Przecież ten silnik już pracował a nie jest to żaden zapas magazynowy. Kto Ci honuje aluminium? Zakładaj i koś. Najprawdopodobniej tak właśnie było. Jest możliwe, że jest leżak z demontażu. Wymienili np. na gwarancji i trafił na półkę zamiast do śmieci. Niemniej jednak ślady honowania są nadal widoczne. Nie ma sensu nic z nim robić. Albo wymiana na...
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Masz totalnie zużyty silnik. Wał do pomiaru. Na oko widać zużyte tuleje cylindrowe na których już nie widać śladów honowania. Do tego rysy zatarciowe. Tłoki maj zużyta warstwę adaptacyjną. I nikt nie wie jaki jest luz na półkach a ty chcesz wkładać je z powrotem. widać elegancko, że cylinder po lewej stronie bierze mnóstwo oleju, ten z prawej dużo lepszy...
https://obrazki.elektroda.pl/2765330700_... Czy na nicasilu były ślady honowania ??
Teraz czas na drugi remont😜. Jesteś już doświadczonym mechanikiem, bogatszym o wiedzę z forum i własną praktykę. Teraz powinno być; nowe tłoki i tuleje, wbrew temu co się mówi, można kupić dobrej jakości, bo stare na pewno wyślizgane na lustro(brak śladów honowania) i oleju nie trzymają. Głowica po regeneracji. Kompletnej. Wtryski już masz....
Na pusto to i bez żadnego płynu się nie zagrzeje bo i niby jak bez obciążenia .Fakt że sprężarki od ikarusa na niskich obrotach mało się grzeją nawet widziałem obiegi grawitacyjne ale to szkoda wkręcać jakiś kolanek 3/4 w dobre oryginalne gwinty . Ja dogrzebałem się do dwóch sprężarek leżących od lat w trudno dostępnym miejscu hs 19 i hs 31 .Co dziwne...
A po co skoro cylindry nominał? Sprawdzałeś wymiary cylindra? Cylinder ma wymiary takie jak powinien? Na powierzchni są jeszcze ślady honowania? Jaka jest przyczyna zmiany tłoków z pierścieniami? Dopiero pomiary wskażą czy cylinder nadaje się do dalszego użytku. Bo to że jest od nowości nie oznacza że jest nominalny. Zużyty cylinder już nie jest nominalny...
Na tulejach od środka widać ślady honowania ?
Tak robiło się, i co z tego, bo nic nie było trzeba było kombinować. Tyle tylko że próg na cylindrze oznacza jedno mocno już zużyty cylinder na którym było brak już śladów honowania. Tymczasem po założeniu nowych pierścieni te pierścienie na cylinder działały jak nóż Tokarski zbierając sporą ilość i to dość szybko materiału. Efekt był taki że na początku...
Nic nie czuć właśnie. Mam ochotę spróbować założyć nominalne pierścienie i zobaczyć co z tego będzie. Ślady po honowaniu wskazują chyba, że gładź ogólnie jest w dobrym stanie, poza tymi miejscami od strony wydechu. Rozumiem (poprawcie mnie, jeśli się mylę), że nie mogło dojść do owalizacji tulei, skoro wszędzie są ślady honowania.
Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D4D 2200 zł. Wczoraj skończyłem S-Maxa 2,5 turbo (silnik Volvo) po urwanym pasku, z uwagi, że silnik był w wyjątkowo fajnej kondycji (230tyś bez gazu, i wyraźne ślady honowania) postanowiłem sam zrobić głowicę. Wymiana i docieranie zaworów, zwymiarowanie...
Właśnie miałem zrobić honowanie tymi honownicami na wkrętarkę, zawsze będzie lepiej niż ręcznie. Kompresję, zawsze miałem bardzo dobrą, silnik palił od 1 strzała, a rozebrałem silnik, bo mi się rozrząd przestawił, zawory pogięło i pierścienie olejowe zakleszczyło, więc zalało tłoki olejem. Do momentu przestawienia rozrządu miałem wszystko suche, tłoki...
Pierścienie wszystkie nowe. Na tulejach były dobrze widoczne ślady honowania , tuleje były dobre , 7-8 setek luz tłok cylinder.
Na cylindrach są wyraźne ślady honowania, miski jeszcze nie ściągałem i nie znam stanu panewek, ale nie ma problemu z ciśnieniem oleju.
No to jak ślady honowania są widoczne to w czym problem?Nie na takie cylindry się zakładało pierścienie i wszystko działało.Co nie znaczy że tak należy robić remonty silników.Ale mi się wydaje że za bardzo przesadzasz a tą dokładnością.
