stanęło na tym, że stoją pionowo za szybą nad drzwiami garażowymi, ustawione dokładnie na południe. Pionowe lub prawie pionowe ustwienie paneli, załatwia sprawę...
Hm... kiedyś w naszym samochodzie akumulator rozładował się do zera (prawie - poniżej 1V) - było włączone radio, samochód stał tydzień na parkingu. Podłączyliśmy go do automatycznego prostownika i chyba ponad godzinę trwało, zanim zaczął ładować nominalnym prądem, przedtem długo prąd był kilka razy mniejszy. Ale w końcu akumulator się naładował i jeszcze...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Witam ponownie. Tym razem mam pytanie jeszcze jedno - gdyż najprawdopodobniej cały ten alternator był o d... rozbić - obecnie po przekroczeniu 4tys obrotów wszystko zaczyna pulsować, całe podświetlenie deski, światła, zegarek - dosyć szybko miga - wygląda to tak jakby było podbicie na ok. 2-3V i spadek i w miarę wzrostu obrotów - wzrasta częstotliwość...
Wracając do tematu, Niestety w momencie "spadku" nie udało mi się zmierzyć prądu (na postoju nie przysiada tak mocno). W czasie jazdy wygląda to tak: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Pytałem o Wasze doświadczenia bo wygląda na to, że regulator jest "bardzo wolny" i albo coś z nim nie tak albo ten typ tak ma ;) . Tak wygląda...
Lampy słoneczne stanowią bardzo ciekawy wynalazek o przystępnej cenie. Ceny ogniw słonecznych spadły znacznie w ostatnich latach. Jednocześnie jest to bardzo ekonomiczne podejście, energia zgromadzona za dnia może zostać wykorzystana w nocy. Jak działają lampy słoneczne? Oczywiście są potrzebne panele słoneczne i akumulatorki do przechowywania energii...
dobrze ze tematu nie zamknąłem bo mam pewną wątpliwość co do wartości ładowania. Kupiłem nowy akumulator. Odpalam motocykl bez świateł mijania, mam ładowanie na wolnych obrotach ponad 14v(14v-14,1v) na wyższych jest coś koło 13,7v. Załączam światła mijania i napięcie na wolnych obrotach jest coś koło 13,6-13,7v , ale na wysokich obrotach jest 13,1v...
grala1 Co to za automat ? - Kupiony z allegro . Podłączam czarny i czerwony normalnie na klemy ( mase dałem pod przełącznik bo chciałem mieć kontrole nad ich świeceniem ) I jest oddzielny biały kabel przez którego po włączeniu mijania miałyby świecić 50% swojej mocy , ale tego nie podłączałem bo mi to nie potrzebne . Andrzej20001 Tylko , że ja chcę...
Więcej nie mam zamiaru dyskutować z kolegą Może kolega wierzyć że wszyscy doładowują zimą, że ponad 6 lat żywotności mojego akumulatora to ściema albo wyjątek potwierdzający regułę. Może zatem kolega podyskutuje z Wójcikiem W: Zero ładowania? To ciekawe bo mój maluch (126p) z prądnicą, którą regulator odłączał przy niskich obrotach silnika i wielotygodniowych...
Witam, Po okresie w którym mało jeździłem pewnego ranka auto nie odpaliło. Na baterii miernik pokazał 12.3V podładowałem, podpinam, odpalam i mierze napięcie...12.2V...włączam klime dalej 12,2V...radio, podgrzewanie szyby dalej 12,2 V...światła mijania i napięcie wzrasta do 14,6... Na pierwszy rzut oka alternator...ale po próbie uruchomienia auta kilka...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Witam Samochodzik w wersji podstawowej bez wyposażenia jest zrobiony. W skrócie opowiem lecz całośc jako projekt zamieszczę w oddzielnym temacie. Budowa mechaniczna - rama ze zdjęcia + dobudowany stelaż aluminiowy by zbytnio nie dokładac kilogramów. Z zewnątrz panel podłogowy. Lampy przednie z opraw kanluxa tylna jest z jakiegos samochodu światło stopu....
