Kolega poda wymiary- producenci dla swojego wyrobu zamawiają normalne łożyska ale ze swoimi oznaczeniami.
Wiem, ja nie chcę całej skrzyni robić bo to nie opłacalne i części są niedostępne już. To daj sobie spokój. Jak poluzujesz obudowę łożyska mechanizmu różnicowego to cały mechanizm rozregulujesz. Później musisz ustawić luz międzyzębny i luz osiowy mechanizmu.
Wiesz, mi wydaje się, że jeżeli poprzedni właściciel jeździł ze zbyt małą ilością oleju, to po prostu koła zębate się zużyły, mechanik na oko tego nie jest w stanie wychwycić, bo powierzchnia zębów mogła być ok, ale nie miały już idealnych wymiarów zarysu zeba (projektowanie przekładni się kłania) i stąd zła współpraca i wycie. Wg mnie odpadają łożyska...
wtakm razie proponował bym wymiane odrazu łożysk mechanizmu różnicowego
Koło talerzowe jest przykręcone do obudowy mechanizmu różnicowego KOło talerzowe trzyma się tylko na łożyskach bocznych razem z całym mechanizmem różnicowym i jeśli był wymieniany to jest założony odwrotnie. Ale należało zaspawać satelity bo wciąż będziesz je wymieniał.
http://obrazki.elektroda.pl/2528826900_1... (2) 55208335 http://obrazki.elektroda.pl/3389234900_1... (1) 46794118 http://obrazki.elektroda.pl/2726585700_1... (4) 55206438 (6) 46526628 (14) 46526631 Są jeszcze łożyska w mechanizmie różnicowym.
Witam. Dawno tu nie zaglądałem a postanowiłem zamknąć temat. Wszystkim tym którzy głupio komentowali chciałem powiedzieć że skrzynie udało sie naprawić. Było rozsypane łożysko mechanizmu różnicowego. Po wymianie łożyska skrzynia śmiga dalej. Wiec czasem warto sie troche pobawić i komuś pomóc zamiast głupio komentować.
Nie chodzi mi o uszczelnienie, lecz o wyciszenie przyczyną są wszechobecne luzy na kołach zębatych, łożyskach, mechanizmie różnicowym Żaden dodatek nie uszczelni inie wyciszy luzu międzyzębnego.
Oczywiście że rozleci się po kilkunastu minutach. Żaden mechanizm różnicowy nie ma łożysk tocznych w środku, są tylko panewki ślizgowe. Panewki wytrą się bardzo szybko. Szukaj czegoś tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/3975197800_...
Odgrzewam temat.interesują mnie zamienniki łożysk do skrzyni F13.Ta stara skrzynia ma luzy międzyzębne między mechanizmem różnicowym a zębatką napędzającą na wałku głównym.Konkretnie łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego.
"rzężenie, chrobotanie i dziwne dźwięki dalej pozostały" nie pozbędziesz się tego. Przyczyną tego jest tarcie pomiędzy zębem atakującym (mechanizm różnicowy) a kołem na mechaniźmie róźnicowym, czasami przyczyną są łożyska mechanizmu różnicowego
https://obrazki.elektroda.pl/1810131400_... Co gdzie znaleźć ? Skrzynia biegów wymontowana i rozpołowiona ? Usterka zlokalizowana ? Witam, skrzynia rozebrana i mechanik stwierdził uszkodzone łożyska mechanizmu różnicowego,problem w tym że trudno je dostać (tak mówi). https://obrazki.elektroda.pl/6422694300_...
Temat rozwiązałem wymieniając wieniec zębaty. Roboty kupa. W tym aucie trzeba regulować łożyska w mechanizmie różnicowym. U mnie były luzy. Do kasowania luzów służy taka duża nakrętka koronkowa na zewnątrz mechanizmu. Tu może być problem, bo jako uszczelniacz, jest duży o-ring. On z zasady puchnie po latach i jest bardzo ciężko odkręcić tę nakrętkę....
Sąsiadowi mechanik tak wymienił gumowe osłony półosi, że nie przełożył zabezpieczeń chroniących przed odkręceniem pierścienie gwintowane do regulacji łożysk mechanizmu różnicowego. Po pół roku skrzynia zaczęła stukać, przy wymianie na inną dopiero to wyszło.
