proponuje rozebrać podstawę ładowarki i jeśli styki baterii/akumulatora są połączone z płytką i gniazdem od zasilacza to dobrze by było zobaczyć czy nie ma jakiegoś zimnego lutu.
Zmierz ładowanie akumulatora na zimnym/ciepłym silniku; powinno być 13.8-14.4V. Jeśli ta usterka wystąpiła po dorobieniu uszczelki, to upewnij się czy żaden otworek nie został pominięty albo zapchany silikonem oraz czy podczas montażu gaźnika nie zostały niepodpięte przewody.
Ładowanie zimnego akumulatora (poniżej 5st.C -chyba) jest bezużyteczne, raczej szkodzi. Ładowanie nagrzanego akumulator małym prądem działa odsiarczająco w starszych akumulatorach. Jazda z rozładowanym akumulatorem spowoduje przegrzanie a następnie przeładowanie i uszkodzenie akumulatora, ponieważ stosowane obecnie alternatory dają zbyt duży prąd na...
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
Zimą samochód stoi na dworze czy w grzanym garażu? Wnieś tę baterię do domu, ogrzej do 20 stopni Celsjusza i od tej pory wszelkie dane możesz porównywać ze wzorcowymi. Zimne akumulatory są nieruchawe (duży opór, wolne reakcje chemiczne), więc zachowują się inaczej niż temperaturze 20 stopni Celsjusza. Już samo to, że kończysz ładowanie przy 14,1V świadczy...
Niestety moja Centra futura+ stojąc w aucie na obecnych mrozach NIE NAŁADUJE się nie przekraczając dobrze ponad 15V, po prostu nie przyjmuje ładunku i nic na to się nie poradzi. Chciałbym zauważyć, że nowoczesne ładowarki mikroprocesorowe mają taki tryb pracy jak "ładowanie zimnego akumulatora". Spotkałem się z tym np. w ładowarce Bosch BAT430.
Ładowałem wedle instrukcji, po około 12h. Nawet najlepsze akumulatorki można "zniszczyć" ładowarką na czas. Prawdopodobnie ta ładowarka nie ma funkcji rozładowania a pierwsze ładowania powinny być poprzedzone rozładowaniem.
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Jedyna przeróbka, to grube kable wyprowadzone na zewnątrz. Akumulatory są zimne, UPS też. A jak długo ładuje? Mniej więcej trzy lata. :-)
Jak wyregulować? Jeśli to ma dawać 15A, to przy całkowicie rozładowanej baterii akumulatorów (10,5V) należy ustawić maksymalny prąd 15A. Maksymalne napięcie albo 14,4V na lato, albo 14,8V na zimę gdy ładowane są zimne akumulatory na zewnątrz domu, na mrozie.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Witam. Czy miał ktoś do czynienia z tymi prostownikami Bosch C3 lub Keepower Small ? Zależy mi na ładowaniu aku bez wyciągania z auta pewnie w temperaturach poniżej zera . W opisie Keepower Cold charging Ładowanie zimne jest stosowane gdy temperatura akumulatora wynosi poniżej -5°C , oraz w przypadku większości akumulatorów typu AGM GEL .Ograniczenie...
Witam od razu po odpaleniu na ciepłym silniku szybko mryga mi kontrolka akumulatora/niema ładowania, mryga tak z pół minuty i nagle zaczyna ładować. Na zimnym silniku jest wszystko ok, nic nie mruga. Akumulator nowy kupiony 2 dni temu a problem jest nadal, alternator wymieniany 1.5 roku temu. Co to może być Astra G 1.7DTI 2002 rok
W instrukcji obsługi jest tylko informacja, że ogrzewanie foteli działa przy pracującym silniku https://obrazki.elektroda.pl/2284982900_... Jakie masz napięcie ładowania akumulatora na zimnym silniku ?
Być może - jeśli transformator miał odpowiednią moc - spaliłeś tyrystor i dlatego już nie działa. A może np. zimny lut...
Sprawę bez problemu rozwiąże Ci np. APC Smart1000 , 1400 , 1500. Czysta sinusoida na wyjściu zimny start brak problemu z ładowaniem akumulatorów. Koszt zakupu z nowymi akumulatorami w/w modeli od 400 do 800 PLN. Przy założeniach 150 W Smart1000 (akumulatory 12V , 12Ah 2 szt.) podtrzyma Ci ok 1,5 h.
