Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
Pierścień magnetyczny łożyska?
ABS w łożysku.
Tak jak mówili poprzednicy problem może być z odległością pierścienia magnetycznego od czujnika. Wystarczy ściągnąć tarcz hamulcową, możliwe że mechanik nie zabezpieczył łożyska, a ono po 3 tygodniach zaczęło się wysuwać.
Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
czasami cos przy ktoryms kole nie było robione? Łożysko nie wymieniane? Ja bym obstawial zle obsadzone łożysko, pierscien ABS, albo sam czujnik. Miałem 2 takie przypadki. Czujnik szybko lapal przy małych predkosciach
Bierzesz vin auta, idziesz do hurtowni i podajesz VIN, tam oferują ci masę czujników, bierzesz boscha, czyli ori. Płacisz i idziesz montować.
Piasta zgnita. Żaden czujnik, sterownik itd. Pierścień abs na łożysku uszkodzony. Czyszczenie nic nie da...
A oglądałeś pierścienie w łożysku? A są tam takowe? Może ktoś odwrotnie łożyska wciskał :D
wszystkie czujniki ABS oraz łożyska, gdyż mam nowszy typ, który nie jest na koronkach, tylko łożyskach
NIe wiem czy na chwilę obecną masz sprawne te czujniki. Ale: Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne. Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia. Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał. Teraz już chyba...
Jak masz w lagunie tarcze to cała piasta, jak bębny to można samo łożysko zmienić.
Czujnik wydaje się dobry. Na wtyczce (dwa przewody) generuje napięcie przy kręceniu kołem.
czujnik prędkości 6-tego koła nieprawidłowy lub nie wiarygodny sygnał. sprawdź koronkę ABS,luz na łożysku i sam czujnik.
Jeszcze żeby uzupełnić temat. Do wymiany łożyska nie trzeba odkręcać czujnika tylko można wypiąć wtyczke która jest w zatrasku zamocowana do nadkola. Druga sprawa że w tej astrze błędy to idzie wymigać i nie trzeba do tego testera. W przypadku ABS to styki A i K w gnieździe.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Wiesz mi to wygląda na podróbkę lub uszkodzone tylne łożysko.
Raczej wymiana łożyska.
Łożysko, tarcza hamulcowa,klocki,pompa ABS.
Problem z absem w Seicento z 2010 r. Przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca załącza się abs, auto diagnozowane w serwisie Fiata, stwierdzili ze do wymiany tylne łożysko, lampka abs sie nie świeciz błędów brak, nowe łożysko, problem pozostał. Wcześniej wymieniana pompa abs, czujniki i przednie łożyska. Już brak pomysłów, ktoś może miał podobny problem?
Siwru podsumowując, nie wiadomo coś Ty tam narozrabiał, czy uwaliłes czujnik , czy nie masz tej tak zwanej gumki- w konsekwencji brak sygnału z tego koła, cholera wie, jednym słowem pali się abs - brak prawidłowego działania systemu. Nie rozwijajmy już tego tematu, pózno jest.
Czujnik obrotu koła ABS:oś przednia prawa strona wykrywa bicie czołowe. Może być luz na łożysku lub skorodowany pierścień ABS, bądź krzywy.
4150: czujnik ABS lewy przód sygnał nieprzyjmowany. sprawdź koronkę ABS, luz na łożysku, jeśli wszystko będzie dobrze zmień czujnik. 4049: czujnik ABS prawy przód zwarcie lub przerwany obwód. sprawdź czujnik i kable do sterownika.
w tym roczniku to nawet jak był błąd ABSu to kontrolka zgaśnie po naprawieniu i przejechaniu się kawałek... tak miałem w Golfie, padnięte oba czujniki z przodu, po wymianie włączyłem zapłon a kontrolka dalej świeciła. dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zgasła (impulsy do centralki!) i już teraz jest OK :)
Sprawdź czujnik i odległość od impulsatora na piaście tylnej z prawej strony. Przy okazji luz na łożyskach. :)
W link nie klikałem mój błąd.Ale po co pokazywać zdjęcie łożyska bez tarczki ABS gdy klient nie ma problemu z łożyskiem tylko z ABS tego nie rozumiem. Poza tym nie bardzo da się wymienić samego łożyska bo tarczka ABS nie bardzo da się wyjąć,jest na wcisk do ośki i pęka przy próbie wyjęcia. Bez zdjęcia tarczki nie da się odkręcić nakrętki.