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze skokami napięcia. Najbardziej jest to odczuwalne w czasie jazdy nocą, światła przygasają i rozbłyskują, dmuchawa też raz wieje lepiej raz gorzej na tym samym biegu. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze, wynosi 12.68 V na wyłączonym silniku, po odpaleniu wzrasta do 14.2 V, dołączając światła, dmuchawę i klimatyzacje,...
Sam prostownik to tylko trafo 11,5V zmiennego i mostek. Jak mierzyłem to nie dawało to więcej jak 15,4V stałego. Jam dwa takie prostowniki (trafo i mostek) i uważam je za najlepsze. Jeden ma już 40 lat i jest do dyspozycji córki, a drugi złożony parę lat temu, używam go na działce. Nie pasuje mi wartość napięcia 15.4 V prądu stałego jaka podałeś -...
W przeciwieństwie do on grid w instalacji off grid z małymi akumulatorami jak u mnie (300W, 190Ah) nie ma niemal nigdy sytuacji, że energia solarna jest wykorzystana w całości. Żeby tak było to muszę włączyć odbiorniki o mocy przekraczającej przez dostępną z solarów a najlepiej żeby akumulator był już w połowie rozładowany. Obserwuję to w praktyce w...
Witam, posiadam od niedawna używany skuter marki Peugeot Vivacity 50 i moim problemem jest brak lub zbyt niskie napięcie ładowania. Pierwszym objawem problemów z pojazdem było to, że nie mogłem uruchomić silnika z elektrycznego rozrusznika z kopki odpalał bez problemu. Po długiej diagnostyce uszkodzony okazał się moduł zapłonu oraz przekaźnik, który...
Witam! Posiadam Seata Leona 2000 r. 1.9 tdi 110 KM. Po odpaleniu przy zimnym silniku pojawia sie dziwny problem: odpala normalnie ale w okolicach deski rozdzielczej słychać cykanie jakiegoś przekaźnika i w tym momencie wzrastają obroty silnika o jakieś 200-300 obr/min. a następnie spadają do normalnej wartości. Zdarza się, że cyka tak kilka-kilkanaście...
Masz wszystko w porządku, ten altek pracuje na zakrzywieniu charakterystyki i stąd te 13,9 V a po lekkim dodaniu gazu wzrasta do 14,4 V. Gdybyś miał spadek na przewodach to zwiększałby on się wraz z dodaniem gazu. Daj mu 2000 rpm i sprawdź napięcie na + alternatora i na plusie akumulatora, norma wynosi do 0,2 V. Ale tej w chwili nie mam 14.4V, ani...
W pierwszej kolejności włącz światła i przystaw kabelki woltomierza między końcówkę akumulatora a jej klemę ( zrób dla obu klem ) , jeśli napięcie przekracza 0,1V to klema do wyczyszczenia . Z alternatora wystaje śruba do której przymocowany jest kabel , między tą śrubę a masę włącz żarówkę o jak największej mocy 21W 12V a lepiej 55W 12V. Jeśli żarówka...
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
Witam Nadeszły chłodniejsze dni i zdarzyło się że auto nie chciało odpalić i padł akumulator. Po naładowaniu odpalał przez ok 2 tygodnie po czym znowu padł (codziennie auto przemierza ok. 100km). Ponowne ładowanie-samochód postał 2 dni bez odpalania i akumulator wytrzymał ok 7 sekund kręcenia rozrusznikiem. Jasna sprawa-akumulator szmelc (napięcie akumulatora...
Witam, mam problem z ładowaniem w moim quadzie. Po przejechaniu 20 km na włączonych światłach mój akumulator siada do zera. Naładowany przy odpalonym silniku pomiar wynosi 12,5 V włączenie świateł do tego i już spada do 12,2 V. Jako ciekawostkę podam iż bez akumulatora quad pracuje na wolnych obrotach, napięcie wynosi 2 V a po dodaniu gazu wzrasta niekiedy...
