Kupić łożyska.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
ABS w łożysku.
Z wymianą amortyzatorów z przodu może nie było by większych problemów, ale konieczny był by do tego chociaż jakiś najprostszy ściągacz do sprężyn, i sporo ostrożności, bo można sobie krzywdy narobić jak taki ściągacz puści i sprężyna wystrzeli w twarz. Co do łożyska to bez prasy i migomatu raczej nie wróżę powodzenia tej operacji. Sam kiedyś próbowałem...
SKF VKBA1356 OPTIMAL 100098 OPTIMAL 100099 ORIGINAL 443498625A ORIGINAL 443498625D RUVILLE 5711 FAG 713 6100 30 ORIGINAL 893498625C ORIGINAL 893498625E Complex CX042 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356. QUINTON HAZELL QWB733 SNR R157.11 VW Passat B5 - z silnikiem 1.9TD (110, 115, 130KM) 2.5TDI
Zdejmiesz płaszcz to zobaczysz gdzie są łożyska. Wewnętrzna bieżnia łożyska może znajdować się na osi bębna :D
Przedni wał napędowy do obudowy łożyska koła (Śruba sześciokątna) Wymienić śrubę Etap 1 200 (Nm) Etap 2 180 (°)
Łożysko koła uszkodzone, przy zmianie obciążenia (skręcanie, hamowanie) zmieniają się dźwięki. Masz punktowo uszkodzone bieżnie na skutek uderzenia.
Następnym razem użyj odklejacza do łożysk. Można też samemu zrobić. Bardziej niebezpieczne dla łożysk, które ciężko się montowało, jest pozostawienie naprężeń montażowych. Czasami się łożyska odpręża. AI tak pisze o odprężaniu łożysk: "Odprężanie łożysk to proces mający na celu redukcję naprężeń, które mogą pojawić się po montażu. Jest to istotne, aby...
http://webcat.schaeffler-aftermarket.com... Zwykłe łożysko dwurzędowe. Wskazane użycie prasy albo porządnego ściągacza
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Łożysko koła sprawdziłeś? Podejrzewam, że zaczyna się przegrzewać.
http://obrazki.elektroda.pl/8037923100_1... Łożysko koła osi przedniej http://obrazki.elektroda.pl/9251378900_1... Łożysko koła osi tylnej
Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
łożysko koła sie kończy,jeśli tak to naprawa się opłaca i jest prosta.
jak już bedziesz miał rozebrany atak to sobie przerób blokadę na proste zęby tak jak w C 330 lub 912
To coś czego szukasz prawdopodobnie nazywa się łożysko koła kosiarki 12,7x28,5mm lub 12,2x26mm. Zmierz wymiary czy się zgadzają.
Łożysko koła prawego przedniego. Zawsze najbardziej słychać łożysko odciążone , dlatego cichnie przy skręcie w prawo, powinno być głośniej słyszalne przy lewoskręcie
Bez kitu... Przecież widać gdzie jest "szerszy", a gdzie "węższy". Po prostu przerysuj sam wał (bez łożysk, koła zębatego, obudowy przekładni). Wszystko co nie jest wałem jest opisane odnośnikami.
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
dystans jest na pewno tylko skąd go wezmiesz to nie wiem
Jak dojechać do warsztatu(15km)? A jak jeździłeś do tej pory? Jechać nim na kołach czy holować go To jest to samo. Jeśli chodzi o łożyska na 2-3 lata, to każde możesz założyć. Akurat tego nie produkuje się w garażach.
Kiedy silnik jest na "wolnych obrotach", to napięcie na nim wynosi 12,4 V, natomiast w momencie odtwarzania kasety spada i oscyluje pomiędzy 11,9 V a 12 V. Moim zdaniem nie jest to przyczną problemów, wewnątrz silnika napędu capstan jest stabilizator. Osobiście zacząbym od sprawdzenia stanu łożysk koła zamachowego i "capstan" być może wymagają konserwacji.
Wymień główkę sprężarki na której jest osadzone łożysko koła. Pewnie była demontowana sprężarka kiedyś lub wspomaganie i zostało złożóne niewspółosiowo i masz wyrobiony czop łożyska .
Kolego tam jest łożysko oporowe i jest to normalne.
