Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
Sprawdź sygnały: włączonego biegu, i czujnika sprzęgła. No i ...porządne ładowanie akumulatora
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Czy w samochodzie Renault Master akumulator może być ładowany dopiero po 5 minutach? Przez pierwsze pięć minut mam 12V na zaciskach klemy a dopiero później skacze do 13,8V. Problem polega na tym, że robię często krótkie podjazdy po mieście i muszę często ładować akumulator.
Podjedz do serwisu z akumulatorami. Niech sprawdza ładowanie i stan akumulatora. Prad na pistoju/pobor oraz prad przy rozruchu. Slaby aku w renault lubi generowac dziwne bledy
Dzięki wielkie 👍
od strony alternatora na magistrali LIN nam około 12 V od strony sterownika UPC tylko około 3 V Nie mam teraz pewności ( mierzyłem może ze dwa razy) ale wydaje mi się że napięcie na LIN powinno być 5-10V na zapiętych podzespołach
A nie masz tam dodatkowego akumulatora do rozruchu silnika w bagażniku?
Spróbuj jeszcze podmienić akumulator.
Sprawdź koło pasowe u mechanika.
jak jadę i włączę wycieraczki w momencie uruchomienia ta sama sytuacja na chwilę go przyblokuje przydławi i później jest ok Czy tak samo jest przy nagłym włączeniu innego obciążenia, typu szyba ogrzewana, klima, dmuchawa, grzane fotele, itp ? Podłącz woltomierz równolegle z akumulatorem (lub chociaż do gniazda zapalniczki) i testuj jak zachowuje się...
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
Nie ma tam żadnego modułu akumulatora, wzbudzeniem steruje moduł zasilania komory silnika USM obok akumulatora
Nie przejmuj się odpowiedziami tylko sprawdż pasek może go już nie ma. Nie wiem czy w tym samochodzie pasek ma wpływ na wspomaganie ale na ładowanie akumulatora na pewno.Szerokiej drogi!
Masz na myśli kółko pasowe alternatora? Tak, to może być jego wina. Mają one dwa rodzaje usterki. Albo się zespawują, czyli działają na sztywno, albo sprzęgiełko jednokierunkowe przepuszcza w dwie strony. A praktycznie 11,8V to nie jest ładowanie, tylko stan napięcia akumulatora.
Znaczy się kable rozruchowe bezpośrednio na rozrusznik czy jakoś tak i silnik zakręcił a takk zero reakcji i dodam akumulator dziś sprawdzany ostatnio ładowany i nie całe 10 ma
Może problem jest z akumulatorem. Może dzieje się to samo co w nissanach qashqai, że po 1-2 latach akumulator przez źle zaprogramowane ładowanie poprostu się zasiarcza i w ogóle się nie ładuje. Może 15,2V jest skutkiem tego, że sterownik chce ładować maksymalnym prądem, ale akumulator już nie jest w stanie tego prądu przyjąć.
Czekamy na wyniki pomiarów.
No i wyciągnąłem cały alternator, teraz będę trochę złośliwy, Najbardziej śmieszą i jednocześnie denerwują mnie informacje które nie są prawdą a dodają nam tylko dużo pracy , nie mówiąc o straconym czasie. Powiem krótko żeby zdjąć regulator wcale nie trzeba wyjmować całego alternatora!!! Nie uważam że takie informacje są złośliwe, ale proszę- nie piszcie...
Sprawdzałeś napięcie ładowania akumulatora?
Jeśli auto odpala normalnie to ładowanie jest czyli akumulator do wyrzucenia.
czy tamten będzie działał tylko dlatego że jest nowy a potem cos go wyczerpie? Sprawdź ładowanie, jeśli jest powyżej 14V to wymień akumulator i będzie ok.
Naładuj akumulator.
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
no właśnie też tak sądzę że tak się dzieje, gdzieś traci prąd może przez masę (-) teraz ładuje akumulator bo trochę stracił prądu i zabiorę się do sprawdzenia siły ładowania, jaką siłą ładuje mi alternator akumulator.
Radio nie będzie brało w tym udziału. Chciałbym aby wyświetlał mi ładowanie akumulatora, a orginalne radio to Philips 22DC481/62
Ładuj go do 14,4v przez tydzień
,, klemy za 20zl zaczęły dymić" Pominą Kolega w cytacie jedno bardzo ważne słowo, wiele wyjaśniające! moje chińskie klemy za 20zl zaczęły dymić Tak jak piszą Koledzy, drugi akumulator i będzie ok. Tylko ładowanie sprawdzić.
Szukam rozwiązania problemu podłączenia się pod kontrolkę ładowania akumulatora w Renault Master 2.5 150KM 2009r. Może ktoś wie gdzie łatwo można się wpiąć między kontrolkę ładowania a alternator w miarę bez inwazyjnie (może pod któryś bezpiecznik, albo gdzieś w pobliżu).