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Witam dzisiaj zrobiłem test rano -1 stopnia odpaliłem auto auto miało z czujnika temperatury 6 stopni oczywiscie ładowanie 12 v pochodziło do osiagniecia 20stopni na czujniku i nagle zaczeło ładowac 14.2v czyli najpierw grzeja swiece do osiagniecia 20 stopni a pozniej idzie na ładowanie akumulatora troche dziwne powinien odrazu ładowac akumulator
Na początek sprawdź podstawy czyli czy akumulator ma dobrze przykręcone klemy i czy nie są zaśniedziałe i sprawdzić miernikiem czy ładowanie akumulatora jest prawidłowe na zimnym na ciepłym, może problem być w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika czy nie została zalana, sprawdzić masę z akumulatora na karoserie samochodu
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć.....
Stawiałbym na ślizgający się pasek alternatora. Na zimnym ma ciężej bo ładowanie akumulatora a przy skręcie walczy dodatkowo ze wspomaganiem.
Cirpliwie czekam na Kuona :) A w międzyczasie dzisiaj wpadłem na coś takiego z WiFi IDEAL EXPERT CHARGER 15 WiFi (jest też wersja 8A) https://robo-kop.com.pl/s/33-38420-0-IDE... Parametry ładowania : - Napięcie ładowania : 12 V - Prąd ładowania : 2/15 A - Stopnie regulacji prądu ładowania : 2 - Znamionowa pojemność...
Właśnie! Przekażnik zwłoczny np. włączający ładowanie dodatkowego akumulatora po wyłączeniu się świec żarowych, które pewnie grzeją jeszcze dość długo po uruchomieniu zimnego silnika. Można zyskać ok. 60A. Ja osobiście jeżdże już trzecią zimę z dwoma akumulatorami 74Ah (jeden do webasto) alternator 150A i jak na razie bez awarii. Ładowanie dodatkowego...
Jeśli ładowanie jest sprawne to wszystko powinno być OK. Pokrowca na akumulator nie kupuj, bo i tak to nic nie da - po nocy akumulator będzie tak samo zimny jak reszta pojazdu.
układ ładowania w alternatorze ma za zadanie zasilanie odbiorników a nawwyżkę mocy ładuje w akumulator .Najlepszym "wyjściem"jest po odpaleniu odczekać z załączaniem odbiorów do momentu ustabilizowania się obrotów silnika [chodzi tu także o obciążanie zimnego silnika]
Mam dokładnie ten sam problem. Temperatura w aplikacj 21 stopni, akumulatory zimne. Radiator regulatora mppt zimny.
O czym świadczy niski pobór prądu podczas ładowania nowego akumulatora, którego napięcie bez obciążenia wynosi 12.6V? Jeśli przeprowadzamy ładowanie w niskiej temperaturze, to jest to jak najbardziej typowy objaw. Elektrolit tego akumulatora w niskich temperaturach traci swoje właściwości i oprócz zmniejszenia pojemności akumulatora zmniejsza się "ruchliwość"...
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... Kolego, można by to tak określić, że nie czujesz bluesa. Akumulator bardzo zimny, ale nie zamarznięty, ma dużą oporność wewnętrzną, która mocno...
Do jakiego momentu rośnie napięcie na Li-ion, ładowałem mój do 4,5V i nic się nie działo, był całkowicie zimny. W najprostszym rozwiązaniu akumulatory Li-Ion ładuje się sukcesywne zmniejszając prąd aż do osiągnięcia określonego napięcia np. 4.2V. Dokładność pomiaru tego napięcia powinna być bardzo duża. Zwykle jest to +/-0.02V. Przekroczenie tego progu...
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
cokolwiek się nie podłączy do gniazdek (wszystkie mają bolce), to zawsze lecą z nich iskry. Lecą iskry , czy słychać trzask jakby "leciała iskra" ? Bo jeźeli to drugie to nic groźnego . Nowoczesne zasilacze mają układy na kondensatorach i to one powodują szybkie ładowanie i " trzaski " . Sprawdz czy wtyki -bolce na wtyczkach po dłuźszym podłączeniu...
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
Witam sprawć jak długo grzeją świece żarowe coś może być z przekażnikiem lub z czujnikiem z tego co piszesz to długo grzeją i nie zdąży uzupełnić akumulatora.
Może akumulator już się zestarzał i nie doładowuje się do końca? Próbowałeś z innym nowszym akumulatorem jak zachowuje się ładowarka gdy wcześniej wskaźnik LED gasł po naładowaniu jak piszesz? Ja takie objawy mam przy starszych akumulatorach, że wskaźniki naładowania nie pokazują ale po takim samym czasie ładowania gdy powinny pokazać naładowanie a...
