Na 100 % zamiana opony tej co ściąga - przód/tył zakończy Twoje manewry. Zmiana kół / opon nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Na pewno zbieżność jest OK i szkoda Twojej forsy na odwiedziny na diagnostyce . Jeśli nie masz opon kierunkowych , to zamień to koło z tylnym - którymkolwiek . Jeśli masz kierunkowe to przód/tył zamiana tylko po tej samej...
3) Samochód ściąga mi w lewo, wcześniej tego nie było, czy może to być spowodowane którąś z powyższych czynności? Ciśnienie to samo, oni mówią, że opony z Oponeo mogły być źle przechowywane... Sposób podnoszenia samochodu przy naprawach nie ma wpływu na trakcję pojazdu. No chyba że skrzywimy w trakcie napraw drążek kierowniczy, czy inny zespół który...
Koła 225/40 R18 Po zmianie opon na przedniej osi, auto zaczęło lekko ściągać w lewo. Opony letnie, bezkierunkowe, ciśnienie prawidłowe, zgodne z tabliczką znamionową (2.6 bar) na wszystkich kołach. Na tylnej osi jest wielosezon, wcześniej na przedniej osi była zima na mniejszych kołach (16 cali bodajże). To tylko geometria do roboty, czy coś więcej?...
Dzień dobry. Po prostu macki mi opadają. Sprawa 1 o której pisałem w poprzednim poście "ABGASSYSTEM UBERPRIFEN" Pojechałem na komputer i wyświetliło błędy widoczne na złączonym foto https://obrazki.elektroda.pl/6990170100_... . Po wykasowaniu kilka dni i nić się nie dzieje ale!!! To właśnie sprawa 2. Ładowanie pokazało 14,8V do 15,3V...
https://obrazki.elektroda.pl/6333315600_... https://obrazki.elektroda.pl/4336354900_... Witam, prośba o wytłumaczenie Mam Ford Focus MK2, Proszę sprawdzić jaka jest różnica między geometrią zrobioną między 13 i 14 września. Spec nie sprawdził dokładnie auta po pierwszej kontrolii i okazało się że opona była do wymiany,...
Problem polega na tym że prawa przednia opona jest zużyta od wewnętrznej strony. Przy puszczeniu kierownicy samochód zaczyna ściągać w lewo. Wymieniony został wahacz z prawej strony (na oryginał) i tylna tuleja gumowo -metalowa w lewym wahaczu. Zbieżność jest dobrze ustawiona. Auto ma 85tys przebiegu. Co może być przyczyną?
Wumieniłeś wszystko czy ktoś wymieniał, zbieżność robiłeś i nic, więc gdy zaczynam ruszac sciaga mi auto na prawą stronę dzieje się to przy kazdej zmianie jeżeli opona prawa jest zużyta w dodatku bierze przednią prawą oponę od zewnątrz.Auto jak w temacie. , to nie powinno ściągać na prawo wręcz przeciwnie, Objawy jakie opisyjesz powstają w wyniku zbyt...
Witam, na wstępie zaznaczę, że nie znam dokładnego modelu silnika ale jest to coś podobnego do MCA52/64, typowy silnik do pralek. Używany jest w maszynie do ściągania opon z felgi. Maszyna ma też oryginalne sterowanie na triaku BTA26700B oraz układzie TDA1085C. Problem jest w tym, że notorycznie pali się bezpiecznik 10A od zasilania uzwojeń silnika....
W fabii jest trójkąt zwykły, tam za bardzo nie ma jak geometrii zrobić :) Jak na zimówkach nie było problemu to może opony jakieś felerne? Co to za opony? Auto coś ściąga, coś bije? Wydruk z geometrii masz? Pozdrawiam
powiedziano mi, że tyłu w tym samochodzie się nie ustawia I slusznie. Mozna jednak poprawic troche sytuacje w ramach luzu na mocowaniu osi do nadwozia. Co najlepiej zrobić w tej sytuacji? Jesli to sciaganie nie jest zbyt silne (niebezpieczne czy uciazliwe) - nic.
Cześć, miesiąc temu wymieniałem końcówki drążków i sworznie wahaczy w Citroenie Xsara, po czym ustawiono mi zbieżność kół na oponach zimowych (Hankook) 185/65R15 - samochód jechał prosto. Po zmianie kół na letnie (Dębica Presto) 195/60R15 (trochę szersze ) samochód zaczął lekko ściągać w prawo. Oto protokół geometrii kół i osi: https://obrazki.elektroda.pl/2183105900_...
Może opona po długości strzelona?
Jeżeli to są nowe opony, założone poprawnie co do kierunku jazdy, zbieżność ok, brak luzów w zawieszeniu to zamień opony między stronami.
Jeżeli samochód zaczęło ściągać po założeniu opon to musi to mieć związek z usługą. :arrow: Czy byłeś obecny przy wymianie opon, spotkałem różne przypadki fachowej przekładki. :arrow: Szukaj związku z sprawą, zobacz na sprężynę, poduszkę w gnieździe kielicha. Powęszyć trochę, rozwiązanie jest zazwyczaj proste.