Czyli praktycznie na pewno ktoś coś przeoczył. Bo jeśli "wszystko sprawdzone a nie działa" to ktoś czegoś nie zauważył, czyli w zasadzie diagnostykę można zacząć od początku. Na pierwszy ogień polecałbym poszukanie który moduł odpowiada za wycieraczki, znalezienie w nim masy i podpięcie zewnętrznej masy (najlepiej prosto z akumulatora). To samo dotyczy...
A ładowanie w samochodzie sprawdzone?
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Nie to nie to, bo wtedy radio nie działałoby,prawda? Już kiedyś zdarzyło mi się coś takiego, gdy na nie zgaszonym aucie pociągnęłam kartę i ładowanie akumulatora nie pomogło.
Witam. Do wymiany okazał się akumulator, zamykam temat.
Dokładnie, pierwsze sprawdź akumulator, pierwsze przymrozki i mógł wyzionąć ducha. Później ładowanie na końcu diagnostyka i sprawdzenie mas.
Kolego naładuj akumulator i sprawdź ładowanie po odpaleniu.
padnięty akumulator do 0, ładować plus wymiana jednego bezpiecznika
Okazało się że luźny był przewód masowy na bloku silnika. Ładowanie wróciło.
Tak będzie musiał normalnie ładować.
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Wygląda podobnie i jest na alternatorze (jego tył) http://obrazki.elektroda.pl/7519406500_1...
Dobra mr. JamalBIG pomierzyłeś ładowanie, sam naprawisz, wyciągniesz alternator?
Akumulator Bosch 45 Ah kosztuje 210 zł, a akumulator Gigawatt jest prawie w tej samej cenie(przynajmniej w mojej miejscowości). Różnica w cenie to 10 zł.Mnie głównie chodziło o jakiej pojemności powinien być ten akumulator, tak żeby był prawidłowo ładowany.
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Możesz jeszcze sprawdzić zasilanie regulatora napięcia w magnum-kach dxi przewód od rozrusznika (cięki czerwony) lubi się przerywać zaraz przy rozruszniku
wsiądź do auta trzymaj przycisk na plipie , zacznie szybko dioda migać trzymaj aż nie przestanie , jak przestanie naciśnij trzy razy ten przycisk powinno zadziałać :) a jak nie to clip
Po podłączeniu do komputera w silniku błąd "Napięcie zasilania sterownika" Mierzyłeś napięcie, jak nie wiesz jak przy sterowniku to najpierw zmierz na akumulatorze, zmierz też jakie masz napięcie ładowania akumulatora.
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
żaden problem go ściągnąć odkręcę dwie śruby jedną od dołu a druga od góry od napinacza 30 min roboty juz go wymieniałem wiec wiem jutro kupie regulator zobaczymy czy Bedzie ładowanie i czy kontrolka sie zaświeci
megane.com.pl po rejestracji będziesz mieć dostęp do "dokumentacji" w katalogu "Pliki" Tu masz link bezpośredni https://megane.com.pl/files/file/174-sch... Zapoznaj się najpierw z instrukcją korzystania z tych schematów.
CO TO JEST TEN MODUŁ UPC? jak moge sprawdzic kabel od wzbudzenia jaki jego kolor i co na nim powinno byc po odłacfzeniu od alternatora?
Potwierdzam podejrzenie kolegi. Wygląda na problem z ładowaniem lub akumulatorem
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Ładowanie jest zbyt niskie, gdzie 13v....
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
Sprawdź ładowanie i aku.
Zacznij może od sprawdzenia ładowania i kondycji akumulatora.
Sprawdź akumulator na początek i ładowanie
Sprawdzone miernikiem ładowanie na odpalonym silniku 11.40 Z deka mało. Raczej brak ładowania. Można stanąć podczas jazdy w Zad..u Dolnym Oczywiście klemy przeczyszczone itd ?
Problem jesli jest to z małą pojemnoscią akumulatora lub ładowaniem. Zmierz napięcie łądowania na akumulatorze przy właczonych światłach i nawiewie.
Witam. Jeżeli ładowanie jest poprawne,to pronuje wymiane akumulatora.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania na zaciskach akumulatora. Prawidłowe powinno być 14,2 - 14,4V.
Do uruchomienia X84 należy podłączyć: - duże PIN'y: 1 - (+) plus 12V, 2 - (-) masa. - małe PIN'y: 8 - (+) plus ze stacyjki. Po podłączeniu powinien się pojawić "klik" przekaźnika. Przy sprawdzaniu należy obciążyć wałek wyjściowy (bez obciążenia nie ma wspomagania) oraz musi być sprawny akumulator / ładowanie (pobierany jest duży prąd). Powodzenia
A ładowanie masz normalnie. Zacznij sprawdzać.
Do Zbychul: Czyli kwestia wybuchu/pożaru opanowana?:) Pozostaje kwestia prądu ładowania?
Witam . Sprawdź napięcie akumulatora ,po zapłonie ,jak również podczas kręcenia rozrusznikiem.Jeżeli jest otwierany ,to należy wykonać pomiar gęstości elektrolitu. Jaki stary jest ten akumulator,czy sprawdzałeś ładowanie ,masę na silniku .