Jakie widzi prędkości moduł ABS przy tych około 5 na godzinę?.Może przy demontażu uszkodzili pierścień na łożysku?
Poszukaj może internetowy sklep Stożek , lu ABS- Łożyska . W ABS-e zamawiałem do silnika Lurdes calowe wymiary za dwa tygodnie miałem na miejscu . Łożysko mierzył sam sprzedawca .
EXXX to pamięc zestawu wskaźników - nie odpowiedzialna za tą usterkę. Sprawdzałeś prąd na przewodach instalacji abs? Nie zmieniałes łożyska w kole? Nie masz luzów na tylnych kołach, nie huczy? Jak masz ochotę to możesz zdjąć tylne bębny i zobaczyć w jakim stanie są tarczki czytnika abs. Może coś je uszkodziło.
Ostatnią sprawą jest to, że w aucie padło jakieś łożysko od abs przy prawym przednim kole i system uruchamiał się wraz z każdym hamowaniem dlatego postanowił go całkowicie wyłączyć. Z tego co widziałem to sam czujnik nie jest drogi, ale jeśli samochód będę chciał podpiąć pod komputer to jeżeli problemem nie będzie sam czujnik tylko coś większego to...
Witam wszystkich, mam problem z ABS w Sprinterze 906 518 3.0 z 2008 roku. Mam błąd czujnika ABS lewego przedniego, przerwa w przewodzie. Czujnik został wymieniony na nowy, łożysko z ABS również, wtyczka jest nowa, przewód jest nowy, a wartości na postoju skaczą. Co może być problemem. W załączeniu wysyłam film z wartościami rzeczywistymi na postoju....
w wersji Lagun po 98r.-po lifthingu czujnik ABS-u montowany jest w łożysku przed 98 poza łożyskiem .
Łożysko z biegiem czasu formuje się do piasty i ją wrabia,więc jeśli wymienisz tylko łożysko istnieje prawdopodobieństwo szybszego jego zużycia,wszystko zależy od tego co jest wykonane z twardszego materiału. Gdyby był to mój samochód napewno wymieniłbym i łożysko i piastę...
Problem rozwiązany brak pierścienia magnetycznego na łożysku. Nie wiadomo dlaczego go nie było ale niezbędna była wymiana łożyska. Po wymianie łożyska ABS działa a kontrolka gaśnie po zapaleniu silnika :p Pozdrawiam
Albo zgnity pierścień lub zła odległość.A nie wymienialiście czasem łożyska i odwrotnie założyliście? Tak tylko pytam.
Teoretycznie bez komputera da się to naprawić. Jeżeli przed naprawą łożyska wszystko działało to sprawa jest prosta. Czujnik i łożysko musi być ok. Jeżeli po przejechaniu kawałka drogi wciskasz hamulec i ABS się włączy na chwilę a potem kontrolki się włączą to uszkodzone jest łożysko. Jak świecą się cały czas po włączeniu silnika to uszkodzony czujnik...
A łożysko masz dobre?
Jakie masz teraz dokładnie numery błędów. Bo to mogą być opiłki na pierścieniach. Kable do czujników od modułu ABS. Luz na łożyskach (ale spory wyczuwalny). Sam moduł ABS. Kupiłeś wadliwe czujniki (też się zdarza). PS Przykręciłeś czujniki? Czy urwałeś śruby przy wymianie i latają luźno ,nie doszły do pozycji końcowej (błędny montaż - za duża odległość...
Witam, w megane 2 1.4 2004 r wystąpił problem z abs po wymianie łożysk przednich komputer widzi 2 błędy C100F I C101F. Wymieniłem przednie czujniki abs oraz tylne przeczyściłem. Wiecie może co może być przyczyną?
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Na pewno trzeba mieć porządny klucz do odkręcenia nakrętki piasty która znajduje się przeważnie pod zaślepką. Klucz nasadowy, jak pamiętam 30mm zabierak minimum 3,4" bo mniejszy ukręcisz. Tylne łożysko występuje jako cała piasta i przeważnie z kołem fonicznym do systemu ABS.
A w parametrach co pokazuje? Może łożysko ma już dosyć?
Witam, mam problem z ABS, zostały wymienione dwie rzeczy - łożysko i przewód ABS, brak usunięcia błędów: https://obrazki.elektroda.pl/3099847000_... https://obrazki.elektroda.pl/6284471500_...
