Posiadam ww. ładowarkę chciałbym ją przerobić tak abym mógł nią ładować baterie 6 ogniw połączonych szeregowo dających napięcie ok 7,2V 1,6Ah Ładowarka: Trafo toroidalne moc pewnie 12V*15A=180VA Mostek prostowniczy - MBR4050PT Reszta jak na zdjęciu poniżej. POZDRAWIAM Z góry dzieki za odp. Dj_Milek
Przeszukałem forum jednakże nie znalazłem interesujących mnie informacji, stąd pytanie - poszukuje specjalisty od naprawy prostowników/ładowarek do baterii trakcyjnych, najlepiej z województwa pomorskiego. Interesują mnie również informacje dotyczące sprawdzania poprawności działania w/w urządzeń bez obecności baterii Za wszelkie porady z góry dziękuję
Witam, mam ładowarkę baterii trakcyjnych 24V 25A z zepsutą automatyką końca ładowania (ładuje cały czas). Ładuję nią akumulator wózka paletowego 24V 240Ah. Muszę więc uważać, żeby za długo nie była podłączona do akumulatora, żeby go nie przeładować. Czy jakbym wstawił pomiędzy nią a akumulator solarny regulator ładowania to taki zestaw będzie pracował...
Witam. Naprawiam ładowarkę trakcyjną tebechop e230 g24/30 Powodem jej uszkodzenia było zawilgocenie które doprowadziło do utlenienia się niektórych połączeń do tego wymieniłem diodę zenera w okolicach transoptora i ładowarka ruszyła. Teraz wyświetla prawdopodobnie jakiś błąd przez mruganie kontrolek na przemian trzech (akumulator pełny, pusty i przekreślony...
Powitać Przyznam szczerze, że chętnie bym takowe urządzenie zakupił, jedyne co mnie martwi to, że często naprwiam ładowarki do akumulatorów trakcyjnych od wózków widłowych, a te wymagają od baterii wydajności prądowej na poziomie wystarczającej do załączenia przekaźnika wewnątrz ładowarki, a na to już 1mA to zdecydowanie za mało... Pytanie jednak dalej...
Ta ładowarka jest odporna na zwarcie zacisków, nie podaje prądu ładowania gdy brakuje napięcia akumulatora. Mam ładowarkę baterii trakcyjnych, która ładowanie załącza dopiero po dłuższej chwili - i tylko w przypadku, gdy bateria jest sprawna i prawidłowo podpięta. Inaczej świeci się tylko czerwona lampka "fault". To tutaj, to przykład tego, jak urządzenie...
Poszukuję schematu do ładowarki akumulatorów trakcyjnych produkcji Bester, typ Bestcar 251 lub ewentualnie Bestcar 301 (sądzę, że mają podobną konstrukcję). Oferuję 200 punktów za schemat.
Witam serdecznie. Zwracam się do was z prośbą o wyjaśnienie mi co to za układ scalony. Z drugiej strony płytki jest procek ST62T60C6 . Urządzenie to ładowarka akumulatora trakcyjnego Hawker.
Ja bym to zrobił inaczej, a w ogóle to bez sensu zasilać taką instalację ciężkim i niewydajnym akumulatorem ołowiowym, lepiej tymczasowo jakiś pakiecik li-ion z 4-5 ogniw szeregowo i przetwornica step-down docelowo zasilana akumulatorem trakcyjnym. Ale do rzeczy: Stacyjka z dopuszczalnym prądem zestyku 3A załącza zasilanie głównej przetwornicy. Stamtąd...
Witam, posiadam małą "elektrownie" składającą się z: 1x panel 340 W 1x Regulator MPPT 30a Na pierwszy - testowy "rzut" były akumulatory 2x74ah kwasowe - zwykłe najtańsze, bo chciałem zobaczyć, czy ma to rację bytu. Akumulatory po niespełna dwóch sezonach wyzionęły ducha. Troszkę przeze mnie, bo były w zimie zostawione z niskim napięciem, ale nie o tym....
Ogniwa trakcyjne warto odsiarczać w przeciwieństwie do akumulatora samochodowego gdzie się to nie opłaca (jest zbyt tani w zakupie). [url=]Proste schematy Część takich wynalazków odsiarczających ze względów ekonomicznych (znacznej konsumpcji energii elektrycznej) wykorzystuje ładunek zgromadzony w akumulatorze. Kondensatory wewnątrz są ładowane niskim...
Kupiłem używany wózek trójkołowy. Akumulator trakcyjny był w opłakanym stanie. Znaczne ubytki wody, jedno ogniwo wysadzone i robi zwarcie. Zanim podpiąłem pod prostownik do baterii trakcyjnych, musiałem go podładować najprostszymi ładowarkami bez elektroniki, bo napięcie na baterii 24V było 13V. Udało się naładować, wg prostownika ponad 250Ah, ale problem...