Posprawdzać masy i plusy koło akumulatora.Sprawdzić sam akumulator jak i pobór prądy i ładowanie.
Jeśli takie wyniki masz na wolnych obrotach, to zobacz po dodaniu gazu. Jeśli to na obrotach powyżej 1500, to ładowanie za małe.
No toś Chłopie w pierwszym swoim poście pojechał po bandzie. Z "pożyczonego " prądu z drugiego samochodu odpalał , a z Twojego akumulatora nie. Czym Sprawdzałeś ładowanie? To ,że nie zapala się kontrolka ładowania nie świadczy ,że akumulator jest ładowany prawidłowo. Na krótko rozrusznik działa?
A jak wygląda sprawa podlączenia 2 alternatora? Chcesz aby dwa alternatory ładowały dwa akumulatory? Czy aby fabryczny alternator ładował akumulator ten fabrycznie zamontowany a ten dodatkowy ładował drugi akumulator?
Piszesz,że akumulator lichy wymień na nowy jak długo chcesz go zabierać do domu. Na kable nie odpaliłeś dlatego,że twój akumulator jest rozładowany i zabiera większość prądu.Po wymianie sprawdz ładowanie.
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Jeżdżę Renault Laguna II 2.2dci rocznik 2002. Co jakiś czas na wyświetlaczu ukazywała się informacja, że mam doładować akumulator. Akumulator faktycznie nie miał podtrzymania. Wymieniłem go na nowy. Niestety na wyświetlaczu nadal pojawia się co jakiś czas informacja o doładowaniu akumulatora. Firma zakładająca nowy akumulator twierdzi, że widocznie...
Witam mam problem z ładowaniem w Renault Master 2.3 od razu po odpaleniu wywala błąd od ładowania i gdy chodzi sobie na wolnych obrotach faktycznie nie jest ładowany lecz po dodaniu gazu zaczyna się ładować ale błąd dalej nie znika. Został sprawdzony alternator, akumulator(wymieniliśmy na nowe) oraz została sprawdzona cała wiązka.
Udało się!!! cały dzień i noc ładowałem akumulator, podłączyłem i złapał kod . Dz wszystkim za pomoc.
Witam Co do tego mokrego dywanika to sprawdz czy to nie jest czasami płyn chłodzący, bo możliwe że masz wyciek z nagrzewnicy.
Nie masz co robić w noc sylwestrową , tylko samochody naprawiać ? Do tematu: 11,89 V to napięcie rozładowanego akumulatora ,sprawdz ładowanie. Zachowanie zegarów i kontrolek , to objaw dużego obciążenia lub słabego akumulatora.
akumulator ładował w sobotę
Witam . Sprawdź napięcie na akumulatorze(multimetr ,żarówka),do sprawdzenia klemy i czopy akumulatora.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Cześć Drodzy Forumowicze, Mam następujący problem. Pacjent Clio IV 1.2 TCE 120 KM, wersja GT. Auto wyrzuciło błąd ładowania akumulatora. Na początku zauważyłem bardzo brudną klemę - oczyściłem i założyłem ponownie - bez rezultatu. Zająłem się więc alternatorem. Ładowanie było, ale prewencyjnie wymieniłem już 3 sztuki oryginalne dokładnie takie jakie...
Jaki jest stan naładowanego akumulatora w tym przypadku? Mierzyłeś jakie ma napięcie? To że ładowałeś nic nie znaczy.
Cały czas się świeci(także podczas pracy silnika) kontrolka ładowania akumulatora... chociaż ładowanie jest bo sprawdziłem. Co może być tego przyczyną???
Rozładowuje się akumulator. Alternator ładuje, prąd w spoczynku 0.18A, ładowanie 14.4, auto stoi przez noc i rano nie odezwie się nawet.
Po zamontowaniu jest ładowanie zmierzone na alternatorze 13.9V bez obciążenia, świateł itp. - a na pinach akumulatora jakieś 13.7V.
DF016 - Czujnik ciśnienia oleju Jaki opis? DF019 - Napięcie akumulatora; napięcie poza limitami tolerancji sprawdź ładowanie
Sprawdż czy nie są uszkodzone kable lub bezpieczniki w komorze akumulatora.:|
Jest ładowanie. Nawet aku zamieniłem i to samo.
Dzięki za podpowiedzi. Jak znajdę problem to napiszę. Napięcie ładowani pokazuje 29V, ale na akumulatorze 29,3 czasami się pojawia.
Moja szklana kula podpowiada, że masz uszkodzony układ ładowania.
Sprawdź sygnał ładowania akumulatora. Jak niema ładowania wentylator nie ruszy.
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
ładowanie akumulatora renault master renault ładowanie ładowanie akumulatora varta
p1160 p1160 oporność kabel pomiar zawartości tlenu
moment dokręcania wtryskiwacza electrolux ew6s4
Czujnik obecności nie działa w De Dietrich Smart TC Regulacja prądu podświetlenia LED: metody i wyzwania