Podejrzewam uszkodzone łożysko któregoś wałka.Przy ślizganiu sprzęgła raczej by nie zgrzytał.
To wg mojego doswiadczenia jest nieco inne ciągniecie Tobie sprzęgło nie ciągnie tylko ślizga się, spr,zęgło ciągnie jak nie do końca się wyłącza. Z twojego opisu wynika, że masz do wymiany tarczę, najlepiej komplet czyli tarcza docisk i łożysko.
Pytanko jest takie: Czy dam samemu rade odkręcić kompresor i naprawić te usterkę, bez wyciągania kompresora z auta Nie rozumiem o co ci chodzi do końca :) Odpaliłeś samochód z włączoną czy wyłączoną klimą jak zaczął się pasek ślizgać? Jak stoi dęba samo koło pasowe to łożysko zatarte masz i może się uda to zrobić bez rozszczelniania układu. Jak się...
Wymacałem tam, że rolek w łożysku już nie ma ale ślizga się po łożu łożyska. Pewnie za chwilę by się rozjechało całkiem. Najgorsze to że to wiosna ;( i nie ma czym siać ....
Podobny dźwięk wydawała moja pralka (Candy). Zaglądałem wszędzie gdzie się dało i nic. Pracowała tak dalej aż stanęła, ślizgał się pasek. Okazało się że padło łożysko wewnętrzne bębna i bęben ocierał o obudowę.
Popuść trochę na regulacji a łapki nie mogą opierać o łożysko oporowe .
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Jeżeli to nie sam pasek się ślizga, to prawdopodobnie łożysko napinacza.
strasznie tłucze bęben czy to może być powodem że się pasek ślizga?? Tak prosiłbym również o poradę w sprawię tłuczenia bębna przy wirowaniu co to by mogło być do wymiany łożyska.
Witam, Może warto sprawdzić czy pasek jest cały, jak cały to zdjąć zobaczyć czy silnik pracuje, zobaczyć czy sam bęben się kręci czy go coś nie blokuje. P.S. Ja też brałem bardzo duży i ciężki pokrowiec od materaca i zaczęły się kłopoty z łożyskami najpierw huczało a potem ślizgał się pasek i śmierdziało, więc praleczkę odstawiono na bok a po jakimś...
Ja robię napinacz na bazie zębatki łożyskowanej. Na samym łożysku to łańcuch może sie ślizgać a na zębatce wymusi obrót. Mam już wszystko. zostało przewiercić kilka dziurek,po skręcać i gotowe. Jak zrobię to dam foteczki.Napinacz ma się sam naciągać na sprężynie. Można taki kupić ale cena odstrasza a ja zrobię sobie sam ,kolega LUKASZ podsónął mi pomysł.
Zamiast prosić o pomoc sam weź suwmiarkę w dłoń , zmierz średnice wewnętrzne otworu -gniazda w kotle gdzie siedzi łożysko , simering , średnice na wałku krzyżaka bębna gdzie siedzi łożysko i ślizga się krawędź uszczelniająca simeringu i z tymi wymiarami do sklepu a dobiorą łożysko i simering .
Witam Jeżeli przed rozebraniem było OK [tylko się ślizgało ] więc przyczyną może być źle wyregulowane sprzęgło ,łożysko w wale przytarte , zbyt ciasny frez na tarczy sprzęgłowej [ zdarza się ] Oczywiście pomijam błędy montażowe . Pozdrawiam
kolega "musiej" ma chyba racje, może być to łożysko, nie ślizga się czasem pasek klinowy? przy uszkodzonym łożysku byłby dużo większy opór na sprężarce, od ciśnienia płynu są czujniki, które pośrednio załączaja sprężarkę, jeśli sprężarka chodzi i czujniki są ok to ciśnienie też powinno być w porządku
Koło musiałoby mieć własną ośkę i łożysko i być połączone sprzęgłem. Tylko się nie przestrasz kosztów: pojedyncze sprzęgło kosztuje kilkadziesiąt złotych. Możesz spróbowac się zastanowić nad zrobieniem kołą tak, aby sie ślizgało po własnej osi (np dzięki łożysku), zamontowaniem na nim koła zębatego oraz zamontowaniu dużo mniejszej zębatki na silniku...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Udało się silnik rzeczywiście jest już przysunięty do zębatki odbierającej. Mam za to inne zmartwienie, mianowicie jak ciągnę za szarpankę to raz na kilka pociągnięć tylko zaskakuje tak jakby to łożysko się ślizgało. Wyjąłem je i przetarłem do sucha i przetarłem ten czepień po którym porusza się ta nakrętka (łożysko). Po złożeniu wszystkiego przez kilka...