Z ciekawości zapytam, czy widać w tym silniku ślady honowania jeszcze? nie sądzę aby autor rozrużnił szlif od honowania...
Pytanie proste, czy widzisz fabryczne ślady honowania? Na odpiernicz, jeśli Ci zależy na "honowaniu", zrób to ręką z papierem ściernym. Głupota, szczególnie że robisz jak rozumiem dla siebie.
Te poziome kreski to honowanie albo ślady po toczeniu na tokarce (co jakoś bardziej mi pasuje). Śladów po honowanie praktycznie nie czuć pod palcem, gdyby tak było to żeliwny pierścień tłoka znikał by w oczach. Ja tam u Was widzę pionowe kreski ale od czego to juz wiemy wszyscy ;) A nikasil faktycznie jest tańszy ale wymaga technologii, maszyn, pomiarów...
Każdy chwali swoje. Ja osobiście polecił bym ci czeski zestaw naprawczy. Mam je zamontowane. 1400 MTH i widać ślady po honowaniu jeszcze.
Będę próbował, dzięki wielkie!! Dodano po 8 Zdjąłem gaźnik i głowicę. Ustawiłem tłok w takiej pozycji żeby zawory były całkowicie zamknięte i nalałem benzyny do kanału ssącego aby sprawdzić szczelność. Okazało się że zawór ssący ma spory przeciek. Cylinder wygląda raczej dobrze ( widać jeszcze ślady honowania). Możliwe, że to wszystko wina nieszczelnego...
N47 nie ma separatora jak m47, ma tylko kawałek gumowej przepony dociskanej sprężyna która się uchyla pod wpływem ciśnienia w silniku. Rozebrałem to w końcu. Na tulejach widać jeszcze delikatne ślady honowania, tylko na górze są delikatnie podarte, średnicówka wychodzi jakieś 0.06mm zużycia. Pierwszy pierścień ma 1,5 mm luzu na zamku, drugi około 1mm,...
Używam takiej sprężarki od 17-stu lat (w warsztacie samochodowym). Moją napędza silnik trójfazowy 1,1 kW, smarowanie rozbryzgowe (co jakiś czas uzupełniam poziom oleju). Sprężarkę można zaliczyć do sprzęty klasy: "gniotsa nie łamiotsa". Jedyną awarią, która się zdarzyła się rok temu była pęknięta sprężynka zaworu ssącego, co zresztą bardzo łatwo dało...
I coś ty chłopie narobił, ubrudził się na darmo. :!: Jeśli kopci od razu po odpaleniu, zwłaszcza po kilku godzinnym postoju i po chwili kopcenie widocznie maleje - uszczelniacze zaworowe. Jeśli podczas przygazowywania - pierścienie. Teraz powiedz, jak go odpalisz :?: haha. Uszczelniacze zaworowe i tak zawsze daje się nowe, więc sam sobie odpowiedz....
jeżeli masz olej ponad stan i płyn w oleju, to w pierwszej kolejności stawiałbym na pompę wody, która jest napędzana od rozrządu i zdarzyło mi się kiedyś w innym aucie, iż przepuszczała płyn do oleju. Ściągnij miskę olejową i i podstaw na noc kuwetę, mniej więcej pod rozrządem. Jeżeli pompa wody przepuszcza płyn do silnika, to płyn poleci właśnie po...
To co koledzy wyżej piszą to jest racja, sam to potwierdzam. U mnie 7745 , ponad 7 tyś mth. Na cylindrach jeszcze są widoczne ślady po honowaniu. Motor pali na dotyk. I w lato i w mróz.
Jeśli chodzi o cylindry to gładzie były idealne widoczne jeszcze ślady honowania, mierzone w kilku wysokościach - nie wykazywały śladów zużycia ponad normy książkowe, tłoki wyczyszczone rowki oczywiście też, zmierzony luz pomiedzy tłokiem a cylindrem - prawidłowy. Panewki były w porządku. Pod głowicą oczywiście nowa uszczelka dotarłem zawory bo fachowcy...
Nie napisałem że uszczelniacze zaworowe odpowiadają za przedmuchy, tylko przy okazji żeby sobie wymienił,a jak kolega niema średnicówki to przecież może chociaż optycznie sprawdzić czy niema progów na cylindrach i czy są jeszcze ślady po honowaniu. Jak niema progów i są jeszcze ślady po honownicy, zakładamy nowe pierścienie,
Więc albo użyłeś tandetnych części albo "kolega z ławki" spaprał robotę.[/quote] A zobaczymy co tam zostało włożone, decydował mechanik. Być może doprawiłem silnik jeżdżąc z uszkodzonym zaworem EGR? mulił przy rozpędzaniu , był wyraźnie słabszy. Po zaślepieniu EGR moc wróciła elastyczne zbierane sięna obroty ale kopcić nie przestał. Tuleje cylindrowe...