Witam. Niedawno kupiłem wózek elektryczny firmy BT (toyota) OSE 250 rok 2009 do ładowania samochodów na hali. Paleciak działa w 100% ale mam problem z akumulatorem trakcyjnym szybko spada poziom naładowania na wskaźniku urządzenia. Akumulator posiada pływaki do wskazywania poziomu płynu w poszczególnych ogniwach baterii i po naładowaniu oczka są podniesione....
Czytalem odpowiedzi na pytania o łączeniu baterii rownolegle. Intryguje mnie temat, bo posiadam starego Peugeota 508 Hybryda, który ma fatalnie krótki zasieg na baterii trakcyjnej zwanej "wysokonapięciowej". Bateria ma totalne napięcie 201 V i składa sie z 42 baterii 4,8V a kazda bateria z 4 ogniw 1,2V / 6Ah LIMH co w sumie ma dać 5,5Ah . To pozwala...
Kilka obrazków z procesu ładowania baterii trakcyjnej. Zrzutów ekranu nie potrafię zrobić ale darowanemu koniowi jakim jest aplikacja CanZe nie zagląda się ... Ładowanie odbyło się z sieci trójfazowej. Trójfazowy kabel do ładowarki doposażyłem w redukcję jednofazową. Koszt dodatkowych aparatów ok 50 zł.
Do eksperymentu jestem skłonny zawsze. A jaki objaw ma pańska ładowarka? To ten sam model, co moje europejskie, czy 110V? Ta moja ze zdjęć to "gratis" do samochodu - mam identyczną w pełni sprawną, ale na razie wolałbym jej nie rozwiercać, żeby zajrzeć do środka. Jak znajdę trochę czasu to miałem w planach rozgrzebać wtyczkę, żeby zobaczyć do czego...
Zainteresowałem się tym tematem, ponieważ gdy jadę z ojcem na ryby (albo on sam jedzie) jest problem - mamy silnik elektryczny i gdzieś trzeba ładować akumulator, niestety tam gdzie zazwyczaj jeździmy stanowi to problem, gdyż napięcie w sieci jest bardzo kiepskiej jakości i niskie (zazwyczaj nie przekracza 180V, przez co zwykła transformatorowa ładowarka...
wejdz na mikrokontrolery i poszukaj , napewno jest projekt ładowarki na avr z pomiarem pojemności
Ten dział nie zajmuje sie przerabianiem zasilaczy komputerowych na ładowarki - przenoszę.
Witam, mam pytanie, problem. Natomiast pracuje na wózku widłowym elektrycznym i staram się podłączyć ładowarkę samochodowa do noki 5800 do przetwornicy napięcia z 48 V (bateria trakcyjna) na 12 V do zasilania terminala przemysłowego (komputer) wyprowadziłem sobie kable przy wtyczce od terminala ( niestety przetwornica jest gdzies schowana głęboko i...
Witam. Niedawno zbudowałem wózek akumulatorowy. Jest w nim zainstalowany silnik od chińskiej hulajnogi 36V 350W i bateria akumulatorów 36V 14Ah (6x 7Ah). Ale do rzeczy. Mam ładowarkę od chińskiej hulajnogi i ona ładuje tylko do 13,8±0.1V na akumulator. Poszukałem i czytałem w necie, że dla aku żelowych to napięcie dla pracy buforowej a w pracy...
Proszę was o podpowiedz jak ustawić akumulatory tak aby miały ok. 36V i jak najwięcej Ah , no i oczywiście aby móc to naładować bez większych przeróbek prostownika.Pozdrawiam Jak byś tych akumulatorów nie ustawiał to otrzymasz, przy napięciu 36V, 390 Ah. A, żeby je naładować potrzebujesz prostownika, który przy napięciu 36V da prąd ok 40A. Jeżeli nie...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Dziękuję za odpowiedź. Jak już piszemy, to może zacznę od przedstawienia projektu. To mają być cztery zasilacze w szeregu 48V do szybkiego ładowania akumulatorów trakcyjnych wózka widłowego. Mając zastępczą ładowarkę szkoda kilku dni samego ładowania. Domniemywam ze uda mi się uzyskać odpowiednie napięcie ładowania ponieważ zasilacze serwerowe mają...
Witam. Proszę o poradę. Mam zamiar zasilać silnik zaburtowy w łódce /w opisie producenta 65 lbs, 600W / dwoma akumulatorami trakcyjnymi żelowymi 6V 200Ah połączonymi szeregowo /zdjęcie/ i chcę dokupić ładowarkę do takiego zestawu. Proszę o wskazanie odpowiedniego sprzętu lub poradzić na co zwrócić uwagę przy zakupie i jak dobierać parametry ładowarki....
Nowy samochód hybrydowy stojący teraz w garażu. Podładowuję (bez odłączania klem) gdy napięcie na aku spadnie do 12,4V. Po ładowaniu przez włączenie układu hybrydowego (trwa to kilka godzin, sporadycznie sam włącza on sobie silnik benzynowy i ładuje pod napięciem ~14,4V) napięcie akumulatora osiąga 13,1V a spadek samoistny (nieużywany samochód) do 12,4V...