Szukaj klej do łożysk tylko Loctite jest drogi.
Jeżeli chodzi o serwisy, w tym ten w UK, korzystają one z Molykote PG-75 do wszystkich przekładni i mechanizmów transmisyjnych oraz z Shell Gadus S2 V100 2 do elementów takich jak sprzęgło. Stosowanie smarów z różnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie nie jest wskazane, ponieważ tego typu łożyska mogą się ślizgać, co prowadzi do ich szybszego zużycia,...
Mechanik nic nie doradził w kwestii sprzęgła? Słabo... Jak sprzęgło łapie dobrze (nisko i się nie ślizga), to łożysko do wymiany. Jak łapie wysoko i przy wysokich biegach ma tendencję do ślizgania, to do wymiany sprzęgło. Może też jest od nowości w tym aucie ;)
Podaj ostatnie 7 znaków numeru VIN. 2000zl za sprzęgło? Za tarczę, docisk i łożysko?
Do trans-serwis: Z całym szacunkiem kolego wiem co to jest łożysko ślizgowe i z czego zrobione (brąz spiekany z dodatkiem grafitu, nasączony próżniowo olejem), zapamiętałem w technikum jeszcze ;) , niemniej jednak ja pisałem o tym, że nigdy się nie spotkałem aby uległo zatarciu i w efekcie nastąpiło rozerwanie główki korbowodu, kiedy w silniku było...
Ale nawet z tego opisu to rura powinna być łożyskowana na pręcie na łożyskach kulkowych . Niekoniecznie. Mój dziadek zrobił "kurka na dachu" osadzonego na osi mniej więcej tak jak opisał autor tematu. Kurek kręcił się przez kilkadziesiąt lat (smarowanie towotem co kilka lat) aż do rozbiórki domu.
Sprzęgło jakies pół roku temu wymienione[docisk, tarczy, łożysko] wymieniono z powodu ślizgania się, firmy sachs
Wydaje się jakby jakieś kółko dawało taki odgłos jak uszkodzone łożysko hrabotanie itp piszczenie jakby pasek ślizgał z przerwami albo coś metalowego docierało się. Sprzęgięka niema na alternatorze, czy to może być efekt uszkodzonych łożysk w samym alternatorze? Układ rolek jest taki sam u mnie jak tu na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6141397300_...
Jak napisałem powyżej, to łozyskowanie umieszczone głębiej jest nierozbieralne. To bliższe Ciebie to rzeczywiście 6204, może być typu ZZ, RS lub takie jak miałeś RSC. Niby te z plastikową uszczelką (RS, RSC) wytrzymują dłużej, ale ja mam swoją teorię i zawsze zakładam łożyska typu ZZ. Oprócz łozyska potrzebny jest stożkowy v-ring 25. Oczyść powierzchnię...
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Oporny ten kombajn , napisz jeszcze to co na pewno sprawdzałeś gdyż niektórzy więcej piszą niż robią co do orbitrola to są dwa rodzaje stary typ z płetwą i nowy na frez z regulacją od dołu stary typ nie pamiętam . Sprawdz zwrotnice [wyjmij ośki i sprawdz łożyska oporowe może ślizga się na kamieniach ]
Mam problem, samochód Daf 95xf. 3 dni temu zostało wymienione: sprzęgło, docisk, łożysko, siłownik sprzęgła(jakiś zamiennik). Po 2 dniach jazdy sprzęgło zaczeło się ślizgać, ale nie czuć zapachu sprzęgła. Co mogło ulec awarii?