I od razu po wymianie tych łożysk było słychać buczenie ? Wypytuję Cię bo sam miałem taki przypadek w Megane i zupełnie niepotrzebnie wymieniłem łożysko na mechanizmie różnicowym.
Po dokładnym sprawdzeniu napędu okazało się że jest luz na łożysku w mechanizmie różnicowym. Po wymianie łożyska "ciapanie" ucichło. Zamykam temat.
Witam serdecznie. Zabrałem się za wymianę łożysk w tylnym moście. Łożyska nabyte w ASO po VIN pasują, zaprasowane zostały przez Profesjonalnego mechanika. Problem polega na usadowieniu wałka ataku we właściwy sposób, tj po złożeniu do kupy łożyska, nowa tuleja rozprężna, nie mogę dobrze umieścić wałka. Ma on luzy wzdłużne i poprzeczne. Pytanie moje...
Arku, wczoraj mieliśmy skode z ASZ na pokładzie, odgłosy podobne, obcieranie, buczenie, głośny szum i tez na sprzęgle było słychać, założyliśmy nowy komplet sprzęgła, poskładali, i jest dokładnie to samo, po weryfikacji skrzyni rozsypały się łożyska mechanizmu różnicowego, i zaczęło ciąć zęby.
właśnie zwalczyłem połowę sanek ciężko było myślę że wyjęcie skrzyni pójdzie lepiej można powiedzieć ze to jest łożysko mechanizmu różnicowego tylko teraz gdzie to kupić szukałem w necie i nic nie znalazłem ma nadzieje że do wieczora to zwalcze Dodano po 3 jak rozłożę skrzynie to napisze symbole tego łożyska mam nadzieje że to tylko łożyska POZDRO
Rozsypało się łożysko w mechanizmie różnicowym , wałek wpadł między tryby z zblokował .Temat zamykam .
Witam. Pytanie do mechaników a czy tam są na ośkach satelitów są łożyska czy tylko panewki? Bo jak panewki to to szybko padnie. Przerabiałem temat lata temu ze skrzynią biegów z poczciwego maluszka. W taki sam sposób i niestety po paru godzinach pracy padł mechanizm różnicowy. I tam chyba nawet panewek nie było tylko ośka i otwór. Może w "normalnych"...
Dokładniej chodzi mi o schemat łożyskowania mechanizmu różnicowego i jakie są tam łożyska
Żadna skrzynia jak i dwumasa nie lubią zbyt niskich obrotów. Olej może pomóc, wyciszyć pracę, ale nie zawsze. Dwumasa do sprawdzenia, chociaż bardziej obstawiam kończące sie łożysko w skrzynce.
1 cm luzu? A jak wygląda nakrętka regulacyjna na mechaniźmie różnicowym? Czy łożysko jest całe? I wreszcie czy pochwa prawa jest dokręcona? Coś marnie widzę diagnostykę.
Witam Kończę remont skrzyni biegów i będę składać - wymieniona obudowa mechanizmu różnicowego, koła koronowe i satelity. Waham się, czego lepiej użyć do zmontowania tej skrzyni. Producent zaleca szczeliwo Loctite 573, jednak sączenie z podziału tej skrzyni jest niestety częste w skrzyniach Fiat 1.6 16v tej konstrukcji. Chciałbym po remoncie skrzyni...
Wymieniłem łożyska oraz uszczelniacze skrzyni. Przy okazji rozwierciłem nity mechanizmu różnicowego oraz zamontowałem w to miejsce zestaw naprawczy. Łożyska nie miały oznak zużycia,po za łożyskiem wałeczkowym na wałku atakującym,jednak to nie one było przyczyną ponieważ owe dzwięki występowały tylko na postoju. Najpewniej przyczyną był uszkodzony docisk...
Może podnieś przód auta zapal auto włącz bieg i niech się koła kręcą może tak szybciej dojdziesz gdzie to trze, możliwe że pada łożysko od mechanizmu różnicowego lub któryś z przegubów i pod obciążeniem tarcie słychać .