Podejrzewałbym nadmierne ładowanie - elektrolit rozkłada się na wodór i tlen, i ciśnienie gazów deformuje akumulator. Gdyby jednorazowo, to można by podejrzewać, że kupiłeś podróbki (sam trafiłem na podróbki GP), ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby były dwie serie podróbek z taką wadą... Być może ładowarka działa tak, że daje stały ładunek - dopóki...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
mistrzu nie po prostu rozładowuje akumulator na zimnym :/ jak się zagrzeje ładowanie jest ok rozumita??
Do wspomagania wystarczy, jak mi siadał akumulator w Poldku (zima) to rano ładowałem (w sumie to było raczej ,,podgrzewanie'' zimnego akumulatora) kilkanaście minut i odpalałem z włączoną ładowarką (samoróbka dająca jakieś 20A max, całość to mocny transformator i cztery diody ze starego alternatora).
Akumulator, rozrusznik, ładowanie.
Wiadomo że chodzi o prostownik z funkcją AGM, bo te akumulatory mają inna charakterystykę ładowania.. Pytanie też czy auto jest przygotowane na taki akumulator, bo nie bardzo lubią temperaturę pod maską. Alternator po nagrzaniu tez obniża napięcie ładowania u mnie właśnie w okolice 14,3V, na zimnym okolice 14,7V.
A jak długo mogę ładować? nie rozsadzi takiego małego akumulatora? Akumulator jest zimny nic sie nie nagrzewa po 50min jak odłaczyłem prostownik to napiecie było 7Volt, ale spadało. Wiec dalej podłaczyłem Ampery cały czas na zerze. Napiecie na klemach ładowarki 13,6W
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Skoro mam 14,3 V to ma sens wymieniać regulator? Mam wrażenie, że alternator niema pełnej mocy. Dodano po 5 Piny w złączu są oznaczone FL lub WL. Dodano po 17 Zmontuje FL ARE2032, on powinien ładować nawet na zimnym silniku.
U mnie w Scenicu 2 ładowanie czasem dochodzi do 15V. I akumulator się nie ugotował, wytrzymał 9 lat (ale w klimacie bez zimnych zim).
Witam. Obstawiałbym uszkodzony styk "N.O." przekaźnika kontrolki ładowania. Aby usprawnić układ ładowania radziłbym wstawić w przycisk impulsowy w układ cewki przekaźnika , który załącza ładowanie akumulatora , czyli po uruchomieniu zimnego samochodu podajesz minus na cewkę nie czekając , aż poda go czujnik temperatury , bo to czasem trwa kilka minut....
Ja bym nie wpadał w panikę i poczekał dłużej czy akumulator osiągnie 16V a panikę można siać dopiero po przekroczeniu 16.25V Ładowałeś w domu czy na podwórku zimny akumulator ? Wielu producentów akumulatorów w swojej charakterystyce podaje napięcie ładowania na poziomie 16.25V jest to tzw. proces "absorpcji" "wyrównania"
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Akumulator padlina, rozrusznik pewnie też, ładowanie sprawdzone?
Co do akumulatorów Li-ion to się zgadzam, ale moja komórka ma NiMH. I jak ładuję, to choćby były prawie nowe, i przedtem rozładowane tak, że komórka się wyłączała - robią się gorące (to jest objaw nadmiernego naładowania, energia zamiast magazynować się zamienia się w ciepło), po jakimś czasie ładowania (przedtem długo są zimne, póki się nie naładują)....
Tak jak napisałem wcześniej, uszkodzony układ ładowania, bądź sam akumulator.
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Też tak miałem i bagatelizowałem problem do czasu kiedy w trasie akumulator mi się rozładował tak że trzeba było wezwać lawetę. Na warsztacie naładował się bez problemu. Na drugi dzień kupiłem nowy regulator i był spokój. Po prostu, był zimny lut i raz łączyło raz nie.
Nie spotkałem jeszcze prostownika automatycznego, który doładowałby akumulator z płynnym elektrolitem. Ja ładuję zasilaczem laboratoryjnym, ustawiam prąd 7 A, napięcie (końcowe) 15,6 V i ładuję. Jeśli akumulator jest mocno wyładowany lub zimny, to pierwszą godzinę ładuję prądem 2-3 A. Zasilacz w początkowej fazie pracuje w trybie stabilizacji prądu,...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Dokładnie , bez wylutowywania. Chciałem sprostować jedną rzecz. Dioda naładowania baterii świeci/działa. Rozładowałem akumulatorki i włączyłem je do ładowania, jak dzisiaj rano wstałem dioda naładowania swieciła się, akumulatorki zimne, więc odłączyło je od ładowania, ale co z tą czerwoną?.