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
Łożyska da się wybić w w tą stronę w którą ma być wbite na zewnątrz trzeba obciąć ten plastik co zasłania łożysko(jest to delikatna praca bez walenia 3 kg. młotem)wybijasz łożysko i wbijasz takie samo.Łożysko jest i tak trzymane przez kółko pasowe z jednej strony,a z drugiej przez śrubkę m-6 z podkładką bez obawy że wypadnie.Najważniejsza jest wymiana...
Nie mam pojęcia jak z zestawami sprawa wygląda,nie raz zestaw wychodzi drożej od elementu.Wiem tylko że w serwisie wymieniają łożysko co 500 000km czy jest dobre czy nie bo jak się rozsypie kulki z łożyska obcinają obudowę sprzęgła i skrzynia spada na ziemię.Najlepiej niech ktoś sprawdzi co powoduje brak całkowitego cofania się sprzęgła.Miałem kiedyś...
Witam Popieram czarunio. Wymień pasek i zobaczysz. A może łożysko od czasu do czasu blokuje wirnik i pasek się ślizga. Jeśli słychać szum - do wymiany. Pozdrawiam
Sprawdź czy koło pasowe nie jest krzywe, no i oczywiście skontroluj stan łożysk.
Niestety, lekki luz jest. Jak się dociągnie do łożyska, to może wtedy zginie ten luz, ale na samym krzyżaku wałek lekko lata. Jeszcze jedno pytanie. Tam są takie amortyzatory z gumami, które się ślizgają na takich blachach. Pralka strasznie skacze podczas wirowania. To jest wina tych amortyzatorów? Same te gumy, które się ślizgają, są stare i twarde....
Łożysko wyciskowe. jak jest pod obciążeniem to idzie cicho, jak cofniesz pedał nie kręci się wcale bo jest luz pomiędzy nim a dźwigniami a jak lekko dotknie łapek to piszczy. Jeśli po puszczeniu sprzęgła jest luz pomiędzy łapami a łożyskiem a w czasie jazdy ślizga to rozpoławianie ciągnika się szykuje. Sprzęgło do remontu.
Masz w 100% rację z tym co wyżej opisałeś. Pedał sprzęgła wciskał się ciężko, nawet po wymianie sprzęgła na nowe. Dobry tokarz jest, ale powiedz mi tylko: jak tą prowadnicę, po której ślizga się łożysko podmienić na ten wytoczony kawałek tulei, skoro to jest fragment obudowy skrzyni? Czy odciąć kawałek (ewentualnie jaki długi) i jak zamocować - scalić...
Jeszcze dwa słowa na ten temat. Łozysko RS na pewno wytrzyma dłużej po tym, jak woda sforsuje uszczelniacz. Tylko czy bardzo nam na tym zależy? Może się zdarzyć (i zdarza się czasami), że łozysko chodzi cicho, bo woda nie może się do niego dostać, natomiast uszkodzeniu ulega wałek krzyżaka bębna. Dzieje się to wtedy, gdy łożysko jest zbyt luźno spasowane...
w ogóle auto nie startuje. pasek się ślizga czyli alternator się nie kręci
cześć. mam problem z taką przekładnią a widzę już dużo dzięki tematowi wymiana łożysk. mam silnik aeg a jest to prawie bafang. Mój problem to uślizg korby, tzn naciskam pedał rower rusza silnik działa ale jakby sprzęgło się ślizgało. jak zespolony jest wałek korby z zębatką? na wcisk? jak to naprawić .pozdro
Weź kawałek nitki i zmierz. Pamiętając o pomniejszeniu uzyskanej wartości o wymiar lub dwa. Pasek powinien być napięty z "wyczuciem". Za luźny może się ślizgać, za ciasny zniszczy łożyska kół współpracujących i zbędnie obciąża silnik.