Mam zdemontowany mechanizm różnicowy ponieważ ścieło 4 śruby . chcę przy okacji wymienić łożyska na wałku atakujący . jak i w którą stronę go wyciągnąć , wybić ? przy użyciu czego ? Czekam na odpowiedź lub jakąś instrukcję . Pozdrawiam
Widocznie hamulce są zużyte lub mają zaolejone okładziny. W emce jest trudniej niż w zwykłej C330 gdyż półosie są na stałe ze zwolnicami, demontaż i montaż bez uszkodzenia uszczelniacza według książkowej metody jest bardzo trudny, zwłaszcza z prawej strony gdzie dochodzi jeszcze tuleja blokady mechanizmu różnicowego. Chyba łatwiej jest odkręcić pochwy...
Łożyska nowe bez luzu tak jak i cały mechanizm różnicowy
Witam. Byłby to pierwszy przypadek budowy przekładni bez łożysk. Po zdjęciu pochw masz dostęp do łożysk głównych przekładni. Przy montażu w tym miejscu ustawiasz luz międzyzębny przekładni głównej. Pozdrawiam.
łożysko na ataku w mechanizmie różnicowym lub na wałku sprzęgłowym
Witam.Kupię łożyska tak jak w temacie .Łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego,
Witam,wymieniam łożyska przy mechanizmie różnicowym i mam pytanie,jakim olejem to póżniej zalać i ile tam w ogóle wchodzi :?: Pytam ile bo jak wyjąłem mechanizm różnicowy to oleju miałem tam może ze 100 ml :shock: ,flansza do której mocowana jest półoś z przegubem wewnętrznym miała luzy i wyciekło.Aha i jeszcze gdy wrzucam R to jest stuk(raz ciszej...
nie myślałeś żeby wsadzić skrzynie od malucha zaspawać jej mechanizm różnicowy wypościć wałek na łożyskach i zamontować na niego zębatkę ?? doszło by parę kilogramów trzeba by też przerobić ramę ale skrzynie nie do zdarcia i pozostało by oryginalne sprzęgło no i oczywiście wsteczny ale do tego raczej nie potrzebny motorek fajny ciekawy pomysł
Znalazłem więcej zdjęć tego wynalazku. Wygląda to ładnie. Jednak aby to wykonać samemu trzeba się pomęczyć. Pewnie nie kupi nigdzie takich krótkich półosi z frezem więc trzeba byłoby kupić 6 półosi od malucha i je poprzerabiać i pospawać. Najgorzej dorobić tę krótką wychodzącą ze skrzyni i ten szary element będący jednocześnie obudową dla łożyska mechanizmu...
Na dal nie mogę znaleźć skrzyni lecz w tym czasie zweryfikowałem co w skrzyni jest nie tak a wiec łożysko igiełkowe piątego biegu, łożyska na wałku głównym, łożysko na mechanizmie różnicowym i teraz prośba do was czy ma ktoś może schemat skrzyni z numerami łożysk ( w tym wypadku musem jest wymiana wszystkich łożysk ) nie mogę odczytać niektórych numerów...
Witam Uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni biegów - zblokowany mechanizm spowodował zerwanie przegubu homokinetycznego, autem dało się jechać na jednej półosi. Problem w tym, że wersja Bipower na CNG ma inne przełożenia niż wersja na benzynę. Szanse na skrzynię do Bipower za rozsądne pieniądze dążą do zera, w ASO cena skrzyni jest zaporowa....
Witam. Mam pewien problem. Otóż od jakiegoś czasu wyła mi skrzynia. rozebrałem ją i okazało się, że łożysko na wałku wychodzącym ze skrzyni jest zupełnie rozsypane oraz duże łożyska stożkowe na mechanizmie różnicowym mają spory luz... W PolCar zaśpiewali mi za te łożyska 700zł więc postanowiłem kupić inną skrzynię. Od jakich modeli Fiata (Lancia, Alfa)...
Czy pomimo jazdy na zgaszonym silniku i wyłączonym biegu skrzynia nadal może wyć? Jak najbardziej. Skończyło się pewnie któreś łożysko być może w mechanizmie różnicowym. Olej w skrzyni w ogóle jest?
Witam i bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak okazało się że odkręciło się od mechanizmu koło blokady ( teraz juz to rozkręciłem i wiem jak to wyglada od środka). Na nieszczęscie okazało się, że od prawej strony mechanizmu różnicowego oberwała się ta część co nabite jest łożysko muszę wymienić pół mechanizmu różnicowego. Mam obudowę i trzeba przenitować...