Dzis po raz pierwszy ładowałem baterie (bez tego jednego ogniwa), napięcie przed ładowaniem na baterii 69.8V. Po ok. 1h ładowania bardzo mocno wyczuwalny zapach elektrolitu (wodoru?) i napięcie na baterii (z wciąż podłączoną ładowarką) 86V :shock: . Odłączyłem od ładowarki i po ok. 1h napięcie na baterii spadło do 72V. Bateria składa się z 36 ogniw...
Na ile lat starczy? Kolega pisze o latach a wyliczenia są na godziny, nowa przy prawidłowej eksploatacji wytrzyma 8 lat - 10 lat. Tak chodziło o lata pracy co zaznaczyłem na początku tematu.Dziękuje. Eksploatacja to 2kw do 2 godzin dziennie. 1500zl za taka baterie to raczej niedrogo, rozważam czy warto czy nie. Ładowarka do tak wielkiej baterii byłaby...
Zmiana ładowarki, zmiana inwentera. I połączenie akumulatorów jak należy.
Nie należy pozostawiać akumulatora pod napięciem 14,4V na dłuższy czas, to mu zaszkodzi. Producent określa dwa tryby ładowania: buforowy (w tym trybie akumulator jest na stałe podpięty do zasilacza, który daje do 13,9V - rolą akumulatora jest zasilanie urządzenia, kiedy zasilacz nie będzie działał) i cykliczny (ładujemy akumulator do określonego napięcia,...
zdarza się że reklama pozostaje na kilka godzin w określonej lokalizacji i tam ma sobie świecić i ciszyć oko :) Dostałem informacje od sprzedawcy w sklepie że tylko określone ładowarki/prostowniki nadają się do tego, stąd moje pytanie. Również nie każdy akumulator się do tego nadaje. Do pracy cyklicznej (ładowanie - rozładowanie) są specjalne akumulatory,...
Witam Nie polecam akumulatorów od kombajnu ponieważ są to akumulatory rozruchowe i mimo pokaźnych pojemności bardzo szybko się zniszczą miałem kiedyś takie akku w swoim melexie tylko o pojemności 200Ah i wytrzymały tylko 5 cykli muszą to być akumulatory trakcyjne. Polecam Trojan T-145 bardzo dobre baterie wytrzymują 700 cykli lub jakieś używane ogniwa...
1. O przetwornicy zapomnij. To za duży kaliber przetwornicy, żeby robić go domowych warunkach, zwłaszcza, że chyba nie znasz się na przetwornicach. 2. Podłączanie do sieci bezpośrednio odpada. Gdybyś jednak uparł się i próbował tego mimo wszystko (odradzam!) - podłącz to wszystko przez wyłącznik różnicowoprądowy. 3. Czy prąd ładowania MUSI być taki...
Te akumulatory co mam mają znacznie większą pojemność. To są akumulatory trakcyjne. Ten UPS co mam ma 10 A prąd i nie naładuje ich. Pokazuje ładowanie ze dwie minuty i przestaje wyświetlać stan naładowania - czyli przestaje ładować.
Po pół roku używania samochodu chciałbym zmierzyć żywotność baterii trakcyjnej. Bateria jet ładowana 16 A jednofazowo. Telefonowałem do kilku miejsc, bez efektu. Lublin i okolica. Będę wdzięczny za pomoc.
Przelutowane, jutro zrobię test. Jak się spali to tym razem się poddam bo nie mam już więcej czasu na siedzenie przy tym. Możesz przy pierwszym podłączeniu do zasilania (bez uruchamiania sprężarki), dać w szereg z fazą, żarówkę 150 - 200W/230V. Jak nie będzie żadnych zwarć, upalonych elementów, to powinno przejść do gotowości do pracy. Ja tak robię...
Firma GaN Systems poinformowała o podpisaniu porozumienia z BMW, które ma na celu zabezpieczenia dostaw tranzystorów GaN do tego producenta samochodów. Oczekuje się, że oferowane ilości zapewnią dostawcy samochodów niezawodność łańcucha dostaw. CEO firmy, Jim Witham (na zdjęciu po prawej) zauważył w wywiadzie, że GaN Systems zapewni utrzymanie zdolności...
ładowarka akumulatora trakcyjnego . to wszystko jest w jednej obudowie pierwsze od góry nad silnikiem trakcyjnym Z tym się akurat nie do końca zgodzę, bo ładowarka akumulatora trakcyjnego w Leaf'ie jest umieszczona pod tylnym siedzeniem. I w dodatku jest chłodzona cieczą. Nad silnikiem siedzi sobie inwerter silnika trakcyjnego. Tak jest ale w leaf...
Witam potrzebuje przestawić charakterystykę ładowania ładowarki do akumulatorów trakcyjnych HOPPECKE trak air HF z 2005 roku. Czy ktoś może dysponuje interfejsem i oprogramowaniem żeby to zrobić, ewentualnie ma wiedzę gdzie taki interfejs i oprogramowanie kupić. Nie jestem w stanie dokładnie podać modelu urządzenia, dlatego załączam zdjęcie panelu i...
