Dlatego temat zamykam.
Zużycie sprzęgła zależy m. in. od sposobu jazdy konkretnego kierowcy. Więc tu trudno wyrokować czy to jest za mały przebieg czy nie. Co należy wymienić będzie wiadomo, gdy mechanik rozłoży i zobaczy stan elementów. Ale dobra praktyka to wymiana pełnego kompletu za jednym rozłożeniem i wtedy ma się spokój na długo. Co do belki, to już dawno powinny zostać...
ustaw zbieżność,wyważ koła na początek
Teoretycznie któraś z tych rzeczy. 1 łożyska,2 krzywa belka, 3 krzywa ośka,4 czop. Ostatnie jeśli fabryczne to raczej nie,ale zależy jaka dziura była.
witam koledzy ja od paru lat naprawiam belki i jak zarazie nie miałem żadnych reklamacji.Przerabiam belki na tuleje z brązu.Jeżeli się dba o nią i od czasu do czasu smaruje to będzie taka belka służyć lata.
Pierwszy link z google: http://szmytek.pl/cennik/tylna-belka-peu... UWAGA – 70% belek to zaledwie wymiana 1 lub 2 czopów i kompletu łożysk i uszczelek – razem cała naprawiona belka 520 – 720 zł
Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było...
Vario po 97, polo 6n , polo clasic po 97, ibiza to samo (do rocznika 2003 , bo to już model 6l). Z tym silnikiem bębny.Starsze i nowsze mają inne silenbloki i czopy łożysk.
Jak już napisał kolega „ glosny83” łożyska belki ale może być też wybite mocowanie amortyzatora Do kolegi Tylny most w samochodzie przednionapędowym... To tak jak śmigła w odrzutowcu. I to i to jest tak naprawdę możliwe Pozdrawiam
djagnoza tylnej belki jest prosta jak koła tracą kąty ( rozchodzą się na boki ) to już czas na łożyska belki, kąplet naprawczy do belki to 150 zł ale sam tego nie rozbierzesz bo widziałem ile przy tym roboty, czasem w Poznaniu warto kupic cala belke w 405 jest ta sama i w picasso co do sprzegla sprawdz czy podciagniecie linki cos da jak nie to moze...
Kolego jedź na pierwszy lepszy szrot, to jest tak popularne auto , że na pewno znajdziesz tam belkę, nie rozumiem tylko po co Ci cała belka skoro piszesz o łożysku. Na pewno taniej będzie wymienić łożysko niż całą belkę. Pozdrawiam.
Ściągacz bezwładnościowy do łożysk wewnętrznych.
Nie wiem co Ty masz z tym koromysłem... Ja widzę tu podobieństwo - przeciwwaga którą zastosowałem w celu pełnej kontroli nacisku wiertła. Na fotce nie widać tego, ale jest tam dźwignia dwustronna (dwuramienna), ciężar łożyska liniowego, belki poprzecznej i wrzeciona przenoszony jest na kolumnę główną. To działa podobnie do koromysła, ale moje jest...
szukaj takich co osobiście wyjechali tym autem z salonu. Już takiego kupiłem 5-cio latka od nadleśniczego, który o niego dbał, tylko na zakupy jeździł, drugie auto w domu, itp... Okazałao się po zakupie, że miał kręcony licznik, i był walnięty w hak - hak zdjęty do sprzedaży, ale belka była pogięta, czego z "nadwozia nei było widać, a wyszło po roku...
Wiadomo co tam się psuje, wybija się gniazdo łożyska igiełkowego, polecam regeneracje, roztoczenie otworu, wbicie tulei nowe łożysko, simmering i znów pochodzi parę lat. Niestety na szrocie ceny są duże a belki tak samo zniszczone jak twoja.
Cześć jestem posiadaczem 405 GRi i taki problemy z zawieszeniem tylnym są w 405 normalne. Najlepiej udać się z tym do warsztatu gdzie robią zawieszenia, tam wymienia Ci całą belkę na regenerowaną (wymienione łożyska wewnątrz belki).Samemu ciężka sprawa-rozłączenie układu ham. naciągnięcie spręzyn w belce. Warsztat poradził sobie w 50min. inkasując 350zł....