Witam ponownie. W sobote zabrałem sie za wymiane simeringu pod magnetem. Sciągam uszczelniacz i patrze, że łożysko obkręca sie na wale (ślizga sie). Dziękuje wszystkim za rady. Temat do zamknięcia.
a wysprzęglik? http://obrazki.elektroda.pl/3912875700_1... Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko. Także pompa sprzęgła do sprawdzenia: http://obrazki.elektroda.pl/6649843800_1... Docisk ślizga? A nie tarcza? No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
Przy wymianie łożysk najczęściej bębna nie ma potrzeby wyciągać.Należy odkręcić koło pasowe duże (te od bębna). Lekko je opukać i powinno zejść z wałka bębna. Należy odkręcić śruby mocujące krzyżak z łożyskami od zbiornika. Dalej należy zsunąć krzyżak z wałka bębna. Wszystkie te operacje wykonuje się dosyć łatwo pod warunkiem że pralka długo nie była...
Już dałem rade, ale bez gwintownika się nie obejdzie. W środku od strony smigła za łożyskiem jest puste miejsce, podejrzewam że na uszczelkę (zimering) ale nie wiem. Będę musiał kupić nowe łożyska bo jedno się ślizga na wale a drugie jest zblokowane, tylko nie jest żadne podpisane to na wymiar mi zostanie. Jak nie da rady uszczelnić to zrobie benzyniaka...
Ta pompa bierze 20W. I nie ma tam łożyska - wirnik leży luźno w takiej miseczce i ślizga się na wodzie.
Usuń wianki z kulkami z łożysk piasty i mocno skręć. W razie gdyby się ślizgało przyspawaj.
Z powodu uszkodzonych łożysk pasek może się ślizgać i nie obróci bębna. Proszę czytać ze zrozumieniem i nie pisać głupot :idea: Otworzyłem pralkę i okazało się, że nie kreci się silnik - nie podaje obrotów na pasek.
Czy sprzęgło się ślizga. Może czas wymienić tarczę sprzęgłową, bądź łożysko, oczywiście dot. to skrzyni manualnej.
z tego co pamietam to symering wymienisz po wyciągnięciu skrzynki bez jej rozpoławiania ale największy problem mozesz mieć z jej wyciągnieciem Dodano po 5 i radze tez przy okazii wymienić ta tarczę bo po ponownym jej założeniu prawdopodobnie bedzie sie ślizgać bo chyba ją juz przypaliłeś i jest przesiąknieta oliwą a docisk i łożysko konkretnie sprawdzić...
Ale jest sens jak nie ślizga?
to psikaj delikatnie na łożysko każdej rolki po kolei i jak przestanie piszczeć to ta rolka... albo napsikałeś tyle że cały pasek się zaoleił i się ślizgał bez pisku, może za słabo naciągnięty? albo już zużyty
Sprawdź pasek wielorowkowy, jego naciągnięcie? Może się ślizga (spalenizna)? Po jego poluzowaniu sprawdź łożyska alternatora.
Nie trzeba wyciągać całej zwolnicy,jak niema luzu na łożyskach to poszedł uszczelniacz.Trzeba odkręcić dekle z jednej i drugiej strony na wale koła i pokrywę zwolnicy.Najgorsze to jest to że na wale koła od strony koła zostaje łożysko stożkowe 30214 a zanim jest dopiero ten uszczelniacz.Aby się to niego dostać musisz wpierw ściągnąć łożysko .Radzę nie...
Witam Wygląda na problem z łożyskiem oporowym. POZDRAWIAM
bym spawał korbowód do wewnętrznej bieżni. Dodatkowo lekką ją spiłował od drugiej strony, aby mogła się obracać gdy łożysko leży na stole. a) stal ekstremalnie nie spawalna, czytaj pęka zanim wystygnie. b)materiał twardszy od pilników :D pilnik co najwyżej się ślizga. c)łożysko bez smaru z czasem zardzewieje i przestanie się obracać. Ze smarem to nie...