Sprawdzałem pobór prądu na zgaszonym silniku i ma 0,3A. Sprawdzałem ładowanie , ale przed tym sprawdziłem okablowanie i przeczyściłem wszystkie styki: Na zimnym silniku bez obciążenia ładowanie 14.20V na alternatorze a na akumulatorze 14.15 Na maksymalnym obciążeniu (właczczone św. drogowe, max. nawiew, radio, halogeny) "zimny silnik" alternator13,80V,...
Co do zagrożenia pożarowego - weźmy pod uwagę WIEK samochodu. Chciałbym zobaczyć statystykę pożarów dla aut np. poniżej 5 lat i 5-10 lat. Zasięg - jeśli wybieram auto to chcę wygodnie dojechać np. z Krakowa do Gdańska, jadąc w okolicach maksymalnej dozwolonej prędkości na drogach - no niestety elektryczne autka wypadną tu słabiutko... Może do jazdy...
Osobiście uważam, że szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Akumulator, który masz w tej chwili jest do wyrzucenia. Elektronika kontroluje napięcie akumulatora, a to jest zbyt niskie do poprawnej pracy przetwornicy. Poza tym w "zdrowym" urządzeniu elektronika monitoruje napięcie akumulatora i nie dopuszcza do jego nadmiernego rozładowania, którego...
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
najpierw zdiagnozuje co go rozładowało tak szybko, i naprawię ten problem (pewnie jakiś problem z masą bo jakiś czas temu światła stopu i kierunkowskaz tylni migały na zmianę podczas sygnalizacji zamiaru skrętu) a do zimy kupię już chyba nowy , bo ten mimo że ma może z rok to jest po przejściach i wolę dmuchać na zimne.
Ustawić prostownik z regulacją na jak najniższy prąd ładowania i sprawdzać co jakiś czas gęstość elektrolitu? Ja bym tak zrobił, z tym, że praktyczniejszy jest pomiar napięcia, dopiero na końcu pomiar gęstości. Pytanie też w jakich warunkach temperaturowych było przeprowadzane ładowanie opisane poprzednio, bo przypomniała mi się sytuacja z jaką ja...
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
po niecałych dwóch minutach oporniki osiągaj przeszło 70°C i "czuć je na nos" A kto powiedział że tak ma nie być? Temperatura zależy od tempa odprowadzenia ciepła. Jeżeli jest wystarczające to opornikom nic nie grozi, a temperatura ustabilizuje się, w sumie na każdym z nich wydziela się niewiele ponad 1W. A swoją drogą Układ to transformator z mostkiem...
Kolego (at)Wolfstar, dzięki wielkie za podpowiedź odnośnie tego prostownika. Nie wiem czy to był nie doładowany akumulator czy coś innego, ostatnio usiadłem, poprawiłem wszystkie luty :) Tak, aby być pewnym, że nigdzie nie ma zimnego lutu. Wziąłem akumulator i prostownik zaczął ładować. Zastosowałem się do twoich wskazówek, dlatego klikam pomógł i jeszcze...
Z własnego doświadczenia wiem, że można śmiało używać akumulatora samochodowego i można w ten sposób uzyskać długi czas zasilania awaryjnego lub w przypadku UPS'a z zimnym startem zastąpić przetwornicę napięcia. Ale akumulator musi być ładowany zwykłym prostownikiem. Autor wątku ma rację, prąd ładowania aku w UPS jest za mały do aku samochodowego.
Ten falownik SMH III 6.2KW-WIFI ma możliwość ustawienia maksymalnego prądu ładowania akumulatora, max 120 A. Z akumulatora maksymalny prąd jaki pobierze, to 125 A, powyżej się wyłączy, nie ma możliwości ustawienia. Ustawia się w BMS np. 120 A. BMS o mocy 150 A w obu kierunkach wystarczy, można większy 200 A, ale to większy koszt. Balanser pasywny wyrównuje...