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Skrzypi Kolego belka, a dokładniej jej łożyska. Szykuje się regeneracja tylnej belki, koszt ok 600pln, lub zakup nowej/regenerowanej. A co do podnoszenia, to tak jak mówisz, jest tam mały plastikowy wodzik i zapewne podlega wymianie lub zgrzaniu na ciepło.
Kolega ma 306 kombi i wcale nie narzeka na zawieszenie, a jeździ dużo. Auto ma pory przebieg i musiał zrobić zawieszenie ale koszt nie był jakiś ogromny, a byłby mniejszy gdyby nie zwlekał do ostatniej chwili, bo mógłby tylko wymienić łożyska w belce, a nie całą belkę (uszkodzone łożyska zniszczyły gniazda).
Lepiej nie zwlekać z naprawą - teraz być może wystarczy wymienić łożysko igiełkowe, uszczelniacz (ewentualnie czop belki). Pukanie i skrzywienie koła świadczy że już wyrobiło się gniazdo łożyska wahacza i trzeba będzie toczyć. Odwlekanie naprawy doprowadzi do konieczności wymiany całej belki - a to już są koszty i to niemałe.
Chyba żartujesz. To jest do wyciskania np. łożysk itp. Tuleje belki robi się albo na prasie, albo zwykłą śrubą gwintowaną przy użyciu odpowiednich wkładek.
Chcę belkę odkręcić żeby ją oraz jej mocowanie zabezpieczyć przed korozją i przy okazji wymienić wszystkie przewody hamulcowe. Jaką nasadkę Trzeba do odkręcenia łożysk? Pozdrawiam. :D
Nie bardzo wiadomo, o co chodzi. Tego typu tylna beka jest zbudowana z poprzecznicy (może tego dotyczy pytanie?) oraz wahaczy, łożysk igiełkowych, drążków skrętnych, specjalnych czopów oraz uszczelniaczy. W sieci znajdziesz sporo schematów oraz rysunków tego typu belki wraz z dokładnym opisem poszczególnych elementów.
Za sztywność zawieszenia odpowiadają drążki skrętne, ale jak belka "ani drgnie" to pewnie zapiekły się łożyska igiełkowe wahaczy, stały numer w psa
Obawiam się że masz kolego tylną belkę do regeneracji a dokładnie musisz wymienić łożyska w wahaczach tylnej belki tj. ułożyskowanie śrub mocujących wahacz do tylnej belki. W tym aucie geometrię przedniego i tylnego zawieszenia się nie reguluje jedynie sprawdza. Za wyjątkiem zbieżności przednich kół.
Jeśli chodzi o tylną belkę to nie jest to prosta sprawa,po rozebraniu może się okazac że nie tylko łożyska są do wymiany ale czopy belki i czsami wahacz,dlatego lepiej kupic regenerowaną belkę i zlecic fachowcowi wymianę.(żeby rozebrac belkę trzeba się mocmo młotkiem namachac)
Sprawdź zbieżność i kąty z tyłu. Dodatkowo czy nie ma luzu na łożyskach z tyłu. Tył ok, zbieżności z tyłu się w tym samochodzie nie ustawia, tam nie ma żadnej regulacji kątów itp, sztywna belka. Łożyska 100% nie ma żadnego luzu ani nic. Jak założyłem inne (zimowe) opony to nie słychać żadnych niepokojących dźwięków.
Wymieniałeś łożysko na wahaczu, a nie zauważyłeś złamanej belki? Standard w tych modelach, belka do wymiany. Jak coś - mam taką na zbyciu.
a to bez żadnych łożysk ma być??
Zmień mechanika jeśli ten nie ma pojęcia o budowie tylnej belki w autach PSA.. Tam są łożyska igiełkowe na osi wahaczy i one wymagają wymiany (najczęściej wraz z czopami). Np. firma ANTAŁEX zajmuje się tym na codzień
Wiem że to trochę nie na temat bo nic nowego nie wniesie to do tematu. Kiedyś też miałem kłopot z łożyskiem, wymieniałem co pół roku okazało się że samochód był trafiony z boku i była skrzywiona (kilka mm) tylna belka i łożysko leciało w pół roku.
