Troszeczkę szybko poleciały, ale zanim ktoś Tobie odpowie, to moja rada, by pasek nie był za mocno naciągnięty, bo to jest przyczyną szybkiego padania łożysk. Czasami zdarzy się brak smaru w łożysku, ale to zdarza się bardzo, bardzo rzadko.
Witam . Czy ktoś może potwierdzić wymiary łożysk do alternatora seicento 900 magneti-marelli 63320034 AA125-R 55A: 6203 i 6201 ?
6203ZZ,6201ZZ
Wydaje mi się że 6201 i 6203 lecz na sto procent nie jestem pewien.Najlepiej jak go rozbierzesz i wtedy oblukasz,pamiętaj aby nowe były w tolerancji C3.A po rozebraniu dobrze sprawdzić szczotki(koszt 2 szt do wlutowania ok 10zł,i pierścienie po których się ślizgają koszt wymiany w zakładzie ok 35zł).
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy ustanie. Po mojemu łożysko oporowe sprzęgła
albo wita cię łożysko na alternatorze.
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
Zrzuć pasek alternatora, może łożyska się rozleciały.P
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się. A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać. Silników nigdy nie robiłem (jak...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
Pewnie pasek nie idzie w swoim torze prosto tylko po skosie .Jak robiłeś alternator to przez przypadek nie założyłeś źle podkładek i kółko odstaje za daleko albo jest za blisko przez to pasek nie idzie w lini prostej a po skosie .Prosty sposób zobacz czy koło w koło idealnie pasuje a myśle że nie i to jest powód . Dodano po 3 Albo sam alternator cały...
Czasami zdarza się uszkodzenie pierścieni w alternatorze i będą podobne objawy przy większym poborze prądu. Podłącz multimetr i sprawdź napięcie na aku i napięcie na wzmacniaczu, może się różnić o 0,1 V, czasami wystarczy dać lepsze zasilanie wzmacniacza i mase z aku do nadwozia lub bezpośrednio do wzmacniacza. W seicento alternator to jego słaby punk,...
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
Gościu łożyska z 60zł, robocizna z 100zł i co dalej? Za pół roku obudowa pęknięta za 200zł z wymianą? Zastanów się trochę. Nie uważaj kogoś za debila. Jeżeli coś robię to staram się przemyśleć. A pytałem o coś innego...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Nie neguję doświadczenia kolegi powyżej, ale mam Seicento od prawie pięciu lat, nie doświadczyłem przegrzania silnika ani pęknięcia alternatora (choć łożyska w nim musiałem wymieniać w tym czasie dwukrotnie), ma tylko małe purchle rdzy na tylnej klapie, zrobiłem w tym czasie ponad 50 000 km w różnych warunkach pogodowych i zastanawiam się, czy mam tyle...
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Właśnie w tym silniku jest mechaniczna regulacja i niedawno własnoręcznie sprawdzałem luzy, są książkowe. Pasek był zdejmowany przy wymianie alternatora, odpalałem silnik by sprawdzić czy to na pewno łożyska w altku wyją. Stukał wtedy dokładnie tak samo. Czujnik ciśnienia oleju w tym silniku jest na dole, tuż przy obudowie filtra oleju. Odgłos dochodzi...
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Obudowa od alternatora bynajmniej od góry nie jest nigdzie pęknięta. Przewody są ok bo mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze jest takie samo jak opisywane w pierwszym poście. Co zauważyłem to to, że podczas...
Sz. P. Witam wszystkie mózgi. Podobne tematy do mojego problemu - przeczytałem, ale jak wspomniałem są podobne i nie znalazłem rozwiązania. (swoją drogą - zbyt mądrze tam napisano) W moim przypadku kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej świeci się cały czas. Od momentu przekręcenia kluczyka - odpalenia, aż do jego zgaszenia. (nie przygasa -...
Objaw niedostatków w bilansie energetycznym. Pierwszw pytanie o odborniki bowiem może się okazać, że dla zasolenia odiorników potrzebna niezła elektrownia. A jeśli ilość energii pobieranej mieści się w granicach "przyzwoitości" to najbardziej posądzałbym odlutowanie lub uszkodzenie diody. Może to być zużycie szczotek ale raczej mało prawdopodobne. Alternatory...
Naprawione, istotnie skończyły się szczotki. Ale chyba warto przytoczyć całą historię. Ojciec pojechał autem do pracy, nie zauważył że kontrolka znów się żarzy i auto zdechło na drodze. Jako że był już pod pracą to podszedł do tamtejszych lokalnych mechaników żeby mu wzięli auto na warsztat (300m holowania). Tutaj mała dygresja: Ci sami mechanicy wymieniali...
Dobra komputer wymieniony. Sam komputer sprawny, działa jak należy aaaaleeee. Po pierwszym odpaleniu marchewa się nie świeciła, popracował z minute i niestety pojawiła się znowu ale najpierw pare razy zgasła i w końcu została. Czyli coś mi robi ten błąd. Niestety chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia błędów, to chyba pierwsze co powinienem zrobić?...
Witam od jakiegoś tygodnia zaczeła mi się żarzyć kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie.wczoraj rozebrałem alternator i wymieniłem regulator wraz ze szczotkami (pierścienie wytarte dość mocno ale je wyrównałem,łożyska się sypią,mostek przemierzyłem miernikiem wszystkie dobre)musiałem go poskładać bo nie miałem jak dojechać...
Mam problem, Seicento 900 nie odpala wogole, nie kreci rozrusznikiem, po przekreceniu kluczyków nic sie nie dzieje, a dokładnie w pozycji kluczyków właczajacej stacyjke słychać tylko przeskakiwanie przekaznika z pompy paliwowej (po lewej w kabinie mały czarny przekaznik), nie słychać zasysania pompy charakterystycznego przed odpaleniem (nie swieci sie...
Założyłem nowy alternator. W starym padły łożyska i ogólnie ładował słabo pod obciążeniem. Majster zaśpiewał tyle za jego remont, że za to kupiłbym trzy regenerowane, więc taki też kupiłem. Ogólnie wszystko jest cacy, trzyma sztywno 14V na wolnych obrotach, zarówno bez obciążenia, jak i z włączonymi praktycznie wszystkimi odbiornikami, aż byłem pod...
Wiadomo nie szukam cud pojazdu który nigdy nie będzie się psuł, ale musicie przyznać że fiaty przodują w tej kategorii. Chciałbym mieć kiedyś poczucie, że jak coś już naprawię to chwile pochodzi a nie zepsuje się za miesiąc. Muszę przyznać, że masz wyjątkowego pecha, bo mam Fiata Seicento z tym samym silnikiem i najwięcej jak dotąd kosztował padnięty...
Z drugiej strony wiem, że poprzedni właściciel mojego autka jeździł nim 5 lat nie robiąc w nim czegokolwiek (dlatego już na początku musiałam go naprawiać - amortyzatory, elektrowentylator, itd.). Ale czy jest to wykonalne przez 7 lat? Nissany Mikra są w porządku, ale boję się kosztów napraw i części, ale może niesłusznie. I czy może ktoś wie czy w...
łożyska alternatora seicento łożyska łożyska seicento
samsung połączenia przychodzące zawory ciągniki sterowanie dekodera
krups napełnianie myjka ciśnieniowa stalco
Sony CCD-TR2000E: Brak daty po 2022 roku - co zrobić? Kontakt ze sznurem azbestowym bez rękawiczek - co robić?