Witam szanownych kolegów. Założyłem ten temat ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć jakie łożyska powinny być zamontowane w tej skrzyni, ponieważ zdemontowane łożyska nie miały jakichkolwiek oznaczeń. Dopiero w serwisie Seata zakupiłem wszystkie potrzebne mi łożyska ( wałek pośredni, mechanizm różnicowy). Kwota jaką zapłaciłem to 267 pln., także nie zawsze...
A jak mechanizm różnicowy? Łożyska kół? Teoretycznie jeśli po wymianie półosi problem ustępuje, to na logikę to winowajca... Skoro półoś jest stosunkowo długa i masz starą to daj ją do sprawdzenia, komuś kto jest to wstanie sprawdzic dynamicznie.
ta skrzynia jest mega prosta tylko jeśli chcesz ją rozebrać co do śrubki to jedna zawleczka "zeger" jest pod prowadnicą łożyska oporowego,a drugi mechanizm różnicowy musisz wyjąć i już ją zobaczysz na wałku sprzęgłowym
Mechanizm pasuje od wiekszosci skrzyn od small block'u. Na 100% od f17 i f15. F16 i f20 to skrzynie big block'owe i od nich mechanizm na pewno nie pasuje. Ja kiedyś kupiłem skrzynie od kadeta f13 i pasował mechanizm tylko łożyska musiałem przełożyć.
Domowy sposób [stary jak świat ] , pomiędzy wałek ataku a koło talerzowe wkręcasz kartkę papieru z zeszytu , dociągając lub popuszczając łożyska koła talerzowego uzyskujesz potrzebny luz . Prawidłowo ustawiony luz nie może przecinać kartki . Do ustawienia luzu niestety muszą być wyjęte obydwie zwolnice. Pozdrawiam Zbigniew
Potrzebuje sie dowiedzieć coś o mechanizmie różnicowym w/w samochodzie !! Generalnie w Transitach 1986 - 2000 były stosowane dwa podstawowe, całkowicie różne mosty: typ Timken (lub "H") o pięciu szpilkach w piaście i typ Salisbury (lub "G") o sześciu szpilkach. Każdy w wielu odmianach, wykonaniach i o różnych przełożeniach. Timken stosowany był w lżejszych...
mechanizm różnicowy słychać na zakrętach i gdy koła kręcą się z różnymi prędkościami . najprawdopodobniej łożyska w skrzyni masz do wymiany
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
Witam cię mnie też również czeka wymiana łożysk w C4 grand Picasso skrzynia MCP zrobiłeś to jakieś wskazówki Dodano po 1 (at)vergil50 witam cię czy wymieniłeś te łożyska jakieś wskazówki bo mnie też to czeka wyje mi skrzynia wydaje mi się od strony mechanizmu różnicowego na luzie jak jedzie jest spokój
Podejrzewam mechanizm różnicowy (jako całość) a konkretnie łożyska na wałku atakującym, oprawa do łożyska baryłkowego. Raczej do wymiany wałek atakujący, koło talerzowe i łożyska. Kolega rozbierze most i opisze. Dodano po 2 Kolega sprawdzał bębny hamulcowe i szczęki?
Montujesz mechanizm różnicowy na łożu z łożyskami. W miejscach półosi wyprowadzasz zębatki. Jedna idzie do skrzyni biegów, druga do osi pojazdu. Jeśli chcesz jechać do przodu, blokujesz mechanizm różnicowy w koszu (tryby), a jeżeli chcesz jechać do tyłu, blokujesz cały kosz. Sprawdzone w wielu quadach samoróbkach.
Witam.Z góry zaznaczam że nie jestem mechanikiem ale moje zdolności techniczne nie są bardzo ograniczone:)Problem dosyć znany lecz nigdzie nie ma dokładnie opisane jak taką usterkę wyeliminować.W moim caddy 1.4 aex padła skrzynia biegów a dokładnie łożysko na mechanizmie różnicowym i rozsypało się wszystko w drobny mak...Zakupiona została inna skrzynia...
witam Ja użyłem mechanizm różnicowy od polskiego fiata 126p jest dość mały z zarazem wytrzymały i łatwo dotoczyć jest zębatke i co najlepsze ma juz łożyska i oprawy łożysk i jest oczywiście bardzo tani
Dokładnie racja , tylko musisz pamiętać że jeżeli rozbierasz przekładnię główną to wszystkie elementy mają być tam założone gdzie były wcześniej {chodzi mi o pokrywy bieżni łożysk stożkowych mechanizmu różnicowego} ,najlepiej nie ściągaj ich wogóle z półosi napędowych , odkręć z każdej ze stron po 4 śruby M8 i lekko podważająć z użyciem młotka oddziel...