Wypiąć pierścień zabezpieczający i wyjąć tarczki cierne z przekładkami (1). Wyjąć łożysko igiełkowe wraz z bieżnią i będzie widać półpierścienie zabezpieczające sprężynę słoneczną (2). Ps. szyjka konwertera jest zniszczona. https://obrazki.elektroda.pl/9227143300_...
Możliwe przyczyny: 1.Źle wyregulowane sprzęgło - jest na granicy i jak sie rozgrzeje, to zaczyna się ślizgać. Wjedx na kanał, odkręć ta blaszkę z dołu i popatrz czy ci łożysko oporowe nie opiera się o słoneczko. 2. Zużyte tarcze. 3. Przegrzany docisk. 4. Źle wyregulowana linka. 5. Wycieki z silnika. Sprzęgło i docisk nie sa takie drogie. Przy wymioanie...
Ale teraz silnikiem da się normalnie okręcić (np za któreś koło pasowe albo jakieś stare śruby w miejsce tych co skręcają docisk i łomem)? Rozrusznik sprawdziłeś czy kręci po podłączeniu do aku? Na zdjęciach/filmach nie widać żeby tam czegoś brakowało. Docisk już trochę przygrzany, ale jak się nie ślizga i słoneczko od drugiej strony nie jest wytarte...
mnie pozostałoby uzyskanie pożądanej średnicy. Przetoczyć,Ale coś nie mogę uwierzyć, że po napunktowaniu łożysko lekko wchodzi, wiec skoro się nie ślizga po ośce to i luz powinien się skasować. A próbowałeś obracać sam bęben bez paska, żeby uniknąć dodatkowych głosów pochodzących od silnika i paska?
A łożyska docisku? Jak będą miały ciężko, to teflon będzie się ślizgał po gumie. Sprawdź regulację docisku. C.
Witam. Na forum znalazłem pomoc dotyczącą wymiany uszczelki i łożyska w pralce whirlpool awg 680. Wiem, że uszczelkę należy wkleić na piaście bębna. Jest jednak problem w jakiej odległości od umocowanego łożyska i znajdującej się między łożyskiem i uszczelką - blaszki (pierścienia metalowego po którym ślizga się uszczelka) do której dociśnięta jest...
Nie zapominać o tulejce po której ślizga się simmering ,sama wymiana uszczelniacza może nie wystarczyć.
Pisk dochodzi z głośników czy z mechaniki? Jeżeli z mechaniki o zaciera się wałek na tulejce (łożysko ślizgowe) i nie wyrabia pasek napędowy, ślizga się po obwodzie sprzęgła lub na kole. A czy bez kasety to samo się dzieje? Tak czy owak trzeba dobrać się do mechaniki i przesmarować ale nie W40. Naprawa raczej prosta.
dzięki wielkie....pomogło,lecz obawiałem się że może pęknąć ten cały bęben plastikowy czy jak to się tam nazywa....najważniejsze to dobry młotek i przecinak...hmm tylko teraz kupić nowe łożyska i symering .hmm a czy nie wiesz może przypadkiem czy ta tulejka mosiężna/miedziana po której ślizga się symering jest wymienna??bo ona ma strasznie głębokie...
próbowałem ściagaczam ale strasznie sie ślizga,nie ma zabardzo o co zachaczyć,nie mam juz pomysłu..
Jak śrubokręt się ześlizguje to trzeba zrobić żeby się nie ślizgał . Ja robię na bieżni migomatem dwie górki i już się nie ślizga . Tylko ostrożnie bo tuleja jest osadzona w plastiku .
Używam endera 3 V2 i założyłem również ten ekstruder co autor postu. Bardziej problematyczne nie jest uszkodzenie mechaniczne ramienia co ślizganie się filamentu na łożysku i jakość sprężyny dociskającej. Po zmianie nawet przy długich wydrukach filament się nie ślizga. Działa dobrze przy najmniejszym progu inwestycji i niemożna temu zaprzeczyć. Niestety...