Ale piasta jako oś gdzie np jest bęben.Wątpię żeby np.cała piasta z łożyskiem zintegrowana.Przecież jak postawisz taką belkę luzem to można to pomierzyć przed montażem tak?
Łożyska w belce najbardziej nie lubią korozji. Jak się w porę naprawi, czyli zanim się koła rozkraczą, to wystarczy wymiana samych łożysk. Można przy okazji wypełnić czymś otwór w wahaczu, wstawić kalamitkę, raz na rok przesmarować i można wtedy zapomnieć o kosztownych naprawach belki na długie lata.
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Piszczą Ci łożyska igiełkowe na tylnych wahaczach czyli belka do regeneracji.
We wszystkich pojazdach z tytułu występuje taka sama tylna belka, resorowana drążkami skrętnymi, z wahaczami osadzonymi na łożyskach igiełkowych. Potrzebuję dokładne wymiary czopów tylnej belki - średnica zewnętrzna, wewnętrzna i długość, ponieważ mogę te elementy w zaprzyjaźnionej firmie dorobić. Czop jest wewnętrzną bieżnią dla w/w łożysk, więc jego...
2k to naprawdę na elementach chyba ze złota jest robiona. W Łomiankach jest firma co też się zajmuje. Byłem tam osobiście, robią na miejscu na samochodzie. Ze względu że u mnie belka była już zablokowana, a łożysko przestało istnieć zapłaciłem 1200 zł. Jeżeli belka pracuje to koszt ok 650-800 zł. Wiem że niektórzy przy naprawie belki montują kalamitki...
Jak robiłeś zwrotnice to może za ciasno? Albo niewłaściwe łożyska oporowe pod belką. Podnieś oś i sprawdź czy nie kreci się ciężko bez włączonego silnika. Jak będzie leciutko to zostało Ci pomierzyć ciśnienia na wspomaganiu. Przy wymianie drążka podłużnego ustawiasz najpierw przekładnię na "0" a dopiero po tym dopasowujesz drążek do wąsa zwrotnicy....
Przecież tam jest krótki i dość gruby czop - prędzej zegnie belkę. A opowieści o nieśmiertelnych łożyskach stożkowych to nawet nie skomentuję...
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Tata dzisiaj wziął mi auto i porozkręcał -koła- tarcze itp...no i ....wszystko jest ok ..nie ma się czego czepić ....sprawdził tarcze ,zaciski ,łożyska .. nawet wydech i belkę ..no i ??? zero korozji ,odkształceń ...wszystko wydaje się być ok .. tylko że jak coś obcierało tak obciera .... brak mi już pomysłu.. W scenicu nie mam obudowy tarczy więc to...
Witam serdecznie. Zwracam się do kolegów z prośbą o podanie luzów zaworowych oraz tolerancje dla tego autka ponadto chciałem się zapytac czy są jakieś znaki na kole zamachowym oraz w którym miejscu je podejrzeć . Zauważyłem również że nie na każdym cylindrze zawory są w tej samej kolejności. Czy może jestem w błędzie? I drugie pytanie z innej beczki...
powiedz jeszcze jak z łożyskiem? nie wymieniasz go przypadkiem co pół roku;p? Wiatrak jest dopiero w budowie. łożyska to kompletna tylna belka wachacza i piasta od Golfa2. Jeżeli w samochodzie może to kręcić się kilka lat to nie sądzę że szybko siądzie w wiatraku. Zajrzyj kilka stron wcześniej zamieszczałem zdjęcie.
Masz belke do regeneracji .obie tuleje+zestaw łożysk z uszczelniaczem. Poszukaj dobrego warsztatu który już to robił(belka dwu drążkowa) . Sam tego nie zrobisz.Ja sam kiedyś popsułem kilka zestawów łożysk.