Nowy wałek i koło talerzowe. Luz ustawiłem czujnikiem zegarowym. Pomalowałem farbą parę zębów i kręciłem wałkiem i ślad był na środku. Tylko w jednej pochwie bieżnia łożyska lekko się obracała to osadziłem na klej do łożysk. Ale to chyba nie jest przyczyną.Łożyska nowe.
czy na zakrętach się bardziej nasila jeśli tak to problem z mechanizmem różnicowym lub często pada łożysko na wałku sprzęgłowym w tedy na wolnych obr stuki a po wciśnięciu sprzęgł cisza
Prawdopodobnie masz coś z łożyskiem w wewnątrz wału łączącym skrzynie z tylnym mostem [krótka ośka mechanizm różnicowy]
Witam, Mam Fiata Punto II z 2001 r. 1.2 8v, skrzynia manualna.Od pewnego czasu zaczęła bardzo szumieć. Zdecydowałem się naprawiać sam. Wyjąłem ją z samochodu, rozebrałem i znalazłem przyczynę. Uszkodzone jest łożysko wałka głównego (to największe, przy wyjściu na mechanizm różnicowy).Łożysko to ma następujące wymiary:36x73 wysokość 17. Są na nim różne...
Masz mono-block? to masz mniej roboty, bak i pokrywa mostu do zwalenia, kabina zostaje, jak mechanizm różnicowy lub któreś z łożysk to banał niczym nie odjeżdżasz. Pewnie łożysko półosi.
Takie łożyska to każdy warsztat powinien umieć wymienić. Ale ździercy, w tej cenie to wszystkie łożyska powinni wymienić łącznie z tymi na mechanizmie różnicowym. Ja kiedyś wymieniałem w Siedlcach 4 lata wstecz, 4 godziny ok. 400 zł ale założył słabe jakieś i po roku musiałem znów wymieniać. Teraz jeżdżę trzeci rok i jest ok.
Najlepiej ściągnij całą pompę podnośnika bo to nie całą godzina roboty i zobacz na mechanizm różnicowy...mogą być albo luzy na łożyskach tych dużych...chociaż piszesz że były wymieniane to mogły być nie dokręcone i jest wtedy luz...
Problemem tych skrzyń(1,6 to zapewne DUU)były scinające się nity na mechanizmie różnicowym oraz kiepskie łożyska...wywalasz nity,zakładasz śruby-w ASO jest zestaw naprawczy(02K 498 088)dajesz nowe łożyska,jest ich sześć-tych nie kupujesz w ASO...są trzy razy droższe niz w SKF czy KOYO
Kolego brys ,wymiana elementów mechanizmu różnicowego i wyregulowanie prawidłowe jest wprost nie możliwe przez przeciętnego mechanika ,chyba że posiada komplet oprzyrządowania do regulacji mechanizmu różnicowego .Jeśli chodzi o wymiane łożysk to jeśli ktoś ma zamiar troszkę nim pojezdzić to raczej proponuje skrzynie naprawic a nie zamieniać złom na...
Sprawdź czy półoś na mechanizmie różnicowym nie ma luzu. Miałem przypadek że łożyska w różnicowym się wytarły i półoś zaraz za wielowpustem ma luz. Yaris I 2005 1.4 D4D. A co do łożysk w Toyocie to już nie jeden przypadek słyszałem że padają w skrzyniach, a szczególnie w Avensis T27.
A co do chuczenia? Jeśli to nie łożysko to co skrzynia. Mi huczał mechanizm różnicowy, potem się rozleciał. Jakieś satelity czy coś takiego.
Na czerwono zaznaczyłem miejsce, gdzie znajduje się nakrętka którą dokręca się przecinakiem. W tym miejscu mechanizm był rozkręcony. Nakrętka była luźna, fragment łożyska wystawał za bardzo w stronę mechanizmu różnicowego. Być może ten zestaw pracuje od ponad pięćdziesięciu lat i ma za sobą sporo przejść. I być może nie raz były regulowane przecinakiem....