Dwa akku po jeden alternator to ryzyko, możesz zastosować wymienny ( lub jeżeli masz garaż to doładowywany z zewnętrznej ładowarki akumulator trakcyjny, ( nie rozruchowy bo on nie jest odporny na długotrwały pobór mniejszych prądów) możesz go awaryjnie podłaczyć przez diodę i rezystor do napięcia pokładowego umożliwi Ci to dojechanie do domu na jako...
docelowo to ładowarka akumulatorów trakcyjnych 12 lub 24v może być 230v ale więcej problemów bedzie jak sądze
Witam, Buduję na własne potrzeby ładowarkę do akumulatorów trakcyjnych sterowaną mikrokontrolerem, na razie jestem na etapie "praprototypu" tzn. podzespoły mocy są zmontowane na tymczasowym chassis a mikrokontroler na płytce stykowej. Chciałym teraz wykonać płytkę z układem izolowanego pomiaru napięcia baterii, czujnikiem Halla do pomiaru natężenia...
A po co , jak i tak transformator podłączony do akumulatora nie może przekroczyć 15V. To powiedz mi misiu puszysty jakim cudem napięcie doładowywania (punkt przełączenia) w ładowarkach do akumulatorów trakcyjnych jest ustawiony na poziomie (bateria 12 ogniw) 31-32V? Dla temp. otoczenia 18-20st.C?? Napięcie (przy dużym nadmiarze mocy prostownika (a...
48V 50A to robi ładowarka akumulatorów trakcyjnych zasilana z jednej fazy. Zastosuj 2 przetwornice impulsowe dobrego producenta w układzie redundantnym i nie szukaj dziury w całym. Zasilacz transformatorowy wcale nie jest taki cudowny, gdyby tak było, nikt nie budowałby przetwornic (i nie chodzi tu tylko o masę miedzi w uzwojeniach, jak i gabaryty)....
Witam. Temat był już chyba poruszany, ale bez jasnej odpowiedzi i wniosków. Chciałbym użyć do regulacji prądu ładowania w prostowniku (po stronie pierwotnej transformatora), regulatora napięcia (mocy). Przykład regulatora na foto. Muszę ograniczyć prąd (około 100A na zawarciu) i napięcie, ze względu na to, że jest to stary prostownik i np. Na Lini...
To ja dołożę od siebie, że warto było by wziąć areometr i sprawdzić gęstość oraz kolor elektrolitu. Oraz zajrzeć, czy masa nie sypie się z płyt. Czy zakup używanej ładowarki do akumulatorów trakcyjnych (24V, 60-100A) za parę stów stanowi aż taki problem, aby kombinować?
Witam Uruchomiłem silnik wraz kompresorem ładowarką akumulatora trakcyjnego i przetwornicą ładują akumulator pokładowy 12 V Dziękuje wszystkim za próbę pomocy w rozwiązywaniu problemu.
Witam. Sporo tutaj czytałem o ładowarkach. Wydaja mi sie ze najlepsze ładowanie to na poczatku wiekszym napięciem, a następnie po osiągnięciu powiedzmy 14,4v ładowanie małym prądem konserwującym - czyli spadek równiez napięcia do 13,6V Będę chciał ładować akumulatory AGM firmy HAZE tego typu lecz 12V 14Ah. Wykorzystywane będą do pracy cyklicznej a właściwie...
Przetwornice mocy są niezbędnymi elementami wykorzystywanymi w zastosowaniach elektrycznych, a wraz z nimi cewki indukcyjne, klucze mocy itp. Tego rodzaju rozwiązania użytkowane są w systemach odnawialnych źródeł energii i magazynowania jej. Potrzeba elektryfikacji mechanizmów, które wcześniej były zasilane paliwami kopalnymi, staje się coraz pilniejsza,...
Kondensatory 3F/5F to pewnie nadają się do podtrzymania działania mikroprocesora a nie UPS-a przez 10minut. Coś się tak uparł na tą sinusoidę? Wiesz, dlaczego mamy w gniazdku sinusoidę? Ponieważ mamy prądnice o ruchu obrotowym. Z energetycznego punktu widzenia prostokąt jest znacznie sprawniejszy. A tym bardziej nie zaszkodzi obwodom wejściowym ładowarki,...
No to uzyskałeś Kolego empiryczne potwierdzenie zakazu używania baterii startowych w miejsce trakcyjnych. Jeżeli przetwornica została zalana kwasem - nie ma czego reanimować. 36% kwas siarkowy rozpuszcza niemalże wszystko. W takim zestawie należy używać baterii trakcyjnych przeznaczonych do pracy buforowej, w pomieszczeniach zamkniętych. Inaczej mówiąc...
Jak UPS o takim czasie podtrzymania to będzie trudno. Najpierw oszacuj jakiej mocy potrzebujesz? Lodówka ma średnio 150W a router około 15W, przez 12h daje prawie 2kw. Zwykły, samochodowy o pojemności 100Ah z samego mnożenia ma 1,2kW - a zwykły sie nie nadaje, jedynie trakcyjny. Ładowanie w akumulatory 2kW to też jest nie proste. Sama przetwornica też...