Sprawdzona konstrukcja (rozwój modelu ZX), wygodny, świetne zawieszenie. Jeśli nie był serwisowany (czytaj nie wymieniono na czas elementu eksploatacyjnego w postaci łożysk igiełkowych) poprawnie to najczęściej do zrobienia jest regeneracja tylnej belki - brzmi groźnie, ale to dość prosta operacja. Koszt różny, poniżej tysiąca. Sprawdzić belkę można...
Dlatego aby się nie przyklejał kurz, brud, piasek i aby się przez to się bardziej nie wyrabiało. Tak samo nie smaruje się kul/"jajek" w belkach podnośnika (tuz).
Witam. Od jakiegoś czasu w prawym tylnym kole na dziurach występuje metaliczne, mocne stukanie dodam, że podczas hamowania znika. W aucie są wymienione tuleje tylnej belki, nowe tarcze z łożyskami, amortyzatory też w porządku. Proszę o pomoc może ktoś coś wie ?
Przykręć swoje czopy. Z tego co wiem, różnica jest tylko w w tym "łożyskowaniu" koła - osobno czop, piasta/bęben z łożyskami vs nierozbieralny komplet. https://obrazki.elektroda.pl/7696317500_... https://obrazki.elektroda.pl/1035230900_...
Witam Niedawno kupiłem zaginarkę jak w opisie która okazała się być w beznadziejnym stanie. Postanowiłem ją rozebrać i teraz mam pytanie odnośnie głównego wału obrotu belki gnącej. Tam fabrycznie jest tuleja jakaś czy łożysko? W DTR jest coś o smarowaniu tego miejsca tylko nie wiem jak to możliwe u mnie nie ma kalamitki ani nic, a z jednej strony tuleja...
Z użytkowania Octawii 2.0 - zawieszenie przednie, auto ma zbyt nisko newralgiczne elementy (belka zawieszenia), łożyska w kołach przednich,szwankująca elektryka (włącznik św. awaryjnych, przepływomierz. Korozyjnie auto jeśli nie było bite jest super, aczkolwiek od użytkowników silników 1.6 słyszałem że w ruchu miejskim pije jak smok. Ogólnie auta komfortowe...
A po 520 jaką cyfra 4? To teletruk? Belka /wieża wystaje do tyłu poza maszynę?
nie kiwają się. Kolego, gdyby się już kiwały, to auto pływałoby po drodze jak statek po morzu, więc wyczułbyś to bez dotykania kół. Tak jak wspomniałeś auto jeździło po autostradzie, a tylna belka skrętna jest do tego stworzona, dlatego jeszcze się trzyma w jednym kawałku. Jednak to, że nie wymieniłeś nigdy łożysk igiełkowych sprawia, że niedługo oprócz...
MichaelData, brałeś pod uwagę opcję znacznego zwiększenia długości łopat Twojej turbiny? Tak ale mnie nie jest to niepotrzebne. Nie potrzebuję większej mocy wiatraka, bardziej będę kombinował z jego mocą w zakresie małej prędkości wiatru. W teorii można to zrobić stosując większą ilość łopat. Dla usztywnienia łopat, między górnym i dolnym kołem z silnikami,...
Kupienie dobrej belki graniczy z cudem! Lepiej napraw ją u kogoś kto regeneruje tylne belki. Do wymiany masz:trzpień,zestaw łożysk z uszczelniaczem,a rura?Okaże się po rozłożeniu.To jedna strona więc x2. Koszt około 1000zł
da sie to zrobic bez szczególnych cudów, komplet naprawczy na jedną strone kosztuje od 80 -150 zeta i nie ma tam belki skrętnej
Zostało wymienione łożysko podporowe na półośi i łożysko podporowe na wale. Nie ma tam wału napędowego wiec i łożysko nie istnieje. Na początek sprawdź poduszki skrzyni oraz przykrecenie belki zawieszenia.