Wymontować skrzynkę z pojazdu i sprawdzić łożyska bieżni. Dyfer raczej nie (łożyska stożkowe, trwalsze). Trafiają się „wyjące” Jatco (Qashqai lub Murano) i właśnie z uszkodzonym łożyskiem na bieżni (łożyska kulkowe). Naprawa (robocizna) nie jest wysoka, ale łożyska (wymieniam parami), do tanich nie należą.
Zakładając, że wszystko zmontowane poprawnie pozostaje regulacja śladu współpracy przekładni głównej oraz oczywiści luzy międzyzębnego. Przemontowując przekładnię zmieniłeś warunki współpracy uzyskane poprzez lata eksploatacji.. Ale zakładam, że mechanizm różnicowy zmontowany poprawnie a położenie koła talerzowego względem obudowy mechanizmu różnicowego...
a łożyska? też już zauważyłem że troche latają..
Silnik jest ok .Dosłownie rzuca kabiną przy 50km/h trzeba kierownice mocno trzymać a głowa lata na prawo i lewo , jutro bede wyciągał półośki zobaczymy ale były proste wymieniałem łożyska bo myśląłem że to ale nie to czy mechanizm różnicowy może być przyczyną?
Widziałem kiedyś podobne cuda w jakimś Oplu z idealnym zawieszeniem i zbieznością.Samochód przy przyspieszaniu "szedł w prawo"a przy hamowaniu silnikiem "ciągnoł w lewo".Okazało się że winna była skrzynia biegów,a konkretnie rozwalone łożysko i"posiekane satelity" na mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów.Dodam że sama skrzynia nie wydawała jakiś podejrzanych,dziwnych...
Witam, mam poważny problem zgodny z tematem tego postu, który nie został wyczerpany w treści. Podczas wymiany wałka ataku, koła ataku i łożysk w c 360, mechanik stwierdził, że pomiędzy łożyska (pierścienie wewnętrzne łożysk) nie będzie dawał tulejki dystansowej i podkładek regulujących dystans, ponieważ stwierdził, że łożyska stożkowe w tulei łożyskowej...
Nie pomoże. Musisz wywalić obydwie, a to i tak nie koniec rozkręcania - pozostaną jeszcze obsady łożysk. Przy wyciąganiu trzeba uważać na rurkę ciśnieniową do pompy.
Witam. Problem rozpoczął się od szumu coś jakby opona lub łożysko w kole. Zdecydowanie nasilał się i zacząłem szukać przyczyny. Opony zamienione łożyska próbowałem wyeliminować jak mi podpowiedział jeden użytkownik czyli: Podnieś jedną stronę auta, odpalić, wrzucić bieg i pójść do kanału nasłuchiwać czy to łożysko koła czy może mechanizm różnicowy....
Już wiem co jest... od rana siedzę przy tym ale jeszcze nie złożyłem... I przyczyną jest urwana półoś właśnie na tym podtoczeniu... Ale w zwolnicy przy okazji zmieniam łożyska bo ze dwa tygodnie temu mi się rozsypało w lewym kole... Tak że wymieniam wszystkie łożyska uszczelniacze i szczęki..
Witam. podczas skrętów słyszę zgrzyt metaliczny w skrzyni biegów mechanik powiedział mi, że wg niego jest to zużyty mechanizm skrzyni i teraz moje pytanie brzmi czy da się wymienić jakoś same łożyska czy jak się posypie to trzeba szukać skrzyni ?
A dyferek z lewej strony na zdjęciu w poście #1 nie ma przypadkiem pomiędzy środkową satelitą a łożyskiem stożkowym półosi sprzęgła kłowego?? bo trochę niewyraźne to zdjęcie.
Witam .Jeśli trafisz na używaną w dobrym stanie to na pewno wyjdzie taniej nisz remont kapitalny starej ,ale to też trudno określic bo nie napisałeś co dolega starej może jej naprawa jest jednak opłacalna . Dodano po 18 Wiem już o co chodzi ,mechanizm różnicowy plus łożyska będa kosztował sporo plus wymiana ,bo sam tego nie zrobisz ,potrzebna będzie...
https://obrazki.elektroda.pl/2615581800_... Przedni mechanizm różnicowy składa się z następujących poszczególnych części: 1 x obudowa skrzyni biegów (MV22643) 1 x Obudowa mechanizmu różnicowego, uszczelki z podkładkami (2 szt.) (MV22025) 1 x różnicowy uniwersalny przegub kielichowy (2 szt.) (MV22019) 1 x Dyferencjał główny 38T (MV22017)...