Dodatkowo baterie trakcyjne zawierają również sprzętowe układy zabezpieczające. Temat dotyczy ogniw 18650, a nie baterii trakcyjnych. A co to ma do rzeczy ? Bateria trakcyjna może mieć (na przykład) kilkadziesiąt kWh a bateria autora ma (zapewne) kilkadziesiąt Wh. Jednak BMS to BMS, ładowarka to ładowarka a układ zabezpieczający to układ zabezpieczający....
Do tego ceny banku baterii są kosmos przy cenie akumulatorów np AGM 100Ah kosztuje 700zł. Mówię tu o banku DC. Taki bank wykonam bez problemu sam. Pamiętaj, że takie magazyny do hybryd są wysokonapięciowe i mają odpowiedniego BMSa, który przez RS485 się komunikuje z falownikiem. To nie jest takie proste jak się wydaje. Ze swojej strony polecam Sofara,...
Mam akumulatory trakcyjne Trojan T125, kpl. 48V + ładowarka. Czy może ktoś mógłby mi pomóc w stworzeniu magazynu energii, a dokładniej w połączeniu z instalacją PV na dwóch mikroinwerterach hoymiles HMT-2250.
Ciekawa sprawa. Akumulatory 60Ah i ładowarki po 15 - 20A... I na dodatek rozruchowe zamiast trakcyjnych. Widać, że ktoś nieźle już namieszał w tej maszynie...
W sumie te "pierwsze lepsze" w tej cenie nie najgorzej mi wyglądają. A mogłby ktoś wyjaśnić co znaczy: żywotność przy zastosowaniach buforowych 12 - 15 lat ( w temp. 20 st. C) Napięcie ładowania w temp. 25 st.C buforowo 13,5-13,7V ; cyklicznie 14,4-15V Mają tutaj na myśli sposób korzystania? Podstawowe pytanie to czy zwykłe prostowniki samochodowe o...
Węglik krzemu (SiC) i azotek galu (GaN), to dwa materiały, powszechnie uważane za przyszłość przetwarzania mocy. Były one głównymi atrakcjami targów APEC 2023 w Orlando na Florydzie. Zgodnie z danymi przedstawionymi w prezentacji Navitas Semiconductor, przewiduje się, że te dwie technologie półprzewodnikowe zdobędą 30% z rynku energii krzemowej o wartości...
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat postęp w technologiach węglika krzemu (SiC) i azotku galu (GaN) charakteryzował się rozwojem, rosnącą akceptacją przemysłu dla nowych materiałów i obietnicą miliardowych przychodów. Pierwsze komercyjne urządzenie z SiC pojawiło się w 2001 roku w postaci diody Schottky'ego niemieckiej firmy Infineon. Niebawem nastąpił...
więc nie naładujesz tym "do pełna" akumulatora Ca-Ca. To zauważyłem Ciekawe co to za wynalazek? "Urządzenie dla osób szukających bardzo mocnej ładowarki oferujących wysokie parametry (18V i 20A). Ładowarka pozytywnie oceniana na rynku rosyjskim. Regulacja prądu w trybie automatycznym do 15A, w trybie manualnym do 20A (skok co 0.1A) Regulacja napięcia...
Szczerze, nie mam wiedzy na ten temat, ale sądzę, że na swoim terenie mogę kopać legalnie ;) No to źle sądzisz. I nie chodzi o UDT ale o użytkowanie. Użytkować koparkę wolno tylko mając odpowiednie uprawnienia (jedynie prowadzić po drodze może osoba posiadająca prawo jazdy, no ale to nie jest użytkowanie a jedynie prowadzenie). Czy koparko - ładowarka...
Witam, Posiadam trakcyjny akumulator kwasowo-ołowiowy do głębokiego rozładowania (stosowany był w łódce do silnika elektrycznego) firmy Trojan - SCS200. Kupiony był w komplecie z silnikiem Minn Kota i ładowarką Minn Kota MK110PE jako dedykowany zestaw. Aku był podładowany na jesień i schowany do piwnicy. Po kilku miesiącach nieużywania jego napięcie...
Baterie nie są zasiarczone :) One po prostu od ciężkiej pracy i braku jedzenia dostały skrętu kiszek Ile czasu ładujesz baterie? Po jakim czasie ładowarka sygnalizuje pełne naładowanie, gdy wcześniej były rozładowany do czerwonych diód? Czy ładowarka po naładowaniu wyłącza się, czy ładuje buforowo z napięciem np 27V. Choć jak ty to sprawdzisz nie mając...
A jaką moc przeniesie pasek alternatora ? 6Pk ok 10kW. O, na reszcie jakieś dane. Trzeba pamiętać, że założeniem jest wspomaganie silnika spalinowego po przez silnik elektryczny, czyli równoważenie strat które mamy na pasku "alternatora". Co za tym idzie- nie duża ilość akumulatorów. Czyli dwa trzy akumulatory trakcyjne nie zabiorą zbytnio dużo miejsca...