Zgodnie z zaleceniami klubowiczów Cytryniarzy (a też nim jestem) - to amortyzatory taksówkarzy w Wa-wie (na Peugeot 405, 406) wytrzymywały spokojnie 400 000 km! Xsara ma zawieszenie o tej samej konstrukcji co 405 (albo 406 - głowy nie dam). Problemem jest to, że nikt z nich nie może mi powiedzieć ile wymiana łożysk igiełkowych wachaczy tylnej belki...
zgodzę się z przedmówcami, że usterka belki jest też całkiem prawdopodobna i warto się jej przyjrzeć . Jak ktoś wcześniej zauważył 85bar przy średnicy tłoka 41mm daje siłę nieco ponad 1t ,a to raczej powinno wystarczyć do skręcania kołami w takim sprzęcie. Może rozwalone łożyska oporowe zwrotnic.. Dopiero po upewnieniu się że belka nie generuje większych...
Czy wy należycie do lobby naprawiaczy belek? Zbijaliście kiedyś zapieczone łożysko z traka kamieniarskiego? Koło o wadze coś około tony. Zbijaliście łożysko z korbowodu który waży około 150kg? Składaliście kiedyś zawieszenie naszego krajowego żuka? I wiele wiele innych. Więc po co te ironie? Kolego, w zakresie prac które opisałeś że wykonywałeś, naprawa...
Między czop a belkę wstaw dystans i po problemie
Hej. Ostatnio moja Micra miała spotkanie z krawężnikiem przy ostrym zawracaniu na oblodzonej jezdni. Prawa tylna felga do wymiany. Wymieniłem od razu dwie z tyłu do kompletu. Problemy jednak się dopiero zaczęły. Po uderzeniu zaczęła ściągać w lewo. Po wymianie uszkodzonej felgi, nic się nie poprawiło. Pojechałem na geometrię. Mechanik ustawił przód...
Z Twojego opisu wynika że możliwe masz problem z belką i to być może łożysko na wahaczu, aby sprawdzić tego typu usterek wystarczy samemu sprawdzić poruszając mocno za koła w takich sam sposób jak łożyska kół się sprawdza albo możliwe że łożysko na kole co nie zmienia faktu że i tak musisz poddać auto do warsztatu. Niestety dzisiaj nie załapałem się...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
A więc tak ... Mam do wymiany mocowanie kolumny mc phersona L+P Łączniki stabilizatora L+P Amortyzatory przód L+P Łożysko lewe przód (to tak huczy) Tuleje belki tylniej L+P Robocizna 700 zł :/ Części 400 zł :/
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Najprostszym sposobem jest zamiana czujnika z lewej na prawą (jeśli jest taka możliwość) Jeśli problem pozostanie po tej samej stronie - łożysko a jeśli pop drugiej to wiadomo czujnik. Pozdrawiam
Renault Scenic 1 z 1,6 i LPG. Zalety to buda nie gnije, części tanie i wszędzie dostępne. Wyjątek stosunkowo drogie tylne tarcze, bo są z łożyskami od razu. A zalety to 10l LPG po mieście (Łodzi), nie gnije jak wspomniałem a w tym budżecie to niestety ale to jest najważniejsze, wygodny do wsiadania i wysiadania dla starszych osób. Teściowa nie narzeka...
połowe wartości samochodu w razie wymiany nie wspomnę. Skąd wy bierzecie tak bzdurne informacje? Tego się nie robi co roku. Kompletna regeneracja tylnej belki to ok. 700-800pln ( kompletna - czopy, łożyska, poduszki itp.). W razie wątpliwości podam adresy zakładów, w których wymiana trwa 120 minut. Sam tam regenerowałem belki po około 200 tys. km jazdy...
Podlewaruj koło do góry, jeśli luz koła będzie, to znaczy że na łożyskach. No właśnie... Jak podlewaruje koło, to nie ma wyczuwalnego stuku, kliknięcia... Więc ten luz i stuk może iść z tulei belki i mocowania amortyzatora?
Peugeot 307 nie ma "delikatnego" zawieszenia. Ma klasyczne, niektórzy uważają, że za twarde ;-P Jest w sieci forum P307, wejdź sobie i popytaj http://forum307.pl jest też opinia użytkowników - http://francuskie.pl/test-peugeot-307lew... Nie brałbym na pewno auta z pierwszego roku produkcji, bo wtedy wyszło parę wad, które potem sukcesywnie...