Pierścienie obracają się, jest to wywołane śladami po honowaniu, działają jak linia śrubowa. Dlaczego zamki rozstawiamy co 120°? Aby uniknąć wytworzenia spirali na tulei cylindrowej, maksymalnie wydłużyć drogę spalin do komory korbowej i jeszcze parę innych tematów.
A jeśli napiszę że chodziło o honowanie alu to będzie kolejne ostrzeżenie? Myślałem że jeślimowa o alu to to jest tak jasne że nie trzeba używać urzędowego języka. Prosisz się o kolejne ostrzeżenie. Rozbierz taki silnik nowy i zrób zdjęcie wnętrza cylindra, tak żeby pokazać mi ślady po honowaniu. Honowanie to obróbka wykańczająca, po wytaczaniu. Samo...
Kiedy ślady znikną to silnik jest do remontu, także nie ma powodów do jakieś nadzwyczajnej radości, źle by było gdyby śladów po honowaniu nie było w silniku który nie ma 100 tys. km przebiegu.
Jeśli chodzi o motogodziny to nie wiem bo nie wierzę w ten licznik. Niby 3000, ale ogólnie po 7 tyś motogodzin silnik rozbierany od ładowarki JCB(śilnik Perkinsa) ma ślady honowania na cylindrach. Praktycznie zerowe progi. Nie dymi w odmę itd. Także przypuszczam, że sprężarka będzie miała dużo więcej. Podobnie jak większość skręconego sprzętu z zagranicy....
Witam, posiadam ciągnik Zetor 7211. Kupiłem go pół roku temu, ciągnik był zalany wodą. Ja zmieniłem na płyn i zaczął się problem z uciekającym płynem. Nie ubywało go jakoś dużo ale widać było ubytki. Ściągnąłem misę olejową i zalałem płynu pod korek. Zaczęło kapać z okolic 3 tulei. Progów na tulejach jako tako nie ma. Widać na tulejach ślady honowania....
Witam, Panowie głowica została zdjęta, daje ją do generalnego remontu (miałem wyrobione gniazda pompowtrysków). Po zdjęciu glowicy zobaczyłem stan cylindrów. Jak mamy tuleje cylindra to jest bardzo mały próg na cylindrze, ledwo wyczuwalny palcem. Na cylindrach widać ślady honowania fabryczne. Bolą mnie dwie rzeczy: 1. tłoki ruszają się w cylindrach...
Witam. Bashan 250cc na cieczy, skrzynia manualna, puszczał dymka, czuć spalany olej z rury wydechowej. Wymieniłem pierścienie tłokowe, były już wymęczone. Tłok jak nowy, cylinder bez śladów honowania ale bez najmniejszej ryski, progu, przebarwień i tym podobnych rzeczy. Wszystko złożone, luzy zaworowe ustawione, przed założeniem pokrywy zaworów zakręciłem...
Co miało się dotrzeć to już się dotarło. To że widać jeszcze ślady po honowaniu oznacza że są dobre zestawy i będą długo służyć, mało się zużywają. Po takim przebiegu po remoncie widziałem tuleje z progami. Najgorsze, że właściciel nie oszczędzał na zestawach a i tak trafił na badziew.
To było zdjęcie zrobione zaraz podłączeniu kabli. osłona na kable jest założona. Osłona na pasek zrobiona i przymocowana. Ale zdjęta na czas prób. Zawory trzymają idealnie bo nie ma zaworu zwrotnego przed zbiornikiem a 6 atm trzyma od czwartku. Na cylindrze są ślady honowania, progu nie ma w ogóle. Więc spręzarka jest w praktycznie idealnym stanie....
Co do cylindra to są takie zarysowania jakby taka krzyżówka ale nie są mocne(tzn. nie są wyczuwalne) Jeżeli na powierzchni w cylindrze znać taką drobną "siateczkę" w kratkę (podobnie jak na obrazku) to nie jest źle. https://obrazki.elektroda.pl/8620315200_... Są to ślady po honowaniu i one spełniają też rolę pomocną w smarowaniu cylindra,...
Siema, Sprawdziłem wszystko poza ciśnieniem na cylindrach. Im zimniej tym ciężej odpala. Cofanie paliwa wykluczam bo jak auto stoi w garażu do pali od strzała. Synchronizację wałka mam trochę dziwną Po odpaleniu skacze -0,3, -1,7, -2.0, myślałem że może pasek rozrządu luźny ale jak naciągnę mocniej do zaczyna być go słychać. Jakieś pomysły ???? Ps jak...