SIC1181KQ i SIC1182KQ to jednokanałowe sterowniki bramek dla tranzystorów SiC MOSFET. Wzmocnioną izolację galwaniczną zapewnia rewolucyjna technologia FluxLink firmy Power Integrations. Szczytowy prąd wyjściowy przemiennika o wartości do ±8 A pozwala produktowi sterować urządzeniami o prądach znamionowych do 600/800 A (typowo). Dodatkowe funkcje,...
Mam okazję kupić wózek widłowy bez baterii trakcyjnej ani ładowarki. Wózek jest mały z jedynym kółkiem z tyłu. Bateria która w nim była to 48 v i 400 A. Wózek będzie używany sporadycznie, około 20-30min lacznie dziennie w kilkunastu kursach( około 15 x 2 min) czy zamiast baterii trakcyjnych mogę zastosować baterie AGM? Mam takie baterie 100ah każda....
Twórcom oprogramowania do Leaf’a należałoby nakopać do dudy. No ale po kolei. Zabrałem się za zmianę hamulców. Autko podniesione tylko z jednej strony - jak zawsze. Wypadałoby zapewnić sobie możliwość kręcenia przednim kołem, wiec trzeba „włączyć zapłon” i wrzucić na N (wyłączyć blokadę parkingową). Dłubie, dłubie nie spiesząc się...
Witam, co koledzy doradzą? Potrzebne ładowarki do ładowania akumulatorów 4x12V/100Ah , ładowanie co nocne po 8 godzin max. Zastosowanie w pojeździe akumulatorowym zasilanym 48V, ale wydaje mi sie, że lepiej ładowac każdy akumulator odzielnie czterema ładowarkami w celu maksymalnego oszczędzania akumulatorów. Chodzi o to aby akumulatory nowe przezyły...
Ta ładowarka, która ma kolega, jest dobra i dedykowana do tych wózków, nie trzeba nic dokupywać (sąsiad ma taki wózek i jest identyczna). Ładowarka jest elektroniczna i automatycznie się odłącza po naładowaniu akumulatora do właściwego napięcia. A akumulatory są trakcyjne - przystosowane do pracy cyklicznej i głębokich rozładowań - nie tu szukałbym...
Czy nie pomyliłeś przypadkiem z dwoma 6V akumulatorami? Tak miały kiedyś fabrycznie Ursusy. Chyba faktycznie pomyliłem - 24V to mają jakieś ciężarówki... To dotyczy akumulatorów rozruchowych, w wózku są trakcyjne które się różnią budową i właściwościami. Sprawdź w literaturze fachowej. W trakcyjnych dopuszcza się 1,75V/ogniwo. Nie mam danych dla akumulatorów...
Witam, od tygodnia nurtuje mnie sprawa akumulatorów przystosowanych do silników elektrycznych oraz prostowników. Po przeanalizowaniu poprzednich wpisów na forum oraz przestudiowaniu google dowiedziałem się, że do silników używamy głównie: - GEL typu NPG (np: Toyama, SSB) - żelowe typu AGM - Kwasowe Ca/Ca Deep Cycle typu Marine (np. Sznajder, ZAP) -...
I niestety te specjalne ładowarki automatyczne (oryginalna od wózka widłowego) przedwcześnie skazuje akumulatory na śmietnik tak jak powiedziałem ładowane prostownikiem rozruchowym trzymają kilka razy dłużej niż naładowane oryginalną ładowarką od wózka. Czym tak bardzo różni się akumulator trakcyjny od rozruchowego że wymaga innej ładowarki ? Akumulatory...
Witam, proszę o pomoc w naprawie ładowarki automatycznej do baterii trakcyjnej. Dostałem do naprawy ładowarkę w stanie całkowitego braku reakcji, po weryfikacji okazało się, że ma przepalony bezpiecznik oraz zwarcie mostka i dwóch tranzystorów 35G60HD; po wymianie układ ruszył ale tylko w połowie. Po podaniu wzbudzenia zaskakuje przekaźnik, ale brak...
Mi się marzy urządzenie, które by miało cechy: 1. Będzie tanie w wykonaniu (w cenie, Arduino nano + jakiś mosfet, płytka, może wyświetlacza, karta SD)... - chodzi o to aby można to było tanio wykonać np. dla 10, albo 100szt. 2. Zasilane byłoby albo z mierzonego akumulatora (brak kabli zasilających etc... odporność na zanik zasilania). 3. Zapisywało...
Trzydzieści lat przepracowałem przy akumulatorach trakcyjnych . Technika i automatyzacja doszła prawie do perfekcji . Przy nowej generacji prostowników kontrola ładowania była już bezosobowa, automatycznie rozładowywała akumulator do stanu ładowania ponownego, uzupełniała elektrolit ewentualnie wodę destylowaną itp. Z ładowaniem baterii do telefonów...
Elektronika mocy obejmuje całą gamę krytycznych zastosowań, od elektryfikacji samochodów po inteligentne sieci energetyczne. Jest to fundamentalny filar całej branży, kluczowy, aby sprostać wymaganiom związanym z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. Odwołuje się do zwiększenia efektywności energetycznej, zmniejszenia naszego śladu węglowego dzięki nowym...