Są pewne różnice między zasilaczem a ładowarką. Nie każdy je ogarnia, nie zawsze są przeszkodą by jedno użyć za drugie. Zasilacz do Samsunga ma zapewne ograniczenie prądu wyjściowego, ale działa ono tak, że zasilacz wyłączy się. Będzie się tak wyłączał do czasu aż prąd pobierany przez baterię będzie mniejszy niż maksymalny prąd zasilacza. Ładowarka...
eneloopy nimh'y drugiej generacji made in japan są oka :) po to kupiłeś dobrą ładowarkę żeby ją wykorzystywać jak najumiejętniej i w związku z tym: 1. Moje testy na tych akumularach: ładowanie 700mA (coś koło 0.3C) akumulatory są prawie komletnie zimne przy tym prądzie ładowania 2. Ja ładuje te akumulatorki 1000mA rozładowuje tak czy siak zawsze 500mA...
Witam. Mam problem z inwerterem POWMR 24V 3.2kW. Jest podłączony akumulator 100Ah 24V i dwa panele. Moc obydwu to 800W. Inwerter grzeje się z góry obudowy dość mocno, około 50 stopni, może więcej, lecz tylko wtedy, gdy akumulator jest naładowany i nie ma poboru mocy. Gdy akumulator ładuje się przez panele, inwerter jest zimny, bo chodzą wentylatory....
Jest jeszcze kwestia zapłonu ,jeżeli będzie za szybki też będzie blokował przy zimnym silniku.
Ładowarka padnięta - to nie ulega wątpliwości. Pytanie dodatkowe - czy ona stanowiła wyposażenie samochodzika dla dzieci? Bo skoro z jakiegoś powodu taka była oryginalnie (o ile była oryginalnie), to nie wiem czy ta zamówiona nie będzie o zbyt dużym napięciu (chociaż z drugiej strony nie powinna). Na wszelki wypadek sprawdzaj podczas pierwszego ładowania...
Zobacz termistor od ładowania i zimne luty pod napięciówką bga... Ale zacznij od podstawienia baterii!!!
Okazało się że problemem były koszyczki, nie wiem czemu, ale każdy koszyczek, czy to od AA, czy od 4/3A. Zagrzane ogniwa działają normalnie. Tylko te akumulatory 4/3A dalej się grzeją tak, że się ich dotknąć nie da. Lecz po zakończeniu ładowania robią się zimne, jak powinno być.
C7 jest ciekawym urządzeniem :) W ostatniej fazie powyżej 75% ładuje już dosyć wolno (1,5A), jednak ma to też swoją zaletę bo lepiej doładuje akumulator do pełna. Dodatkowo można jeśli jest potrzeba przyspieszyć ładowanie wykorzystując tryb na zimny akumulator. C7 trzyma wtedy wyższe napięcie i dłużej ładuje większym prądem, jednak też nie doładowuje...
Wyobraź sobie, że alternator niczego na siłę nie wciska, daje tyle, ile od niego "zażąda" akumulator plus sieć pokładowa auta. Kolego, monitorowanie prądu ładowania to od 2004 w autach premium, a reszta dopiero po 2010 roku to wprowadziła. Owszem, te 50A nie tak do końca idzie na ładowanie aku, sporo prądu obierają też świece żarowe, które w Euro4...
niekojarzee tego aparatu-ale zrób tak przeczysc styki ładowania na słuchawce pomierz napiecie akumulatorka i jeszcze jedno okolice układu ładowania-przelutuj-zimny lut
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
Dokładnie, te CTEKi podnoszą bardzo rozładowane akumulatory. Dodatkowo zapewniając im odsiarczanie, a także analizę stanu akumulatora, czy trzyma jako tako pojemność. Są naprawdę sprytne. Można ładować w samochodzie z podpiętym akumulatorem, i nie martwić się o uszkodzenia elektroniki w wyniku skoku napięcia, czy przeładowania. Dodatkowo posiada czujnik...
ładowanie przy 2000obr i włączonych światłach - 14,05V na zimnym silniku. Muszę przeprowadzić test na rozgrzanym silniku. Ostatnie rozładowania były po długich trasach.
Trzeba przede wszystkim wiedzieć JAK ładować.. Najlepiej, jeśli prąd ładowania wynosić 10% pojemności akumulatora, czyli akumulator np. 50Ah, prąd ładowania = 5A. Przekraczając napięcie 2,4V zaczyna się rozkład wody na tlen i wodór (tzw. gazowanie akumulatora). Po osiągnięciu napięcia 2,5V trzeba przerwać ładowanie, ponieważ dojdzie do przeładowania...