Tym plastikowym w stronę czujnika ale jak pamiętam to z tyłu jest blaszany pierścień nakładany na piastę.Dość dawno to robiłem ale raczej jestem pewny że tylne łożysko nie ma wbudowanego pierścienia do ABS.
Mogą być też luzy na łożyskach.
Pierścień jest nowy bo zmieniałem cala piastę na nowa z łożyskiem
wejdź w parametry i sprawdź który czujnik nie pokazuje prędkości, obstawiam uszkodzone łożysko w kole a nie czujnik
Obstawiam uszkodzone łożysko.
Problem tkwił w łożysku. Łożysko które kupiłem i wcisnąłem w piastę miało inny wymiar pierścienia mocującego czujnik abs niż seryjne co spowodowało uszkodzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku. Czujnik abs działał. Żadne blaszki nie są potrzebne i nie pełnią funkcji masy. Kupiłem droższe łożysko niemieckiej firmy, które miało być...
Zwróć uwage na zwrotnice. Mialem kilka razy w Francuzach że korozją podnosiła czujnik i oddalal się od bieżni łożyska i też waliło błędy.
Witam. Oczywiście masz wiedzę, narzędzia i sprzęt jak na przykład prasę, czy ściągacz do sprężyn? Zabierasz się za pracę, a nawet nie wiesz jakie łożyska potrzebujesz. Naprowadzę, łożyska zwykłe bez impulsatora do ABS, tą funkcję realizuje wianuszek na półosi. Amortyzatory wszystkie są olejowe, tylko te drugie mają wtłoczony gaz , a jeśli nie wiesz...
Taki czujnik można na dwa sposoby sprawdzić, w stanie spoczynku można omomierzem i powinno pokazać 0,8-1,2k, ale również w czasie obracania kołem można woltomierzem i wtedy odrazu wiemy czy czujnik zczytuje impulcy z łożyska.
z pierścienia magnetycznego w łożysku.
chłopie w multipli masz abs w łożysku koła czyli musisz wymienić łożysko z abs, niestety sprawdzanie omomierzem nic ci nieda chyba że będzieszmierzył w ruchu poszczególne koło może wychwycisz które jest uszkodzone. Niewyobrażam sobie żebyś wymienił sam pierścień łozyska bo go nigdzie niekupisz. Dodano po 38 chłopie w multipli masz abs w łożysku koła...
Podłączamy komputer i podglądamy czy z kół jest odczyt prędkości. Jeżeli czujniki są OK, to albo są wadliwe łożyska, albo są wadliwie zamontowane.
ktoś spartolił czujnik przy wymianie łożyska
Witam mam problem z abs w peugeot 307 2.0hdi tył lewa strona po wymianie czujnika i łożyska z koronką abs dalej świeci,jak rozepne kostkę i wepne abs przestaje świecić po ujechaniu 300m zapala się ponownie.Jaka przyczyna?
Witam ponownie. Temat nadal aktualny. Po wymianie łożyska i czujnika ABS prawy tył, podczas jazdy zaraz przestaje działać prędkościomierz i zapala się czerwony napis STOP na desce. . To nie STOP tylko BRAKE na czerwono. Sory za pomyłkę
Witam, mam problem z czujnikiem ABS w Fiacie Fiorino 1.3 Multijet 2010 r. Po wymianie czujnika i łożyska kontrola nie gaśnie, podejrzewam sterownik pompy ABS. Czy nowy sterownik pompy ABS trzeba kodować? Czy sama wymiana wystarczy? Z góry dziękuję za informację.
Właśnie nie ma koronki tylko pierścień pomiarowy w łożysku.
Witajcie. Podpowiedzcie jakie są wymiary łożyska przedniego do suzuki wagon r+, bez ABS, rocznik 2002. Pozdrawiam
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Czy wie ktoś z Was jak wymienić łożyska tylnej piast w samochodzie Opel Corsa 1.0 z roku 1997 z ABS ? Czy łożyska tylnej piasty znajdują się w bębnie hamulcowym czy w tylnej piaście ?
Witam, potrzebuję pomocy. Ponieważ ostatnio w swoim Peugeocie 307 silnik 1.6 benzyna rok 2003 wymieniałem łożysko w przednim lewym kole, musiałem odłączyć czujnik ABS. Po wymianie łożyska i montażu czujnika ABS po zapaleniu auta pojawia się błąd ABS Fault, świeci pomarańczowa kontrolka. Dodam tylko, że próbowałem już na kilka godzin odłączyć klemę akumulatora...
