Strona 43 instrukcji.
Cz takie coś cię satysfakcjonuje? 1254231-5Klin 2316068-9Obudowa cylindra 3213707-1Oring 4214653-1Łożysko ślizgowe 5267044-5Podkładka 6221380-3Koło zębate stożkowe 7323751-1Bijak 8213481-1Pierścień (stary) 8412049-2Pierścień przecięty 12256120-0Kołek 13321441-0Tłok nowy 13323750-3Tłok hr5000 14414218-1Pokrywka 15213754-2Oring 16315419-3Korbowód 17212208-6Łożysko...
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
Pierwszy etap 60 Nm drugi 118 Nm.
Tu masz momenty.
1 etap: 42Nm 2 etap: 80-90Nm
Zanim wróciłem do domu, to już było po robocie, tata się wziął i obecnie bicie to max. 2 mm na boki wiec powinno być ok a otarcie na korbowodzie to efekt krzywo wciśniętej tulei i korbowód ocierał o zamek. Pytanie, jak wyjąć zawory z głowicy. Ze ssący nie było problemu, bo wykręciłem mufki później nasadka 30 i zawór na wierzchu. Od wydechowych wykręciłem...
Jeśli są śruby z łbem sześciokątnym to korby 20 Nm+90 stopni a główne 50 Nm+90stopni
Perkins D390 momenty dokręcania GŁOWICA 1/2"-20 UNF 130-135 Nm KORBOWÓD nakrętka M12x1,25 93-103 Nm GŁÓWNE śruba M16x1,5 190-200 Nm KOŁO ZAMACHOWE śruba m12x1,25 100-110 Nm KOŁO PASOWE śruba M22x1,5 380-410 Nm
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
30 Nm + 90 stopni
A więc sprawa smarowania w sprężarce Gudepo HD 75 to jakiś żart! Producent twierdzi, że jest to urządzenie do pracy w przemyśle, ale rozwiązania konstrukcyjne są na poziomie żenująco niskim. Okazało się, że i owszem odrzutniki oleju powinny znajdować się na dole stopy korbowodu, przymocowane mała śrubą. Owszem śruba i coś wyglądające jak sprężynka były...
śruby korbowodów dokręć na przemian na: 1 stopień 50 Nm 2 stopień 110 Nm
I obowiązkowo nowe śruby do korbowodów. Widziałem kilka silników z tej rodziny z wywalonymi dziurami w bloku i jak dla mnie powodem destrukcji nie były panewki, ale raczej urwane śruby od korbowodów. Co nie znaczy, ze problemu nie ma tez w panewkach. Jest, wymywa/wypłukuje się z nich punktowo kompozyt, tworzą się kratery.
dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie ponieważ wyciągając tłoki zaznaczyłem który pierwszy a który drugi następnie po wymianie pierścieni założyłem i skręciłem korbowody i jak kręciłem korba to 1 korbowód od strony chłodnicy to haczyła jedna śruba o blok ciągnika a jak założyłem odwrotnie i skręciłem to nic nie haczyło dlaczego tak skoro przedtem...
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby i dać oleju na gwinty. Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby i dać oleju na gwinty.
Tak są to zawleczki śruby korbowodu ale jak kolega pisze trzeba zrzucić miskę i zobaczyć co tam się dzieje.
50Nm + 70stopni
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
25 Nm + 30°
Łożyska wału są smarowane mieszanką więc nie może być oleju w karterze gdzie pracuje korbowód.Jeśli jest olej w karterze w części której pracuje korbowód to go należy spuścić.Nie orientuję się czy pod spodem tego silnika jest śruba spustowa wkręcona w tą część karteru gdzie pracuje korbowód bo w silniku WSK 175 jest.Ponadto trudno powiedzieć czy dobrze...
http://www.autofelicia.republika.pl/menu...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
No to może ja też przedstawię swoją konstrukcję (jest jeszcze w budowie). Na początek trochę zdjęć: http://obrazki.elektroda.net/88_12697154... http://obrazki.elektroda.net/73_12697154... http://obrazki.elektroda.net/35_12697154... http://obrazki.elektroda.net/34_12697154... http://obrazki.elektroda.net/66_12697154...