Jak poznać przeładowanie? Na chłopski rozum, jak ładowarka nie ma kontroli naładowania, lub ta kontrola wysiadła, to po 8 godzinach i dalej akumulatory są ciepłe (nastąpiło przeładowanie) a to je wykańcza! Możesz posłużyć się miernikiem! Gdy ładowarka posiada kontrolę naładowania i działa ta kontrola właściwie, to po 8 godzinach akumulatory przebywające...
1Ah - to 1A przez 1h (3600s), więc z tej pojemności teoretycznie przez 5s może popłynąć 720A, o ile akumulator na to pozwoli, rozrusznik to pobór ok. 150A. Doładowanie sprawnego, a tylko zimnego akumulatora przez 10 minut zawsze pozwoli na rozruch silnika , o ile samochód jest sprawny. W czasie ładowania można rozgrzać się, usuwając szron (lód) z szyb....
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Może być nawet 16V i nic się nie stanie (sterownikom oczywiście). Elektronika jest zabezpieczona, jedyne, co dostaje po kościach, to żarówki. Ale nikt nie włącza świateł przy ładowaniu akumulatora, po drugie, nawet jak włączysz światła, to słaba ładowarka ”przyklęknie” i napięcie spadnie. Poza tym napięcie ładowania zależy od temperatury, w niektórych...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Już próbowałem w ten prawidłowy sposób, myślałem, że może ma jakieś kłopoty związane z instalacją gazową i niska temperaturą. Przez 3 dni z rzędu jeździłem cały czas na benzynie, bez żadnych pozytywnych rezultatów. Oczywiście odpaliłem z popychu a nocą po raz kolejny ładowałem akumulator.
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Na początek przejrzałbym czy nie ma zimnych lutów na płycie w okolicy kondensatora za mostkiem i diód prostowniczych na wyjściu przetwornicy. Może jakieś zdjęcie płyty?
„sich” to może być również skrót od niemieckiego „bezpiecznik” (Sicherung) I to może być dobry trop.😊 Jeśli to nie problem na lini alternator - licznik i jak twierdzi autor wszystko poza tym jest OK to proponuje poszukać zimnych lutów wewnątrz licznika i na nim samym się skupić.
Witam Ja skontaktowałem się z producentem, oni powiedzieli, żeby im przesłać ten układ, naprawili go i odesłali. Napisali, że winne były zimne luty. Pozdrawiam.
Po to 110 V, bo w piwnicy w bloku mieszkalnym z PRL jest 110 V. A kiedyś właśnie tak zabezpieczano żeby ludzie nie podłączali lodówek pod prąd za który wszyscy płacą. Ale znowu wnoszenie akumulatora raz na miesiąc na czwarte piętro jest męczące. Najgorsze są te mrozy -15 i jazda prawie na zimnym silniku...
Może ktoś miał podobny problem i coś poradzi ... Nawet jak ktoś 10x przerabiał ten problem to nijak to się ma do waszych przypadków bo to już Euro6 i rekuperacja. Aby sprawdzić ładowanie to jedynie woltomierz w gniazdo zapalniczki i w trasę. Rozpędzić, nagrzać silnik i na równej drodze delikatnie po helach. W momencie hamowania dopiero masz pełne ładowanie...
jak to nie ma , skoro w poczatkowej faczie krecenia niekręci kołem alternatora, lub ociera i przeskakuje to co ma dawać prąd , akumulator ?, a ten długo niewytrzyma, proponuje zacząć od tego potem regulator albo miernik i odpiąć na chwile klemY i zmierzyć czy jest ładowanie , lub na zapalonym do klem , powinno być od 13,2 do 14,8 max , jeżeli jest inaczej...
Zapomniałem dodać że upaprany olejem, chyba od strony wału (napędu) cieknie. Akumulator dobry, próbowałem nawet na samochodowym też nie mógł zakręcić dobrze na ciepłym silniku. Na zimnym bez problemu zapala . A ile kosztuje remont takiegoż silnika?
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
14,7V to jeszcze ok. Miernik dobry?, czy tani chińczyk z wyczerpaną baterią :) Samochód zimny zaraz po odpaleniu, czy rozgrzany.
Przewody na alternatorze są ok. Przy akumulatorze również.
jakie napiecie akumulatora zimnego ładowanie akumulatora renault ładowanie akumulatora radiu
alarm prestige laguna przekazniki oświetlenie niskonapięciowe
samochody ciezarowe thomson 55ua9806
Usuwanie mat wygłuszających butylowych z samochodu: metody i wskazówki 3 głośniki 12Ω równolegle – jak uzyskać 4Ω impedancji w kolumnie głośnikowej