Pozycja słońca jest w 100% przewidywalna więc chyba prościej policzyć gdzie jest i nastawić panele w odpowiednie miejsce. Może i prościej, teoretycznie. bo w praktyce śledzenie jasnych miejsc o wiele lepiej się sprawdza. Bardzo często obserwuję jak po południu chmurki całkowicie zasłaniają słoneczko, a panel w tym czasie jedzie zupełnie w przeciwną...
Dziasiaj posprawdzałem to podciśnienie o który pisałeś i wygląda że jest OK.W linku jaki podkleiłeś ktoś pisze żeby przesunąć ten potencjometr na pompie,ale nie mam pewności...Może ktoś ma jeszcze wiedze jak to powinno działać i gdzie może leżeć przyczyna? P.s Dodam jeszcze że po włączeniu klimatyzacji obroty również lecą w dół do 800rpm(nominalne to...
http://obrazki.elektroda.pl/7656377100_1... Idea konstrukcji to prosta i tania lampka rowerowa, którą instalujemy a następnie o niej zapominamy (tzn. nie wymaga nawet włączania). Lampka najlepiej działa z dynamem wbudowanym w piastę - inne dynama stawiają spory opór nawet jeśli lampka jest wyłączona a baterie się nie ładują. Lampka...
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać. Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego...
(i jeszcze raz przepraszam..) Masz za co :D Wcześniej pisałeś że na to natrafiłeś. Że nie masz jak podać źródła. Itp. Skoro byłeś autorem to mogłeś wyjaśnić o co chodzi w tym schemacie. To byśmy (a raczej ja sam, bo jak widać tylko ja miałem cierpliwość) się nie domyślali na darmo o co tutaj chodzi. No ale dobra, nieważne. Baterie słoneczne(fotoogniwa)...
Witam, Mam problem z elektryką, przeszukałam forum, ale niestety nie znalazłam rozwiązania. W marcu wymieniony alternator na regenerowany. Po wymianie świeciła się kontrolka z ładowania, ale po dodaniu gazu gasła, napięcia przemierzone, były ok. Pojawił się problem z elektryką, nie działały światła stop, prędkościomierz i licznik. Ze światłami stop...
Nie zdążyłem dzisiaj z testem z odpiętym wzbudzeniem, ale zrobiłem inny. Odpaliłem zimy silnik i od razu włączyłem klimę, nawiew i światła mijania, czyli "standardowy zestaw" do jazdy. Ale nie ruszałem się - cały czas pojazd stał (nie dotykałem pedału gazu) a ja obserwowałem obroty, temperaturę i oczywiście napięcie na akumulatorze. Zaraz po starcie...
https://obrazki.elektroda.pl/2062195400_... Nieznaną szeroką techniką jest wykorzystanie diod elekotroluminescencyjncyh nie jako emiterów, a detektorów światła. System taki jest trochę jak pies idący ma tylnych nogach - nie robi tego dobrze, ale zadziwia dlatego, że w ogóle działa. Zasada działania - teoria Nie każdy wie jak dokładnie...
Wstawiłem inny w pełni naładowanu i sprawny akumulator. Świeca z opornikiem br8hs więc nie było zakłóceń. I ładowanie 12,8 a gdy dawałem mu gazu to napięcie wzrastało i było nawet 16 ale nie sprawdzałem ładowania ze światłami. A żarówki wszystkie wstawiłem dziś nowe i się jeszcze nie spaliły więc chyba dobrze?
Na starym akumulatorze nic dziwnego że napięcie wzrastało, taki aku nie przyjmuje prądu ładowania a więc napięcie na zaciskach będzie wysokie. Poza tym ładowanie w skuterze to nie to samo co alternator w samochodzie, że ładuje już przy obrotach biegu jałowego. W skuterze ładowanie wzrasta z obrotami a włączenie świateł dodatkowo zmniejsza prąd ładowania...