Łożysko zespolone FAG 801974AE.H195 Średnica wewnetrzna 70mm Średnica zewnetrzna 196 mm Wysokosc 139,5 z innej firmy: SKF VKBA 5377
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Łożysko koła zawsze słychać najgłośniej gdy jest odciążone tj lewe koło podczas skrętu w prawo i na odwrót, oczywiście mówię o jeździe z prędkością >= 30km/h, a nie o manewrach na parkingu
Łożysko piasty koła.
Kręcąc kołem dokręć tak do końca, ale żeby nie pojawiły się opory przy obracaniu piastą, następnie cofnij klucz o 1/3 obrotu, w takiej pozycji zablokuj nakrętkę. Pamiętaj żeby upewnić się że łożyska "doszły" na miejsce.
ja mam starą postkomunistyczną maszynkę elektryczną do gotowania o średnicy ok. 10 cm. Na to mam mały metalowy tygielek z zaślepki od łożyska koła samochodowego - jak na moje potrzeby jest super.
Więc sprawdź łożysko piasty koła.
Siwru podsumowując, nie wiadomo coś Ty tam narozrabiał, czy uwaliłes czujnik , czy nie masz tej tak zwanej gumki- w konsekwencji brak sygnału z tego koła, cholera wie, jednym słowem pali się abs - brak prawidłowego działania systemu. Nie rozwijajmy już tego tematu, pózno jest.
Łożysko koła.............?
Domowy sposób [stary jak świat ] , pomiędzy wałek ataku a koło talerzowe wkręcasz kartkę papieru z zeszytu , dociągając lub popuszczając łożyska koła talerzowego uzyskujesz potrzebny luz . Prawidłowo ustawiony luz nie może przecinać kartki . Do ustawienia luzu niestety muszą być wyjęte obydwie zwolnice. Pozdrawiam Zbigniew
Hej, to nie łożysko koła.....buczenie jak puszczę gaz przy 60kh i 100kh
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
Może tu(druga pozycja): http://www.mister-auto.pl/pl/zestaw-o-ys... Albo tu: http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola,... (dla pewności sprawdź po numerach)
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Zapoznaj się z symbolami mechanizmów na schematach kinematycznych. Silnik, łożyska, osie, koła zębate, sprzęgła. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...
Tam nie ma żadnych blaszek ani pierścienia, przynajmniej ja niczego takiego nie widzę. To jest taki montaż łożyska, założone na wałek i prasą zagniecione w sześciu miejscach. Przecież tam gdzie są te "zagniotki", widać cały promień wewnętrznego pierścienia łożyska. "Zagniotki" zeszlifować i zdjąć łożysko.
A łożysko pod kołem pasowym dobre? Nie szumi na wirowaniu?
Więc przy tym łożysku nie ma znaczenia jak będzie założony pierścień oporowy? Widzisz po której stronie pierścienia siedziało łożysko. Według mnie stożek do dołu jak na zdjęciu 2
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Mam problem z łożyskiem tylnym citroen c3 ll dwurzędowym nie wytrzymuje 2500 km zminiałem już trzy razy i to z górnej półki i zakażdym razem dokręcałem z całą siłą bez klucza dynamometrycznego czy to błąd bo nie mam pojęcia w czym problem może ktoś wie z jaką siłą ma być dokręcone lub jaka może być przyczyna?
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
W pierwszej kolejności trzeba zdjąć widoczne łożysko.
tu jest to opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
To w końcu wał czy most? Może Kolega się zdecydować? Pewne jest, że łożyska w kołach nie dają tych odgłosów?
Jak jest siła dokrecania łożyska koła lewy tyl seat cordoba 1.9TDI 1999r?
Podnosisz samochód raz z prawej, raz z lewej strony, odpalasz, wrzucasz 4 i słuchasz z której strony buczy łożysko. Tylne koła sprawdzasz kręcąc ręką
Witam, Należy zdemontować: Igielnicę , przeciwwagę, korbowód (odkręcić stopę i przesunąć w dół), mechanizm ściegu zygzakowego, koło zamachowe, tuleję koła zamachowego, łożysko wałka od strony koła, Wysunąć wałek w stronę zdemontowanego koła ( większy otwór po łożysku) do momentu aż wysunie się z drugiego łożyska i do góry unieść ten koniec , następnie...
Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
Ray=Rby=P1/2 to chyba jasne Raz=1,5P2 Rbz= -0,5P2 Ma=P2 x a MD2=a((Mby^2+(-Mbz)^2)^1/2) Mb=0 Oczywiście zakladając, że łożysko to przegób.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
od miesiąca słyszę buczenie i delikatne(bardzo bardzo) wibracje na samochodzie, im większa prędkość tym delikatnie głośniej. Na podnośniku słychać że buczy ze skrzyni przy prędkościach ok. 40-60km na godzinę i w górę. Biegi wchodzą normalnie, olej w normie, brak wycieków. Nawet jak jadę z górki na luzie, wystarczy że samochód się toczy bez gazu. Z...
A gdzie to słychać? Z prawej, z lewej, w środku? Dziwaczny dźwięk Może tarcza/hamulce? Np łożysko koła siada, i na skręconych luz powoduje darcie tarczy o klocki/blaszkę
Albo łożysko z ryżu nie trzyma wymiaru, albo wyrobiona piasta i jest luz między zewnętrzną powierzchnią walcową łożyska a piastą.
Dzięki Michał za odpowiedź, czy jeśli to byłoby łożysko to czy przy tym równocześnie powinien pojawić się luz, ruszając kołem na boki na podniesionym aucie? Czy niekoniecznie? A co sprawdzić jeśli chodzi o tarczę?
Kod usterek: MID 136 - SID 4 - FMI 7 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS SID4 Czujnik prędkości obrotowej koła, druga oś, koło prawe FMI-7 Nieprawidłowa odpowiedź systemu mechanicznego Urządzenie(a) objęte kontrolą: G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS G008 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem...
Są dwa rodzaje łożysk np; VKBA 1431 lub VKBA 1432
Witam! Jaki jest moment dokręcenia łożyska koła tylniego dla Skoda Roomster 1.2 htp 2008 benzyna?
Nie zawsze trzeba wymieniać dwa łożyska. Tak jest ogólnie przyjęte ale jeżeli z jednej strony jest łożysko kulkowe a od strony koła pasowego łożysko w zasadzie tuleja i nie jest zużyta nie trzeba wymieniać. Po wymianie jednego łożyska pralki pracują poprawnie. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić mocowanie przeciwwagi pralki oraz jakość dopasowana koła...
Zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, odkręcasz końcówke drążka kierowniczego ( wskazany pneumat ), wyciągasz tarczę z piastą na zewnątrz. Po czym odkręcasz amortyzator od zawieszenia ( dolna część, dwoe śruby ). Później odnajdujesz pod podszybiem śrubę, która mocuje amortyzator od góry i odkręcasz ( najlepiej pneumatem ). Później mc person na stół, ściagacz...
Nic mnie nie dziwi. Ale zdziwienie klienta bezcenne jak kupi łożysko koła z oryginału piekne szare z napisami VW hologramem ty je przy nim otwierasz a w środku drugie pudelko z napisem FAG. Mało tego na samym łożysku piękny napis INA.
http://salko.pl/lozyska/61869-lozysko-ko... Łożysko koła przedniego, kulkowe, dwurzędowe, kryte obustronnie chyba podobnego typu co moje (na zdjęciu jest pokazane jedno z dodatkowym pierścieniem pomiędzy pierścieniami wewnętrznymi a na drugim zdjęciu tego nie ma:) , ) . Za to moment obrotowy dokręcenia [Nm]: 360...
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
Mogło się zapiec. Wkręć śrubę ale nie do końca, zostaw z centymetr niedokręcony i w tą śrubę przywal. Ze trzy razy. Bezwładność koła powinna pomóc mu zejść. Nie wal za dużo żeby gwintu nie zniszczyć. Przywal ze trzy cztery razy tylko tak fest. Młotek półkilowy. Potem próbuj jak na filmie. Albo rower do jakiego* warsztatu. Obojętnie. Może nawet tam gdzie...
Nie chodzi o rolkę dociskową, tylko plastikową podkładkę, która powinna znajdować się na wałku przesuwu. Jeśli zaczyna piszczeć po pewnym czasie, to należy zdemontować koło zamachowe, wymontować, jeśli będzie to możliwe w prosty sposób, łożysko koła zamachowego i dokonać dokładnego czyszczenia wałka przesuwu na całej jego długości oraz wnętrza łożyska...