Musisz poszukać owalnej plakietki na silniku w okolicach gdzie wchodzą trzy kable do silnika. A na podstawie numeru VIN co odczytałeś ? Jaką masz wersję ? Wszystkie wersje R mają ładowarkę pokładową o mocy 22 kW ( 3 x 32A) . Wersje Q o mocy do 43 kW ( chociaż były też wersje Q90 w których moc była zmniejszona do 36 kW) . To są ładowarki tzw Cameleon...
Przejście z systemów akumulatorów 400 V na 800 V w pojazdach elektrycznych (EV) powoduje, że półprzewodniki z węglika krzemu (SiC) wysuwają się na pierwszy plan w falownikach trakcyjnych, ładowarkach pokładowych (OBC) i przetwornicach DC/DC. Według firmy badawczej IDTechEx, dwa czynniki mają decydujące znaczenie w przeskoczeniu z układów napędowych...
Nie koniecznie powinien się uruchomić inwerter. Ale odłączając panele od inwertera i podłączając "na krótko" do akumulatora, kontrolując napięcie powinno udać się podnieść napięcie do takiego, by podłączony inwerter się uruchomił. Podczas ładowania ratunkowego należy odłączyć inwerter, bo napięcie na wyładowanym akumulatorze może wzrosnąć ponad max...
Poszukuję projektanta-ów do współpracy w wykonaniu prototypu falownika oraz układów dodatkowych wymagania: -nietypowe zródło zasilania - baterie trakcyjne 48-96-192V DC 700-750Ah -moc silnika 4-7,5 kW do max 22kW (obecnie wykonany jest falownik na 7,5kW przez znaną Łódzką f-mę ) - zwrot energi do baterii - elektryczne hamowanie pojazdu polem magnetycznym...
Witam! Przymierzam się do zbudowania prostownika, którego zadaniem będzie ładowanie 14 akumulatorów trakcyjnych 6V/240Ah połączonych szeregowo. Mam parę pomysłów, ale może ktoś zna jakiś dobry patent, żebym nie musiał wyważać otwartych drzwi? Napięcie ładowania około 104V, prąd 25-28A, prostownik jednofazowy. Czytałem gdzieś że dobrze jest zmieniać...
ZDALNIE STEROWANY SAMOBIEŻNY MANIPULATOR OPERACYJNY DO ZADAŃ SPECJALNYCH Chciałbym zaprezentować mój kolejny duży projekt, będący zarazem moją pracą inżynierską. Praca jest dość złożona, wymagała dużego nakładu pracy, wykorzystania narzędzi do projektowania i obejmowała głównie trzy nurty - mechanikę, elektronikę i informatykę. Zapraszam do lektury......
Nieźle się napracowałeś ale bardzo fajny projekt. Co do wypowiedzi niektórych kolegów przeciwników akumulatorów rozruchowych , takie akumulatory spokojnie można użyć w tym celu tyle, że potrzebują specjalnej ładowarki pracującej w cyklu npco 2 godziny doładowujemy akumulator do napięcia 14,4V i wyłączamy ładowanie za 2 godziny timer załczy ponownie......
Skąd Ci się biorą takie straty przy regulacji PWM? Twoje obliczenia są słuszne ale nie dla PWM lecz dla regulatora liniowego. PWM to jeden z wariantów stabilizatora impulsowego. Prawidłowo zaprojektowany regulator PWM obniżający napięcie z 14V do 6V przy prądzie 5A nie potrzebowałby nawet radiatora na głównym tranzystorze... Sądząc z podanych wartości...
Jak to nie ma źródła? Do naładowania takich akumulatorów wystarczy przecież źródło o mocy: 16 kWh [pojemność akumulatora trakcyjnego] x 1 / 0,7 [sprawność ładowania akumulatora] x 1 / 0,25 h [czas ładowania akumulatora] = 91 kW Wystarczy mieć więc przyłącze trójfazowe z bezpiecznikami 160 A, do tego stosowna ładowarka i jedziemy ;)
- Akumulatory mają 2 lata, autko też. Teraz gwarancyjnie wymieniony został alternator na nowy ale to nie pomogło. Instalacja sprawna, ale ja webasto włączam nawet latem na noc, do tego dochodzi w czasie snu przewietrzanie kabiny co jakiś czas co również pobiera trochę prądu. Dlatego ze standardowych 2x225Ah mam dołożone dodatkowe 2 ale mało to pomaga,...
No właśnie - jeśli chodzi o typ akumulatora - czy lepiej kupić noname ale trakcyjny, czy "zwykły" firmowy za te same pieniądze? A czy praca w takim cyklu nie skróci żywotności aku? Pobieramy przez całą dobę tyle energii ile jest potrzeba i gdy albo akumulatory rozładują się poniżej pewnej krytycznej wartości (dla "zwykłych" pewnie będzie to wyższe napięcie)...