Najlepiej od kadeta vectry a albo nexii ale na stożkowych łożyskach. Wycinamy krótkie czopy wstawiamy w rurę na wymiar. No i tanie i nie zawodne łożyska stożkowe wytrzymały nawet 3mp dębowego mokrego drewna około 2,5 t .
Pierwszy lepszy cennik z netu ; tylna belka_partner_berlingo_picasso Robocizna za regenerację belki, z gwarancją do 80.000km , a nie rok czy dwa kiedy zrobisz zaledwie 10-20.000km – 350 zł; KOMPLET uszczelek i łożysk igiełkowych na całą belkę (ref. Oryginału PSA 5131.48 i 5131.49 ) – 170 zł; Nowy czop lewy z wykonany z niemieckiej stali...
jestem wysoki 194 cm więc muszę się w miarę mieścić. Grand Scenic 2 w benzynie 2.0 z końca produkcji modelu, chyba 2007 wzwyż. Lpg jak najbardziej i na pewno nie będziesz na kolanach wchodził. Względnie się odpycha i ruda też nie bierze. Tylna belka skrętna czyli bez żadnych łożysk czy tulejek. Wada tylko taka, że mało ich na rynku, więcej 1.6, ale...
Osobiście polecę Renault Laguna I Ph II czyli poliftowa. 98-01r Miałem osobiście 4 szt z czego 3 w LPG Wszystkie 3 szt były/są kombi. 2,0 16V - silnik F4r 80 000km na LPG spalanie od 8,5 (trasa minimum)-13 (miasto Max) - zilnik z KZFR ( koło zmiennej fazy rozrządu - około 650zł przy wymianie rozrządu dodatkowo :cry: ) 1,8 16V - silnik F4P ponad 100...
Witam. Może silnik od wkrętarki by się nadał ? Silnik jest mały i ma zintegrowaną przekładnię. Inna sprawa to ile jakikolwiek silnik pociągnie - chodzi o " telepanie " się masy na osi. Generalnie łożyska " nie lubią " takich działań :D Pozdrawiam.
Peugeot 2002 - przebieg 200 tyś. Belka po 10 latach siadła, zniszczyło łożysko koszt naprawy 1000 zł. I spokój na 6-10 lat i kolejne 200 tyś. Do Citroena/Peugeota części będą o 10% droższe jak do Volkswagena, choć nie jest to regułą. Mogą być i nawet 50% tańsze. 1.5 D prosty diesel który raczej nie do zajechania. Ostatnio znajomy zezłomował Saxo z tym...
Zbieżność na belce sztywnej bedziecie ustawiać? I tak trzeba założyć przyrząd by sprawdzić czy belka nie jest krzywa. Nie wiem jak musiała by być rozjechana zbieżnośc lub kąt by "dudniało" tylko z prawej strony. Opony nie ,amora nie chce sprawdzać, łożysko nie , to co? Nie wiem co można wymyślić jeszcze ? Felga ,pierścień centrujący ? A może szybę prawą...
Waliłem dziś potężną belką drewnianą - tak na oko z 8 kg - i nic. I nic z tego nie będzie. Bo jest amortyzacja materiałowa. To tak, jakbyś miał ubić muchę czy innego komara... Do wybicia osi bębna należy użyć metalowego młotka (Kolega wyżej przesadził, wystarczy 1,5kg :wink:) i walić bezpośrednio w oś bębna , po uprzednim wkręceniu nań nakrętki!! ,...
to się wymienia bez wyciągania silnika chyba że już źle pamiętam to dawno było. Belka tylna (zderzak) w dół i pełen dostęp do łożyska i zębatek oraz łańcucha. A jako ciekawostkę powiem bo nie wiem którego malca masz daj sprzęgło z elektronicznego (zapłon) lepiej sprężynowany nie bije tak.Ja wymieniłem i sama radość ale to lata temu.jak prądnicę wymieniało...