Kurde ja mam 3 gokarty i wszystkie z tyłu są na sztywnej ośce. Nawet nie można startować w zawodach jeśli masz mechanizm różnicowy. To ze oba koła ciągną jednocześnie nie przeszkadza w żaden sposób. I wtedy dajesz dwa łożyska. http://www.zigwire.com/projects/gokart/p... Tu masz fotkę jak to wygląda. Nie ma tu nigdzie mechanizmu różnicowego...
Witam Mam problem ze skrzynią biegów, mianowicie na każdym biegu skrzynia chrobocze (wyje) najbardziej na biegu 5. Na luzie wszystko jest dobrze. Czy objaw taki może być spowodowany uszkodzonym łożyskiem w mechanizmie różnicowym czy może skrzynia nadaje się do wymiany? Ewentualnie ktoś mógłby pomoc w tym jak wymienić skrzynię (rysunki, porady)?
Kolega pytający nie wie dlaczego u niego wyje i co wyje. Czytam sugestię, że mechanizm różnicowy i nie daję wiary. Zapewne chodzi o przekładnię główną. Ale czy dokonano wizji i oceny stanu regulacji? Jaki stan łożyskowania? Korespondencyjnie naprawa nie wyjdzie. Moim zdaniem nie ma sensu składać tego na stare łożyska, koszt lepszych łożysk to 200 zł....
http://obrazki.elektroda.pl/1915990200_1... Co to jest? Niemożliwe w jeżdżącym autku. Poza tym możesz mieć szpere made in home. Albo zatarte łożyska ślizgowe na kołach stożkowych i mechanizm będzie ciężko rozdzielał moc.
Witam, potrzebuję pomocy. Jakimi momentami obrotowymi muszę dokręcić śruby w skrzyni opla M32? Dokręcić tak po prostu? Na obudowie mechanizmu różnicowego są śruby M12 i M8, na korpusie wałków są M8 z łbem torx zewnętrznym i jedna z wewnętrznym. Numer skrzyni to 55192042, współpracuje z Z19DT. Wdzięczny byłbym jeszcze za podanie wartości luzów na łożyskach...
Może ktoś doradzi, może ktoś podpowie. 6150, zakupiony nieco ponad 2 miesiące temu, więc objaw nie można uznać za nowy lecz pewnie już taki był ale nie został zauważony, teraz się pogłębia i przeszkadza. Na początku było tak, że raz na jakiś czas, jak powoli cofałem po placu po łuku to pojawiało się takie głuche stuknięcie (nie metaliczne) i jednocześnie...
Przy wyższych biegach gdy jest większe obciążenie (więcej Nm przenosi) to być może mechanizm różnicowy. Nie wiem na ile to to poprawił w golfie 5 ale w 4 właśnie mechanizm różnicowy a konkretnie nity się luzowały lub ścinały.
A co z wytrzymałością mechanizmu różnicowego. Przecież satelity nie są przystosowane do ciągłej pracy. Nie mają łożysk, osadzone są tylko na sworzniach Tak że moim zdaniem po kilku bardziej obciążonych przejazdach olej w przekładni będzie bardzo nasycony stalą.
W twoim przypadku przychodzą mi do głowy tylko dwie rzeczy , uszkodzony mechanizm różnicowy w skrzyni , albo ( bardziej prawdopodobne ) był problem z wyjęciem półośki i uszkodziłeś łożysko ( najprawdopodobniej prawe ) . Dla pewności podjedź do kogoś kto by tego posłuchał .
Witam Odkopuje temat, ponieważ mam podobny problem z skrzynią w Cordobie 1,4AEX. Skrzynia piszczała na 5 i bardzo szumiała, na innych biegach też, ale mniej. Ostatnio to również na postoju, dopiero jak sie sprzęgło wcisnęło to cisza. Skrzynia już wyciągnięta z auta, rozebrana - standardowa awaria, czyli łożysko piątego biegu rozleciało się. Inne łożyska...