Powiem to co zawsze wszystkim powtarzam: Zbieżność nie ma wpływu na ściąganie tylko na przyczepność i zużycie opon. Jeśli ściąga to KĄTY !
Kąt pochylenia kół przednich 0°39' N ± 30' nie regulowany. Tolerancja między lewą i prawą stroną 30'. Ze swojego doświadczenia wiem że kąt pochylenia ma duży wpływ na ściąganie. Być może twój samochód miał dzwona i jest krzywy, ale spróbuj zamienić koła lewe z prawym, czasami opony mogą powodować ściąganie. EDIT Podaj jeszcze jaki silnik, bo to...
Tutaj masz filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=kM2U1mme... A co do zbieżności to powinieneś ustawić. Każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się jej ustawieniem. Nowy sworzeń czy silentblock się tak łatwo nie podda naporom opony gdy ją ściąga do środka lub na zewnątrz, dlatego łatwo się zastanowić czy lepiej wydać 50-60 zł na...
znajdź 2 łyżki do ściągania opon lub przecinaki lub spłaszczone 2 rurki długości 60cm rurki wsuń przy samej osi koła pasowego na przeciw siebie i pociągaj do góry lub na dól ale z wyczuciem
Nie ściąga i opon nie tnie, wyreguluje kiere i zobaczę. Dzięki
Witam, mam taki problem otóż ściąga mnie na prawo, na początku byłem na zbieżności, była ok, ale ustawili co do 0.1 czy 00.1 żeby było idealnie, ale nie pomogło. Potem pojechałem na test drogowy w wulkanizacji wrzucili opony na maszynę i ustawili mi tak żeby ściągało jak najmniej. Ostatnio kupiłem nowe felgi i opony, i nadal ściąga delikatnie w prawo....
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
Witam, Pytałeś na wulkanizacji ... oni ściągają opony prosto z magazynów :) może znajdzie się taki życzliwy i pomoże
Pomyslcie czy przy źle ustawionej zbieżności może zdzierac opony od wewnątrz i zewnątrz? Jeżeli jest zle ustawiona zbieżność musi ściągać.
1. Tak będzie miał tendencje do ściągania ale temu przeciwdziałają koła ich przyczepność. 2. To zależy od współczynnika tarcia opon (siła nacisku x współczynnik tarcia i mamy wartość siły jaką jest wstanie opona przenieść bez poślizgu). Potem wkracza tarcie dynamiczne. Inna sprawa że podczas przyspieszania rozkład nacisku kół się zmienia (bardziej dociąża...
Poprzednio wyraziłem się mało precyzyjnie. Ekspres był gotowy do pracy, tylko wtedy, gdy przepuściłem cała wodę do tacy ociekowej rezygnując z montażu tego kremowego zaworu, który był opisany w linkowanym przeze mnie temacie. Tylko wtedy mieli kawę i nasącza ją wodą Bez tej partyzantki cykl wygląda tak: Start ekspresu, zgłoszenie do napełnienia kotła,...
ten silnik powinien spalać 8,5l gazu max. żeby spalanie wzrosło musiał byś mieć po 1 barze w oponach. co do ściągania, winna może być nawet [url=http://www.oponeo.pl]opona, drążek kierownicy, uszkodzony amorek. zrób fotkę silnika bo może masz 2 generacje nie 1 różnica polega na tym ze jest emulator wtrysku czyli sterowanie silnika krokowego za parownikiem....
Co w przypadku jak wszystkie koła będą miały mniej ale jednak jednakowo albo więcej? To nie wykryje żadnych anomalii. To nie jest funkcja która ma zastąpić mózg użytkownika. jak masz flaka to ruszysz takim samochodem i pewnie wcześniej sam się kapniesz Raz przejechałem 15-20km na kapciu, niski profil opony i wysoki indeks prędkości, czyli twarde boki....
Witam! Moja Nexia ściąga na prawo. Mam wrażenie, że dzieje się tak na oponach zimowych, które też nie są pierwszej młodości. Samochód z tego co wiem nie był "bity" także geometria raczej w porządku. Ciśnienie w oponach wszędzie takie samo. Czy ściąganie auta spowodowane może być nie najlepszym stanem opon a raczej ich czasem użytkowania. Ewentualnie...
Na pewno w swojej okolicy masz jakiś serwis rowerowy, podjedz i zrobią Tobie to za nieduże pieniądze ;) Nie tak dawno oddałem koło 26" do centrowania. Centrowanie i wymiana trzech szprych kosztowało mnie 30zł. Poradziłem się sąsiada, to powiedział, że to trzeba całe koło ściągać oponę dętkę i fartuch. I dokręcić taką specjalną śrubę i tę szprychę. Jak...
Bo w przednich kołach tego nie ma. To kupujesz w komplecie z łożyskami. Tylne łożysko wymaga smaru na zewnątrz bo ma inna obudowę, przednie jest inne i tego nie ma. Szura Ci ta blacha pod bęben. Trzeba bęben ściągnąć. Zaczęło ściągać po wymianie opon? Jak tak to problem w oponach. Ściągać może poprzez luzy w zawieszeniu. Jeżeli tył się kręci swobodnie...