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Pasek mógł zostać zerwany bo zablokował się bęben, a to może być wynikiem: - zużytych łożysk, - luźnego koła pasowego, - wpadnięcia czegoś między bęben a zbiornik.
Potrzebuję szybkiej rady: Citroen Xsara Picasso 1.6 8v 2002r. sprężarka Senden SD6V12 1438 Jakie tam idzie łożysko koła pasowego? 35x55x20 czy 35x50x20, a może jeszcze inne? Chciałem jak najszybciej wymienić (sam) i po rozebraniu nie zdążę kupić.
Witam. Czy uszkodzone łożysko koła mogło uszkodzić tarczy hamulcową? Klient przyjechał i możliwe że z takim łożyskiem jeździł dłuższy czas bo szum był okropny na prostej drodze. Niestety nie pamietam, nie dostrzegłem bicia przy hamowaniu. Po wymianie łożysk, spręzyn amortyzatorów jest delikatne bicie przy hamowaniu. Czy możliwe że właśnie tarcza siię...
Mam teraz zainstalowane łożysko "FAG". Ponoć w miarę dobre? W dzisiejszych czasach wszystkie łożyska są prawie takie same a jakościowo między nimi nie ma większej różnicy. Piszczenie ustało po wymianie łożyska tylnego koła. A więc mojea porada okazała się pomocna. Teraz już wiesz, że inaczej reaguje łożysko pracujące na sucho a inaczej gdy działa pod...
Łożyska kół najbardziej hałasują gdy są od ciążone, pod obciążeniem hałas ustaje, np przy skręcie w prawo słychać łożysko lewe i na odwrót. Znajdź sobie kawałek pustego placu, pojeździj i po testuj czy to aby na pewno łożysko
Ty napraw ori kolumne to będzie się kręciło lżej. Conajmniej nie masz oleju w swojej oryginalnej. Brak smarowania mogło doprowadzić do tego że rozsypało się prawdopodobnie łożysko na wałku koła kierownicy dlatego się teraz blokuje. W oryginalnej kolumnie z c-360 jest mała wada. Przez ten jej fabryczny wziernik jak dolejesz oleju do pełna to zdaje się...
Trochę się z taka kosiarką pomęczyłem, to koło wybiłem za pomocą takiego aluminiowego garnka foto1 , potem łożysko z gniazda koła z pomocą takiego przyrządu foto2.
Możliwości są dwie, albo jest za słabo dokręcona albo wychodzi jakość materiałów tego sprzętu. Można zastosować klej do gwintów i porządnie ją skręcić. nie poluzuje się już więcej.
Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej Napraw i sprawdź tuleje w przednich/przednich wahaczach czy nie "miękkie". Jak rozgrzejesz hamulce jakie bicie, nie blokuje wtedy któreś koło. Tylne hamulce też sprawdziłeś?
Łożysko koła przód.
Witam, pacjent Volvo s60 II 2.0 Diesel 163KM 2011r. automat. Samochód jak ruszy 0 do ok100km/h słychać buczenie i przy skręcie w lewą stronę się zwiększa a przy skręcie w prawą stronę wszystko cichnie, łożysko koła wymienione ktoś miał podobną sytuację co to może być?
przewidujesz że nr nie będzie na łożysku ?
Na dzień dobry musisz wyciągnąć półosie. Dobrze ci radzę przeczytaj mój poprzedni post i zrób to co tam napisałem.
Jeśli felga w aucie po normalnym przejechaniu odcinka km. zrobiła się gorąca a jeśli za bardzo nic nie śmierdzi żadną spalenizną to pewnie łożysko piasty koła jest do wymiany. Sprawdź odrazu sworzeń zwrotnicy ponieważ to strona prawa, a jak wiemy koła strony prawej pojazdów w Polsce pracują przeważnie w trudniejszych warunkach ze względu na stan nawierzchni...