W megane III tarcza hamulcowa jest zespolona z łożyskiem i z ABS, Oryginalna część jest produkowana przez firmę SNR nie pamiętam indeksu ale pan z serwisu na dobrą sprawę powinien zaproponować wymianę obu tarcz hamulcowych, koszt jest ogromny ale na bezpieczeństwie nie polecam oszczędzać. Co do Twojego łożyska to ma ono tzw. pierścień magnetyczny, który...
Z doświadczenia podpowiem że najczęściej w tym modelu uszkodzenie jest w przednim lewym kole. Pierścień magnetyczny na piaście. Niestety trzeba wymienić całość tj piasta z łożyskiem.
Prawdopodobnie odwrotnie zostały założone łożyska i czujnik jest oki ale nie widzi obracającego się wieńca na łożyskach
Może uszkodzone łożysko spowodowało mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS koła? Co łożysko miało by do czujnika ABS? Nawet nie są obok siebie przecież... Co o tym myślicie, co mogło zawieźć? Bezpieczniki, jakiś moduł, czy to wina tego łożyska? (at)marianoitaliano096 z takich podstawowych rzeczy do sprawdzenia to zobacz jakie masz ładowanie akumulatora...
Cześć. Minął szmat czasu od momentu powstania tego zapytania, ale podpowiem tylko, że u mnie objawy były dokładnie takie same, jak opisuje autor... Po wymianie 3-krotnie czujnika ABS, któryś mądry mi podpowiedział, że Ford nie ma tradycyjnej koronki ABS, tylko pierścień magnetyczny w łożysko-piaście. W moim przypadku okazało się, że ten pierścień miał...
No nie wiem. Stawiałbym na kabelek od czujnika ABS. Jaka jest zależność łożysk do braku ABS-u? Podłączali komputer ale nie w ASO. Nic im nie wykazał.
Tak jak Jurek napisał, ma to wpływ na łożysko. Auto na geometrię i sprawdzić kąty tylnych kół. Co do ABS, na tarczy jest magnetyczny pierścień ABS, zapewne przy wyciskaniu łożyska został uszkodzony.
No to miernik w rękę i wio. Jeżeli mierzone pompie ABS to wykluczysz czujniki i wiązkę. Pewnie łożyska szaden.
TO abs zapalił się przed wymianą łożyska czy po?
prosze o pomoc czy istnieje sposób na wymiane łożyska w telnim kole w lagune 1997rok z ABS bez wyminy całej piasty
sposób montażu łożyska nie ma znaczenia
Mam pytanko. Czy dam radę zaadaptować czujnik kąta skrętu, jeżeli mam błąd ABS tylnego koła? (prawdopodobnie piasta z łożyskiem do wymiany, bo czujnik ABS wymieniłem)
Właśnie te wzmocnienia + ABS + większe łożyska zapewniały większą sztywność.
Dzień dobry. w zeszłym tygodniu za wymianę 2 tarcz tył zapłaciłem 100zł, za tarcze po znajomości 220zł/sztuka komplet z łożyskiem, pierścieniem ABS i nowa nakrętką.
Witam. Mam problem, ponieważ po wymianie łożysk przednich świeci się ABS i nie mam pojęcia co mogło się stać. Proszę o pomoc
Nie dostałem, ale jest dużo niejasności. Np. po wpisaniu danych auta, znajduje łożysko, w szczegółowym opisie pisze jednak, że jest do abs, którego u mnie nie ma.
ABS wydłuża drogę hamowania. Kolega hamował kiedykolwiek? Abs zapewnia kierowalność to prawda, ale nie wydłuża drogi hamowania. Zobrazować to można wchodzeniem na śliską pochyłą powierzchnię. Dopuki nie stracisz przyczepności doputy wchodzisz. Po wymianie tylnej piasty z łożyskiem i koronką ABS przestał mi działać. Jazda bez abs-u uświadomiła mi ten...
Jak wyprasowujesz łożysko z piasty, to jakie siły na nią działają? Mniejsze niż stuknięcie młotkiem w okolicy sworznia końcówki? Powtarzam jeszcze raz – nie piszę tu o bezmyślnym bębnieniu młotem 5 kg po wąsie zwrotnicy, bo do skutecznego rozpięcia końcówki nie potrzeba takiego katowania. Co do walenia młotem i stuknięcia to się zgadzam. Ale prasowanie...