Końcówki do danego modelu powinny mieć zbliżone wymiary, do tego oczywiście reguluje się ich wychylenie na gwincie. Żeby auta nie "ściągało" w którąś stronę, czy też żeby niepotrzebnie szybko zużyć sobie opony, należałoby oddać auto do ustawienia zbieżności. Co do nakrętek kontrujących, to są dodawane do drążków. Do końcówek raczej nie. Ale stare nakrętki,...
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post jaki dodaje. Mam pytanie, znajomy kupił ostatnio do warsztatu samochodowego maszynę do ściągania opon lecz jest ona podłączona na 3 fazy. Dodałem zdjęcia jak to wygląda, czy mógłbym ją podłączyć na 2 fazy? Mieszkam w Brukseli i tu jest na każdym wtyku po 110.
Na początek trzeba ustawić zbieżność kół, ale przedtem załóż jednakowe opony.
Regulacja geometrii to mniejszy wydatek niż nowe opony... znajdź więc czas na nią zanim wyjedziesz w trasę. To góra godzina roboty.
Odkręcenie śruby blokującej wirnik bez klucza udarowego jest niemal nierealne. Jeśli nie dysponuje kolega tego typu narzędziem polecam udać się do mechanika samochodowego, czy punktu wymiany opon.
Witam, miałem złą zbieżność co przyczyniło się delikatnie do zużycia przednich opon, trochę się przytarły nie tak jak trzeba(tak mówił mechanik), mówiono mi, żebym zamienił koło prawe z lewym, czy tak można? Pytam bo po ustawieniu zbieżności ściąga w prawo i gościu co ustawiał mówi, że to wina opon. Czy tak zostawić? bo w sumie miesiąc i zmiana na letnie....
Całkowicie opony nie trzeba ściągać z obręczy. Wystarczy ściągnąć jedną stronę opony po czym wyciągnąć dętke.
Mondeo mk5 ściąga w prawo przez chwilę Po uruchomieniu silnika i ruszeniu na niskiej prędkości kierownicę ciągnie w prawo. Po przekroczeniu prędkości około 40 km/h usterka znika i samochód prowadzi się normalnie, na niskich prędkościach również, lecz pojawia się kolejna patologia przy skręcie na max w lewo - pod koniec przeskakuje kierownica (taki delikatny...
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
Ściągał od poczatku jak te opony kupiłem.
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
80 zł jeszcze jest ok ale 100 i więcej to juz się powoli nie opłaca jeśli opona kosztuje 200 Jeśli uważasz że ktoś zdejmie koło, zdejmie starą oponę, nową oponę założy na obręcz, wyważy, napompuje i przykręci do auta za darmo to faktycznie opłaca się kupić nową oponę. Nic nie mówisz o samym kole. Czy jest aluminiowa obręcz, czy są czujniki ciśnienia....
Ściąga? Ścina opony? Koło odstaje? Jeśli powiesz 3 razy nie, to zostaw to w spokoju, tam regulacji nie ma, a już widzę jak wymieniasz belkę...
Wiem że lanchem clipem itd mogę odczytać kod wcześniej zakodowanych czujników(np z opon letnich) ale ja chcę odczytać kod z czujników opon zimowych z felgami które założyłem pierwszy raz w tym aucie.A nie chce sciągać tych opon i odczytywać numerki z czujników .
W audi a4 są dwa rodzaje zbierzności, główna którą się robi na regulacji końcówki względem drążka, i "połówkowa" którą ustala się śrubą wkręcaną od góry w sworzeń końcówki drążka, to ta śruba którą mechanicy wkręcają do oporu, po czym skręcają śrubą na przestrzał zwrotnice zaciskając swożeń. Na sworzniu jest półfasolka do regulacji. Temat jest mało...
Czy otwory we wsporniku układu napędowego (sankach) są na tyle duże żeby dało się śruby zluzować i całość przesunąć tak aby zniwelować niesymetrię nachylenia kół? Tak. Walczyłem również z fiatem na takie ściąganie,a winne były opony.
najlatwiej... 1.podnies samochód z prawej strony odkręć koło i sprawdaj...po kolei sciąga Cie...więc: najpierw obróć kołem jak będzie wyraźnie "podskakiwać" będzie wybrzuszenie w jednym miejscu wymien opony...musisz parami...wiadomo...sprawdz luz na koncowce drazka, nie moze chodzic gora dol...pozniej a w sumie nawet przede wszystkim cisnienie w oponie...
Zbieżność zrobiona. A dalej ściąga. Okazało się że opony zimówki do śmieci. Na letnich idzie jak po sznurku. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam .
Luzy w zawieszeniu ? Geometria sprawdzona ? Opona nie ściąga?
ściągać dysku stronka ściągać ściągać izolacja
sharan ogrzewać spieniać mleko magnifica nmosfet zrobi
Jak naprawić uszkodzone gniazda klawiatury - poradnik Pobór prądu przez buzzer elektromagnetyczny 12mm