Podważyć między kołem a łożyskiem dwoma dużymi wkrętakami jednocześnie z dwóch stron albo przy pomocy ściągacza.
wejdź w parametry i sprawdź który czujnik nie pokazuje prędkości, obstawiam uszkodzone łożysko w kole a nie czujnik
Sprawdź łożysko koła z obydwu stron z tyłu. U mnie podobny objaw był gdy było wyrobione łożysko tylnego koła.
bzdury pisze ricoh. Za stukanie odpowiadają za to łożyska w kołach zębatych. Po prostu się wysuwają. Wystarczy zdemontować koła "nabić" dobrze łożyska i po sprawie
przegub założyłem ok, tam między przegub a łożysko idzie jeszcze podkładka i dlatego wiem że przegub jest dobrze, a tuleja nie z rury :) I o co chodzi z tą sprężynką? Gdzie i jaka ona ma być?
Niestety nie mam pojęcia jak wymienić to łożysko. Ale widzę, że poradziłeś sobie ze zdjęciem tego zewnętrznego koła. Możesz napisać jak to zdemontowałeś?
To łożysko, długo nie wytrzyma. Jest zbyt duża odległość łożyska od koła. Oś będzie się uginać, z powodu wyrobienia piasty w obudowie, będzie to powodowało dalsze uszkodzenie piasty i uszczelniacza. Lepszym wyjściem byłoby wciśnięcie cienkościennej tulejki, na uszkodzoną półoś i powiększenie otworu w obudowie, na przykład rozwiertakiem.
Czyli powinienem spojrzeć czy: Skaczące kółko nie jest zdeformowane Nie jest zdeformowana rolka Czy nie ma luzu na łożysku koła zamachowego-czy ten luz byłby wyczuwalny ręką? Bo rzeczywiście magnetofon ma ślady po montowanych nóżkach tak aby stał pionowo, więc niewykluczone że pracował głównie właśnie w pozycji pionowej
Nie tylko mniejsze łożysko ale trzeba przebić osłonę pierwszego łożyska (od strony koła pasowego) i przez ten otwór włożyć rurkę WD-40 i zlać drugie łożysko. Pozostawić na kilka dni aby odmokło i dopiero wtedy próbować wybijać bęben z łożysk. Na 99% krzyżak bębna będzie do wymiany po wybiciu z łożysk.
Nie dokręca się tych łożysk do oporu. Instrukcja głosi, że przy prawidłowo osadzonych i posmarowanych łożyskach dokręca się nakrętkę tak, żeby umieszczona pod nią podkładka dała się przesuwać promieniowo śrubokrętem bez tworzenia dźwigni o krawędź piasty. Luz koła powinien być niewyczuwalny. Zbyt mocno dokręcona nakrętka, to od ręki zniszczone łożyska.
Albo pobijak i młot tak na oko z 3kg i w łeb śrubę. Dodam że w grupie VAG bardzo skuteczne. Świetny pomysł, szczególnie że siła udaru odkłada się na łożysku koła, a dokładnie na styku bieżni i kulki łożyska.
witam,a może łożysko koła było wymienione
Jak nie zapuszczasz trawy i "lubisz" kosić to wybierz słabszą kosiarkę np. 625 z silnikiem b&s ale większym nożem i pojemniejszym koszem. Każdy ma swoje indywidualne odczucie co potrzebuje. Ja mam silnik 675 obudowa NAC, ojciec 625 obudowa NAC a zbytniej różnicy nie widzę. Jak jest wysoka gęsta trawa to przy mieleniu obie siadają. Jak jest z obudową?...
Witam serdecznie. W pralce Ignis AWF 430itp.występuje od strony koła pasowego łożysko 6204 rs i v-ring [uszczelniacz] fi:25.Od drugiej strony jest tuleja[ułożyskowanie bierne]najlepiej kupić je kompletne.Może wystarczy wymienić łożysko i v-ring od strony koła pasowego . Pozdrawiam. :)
Witam, kupiłem łożyska lecz w kartonie ani na stronie producenta nie widzę jakim momentem dokręca się łożyska w tylnich kołach. Clio 4 kombi. Rok 2014 1,2 benzyna. Dziękuję za odpowiedź
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
astra łożysko koła łożysko koła przedniego łożysko koła citroen
niesymetryczny trójfazowy trójkąt taryfy tauron pralka candy zapchana
przyrządy pomiarowe instrukcje skrzynia biegow
Czarne pionowe pasy w telewizorze Grundig 32 LCD - przyczyny i rozwiązania Zasilanie pieca z agregatu prądotwórczego - jak dobrać odpowiedni sprzęt?