Sprawdź, czy przypadkiem łożyska na belce nie wymagają wymiany (koła trą wówczas górną wewnętrzną krawędzią o nadkole). Spójrz od tyłu, czy koła nie układają się w choinkę.
Osiągi diesli nie pozostawiają złudzeń, zabija go ta charakterystyka i przełożenia. Tak to byle TDI czy HDI goniło by mocarne auta na autostradzie. W benzynie może być też turbo i tutaj mamy dużo większy zakres momentu obrotowego Albo dawno nie byłeś na autostradzie, albo dla ciebie diesle to jedynie stare Passaty. Dieslami nie jeżdzi się przy 4k,...
Mam puga 206 1.1 benzyna już 7lat, brałem z salonu, jak w każdym samochodzie trzeba cyklicznie wymieniać amorki, stabilizatory poprzeczne , klocki, oleje, płyny, wycieraczki. Części do niego jeszcze ze dwa lata temu były drogie, ale obecnie jest wysyp części np. na aledrogo do tego modelu. Wadą tego modelu o czym przekonałem się na dniach jest faktycznie...
Post 03 Mar 2009 16:38 Re: pralka whilpoor 6010 wymiana łożysk 1.ściągasz blat 2. potem tylną ściankę i 2 belki poprzeczne 3. odkręcasz górną przeciwwagę i silnik (wygodnie jest opuścić jedną sprężynę ze zbiornika) 4. potem płaskim śrubokrętem ściągasz wszystkie spinki które łączą jedną i drugą połówkę zbiornika 5. jak już wszystkie ściągnąłeś to tylna...
Nie widzę tam żadnych obliczeń niestety (po konwersji nic nie ma) oraz po przeglądzie stwierdzam, że taki projekt samych kół zębatych i wału jest coś marny. Do obliczeń wałów na sam początek rozwiązuje się belkę więc z niej skorzystaj - podpory to środki łożysk, podobnie jak siły występujące na kołach rysujesz w ich środku. Całkowita długość wału to...
Jakieś 2 miesiące temu dałem swój traktor - Astra H Z17DTL 2005r - do warsztatu na wymianę wszystkich sprężyn (2 pęknięte), przednie wraz z łożyskami amortyzatorów, do tego tuleje belki z tyłu i wszystkie podkładki pod sprężynami. Na części nie żałowałem kasy i o ile mnie warsztat nie wy**chał to powinny być pozakładane zamienniki dobrej jakości. Po...
odpowiadam na ten post dla potomnych wiem, że jest stary :] ale spędziłem całą noc na szukanie nowej belki! Wojciech Kobierecki - tel.: (32) 612 12 17 - Classic Trzebinia, ul. Krakowska 220, czesci.trzebinia(at)classic.com.pl Tu zakupiłem swoją nową belke do citroena zx - zawierała w zestawie zamontowane łożyska oraz metalowe pierścienie uszczelniające...
Co wy z tą belką? Koszt regeneracji kompletnej to 800pln, 30-60 minut roboty i spokój na ok 100tys. km (tyle wytrzymały łożyska po wymianie, czopy zdrowe). Czy w corsie, czy iinym aucie nie regenerujecie w tym czasie tylnego zawieszenia? Piszą ludzie o tej belce jak gdyby wymieniało się ją co miesiąc, a o jej zaletach chyba nie mają pojęcia.
Dam radę i 2WD, myślę że na początek będzie dobra zabawa. Zamontowane są opcjonalne metalowe satelity dyfra oraz kapturki na cvd dzięki czemu przeniesienie napędu jest niezawodne. Założone jest także mocowanie spojlera firmy spec-r z regulacją pozycji spojlera. Dzięki sprężynom od modelu asso B44.2 model dużo lepiej trzyma się nawierzchni i jest bardziej...
To nie laser a plazma kosztów nie liczyłem bo dużo jest z odzysku . Części , które kupiłem : siniki krokowe 2 szt po 100zł sterowniki silników 3szt 50zł płytka sterownika lpt 35zł prowadnice z łożyskami 2 szt około 200zł koła i paski zębate z Alle .. ceny nei pamiętam ale coś w granicach 300 Belka Y znaleziona na złomie cena na wagę po przerobieniu...