Czy uszkodzenie mechanizmu różnicowego dawało by objaw szumu przy skręcaniu w jedną stronę? Możliwe że może być uszkodzony. To by wyjaśniało większą ilość opiłków metalu ze skrzyni biegów. Co do łożysk to mechanicy stwierdzili (tylko osłuchowo), że powinny być dobre. Czytałem już o podobnym przypadku szumu przy skręcaniu w jedną stronę i wymiana łożysk...
Spróbuj podnieść auto do góry na lewarku, tak aby kolo było w górze, odpal silnik włącz bieg i rozpeć kolo, po czym zgaś auto i sprubuj osuchać gdzie i co wyje, powtórz czyność z drógej strony, nie martw sie auto nie powinno zjechać z lewarka - zasada mechanizmu różnicowego.
Jeszcze zobaczę tabliczkę ze skrzyni bo poprzedni właściciel coś mówił że tył jest z 16stki I Ursus 16xx ma inny mechanizm różnicowy niż Zetor. Różni się chyba ilością zębów. Luzuj wał i sprawdź co się dzieje.
Luz na moście jest sumą kilku luzów wystepujących w różnych miejscach - bo jest to nie tylko luz międzyzębny przekładni głównej, ale także luzy w mechanizmie różnicowym - na krzyżaku, na satelitach i kole koronowym oraz na wielowpustach półosi. Czasami jeszcze na łożyskach. Aby prawidłowo wyregulować luz międzyzębny przekładni głównej zwykle potrzebny...
Przecież na półosi od strony koła jest łożysko (zabezpieczone segerem i pierścieniem zakładanym na gorąco), ta tulejka w dyfrze, to tylko dodatkowa stabilizacja półpodpartej półosi
mam zlany w bańkę ale bez podziałki zmierzę to dam znać ale około 3l rozebrałem już i skrzynię przecież nic nie tracę. popękane były takie żółte(mosiężne) pierścienie(mini tulejki) z obydwu stron tu przy tych flanszach od półosi co wchodzą do mechanizmu różnicowego jak one się fachowo nazywają :?: Bym postarał się dokupić wymienić i sprawdzić co będzie...
Jak to można naprawić Wsadzić półoś poprawnie (aż stuknie i nie da się jej lekko wyjąć). Lewe koło nie kręci się bo mechanizm różnicowy przenosi napęd na stronę, która ma lżej się kręcić, półoś po prawej nie jest zapięta w mechanizm (nie ma oporów z piasty, łożyska,zacisku) to napęd leci na prawą stronę.
To odpowiem po kolei. 1. Opony na przedniej osi są takie same, zarówno zimą jak i latem. 2. Co dokładnie sprawdzić w hamulcach i łożyskach? wydają się sprawne. 3. Całe zawieszenie silnika i skrzyni jest ok, było sprawdzane. 4. Biegi wchodzą bez problemu, uszkodzenia są w obrębie mechanizmu różnicowego i wycie jest na każdym biegu więc wyje przekładnia...
Luż o którym tutaj mowa jest zapewne sumaryczny z przegubów, wielowypustu i mechanizmu różnicowego. czyli ok 0,5 cm na obwodzie nie jest dużo. Ja szukałbym przyczyn w zawieszeniu w tym geometrii. Łożysko może być przyczyną takich zachowań, ale przy takim stanie rozpada się szybko. Jeśli przy skręcie nie słychać stukania to przegub raczej nie jest nadmiernie...
Mam do wymiany to łożysko i jeszcze coś w prawej zwolnicy i chciałem zapytać czy uda się wyjąć mechanizm różnicowy bez zdejmowania lewej zwolnicy żeby wyjąć wałek?I jeszcze jedno czy powinienem wymienić wałek sprzęgłowy I stopnia w przypadku wyszczerbienia górnej części jednego zęba póki co nie ma żadnych negatywnych objawów w pracy skrzyni biegów?
mechanizmu różnicowego łożysko mechanizmu różnicowego regulacja mechanizmu różnicowego
toshiba wyłączać triak gorenje regeneracja półosi
ochrona mienia pułapka grawitacyjna
Wymiary Renault Trafic 2019 do naprawy blacharskiej Zmiana języka na polski w Panasonic Lumix DMC-TZ100