No i problem niestety dalej występuje. Chyba będę musiał wymienić cały alternator. Tylko, że nie wiedzieć czemu na szrocie zawołali ma za takowy 150 zł! Chyba drogo, nie? Wygląda to tak: *Na włączonym samochodzie, bez świateł, na jałowym biegu - ładowanie lekko ponad 13V, kontrolka lekko się tli. Jak dodam gazu (wyższe obroty) kontrolka gaśnie a ładowanie...
Kable i wtyki są ok to jest prawie nowy skuter (niecały rok) właściciel stracił gwarancje bo sam włożył łapki do naprawy. Podejrzewam że zrobił zwarcie lub odwrotnie podpioł aku bo bezpiecznik był zadrutowany i tym uwalił stary alternator i regulator. Myślałem że wymiana rozwiąże problem ale lipa wyszła. Masę oczywiście mogę dorobić , co do regulatora...
13,4 na wolnych obrotach i włączonych światłach, żeby nie to że napięcie nie wzrasta do 14,4-14,4V powiedziałbym że szukasz dziury w całym ale i to można wytłumaczyć tym że jest nowy akumulator, miałem taki przypadek że po założeniu nowego akumulatora napięcie ładowania zatrzymywało się w granicy 13,8V ale w przypadku gdy akumulator ten został trochę...
Ładowanie alternatora: 14,66 bez obciążenia 14,4 - obciążenie światłami mijania, radiem, climatronikem, podgrzewaniem szyby, lusterek i obydwu przednich siedzeń. Auto Skoda Octavia 2002 benzyna 2.0 8V, przebieg 150kkm, raczej realny. Rozrusznik gdy auto jest rozgrzane kręci jak głupi. Dziś -17, kolejny test napięć, Aha faktycznie jak mierzyłem prąd...
Witam mariusz.o - widze że mnie rozumiesz i przynajmniej masz racje. Ludzie z mniejszego trafa nie da się więcej uzyskac mocy RMS ! Muzyczna może dorównywac ale nie ponad ! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Korki wywala w domu przy dużym wzmacniaczu jeżeli nie ma zabezpieczenia. Dlaczego? Bo podczas ładowania kondensatorów wzrasta pobór....
Czy to że moje ładowanie akumulatora po 12 godzinach (zgodnie z zapisami w instrukcji) Jak interpretowąć - "ładowanie akumulatora po 12 godzinach"?, bo jeżeli jako ładowanie przez 12 godzin, to takie podejście jest błędne, bo jak akumulator nie jest mocno rozładowany to do pełnego naładowania mogą mu wystarczyć 3-4 godziny, a nawet i mniej, ale jak...
http://obrazki.elektroda.pl/1675422700_1... Przedstawiam możliwości układu, schemat (przygotowany za pomocą programu Ballast Designer V4 i trochę zmodyfikowany) oraz własnoręczne zaprojektowaną płytkę. Ale na początek krótkie wprowadzenie. Przy wzrastających opłatach za energię elektryczną pojawia się chęć, aby wykorzystać ją jak najbardziej...
http://obrazki.elektroda.pl/8219150100_1... Cześć, Chciałbym Wam przedstawić pewien pomysł, bardzo prosty w wykonaniu, ale też, przynajmniej dla mnie, naprawdę użyteczny. Jest to przeróbka lampki z IKEI na latarkę zasilaną z power banku. Trudno to nazwać układem, ale może komuś się przyda. Co potrzeba: - lampka sieciowa LED z klipsem,...
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
wzrasta cisnienie buczy wzrasta wzrasta napiecie
tylnia wycieraczka regulator bojlera zmywarka bosch podłoga
bandit power unitra at9115 schemat
Stihl 025/MS 250 zalewa się na gorąco – przyczyny, gaźnik, membrany, cewka, regulacja Kod usterki EDC 7EB22 1F w Iveco - diagnostyka i naprawa