Witam, chciał bym zapytać jakim momentem należy dokręcać nakrętkę łożyska piasty przedniej w Ibizie II FL 1.4 MPI z 2001 roku (auto posiada ABS). Łożysko nowe. pozdrawiam
?A opony i felgi sprawdziłeś? Po montażu nowych tarcz sprawdzałeś bicie, może winna jest piasta, czy łożysko. Oczywiście ABS wykluczyłeś? Prowadnice zacisków też przy wszystkich pracach sprawdziłeś?
Na łożysku jest bieżnia często rdza ją rozsadza musi być prosta bez żadnych odkształceń.
Sprawdź czujnik ABS lub koronki / łożysko od półosi sygnał na prędkościomierz idzie z ABS jeżeli jest niesprawny /pęknięcie/ będzie świrować wszystko.
Witam. Zaistniała konieczność wymiany całej piasty z przedniej z ABS. Powód-wyje łożysko. Wiem, że można zdjąć moduł ABS podważając delikatnie jego brzegi ( jest klejony ) a potem także i magnes. Moje pytanie jest takie - czy kupując piastę przednią bez wersji ABS można przełożyć sprawny ABS z poprzedniej uszkodzonej piasty? Czy wymiary piasty bez ABS...
Pasek magnetyczny w łożysku uszkodzony.
A tłoczki w zaciskach nie blokują ? Jak wyglądają pierścienie ABS ? Czy nie ma luzów na łożyskach ? :|
Czujnik ABS prawy tył; przerwa, zwarcie, lub odstęp. Sprawdź luz łożyska przy okazji.
dziękuje za odpowiedz w takim razie mozna Off
Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia luzów na łożyskach kół.Sprawdż dobicie sensorów oraz czystość pierścienia z wycinkami Twoja przypadłość to błąd w zliczaniu impulsów.
A jest jeszcze kwestia łożyska. Nie - ABS przechodziłby wtedy test na postoju.
Zębatka na przegubie zew. półosi, tym od koła. Jeżeli tego nie ma, to podział ABS-u jest w łożysku piasty, ale tylko z jednej jego strony. Tak więc wymieniając przy tej wersji ABS-u, należy o tym pamiętać. Różnice także można odróżnić po rodzaju czujników ABS. Okrągły czujnik jest przy koronce na przegubie, a płaski czujnik to podział ABS w łożysku.
Eeee...miewałem spore luzy na łożyskach i nijak to na ABS nie oddzialywało.
Było wymieniane łożysko lub półośka klocki lub cokolwiek robione przy tym kole? Rozebrać wymyć wyczyścić
Witam serdecznie, spróbuję podpiąć się pod temat bo zależy mi na czasie. Dzisiaj mechanik wprasował mi nowe łożyska w przednie pisty Vito W639 120 CDI z 2007r. Po wymianie natychmiast zapaliły się: kontrola trakcji (kółko ze strzałkami) i ABS Co jest nie tak? Przed wymianą łożysk wszystko działało tip top, czujniki nie były odpięte tylko wyjęte z piast...
Pacjent Opel Corsa D 1,2, 2009r. Przy wymianie łożysk przód został uszkodzony prawy czujnik ABS, został zamontowany nowy, po wykasowaniu błędów kontrolka ABS gaśnie, system działa, prędkościomierz i poziom paliwa też. Po przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS się zapala, prękościomierz i poziom paliwa przestaje działać. Znów pojawiają się błędy...
Witam, posiadam Megane 1999 1,4 8 zaworów. Po wymianie przedniego prawego łożyska i klocków hamulcowych świeci abs. Czasem jak cofnę przy zawracaniu na chwilę gaśnie. Potem podczas jazdy do przodu podczas hamowania pedał wyraźnie stuka (tak nie było kiedy działał) i ABS przez chwilę działa do zatrzymania się. Z regóły po ponownym ruszeniu ABS juz nie...
Co do EBS do sprawdzenia czujnik ABS lewy/tył ,sprawdzenie koła fonicznego lewy/tył (czy proste,nie ma ubytku zębów itp.),luzów na łożysku w tym kole.Jeżeli wszystko będzie sprawne ,ustawić min. szczelinę czujnika ABS i wykonać jazdę próbną powyżej 20 km/h. Pozostałe błędy to brak ,lub zakłócenie komunikacji CAN pomiędzy sterownikami EBS ,VECU ,ASTRONIC...
łożyska chińskie łożyska piły łożyska peugeot
radio freelander wzmacniacz spadek napiąć logowanie access
alternator jednofazowy monitor neovo
Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku Światła awaryjne nie działają w Citroen C4 Picasso 2007