Ja to ciekaw jestem jak wygląda ten wymieniony tłok i korbowód --- poprosimy o zdjęcia Bo to jest niemożliwe, żeby się wygiął od przestawionego rozrządu... pewnie temu "mechanikowi" wpadła jakaś śruba w przepustnicę przy pracującym silniku, bo ciężko mi znaleźć inne wytłumaczenie... Zdejmowałeś tą głowicę, to było obejrzeć dokładnie gładzie każdego...
Korbowody 20 Nm+70° śruby nowe na olej, główne: 23 Nm+90°, śruby nowe.
https://obrazki.elektroda.pl/9894302900_... Tutaj Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8578388100_... Prosze
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
witam, kupiłem cały traktorek kosiarkę z uszkodzonym silnikiem. Najprawdopodobniej urwany jest korbowód i chciał bym spróbować go wymienić. Gładź cylindra wygląda całkiem dobrze więc może warto wydać te 100 zł na nowy korbowód ? Co prawda brakuje jeszcze cewki, wentylatora i gaźnik jest nie kompletny ale nowy silnik kosztuje ponad 1000 zł i też nie...
Na razie próbuj odpalić silnik odłączony od regulatora. Raz już walczyłem z taką oporną maszynerią zdemontowaną z młyna do słomy. Niestety mimo kilkukrotnego płukania, dmuchania i wszelkich możliwych czarów nad gaźnikiem pomogła dopiero jego wymiana. Ustawiłeś gaźnik do ustawień fabrycznych - zakręcić śrubę regulacji mieszanki, po czym wykręcić 2 obroty...?...
już złożyłem tak jak trzeba ostatnia mi śruba została ale obracam znowu kołem zamachowym i klinuje się Mam słabą baterie w telefonie ale rano nagram i wyśle. Dla mnie jest to bardzo dziwne bo rozbierałem inny traktorek i silnik 12 hp i było ok a tu niespodzianka jak rozebrałem silnik na początku to był w kawałkach korbowód, zmiażdżony rozpylacz oleju,...
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Wielkie dzięki kolego za pomoc może znajdziesz jeszcze info jak dokręcić śruby na korbowodach Dodano po 10 Wielkie dzięki kolego za pomoc może znajdziesz jeszcze info jak dokręcić śruby na korbowodach
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
W moich notatkach mam 65-69 dla glowicy. Kubota podaje wartości dla śrub z gwintem zwilzonym olejem silnikowym (momenty sa troche mniejsze).Co dziwniejsze stare i nowe serwisowki podawają troche rózne wartości ale niezbyt rozbiezne. dane na pierwszym zal. w ang. wartościach.Sruby na drugim zał. z gwiazdką-zwilżane olejem.
Pneumatyka nie wchodzi w grę - siłownik pneumatyczny bez jakichś zapadek czy ograniczników nigdy nie zajmuje pewnego i stabilnego położenia pośredniego. A już wspomniane 0,5mm to zupełna abstrakcja. Powietrze jest za miękkie. Dla hydrauliki częstotliwość pracy wydaje się za duża - choć może są wykonania specjalne dla takich szybkości. 8 Hz dla mechanizmów...
Masz na forum wszystko opisane
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Panowie potrzebuję jeszcze moment dokręcenia śrub korbowodu w tym aucie. Pozdrawiam.
Korby 30 Nm + 90°. Wał 30 Nm. W obu przypadkach zalecane nowe śruby.
dokręcać śruba korbowód moment dokręcać śruba korbowód moment dokręcić śruba korbowód
wtyczka pedałów serwisówki samochodów wysyłanie maili makro
polerowanie ekranu bateria hilti
Kalibracja potencjometru rewersu w Massey Ferguson 6180 Mastercook ZWE-1445X – kody błędów d01–d13 i F1–F9, diagnostyka, typowe usterki