Najgorsze co może zrobić to docierać wg instrukcji. Sądziłem że obecnie docieranie odbywa się fabrycznie ? Ze skuterami tak nie jest ? W zasadzie tak jest, ale docieranie to kończy się na honowaniu czyli przyspieszonym dotarciu gładzi cylindra, natomiast prawidłowe dotarcie pierścieni które są kluczowym elementem w zachowaniu szczelności pozostaje nam....
Auto według licznika ma 200kkm. Co do rozrządu udało mi się go wyregulować właśnie też na ucho i już nie gwiżdże. Co do luzów zaworowych sprawdzane kilka razy i jest 0.2 na dolotowych i 0.4 na wydechowych tak więc to raczej nie one. Co do obecnego silnika ostatnie 2 lata u właściciela nie miał dobrze a dokładniej jeździł bez stanu oleju Pan od którego...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Zacznę więc od sprawdzenia szczelności "dołu" silnika, tu jeszcze jest trochę gorzej bo między cylindrem a karterem jest ta plastikowa przekładka z obudowami łożysk. To chyba też może stracić szczelność. Spróbuję zakupić jakąś pompkę zdolną wytworzyć nad/podciśnienie z manometrem i zobaczę co jest grane. Jak myślicie, czy oryginalne uszczelniacze które...
(gładzie nie były honowane) Chodzi mi o to że miały wyraźne ślady szlifowania(takie skośne mikro rysy) Tak wygląda honowanie. Co to jest za silnik ? Jeżeli to nie jest tajemnicą.
Dzisiaj brat zdjął głowicę. Żaden scenariusz się nie sprawdził. Do cylindra wpadł jakiś kawałek metalu, który siał spustoszenie. Wbił się w cylinder i walił to w głowicę to w zawór. Na szczęście głowica tylko do planowania, zawory dziś zostaną sprawdzone. Na gładzi cylindrów widać delikatne zarysowanie, ale niewyczuwalne dłonią. Poza tym stan jest ok....
Witam, wpadł mi w ręce silnik jak w temacie. chciałem go wsadzić do kosiarki, w której obecnie siedzi 8 HP o podobnej konstrukcji. Niestety silnik nie odpala. Układ paliwowo-powietrzny oraz zapłonowy ok. Po wielu nieudanych próbach odpalenia wkręciłem manometr i nic. ciśnienie poniżej 1 bar. Nie wiem czy kręcenie rozrusznikiem daje wystarczające obroty...
tylko pamiętaj każda turbina będzie pobierała troszeczkę oleju nawet nowa wiec i delikatnie przewody możesz mieć zaolejone od środka najlepsze rozwiązanie z turbina to ściągnięcie przewodu idącego z turbiny do intercoolera i sprawdzenie ile znajduje się w nim oleju lub wymontowanie turbiny i zaślepienie przewodu ciśnieniowego i po odpaleniu samochodu...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Ciśnienie spalania wywołuje nacisk na tłok oraz pierścienie, kierując ich ruch w dół. Docisk pierścienia do rowka tłoka zapewnia szczelność pomiędzy tłokiem a pierścieniem. Gdy tego nie ma, powstaje przedmuch co jest skutkiem powstawania zjawiska zwanego Ring Flutter (dzwonienia pierścieni) na wysokich obrotach (przyczyną jest jednak zbyt duża masa...
Witam ponownie! Znalazło się trochę wolnego czasu i udało rozebrać silnik. Nie dziwi mnie to, ze spalanie oleju było tak duże. Tuleje cylindrów wypolerowane, że brak jakichkolwiek zarysowań honowania, tłoki miejscowo przytarte oraz pomiędzy pierwszym pierścieniem a denkiem wypalone miejscowo. Pierścienie w rowkach zbyt luźne, że na nowych pierścieniach...
Wtryski nie mają wpływu na olej. Mają wpływ i to bardzo duży! Lejące, niesprawne wtryskiwacze nie są w stanie odpowiednio przygotować oleju napędowego podczas wtrysku, więc niespalona część zostaje na tuleji cylindra i poprzez ślady po honowaniu jest w stanie przenieść się do miski olejowej. Olej silnikowy wymieszany w dość dużej ilośći z o olejem...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Wydech wygląda na drożny. Jakby nie był, to miałby problemy z wkręcaniem się. CO2 i O2 nie mam wyników bo taki a nie inny analizator był. Podciśnienie było mierzone przy kolanku od serwa hamulcowego - jest tam "złącze" na wakuometr. Niskie podciśnienie - czyli że za mało ssie ? To jaki powinien być prawidłowy wynik ? Iskra w czasie kręcenia rozrusznikiem...