Łożysko ślizgowe. W końcu śruba trapezowa tez pracuje "w poślizgu". Taki wafelek, nad dolną płytą dać przykręcaną śrubami płytę o takiej samej grubości jak dolna płyta, z dystansem zrobionym np. z nakrętek. Między płytą dolną, a tą przykręcaną, będzie ślizgać się okrągła (talerzyk) płyta środkowa, przyspawana do śruby trapezowej. Można wywiercić kilka...
Zostaje ci tylko rozpoławianie skoro nie ma dojścia. Weż i ustaw sprzęgło na rozpołowionym a jak za mocno podciągne i będzie się ślizgać
więc mi zaproponowano kupienie krótszego paska osprzętu i ominięcie sprężarki. To kup i zamontuj, a jak to zapytaj tych xxxxxxx co ci to proponują. Ile dałeś za łożysko, być może to nie to wymieniłeś? Będzie ci ślizgało na alternatorze. Bo masz silny alternator i duże pobory pradu.
A sprzęgło dobrze wyregulowane. Jeśli linka na samopodstawiaczu to bez zablokowania mogła sie wciągnąc na maksa. I wtedy cały czas łożysko dociska do słoneczk.
Dziękuję, za dotychczasowe wskazówki, jednak pasek nie zjeżdża z żadnego z kół tylko ślizga się, jeśli chodzi o łożyska, to takowych nie ma, no chyba że tulejkę nazwiemy łożyskiem. Wymieniłem tylko smar, który był już stary (szary, brudny) ale to nie zmieniło nic w temacie. Na 100% jestem pewiem że smar nie dostał się pod paski. Wymienię w przyszłym...
Zużyte łożysko w prowadnicy, zużyty napęd łańcucha.Łańcuch musi być odpowiednio naciągnięty. odkręcasz 2 śruby kluczem i pokrywa zdjęta. Po jej założeniu śrubokręt i naciągasz łańcuch po czym dokręcasz śruby.
Witam. Zamontowałem zewnętrzną pompę do hydrauliki w miejsce sprężarki powietrza w ursusie c330, pompa to NSZ16 od t25 z łożyskowaniem oczywiście i kołem pasowym które po wierzchu ma 85mm na pasek 17mm co daje nam przełożenie 1:1 Pompa jest potrzebna głównie do tura gdyż fabryczna pompa często padała a wymiana jej jest troszkę problemowa z względu na...
Witam Mamy w/w. pralkę już5 lat. Od pewnego czasu nie można w niej prać więcej niż 1/3 wsadu, ponieważ po nabraniu wody nie ma siły obracać bębnem. Buja bębnem trochę w lewo, trochę w prawo (ok.1/8 obrotu), ale nie kręci dookoła. Zajrzałem do wewnątrz. Pasek się nie ślizga, łożysko też ok. (lekko kręcę całością ręcznie)...Przy próbie prania kręci tylko...
Może być problem z łapą (widelec) wysprzęglika, łożyskiem wyciskowym, sprawdź te dwa elementy.
Wydaje mi się że 6201 i 6203 lecz na sto procent nie jestem pewien.Najlepiej jak go rozbierzesz i wtedy oblukasz,pamiętaj aby nowe były w tolerancji C3.A po rozebraniu dobrze sprawdzić szczotki(koszt 2 szt do wlutowania ok 10zł,i pierścienie po których się ślizgają koszt wymiany w zakładzie ok 35zł).
Możesz zmniejszyć luz między łożyskiem a łopatkami do około trzech mm. Może ta operacja pomoże na zgrzyty, ale ślizgania nie wyeliminuje. Tarcza sprzęgła jest już cienka, albo sprężyny w docisku są popękane. I tak czeka Cię rozbieranie, a czy w t25 to dużo roboty no według mnie to raczej nie.
Dla mnie trochę dziwne objawy ,bo się ślizga i zarazem nie chce wysprzęglac,zazwyczaj jedno ,albo drugie.