Witam Moim zdaniem koncepcja Max 1 jest ciekawsza. Skrętne koła nie niszczą podłoża(patrz żółty pojazd) jak i ogumienia. A może łamana rama wzorem ładowarek. Na pewno jedna z osi powinna być wahliwa. Zwiększy to walory trakcyjne-przyczepność. Ogniwo fotowoltaiczne jak i wiatrak mogły by stanowić elementy karoserii i jednocześnie doładowywać akumulatory....
(at)jta Koszt akumulatora dla pojazdu z genevy jest porównywalny do kosztu akumulatora w przecietnym EV. Dla ceny autobusu są to fistaszki i na tym zasadza sie ekonomia rozwiązania. Remont ulicy nie jest problematyczny dla punktu ladowania tak bardzo jak dla sieci trakcyjnej i nie zauważanie tego to żart z logiki. Przy okazji Genewy to do stacji doprowadzono...
Kolego karolark, wszystkie tanie zasilacze impulsowe jakie posiadam mają ograniczenie prądowe. Producent aku zaleca ładowanie stałonapięciowe z ograniczeniem prądowym / 13,5 V - bufor, 14,2 V - trakcyjny/. Pisze na każdym porządnym akumulatorze. A skąd ładowarka wie do jakigo celu slłuży akumulator?
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
Witam, posiadam prostownik marki Hawker, ładuje nim baterie trakcyjną z wózka widłowego 48V. Kupiłem wózek 24V ale bez ładowarki, czy mogę tym prostownikiem ładować baterie 24V? Na prostowniku w miejscu Output pisze 48V/36V/24V, czy sterownik sam się przełączy na mniejsze napięcie?
piwnicy mam zimą max 15 stopni Wydaje się, że taka temperatura jest optymalna do działania akumulatora. Przy ujemnej reakcje przebiegają wolniej i akumulator traci pojemność. Natomiast akumulatory wyprodukowane w naszej strefie klimatycznej nie powinny pracować w temperaturze powyżej 40stopni C gdyż znacznie zmniejsza się trwałość. Przy Twoich wymaganiach...
FIRMA : www.into.pl Myslalem o założeniu silnika + 16akumulatorow trakcyjnych po 6V pojemności 232ah 96Volt . Silnik pod obciążeniem pobiera 300-380amper tylko nie wiem czy uciągnie łajbę. Koszt by oscylowal w granicach 10000zl. No i kwestia ładowarki. Bo mam melexa i ląduje 6szt besterem w 12godzin.
Do takiego obciążenia potrzebujesz przetwornicy transformatorowej. Jak ma być ładowarka sieciowa i panele, to coś z serii sinus pro firmy volt. Jak pracy będzie tylko na 2-3h, to na styk starczy 2000s 24V i dwa duże akumulatory, a jak na więcej, to weź 3000s na 48V. Akumulatory trakcyjne, bo żelowe po kilku głębokich rozładowaniach będą zasiarczone....
Wypuścił Pan dżina z butelki. Przymierzałem się od pewnego czasu, żeby opisać różnice między boxami od aut zasilanych 120V i 162v, a jest ich kilka. Część informacji zawartych poniżej pochodzi z instrukcji dotyczących tych aut i ich akumulatorów, ale większość jest owocem ponad sześcioletniej praktyki w serwisowaniu sagemboxów. Przede wszystkim radzę...
To bateria trakcyjna i ona ładowana jest inaczej typowe akumulatory rozruchowego czy buforowe. W jednym cyklu ładowania, inaczej mówiąc w każdym, zawiera się etap odsiarczania, mieszania elektrolitu i wyrównania ogniw. Ładowarka ładuje zmniejszając się prądem do napięcia 2,7V na celę, a następnie go utrzymuje przez określony czas. Po ładowaniu każde...
polecam dużą rezerwę do informacji przekazywanych przez kolegę (at)ZdecydowanieWitam Można podważać słowa i to mogę zrozumieć a ja mam wszytko nagrane i udostępnione. Wszystkie realizacje posiadają dokładne opisy i każdy może je sprawdzić osobiście. A jak ktoś ma odwagę to może podjechać i pomacać moje instalacje osobiście:) A więc zaprzeczać nagraniom...
Komplet opon "budżetowych" dobrej polskiej firmy kosztuje 1000zł. Niektórzy mają nieco inne auta, gdzie muszą być założone znacznie droższe opony od wskazanych najpopularniejszych. Istnieje rynek opon regenerowanych, ale do pojazdów typu ładowarki, wozidła budowlane. Najwięcej opon bieżnikowanych używa się w transporcie zawodowym - jeżdżą na nich TIR-y...
Maglev ma bardzo duży wydatek energetyczny a jego komercyjne wdrożenie odbywa się w Japonii. Trzeba pamiętać iż ten projekt Chuo Shinkansen Tokyo-Nagoya-Osaka to ponad 500km z tego ponad 430 w tunelu. Do tego trzeba potoków ludzi liczonego w milionach. Trzeba piętach iż ten sam problem co Maglev dotyczy samolotów naddźwiękowych technicznie banalna sprawa...