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Ja w sumie też nie, ale jakoś szkoda mi się chłopaka zrobiło. Handlarz mu powiedzial żeby spadał, odłożył sobie sam na auto i tak został że złomem. O dziwo nie jest przytarty, cylindry mają ślad fabrycznego honu, wałki ładne, to podjąłem decyzję o podratowaniu a nie kupnie innego, bo te silniki w większości biorą olej.
Jakie jest pierwsze przykazanie każdego mechanika?? Nie zakładać nowych pierścieni, na stare tłoki w "podchodzonym" silniku :D . Tyczy się to tak samo, silnika z Malucha jak i z takiej Mazdy. Niestety ale tego zużycia oleju już nie da się zminimalizować. Radze się cieszyć że tylko tyle teraz pobiera tego oleju. Bo to i tak nie dużo. Nie ma na co liczyć...
Samochód starszy, bo rocznik 93 silnik V6 3,5 litra, ale dla klienta stanowi wartość sentymentalną i trzeba go zrobić. Przyciągnęli to z innego warsztatu, że nie ma iskry na dwu cylindrach, i rzeczywiście na wyprowadzeniach cylindrów 3 i 6 zespolonej cewki zapłonowej iskry nie było. Tam jest już zapłon bezrozdzielaczowy, potrójna cewka i 6 wyprowadzeń...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Każda świeca ma swój modół zapłonowy. Dlaczego pęką tłok i elektroda w parze? Wyprzedzenie zapłonu i czas jego trwania do sprawdzenia. Cylinder po honowaniu utrzymuje "pewniejszy " film olejowy. Jednak gdyby tłok puchł to by się zacierał, a śladów takich nie widać. Pęknięcie tłoka powstaje ,wtedy kiedy dostanie strzała. Obstawiam paliwo, zapłon oraz...
Panowie nie nakręcajcie się z tym honowaniem! ;) pytałem tu i uwdzie i nikt nie naprawiał w ten sposób poczciwej 60tki (zwykłej) przeciwnie niż 3p gdzie wręcz taki sposób jest zalecany (nawet po wymianie tuleji na nowe ) Usłyszałem nawet stwierdzenie że tuleja mogła by się wysunąć z bloku podczas honowania ( w zależności od jej stanu ) Dodano po 2 Tuleje...
Witam, Wyjąłem tłoki z silnika i w związku z tym mam kilka pytań. 1) Czy tłok na przedstawionych zdjęciach jest zatarty? Zaznaczam, że każdy tłok ma identyczne ślady po obu stronach. Czy mogę taki tłok założyć bez konsekwencji z powrotem ? 2) Cylinder - poniżej są zdjęcia strony czołowej i tylnej cylindra oraz bocznej. Boczna jak widać - jest honowanie,...
W zależności od mocy silnika MX (265, 300, 340 lub 375 KW), jak również w zależności od tygodnia i roku produkcji, stosowane były dwa rodzaje tłoków: stalowe i aluminiowe. Ponadto, w przypadku tłoków aluminiowych (zwykle późniejsze chociaż niekoniecznie), sosowane były tuleje z pierścieniem antypolerującym. To jest pierścień który wciśnięty jest w górny...
Pajero III, 2,5 2001. Silnik 4d56, 115KM z elektroniczną pompą wtryskową. Cała historia: 1. Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Skończyło się remontem silnika. Planowanie bloku, głowicy, honowanie cylindrów. Nowe pierścienie, panewki. Zregenerowana głowica (gniazda, zawory, usczelniacze). Zregenerowana trubina, wtryski. 2. Samochód przejechał kilka tysięcy...
Witam forumowiczów. Posiadam piłę jak w tytule (czyli właściwie Husqvarna 45) którą dostałem kilka lat temu, rok produkcji 94 ;). Piła była użytkowana głównie do przygotowywania opału więc jakoś wytrzymała do tej pory. Ponieważ z czasem działała coraz gorzej i mocno się grzała a w zeszłym roku mechanik stwierdził że nie opłaca się jej naprawiać, używałem...
honowania cylindra ślady ekranie ślady otwierania
samsung mruga dioda zasilania kodowanie kluczyka pestki onkyo bateria
spawarka inwertorowa sherman spawarka inwertorowa sherman
Renault Midlum 180 dCi - trudne odpalanie i nierówna praca silnika po naprawie pompy SAAB 9-5 2003 3.0 Turbo: Lokalizacja Tunera i Błąd 21