Ja często miewam takie przypadki. Wyjmuję transport. Zdejmuję rolki. Czyszczę łożyska. Nacinam lekko te plastikowe czarne rolki, aby nie ślizgały się na pasach. Pasy też warto przeczyścić. Jak ręką odejmuje - zawsze. Dla mnie godzina roboty.
Yrzeba rozebrać i sprawdzić. Łożysko może być wklepane, docisk stracił właściwości sprężynujące.
Jeśli ma dwumas to dobije, ale poza tym to nie wiem jaki ma sens ten test, silnik przy 900obr ma tak mały moment obrotowy że nie da się wyczuć ślizgania można co najwyżej wychwycić szum łożyska dociskowego ale to można na każdym biegu usłyszeć. Jeśli sprzęgło zdrowe nic nie nie stanie po takim teście. Skrzypieć może docisk.
Na moje oko wszystko działa jak należy. Podczas testu na pusto oraz z niewielką ilością wsadu na płukaniu. Nie pojawiał się ten dźwięk. Jedyne, co zauważyłem, to spora ilość czarnego pyłu pod miejscem, gdzie pasek, który kręci bębnem, styka się z elementem, który go napędza. Oraz to, że nie jest od idealnie równo na całym "kole". Mam na to małą teorię......
Prawidłowym dokręcania srub czyli co robię zle? Jaka powinna być kolejność oraz dlaczego na starym regulatorze było wszystko ok a na nowym od razu pękł Bez wyciągania alternatora Bez wyciągania alternatora... Ale koło pasowe rozmontowałeś. Przykręcasz do bloku , mocujesz z obudową wentylatora , mocujesz wentylator ( przy okazji sprawdzenie czy nie...
DiZMar bez urazy, ale napisałeś "naciągnij pasek" .Tam nie ma regulacji,paska już nie naciągnie ,bo napinacz jest na sprężynie. Chodzi mi o sam napinacz "łożysko" być może ono piszczy. Nie "łożysko piszczy" tylko słabo napięty pasek ślizga się i piszczy. Bywały napinacze z ręczną regulacją napięcia paska i wystarczyło zmienić położenie kółka napinacza....
Kolega powyżej się napocił ale wprowadza w błąd. Trzeba odkręcić boczną pokrywę (jest tylko jedna), zdjąć pasek z koła i je odkręcić. Widać teraz ułożyskowanie, które masz na tym zdjęciu z north. Odkręcamy 6 śrub i można je wyjąć podważając równomiernie z różnych stron. Przed wybiciem łożyska trzeba wyjąć pierścień segera, który je zabezpiecza. Uwaga!...
Oryginalny simmering amiki nie jest w niczym lepszy niż tzw. zamiennik, a nawet lepiej założyć zwykły simmering np 30x52x10 lub nawet 30x52x9 gdyż uszczelni on w innym miejscu na wałku i nie będzie się ślizgał w wyżłobionych rowkach. Po pierwsze Amica nie jest producentem uszczelnień. Po drugie, można kupić simering za 5zł i za 25zł. Po trzecie, powierzchnia...
Witam. W mojej sienie dzieje się coś bardzo niepokojącego. Rok temu wymienione zostało kompletne sprzęgło firmy VALEO (łożysko tarcza docisk) niestety od pewnego czasu czuję i słyszę w aucie poważne zużycie sprzęgła tzn. słychać wyraźnie głośną prace łożyska oporowego, tarcza się ślizga i z dociskiem też nie jest za dobrze bo szarpie samochodem przy...
Najprawdopodobniej popękały tzw. progi pod dźwigniami wysprzęglającymi (takie kątowniki nitowane do blachy wycisku . Gdyby sprzęgło się kończyło to by się ślizgało . Jaka jest odległość między pierścieniem na dźwigniach ,a łożyskiem . Czy obudowa łożyska nie jest wytarta przez pierścień na dźwigniach ? To sprzęgło ma dwa stopnie regulacji . Pozdrawiam
I rozwiązałem problem. Otóż zmiana siły silnika nic nie dała, oczywiście był słabszy silnik przy ustawieniu na siła silnika = niska, ale to nie rozwiązywało problemu. Zacząłem słyszeć takie cykanie przy otwieraniu/zamykaniu bramu, dzwięk dochodził z okolic napędu, także nie byłem pewien czy to napęd cyka czy zębatka na której są dwa łożyska i w nią...