Kolego moim zdaniem to łożyska w tylnej belce fiaty mają z tym problem. Już nie pamiętam jak to tam dokładnie jest zrobione ale na 90 procent może być to.
Nie piszesz nic o geometrii kół, zużyciu opon (niewłaściwym), a może tu jest przyczyna? Sprawdzałeś zbieżność? Ja miałem taki przypadek w golfie III, gdzie łożyska potrafiły paść po 200km, a okazało się, że autko po dzwonie i lekko zgięta belka - praktycznie niewidocznie. Wymiana na używaną + nowe czopy/piasty i golf lata. Proponuję podjechać na kontrolę...
uzów na zwrotnicach nie ma, przy kręceniu kierownicą nie ma też jakiś większych oporów więc sworznie raczej też są ok. Myślałem nad łożyskami zwrotnic, może to one są już zużyte i powodują takie prowadzenie? Trochę niekonsekwentnie piszesz... Bo albo luzu nie ma na zwrotnicach, albo sworznie mają luzy. więc sworznie raczej też są ok Te raczej - to...
No ja w swoim już pełnoletnim ze stanem licznika ponad 250 tys km* właśnie mam problem z sypiącym się łożyskiem w tylnej belce. Tak, że różnie to jest. Nie tak źle chyba. No chyba, że naprawiamy domowymi sposobami i potem za rok znowu trzeba. *) Obstawiam, że ma więcej niż 250 tys km - bo to co sam przejechałem - czyli 150 km zużyło go duuuuużo mniej...
Kolego, skończyłem mechatronikę o specjalizacji mechatronika samochodowa, koledzy się akurat udali, nauczyciele w większości też. Nikt skrzydeł nie podcinał, a wręcz było przeciwnie. Co prawda Ty będziesz szedł troszkę zmienionym programem, ale nie powinno się to aż nadto różnić. Program będzie też zależny od specjalizacji, ale napiszę to opierając...
Witam! Jestem posiadaczem Berlingo 19 D z 2004 roku. Rok temu kiedy go kupiłem podczas przeglądu wywiązała się z mechanikiem rozmowa na temat mankamentu wszystkich berlingo, mianowicie szybkie zużycie tylnej belki zawieszenia i kłopoty z jej regeneracją. Co ciekawe mechanik który nota bene też jest użytkownikiem berlingo pokazał mi małą modernizację...
Mistrzowie, ale ani jedno, ani drugie nie jest kołpakiem? Kołpak był plastikowym kubkiem, z uszami, wpinany zawleczkami wtedy kiedy nie używało si WOM-u - żeby wałek nie rdzewiał i nie zapiaszczał się. Wersja z tą "przejściówką" z uszami do zapinania wałka jest lepsza niż "przekaźniki" zatrzaskowe - mniejsze ryzyko ułamania WOM-u. I tak pół biedy jak...
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Nie sądź, sprawdź czy nie masz luzu na łożysku. Ja z tego powodu też wymieniałem łożysko, minimalny luz piasty widoczny na bębnie podczas ręcznego sprawdzania, może być nieadekwatny do tego w czasie jazdy, gdzie dochodzi ciężar samochodu i bezwładność jego masy działająca na zakrętach. Tylna belka się nie rusza ?
Fajnie by było jakby fabrycznie siłownik był gdzieś tam już zamontowany. Ja to widzę tak, że trzeba by wyciąć z płaskownika 8-10mm grubości dwa kawałki, zrobić otwory i dospawać w poziomie do przedniej belki pod odpowiednim kątem w kierunku wąsa zwrotnicy. Tylko nie wiem jak rozwiązać zachowanie jakiegoś luzu na łożysku siłownika, chyba trzeba by dać...
tylnej belki mechanika belki belki tensometryczne
bezpiecznik gazowy tablet wyświetlacz kolory ibiza uszczelniacz
philips ekspres kurtyna bezpieczenstwa
UPS nie działa po wymianie akumulatora - co robić? Resetowanie radia Pioneer DEH-1500UB - Jak to zrobić?