Witam, Mam Alteę ,w której gdy wciskam do połowy pedał sprzęgła coś brzęczy. Dźwięku tego nie ma gdy wcisnę pedał minimalnie,albo do samego końca (w podłogę), słychać go tylko przy wcisniętym do połowy pedale sprzegła.Jest to rodzaj metalicznego dźwięku. Biegi wchodzą raczej normalnie,sprzęgło nie zgrzyta ,ani nie ślizga się.Czy to tarcza,może łożysko?Czy...
Po zdjęciu paska przeszła cały program wirowania bez objawów. Odkręce w takim razie to koło z tyłu bębna, powinienem się dostać do łożyska. Koleś, który u nas był powiedział, że to moduł trzeba wymienić (400zł), daje czasem zbyt wysokie napięcie, wtedy pasek się ślizga i stąd ten dźwięk ale to nie to, podczas tego dźwięku nic się nie ślizga, obserwowałem...
Dziękuję za odpowiedź. Dałem znajomemu posłuchać/pooglądać ten sam film. Nie zajmuje się AGD ale jest mechanikiem (samochody, rowery) i sugeruje, że to może być pasek napędowy, który się ślizga. Czy taka przyczyna jest prawdopodobna? Pozdrawiam
Jeżeli oryginalny - zmierzony pasek się ślizgał to nawet zaproponowałbym mniejszą średnicę. Myślę, ze coś w okolicy 78- 80mm powinno być akurat. Pasek musi być lekko napięty ale ani za mocno (zwiększają się opory i silnik musi sobie z tym poradzić, a poza tym szybciej mogą się wyrobić łożyska kół na których pasek jest, ani za luźny - bo będzie się ślizgał.
Udało się, wyregulowałem śrubami od drugiego stopnia, biegi ładnie wchodzą i sprzęgło się niby nie ślizga. Z 5 biegu ładnie zrywa. :D Tylko że przerwa między dociskiem a łożyskiem wynosi jakieś 1,5 cm, może trochę więcej.
Witam. Jakiś czas temu miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłeem. Po rozebraniu okazało się, że tarcz umarła. Kolejnym problemem okazała się cena nowego zestawu 1400-2400 zł. Po dokładnych pomiarach okazało się, że docisk jaki tarcz jest dokładnie taka sama jak 2,5td. Jedynym problemem była konieczność odwiercenia nitów, nagwintowanie otworów i zakup...
wyjmij skrzynię biegów i wtedy określisz co walnęło, (ale najlepiej wymień całe sprzeło z łożyskiem wyciskowym i będziesz miał spokój przez jakiś czas a kompletne sprzęgło do twojego auta nie jest bardzo drogie - oszczędnościowo możesz wymienić tarczę i łożysko jeśli docisk będzie ok)
Brzmi jak ślizgający się pasek. Sprawdź przy okazji czy łożyska nie mają luzów.
Ta łuparka prostsza, felga z wałem, nóż, dwa łożyska, kawałek ramy, silnik i prosta przekładnia pasowa: No to już skrajna głupota jest... No właśnie, spotkałem się z opinią że pierwsze co to pas napędowy będzie się ślizgał, co o tym myślisz ? Zależy jak naciągnięty będzie. Jak mocno to posypie się środek pewnie, a jak nie, to całe szczęście i pasek...
sprzęgło ślizga magnetowid ślizga rozrusznik ślizga
jakie nagłośnić szkolny porty orange stycznik temperatury
tester wydajności wtryskiwaczy radmor 5102te instrukcja
Woda z fusami w pojemniku na fusy w ekspresie do kawy Niedziałające przyciski w Konica Minolta bizhub 250